Adatkérés a Budapest, II. kerület, Serfőző utcában indított szabálysértési eljárások kapcsán

Az igénylés sikeres volt.

Tisztelt Országos Rendőr-főkapitányság!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre a következő rövid ismertető után az annak kapcsán feltett kérdésekre a válaszokat, az azok alapjául szolgáló szabályzatot, szabályzást, eljárásrendet, útmutatót.

A Budapesti Közlekedési központ Zrt. felé küldött a BKK által 0038/0012929/2012 számon iktatott, az interneten
http://kimittud.atlatszo.hu/request/kozl... címen elérhető adatkérésem kapcsán a következő válaszokat kaptam, a BKK-tól.

Az Árpád híd Pacsirtamező utca felé lehajtó ágán 2011. február 2 előtt a helyszínrajzon fel nem tüntetett, tehát illegálisan kihelyezett jelzőtábla volt megtalálható.

idézem:
"A helyszínelés során a felüljáró alatti három sávos szakasz jobb szélső
sávja melletti jelzőlámpa oszlopán ferdén balra mutató "kötelező haladási
irány" jelzőtáblát találtunk, melynek kihelyezésének időpontjáról nincs
információnk. Tehát a mellékelt helyszínrajz a nyilvántartás szerinti
állapotot ábrázolja (amelyen nincs kötelező haladási iránytábla), de
ténylegesen 2011. február 2-a előtt is ott volt."

Ezen esetben, a szabálysértési eljárások szabályossága, miszerint az összes lényeges körülményt tisztázni kell vélhetően sérült, hiszen az illegális tábla kihelyezése kiderült volna, ha minden lényeges kérdés tényleg tisztázásra kerül.

Érdekelne, hogy egy ilyen esetben, mikor a szabályossága az eljárásnak sérült, mely szabályzat vagy eljárásrend és hogyan szabályozza a Rendőrség hivatalból történő felülvizsgálatát az esetekre az ezen helyszínen indított eljárások közül.

Igényelném a fenti szabályzat, eljárásrend, útmutató elektronikus másolatát.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) bekezdése szerint adatigénylésem során a szkennelés költségén kívüli költségek megtéríttetésére nincs mód. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatok szkenneléséért költségtérítés megállapítására kerül sor. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot és a szkennelés költségét.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2013. január 27.

Üdvözlettel:

Varga Viktor

Varga Viktor hozzászólt ()

Az adatgazda választ adott a kérdésre a
http://kimittud.atlatszo.hu/request/a-ge...
adatkérésre adott válasz során.

Hogyan lehetséges ide is áttölteni, vagy darabokra szedve az ide vonatkozó részt?

Varga Viktor hozzászólt ()

A közlekedési táblák kihelyezése

Az utak forgalmának szabályozása, a közúti jelzések elhelyezése, fenntartása, üzemeltetése és eltávolítása az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet 2. §-a alapján az út kezelőjének a feladata. Ezen tevékenységgel kapcsolatos részletszabályokat is a GKM rendelet tartalmazza. A jelzőtáblák elhelyezésének, megtervezésének követelményeiről pedig az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről szóló 20/1984. (XII. 21.) KM rendelet rendelkezik.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (www.nkhjiu) Magyarországon a közlekedés-igazgatás központi hatóságaként látja el a közlekedéshez kapcsolódó valamennyi hatósági, felügyeleti tevékenységet. A Közlekedési Felügyelőségek (www.kormanyhivatal.hu/hu/szakigazgatasi-szervek /kozlekedesi-felugyeloseg) pedig a kormányhivatalok egységeként működő ágazati közlekedési - szakigazgatási szervek, amelyek a jogszabályban megállapított hatáskörüket önállóan gyakorolják, feladataikat a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnökének szakmai irányításával látják el.

A közlekedési táblák kihelyezésével kapcsolatos kérdések megválaszolására ezen hatóságok rendelkeznek megfelelő szakmai tudással.

A közlekedési táblákon szereplő jelzések figyelmen kívül hagyása kapcsán lefolytatott szabálysértési eljárások esetén a szabálysértési tv. 105. §-ában rögzítettek szerint van lehetőség jogorvoslatra:

105. §
(l)Az érdemi határozattal szemben az eljárás alá vont személy és képviselője, továbbá az okozott kár megtérítésére kötelezés esetén, kizárólag e rendelkezéssel szemben a sértett az érdemi határozatot hozó szabálysértési hatóságnál a határozat közlésétől számított nyolc napon belül kifogást nyújthat be. Amennyiben a pénzbírság összegét külön jogszabály állapította meg, a pénzbírság mértéke miatt nincs helye kifogás benyújtásának.

(2) A kifogásban elő kell adni annak okát. Az ok téves megjelölése vagy hiánya miatt a kifogás érdemi elbírálását nem lehet megtagadni. A kifogásban egyértelműen meg kell jelölni, hogy a bíróság az ügyet tárgyaláson bírálja el.

(3) Ha a kifogásban olyan új tényt állítanak vagy olyan új bizonyítékra hivatkoznak, amelyet a szabálysértési hatóság a kifogással támadott határozat meghozatala során nem ismert, a szabálysértési hatóság ezen új tényre, illetve bizonyítékra figyelemmel a kifogás alapján a határozatát visszavonhatja, vagy az eljárás alá vont személy javára megváltoztathatja.

(4) A szabálysértési hatóság kifogás alapján megváltoztatott határozata ellen az eljárás alá vont személy és képviselője a közléstől számított nyolc napon belül ismételt kifogást nyújthat be. Az ismételt kifogásban csak a határozat megváltoztatással érintett megállapításait lehet sérelmezni.

(5) A szabálysértési hatóság elutasítja az ismételt kifogást, ha az nem a megváltoztatással érintett megállapítások ellen irányul. Az elutasítás ellen nincs helye jogorvoslatnak.

Helyszíni bírság esetén igen szűk körben van lehetősége a hatóságnak hivatalbóli döntés felülvizsgálatra (szabálysértési tv. 99/A§), a levelében leírt esetben erre nincsen módja.

Egyedi ügyben hozott érdemi határozattal szemben, a jogorvoslati jog jogosultja, a jogorvoslatra nyitva álló határidőben kifogást nyújthat be, amelyben meg kell jelölni annak okát. A szabálysértési hatóság a kifogás alapján megváltoztathatja határozatát, mely ellen ismételt kifogás nyújtható be.