Buszmegállók takarításának/takaríttatásának gyakorisága felőli érdeklődés

Az igénylés sikeres volt.

Tisztelt Budapesti Közlekedési Központ Zrt.!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Ezúton szeretném megérdeklődni, hogy milyen gyakorisággal takarítják/takaríttatják a buszmegállókat, mert a XVII. kerületben található Kis utcai megállóban (Rákoskeresztúr városközpont felé eső oldalon) már legalább három napja 3 db hányás díszeleg az aszfalton, ami nem csak gusztustalan, de közegészségügyi szempontból is erőteljesen kifogásolható. Ráadásul amennyiben az ember fia ara kényszerül, hogy a busz hátsó ajtajánál szálljon le (ez a zsúfolt járatokon gyakran megesik), úgy vagy megtanul repülni, vagy kénytelen-kelletlen átgyalogol a megállóba ürített gyomortartalmon, ami vélhetően nem járul hozzá az utazási élmény növeléséhez. Megtisztelő válaszukat, esetleges intézkedésüket előre is köszönöm.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2018. szeptember 18.

Üdvözlettel:
dr. Horváth Attila

Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

Tisztelt Levélíró!

Köszönjük, hogy levelével felkereste ügyfélszolgálatunkat!

Tájékoztatjuk, hogy levele megérkezett Társaságunkhoz, melyre válaszunkat
a közérdekű adatigénylés esetében az információs önrendelkezési jogról és
az információszabadságról szóló az 2011. évi CXII. törvény által
biztosított határidőn belül, egyéb esetben pedig legkésőbb 30 napon belül
megküldjük.

Válaszunk megérkezéséig szíves türelmét kérjük!

Üdvözlettel:

Budapesti Közlekedési Központ Ügyfélszolgálat
Dear Sender,

Thank you for contacting BKK’s customer services.

We inform you that your email has arrived to which we will reply within
the time-limit provided by Act CXII of 2011 on Informational
Self-determination and Freedom of Information in case of public interest
data requests and not later than 30 days in all other cases.

Thank you for your kind patience in advance.

Yours sincerely,

BKK Centre for Budapest Transport Customer Service

BKK, Budapesti Közlekedési Központ Zrt.

 

Ügyszám: 0038/0032017/2018

dr. Horváth Attila

[1][FOI #11637 email]

 

Tárgy: tájékoztatás

 

Tisztelt dr. Horváth Attila!  

 

Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt. operatív ügyfélszolgálati feladatait 2017.
május 1-től kezdődően a BKK Zrt. nevében és megbízásából, közreműködőként
a BKK Zrt. kizárólagos tulajdonában álló, BKÜ Budapesti Közlekedési
Ügyfélkapcsolatok Zártkörűen Működő Részvénytársaság (továbbiakban: BKÜ
Zrt.) végzi a közöttük létrejött Közszolgáltatási Keretszerződés alapján.

 

A BKK Zrt.-hez 2018. szeptember 18-án érkezett elektronikus levelére
hivatkozva tájékoztatjuk, hogy a BKV Zrt. az említett megállóhelyet
hetente kétszer takaríttatja. A megállóhely eseti takarítását
megrendelték, az folyamatban van. A járművek megállóhelyeit és
végállomásait rendszeresen, vállalkozó által takaríttatja a BKV Zrt.,
amely pontosan meghatározott időpontokban történik, és gyakorisága függ a
megállóhely utasforgalmától. A hatékonyságot minőségellenőreik
folyamatosan, előre meghatározott időpontokban, valamint szúrópróbaszerűen
is ellenőrzik.

 

A BKV Zrt. feladata az utasváró területén, valamint a megállóhely táblától
2 méter szélességben és a felálló járművek hosszában az évszaknak
megfelelően tavasztól őszig a megállóhelyek seprése, télen a hó
eltakarítása és a síkosság-mentesítés, melyet az ide vonatkozó 48/1994.
(VIII.1.) Fővárosi rendelet 18. § l, pontja szerint végeztetnek a
szerződés szerinti külsős vállalkozóval:

„- tömegközlekedési (autóbusz, trolibusz, villamos, fogaskerekű vasút,
HÉV, sikló, libegő) megálló, állomás: a tömegközlekedési járműre történő
fel- és leszállás lefolytatására, illetve a tömegközlekedési járműre
történő várakozás céljára közterületen elkülönített terület, amely, ha
kiépítése (így járdasziget jellege, korlátokkal való ellátása stb.)
jellegéből vagy egyéb jelzésből más nem következik, a megállót, állomást
jelző táblától a járda területéből

- autóbusz, trolibusz járműveknél csuklós jármű esetén 2 m széles és 18 m
hosszú, egyéb jármű esetén 2 m széles és 12 m hosszú, kettős megálló
esetén 2 m széles és 36 m hosszú terület,”

 

Kérjük a fentiek szíves elfogadását!

 

Budapest, 2018. október 3.

                                   

Tisztelettel a BKK Zrt. megbízásából: 

 

Várkonyi Ágnes

Levelezési csoportkoordinátor

BKÜ Zrt.

 

References

Visible links
1. mailto:[FOI #11637 email]