3 . 1 . R É S Z L E T E S C S E L E K V É S I T E R V
3 . 1 . 1 . A Z E L Ő K É S Z Í T É S É N E K É S M E G V A L Ó S Í T Á S Á N A K R É S Z L E T E S F E L A D A T A I É S Ü T E M E Z É S E
2 0
2 0 1 3
2 0 1 4
1 5
Q
Q
Q
Q
Q
Q
Q
Q
Q 1
1 2 3 4
1 2 3 4
E l ő k é s z í t ő
teljesült
f e l a d a t o k
( M e g v a l ó s í t h a t ó s á g i
t a n u l m á n y )
P r o j e k t m e n e d z s -
teljesült
m e n t
I p a r i k e r e s l e t - k í n á l a t i p r o g r a m
I g é n y f e l m é r é s i é s p i a c k u t a t á s i a l p r o j e k t
N y m E
B 1
N y u g a t - P a n n o n
A kereslet – kínálati viszonyok elemzése több síkon zajlott. A
M e c h a t r o n i k a i
Nyugat-pannon térség képzési lehetőségeinek felmérése és
T é r s é g b e n a v á l l a l a t i
feltárása mellett kiemelt szerepet szántunk a térség ipari
k é p z é s i k e r e s l e t
ágazatainak, és gazdasági szereplőinek. Az érintett felek
k í n á l a t e l e m z é s e k
bevonásával kialakítottuk a lehetséges képzési keresleti elvárás
rendszert, és a felsőoktatás országos, és a térségi tendenciáit
e l k é s z í t é s e
alapul véve elemeztük a kínálati oldalt. Ezek összevetése komplex
( f o g l a l k o z t a t á s ,
javaslatrendszert eredményezett, amelyet
122 oldalas elemző
d u á l i s
szakanyag mutat be.
e g y ü t t m ű k ö d é s , s t b . )
K o n z o r -
B 1
A feladat keretében a Nyugat-Pannon Térségben a vállalati
c i u m i
képzési és kutatási elvárások kerültek elemzésre, kiemelten érintve
p a r t n e r
a duális képzést, valamint a kutatás-fejlesztés szempontjából
releváns vonatkozásokat is; elemzésre került pályakezdő
I p a r i k u t a t á s i
mérnökkel szembeni elvárás-rendszer. Az elsődleges térségi
i g é n y e k f e l m é r é s e
fókuszból került ki az a 20 cég, melyekkel mélyinterjút szerveztünk,
aminek eredményeként definiáltuk, hogy a szakmai tudás, mint
alapelvárás mellett melyek a mérnökképzéssel szembeni vállalati
elvárások (7 elvárt kompetencia). A feladatot 174 oldalas
összefoglaló dokumentálja
2
N y m E
A 1
Több környező országban – de főleg Ausztriában,
B 3
Németországban – zajló ágazati fejlődési főirányok elemzésére
került sor a feladat ellátása során. Több ágazati klaszter
H a t á r o n á t n y ú l ó
működésének megismerése segített abban, hogy megértsük a
m e c h a t r o n i k a i
különböző ipari régiók fejlesztési prioritásait, és az azokhoz történő
csatlakozás, és illeszkedés lehetőségét. A kidolgozott elképzelések
e g y ü t t m ű k ö d é s e k
alapján több javasolt fejlesztési irányt definiáltunk, amelyekhez
75
f e l m é r é s e
oldalas konkrét akcióterv is készült annak érdekében, hogy
nemzetközi szintű együttműködések alakulhassanak ki, és az
azokban megvalósuló elképzelések a zalaegerszegi
mechatronikai képzést a legszélesebb körben támogathassák.
K o n z o r -
A 1
M e c h a t r o n i k a i
2013. november 20-án került megrendezésre. Teljesítési
c i u m i
B 2
F o g l a l k o z t a t á s i F ó r u m
dokumentáció: Meghívó, program, emlékeztetők, jelenléti ívek,
p a r t n e r
( h a z a i é s n e m z e t k ö z i
regisztrációs lapok, kiadvány, sajtócikkek.
k a p c s o l a t o k k a l )
N y m E
A 2
Az Nyugat-magyarországi Egyetem részéről a már kibocsátott
-
A 1 7
mérnökök, illetve a leendő mérnökökkel szembeni elvárások
felmérése történt meg kérdőíves, illetve interjú formájában. A
B 1
feladat keretében továbbá 5 db workshop került megrendezésre
B 2
B 2 2
a duális mechatronikai mérnökképzés kialakításhoz kapcsolódó
primer kutatás, valamint javaslatrendszer témakörében, egyrészt
intézményi másrészt vállalati meghívottak körében. A workshopok
eredményeiről és tapasztalatairól
egy 39 és egy 76 oldalas
K o n z o r -
O r s z á g o s
tanulmány készült.
B 2
c i u m i
m e c h a t r o n i k a i á g a z a t i
A feladat keretében részletes elemzést végeztünk az érintett
p a r t n e r
k é p z é s i é s k u t a t á s i
mérnöki szakterületek tekintetében, áttekintve a különböző
f e l m é r é s
mérnöki szakmai területek tartalmát. Rámutattak, hogy a
gépészmérnök jellegű modern mérnökképzés olyan fontos
alapvető műszaki kompetenciákat hordoz, amely határozott
alapot teremt az ipar számára széles spektrumban használható
mérnökké váláshoz. A zalaegerszegi mérnökképzés tanterve a
Budapesti Műszaki- és Gazdaságtudományi Egyetem
gépészmérnök képzésének analógiájára épül, kiegészítve ezt a
modern mechatronikai mérnöki ismeretekkel, amely így
rugalmasan alakítható szakirányokkal az ipart kiszolgáló optimális
3
képzési keretet jelenthet. A feladat során részletes vizsgálatra
került sor zalaegerszegi mérnökképzés szempontjából
elsődlegesen releváns 4+1 szakmai intézmény gépészeti-
mechatronikai jellegű képzései, valamint azok gépipari-járműipari-
elektronikai ipari területhez kapcsolódó szellemi kutató műhelyei
vonatkozásában. A feladatot 140 oldalas összefoglaló
dokumentálja
S z e r v e z e t é s k a p c s o l a t f e j l e s z t é s i p r o g r a m
G é p i p a r i é s M e c h a t r o n i k a i k é p z é s i é s k u t a t á s i
k ö z p o n t ( G M K K K ) f e j l e s z t é s e a l p r o j e k t ( A z
i n t é z e t e n b e l ü l a j e l e n l e g i M ű s z a k i K K K - r a é p í t v e )
N y m E
B 4
Elkészült a szervezeti felmérés, mely 12 tényező mentén vizsgálta
O k t a t á s é s k u t a t á s i
az oktatási és kutatási feladatokat ellátó szervezet(ek) feladatait,
t e v é k e n y s é g e k
és amelyek általános képet adtak a lehetséges továbblépéshez.
( p á r h u z a m o s s á g ,
A szervezetfejlesztés alapja így a megvalósítandó céloknak
megfelelő szervezet kialakítását célozta. Figyelembe véve azt a
s t b . ) f e l m é r é s e ,
sajátos helyzetet, melyben a jelenlegi intézmény működik, a
s z e r v e z e t i m ű k ö d é s
felmérés a több képzőhelyes, de egységes hálózat és a térségen
á t v i l á g í t á s
belüli, több önálló mérnökképzési hely lehetőségét veti össze.
Szervezetfejlesztési tanulmány I. kötet 48. oldal
N y m E
B 5
Az oktatási és kutatási tevékenységek felméréséhez kapcsolódva
– lásd előző pont -, annak eredményeire épülve került
megfogalmazásra az a több alternatívás szervezeti megoldási
lehetőség, mely alkalmas lehet a továbbiakban a zalai
mérnökképzés szervezeti összefogására, koordinációjára. A
S z e r v e z e t - é s
Képzési és kutatási központ, mint szervezet kialakítását célzó
m ű k ö d é s f e j l e s z t é s i
fejlesztési elképzelések intézményi erőforrásoktól függenek, azok
t e r v k i a l a k í t á s a
megvalósíthatóságát jelentősen befolyásolja, hogy az egyetem
milyen prioritásokkal képes a működtetésre. A feladatterv úgy lett
kialakítva, hogy az a későbbiekben is alkalmas a szervezeti
fejlesztés megvalósítására, így azok késleltetett bevezetése sem
hátráltatja a projekt eredményeinek teljesülését.
Szervezetfejlesztési tanulmány II. kötet 22. oldal.
4
N y m E
A 1 8 K é p z é s i é s k u t a t á s i
A feladat keretében elkészült a Gépipari és Mechatronikai Képzési
A 1 9 m i n ő s é g i r á n y í t á s i
és Kutatási Központ szervezet és működésfejlesztési akcióterve
15
oldalas tanulmány, illetve Integrált minőségirányítási kézikönyv
r e n d s z e r e k
került kidolgozásra és bevezetésre a Gépipari és Mechatronikai
b e v e z e t é s e
Képzési és Kutatási Központban
34 oldalas tanulmány.
N y m E
B 6
S z e m é l y i e r ő f o r r á s -
Az elkészült
46. oldalas tanulmány tartalmazza a zalaegerszegi
B 7
é s k o m p e t e n c i a -
mechatronikai mérnökképzés szervezetfejlesztési elképzeléseit,
B 2 0 f e j l e s z t é s i a k c i ó
kompetenciáit (jelenlegi szervezet, partnerkapcsolatok, felvételi
t e r v é s a n n a k
kampány, a képzést támogató alapítványok, hosszú távú célok)
b e v e z e t é s e
részletesen tárgyalva a képzéshez kapcsolódó oktatói és vállalati
kompetenciákat.
( f e l m é r é s e k é s a
c é l o k h o z k a p c s o l ó d ó
e l v á r á s o k a l a p j á n )
N y m E
A 2 0
A feladat keretében létrehozásra került egy Moodle-alapú felület,
B 8
amelyre a projekt keretében kidolgozott logisztikai, illetve duális
műszaki tananyagok feltöltésre kerültek.
A projekt kiemelkedő jelentőségű és látványos eredménye a
K o n z o r -
A 1
c i u m i
„Made in Zalaegerszeg” kiadvány, amely a térség több mint 20
p a r t n e r
vállalatát és vállalkozását, a város felsőoktatási képzéseit,
felsőoktatást támogató szervezeteit, „tudástérképét”,
Zalaegerszeg városát, ipari és turisztikai vonzerejét mutatja be a
város vezetése és az érintett szereplők hálózatos összefogása
eredményeként. A
25 lapon elkészült, 48 oldalas, oldalanként a 3
M e c h a t r o n i k a i
nyelvnek megfelelően 3 hasábos színes kiadvány sikerét mutatja,
á g a z a t i t u d á s t á r
hogy folyamatban van az elektronikus változat város által
k i a l a k í t á s a
finanszírozott megjelentetése.
A feladat eredményét a projekt 3
hálózatos szervezetek
témakörébe eső kulcsfontosságú indikátorának tekintjük, mivel
ebben fokozatosan alakult ki, és tényleges hozzájárulásokon
keresztül formálódott a városi önkormányzat és az érintett további
mintegy 30 szervezet olyan együttműködése, és amely nem
egyszerűen szándékot fogalmazott meg, hanem a várossal és a
térséggel kapcsolatban álló személyek számára kézbe vehető,
átadható, s a későbbiekben folyamatosan megújítható térségi
együttműködést dokumentál.
5
Megtörtént a hazai és határon túli kutató és fejlesztő helyek
feltérképezése, és a témalisták tárának elemzése, melyek
adatbázis formájában összegzésre kerültek egy webes felületen
N y m E
A 2 1
A Nyugat-magyarországi Egyetem Simonyi Károly Műszaki,
A 2 2
Faanyagtudományi és Művészeti Karának két helyszínen történő
A 2 3
képzése kihívásokat és lehetőségeket is biztosít számunkra. A
I T r e n d s z e r
soproni egyetemen elérhető szolgáltatások Zalaegerszegen
f e j l e s z t é s i t e r v
történő igénybevételének megvalósítására VPN kapcsolatot
k i a l a k í t á s a
alakítottunk ki. A különböző műszaki képzéseinkben felhasznált
oktatási és ügyviteli, tanulmányi szoftverek hatékony felhasználása
(licenckezelés, jogosultságkezelés) vált lehetővé a VPN
bevezetésével. Teljesítési dokumentáció:
20+31 oldalas tanulmány
K o n z o r -
A 1 7 I r á n y í t á s i
Az irányítási és kontrolling rendszer terve (Gépipari és
c i u m i
( c o n t r o l l i n g , é s
Mechatronikai Képzési és Kutatási Központ irányítási rendszer
p a r t n e r
t e l j e s í t m é n y
koncepció) elkészült. Teljesítési dokumentáció: tanulmány
m e n e d z s m e n t
r e n d s z e r ) t e r v e k
e l k é s z í t é s e
H á l ó z a t f e j l e s z t é s i a l p r o j e k t ( F O I )
N y m E
A 2 7
Az Nyugat-magyarországi Egyetem a mechatronika képzésével
összefüggésben több külföldi egyetemmel vette fel a kapcsolatot.
Személyes tárgyalások történtek a Gdansk, Skelleftea, Kempten és
K o n z o r -
B 1
K a p c s o l a t f e l v é t e l
Ljubljana felsőoktatási intézményeivel, mely együttműködések az
c i u m i
p o t e n c i á l i s
NymE műszaki szakjain tanuló diákok, ill. oktatók számára
p a r t n e r
r e g i o n á l i s ,
ösztöndíjas tanulási/oktatási lehetőséget jelentenek, illetve az
intézmények diákokat/oktatókat fogadhatnak. A feladat
i n t e r r e g i o n á l i s é s
eredményeként
3 nemzetközi együttműködési megállapodás
n e m z e t k ö z i p a r t n e r -
született: Rosenheim, Kempten, Drezda.
s z e r v e z e t e k k e l
„Gazdaság és felsőoktatás kapcsolata a Nyugat-dunántúli
régióban” konferencia megszervezése 2013. november 20-án.
Teljesítési dokumentáció: program, meghívó, jelenléti ív
K o n z o r -
B 3
S z e r v e z e t e k h a z a i
A mechatronikai képzés szempontjából releváns egyetemi
c i u m i
kutatóhelyek felmérése. Egy több intézményt érintő szervezetbe
p a r t n e r
é s n e m z e t k ö z i
(Járműipari Felsőoktatási és Kutatási Együttműködés) 2014. január
h á l ó z a t á n a k
31.-én beléptünk. Teljesítési dokumentáció: csatlakozást igazoló
6
f e j l e s z t é s e ( v á r o s o k
oklevél
- i n t é z m é n y e k
ö s s z e h a n g o l á s a )
M e c h a t r o n i k a i K é p z é s i p r o g r a m
D u á l i s m e c h a t r o n i k a i m é r n ö k k é p z é s a l p r o j e k t
N y m E
B 1 1
Javaslat készült a duális mechatronikai mérnökképzés
D u á l i s k é p z é s
kialakításának feltételrendszerére. Megfogalmazásra kerültek a
t a r t a l m á n a k
képzést meghatározó tényezők, az oktatói bázis, a vállalati bázis,
k i a l a k í t á s a
a helyi felsőoktatási intézmények, a közreműködő szervezetek és a
hallgatói akvizíció. Teljesítési dokumentáció
15 oldalas tanulmány.
N y m E
A 6
A feladat keretében felmérésre kerültek a mechatronikai BSc
képzés tananyagainak elsajátításához kapcsolódó
K o n z o r -
A 4
laborkapacitások, dokumentálásra kerültek a meglévő eszközök,
c i u m i
és eszközigények, személyes interjúk készültek az egyes
p a r t n e r
gyakorlatvezetőkkel, felmérésre kerültek az egyes gyakorlatokhoz
kapcsolódó oktatói kompetenciák, mind az akadémiai képzési
területen, mind a vállalati képzési területen. A feladathoz
D u á l i s v á l l a l a t i
kapcsolódóan duális vállalati együttműködési szerződések kerültek
e g y ü t t m ű k ö d é s i
aláírásra. Teljesítési dokumentáció:
35 oldalas tanulmány, 21 db
r e n d s z e r f e l á l l í t á s a
duális vállalati együttműködési szerződés.
A duális fórum tapasztalatai alapján a kiválasztott zalaegerszegi
vállalatok szakembereinek bevonásával megvizsgáltuk, hogyan
lehetne egy-egy vállalathoz több hallgatót elhelyezni, illetve
hogyan tudjuk kezelni, hogy a vállalatok eltérő termelési
profilokkal rendelkeznek. Teljesítési dokumentáció: 26 db
együttműködési megállapodás
N y m E
A 3
Külföldi tapasztalatok összegyűjtése után a Magyarországon
használható jó gyakorlatok összegyűjtése történt meg. A
D u á l i s a k v i z í c i ó s
kiértékelés után az eredmények hasznosítása kerültek részben a
f o l y a m a t k i a l a k í t á s a
kommunikációs anyagokban, részben az internetes portálokon az
akvizíciós folyamat hatékonyabbá tételének érdekében. Teljesítési
dokumentáció:
17 oldalas tanulmány
N y m E
A 7
D u á l i s k é p z é s h e z
A feladat keretében a kidolgozásra került a mechatronikai mérnök
A 8
k a p c s o l ó d ó
alapszak duális képzésének szabályzata
10 oldal terjedelemben,
i n t é z m é n y i m ű k ö d é s
mely definiálja a duális vállalati képzést, meghatározza a duális
7
f o l y a m a t a i n a k
képzés időbeosztását, a duális képzésben való részvétel feltételeit,
k i a l a k í t á s a , é s
a képzésben szereplők jogviszonyát, a vállalati mentorokat,
b e v e z e t é s e
egyetemi részről a konzulenseket, illetve az ellenőrzést, a duális
képzésben részvevő hallgatók tantárgyainak teljesítését, illetve a
duális rendszerben történő be- illetve kilépés módját. Elkészült a
duális képzéshez kapcsolódó tanrend.
N y m E
A 9
A feladat részeként kialakításra és megfogalmazásra került a
B 1 2 D u á l i s t a n a n y a g
tervezett duális műszaki tananyagok listája, a tananyagot
B 2 1
kidolgozók köre, illetve kijelölésre kerültek a lektorok. A feladat
f e j l e s z t é s e é s
eredményeként összesen
29 db a duális mechatronikai
d i g i t a l i z á l á s a
mérnökképzést támogató
tananyag készült el,
23 db PPT összesen
7680 dia, illetve 6 jegyzet összesen 641 oldal terjedelemben.
N y m E
A 1 1 D u á l i s k é p z é s
Elkészült a javaslat a duális mechatronikai mérnökképzés
A 1 2 g y a k o r l a t i
gyakorlati képzőhelyének fejlesztési tervére. Meghatározásra került
B 1 3 f e l t é t e l r e n d s z e r é n e k
a fejlesztési irány vállalati és intézményi oldalról is, továbbá a
e l ő k é s z í t é s e ,
gyakorlati képzőhelyek minősítése, bevezető és évközi ellenőrzése,
m e g t e r v e z é s e
akkreditációja. Teljesítési dokumentáció:
11 oldalas javaslat.
K o n z o r -
A 2
D u á l i s k é p z é s
Elkészült az adaptációs tanulmány, a teljes
c i u m i
t a p a s z t a l a t a i n a k
programdokumentáció, valamint lebonyolításra került a pilot
p a r t n e r
a l k a l m a z á s a a
félév. Teljesítési dokumentáció: tanulmány, képzési
m e n e d z s m e n t t í p u s ú
dokumentációk (képzésleírás, napló, programkönyvek).
k é p z é s e k b e n
N y m E
A 1 0 D u á l i s i d e g e n
Az idegen nyelvű képzés népszerűsítéséhez kapcsolódóan
n y e l v ű k é p z é s
elkészült egy
14 oldalas angol nyelvű képzésismertető. Továbbá a
b e i n d í t á s a ( a
mechatronikai mérnökképzésben oktatott tantárgyak közül
6 db
h á l ó z a t i é s h a t á r o n
tantárgy idegen nyelvű tantárgyleírása is elkészült, ezek a tárgyak
á t n y ú l ó
a külföldi hallgatók számára a kari honlapon meghirdetésre
kerültek.
e g y ü t t m ű k ö d é s e k r e
a l a p o z v a )
N y m E
A 3
K ü l f ö l d i
A Nyugat-magyarországi Egyetem a feladat előkészítési
A 4
v e n d é g h a l l g a t ó k
szakaszában a külföldi egyetemek akvizíciós gyakorlatával
B 2 3
kapcsolatos felmérést végzett (
396 oldalas tanulmány). Ez alapján
b e v o n z á s a ,
8
K o n z o r -
A 1
a k v i z í c i ó s a k c i ó t e r v
készült el az akvizíciós terv, mely meghatározza a kommunikációs
c i u m i
A 2
k é s z í t é s e
célokat, bemutatja a célcsoportokat, kommunikációs
p a r t n e r
csatornákat, a megjelenést. Részletesen foglalkozik a
kommunikációs eszközökkel (nyomdai termékek, online marketing,
public relations, rendezvények, események, gerillamarketing).
Meghatározza a kommunikációs ütemtervet. Teljesítési
dokumentáció:
176 oldalas akvizíciós terv.
Kutatási eszközök kialakítása 2013. november 1. – 2013. december
31. Alátámasztó dokumentum: magyar és angol nyelvű kérdőívek,
hallgatói megkérdezést előkészítő interjú + kapcsolódó szakmai
beszámolók. Külföldi hallgatók körében végzett felmérés 2013.
október-november. Alátámasztó dokumentum: szolgáltató által
készített elektronikus adatbázis.
Kapcsolódó
feladatok:
koncepció
megalapozása,
kutatásvezetés, szakmai konzultáció, helyzetértékelés. 2013.
szeptember 1. – 2014. április 30. Alátámasztó dokumentumok:
kutatási koncepció akvizícióra, ország-tanulmány készítési
koncepció, kutatási munkaanyag külföldi hallgatók körében
végzett megkérdezéshez + kapcsolódó szakmai beszámolók.
2014. április zalaegerszegi akvizíciós hét szervezése: német diákok
meghívása, szakmai programok.
2015. június külföldi hallgatókra irányuló akvizíciós terv ismertetése
a Maribori Egyetemen, hallgatótoborzás
Javaslatot fogalmaztunk meg a konzorcium felé (2013.09.19-i ülés)
a projektben tervezett feladat gyakorlati megvalósítására
vonatkozóan. Ennek megfelelően a konzorciumi partnerekkel
közösen elkezdődött az ún. „akvizíciós hét” programjának
kidolgozása és előkészítése, majd megtörtént a megvalósítása is.
Az akvizíciós terv lényegét 32 oldalas tényszerű összefoglalóban
fogalmaztuk meg
K o n z o r -
B 4
R e n d s z e r e s D u á l i s
Duális hallgatói fórum időpontok: 2014. március 19. és 2015.
c i u m i
B 5
H a l l g a t ó i F ó r u m
március 24. Teljesítési dokumentáció: meghívó, program,
p a r t n e r
m e g s z e r v e z é s e ,
forgatókönyv, regisztrációs lap, sajtócikkek.
t a p a s z t a l a t c s e r e
m á s d u á l i s
9
k é p z é s b e n r é s z t v e v ő
h a l l g a t ó k k a l ,
o k t a t ó k k a l , é s
v á l l a l a t i
s z a k e m b e r e k k e l
N y m E
A 1 4
A feladat keretében megfogalmazásra kerültek a felsőoktatás
különböző gyakorlati programjai (szakkörök, TDK, ipari kutatási
projektek, gyakornoki rendszerek, szakmai gyakorlatok, külföldi
gyakorlatok, mentorrendszer), a gyakorlati tapasztalatok
fejlesztésében élenjáró egyes potenciális ipari partnerek hallgatói
gyakorlati lehetőségei. Kialakításra került az egyes tantárgyakhoz
K o n z o r -
B 8
H a l l g a t ó k g y a k o r l a t i
kapcsolódó gyakorlati foglalkozások menete, illetve a tanulmány
c i u m i
t a p a s z t a l a t a i n a k
bemutatja a kialakításra került hallgatói gyakorlati műhelylabort.
p a r t n e r
f e j l e s z t é s e
Teljesítési dokumentáció:
26 oldalas tanulmány Megszervezésre került 25 fő diákokkal szakmai tapasztalatgyűjtés
FAKUMA műanyagipari szakkiállításon 2014.10.16-17-én. A diákok
az összegyűjtött információkat egy tapasztalatcsere keretében
adták elő diáktársaiknak. A programot
24 oldalas összefoglaló
dokumentálja
K o n z o r -
B 5
Mechatronikai Kutatások Fóruma konferencia keretében. A
c i u m i
műszaki hallgatók és ipari partnerek számára szervezett
p a r t n e r
rendezvény célja a mobilitáshoz kapcsolódó érdekes fejlesztések,
H a t á r m e n t i m ű s z a k i
kutatások bemutatása; nemzetközi szinten is elismert
szakemberektől. A konferencián felvezetett témakörök alapján
h a l l g a t ó k
megvalósításra került egy szakmai rendezvény is, amely a
t a l á l k o z ó j a
nemzetközi E-VIA programhoz kapcsolódóan a műszaki szakmákat
népszerűsítő célzott program volt, ezáltal is illeszkedve a projekt
célkitűzéseihez. A programot
19 oldalas összefoglaló
dokumentálja
M é r n ö k m e n e d z s m e n t t u d á s t á r p r o g r a m
N y m E
A 5
M ű s z a k i
A feladat teljesítése két irányból valósult meg. Kiindulópontokat
B 2 5 t u d á s k ö z p o n t
jelentettek az A3 és A4 feladatok keretében végzett nemzetközi
felmérési eredmények, másrészt a térségi vállalatokkal folytatott
f e j l e s z t é s e -
K+F egyeztetések. E pont előkészítéseként készült továbbá egy
9
n e m z e t k ö z i
oldalas dokumentum a térségi feltételek felméréséről, végül a
10
e g y ü t t m ű k ö d é s e k b e
feladat keretében kerültek meghatározásra a B16 feladatban
n t ö r t é n ő m é r n ö k
elvégzett K+F feladatok. A K+F feladatok előkészítik, hogy a
m e n e d z s m e n t
mechatronikai képzési háttér milyen módon válhat egy térségi
e g y ü t t m ű k ö d é s e k
tudásközpont meghatározó részévé. A tevékenység eredményeit
f e j l e s z t é s e
a zárókonferenciát követő K+F workshop foglalta össze. A
workshop-on előadások hangzottak el részben a javasolt K+F
( C E N T R O P E K ö z é p -
főirányról, az egyes témakörökben a B16 feladat keretében elért
e u r ó p a i R é g i ó
eredményekről, valamint a GINOP pályázatokra való felkészülési
k e r e t é b e n n é g y
lehetőségekről.
o r s z á g , C s e h o r s z á g ,
Teljesítési dokumentáció:
6 előadás prezentáció.
S z l o v á k i a , A u s z t r i a
é s M a g y a r o r s z á g
h a t á r m e n t i
t a r t o m á n y a i , m e g y é i
é s v á r o s a i
m ű k ö d n e k e g y ü t t -
G y ő r - M o s o n - S o p r o n
é s V a s m e g y e )
K o n z o r -
A 5
V á l l a l k o z ó i s m e r e t e k
BGF részéről a vállalkozói ismeretek modul üzleti modellje
c i u m i
A 6
s z o l g á l t a t á s
kidolgozva, tanulmány formájában. A hallgatók toborzása, a
p a r t n e r
A 7
r e n d s z e r é n e k
forgatókönyv, valamint a tananyagok és e-learning tananyagok
A 8
f e j l e s z t é s e
készültek. Teljesítési dokumentáció: tanulmány, tananyagok.
A 9
( i n n o v á c i ó
B 9
m e n e d z s m e n t ,
p r o j e k t
m e n e d z s m e n t
v á l l a l k o z á s f e j l e s z t é s
s t b . ) k é p z é s e k ,
t r é n i n g s o r o z a t ,
s z a b a d e g y e t e m
h a l l g a t ó k s z á m á r a
11
L o g i s z t i k a i m é r n ö k k é p z é s i s z a k
l é t r e h o z á s a a l p r o j e k t B s c
N y m E
A 1 1
A feladat során kidolgozásra került a
logisztikai mérnök BSc szak
mintatanterve. Azonban igazodva a logisztikai szakemberek iránti
B s c s z a k i n d í t á s
megnövekedett és sürgős ipari igényhez a PIB jóváhagyásával
a k k r e d i t á c i ó s a n y a g
első körben nem egy új BSc képzést indítottunk, hanem a már
e l k é s z í t é s e
meglévő mechatronikai mérnökképzésünkhöz dolgoztunk ki egy
üzemi logisztikai specializációt.
A specializáció a Kari Tanács által
elfogadásra került.
N y m E
A 1 2 A k k r e d i t á c i ó
Előző ponthoz csatlakozik. Konkrét akkreditáció nem történt, mivel
e l i n d í t á s a
nem új BSc képzést, hanem specializációt indítottunk.
N y m E
A 1 3
A logisztikai mérnök BSc mintatanterve elkészült, a fentiekben
B 1 4
részletezett okok miatt a képzés ilyen formában nem indult el.
B 1 5 L o g i s z t i k a i m é r n ö k
Helyette egy logisztikai specializáció került kidolgozásra 10
B S c t a n a n y a g
tantárggyal 40 kredit értékben. Ehhez kapcsolódóan 7
f e j l e s z t é s
tantárgyhoz új tananyag készült, mely a projekt egyik indikátora.
Teljesítési dokumentáció:
specializáció mintatanterv, 7 db
tananyag.
K o n z o r -
A 3
A BGF a PIB ülésen elhangzottakkal összhangban az MSc szak
c i u m i
A 4
M s c l o g i s z t i k a i s z a k
bevezetését elhalasztja, viszont meglévő képzésére alapozva
p a r t n e r
b e v e z e t é s é n e k
logisztikai specializációt (informatikai, illetve gazdasági súlypontú)
e l ő k é s z í t é s e
indítását tervezi. Jelenleg a specializáció 5 db tananyagának
fejlesztése történt meg. Teljesítési dokumentáció: tananyagok
K o n z o r -
A 3
L o g i s z t i k a i s z a k
Logisztika továbbképzési szak keretében 5 db tananyag került
c i u m i
A 4
t o v á b b k é p z é s i
kidolgozásra. Teljesítési dokumentáció: tananyagok
p a r t n e r
p r o g r a m k i d o l g o z á s a
M ű s z a k i s z a k o k t a t ó i k é p z é s
a l p r o j e k t
N y m E
A 1 1 M ű s z a k i s z a k o k t a t ó k
A feladat keretében elkészült a mérnökpedagógiai szakirányú
A 1 2 k é p z é s i
továbbképzés szak szakindítási anyaga
29 oldal, részletes program
p r o g r a m j á n a k
a Képzők Képzése továbbképzési szakokhoz
89 oldal, szakirányú
k i d o l g o z á s a a
továbbképzési szak, iskolai és vállalati szakoktatók részére
12 oldal,
v á l l a l a t o k k a l
szakirányú továbbképzési szak szakelméleti tanárok
10 oldal.
e g y ü t t m ű k ö d v e
12
N y m E
A 1 5
A feladat keretében elkészült a műszaki szakoktató szak
S z a k o k t a t ó i k é p z é s i
A 1 6
gépész/mechatronikai szakirány
szakindítási anyaga
140 oldal
t a n a n y a g k i d o l g o z á s a
terjedelemben, illetve egy háttértanulmány a Műszaki szakoktató
v á l l a l a t i
szak és a Képzők képzése fejlesztésének szakmai-tudományos
e g y ü t t m ű k ö d é s b e n
hátteréhez kapcsolódóan
42 oldal terjedelemben.
Á g a z a t i K + F e g y ü t t m ű k ö d é s e k p r o g r a m
M e c h a t r o n i k a i K + F f e j l e s z t é s i a l p r o j e k t
N y m E
B 1 0
A duális mechatronikai mérnökképzés kialakításához kapcsolódó
primer kutatás, valamint javaslatrendszer került kidolgozása (
74
oldalas tanulmány), melynek részei:
1. K+F tevékenységek disszeminációs folyamatának kialakítása
2. az Együttműködést támogató külső kommunikációmegvalósítása
3. a Hálózati együttműködések disszeminációjának fejlesztése
A feladat során a következő 5 fő témában gyűjtöttünk anyagokat:
1. Térség
K o n z o r -
A 4
1.1 Elsődleges térség, Zala és Vas Megye: innovációs statisztikák,
c i u m i
A 5
trendek; demográfiai trendek; életminőség
p a r t n e r
A 6
1.2 Másodlagos térség, határon átnyúló, illetve Győrig és
A 7
Veszprémig kiterjedő térségek: városok, cégek, intézmények,
V á l l a l a t i k u t a t á s i
infrastruktúrák feltérképezése
i g é n y e k r e s z a b o t t
2. Európai K+F/Innovációs rendszer
k u t a t á s f e j l e s z t é s i
2.1 Európai, országos, regionális K+F+I politika, stratégia: a kutatás-
s t r a t é g i a k i a l a k í t á s a
fejlesztési és innovációs stratégiák, politikák
2.2 Jogi K+F+I háttér: definíciók, jogszabályok
3. Szereplők
3.1 Vállalkozások: piaci elemzések
3.2 Elsődleges piac: országos összehasonlítások
3.3 Oktatási Intézmények: országos és külföldi intézmények, oktatók
4. Globális tendenciák
4.1 Trendek a világban: ágazatok, termékek, technológiák
5. Tudás menedzselése
5.1 Módszertan: tudásmenedzsment
A feladatot a témában összegyűjtött mintegy félszáz file, anyag
alapján 69 oldalas összefoglaló dokumentálja.
Ipari partneri kör kialakítása: A feladat keretében 20 céggel történt
kapcsolatfelvétel a duális képzés tartalmának kialakításához,
13
továbbá 10 cég került megkeresésre és a K+F stratégia részeként
közös kutatás-fejlesztési témák azonosítása érdekében.
A K+F stratégia kapcsolatfelvételének eredményeként 26
vállalkozással történt együttműködési megállapodás megkötése.
N y m E
B 1 6
NymE: A feladat célja az volt, hogy a zalaegerszegi vállalatok
számára bemutatott mintaprojektek illusztrációt jelentsenek az
A5/B25 feladatok keretében megcélzott műszaki tudásközpont
létrehozáshoz. A témakörben nemzetközi szinten kulcsirány az
Európában Industry 4.0-nak, az USA-ban Industrial Internet-nek
nevezett terület, amely az informatika Internet of Things (IoT), Cloud,
valamint BigData területeit integrálja. Az A5 és B25 feladatokban
K o n z o r -
B 4
c i u m i
meghatározott 5 mintaprojekt a térségben meghatározó
p a r t n e r
Flextronics, a GE és a Zalavíz Zrt. vállalatokhoz, a MouldTech
vállalathoz és egy alternatív energetikai szempontból érdekes
soproni geotermikus rendszerhez kapcsolódtak. Az elkészült
mintarendszerek az érintettek számára bemutatták az informatika
és a mechatronika összekapcsolásából származó potenciális
K + F t é m a t e r v e k
előnyöket. A projekt eredményeit – az érintett vállalatoknál is
m e g h a t á r o z á s a
bemutatott és részben használatba vett –
4 darab, összesen 138
( p r o j e k t e n k é n t
oldalas projektdokumentáció és 4 db, a projekthez kapcsolódóan
k u t a t á s i t e r v -
elkészült önálló laboratóriumi beszámoló tartalmazza.
Több létrejött
k é s z í t é s )
eredményt az érintett vállalatok azóta is használnak, így a Zalavíz
Zrt-nél december 10-én részletes egyeztetés is történt a kidolgozott
eredmények további hasznosítására.
A feladat során 10 projekt előkészítése történt meg, a következő
témákban:
Innovatív technológiai megoldások a versenyképesség
növelésére és a gyártásközi folyamatok optimalizálására
Bevonatos kötőelemekhez kapcsolódó innovatív vizsgálati
módszerek kidolgozása és termékfejlesztés
A jövő fejlesztési irányainak kutatási összefoglalója, a
fenntarthatóság és energia hatékonyság szemszögéből
vizsgálva
Megmunkálási technológiákhoz kapcsolódó komplex
14
problémák kutatásai – Lemezhajlítás, szerszámgépek
ütközésvizsgálata, finomsugaras plazmavágás
Újszerű lebomló anyagok alkalmazása a terméktervezés
során
Közösségi mobilitást támogató alternatív megoldások
Műszaki kutatási témák
Teljesítési dokumentáció: A feladatot közel 800 oldalnyi
projektanyag dokumentálja
N y m E
B 3 0
NymE: A feladat célja az volt, hogy javaslatot tegyen a nemzetközi
partnereken keresztüli meghirdetések rendszerére vonatkozóan és 4
db külföldi megjelenést határozzon meg. A 4 külföldi megjelenés: a
Drezdai Műszaki Egyetem honlapja, a Római Sapienza Egyetem
K o n z o r -
A 3
Facebook honlapja, Erasmus Valencia program részeként
c i u m i
facebook
oldala,
Helsinki
Egyetem
honlapja.
Teljesítési
p a r t n e r
dokumentáció:
21 oldalas tanulmány, 4 megjelenéssel.
A feladat keretében elvégeztük az eddig „érintetlen” határon
I l l e s z k e d é s
átnyúló mechatronikai együttműködések felmérését a határon túli
n e m z e t k ö z i é s
egyetemek oktatási és kutatási tevékenységeinek és a témában
k l a s z t e r h á l ó z a t o k
érintett szervezetek feltérképezésével, konkrétan 13 intézményre
t e v é k e n y s é g e i b e
kiterjedően. A nemzetközi oktatási és kutatási helyek feltérképezése
mellett megvizsgáltuk a hazai műszaki tudományterületet
meghatározó 4 intézményi K+F tudásbázist, mivel az oktatás mellett
működő kutatás-fejlesztés tekintetében a velük való együttműködés
kiemelkedő fontosságú.
Ezen túlmenően az elmúlt időszakban a Maribori Egyetem Műszaki
Karával, és az ACS-el, a Szlovén Autóipari Klaszterrel személyesen is
felvettük a kapcsolatot és jelenleg egy hosszabb távú
együttműködés lehetőségén dolgozunk.
A feladatot
120 oldalas összefoglaló dokumentálja
N y m E
B 1 9
NymE: Primer kutatás készült, melynek témája a hazai duális képzési
K + F d i s s z e m i n á c i ó s
rendszerek feltérképezése
12 oldalas összefoglaló keretében. Erre
t e v é k e n y s é g
épülve
5 db workshop-ot tartottunk a mechatronikai duális képzés
m e g t e r v e z é s e é s
feltételrendszerének kialakítását célzó, a gyakorlati képzőhelyek
e l ő k é s z í t é s e
beazonosítását meghatározó felmérés végrehajtásához
kapcsolódóan. A workshop-ok eredménye egy
26 oldalas záró
15
K o n z o r -
B 3
( r e n d e z v é n y e k ,
dokumentumban került összegzésre.
c i u m i
k o n f e r e n c i á k , w s -
p a r t n e r
o k )
A feladat keretében meghirdetett 2 napos Mérnök Szeminárium
című programot azzal a céllal szerveztük, hogy a mérnökhallgatók
számára a szakma fontosságát hirdessük és elősegítsük a képzés
gyakorlatorientált fejlődését. A rendezvény teljes egészében angol
nyelven zajlott. A nemzetközi meghirdetésű rendezvény a
zalaegerszegi mérnökképzés duális hallgatóinak, a duális képzés
kapcsán együttműködő egyetemek, valamint külföldi partnerek
bevonásával valósult meg.
A 13 előadás hazai és külföldi előadóktól 49 fő előtt hangzott el
angol nyelven, melyek közül többen is a TDK-s munkájukat mutatták
be a hallgatóknak, illetve egymásnak. A programról
15 oldalas
összefoglaló készült.
Hagyományteremtő szándékkal és az előzővel megegyező céllal
2014. november 10-12-én második alkalommal is megrendezésre
került a Mérnök Szeminárium. A 14 előadás magyar és külföldi
előadóktól hangzott el, amelyet 4 egyetem diákjai követtek
nyomon. A programról
16 oldalas összefoglaló készült:
I n t é z m é n y k ö z i
s z o l g á l t a t á s f e j l e s z t é s i p r o g r a m
B e l s ő h a l l g a t ó i s z o l g á l t a t á s o k
a l p r o j e k t
K o n z o r -
A 1 0
A feladat keretében a hazai és külföldi alumni-gyakorlat felmérése
c i u m i
A 1 1 A l u m n i
megtörtént, tanulmány elkészült. A vezetői interjúk és vezetői
p a r t n e r
B 1
s z o l g á l t a t á s o k
workshop megtörtént (PPT). Az alumni stratégia bevezetése, a
B 2
k o m p l e x f e j l e s z t é s e
működő alumni szervezet és rendszer kialakítása megtörtént.
Teljesítési dokumentáció: tanulmány, PPT
K o n z o r -
A 1 2
Elemzésmódszertani résztanulmány elkészült, a kari kiadvány
c i u m i
K o o r d i n á l t
B 3
elkészült.
p a r t n e r
i n t é z m é n y k ö z i D P R
B 4
f e j l e s z t é s
B 5
K o n z o r -
A 1 3
VIR fejlesztési rendszerterv elkészült. Adatszolgáltatás fejlesztésére
c i u m i
I n t é z m é n y i V I R
A 1 4
vonatkozó beszámoló készült el.
p a r t n e r
f e j l e s z t é s e
B 6
16
K o n z o r -
A 1 5 H a l l g a t ó i é l e t ú t
Karrieriroda és karrierszervezet került létrehozásra. Az ezzel
c i u m i
A 1 6 t á m o g a t ó
kapcsolatos helyzetfelmérési résztanulmány elkészült.
p a r t n e r
B 8
s z o l g á l t a t á s o k
B 1 0 f e j l e s z t é s e a k a r r i e r
i r o d á k
e g y ü t t m ű k ö d é s é n e k
k i a l a k í t á s á v a l
B e l s ő o k t a t ó i s z o l g á l t a t á s o k
a l p r o j e k t
K o n z o r -
A 2
Kapcsolódó szakirodalom-kutatás: 2013. május 1. - 2013. december
c i u m i
B 1
31. lezárult, megvalósult. Alátámasztó dokumentum: a résztvevő
p a r t n e r
B 2
kollégák munkaköri leírás kiegészítése, a feladat elvégzéséről
B 3
vezetett munkaidő nyilvántartások, szakirodalmi listák.
B 4
Képzési és tanácsadási kézikönyvek kidolgozása (4 db): 2013.
december 15- 2014. március 1. Státus: megvalósult. A kézikönyvek
B 6
elérhetők az alábbi honlapról:
E g é s z s é g k ö z p o n t ú
http://tamop.etk.pte.hu/tamop_4_1_1_C/
Személyes tudásátadási és tanácsadási tevékenység:
s z o l g á l t a t á s o k
-
honlap tervezése, előkészítése, létrehozása, szakmai
b e v e z e t é s e a z
anyagok feltöltése, az online tanácsadásra való felkészülés.
o k t a t ó k s z á m á r a
2013. május 1. - 2013. december 31. Státus: megvalósult, a
honlap elérhető karunk oldaláról, illetve a projekt oldaláról.
A honlap címe:
http://tamop.etk.pte.hu/tamop_4_1_1_C/ +
alátámasztó dokumentum a résztvevő kollégák vonatkozó
munkaköri leírás kiegészítése, munkaidő nyilvántartása.
-
a honlap szerkesztése 2014. január 1- 2015. július 15.
Alátámasztó dokumentum: havi szakmai beszámoló
a személyes tanácsadás 2014. február 1- 2015. július 15. Alátámasztó
dokumentum: fotók és jelenléti ívek a megvalósult tanácsadásról
K o n z o r -
A 3
Tréningtematikák és kapcsolódó módszertani segédletek
c i u m i
A 4
kidolgozása (4 db) 2013. december 15- 2014. április 30. Státus:
p a r t n e r
A 5
T r é n i n g s z o l g á l t a -
megvalósult. Elérhetők az alábbi honlapról:
B 1
t á s o k
http://tamop.etk.pte.hu/tamop_4_1_1_C/
B 5
Tréningek megtartása (12 db) 2014. június 20- 2014. július 31.
Alátámasztó dokumentum: jelenléti ívek, tanúsítványok
17
V á l l a l a t i s z o l g á l t a t á s o k a l p r o j e k t
K o n z o r -
A 2
Szolgáltatási igény és követelményjegyzék kidolgozása: kapcsolódó
c i u m i
V á l l a l k o z á s i
A 3
megkérdezéses vizsgálatok irányítása, lefolytatása, igényfelmérés,
p a r t n e r
s z o l g á l t a t á s i
A 4
tanulmányírás, mélyinterjúk, elemzések készítése 2013. szeptember
i g é n y e k , é s
B 2
1. – 2013. december 31. Alátámasztó dokumentumok: kérdőív,
k ö v e t e l m é n y
B 3
mélyinterjú kérdéskatalógus, tanulmány a mélyinterjúk
j e g y z é k , i l l e t v e
tapasztalatairól, szolgáltató által elkészített elektronikus adatbázis,
B 4
s z o l g á l t a t á s i
tanulmány + kapcsolódó szakmai beszámolók.
k é z i k ö n y v e k
Szolgáltatási kézikönyvek kidolgozása (6 db) 2014. június 9- 2014.
k i d o l g o z á s a
július 14. Elérhetők az alábbi honlapról:
http://tamop.etk.pte.hu/tamop_4_1_1_C/
K o n z o r -
A 3
V á l l a l k o z á s o k
Vállalkozások egészségtudatos erőforrás fejlesztési programjának
c i u m i
A 5
e g é s z s é g t u d a t o s
kidolgozása 2014. augusztus 15- 2014. december 15. Alátámasztó
p a r t n e r
A 6
e r ő f o r r á s f e j l e s z t é s i
dokumentum: havi szakmai beszámoló, elkészült tanulmány
B 4
p r o g r a m j a i n a k , r ö v i d
Képzési tematikák kidolgozása (6 db) 2014. szeptember 1- 2014.
B 5
i d e j ű k é p z é s e i n e k
október 31. Elérhetők az alábbi honlapról:
http://tamop.etk.pte.hu/tamop_4_1_1_C/
B 6
k i d o l g o z á s a
Képzők képzése tréningek megtartása (6 db) 2015. március-április
Alátámasztó dokumentum: jelenléti ívek, tanúsítványok
I n t é z m é n y e k e g y ü t t m ű k ö d é s -
f e j l e s z t é s i p r o g r a m j a
K ö z ö s k o m m u n i k á c i ó f e j l e s z t é s
a l p r o j e k t
N y m E
B 2 4 K ö z ö s p o r t á l
Kifejlesztettünk és elindítottunk egy
közös oktatói hallgatói webes
B 2 6 f e j l e s z t é s ( h a z a i é s
felületet. Elkészült a zalaegerszegi mechatronikai mérnökképzés
B 2 7 n e m z e t k ö z i h a l l g a t ó i
önálló facebook oldala. A projekt konzorciumi partnerei számára
é s k u t a t ó i e l é r é s e k
egy
közös webes felület készült.
é r d e k é b e n )
N y m E
A 2 4 K ö z ö s , h á l ó z a t i
Az elkészült
79 oldalas tanulmány foglalkozik a közös pályázati
B 9
e l v e k r e é p ü l ő
tevékenység intézményesítésével, összehangolásával, a pályázati
k o m m u n i k á c i ó s
információs rendszer prioritásaival, javaslatokat tesz a belső
s t r a t é g i a é s a k c i ó
kommunikációra.
t e r v k i a l a k í t á s a
18
N y m E
B 1 7 M o b i l a l k a l m a z á s o k
5 db mobilalkalmazás kifejlesztése (diary alkalmazás, GPS
f e j l e s z t é s e
alkalmazás, duális képzési információk, duális partnervállalatok,
( b e i s k o l á z á s
zalaegerszegi campus térkép), illetve dokumentálása (
29, 9, 6
t á m o g a t ó
oldalas dokumentumok) történt meg.
m e g o l d á s o k )
N y m E
B 2 8
Javaslat készült az intézményhez kapcsolt riport és
mutatószámrendszerek vonatkozásában. A zalai duális képzéshez
kapcsolódó mutatószámok és riportok kerültek megfogalmazásra,
Q R k ó d b e v e z e t é s e
továbbá javaslat került megfogalmazásra a QR kód felhasználási
lehetőségeire a Nyugat-magyarországi Egyetemen. Teljesítési
dokumentáció:
139 oldal terjedelemben (a B18-as és B28-as
feladatok együttesen kerültek megoldásra).
N y m E
A 2 5
Az IFT végrehajtásához kapcsolódó szervezeti hatékonyságról szóló
beszámoló és indikátormodell megalkotása készült el, melyben
5-5
mutató is identifikálásra kerül. A tanulmányban az új
szempontrendszerek megalkotása, a szervezeti hatékonyságmérés
K o n z o r -
B 7
I F T v é g r e h a j t á s h o z
mutatószámainak meghatározása történt, amely pilot jelleggel az
c i u m i
k a p c s o l ó d ó
Nyugat-magyarországi intézményfejlesztési terv adatai alapján
p a r t n e r
került kidolgozásra. Az intézményi fejlesztési tervhez kapcsolódó
s z e r v e z e t i
riportokhoz interjúvázlat készült, amely az érintett oktatók körében
h a t é k o n y s á g i
lekérdezésre került. Teljesítési dokumentáció:
89 oldalas tanulmány.
m u t a t ó k
Hatékonyságmérés eszközrendszerének kidolgozása és a
hatékonyságmérés megvalósítása. 5 mutató került kidolgozásra.
Teljesítési dokumentáció: tanulmány, képernyőkép
N y m E
B 1 8
Javaslat készült az intézményhez kapcsolt riport és
mutatószámrendszerek vonatkozásában. A zalai duális képzéshez
K o n z o r c i
A 1 8
kapcsolódó mutatószámok és riportok kerültek megfogalmazásra,
u m i
T e l j e s í t m é n y é r t é k e -
továbbá javaslat került megfogalmazásra a QR kód felhasználási
p a r t n e r
l é s i r e n d s z e r e k
lehetőségeire a Nyugat-magyarországi Egyetemen. Teljesítési
k i a l a k í t á s a ( o k t a t ó i ,
dokumentáció:
139 oldal terjedelemben (a B18-as és B28-as
d o l g o z ó i , k u t a t ó i )
feladatok együttesen kerültek megoldásra).
A teljesítményértékelési rendszer kidolgozásra és bevezetésre került,
a vezetők felkészítése tréning formájában megtörtént. Teljesítési
19
dokumentáció: teljesítményértékelési szabályzat, jelenléti ívek,
intézményi riport és mutatószámrendszer.
N y m E
B 2 9
Mechatronikai képzési központok tapasztalatainak megosztása,
B e n c h m a r k
találkozók szervezése valósult meg: Teljesítési dokumentáció:
t e v é k e n y s é g
jelenléti ív, meghívók, meghívottak listája.
k i é p í t é s e
20