A Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. 2023. évben kötött szerződéseivel kapcsolatos adatigénylés
Tisztelt Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
A Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. Alapító Okirata a dokumentumtárban elérhető (dokumentumtar.csepel.hu/?f=1076), mely a következőket tartalmazza:
„2. A társaság alapítója
Cégnév (név) BUDAPEST XXI. KERÜLET CSEPEL ÖNKORMÁNYZATA
törzskönyvi azonosító: 735847
ÁHTI: 745400
Székhely: 1211 Budapest, Szent Imre tér 10.
képviseletre jogosult neve: Borbély Lénárd polgármester”
Ugyancsak a dokumentumtárban elérhető Feladatellátási szerződés (amely létrejött egyrészről a Budapest XXI. Kerületi Csepel Önkormányzata, másrészről a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság között.) a következőket tartalmazza:
„PREAMBULUM
Szerződő felek jelen szerződést annak érdekében kötik, hogy az Önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (Mötv.) által meghatározott önkormányzati feladatok ellátását a lehető leghatékonyabb módon tudja biztosítani az érintettek számára.
1. Felek megállapítják, hogy a Társaság az Önkormányzat kizárólagos tulajdonában álló (nonprofit formában működő) egyszemélyes gazdasági társaság, amelyet Alapító Okirata értelmében az Önkormányzat a tulajdonában lévő vagyon üzemeltetésére, hatékony ellátására, gazdaságos működtetésére, megőrzésére, gyarapítására, egyes kötelező, illetőleg önként vállalt feladatainak hatékony ellátására, a Csepeli Városgazda Közhasznú Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaságból kiváló társaságként hoz létre.
2. — Az Mötv. 23.§ (5) bekezdése határozza meg a kerületi önkormányzat által kötelezően ellátandó azon feladatokat, amelyek jelen szerződésnek is részben tárgyát képezik.”
A NAIH-2743-10/2024 és NAIH-6499-4/2024 ügyiratszámú vizsgálat lezárásról szóló tájékoztatásban a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság következőket közölte:
„Az Infotv. 3. § 5. pontja szerint közérdekű adat: az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat.
Az Infotv. 3. § 6. pontja szerint közérdekből nyilvános adat: a közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé tételét törvény közérdekből elrendeli.
Az Infotv. 26. § (1) bekezdése írja elő a közérdekű adatok megismerhetőségének általános kötelezettségét. Eszerint az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szervnek vagy személynek lehetővé kell tennie, hogy a kezelésében lévő közérdekű adatot erre irányuló igény alapján bárki megismerhesse.
A Hatóság hangsúlyozza, hogy az adatelv a többféle adatot (közérdekű, illetve közérdekből nyilvános adat, személyes adat, üzleti titok, egyéb védett adat) tartalmazó iratra vonatkozó közérdekű adatigénylés teljesítésének esetére vonatkozik, ennek értelmében az adatkezelő az adatigénylés teljesítését pusztán azért nem tagadhatja meg, mert az igényelt adat olyan iratban lelhető fel, amelyben az adatigénylő által nem megismerhető vagy általa nem igényelt adatok is találhatóak.
Erre tekintettel az adatelvből nem lehet arra következtetni, hogy csak konkrét adat kiadását lehet kérni a közérdekű adatigénylés keretében, irat kiadását nem, ugyanis az Infotv. 3. § 5. pontjában meghatározott fogalom ismérvei alapján közérdekű adat a helyi önkormányzat tevékenységével kapcsolatos bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, továbbá az ezt követő példálózó felsorolásában szerepel a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat.”
Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata 2023. évi költségvetésének végrehajtásáról szóló Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 24.) önkormányzati rendelete szerint a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. részére 2023. december 31. napjáig 320.421.877 forint működési támogatás (közpénz) került kifizetésre.
A NAIH-2743-10/2024 és NAIH-6499-4/2024 ügyiratszámú vizsgálat lezárásról szóló tájékoztatásban a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság következőket közölte:
„Az Infotv. 32. §-a az adatkezelő részére aktív kötelezettségeket ír elő az Alaptörvényben biztosított jog érvényesülésének biztosítása érdekében, mivel általánosságban írja elő a közérdekű adatok kezelői számára a közvélemény gyors és pontos tájékoztatását: „A közfeladatot ellátó szerv a feladatkörébe tartozó ügyekben – így különösen az állami és önkormányzati költségvetésre és annak végrehajtására, az állami és önkormányzati vagyon kezelésére, a közpénzek felhasználására és az erre kötött szerződésekre, a piaci szereplők, a magánszervezetek és -személyek részére különleges vagy kizárólagos jogok biztosítására vonatkozóan – köteles elősegíteni és biztosítani a közvélemény pontos és gyors tájékoztatását.”
Az Alkotmánybíróság töretlen gyakorlata szerint már több határozatában rámutatott arra is, hogy az állam kötelessége az alapvető jogok tiszteletben tartására és védelmére a szubjektív alapjogokkal kapcsolatban nem merül ki abban, hogy tartózkodnia kell megsértésüktől, hanem magában foglalja azt is, hogy gondoskodnia kell az érvényesülésükhöz szükséges feltételekről [64/1991. (XII. 17.) AB határozat]. Hangsúlyosan jelenik meg e követelmény az információszabadsággal összefüggésben. Az Alkotmánybíróság ugyanis kiemelte, hogy az alapjog védelmére irányuló intézményvédelmi kötelességük alapján „a közérdekű adatokat kezelő szerveknek aktív magatartást kell tanúsítaniuk, kötelesek a közérdekű adatokhoz való hozzáférést garantálni.” {21/2013. (VII. 19.) AB határozat, Indokolás [63]} Az Alkotmánybíróság 3026/2015. (II. 9.) sz. határozatából eredően a közérdekű adatszolgáltatásra irányuló kötelezettséget önmagában megteremti az a tény, hogy a szervezet közérdekű adatot birtokol.”
A fentiek alapján -a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság által is megerősített módon - mellékelten megküldöm a következő közérdekű adatigényléseket:
1. Kérem, hogy küldje meg részemre, hogy a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. a 2023. évben kötött szerződéseinek listáját (szerződő fél, szerződés tárgya, szerződés szerinti nettó összeg).
2. Amennyiben az 1. pontban kért adatokat tartalmazó nyilvántartás vezetésére, illetve előállítására nem kötelezett a Kft, akkor kérem küldje meg mindazon - adatokat tartalmazó, tehát info tv. alá tartozó - 2023. évben kötött szerződést, amely nem található meg a https://dokumentumtar.csepel.hu/ oldalon a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. mappában.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2024. augusztus 22.
Üdvözlettel:
Vadai Attila
Tisztelt Adatigénylő!
Megkeresése kapcsán tájékoztatom, hogy a válaszadási határidőt az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011.
évi CXII. törvény 29. § (2) bekezdése alapján 15 nappal meghosszabbítom.
Indokolásul előadom, hogy az Önkormányzat és a Hivatal alaptevékenységének
ellátásán túl a beérkezett jelentős számú közérdekű adatigénylés
megválaszolása jelentős munkaterhet ró Hivatalomra és az Önkormányzat
szervezeteire, illetve a 2024. évben azonos napon megtartott helyi
önkormányzati képviselők és polgármester általános választásával, valamint
a nemzetiségi önkormányzatok képviselők választásával kapcsolatosan a
választást követő törvényi feladatok ellátása, továbbá az új
Képviselő-testület és a nemzetiségi önkormányzatok megalakulásával
kapcsolatos felkészülési és előkészítési munkálatok is folyamatosan
zajlanak. Mindezek okán a válaszadásig szíves türelmét kérem.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Tisztelettel:
dr. Vincze Anikó megbízásából
Babics Enikő
Feladó: Vadai Attila <[1][FOI #25436 e-mail]>
Dátum: 2024. augusztus 22. 16:35:35 CEST
Címzett: "KözAdat igénylések Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzat
Polgármesteri Hivatal adatgazdánál" <[2][Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzat Polgármesteri Hivatal kérő e-mail]>
Tárgy: Közérdekűadat igénylés - A Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit
Kft. 2023. évben kötött szerződéseivel kapcsolatos adatigénylés
������Tisztelt Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzat Polgármesteri
Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló
2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése
alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
A Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. Alapító Okirata a
dokumentumtárban elérhető (dokumentumtar.csepel.hu/?f=1076), mely a
következőket tartalmazza:
„2. A társaság alapítója
Cégnév (név) BUDAPEST XXI. KERÜLET CSEPEL ÖNKORMÁNYZATA
törzskönyvi azonosító: 735847
ÁHTI: 745400
Székhely: 1211 Budapest, Szent Imre tér 10.
képviseletre jogosult neve: Borbély Lénárd polgármester”
Ugyancsak a dokumentumtárban elérhető Feladatellátási szerződés (amely
létrejött egyrészről a Budapest XXI. Kerületi Csepel Önkormányzata,
másrészről a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Korlátolt
Felelősségű Társaság között.) a következőket tartalmazza:
„PREAMBULUM
Szerződő felek jelen szerződést annak érdekében kötik, hogy az
Önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi
CLXXXIX. törvény (Mötv.) által meghatározott önkormányzati feladatok
ellátását a lehető leghatékonyabb módon tudja biztosítani az érintettek
számára.
1. Felek megállapítják, hogy a Társaság az Önkormányzat kizárólagos
tulajdonában álló (nonprofit formában működő) egyszemélyes gazdasági
társaság, amelyet Alapító Okirata értelmében az Önkormányzat a
tulajdonában lévő vagyon üzemeltetésére, hatékony ellátására, gazdaságos
működtetésére, megőrzésére, gyarapítására, egyes kötelező, illetőleg
önként vállalt feladatainak hatékony ellátására, a Csepeli Városgazda
Közhasznú Nonprofit Zártkörűen Működő Részvénytársaságból kiváló
társaságként hoz létre.
2. — Az Mötv. 23.§ (5) bekezdése határozza meg a kerületi önkormányzat
által kötelezően ellátandó azon feladatokat, amelyek jelen szerződésnek
is részben tárgyát képezik.”
A NAIH-2743-10/2024 és NAIH-6499-4/2024 ügyiratszámú vizsgálat
lezárásról szóló tájékoztatásban a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság következőket közölte:
„Az Infotv. 3. § 5. pontja szerint közérdekű adat: az állami vagy helyi
önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb
közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és
tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben
keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy
formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének
módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a
hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai
tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő értékelésére, a
birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint
a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat.
Az Infotv. 3. § 6. pontja szerint közérdekből nyilvános adat: a
közérdekű adat fogalma alá nem tartozó minden olyan adat, amelynek
nyilvánosságra hozatalát, megismerhetőségét vagy hozzáférhetővé tételét
törvény közérdekből elrendeli.
Az Infotv. 26. § (1) bekezdése írja elő a közérdekű adatok
megismerhetőségének általános kötelezettségét. Eszerint az állami vagy
helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott
egyéb közfeladatot ellátó szervnek vagy személynek lehetővé kell tennie,
hogy a kezelésében lévő közérdekű adatot erre irányuló igény alapján
bárki megismerhesse.
A Hatóság hangsúlyozza, hogy az adatelv a többféle adatot (közérdekű,
illetve közérdekből nyilvános adat, személyes adat, üzleti titok, egyéb
védett adat) tartalmazó iratra vonatkozó közérdekű adatigénylés
teljesítésének esetére vonatkozik, ennek értelmében az adatkezelő az
adatigénylés teljesítését pusztán azért nem tagadhatja meg, mert az
igényelt adat olyan iratban lelhető fel, amelyben az adatigénylő által
nem megismerhető vagy általa nem igényelt adatok is találhatóak.
Erre tekintettel az adatelvből nem lehet arra következtetni, hogy csak
konkrét adat kiadását lehet kérni a közérdekű adatigénylés keretében,
irat kiadását nem, ugyanis az Infotv. 3. § 5. pontjában meghatározott
fogalom ismérvei alapján közérdekű adat a helyi önkormányzat
tevékenységével kapcsolatos bármilyen módon vagy formában rögzített
információ vagy ismeret, továbbá az ezt követő példálózó felsorolásában
szerepel a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat.”
Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata 2023. évi költségvetésének
végrehajtásáról szóló Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata
Képviselő-testületének 6/2024. (IV. 24.) önkormányzati rendelete szerint
a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. részére 2023. december 31.
napjáig 320.421.877 forint működési támogatás (közpénz) került
kifizetésre.
A NAIH-2743-10/2024 és NAIH-6499-4/2024 ügyiratszámú vizsgálat
lezárásról szóló tájékoztatásban a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság következőket közölte:
„Az Infotv. 32. §-a az adatkezelő részére aktív kötelezettségeket ír elő
az Alaptörvényben biztosított jog érvényesülésének biztosítása
érdekében, mivel általánosságban írja elő a közérdekű adatok kezelői
számára a közvélemény gyors és pontos tájékoztatását: „A közfeladatot
ellátó szerv a feladatkörébe tartozó ügyekben – így különösen az állami
és önkormányzati költségvetésre és annak végrehajtására, az állami és
önkormányzati vagyon kezelésére, a közpénzek felhasználására és az erre
kötött szerződésekre, a piaci szereplők, a magánszervezetek és
-személyek részére különleges vagy kizárólagos jogok biztosítására
vonatkozóan – köteles elősegíteni és biztosítani a közvélemény pontos és
gyors tájékoztatását.”
Az Alkotmánybíróság töretlen gyakorlata szerint már több határozatában
rámutatott arra is, hogy az állam kötelessége az alapvető jogok
tiszteletben tartására és védelmére a szubjektív alapjogokkal
kapcsolatban nem merül ki abban, hogy tartózkodnia kell megsértésüktől,
hanem magában foglalja azt is, hogy gondoskodnia kell az
érvényesülésükhöz szükséges feltételekről [64/1991. (XII. 17.) AB
határozat]. Hangsúlyosan jelenik meg e követelmény az
információszabadsággal összefüggésben. Az Alkotmánybíróság ugyanis
kiemelte, hogy az alapjog védelmére irányuló intézményvédelmi
kötelességük alapján „a közérdekű adatokat kezelő szerveknek aktív
magatartást kell tanúsítaniuk, kötelesek a közérdekű adatokhoz való
hozzáférést garantálni.” {21/2013. (VII. 19.) AB határozat, Indokolás
[63]} Az Alkotmánybíróság 3026/2015. (II. 9.) sz. határozatából eredően
a közérdekű adatszolgáltatásra irányuló kötelezettséget önmagában
megteremti az a tény, hogy a szervezet közérdekű adatot birtokol.”
A fentiek alapján -a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
által is megerősített módon - mellékelten megküldöm a következő
közérdekű adatigényléseket:
1. Kérem, hogy küldje meg részemre, hogy a Csepeli
Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. a 2023. évben kötött szerződéseinek
listáját (szerződő fél, szerződés tárgya, szerződés szerinti nettó
összeg).
2. Amennyiben az 1. pontban kért adatokat tartalmazó nyilvántartás
vezetésére, illetve előállítására nem kötelezett a Kft, akkor kérem
küldje meg mindazon - adatokat tartalmazó, tehát info tv. alá tartozó -
2023. évben kötött szerződést, amely nem található meg a
[3]https://dokumentumtar.csepel.hu/ oldalon a Csepeli
Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. mappában.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az
egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó
e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem
lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a
kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton
kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az
Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására
nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és
iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan
a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis
költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen
elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem,
hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása
során figyelembe vett költségtényezőket.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét
tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat
az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és
Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából
következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján
nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és
elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH
állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a
személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2024. augusztus 22.
Üdvözlettel:
Vadai Attila
-------------------------------------------------------------------
Ezt az e-mail címet használja, amikor erre az igénylésre válaszol:
[4][FOI #25436 e-mail]
Hibás a(z) [5][Budapest XXI. kerület Csepel Önkormányzat Polgármesteri Hivatal kérő e-mail] cím a(z) Budapest XXI. kerület
Csepel Önkormányzat Polgármesteri Hivatal részére benyújtott
Közérdekűadat igénylésekre vonatkozóan? Ha igen, lépjen velünk
kapcsolatba az űrlap segítségével:
[6]http://kimittud.hu/change_request/new?bo...
Jognyilatkozat: Ezt az üzenetet és az ön válaszát is közzétesszük az
interneten. Az adatvédelemre és szerzői jogokra vonatkozó politikánk:
[7]http://kimittud.hu/help/officers
Felhívjuk figyelmét, hogy bizonyos esetekben a kérések és válaszok
közzététele késik.
Amennyiben megkeresésekre válaszoló munkatársként hasznosnak találta ezt
a szolgáltatást, kérje meg szervezete webmesterét, hogy helyezzen el a
honlapunkra mutató hivatkozást közérdekű adatokat tartalmazó weboldalán.