A 2024. június 4-i és a 2025. május 8-i beadványaim iktatása és az azokkal kapcsolatos ügyintézés részletei.
Tisztelt Budapest VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre
1. Kérem megküldeni a 2024. június 4-én és a 2025. május 8-án dr. Tóth János jegyző részére elektronikus úton benyújtott beadványaim (amelyek a VII. ker., Nefelejcs utca 55. I/16. alatti ingatlan 2024. februári vízkára ügyében történtek) iktatási számát és iktatásuk dátumát;
2. Kérem megküldeni az ezekre adott válaszlevelek másolatát, vagy annak igazolását, hogy milyen formában és mikor történt válaszadás; ha nem történt válasz, akkor annak rögzített nyoma (pl. döntés, feljegyzés, ügyintézői megjegyzés);
3. Kérem megküldeni az ügyben tett belső intézkedésekről, továbbításról, iktatásról, határidőkről szóló iratokat (pl. iratmozgási lap, belső utasítás, határozattervezet);
Az adatokat elektronikus formában kérem (pl. PDF vagy e-mail-melléklet).
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.
Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.
Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.
Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.
Segítő együttműködését előre is köszönöm.
Kelt: 2025. május 27.
Üdvözlettel:
Májer Zoltán részére
[1][adatigénylés #27247 e-mail]
TiszteltMájer Zoltán !
Csatoltan megküldöm Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros
Jegyzőjének levelét.
Tisztelettel:
Paróczai-Metz Nikoletta
személyi asszisztens
[2]cid:[email protected]
Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetvárosi Polgármesteri Hivatal
1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.
Telefon: 06-1-462-3192
Email: [3][email cím]
[4]www.erzsebetvaros.hu
References
Visible links
1. mailto:[adatigénylés #27247 e-mail]
3. mailto:[email cím]
4. http://www.erzsebetvaros.hu/
Májer Zoltán hozzászólt ()
Tárgy: A 2024. június 4-i és 2025. május 8-i beadványaim eljárási kezeléséről
Tisztelt Jegyző Úr!
Ezúton kívánok hivatalos észrevételt tenni a 2024. június 4-én, valamint a 2025. május 8-án Önök részére megküldött beadványaim kezeléséről, különös tekintettel az eljárás rendjére és az ügyfél-tájékoztatás teljes hiányára.
1. A 2024. június 4-i beadványommal kapcsolatban
A panaszlevelemet az Önök hivatalos válasza szerint „továbbították”, azonban ez számomra, mint ügyfél számára sem akkor, sem azóta nem lett visszajelezve.
Nem kaptam:
• automatikus válaszüzenetet,
• visszaigazolást a panasz fogadásáról,
• iktatószámot,
• sem érdemi választ.
Önök későbbi levelükben nyíltan elismerték, hogy a beadványomat nem iktatták. Ez azt jelenti, hogy az ügy hivatalosan nem került nyilvántartásba, így nem is indult el az eljárás, és semmilyen határidő sem kezdődött meg.
A közigazgatási szerveknél az iratkezelés rendje és a belső szabályzatok alapján minden beérkező hivatalos beadványt — különösen panaszt — haladéktalanul iktatni kell, és az ügyfelet tájékoztatni kell a befogadásról.
Ez az alapvető ügyintézési kötelezettség teljes egészében elmaradt. Továbbá sem a Hivataluktól, sem Németh Zoltántól – akinek a beadványomat továbbították – semmiféle visszajelzést, értesítést vagy választ nem kaptam. Így a beadvány sorsa teljesen követhetetlenné vált az ügyfél számára.
2. A 2025. május 8-i beadványommal kapcsolatban
Ebben az esetben a beadványomat ugyan iktatták, de csak 12 nappal később, május 20-án. Ez indokolatlanul hosszú idő, és ellentétes azzal az általános gyakorlattal, hogy az elektronikus úton beérkezett ügyiratokat a hivatalnak mielőbb — jellemzően 1 munkanapon belül — iktatnia kell.
A válaszlevél, amely ezt követően érkezett, tartalmilag nem felelt meg a beadványomban feltett kérdésekre, nem tartalmazta a kért dokumentumokat és nem tekinthető érdemi válasznak. Az ügy lényegi részei megválaszolatlanok maradtak.
3. Összegzés
Mindkét ügyben komoly ügyintézési hiányosságot tapasztaltam:
Az első panaszom semmilyen formában nem került hivatalos ügyintézésre,
A második beadványomat 12 nappal később iktatták, a válasz pedig érdemi választ nem tartalmazott.
Kérem, hogy a Hivatal ismerje el a fenti mulasztásokat, és biztosítsa, hogy a jövőben minden hivatalos beadványomra:
• visszaigazolás érkezik,
• az iktatás határidőn belül megtörténik,
• és érdemi válaszadás történik.
Bízom benne, hogy a jövőben hasonló hibák nem fordulnak elő, és a Hivatal az ügyfelek beadványait a jogszabályi és eljárási követelményeknek megfelelően fogja kezelni.
Budapest, 2025.06.10
Tisztelettel:
Májer Zoltán
Májer Zoltán hozzászólt ()
Tisztelt Jegyző!
A KiMitTudon benyújtott közérdekű adatigénylésemre megküldött válasz nem felel meg a törvényi követelményeknek.
Két konkrét beadványomról kértem adatokat:
1. A 2024. június 4-i levelemről (a Nefelejcs utca 55. I/16. szám alatti lakás vízkára ügyében) – ezzel kapcsolatban továbbra sem kaptam semmilyen választ, iktatási számot vagy iktatási dátumot. Ez a levél a legfontosabb, hiszen akkor kértem először segítséget, és erre a mai napig nem érkezett semmiféle válasz.
2. A 2025. május 8-i levelemre megküldtek egy sablonos, korábban már megküldött általános tájékoztató szöveget, amelyre én már tételesen válaszoltam és megcáfoltam minden benne szereplő állítást. Ez nem minősül tényleges, új válasznak, és nem tartalmazza a kért adatokat (iktatás, ügyintézés, válaszadás módja).
Ez a most megküldött levél egyértelműen megerősíti azt, hogy semmilyen érdemi ügyintézés nem történt a 2024-es és 2025-ös beadványaim ügyében, és a hivatal a törvényi kötelezettségeinek nem tett eleget.
Ezúton tájékoztatom, hogy az ügyben 2025. május 27-én rendőrségi feljelentést tettem hivatali visszaélés gyanúja miatt, panaszt nyújtottam be az Alapvető Jogok Biztosához, valamint a Budapesti Fővárosi Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztályához is.
Tisztelettel:
Májer Zoltán