Tisztelt Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjenek elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy a 2021. július 13-án, valamint augusztus 9-én a budapest @ jarokelo.hu címről Önöknek megküldött, "Elhagyott autó" tárgyú (86206 azonosítójú) közérdekű bejelentéssel kapcsolatban milyen intézkedéseket tettek? Mikorra várható a probléma megoldása? (Bejelentés leírása és fotója elérhető itt: https://jarokelo.hu/86206 )

Kérem, továbbá szíveskedjenek megosztani velem azt a fényképfelvételt, írásos jelentést vagy egyéb információt, amire az augusztus 4-én kelt, 49/221/2021 iktatószámú válaszukat alapozták, a válasz ugyanis nem felelt meg a valóságnak.

Felhívom szíves figyelmüket arra, hogy a 2013. évi CLXV. törvény (a panaszokról és a közérdekű bejelentésekről) értelmében tárgyi bejelentést Önöknek kötelessége lett volna az augusztus 9-ei újraküldéstől számított 30 napon belül érdemben megválaszolni.

Tájékoztatom Önöket, hogy jelen adatigénylésem Infotv. szerinti határidőn belüli megválaszolásának elmulasztása esetén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fogok fordulni.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjenek részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltsék fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztassanak arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítanának meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekintik megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldjék meg számomra.

Felhívom szíves figyelmüket, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködésüket előre is köszönöm.

Kelt: 2021. szeptember 22.

Üdvözlettel:

Fónai Kende

Ügyfélszolgálat, Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet

Tisztelt Bejelentő!
Tájékoztatom, hogy beadványát Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet
ügyfélszolgálata fogadta és a szükséges érdemi intézkedéseket megkezdte
Lakossági bejelentés esetén a gyorsabb ügyintézés érdekében hívja fel
központi telefon számunkat: +36 1 453-2618, melyen a ügyintézőnkkel
felveheti a kapcsolatot. Amennyiben szabálysértési- vagy közigazgatási
bírságolással kapcsolatban keresett meg bennünket, felhívom figyelmét,
hogy beadványának a határidők szempontjából nincsen halasztó hatálya. A
válaszlevelet ügyintézőnk a vonatkozó jogszabályokban írt határidőben
megküldi az Ön részére. Panaszok vagy közérdekű bejelentések esetében a
2013. évi CLXV. törvény értelmében az általános ügyintézési határidő a
panasz vagy bejelentés beérkezésétől számított 30 nap.
Ez a levél egy automatikusan generált levél, kérem, ne válaszoljon rá.
Tisztelettel:
Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet Ügyfélszolgálat

Dr. Géczi Viktória, Óbuda-Békásmegyer Közterület-felügyelet

1 Melléklet

Tisztelt Fónai Kende!

 

 

A bejelentett járművel kapcsolatban tájékoztatom, hogy sajnos kollégánk a
korábbiakban téves tájékoztatást adott, ami miatt szíves elnézését kérem.

 

Ugyanakkor a jármű esetében két lényeges információt nem szabad figyelmen
kívül hagyni. Az egyik az, hogy a jármű forgalmi rendszámmal van ellátva,
a másik pedig az, hogy várakozási övezetben került elhelyezésre.

 

Ezek az információk azért lényegesek, mert ezek miatt felügyelőink nem
jogosultak a közterület-felügyeletről szóló 1999. évi LXIII. törvény 20. §
(1)-(3) bekezdései alapján elszállítással eltávolítani a közterületről.

„20. § * (1) A felügyelő - az üzemben tartó értesítése mellett -
elszállítással eltávolíthatja a közterületen szabálytalanul elhelyezett
járművet, ha az a közúti forgalom biztonságát vagy a közbiztonságot
veszélyezteti.

(2) A felügyelő a helyi közúton közterület-használati engedély nélkül
tárolt, hatósági jelzéssel nem rendelkező azon járművön, amely a közúti
forgalomban csak ilyen jelzéssel vehet részt, értesítést helyez el, amely
tartalmazza a (3) bekezdés szerinti jogkövetkezményre történő
figyelmeztetést.

(3) *  A (2) bekezdés szerinti értesítés elhelyezésétől számított 10 napot
követően a felügyelő az érintett járművet elszállítással eltávolíthatja.”

 

A jármű kapcsán az Óbudai Parkolási Kft. jogosult eljárni, mint
parkolásüzemeltető (pótdíjkiszabással).

 

Ugyanakkor a járműről láttam képfelvételeket, amiket néhány nappal ezelőtt
kollégáim a kérésemre készítettek. Vélhetően a járműnek van 30 napot
meghaladó pótdíjtartozása. Amennyiben van, akkor ennek ellenőrzésére
szintén a parkolásüzemeltető jogosult, azonban a kerület közterületein a
járművel történő várakozás rendjéről szóló 35/2013(V.31.) önkormányzati
rendelete 15/B. § (2) bekezdés a) pontja lehetővé teszi, hogy a
parkolásüzemeltető ezt jelezze felénk, majd ezt követően a
közterület-felügyelő kerékbilinccsel rögzítse a járművet.

 

Tudom, hogy ezzel éppen konzerváljuk a nem kívánt szituációt, azonban
amennyiben a tulajdonos/üzembentartó nem jelentkezik és nem kéri a
rögzítés megszüntetését, akkor 48 óra elteltét követően jogosultak vagyunk
azt elszállítással eltávolítani a közterületről.

 

Vélhetően, reményeim szerint az eredményt tekintve ez a környezet, a lakók
számára is megnyugtató lehet.

 

 

Tisztelettel: 

 

dr. Géczi Viktória

osztályvezető

Jogi és Kommunikációs Osztály

 

H-1033 Budapest,

Mozaik utca 7.

Tel.: + 36 1 453 2618

Fax: + 36 1 453 2619

E-mail: [1][email address]

 

References

Visible links
1. mailto:[email address]

Tisztelt Dr. Géczi Viktória!

Köszönöm szépen a részletes választ és az intézkedést! Bízom benne, hogy sikerül mihamarabb elszállítani a járművet.

Üdvözlettel:

Fónai Kende