Tisztelt Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Az online időpontfoglaló rendszerben a foglalható intervallumban nem található szabad időpont és foglalt időpont is csak elvétve. A legtöbb mező státusza "nem foglalható". Azaz nem lefoglalt időpontról van szó ezekben az esetekben, hanem kikapcsolt rendszerről!
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre a következő kérdésekre a választ, és az azokat alátámasztó adatokat, dokumentumokat:
- Mióta nem működik az online időpontfoglaló rendszer a kormányablakokban?
- Mennyibe kerül a rendszer éves fenntartása?
- Milyen intézkedéseket tettek 2022-2024 között a rendszer működőképességének a helyreállítására?
- Mikorra várható, hogy lehetséges lesz ügyintézési időpontot foglalni online?

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2024. július 25.

Üdvözlettel:

Pálmai Attila

KÖZADAT (KTM), Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

KÖZIGAZGATÁSI ÉS TERÜLETFEJLESZTÉSI
MINISZTÉRIUM

Pálmai AttilaIkt.: KTM-TPKF/83/2/2024
részére Tárgy: közérdekű adatigénylés

Tisztelt Adatigénylő!

Ön az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján közérdekű adatigénylést nyújtott be a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztériumhoz.

Igénylését a következők szerint fogalmazta meg:

„Az online időpontfoglaló rendszerben a foglalható intervallumban nem található szabad időpont és foglalt időpont is csak elvétve. A legtöbb mező státusza "nem foglalható". Azaz nem lefoglalt időpontról van szó ezekben az esetekben, hanem kikapcsolt rendszerről!
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre a következő kérdésekre a választ, és az azokat alátámasztó adatokat, dokumentumokat:
- Mióta nem működik az online időpontfoglaló rendszer a kormányablakokban?
- Mennyibe kerül a rendszer éves fenntartása?
- Milyen intézkedéseket tettek 2022-2024 között a rendszer működőképességének a helyreállítására?
- Mikorra várható, hogy lehetséges lesz ügyintézési időpontot foglalni online?”

Az 1. és 2. kérdése vonatkozásában tájékoztatjuk, hogy mind a kormányablakok (https://idopontfoglalo.kh.gov.hu), mind az egyes kormányhivatali ügyfélszolgálatok online időpontfoglaló rendszere (https://khkia.kh.gov.hu) megfelelően működött az elmúlt időszakban. A Központi Időpontfoglaló Alkalmazás üzemeltetési költsége 2024. évben nettó 21.159.362 Forint.

A 3. és 4. kérdése vonatkozásában - tekintettel arra, hogy a rendszer folyamatosan és huzamosabb fennakadás nélkül működik - tájékoztatjuk, hogy a működőképesség helyreállítására irányuló intézkedések megtételére nem volt szükség. Az előzetes időpontfoglalást a https://idopontfoglalo.kh.gov.hu weboldalon, valamint a www.magyarorszag.hu weboldalon keresztül jelenleg is lehetséges.

Jelen választ kizárólag elektronikus úton, a megkeresésben megjelölt e-mail címre küldjük meg.

Budapest, 2024. augusztus 15.

Tisztelettel:

Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

idézett részek megjelenítése

Tisztelt KÖZADAT (KTM)!

Amint a kérdésemben is írtam:
"A legtöbb mező státusza "nem foglalható". Azaz nem lefoglalt időpontról van szó ezekben az esetekben, hanem kikapcsolt rendszerről"

Kérem vizsgálják meg és adjanak megnyugtató választ azzal kapcsolatban, hogy az évente 21.159.362Ft+Áfa költséggel üzemeltetett rendszer miért lehet kikapcsolt állapotban számtalan kormányablaknál!
Ez nem csak a közpénzek rossz felhasználása, de magát az időpont foglaló rendszert teszi feleslegessé.
Ki hozhat olyan döntést egy kormányablakban, hogy nem használja ezt a rendszert?

Üdvözlettel:

Pálmai Attila

KÖZADAT (KTM), Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

1 Melléklet

Közigazgatási és területfejlesztési

minisztérium

 

Pálmai
Attila                                                                      
Ikt.: KTM-TPKF/83/4/2024

részére
                                                                               
Tárgy: közérdekű adatigénylés

                                                                                 
                       

 

Tisztelt Adatigénylő!

 

Ön az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése
alapján közérdekű adatigénylést nyújtott be a Közigazgatási és
Területfejlesztési Minisztériumhoz.

 

Igénylését a következők szerint fogalmazta meg:

 

„….- Az évente 21.159.362Ft + Áfa költséggel üzemeltetett rendszer miért
lehet kikapcsolt állapotban számtalan kormányablaknál?

 

- Ki hozhat olyan döntést egy kormányablakban, hogy nem használja ezt a
rendszert?”

 

Tájékoztatom, hogy valamennyi kormányablaknak, a foglalható időpontok
meghatározásával biztosítani szükséges az időpontfoglalás lehetőségét.

A foglalható időpontok meghatározására a kormányablak vezetője által
minden esetben úgy kerül sor, hogy a sorszámot húzó ügyfeleket se érje
hátrány a túlzott mennyiségű lefoglalt időpont miatt. Tekintettel arra,
hogy az ügyfelek többsége jellemzően sorszámhúzással keresi fel a
kormányablakokat, előfordulhat, hogy egyes napszakokban vagy napokon
korlátozásra kerül a foglalható időpontok száma, de az időpontfoglalás
teljes körű korlátozására (azaz, hogy egy héten ne legyen foglalható
időpont) nincs lehetőség.

 

Tájékoztatom továbbá, hogy a kormányablakok folyamatosan figyelemmel
követik az ügyfélforgalmi statisztikákat és az ügyintézési időre vonatkozó
adatokat, valamint az adott héten dolgozó ügyintézők számát, melyek
ismeretében kerül meghatározásra, hogy mely napokon, mely időszakokra
lehetséges az időpontfoglalás, fenntartva a sorszámot húzó és az
időponttal rendelkező ügyfelek közötti egyensúlyt. Mindezeken túl a
kormányablakok arra is figyelmet fordítanak, hogy amennyiben a soron
következő hétre betelnek a foglalható időpontok, akkor további időpontokat
biztosítanak annak érdekében, hogy minél hamarabbi időpontra lehessen
időpontot foglalni. Erre tekintettel folyamatosan változik, hogy hány
szabad, foglalt és nem foglalható időpont van.

 

Tájékoztatom, hogy bár az ügyfelek többsége jellemzően sorszámhúzással
keresi fel a kormányablakokat, 2024. január 1. és 2024. július 31. között
összesen 844 363 időpontfoglalás történt a kormányablakokba, mely alapján
megállapítható, hogy az időpontfoglaló rendszer megfelelően működik.

 

Jelen választ kizárólag elektronikus úton, a megkeresésben megjelölt
e-mail címre küldjük meg.

 

 

Budapest, 2024. szeptember 5.

 

 

Tisztelettel:

 

Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium

 

══════════════════════════════════════════════════════════════════════════

idézett részek megjelenítése