Budapest Go Fizetési Problémák

Az igénylés sikeres volt.

Tisztelt Budapesti Közlekedési Zrt.!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre

1. Az elmúlt egy évben mely napokon, mennyi időre állt meg a fizetés a Budapest Go rendszeren?
2. Az elmúlt egy évben mely napokon, mennyi időre állt meg a Budapest Go rendszer?
3. Miért nincs a Simple fizetési rendszeren kívül a Budapest Go-nak más fizetési integrációja?
4. Van-e tervben, ill. mikorra készül el más fizetési rendszerekkel az integrációja? Melyek vannak tervben?

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2023. szeptember 8.

Üdvözlettel:

Szerb Tamás

 

Ügyszám: 0038/0041390/2023 

Szerb Tamás

[1][FOI #23066 email]

 

Tárgy: tájékoztatás

 

 

Tisztelt Szerb Tamás!

 

 

A BKV Zrt.-hez 2023. szeptember 8-án érkezett, „Közérdekűadat igénylés -
Budapest Go Fizetési Problémák” tárgyú közérdekű adatigénylésével
kapcsolatban az alábbiakról tájékoztatjuk.

 

Válaszlevelünket az áttekinthetőség érdekében, az Ön megkereséséhez
igazodva, pontokba rendeztük.

 

„1. Az elmúlt egy évben mely napokon, mennyi időre állt meg a fizetés a
Budapest Go rendszeren?”

 

2022. októberétől számolva átlagosan negyedévente 20 órányi, az
értékesítés működését befolyásoló nem tervezett leállás vagy lassulás
történt.

 

A nem tervezett lassulás vagy leállás több külső és belső rendszer
helytelen működéséből adódhat. A leállások és lassulások alkalmával
ügyfeleinket, járművezetőinket és jegyellenőreinket is értesítettük.
Lassulások esetében teljes szolgáltatáskiesésről nem beszélhetünk,
ilyenkor az ügyfelek kéréseit a szokottnál lassabban, de sikeresen ki
tudjuk szolgálni.

 

„2. Az elmúlt egy évben mely napokon, mennyi időre állt meg a Budapest Go
rendszer?”

 

A BudapestGO applikáció és annak összes háttérszolgáltatása egyszerre,
egyidőben 2022. február 14. óta nem állt meg, így globális rendszerleállás
nem történt.

 

„3. Miért nincs a Simple fizetési rendszeren kívül a Budapest Go-nak más
fizetési integrációja?

4. Van-e tervben, ill. mikorra készül el más fizetési rendszerekkel az
integrációja? Melyek vannak tervben?”

 

A BudapestGO alkalmazás fejlesztéséről szóló műszaki leírás úgy készült
el, hogy az akkor meglévő szerződéseket figyelembevéve a BKK Zrt. az OTP
vPOS megoldását, az OTP Simple-t kívánta integrálni az alkalmazásba.
Elméleti síkon felmerült egy másodlagos fizetési szolgáltató integrációja
már akkor is, de ez a BKK Zrt. számára közbeszerzésköteles beszerzési
eljárás kezdeményezését feltételezi, ami akkor jelentősen késleltette
volna az applikáció bevezetési ütemezését, valamint a BKK Zrt. akkor még
nem rendelkezett érdemi működési tapasztalattal vPOS szolgáltatások terén,
nem láthattuk előre, hogy az OTP milyen szolgáltatási színvonalon képes
nyújtani ezt a megoldást, így ez az opció akkor elvetésre került.

 

Az elmúlt több mint másfél év üzemeltetési tapasztalatai alapján mi is úgy
látjuk, hogy bizonyos időszakok áthidalására, az ügyfelek magas
színvonalon történő kiszolgálásra érdekében, az új bankkártya elfogadói
közbeszerzési eljárásainkat oly módon írjuk ki, hogy egy fő szolgáltató
mellett backup szolgáltatást nyújtó partner is támogassa üzleti céljaink
elérését – ezzel biztosítva, hogy sokkal rövidebbek legyen kiesett
időszakok. Ezen beszerzési stratégiáról a BKK Zrt. menedzsmentje már
korábban döntést hozott, így a megfelelő eljárások lefolytatását követően,
várhatóan 2024 második negyedévétől kezdve a BKK Zrt. szolgáltatása ebben
a modellben fog élesbe állni.

 

Tervezzük ezen felül bevezetni a fizetési felületen a GooglePay, illetve
az ApplePay szolgáltatásait is, ami reményeink szerint tovább növeli
ügyfeleink vPOS fizetésekkel kapcsolatos kényelmi és biztonsági szintjét. 

 

Köszönjük megkeresését, egyben kérjük tájékoztatásunk szíves elfogadását.

 

Budapest, 2023. szeptember 22.

                                   

 

Tisztelettel: 

 

Furi Judit

Levelezési koordinátor

BKK Zrt.

 

 

 

A személyes adatok kezelésére vonatkozó adatvédelmi tájékoztató az
[2]Adatvédelem (bkk.hu) oldalon található.

 

Személyes adatainak kezelése kapcsán panaszával a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság (rövidítve: NAIH; székhelye: 1055 Budapest,
Falk Miksa utca 9-11., postacím: 1363 Budapest, Pf.: 9, honlap:
[3]www.naih.hu, telefon:  +36  (1)  391-1400,  fax:+36  (1)  391-1410, 
központi  e-mail -cím:  [4][email address]) eljárását
kezdeményezheti, illetőleg a bírósághoz fordulhat.

 

Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet a jogorvoslati lehetőségekről az
alábbiakban tájékoztatjuk az Infotv. alapján:

„31. § (1) Az igénylő a közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény
elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, vagy az adatkezelő által a
29. § (2) bekezdése szerint meghosszabbított határidő eredménytelen
eltelte esetén, valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat.

(3) A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen
elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő
lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt
elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Ha az igény elutasítása, nem
teljesítése vagy az adatigénylés teljesítéséért megállapított
költségtérítés összege miatt az igénylő a Hatóság vizsgálatának
kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a
bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a vizsgálat
megszüntetéséről, az 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról
szóló vagy az 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő
harminc napon belül lehet megindítani. A perindításra rendelkezésre álló
határidő elmulasztása esetén igazolásnak van helye.

(4) A perben fél lehet az is, akinek egyébként nincs perbeli jogképessége.
A perbe a Hatóság az igénylő pernyertessége érdekében beavatkozhat.

(5) Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per a
törvényszék hatáskörébe tartozik. A járásbíróság hatáskörébe tartozó
ügyekben a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti
Központi Kerületi Bíróság jár el. A bíróság illetékességét az alperes
közfeladatot ellátó szerv székhelye alapítja meg.

52. § (1) A Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra
hivatkozással, hogy személyes adatok kezelésével, illetve a közérdekű
adatok vagy a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok
gyakorlásával kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen
veszélye fennáll.”

Tájékoztatjuk továbbá, hogy az Infotv. 26. §-tól eltérő, a közérdekű
adatok megismerésén, illetőleg nyilvánosságra hozatalán túlmenő további
felhasználás a közadatok újrahasznosításáról szóló 2012. évi LXIII.
törvény (Újrahasznosítási tv.) hatálya alá tartozik, amelyre vonatkozóan a
BKK Zrt. előzetes engedélye és az érintett adatok újrahasznosítására
vonatkozóan felhasználási szerződés megkötése szükséges.

 

Tájékoztatjuk, hogy a BKK Zrt. Üzletszabályzatának VIII. fejezete szerinti
jogorvoslati tájékoztató a
[5]https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/utazas... hivatkozás alatt
érhető el.

References

Visible links
1. file:///tmp/[FOI #23066 email]
2. https://bkk.hu/magunkrol/adatvedelem/
3. http://www.naih.hu/
4. mailto:[email address]
5. https://bkk.hu/jegyek-es-berletek/utazas...