Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Semmelweis Egyetemen székhellyel rendelkező szervezetek'.

4. sz. melléklet 
 
 
Szerződés 
székhelyszolgáltatás nyújtásáról 
 
 
 

Amely létrejött egyrészről 
Semmelweis Egyetem  
Felelős szervezeti egység:…………………………………… 
címe:………………………………………………………….  
Adószám: ……………………………… 
Bank sz.sz.: …………………………………………………. 
Szervezeti egység képviselője:………………………………….  
Továbbiakban: Szolgáltatást-nyújtó 
 
Másrészről  
név:……………………………………………………….. 
Cím:…………………………………………………………… 
Adószám:……………………………………………………… 
Nyilvántartásba vétel/Cégjegyzék száma:…………………………………………….. 
Telefon szám:…………………………………………………. 
E-mail:………………………………………………………… 
Kapcsolat tartó személy 
Cím:……………………………………………………………………………………….. 
Szig szám:………………………… 
Továbbiakban: Igénybevevő 
 
Között a mai napon az alábbiak szerint: 
 
1.  A  Felek  a  Semmelweis  Egyetem  vagyonkezelésében  levő  ingatlanokon  történő 
székhely  (telephely,  fióktelep)  biztosításáról  az  Egyetem  által  kiadott  ….  számú 
Rektori-kancellári utasítás rendelkezik. 
Felek  székhelyszolgáltatás  nyújtása  keretében  megállapodnak  arról,  hogy  jelen 
szerződés  alapján  Igénybevevő  jogosult  a  Semmelweis  Egyetem  vagyonkezelésében 
álló 
_____település_____
______hrsz-ú, 
természetben 
________________________________  szám  alatti  ingatlant  a  jelen  szerződésben 
foglaltak szerinti székhelyeként hivatalos irataiban megjelölni, és bejelenteni. 
 
2.  A  Szolgáltatást  nyújtó  kijelenti,  hogy  az  1.  pontban  körülírt  ingatlan  jogszerűen  a 
Semmelweis Egyetem 
vagyonkezelésében áll, és azzal kapcsolatban megilletik – a jogszabályokban és 
a  tulajdonosi  joggyakorlóval  kötött  vagyonkezelési  szerződésében  foglalt 
kivételekkel  –  a  tulajdonos  jogai,  és  terhelik  a  tulajdonos  kötelezettségei, 
melyek keretében jogosult jelen szerződés megkötésére. 

 
3.  Az Igénybevevőt jelen megállapodás alapján megilleti az a jog, hogy 
 

a) a jelen szerződés 1. pontjában megjelölt ingatlant székhelyként feltüntesse, illetve a 
működéséhez  kapcsolódó  hatóságok,  bíróságok  és  egyéb  szervek  előtt  bejelentse  és 
levelezési  cím,  postai  küldemény  átvétele,  érkeztetése,  őrzése,  rendelkezésre  tartása 
céljából feltüntesse; 
 
b)  erre  vonatkozó  kötelező  jogszabályi  előírás  esetén  cégtábláját  a  székhelyén 
elhelyezze. 
 
4.  Szolgáltatást nyújtó vállalja, hogy  
a)  az  Igénybevevő  részére  a  székhelyként  megjelölt  1.  pont  szerinti  címre 
érkező postai küldeményeket rendszeres átveszi, érkezteti; 
 
b)  biztosítja  a  székhely-szolgáltatás  keretében  birtokába  jutott  iratok  őrzését, 
rendelkezésre  tartását,  és  azoknak  a  saját,  az  Egyetem,  vagy  más  székhely-
szolgáltatást igénybe vevők irataitól, ingóságaitól történő elkülönítését, és arról 
tételes iratjegyzék vezetését. 
  
5.  Felek  rögzítik,  hogy  Igénybevevő  által  az  1.  pont  szerinti  székhelyként  megjelölt 
ingatlanban kizárólag az alábbi iratfajták helyezhetők el, vagy tárolhatók: 
a) az Igénybevevő, mint szervezet létesítő, és módosító cégiratai; 
b) az Igénybevevő vezető tisztségviselőjének, képviselőjének elérhetősége  
c) az Igénybevevő hatósági engedélyei; 
d)  az  Igénybevevő  az  adóhatóság  felé  történő  adat-bejelentési 
kötelezettségeivel összefüggő iratok, 
e) az Igénybevevő számviteli törvény szerinti beszámolói; 
f) ____________ 
g) 
y) ____________. 
 
6.  Felek kifejezetten rögzítik, hogy jelen szerződés alapján az Igénybevevő nem jogosult 
az  általa  székhelyként  megjelölt  1.  pont  szerinti  ingatlanban  állandó  (pl: 
ügyfélfogadás)
,  vagy  ideiglenes  (pl:  központi  ügyintézés,  testületi  ülések)  jellegű 
területhasználatra.  Igénybevevő  köteles  létesítő  okiratában  a  központi  ügyintézésnek 
helyét megjelölni, mely nem lehet azonos a székhellyel.  
 
7.  Szerződő  felek  jelen  szerződésükkel  a  Semmelweis  Egyetem  Kancellárja  által  a 
székhelyszolgáltatás  díjaként  meghatározott,  és  évente  felülvizsgálásra  kerülő 
összegben,  _______.  évben  _________  Ft/év  összegben  állapítják  meg,  melyet 
Igénybevevő  köteles  jelen  szerződés  megkötésével  egyidejűleg  Szolgáltatást  nyújtó 
pénztárába  befizetni,  vagy  a  jelen  szerződés  megkötését  követő  legfeljebb  nyolc  (8) 
banki  napon  belül  átutalással  megfizetni  a  Szolgáltatást  nyújtó  __________-
___________ számú számlájára. A szerződés megkötését követő időszakban az évente 
fizetendő díj mértékéről a Szolgáltatást nyújtó évente tájékoztatja Igénybevevőt. 
 
8.  A  Szolgáltatást  nyújtó  jogosult  indokolás  nélkül  30  napos  határidővel  bármikor  a 
szerződés felmondására, és a kiadott engedély visszavonására. 
 
9.  A Szolgáltatást  nyújtó jogosult,  és egyben köteles a jelen szerződés azonnali hatályú 
felmondására (és ezzel egyidejűleg az engedély azonnali visszavonására), amennyiben 
 

a)  az  Igénybevevő  egy  hónapot  meghaladó  ideig  nem  elérhető,  a 
megkeresésekre nem válaszol, nem veszi át a postai küldeményeket;  
b) Szolgáltatást nyújtó tudomására jut, hogy az Igénybevevő nem az elvárható 
üzleti  etikának  megfelelően  végzi  tevékenységét,  azzal  ellentétes  magatartás 
tanúsít és ezekről hivatalos vagy hitelt érdemlő egyéb írásos dokumentum kerül 
Szolgáltatást nyújtó tudomására; 
 
10. A  jelen  szerződés  azonnali  hatályú  felmondása  esetén  Igénybevevő  által  már 
megfizetett éves díj arányos része nem kerül visszatérítésre. 
 
11. Jelen  szerződés  felmondását  az  Igénybevevő  részére  jelen  szerződés  fejlécében 
feltüntetett saját, továbbá kapcsolattartó személy címére kell megküldeni, azzal hogy a 
küldeményt  a  feladástól  számított  7.  napon  akkor  is  kézbesítettnek  kell tekinteni,  ha 
azt a címzett bármely okból nem veszi át, vagy az a megadott címről bármilyen okból 
visszaérkezik. A címváltozásból eredő kézbesíthetetlenségért az Igénybevevő felelős, 
amennyiben erről előzetesen Székhelyszolgáltatást nyújtót írásban nem értesítette. 
 
12. A  szerződés  felmondása  illetve  jelen  szerződés  lejárta  után  a  Szolgáltatást  nyújtóhoz 
érkező  küldemények,  levelek  átvételét  bármilyen  módon  (ideértve  a  „címzett 
ismeretlen” megjelölést is) megtagadhatja. 
 
13. A  jelen  szerződés  megszűnése  esetén  a  Szolgáltatást  nyújtó  köteles  a  székhely-
szolgáltatás  során  birtokába  került  iratokat  és  ingóságokat  az  Igénybevevőnek 
visszaadni.  Ha  az  Igénybevevő  az  iratait  a  szerződés  megszűnése  után  felszólítás 
ellenére  a  megadott  határidőn  belül  nem  veszi  át,  a  Szolgáltatást  nyújtó  köteles  az 
iratokat  –  az  Igénybevevő  költségére  −  levéltárba  helyezni,  és  erről  az  Igénybevevőt 
írásban értesíteni. 
 
14. Igénybevevő  köteles  a  jelen  szerződés  13.  pontja  szerinti  eljárás  költségeinek 
biztosítása  céljából  jelen  szerződés  7.  pontjában  körülírt  díjfizetéssel  megegyező 
módon  Szolgáltatást  nyújtó  részére  a  levéltárba  elhelyezés  esetlegesen  felmerülő 
költségeinek  előlegezése  céljából  _____________  Ft  összeget  óvadék  címén 
megfizetni.  
 
15. A  szerződés  megszűnése  esetén  az  Igénybevevő  köteles  tájékoztatni  a  hatóságokat, 
bíróságokat és egyéb szerveket  a jogszabályokban megszabott módon és formában a 
jelen  szerződés  szerinti  székhely  megszűnéséről.  Ennek  elmaradása  esetén  a  jelen 
szerződés  megszűnését  követő  90  nap  elteltével  Székhelyszolgáltatást  nyújtó  írásban 
tájékoztatja az illetékes hatóságokat,  bíróságokat és egyéb szerveket  az  Igénybevevő 
székhelyének megszűnéséről. 
  
16. Az  Igénybevevő  mulasztásából  tevékenységéből,  ügyviteléből,  szerződésszegéséből 
eredő  károkért,  a  Székhely-szolgáltatást  nyújtó  sem  jogi,  sem  anyagi,  sem  erkölcsi 
felelősséget nem vállal. 
 
17. Jelen  szerződés  a  felek  általi  aláírásának  napján,  határozott  (……-ig)/határozatlan 
időre jön létre, egyebekben a jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a felek 
a  Polgári  Törvénykönyv,  a  továbbá  a  Semmelweis  Egyetem  vagyongazdálkodására 
vonatkozó jogszabályokat és egyéb szabályozókat tekintik irányadónak. 
 

 
Budapest. ………………év ……………………….hó …………nap 
 
 
 
…………………………………….   
……………………………………….. 
 
Igénybevevő   
 
 
 
Székhelyszolgáltatást nyújtó 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
……………………………………….. 
 
 
    
 
 
 
 
pénzügyi ellenjegyző