Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Parkolási beszerzési eljárások és szerződések'.

link to page 1 Szerz. szám: «IKTAT» 
 
 
 
Üzemeltetési szerződés 
 
 
 
amely  létrejött  egyrészről  a  «PNEVT»  («PIRSZ»  «PVAROS»,  «PCIM»,  adószám: 
……………………..  bankszámlaszám:……………………  cg:  ………………..),  mint  felhasználó 
(továbbiakban: Felhasználó), 
 
másrészről  a  MININFORM  Számítástechnikai  Szolgáltató  Kft. (6720  Szeged,  Arany  János  u.  7., 
adószám: 11395427-2-06, bankszámlaszám: 11735005-20468387, cg: 06-09-004493), mint szolgáltató 
(a továbbiakban: Szolgáltató, együttesen: Felek) között. 
 

A szerződés tárgya 
1.1 
Üzemeltetési  és  támogatási  szolgáltatás  a  KÖZREND  V5  Szabálysértés  Nyilvántartó 
Rendszer  
(Irodai  rendszer)  programcsomaggal,  valamint  az  utcai  ellenőrző  számítógépeken 
futó  KÖZREND  V5  Utcai  rendszer  ellenőrző  programcsomaggal  (továbbiakban  együttesen: 
Rendszer) kapcsolatban.  
1.2 
Rendszer  alatt  Felhasználó  által  használni  kívánt  modul  licenceinek  együttesét  kell  érteni.  A 
használni kívánt modulokat és opciókat a (licenc / üzemeltetési) szerződés 2. számú mellékletében 
meghatározott Paraméter lista tartalmazza. 
 

Szerződés időtartama és módosítása 
2.1 
Jelen  megállapodás  2024.  november  21-ével  lép  hatályba.  A  szerződés  hatályba  lépésének 
feltétele a Rendszer licencelésére a Felek között létrejött ………/…. számú Licenc szerződés 
hatályba  lépése,  amely  szerződésben  foglalt  feltételek  –  amennyiben  relevánsak  –  a  jelen 
szerződés feltételeivel együtt értendők, azaz a két szerződésben rögzített jogok és kötelezettségek, 
illetve rendelkezések kiegészítik egymást. 
2.2 
Jelen megállapodást Felek határozott időtartamra kötik. Az üzemeltetési szerződés lejárta: 2025. 
december 31. A szerződés lejárta előtt a Felek az üzemeltetés terén új megállapodást köthetnek. 
2.3 
Felek a szerződést minden évben felülvizsgálják és legalább évente egyszer, a következő évre 
tervezett műszaki1- és díj tartalmú változtatásokkal azt módosíthatják.  
 
 
1 Műszaki tartalmú módosítás alatt a rendszer verzió vagy al-verziók változását, illetve a számítógépes eszközök 
(hardver és alapszoftver) változását kell érteni. 
1 / 23 
 

link to page 2 Szerz. szám: «IKTAT» 
 

Bizalmas információk, titoktartási kötelezettség, szerzői jogok 
3.1 
Bizalmas  információnak  minősül  a  jelen  megállapodás  alkalmazásában  minden  információ, 
amelyet  Felek  a  megállapodás  érvényessége  alatt,  a  megállapodással  kapcsolatban  egymástól 
ilyen  minősítéssel  átvesznek,  valamint  a  jelen  megállapodástól  függetlenül  mindazon 
információk, amely a Felekre és/vagy kapcsolódó társaságaikra, kutatási, fejlesztési, pénzügyi, 
személyzeti és üzleti eredményeikre és terveikre, know-how-jaikra, adatbázisaiknak tartalmára, 
szervezeti  felépítésükre  vonatkoznak.  Ezen  bizalmas  információkat  a  Felek  üzleti  titoknak 
tekintik. 
3.2 
Felek üzleti titoknak tekintik a jelen szerződés 1-4 számú mellékleteit, így azokat harmadik 
személy részére – jogszabályi felhatalmazás hiányában – nem adják ki. Amennyiben valamelyik 
féltől bizalmas információt vagy üzleti titkot kér ki harmadik személy, haladéktalanul köteles azt 
jelezni a másik fél számára. 
3.3 
Felhasználó  a  Rendszerrel  kapcsolatosan  tiszteletben  tartja  Szolgáltató  szerzői  és  vagyoni 
jogait.    Felhasználó  a  Szolgáltató  engedélye  nélkül  nem  biztosít  hozzáférést  harmadik  fél 
számára a működő Rendszerhez, illetve annak műszaki információihoz. (Ide tartoznak a rendszer 
fogalmi, adatbázis és folyamatbeli információi, képernyő tartalmai, dokumentum mintái, illetve 
a felhasználói dokumentációk, útmutatók, segédletek.) 
3.4 
Felhasználó  tudomásul  veszi,  hogy  Szolgáltatónak  joga  van  ahhoz,  hogy  a  Rendszerrel 
kapcsolatos szerzői jogok betartását a telepítési helyen ellenőrizze, vagy ellenőriztesse.  
3.5 
Felek tudomásul veszik, hogy az Állami Számvevőszékről szóló 2011. évi LXVI.  törvény 5.§ 
(5)  bekezdésében  foglaltak  alapján,  az  Állami  Számvevőszék  ellenőrizheti  az  állami  vagy 
önkormányzati 
tulajdonban 
(résztulajdonban) 
lévő 
gazdálkodó 
szervezetek 
vagyongazdálkodását,  vizsgálhatja  az  államháztartás  alrendszereiből  finanszírozott 
beszerzéseket,  és  az  államháztartás  alrendszereinek  vagyonát  érintő  szerződéseket  a 
Felhasználónál, a Felhasználó nevében vagy képviseletében eljáró természetes személynél és 
jogi  személynél,  valamint  azoknál  a  szerződő  feleknél,  akik  illetve  amelyek  a  szerződés 
teljesítéséért felelősek, továbbá a szerződés teljesítésében közreműködő valamennyi gazdálkodó 
szervezetnél.  
Szolgáltató kijelenti, hogy a szerződés aláírásával hozzájárul a jelen szerződés főbb adatainak 
az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény 
(a  továbbiakban:  Info  tv.),  illetve  az  annak  felhatalmazása  alapján  meghozott  önkormányzati 
rendelet szerinti közzétételéhez. 
3.6 
Ha  e  szerződés  bármely  okból  érvénytelen,  hatálytalanná  válik  vagy  megszűnik,  az  ebben 
titoktartásra, szerzői jogokra vonatkozó rendelkezéseket e körülmény után továbbra is alkalmazni 
kell Felek között. 
 

Szolgáltatások 
 
4.1 
Éves karbantartás biztosítása 
 
Szolgáltató évente 1 alkalommal végrehajtja a Rendszer teljes körű upgrade-jét2. Az upgrade 
kiterjed a rendszer futtatásához szükséges eszközrendszer (alapszoftver, programkomponensek) 
és  a  Rendszer  (szoftver)  újra  hangolására,  a  rendszerkódok  aktuális  verziójának  vagy 
alverziójának telepítésére.  
A karbantartás jegyzőkönyve alapján a  Szolgáltató kezdeményezi  az üzemeltetési szerződés 
érintett adatainak szükség szerinti módosítását. 
 
 
2Az éves karbantartás elmaradása jelentős teljesítmény csökkenést, feldolgozási problémákat okozhat. Emellett 
megnövekszik a verzió elmaradás miatt az újabb igények kielégítésével kapcsolatos munka ráfordítás. 
2 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
Felhasználó  köteles  az  éves  upgrade-hoz  a  szükséges  erőforrásokat  és  feltételeket 
(rendszergazdai  támogatást,  jogosultságokat,  eszközöket,  helyszíni  munkavégzés  esetén 
munkavégzési területre történő bejutást) biztosítani. 
4.2 
Új alverziók kibocsátása és verziók követése 
 
Új alverziónak minősül az a rendszer állapot, amely az előző állapothoz képest úgy változik, 
hogy  abban  új  funkció,  funkciócsoport  vagy  modul  jelenik  meg,  illetve  a  meglévő  funkció, 
funkciócsoport  vagy  modul  működési  tartalom  lényegesen  megváltozik.  Új  alverziót  a 
Szolgáltató két módon bocsát ki. Az éves upgrade alkalmával kibocsátja a Rendszer aktuális 
alverzióját, azokra a funkciókra, amelyek licencét Felhasználó a licenc / üzemeltetési szerződés 
2.  számú  mellékletében  meghatározott  Paraméter  lista  alapján  jogosult  használni,  illetve  új 
alverziót bocsát ki Szolgáltató év közben, ha arról Felek megállapodtak.  
Az ügyfélnél aktuálisan üzemelő Rendszer állapot verziószámmal van ellátva. 
 
Új verziónak minősül az a rendszer állapot, amely az előző állapothoz képest úgy változik, hogy 
abban megjelenik egy új technológia, vagy új rendszer filozófia, vagy új programozási platform. 
 
A  Rendszer  verziója  meghatározza  a  rendszer  alapvető  technológiáját  (környezethez 
illeszkedését) és rendszer filozófiáját, az alverziója pedig a rendszer egyes részeinek működésbeli 
változatait. 
 
A jelen megállapodás tartama alatt a Szolgáltató köteles: 

minden  olyan  tervezett  vagy  létrejött  műszaki  fejlesztésről  tájékoztatni  a  Felhasználót, 
amely érinti a Felhasználónál telepített Rendszer instancia működését vagy felhasználási 
lehetőségeit, 

az új verzió telepítését kezdeményezni. 
 
Szolgáltató  jelen  szerződés  keretei  között  a  Rendszerre  csak  az  aktuális  verziójú  (illetve 
visszamenőleg két verziójú) állapotra nyújt üzemeltetési és követési támogatást.  
 
4.3 
HELPDESK rendszerhasználat biztosítása és kötelezettsége 
 
Szolgáltató az általa kifejlesztett HELPDESK rendszer elérését és napi használatát biztosítja 
Felhasználó számára. Felhasználó minden, a Rendszer működését érintő üzemzavart, hibát 
vagy  problémát  köteles  a  HELPDESK-en  bejelenteni.  A  HELPDESK  a  Rendszer  átadás-
átvételének  időpontjától  elérhető,  Szolgáltató  honlapjának  (http://www.mininform.hu) 
Ügyfélszolgálat menüpontján keresztül. 
4.4 
Üzemeltetés és rendszer támogatás biztosítása 
 
Szolgáltató
, a Szolgáltatási listában (1. számú melléklet) meghatározott üzemeltetési és rendszer 
támogatási feladatokat biztosítja. 
 
Szolgáltató
  a  szerződés  időtartama  alatt  köteles  a  jogszabály  által  megállapított  mindenkori 
munkanapokon  a  8  óra  és  16  óra  közötti  időben  folyamatos  rendelkezésre  állást  biztosítani, 
melynek keretében az esetleges hibabejelentéstől számított 
- legkésőbb 4 órán belül köteles a hiba helyszíni elhárítását, vagy 
- legkésőbb 2 órán belül a hiba távközlési kapcsolaton keresztül történő elhárítását megkezdeni. 
 
 
 
3 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 

Díjazás 
 
Alaprendszeri program választott üzemeltetési csomag típusa:  
 
„E” (Karbantartó) és „F” WEB-IRODA csomag 
 
Az utcai ellenőrző program választott üzemeltetési csomag típusa:  
 
„E” (Karbantartó) csomag 
 
 
 
A  díjazás  növekszik  abban  az  esetben,  ha  a  Felhasználó  a szerződési  darabszámon felül  újabb 
eszközökhöz (utcai ellenőrző gép és irodai gép) igényel licenc bérletet/használatot és üzemeltetési 
szolgáltatást. 
 
Az  egyes  szolgáltatások  díjszabásának  részletezését  a  jelen  szerződés  3.  számú  melléklete 
tartalmazza. A díjakat Felek, kölcsönös egyetértéssel, az alább felsorolt esetekben módosítják: 
 
a.  Amennyiben  a  rendszer  terjedelem  nő  azáltal,  hogy  a  Rendszerben  új  modulok  vagy 
funkciócsoportok  jelennek  meg,  vagy  a  Felhasználó  a  szerződési  darabszámon  felül  újabb 
eszközökhöz  (utcai  ellenőrző  gép  és  irodai  gép)  igényel  licenc  bérletet/használatot  és 
üzemeltetési  szolgáltatást,  úgy  a  rendszer  üzemeltetési  és  rendelkezésre  állási  díja  ezzel 
arányosan nő. 
b.  Amennyiben  a  Rendszerben  új  technológiák  jelennek  meg,  új  rendszer  verzió  kerül 
kibocsátásra, a díjak felülvizsgálatra kerülnek. 
c.  A díjakról Felek évente megállapodnak, azokban legalább az éves inflációt és az informatikai 
ágazat munkaerő, munkaeszköz és üzemeltetési szoftver licenc érték átlagos éves növekedését 
érvényesítik. 
 
 

Fizetési feltételek 
 
6.1 
Általános fizetési feltételek 
 
6.1.1. Felhasználó  köteles  a  Szolgáltató  számláját  a  számla  kiállításától  számított  30  napon 
belül  átutalás  útján  kiegyenlíteni  a  Szolgáltató  OTP  Banknál  vezetett  11735005-
20468387  számú  bankszámlájára.  Amennyiben  Felhasználó  a  kiszámlázott  díjat 
határidőig nem fizeti meg, úgy  Szolgáltató a szolgáltatást 15 napos fizetési felszólítás 
eredménytelen eltelte után a fizetés megtörténtéig szüneteltetheti. 
6.1.2. Késedelmes  fizetés  esetén  a  szolgáltatás  szüneteltetése  mellett  Szolgáltató  késedelmi 
kamatot  számolhat  fel,  melynek  mértéke  a  Ptk.-ban  foglaltak  szerint  számítandó.  A 
késedelmi kamat a fizetési határidő lejártát követő naptól számítható. 
 
6.2 
Havidíjak esetében 
 
6.2.1. Felhasználó  az  üzemeltetés  költségét  havonta  kiállított  számla  alapján  fizeti  meg  úgy, 
hogy annak összege az adott hónapban nyújtott szolgáltatási csomag tételes ellenértékéből 
kerül kiszámításra. 
6.2.2. Szolgáltató a számlát az elszámolással érintett időszakot követő hónap első munkanapján 
kiállítja. 
6.2.3. A számla kiállításának feltétele, hogy  Felhasználó a számla kiállítását megelőző napig 
nem él írásban kifogással az adott havi teljesítést illetően. 
4 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
6.2.4. A  2007.  évi  CXXVII.  számú,  az  általános  forgalmi  adóról  szóló  törvény  58.  §  (1a) 
bekezdésének  b)  pontja  értelmében  teljesítés  az  elszámolással  vagy  fizetéssel  érintett 
időszakra  vonatkozó  ellenérték  megtérítésének  esedékessége,  de  legfeljebb  az 
elszámolással  vagy  fizetéssel  érintett  időszak  utolsó  napját  követő  hatvanadik  nap, 
amennyiben az ellenérték megtérítésének esedékessége az elszámolással vagy fizetéssel 
érintett időszak utolsó napját követő időpontra esik. 
6.3 
Eseti megrendelési költségek esetében 
 
6.3.1. Felhasználó  az  eseti  díjakat  az  általa  megrendelt/igénybe  vett  eseti  munka  kapcsán 
kiállított számla alapján fizeti meg úgy, hogy annak összege az esethez tartozó munkával 
eltöltött  mérnökórák  valamint  a  mérnökóradíj  szorzata,  továbbá  a  kiszállási  díj 
ellenértékéből kerül kiszámításra. 
6.3.2. Szolgáltató a számlát a munka elvégzését követő 5 napon belül kiállított, aláírt teljesítési 
igazolás,  vagy  -  HELPDESK  csatornán  rendelt  munka  esetén  -  a  lezárt  HELPDESK 
munkalap alapján állítja ki. 
6.3.3. Amennyiben  Felhasználó  a  HELPDESK-en  bejelentett  munkák  elvégzéséről 
teljesítésigazolást kér, akkor annak HELPDESK bejelentést tevő munkatársai kötelesek 
az alábbiakra: 
•  A bejelentés teljesítését követően a HELPDESK-en jóvá kell hagyniuk a MUNKALAP-
ot, majd azt ki kell nyomtatniuk.  
•  A MUNKALAP-ot Felhasználó teljesítés igazolójával igazoltatniuk kell. 
•  A MUNKALAP aláírt példányát Szolgáltatónak meg kell küldeniük. 
 

Kapcsolattartás 
 
Felek  munkatársai  minden,  a  Rendszer  szakmai  támogatás-nyújtásával  kapcsolatos  információt 
írásban  rögzítenek  és  a  HELPDESK  adatcsatornán  keresztül  továbbítanak  a  másik  fél  felé.  A 
HELPDESK adatcsatorna használatának leírását a regisztrációt követően Felhasználó megkapta. 
 
Felhasználó szakmai kapcsolattartója: 
Név: 
Telefonszám: 
E-mail postafiók: 
 
Felhasználó pénzügyi képviselője: 
 
Név: 
Telefonszám: 
E-mail postafiók: 
 
Szolgáltató szakmai kapcsolattartója: 
 
Név: Bőhm Szilvia 
Telefonszám: +36 30 424 7241 
E-mail postafiók: [email protected] 
 

Adatvédelmi rendelkezések 
8.1 
Felek vállalják, hogy a szerződés teljesítése során megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács 
2016/679 Rendeletének (GDPR) és a végrehajtására kiadott hazai jogszabályoknak (különösen az 
információs  önrendelkezési  jogról  és  az  információszabadságról  szóló  2011.  évi  CXII. 
törvénynek).  
5 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
8.2 
Felek  egyezően  rögzítik,  hogy  a  jelen  szerződés  megkötése  és  teljesítése  során  természetes 
személy  alkalmazottaik,  cégképviselőik,  közreműködőik  (a  továbbiakban  együttesen: 
Közreműködő) személyes adata kerülhet közlésre. Saját Közreműködője tekintetében mindegyik 
Fél adatkezelő. A Felek a jelen Szerződés aláírásával kijelentik, hogy a jelen pontban foglaltakról 
adatkezelőként  a  saját  Közreműködőiket  igazolható  módon  tájékoztatták.  Az  adatkezelés 
jogalapja: GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) és f) pontja alapján a jelen szerződés teljesítése, 
partneri kapcsolat kialakítása és fenntartásához fűződő jogos érdek alapján. Az adatkezelés célja: 
a  szerződések  megkötése  és  teljesítése  során  szereplő  Közreműködők  személyes  adatainak 
nyilvántartása a szerződés nyomtatott és elektronikus formáinak kezelése, a szerződés teljesítése 
során keletkező dokumentumok elkészítése, a számlakezelés, valamint az üzleti kapcsolattartás 
érdekében.  Rögzítés,  tárolás,  felhasználás,  törlés.  A  kezelt  adatok  kategóriái:  név,  beosztás, 
munkahely,  elérhetőség.  Az  adatok  forrása:  a  Szerződő  Fél,  mint  adatkezelő.  Az  adatok 
tárolásának  időtartama  a  szerződés  megszűnését  követő  5  év.  A  megadott  adatok  számviteli, 
adózási célú kezelésének jogalapja jogi kötelezettség teljesítése, ebben a körben az adattárolás 
időtartama 8 év. 
 

Szolgáltató kötelezettségei és adatkezelési felelőssége 
 
Szolgáltató a feladatokat a vállalt határidőre, a specifikációkban leírt módon elvégzi. Szolgáltató 
nem  tehető  felelőssé  Felhasználó  szervezetében,  vagy  az  üzleti  folyamatokon  időközben 
végrehajtott bármiféle változtatás miatt bekövetkező késedelemért. 
Szolgáltató további kötelezettségeit és az általa elvégzendő munkák leírását az 1. számú melléklet 
(Szolgáltatási listák) felsorolása és magyarázata tartalmazza. 
 
10  Felhasználó kötelezettségei 
 
 
10.1  TeamViewer kapcsolati kötelezettség 
 
Szolgáltató  a  rendszer  támogatási  tevékenységet  alapvetően  távoli  elérés  használatával  látja  el. 
Szolgáltató  a  távoli  eléréshez  kizárólagosan  a  TeamViewer  13-as  verziójú  programcsomagot 
használja. 
 
Felhasználó
 köteles a TeamViewer eszközhöz kapcsolódó login jogosultságait úgy beállítani, hogy 
a rendszer támogatási feladatok ellátásához szükséges erőforrások (és csak azok) elérhetők legyenek. 
Felhasználó azon munkatársai, akik HELPDESK bejelentési jogosultsággal rendelkeznek, kötelesek 
a TeamViewer elérést a távoli munkavégzés időtartamára bekapcsolni vagy bekapcsoltatni. 
 
 
10.2  Eszköz állapot és teljesítmény 
 
Szolgáltató  a  Rendszer  telepítésekor,  vagy  Rendszer  upgrade  alkalmával  a  Felhasználó  által 
kijelölt  szerver  számítógépre  telepítette  a  Microsoft  SQL  Server  2014  /  2019  Express  terméket, 
amely  a  Rendszer  adatbázis  szervereként  funkciónál.  Ez  az  adatbázis  tartalmaz  minden  adatot, 
adatbázis  programrészt  és  paramétert,  ami  szükséges  a  Rendszer  futtatásához.  Az  SQL  szerver 
beállítása  során  meghatározott  paraméterektől  eltérni  nem  szabad.  Az  adatbázis  rendszergazdai 
jogosultságaival Szolgáltató rendelkezik. 
Szolgáltató a Felhasználó oldalon 1 db adatbázis szervert ismer el, amelyet TeamViewer eszközzel 
menedzselhet.  Ez  a  szerver  köteles  biztosítani  minden,  a  Rendszerhez  szükséges  szerver  oldali 
adatbázis és program komponens hordozását és futtatását. 
Felhasználó  köteles  az  üzemelő  Rendszer  futtatásához  a  jó  minőségű  hardver  eszközrendszert 
biztosítani. A teljesítmény követelményeket a Felek informatikusai az üzemeltetési követelmények 
alapján közösen határozzák meg. 
6 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
Az  eszközrendszer  távoli  eléréséhez  Szolgáltató  munkatársai  számára  megfelelő  hálózati 
beállításokat és átviteli sebességet, valamint jogosultságokat kell biztosítani. 
Amennyiben  Felhasználó  biztonsági  és  teljesítménybeli  okokból,  előre  egyeztetett  időpontban  és 
módon újraindítja a szerver számítógépet, meg kell győződnie arról, hogy a Rendszer az újraindítást 
követően megfelelően működik. Szolgáltató ezt követően szintén ellenőrzi a szerver működést, ezért 
az újraindításnak a szerződésben rögzített munkaidőn belülre kell esnie. 
Mind szerver, mind kliens (elérési jogok, hardver eszköz, alapszoftver eszköz, könyvtár rendszer, IP 
cím) oldali eszközállományban történő változtatást Felhasználó a változtatás megtétele előtt köteles 
egyeztetni a Szolgáltatóval, amennyiben az a Rendszer működést érintheti. 
 
10.3  Okostelefon (SP) online működés biztosítása 
 
Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy az utcai számítógépek működtetéséhez szükséges SIM 
kártyákat beszerzi. Felhasználó szabadon választhat szolgáltatót. A SIM kártyához adatcsomag vagy 
adatcsomag+telefon  csomag  előfizetést  vásárol,  annak  függvényében,  hogy  a  választott  utcai 
számítógép  opciók  használata  melyik  szolgáltatási  formát  igényli.  Az  előfizetés  folyamatos 
fenntartása a Szolgáltatások igénybevételéhez elengedhetetlen. 
 
Felhasználó  kötelezettséget  vállal  arra,  hogy  a  vásárolt  utcai  számítógép  eszközök  és  mobil 
hőnyomtatók garanciális ügyintézését – az eszközök beszállítója felé – közvetlenül végzi. 
 
10.4  Adatmentések 
 
A rendszer adatbázisáról és a Médiatárról a Felhasználónál meghatározott biztonsági szabályozás 
figyelembevételével  kell  mentést  készíteni.  A  biztonsági  szabályozásnak  ki  kell  térnie  a  mentés 
típusára, gyakoriságára, a mentés helyére és az archiválás módjára, valamint a mentésekért felelős 
személy megnevezésére. Szolgáltató nem felelős az adattartalmak mentéséért, ha azokat az előírt 
időpontokban és helyen létrehozta.  Szolgáltató segítséget ad  Felhasználó rendszergazdáinak egy 
automatikus mentési környezet kialakítására. A Felhasználó által kijelölt személynek gondoskodnia 
kell a mentési eljárások felügyeletéről. 
 
 
A mentés szempontjai (Felhasználó feladatai): 
•  A  Szolgáltató  által  létrehozott  mentési  tartalmakat  hálózaton  keresztül  tovább  kell 
másolni, és a szükséges ideig tárolni. 
•  Figyelembe kell venni az adatbázis és a Médiatár méretét, és gondoskodni kell megfelelő 
tárhelyről a fájlok tárolásához. 
•  Naponta (adott esetben többször is) ellenőrizni kell a mentés sikerességét. 
 
A  Felhasználó  által  kijelölt  kapcsolattartónak  (vagy  kifejezetten  szakmai  esetben  a 
rendszergazdának) az alábbi esetekben fel kell vennie a kapcsolatot Szolgáltatóval: 
•  Az SQL szerver hibás működése (váratlan leállás vagy hibás indulás) 
•  Adattartalom inkonzisztencia (adathiány, hibás adat) 
•  Adatbázis szerver gép meghibásodás 
•  Adathiba (adatvesztés, adatbázis sérülés) 
 
A fenti típusú hibák esetén a helyreállítással meg kell várni Szolgáltató szakértőjének vizsgálatát 
és szakmai javaslatát. Minden kísérlet, amely a hibás állapot megszüntetéséhez vezet, adatvesztést 
eredményezhet és azokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. 
 
 
7 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
 
 
11   A rendszer működésének garanciái 
 
11.1  Szolgáltató  a  telepítéskor  specifikált  és  rendelkezésre  bocsátott  hardver  és  alapszoftver 
konfiguráción történő hibátlan működésre vállal támogatási szolgáltatást. Felhasználó köteles a 
hardver és alapszoftver megváltoztatásának szándékát  Szolgáltatóval egyeztetni. A hardver és 
alapszoftver megváltoztatása az üzemeltetési szerződés módosítását igényli, vagy az üzemeltetési 
szerződés megszűnését eredményezheti. A hardver és alapszoftver eszközök megváltoztatásából, 
eltávolításából, valamint új eszköz telepítéséből eredő kárért Felhasználó teljeskörűen felelős.  
11.2  Amennyiben  a  hardver,  hálózat  vagy  alapszoftver  menedzselését  külső  rendszergazda  végzi, 
annak tevékenységéért Felhasználó teljeskörűen felelős. 
 
12  Együttműködés 
 
A  szerződés  teljesítése  során  Felek  kötelesek  együttműködni,  ennek  keretében  kötelesek 
egymást  haladéktalanul  értesíteni  az  érdekkörükben  felmerülő,  a  jelen  szerződésre  kiható 
minden lényeges adatról, tényezőről és körülményről. 
 
13  Vitás kérdések rendezése 
 
Felek  megállapodnak  abban,  hogy  jelen  szerződésből  eredő  vitás  kérdéseiket  a  kölcsönös 
egyetértés szellemében, közvetlen tárgyalások útján kísérlik meg rendezni. Arra az esetre, ha a 
peren  kívüli  egyeztetés  nem  vezet  eredményre  a  Felek  a  Szegedi  Járásbíróság,  illetve 
értékhatártól függően a Szegedi Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki. 
 
14   Alvállalkozó bevonása 
 

Szolgáltató a szolgáltatáshoz szükség szerint alvállalkozót is bevonhat, azonban az alvállalkozó 
által  végzett  feladatokért  úgy  felel,  mintha  azokat  maga  végezte  volna.  Szolgáltató  köteles 
írásban bejelenteni Felhasználó irányába az alvállalkozót a megbízás előtt, megjelölve abban 
alvállalkozó nevét, címét, adószámát illetve képviselőjét. 
 
15  Nem szerződésszerű teljesítés 
15.1  Amennyiben a Szolgáltató nem kezdi meg a bejelentett műszaki hiba elhárítását a jelen szerződés 
4.4 pontjában meghatározott határidőkön belül, úgy a Felhasználó egyösszegű, 400.000 Ft értékű 
késedelmi kötbérre jogosult. Ezen késedelmi kötbér tekintetében Felhasználó nem határoz meg 
maximumot. 
15.2  Felhasználó  tudomásul  veszi,  hogy  a  szerződés  hatálybalépésétől  számított  13  hónapnál 
hamarabbi  felmondás  esetén  Felhasználó  köteles  Szolgáltató  részére  a  havidíj  13  hónapra 
számított  összegéből  a  felmondásig  ki  nem  fizetett  részét  15  napos  fizetési  határidővel 
egyösszegben megfizetni. 
 
 
 
 
8 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
16  Egyéb feltételek 
 

16.1  A jelen szerződés és annak mellékletei a Felek kölcsönös egyetértésével, írásban módosítható. 
Jelen szerződésben és mellékletében nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv 
valamint az 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezései az irányadóak.  
16.2  Felek  megállapodnak,  hogy  a  jelen  szerződésben  megjelölt  időpontok  (úgy,  mint  az 
üzemeltetési  szerződés  lejárta)  a  Felektől  független,  felelősségi  körén  kívüli  rendkívüli  és 
elháríthatatlan körülmények (például természeti katasztrófa, járvány, háború, blokád, export- 
és  importtilalom)  miatt  rugalmasan  kezelhetők,  azok  a  Felek  előzetes  egyeztetései  szerint 
szabadon alakíthatók kölcsönös egyetértésben. Felek kötelesek a fenti körülményekről és azok 
várható időtartamáról a másik Felet haladéktalanul írásban tájékoztatni.  
16.3  Mindkét fél kijelenti, hogy kellő felhatalmazással és jogkörrel rendelkezik a jelen szerződés 
aláírására és teljesítésére. 
16.4  A  jelen  szerződést  a  fél  nevében  aláíró  személy  megfelelő,  a  vonatkozó  jogszabályok  által 
megkívánt regisztrált aláírási joggal rendelkezik, így részéről a szerződés aláírása és teljesítése 
nem  eredményezi  más,  olyan  szerződés  vagy  egyéb  jognyilatkozat  megszegését,  melyben 
félként szerepel. 
16.5  Mindkét fél kijelenti, hogy nincs olyan függőben levő kötelezettsége vagy érdekkörében lévő 
más körülmény, amely kedvezőtlenül hathat a jelen szerződésben foglaltak érvényességére, 
teljesítésére vagy saját teljesítési készségére, illetve képességére. 
16.6  A jelen szerződést a Felek elolvasás és közös értelmezés után, mint akaratukkal mindenben 
megegyezőt írták alá. A szerződés elektronikus változatban / három (3) egymással megegyező 
eredeti példányban készült, amelyből a Felhasználót két példány, a Szolgáltatót egy példány 
illeti meg. 
 
 
Mellékletek: 

1. sz. melléklet a Szolgáltatási listáról 

2. sz. melléklet a Paraméterekről 

3. sz. melléklet az Üzemeltetési díjakról 

4. sz. melléklet Adatfeldolgozói nyilatkozat 
 
 
 
 
Budapest, 2024.  
 
Szeged, időbélyegző szerint 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Felhasználó részéről 
 
Szolgáltató részéről 
XXX 
MININFORM Kft. 
XY 
Bőhm Szilvia ügyvezető 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jogi ellenjegyzés: 
Szöllősiné dr. Pigniczki Zsanett 
Operatív vezető 
 
 
 
9 / 23 
 

link to page 10 Szerz. szám: «IKTAT» 
 
 
Üzemeltetési szerződés mellékletei  
 
1. sz. melléklet 
 
Szolgáltatás lista üzemeltetéshez és támogatáshoz 
 
1.  Szolgáltatási csomagok 
 
A rendszer összetettsége miatt, a Szolgáltató által átalánydíjas formában kínált, egymástól elkülönülő 
szolgáltatások száma igen nagyszámú lehet. Felhasználó dönti el, hogy az alább meghatározott 2 féle 
csomag közül csak az elsőt (Alapcsomag - üzemeltetésre), vagy az elsőt és a másodikat (Alapcsomag – 
üzemeltetésre  +  Karbantartó  csomag),  illetve  webes  szolgáltatások  esetén  a  kiegészítő  Web  Iroda 
csomagot is választja. A szolgáltatási csomagok rendező elve az alábbi3: 
 
a.  Alapcsomagnak tekinti Szolgáltató azt a készenléti szolgáltatást, amelyben a távoli elérés és 
az  online  adatkommunikáció  erőforrásait  üzemben  tartja,  emellett  biztosítja  a  magas  szintű 
szakértői csapat rendelkezésre állását, az 1-2. sz. táblázatban megjelölt tevékenységekhez.  
b.  Karbantartó csomagnak tekinti Szolgáltató azt a folyamatos rendszerkövetési szolgáltatást 
(támogatás), amelyben a rendszerrel kapcsolatos – ügyfél által kért, programkód módosítással 
nem  járó  -  változásokat  átalánydíjért  elvégzi.  A  csomag  igénybevételének  feltétele  az  alap 
csomaggal való rendelkezés.  
c.  WEB-IRODA csomagnak tekinti Szolgáltató a WEB-es rendszerekkel kapcsolatban nyújtott 
szolgáltatást (támogatás), amelyben a rendszerhez szükséges erőforrásokat biztosítja, illetve a 
rendszerrel  kapcsolatos  hibajavításokat  átalánydíjért  elvégzi.  A  csomag  igénybevételének 
feltétele legalább az alap csomaggal való rendelkezés. A csomag részét azon modulok képezik, 
amelyek a 2. számú melléklet 2. pontjában „(WEB)” megjelöléssel szerepelnek. 
 
Amennyiben  Felhasználó  az  Alapcsomagot  veszi  igénybe,  úgy  lehetősége  van  a  Karbantartó 
csomagban  megjelölt  szolgáltatások  igénybevételére  eseti  megbízás,  HelpDesk  bejelentés  alapján, 
melyhez  eseti  díj  kerül  felszámításra.  Ugyancsak  eseti  díjak  kerülnek  felszámításra  a  szolgáltatási 
csomagokban nem szereplő megrendelések, megbízások teljesítésekor. 
 
2.  Szolgáltatási csomagok tartalma irodai rendszeri modulokhoz 
1.  sz. táblázat 
 
   
„A”  
„E” 
„F” 
Alap csomag 
Karbantartó 
WEB-IRODA 
csomag 
csomag 
A1.  Szakértői rendelkezésre állás, munkanapokon, napi 8 óra 


 
időtartamban 
A2.  Távoli elérés biztosítása Felhasználó rendszeréhez 


 
A3.  Felhasználó programállapotának megőrzése 


 
A4.  Programhiba javítása 


 
A8.  Internet  Web  szerver  szolgáltatás  helyreállítása  az 


 
Adatpumpa adatkapcsolathoz, amely Szolgáltató hibájából 
következik be 
A9.  MININFORM Kft. által biztosított szerver szoftver hiba 


 
javítása 
A100.  MININFORM Kft. által biztosított szerver hardver hiba 


 
javítása 
E1.  Adathiba javítás - felhasználói vagy hardver hiba okozta - 
 

 
adathiba esetén. 
 
3 A táblázatok a teljes szolgáltatási kód listát és kód definíciót tartalmazzák. 
 
 
10 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
E2.  Törzsadattár  bővítés,  módosítás  jogszabály  változások, 
 

 
jogosultság változások, cég adat változások esetén 
E3.  Levél  sablon,  csekk  sablon,  tértivevény  sablon,  számla, 
 

 
lista riport, képernyő nézet kisebb fokú módosítások igény 
esetén. 
E4.  Internet  Web  szerver  szolgáltatás  helyreállítása  az 
 

 
Adatpumpa  adatkapcsolathoz,  amely  Felhasználó,  vagy 
Felhasználó 
hálózatának, 
internet 
szolgáltatójának 
hibájából következik be 
E6.  Adatbázis elemzés, analizálás  
 

 
F1.  WEB-IRODA  grafikus  tartalom  és  adat  elrendezés 
 
 

módosítása 
F2.  WEB-IRODA 
alkalmazás  rendelkezésre  állás  és 
 
 

szolgáltatási hiba elhárítása 
F3.  WEB-IRODA Bankkártyás befizetéssel kapcsolatos hibák 
 
 

elhárítása 
F4.  WEB-IRODA  Bérletértékesítéssel  kapcsolatos  hibák 
 
 

elhárítása 
 
Eseti díjas szolgáltatások  
 
W1.  Adathiba javítás - a felhasználói leírástól eltérő kezelés miatt 
bekövetkező - adathiba esetén. 
W2.  Adathiba javítás – Felhasználó által, rendszergazdai jogokkal 
történő módosítás miatt bekövetkező – adathiba esetén. 
W3.  Dokumentum sablonok, riportok, képernyő nézetek nagyobb 
mértékű módosítása, új elemek létrehozása 
W4.  Ügyfél számítógépes környezetének helyreállításában történő 
együttműködés  (pl.  vírus,  egyéb  hardver  vagy  alapszoftver 
hiba,  vagy  helyi  rendszergazdai  szakszerűtlen  beavatkozás 
esetén.) 
W5.  Adathiba  vagy  funkcionalitás  meghibásodás  javítása, 
Felhasználó 
számítógépes 
környezetében 
történt 
változtatások miatt. 
W6.  Új 
funkciók 
fejlesztése, 
meglévő 
funkcionalitás 
programmódosítással járó megváltoztatása 
W7.  Egyéb tevékenység 
W8.  Operációs rendszer verzió-váltásra felkészítés 
W9.  Harmadik  fél  által  biztosított  interfész  módosulása  miatt 
szükséges  rendszer  módosítás  (MOKK, 
Gépjármű 
nyilvántartás, stb.) 
 
Amennyiben  feladat  elvégzése  távoli  munkavégzéssel  nem  oldható  meg,  a  helyszíni  munkavégzés 
biztosításához  szükséges  kiszállás  útiköltsége  felszámításra  kerül.  Egyedi  megállapodás  alapján  az 
útiköltség felszámításától Szolgáltató eltérhet. 
 
Szolgáltatások tartalmának meghatározása irodai rendszeri modulokhoz 
 
A1.  Szakértői rendelkezésre állás, munkanapokon, napi 8 óra időtartamban 
Szolgáltató  munkaidőben  folyamatosan  biztosít  megfelelő  szakmai  képzettségű 
rendszerszervező  –  szakértői  kapacitást.  A  szakértő  feldolgozza  és  megválaszolja  a 
HELPDESK-en érkező szakmai kérdéseket, illetve intézkedik az érkező hibák javításának 
indításáról, illetve a beérkező megrendelések megvalósításának indításáról.  
 
A2.  Távoli elérés biztosítása Felhasználó rendszeréhez 
A  rendszer  támogatás  adatkapcsolata  a  TeamViewer  szoftver  aktuális  verzióját  igényli. 
Szolgáltató a lehetséges legkisebb számban használja a távoli elérés funkciót. 
 
A3.  Felhasználó programállapotának megőrzése 
11 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
Szolgáltató  megőrzi  a  rendszer  telepítő  anyagát,  aktuális  adatbázis  struktúrát,  illetve  a 
Felhasználó aktuális programállapotát.  
A4.  Programhiba javítása 
Szolgáltató a HELPDESK-en megküldött problémával kapcsolatban 1 munkanapon belül 
feltárja a hiba okát.  Felhasználó biztosítja, hogy a Szolgáltató a rendszer adatbázis adatait 
és a szükséges egyéb erőforrásokat elérje. 
Szolgáltató  a  javított  programot,  vagy  javítási  eljárást  Felhasználóval  egyeztetett 
időpontban táveléréssel telepíti. 
A8.    Internet  Web  szerver  szolgáltatás  helyreállítása  az  Adatpumpa  adatkapcsolathoz,  amely 
Szolgáltató hibájából következik be 
Szolgáltató  helyreállítja  a  WEB  szerver  szolgáltatást,  amely  Szolgáltató  hibájából 
következik be.  
A9. 
MININFORM Kft. által biztosított szerver szoftver hiba javítása 
 
Szolgáltató helyreállítja az általa biztosított szerver működést, ha a rendellenes működést 
szoftver hiba (operációs rendszer vagy környezeti szoftver) okozta. 
 
A100.  MININFORM Kft. által biztosított szerver hardver hiba javítása 
 
Szolgáltató helyreállítja az általa biztosított szerver működést, ha a rendellenes működést a 
szerver valamelyik hardver egységének meghibásodása okozta. 
 
E1.  Adathiba javítás - felhasználói vagy hardver hiba okozta - adathiba esetén. 
Szolgáltató  elvégzi  azokat  a  hibajavításokat,  amelyek  nem  program  hibák,  hanem  a 
Felhasználó munkatársa hibás rendszer kezelése (hibás fizetési mód, hibás dátum, stb.,) 
vagy hardver hiba okozott. 
E2.    Törzsadattár  bővítés,  módosítás  jogszabály  változások,  jogosultság  változások,  cég  adat 
változások esetén. 
Szolgáltató  elvégzi  Felhasználó  szabályozási  környezetében  keletkező  jogszabály 
változásokhoz  szükséges  program  módosításokat,  a  cég  munkatársai  személyes  adat  és 
jogosultsági változásait, a cég adataiban bekövetkező változásokat. 
E3.  Levél sablon, csekk sablon, tértivevény sablon, számla, lista riport, képernyő nézet kisebb fokú 
módosítások igény esetén. 
Szolgáltató  elvégzi  Felhasználó  szabályozási  környezetében  keletkező  Önkormányzati 
rendelet és egyéb jogszabályi változásokból valamint Felhasználó kérésére történő levél 
sablon,  csekk  sablon,  tértivevény  sablon,  riport  (számla  formátum  és  adattartalom, 
kimutatás lista) és egyszerűbb képernyő nézet (elrendezés) módosításokat. Emellett elvégzi 
a  dokumentum  sablonok  újra  beállítását  abban  az  esetben  is,  ha  a  nyomtató,  vagy  az 
operációs rendszer típusa megváltozik. Előfordulhat, hogy az utóbbi eset csak a helyszínen 
végezhető el. 
E4.    Internet  Web  szerver  szolgáltatás  helyreállítása  az  Adatpumpa  adatkapcsolathoz,  amely 
Felhasználó, vagy Felhasználó hálózatának, internet szolgáltatójának hibájából következik 
be 

Szolgáltató  helyreállítja  a  WEB  szerver  szolgáltatást,  amely  Felhasználó,  vagy  annak 
Internet szolgáltatója hibájából következik be.  
 
 
12 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
E6. Adatbázis elemzés, analizálás 
Szolgáltató elvégzi azokat az adatbázis elemzéseket, amelyekkel a Felhasználó megbízta, 
illetve amely a bejelentett feladat elvégzéséhez szükséges. 
F1. WEB-IRODA, web alkalmazás grafikus tartalom és adat elrendezés módosítása 
Szolgáltató elvégzi a WEB-IRODA alkalmazáson kért formai és tartalmi módosításokat. 
F2. WEB-IRODA alkalmazás rendelkezésre állás és szolgáltatási hiba elhárítása 
Szolgáltató szoftvermérnöki kapacitást biztosít a WEB-IRODA alkalmazással kapcsolatos 
hibabejelentésekhez,  illetve  fejlesztési  igényekhez.  Amennyiben  a  WEB-IRODA 
Tájékoztató modul működésével kapcsolatban probléma merül fel, a hibát elhárítja.  
F3. WEB-IRODA Bankkártyás befizetéssel kapcsolatos hibák elhárítása 
Szolgáltató  a  WEB-IRODA  alkalmazás  Bankkártyás  befizetés  modul  működésével 
kapcsolatban felmerülő hibákat elhárítja. 
F4. WEB-IRODA Bérletértékesítéssel kapcsolatos hibák elhárítása 
Szolgáltató a WEB-IRODA alkalmazás Bérletértékesítés modul működésével kapcsolatban 
felmerülő hibákat elhárítja.  
 
Eseti díjas szolgáltatások 
 
W1.  Adathiba javítás - a felhasználói leírástól eltérő kezelés miatt bekövetkező - adathiba esetén 

Szolgáltató  elvégzi  azokat  a  hibajavításokat,  amelyek  nem  program  hibák,  hanem 
Felhasználó munkatársának hibás (a felhasználói leírástól eltérő) rendszer kezelése okozott. 
W2.    Adathiba  javítás  –  Felhasználó  által,  rendszergazdai  jogokkal  történő  módosítás  miatt 
bekövetkező – adathiba esetén 
Szolgáltató  elvégzi  azokat  a  hibajavításokat,  amelyek  nem  program  hibák,  hanem 
Felhasználó  munkatársának  rendszergazdai  jogokkal  történő  hibás  rendszer  kezelése 
okozott. 
W3.  Dokumentum sablonok, riportok, képernyő nézetek nagyobb mértékű módosítása, új elemek 
létrehozása 
Szolgáltató  elvégzi  Felhasználó  szabályozási  környezetében  keletkező,  Felhasználó 
kérésére  történő  dokumentum  sablonok,  riportok  és  képernyő  nézetek  új  verzióinak 
létrehozását. 
W4. Felhasználó számítógépes környezetének helyreállításában történő együttműködés (pl. vírus, 
egyéb hardver vagy alapszoftver hiba, vagy helyi rendszergazdai szakszerűtlen beavatkozása 
esetén.) 

Szolgáltató elvégzi a számítógépes környezet helyreállítását, vagy abban közreműködik. 
W5. Adathiba vagy funkcionalitás meghibásodás javítása, Felhasználó számítógépes környezetében 
történt változtatások miatt. 
Szolgáltató  elvégzi  azokat  a  hibajavításokat,  amelyeket  nem  programhibák,  hanem 
Felhasználó  számítógépes  környezetében  történt  változtatások  okoztak  (hálózati 
paraméterek megváltoztatása, pl. domain környezet be-, vagy átállítása, IP cím módosítása, 
területi beállítások módosítása új belépő felhasználó esetén, stb.) 
W6. Új funkciók fejlesztése, meglévő funkcionalitás programmódosítással járó megváltoztatása 
Szolgáltató elvégzi a megrendelt funkció fejlesztését vagy módosítását, és azokat a szakmai 
feladatokat, amelyek ezzel kapcsolatosak. 
W7. Egyéb tevékenység 
Szolgáltató elvégzi azokat a szakmai feladatokat, amelyekkel Felhasználó megbízza. 
W8. Operációs rendszer verzió-váltásra felkészítés 
Szolgáltató a Rendszeren elvégzi azokat a módosításokat, amelyek az operációs rendszer 
verzió váltásához szükségesek. Operációs rendszer verzió váltásról akkor beszélünk, ha a 
rendszer telepítéskori operációs rendszerét külső ok miatt cserélni kell. Mivel a telepített 
13 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
Rendszer  a  szerződéskori,  vagy  utolsó  szerződés  módosításkori  operációs  rendszerhez 
illesztett, amennyiben operációs rendszert kell váltani, a Rendszer új operációs rendszerhez 
illesztése a Felhasználó költségére történik meg. 
W9.  Harmadik  fél  által  biztosított  interfész  módosulása  miatt  szükséges  rendszer  módosítás 
(MOKK, Gépjármű nyilvántartás, stb.) 
Szolgáltató a Rendszeren elvégzi azokat a módosításokat, amelyeket a módosított külső 
interfész adatainak hibátlan feldolgozása szükségessé tesz. 
 
 
14 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
 
 
3.  Szolgáltatási csomagok tartalma utcai ellenőrző számítógép modulokhoz 
2. sz. táblázat 
 
 
 
„A”  
„E” 
Alap csomag 
Karbantartó 
csomag 
A10.  Internet Web szerver szolgáltatás az Utcai 


ellenőrző rendszer-alaprendszer adatkapcsolathoz 
A11.  Távoli elérés biztosítása Felhasználó Utcai 


ellenőrző rendszer eszközeihez 
A12.  Felhasználó Utcai ellenőrző rendszer 


programállapotának megőrzése 
A13.  Utcai ellenőrző rendszer programhiba javítása 


A15.  Utcai ellenőrző rendszer felhasználói program 


újratelepítése – szervizt nem igénylő esetekben 
E10.  Utcai ellenőrző rendszer program újratelepítés és 
 

paraméterezés - felhasználói beavatkozás okozta 
hibák esetén 
E11.  Utcai ellenőrző rendszer újratelepítés – 
 

szervizből visszaérkező gépekre  
E12.  Utcai ellenőrző rendszer újratelepítés vagy 
 

nyomtató esetében betűkészlet feltöltés 
E13.  Utcai ellenőrző rendszer paraméterezés 
 

helyreállítása. 
E14.  Nyomtatvány tartalom módosítása, szerkesztése 
 

W11.  Utcai ellenőrző rendszer telepítés vagy nyomtató 
 

esetében betűkészlet feltöltés – újonnan vásárolt 
eszközök esetén 
W12.  Utcai ellenőrző rendszer hibakeresés vagy 
 

üzemzavar elhárítás - a felhasználói leírástól 
eltérő kezelés miatt bekövetkező - hiba esetén. 
W14.  Új nyomtatvány szerkesztése 
 

 
Eseti díjas szolgáltatások 
 
W13. 
Fejlesztés és egyéb tevékenység 
 
Szolgáltatások tartalmának meghatározása utcai ellenőrző rendszer modulokhoz 
 
A10.  Internet Web szerver szolgáltatás az Utcai ellenőrző rendszer - alaprendszer adatkapcsolathoz 
Szolgáltató alvállalkozó bevonásával, - a szerződés időtartamára - folyamatos WEB szerver 
szolgáltatást  nyújt.  A  nyújtott  szolgáltatás  az  Utcai  ellenőrző  rendszer  ellenőrző 
számítógépek és Felhasználó adatbázisa közötti adatkapcsolatot biztosítja. 
Szolgáltató a szerződés időtartamára szakértőt biztosít az alábbi feladatok ellátására: 
•  Utcai  ellenőrző  rendszerrel  kapcsolatos  hibák  bejelentésének  fogadása,  hiba 
diagnosztika, 
•  Utcai ellenőrző rendszer paraméterek, opciók távoli beállítása, 
•  Utcai ellenőrző rendszer működés ellenőrzés távolról. 
A11.  Távoli elérés biztosítása Felhasználó Utcai ellenőrző rendszer eszközeihez 
Szolgáltató biztosítja a TeamViewer szoftver licencét és a szükséges szakmai kapacitást a 
távoli  eléréshez.  Szolgáltató  a  lehetséges  legkisebb  számban  használja  a  távoli  elérés 
funkciót.  
A12.  Felhasználó Utcai ellenőrző rendszer programállapot megőrzése 
15 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
Szolgáltató  megőrzi  a  rendszer  telepítő  anyagát,  aktuális  adatbázis  struktúrát,  illetve  a 
Felhasználó aktuális programállapotát.  
A13.  Utcai ellenőrző rendszer programhiba javítása 
Szolgáltató a HELPDESK-en megküldött problémával kapcsolatban 1 munkanapon belül 
feltárja a hiba okát. Felhasználó biztosítja, hogy a Szolgáltató az Utcai ellenőrző rendszer 
eszközt elérje. 
Szolgáltató  a  javított  programot,  vagy  javítási  eljárást  Felhasználóval  egyeztetett 
időpontban táveléréssel telepíti. 
A15.  Utcai ellenőrző rendszer felhasználói program újratelepítése – szervizt nem igénylő esetekben 
Szolgáltató a hardver hiba miatt bekövetkező  Utcai ellenőrző rendszer  program sérülés, 
vagy működési zavar esetén az Utcai ellenőrző rendszer programot újra telepíti, amennyiben 
a meghibásodás elhárításához nem szükséges az  Utcai ellenőrző rendszer készülék teljes 
újratelepítése. 
E10.  Program újratelepítés és paraméterezés - felhasználói beavatkozás okozta hibák esetén. 
Szolgáltató újratelepíti az Utcai ellenőrző rendszer programot, és elvégzi az újratelepítést 
azokban  az  esetekben,  amikor  a  program  sérülése,  vagy  a  paraméterezés  beállítása, 
felhasználói beavatkozás következménye volt. 
E11.  Utcai ellenőrző rendszer újratelepítés - szervizből visszaérkező gépekre  
Szolgáltató  újratelepíti  az  Utcai  ellenőrző  rendszer  programot  és  a  futási  környezetet 
azokban az esetekben, amikor a szervizben letörlik az Utcai ellenőrző rendszer programot, 
és  a  beállítási  paramétereket,  vagy  más  operációs  rendszer  verziót  töltenek  az  Utcai 
ellenőrző rendszerre. 
E12. Utcai ellenőrző rendszer újratelepítés vagy nyomtató esetében betűkészlet feltöltés 
Szolgáltató újratelepíti az Utcai ellenőrző rendszer programot és a futási környezetet, vagy 
elvégzi a nyomtató betűkészlet feltöltést azokban az esetekben, amikor a helyes működés 
visszaállítása érdekében ez elkerülhetetlen.  
E13.  Utcai ellenőrző rendszer paraméterezés helyreállítása. 
Szolgáltató helyreállítja az Utcai ellenőrző rendszer szükséges működési paramétereit (pl.: 
telefon  modul,  bluetooth  visszakapcsolása,  nyomtató  és  Utcai  ellenőrző  rendszer  újra 
párosítása, stb.). 
 
E14.  Nyomtatvány tartalom módosítása, szerkesztése 
Szolgáltató igény esetén módosítja a felszólítási nyomtatvány tartalmát, távolról. 
 
W11.  Utcai  ellenőrző  rendszer  telepítés  vagy  nyomtató  esetében  betűkészlet  feltöltés  –  újonnan 
vásárolt eszközök esetén 
Szolgáltató telepíti az Utcai ellenőrző rendszer programot és a futási környezetet, és elvégzi 
a nyomtató betűkészlet feltöltést új készülékek vásárlása esetén.  
W12. Utcai ellenőrző rendszer hibakeresés vagy üzemzavar elhárítás - a felhasználói leírástól eltérő 
kezelés miatt bekövetkező - hiba esetén. 
Szolgáltató  elvégzi  azokat  a  hibajavításokat,  amelyek  nem  program  hibák,  hanem 
Felhasználó munkatársának hibás (a felhasználói leírástól eltérő) rendszer kezelése okozott. 
W14. Új nyomtatvány szerkesztése 
Szolgáltató igény esetén új felszólítási nyomtatványt készít. 
 
 
 
16 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
Eseti díjas szolgáltatások 
 
W13. Fejlesztés és egyéb tevékenység 

Szolgáltató  elvégzi  a  megrendelt  funkció  fejlesztését,  és  azokat  a  szakmai  feladatokat, 
amelyekkel Felhasználó megbízza. 
 
 
17 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
KÖZREND Üzemeltetési szerződés mellékletei  
2. sz. melléklet 
 
Paraméterek 
 
1.  Általános paraméterek 
 
a.  Telepítés időpontja:  
átadás-átvételi jegyzőkönyv szerint 
b.  Szakértői támogatási alap üzemidő: 
•  Irodai rendszer 
munkanapokon 08:00-16:00 
•  Utcai ellenőrző számítógép használat 
munkanapokon 08:00-16:00 
c.  Rendszer üzemidő: 
munkanapokon 08:00-16:00 
d.  Alap üzemidőn kívüli rendelkezésre állási idő igény: 
 
•  Szakértői tanácsadási támogatási időlekötés: 
Irodai rendszer 
munkanapokon munkaidőn túl, szabadnapokon,  
 
   
nincs 
munkaszüneti napokon   
 
 
 
 
   
nincs 
Utcai ellenőrző számítógép  
munkanapokon munkaidőn túl, szabadnapokon,  
 
   
nincs 
munkaszüneti napokon   
 
 
 
 
   
nincs 
•  Eszköz üzemben tartási időlekötés: 
munkanapokon munkaidőn túl, szabadnapokon, 
nincs 
munkaszüneti napokon  
nincs 
 
2.  Irodai rendszer modul terjedelem 
 
 
Modul 
Licenc szám 
a.   Paraméterek modul 
 
b.   Törzsek modul 
 
c.   Ellenőr modul 
 
d.   Adatpumpa modul 
 
e.   Helyszíni bírság kezelés modul 
 
f.    Vezetői modul 
 
g.   Közigazgatási bírság kezelés modul 
 
h.   Közigazgatási bírság kezelés vezetői modul 
 
i.    Befizetések modul 
 
j.    Ismeretlen elkövetők modul 
 
k.   Észlelés modul 
 
l.    Postai befizetések elektronikus feldolgozása 
 
m.  Közterület használati engedély nyilvántartás modul 

 
n.   Behajtási engedély kezelés  

o.   Mozgáskövetés (WEB) 
 
p.   Ügyfélkapu modul (WEB) 
 
q.   Ügyfélkapu modul bankkártyás befizetés kiegészítés 

(WEB) 
r.    Online Gépjármű nyilvántartás adatkikérés modul 
 
s.   Kamera eset feldolgozás 

t.    eKÖZREND Közterületi Engedély Nyilvántartó 

u.   NOVAESZNYER HB kapcsolat 
 
v.   NOVAESZNYER GT kapcsolat 
 
w.  NOVAESZNYER HB befizetés átemelés 
 
x.   NOVAESZNYER HB módosítás beküldés 
 
y.   KEM - Kerékbilincs Elszállítás Menedzser 
 
18 / 23 
 

link to page 19 link to page 19 Szerz. szám: «IKTAT» 
 
z.   Külső iktatórendszer kapcsolat (IRMA) 

aa.  Ügyfél értesítő alkalmazás 

 
 
3.  Utcai ellenőrző számítógép (okostelefon) 
 
a. 
Lic  
enc szám 
 
 
4.  Utcai ellenőrző számítógép (okostelefon) modul funkcionális terjedelem 
•  Bírságolás 
igen 
•  Figyelmeztetés 
igen 
•  Feljelentés 
igen 
•  Észlelés 
igen 
•  Behajtási engedély ellenőrzés 
nem 
•  Közterület használati engedély ellenőrzés 
nem 
•  Mozgáskövetés 
igen 
•  KRESZ tábla kép kezelés 
igen 
•  Napon belüli ismételt elkövetés figyelés 
igen 
•  Felügyelő pár kezelés 
igen 
•  Telefon kezelés 
 
 
5.  Internet szolgáltatás  
 
•  Vonalas szolgáltató neve 
 
•  Vonalas szolgáltatás típusa 
internet kapcsolat 
•  Mobil szolgáltató neve 
 
•  Mobil szolgáltatás típusa 
mobilinternet 
 
 
6.  Telepítési paraméterek 
a.  Dedikált szerver: 
van4 
b.  Operációs rendszer: 
•  Szerver: 
 
•  Kliens5: 
Windows  
c.  Adatbázis verzió: 
Microsoft SQL Server 2019 Express 
d.  Rendszer allokáció:  
A futtatott EXE-k a szerver gépre kerültek telepítésre. 
e.  Office verzió:    Minimálisan MS Office Professional 2013 vagy újabb (kivéve Starter) 
 
 
 
4 A MININFORM Kft. üzemeltetési szolgáltatást a telepítéskori operációs rendszer verzióra és adatbázis 
verzióra vállal. 
5 A MININFORM Kft. üzemeltetési szolgáltatást a telepítéskori operációs rendszer verzióra vállal. 
19 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
 
 
Üzemeltetési szerződés mellékletei  
 
3. sz. melléklet 
 
Díjak 
 
 
 
1.  Licenc- valamint Üzemeltetés és rendelkezésre állás havidíja: 
 
1.100.000 Ft + Áfa / hó 
 
azaz Egymillió-százezer Ft + Áfa / hó 
 
 
2.  Az eseti díjak: 
 
a.  mérnökóradíj:  
13.500.- Ft/óra + Áfa 
A mérnökóra számítás szabályai: 
•  Amennyiben  a  szakértő  kiszállása  vidékre  történik,  akkor  az  úton  töltött  időből 
irányonként 1-1 órát számítunk fel. A helyszínen a munkavégzéssel töltött minden 
megkezdett óra egész órának számít. 
•  Amennyiben a szakértő távoli munkát végez, akkor a minimális mérnökóradíj 1 óra, 
illetve,  amennyiben  a  munkavégzés  időtartama  meghaladja  az  1  óra  hosszát,  a 
munkavégzéssel töltött minden megkezdett óra egész órának számít. 
•  Amennyiben feladat elvégzése távoli munkavégzéssel nem oldható meg, a helyszíni 
munkavégzés  biztosításához  szükséges  kiszállás  útiköltsége  felszámításra  kerül. 
Egyedi megállapodás alapján az útiköltség felszámításától eltérhet a Szolgáltató. 
 
b.  kiszállási díj:   
 
 
 
 
 
160.- Ft/km + Áfa 
 
 
 
 
20 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
 
Üzemeltetési szerződés mellékletei  
 
4. sz. melléklet 
 
ADATFELDOLGOZÓI KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÓ 
NYILATKOZAT 
 
Alulírott MININFORM Számítástechnikai Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 
6720  Szeged  Arany  János  u.  7.,  cégjegyzékszám:  06-09-004493,  adószám:  11395427-2-06),  mint 
Szolgáltató  (továbbiakban:  Adatfeldolgozó)  a  «PNEVT»val/vel  («PIRSZ»  «PVAROS»,  «PCIM», 
adószám:  ……………………..  bankszámlaszám:……………………  cg:  ………………..),  mint 
Felhasználóval (továbbiakban:  mint Adatkezelővel) fennálló Üzemeltetési és támogatási szolgáltatás 
a  KÖZREND  V5  Szabálysértés  Nyilvántartó  Rendszer  (Irodai  rendszer)  programcsomaggal, 
valamint  az  utcai  ellenőrző  számítógépeken  futó  KÖZREND  V5  Utcai  rendszer  ellenőrző 
programcsomaggal  (továbbiakban  együttesen:  Rendszer)  kapcsolatban”  tárgyú  ……………….. 
iktatószámú szerződés adatkezelési feladatainak teljesítése kapcsán az Európai Parlament és a Tanács 
2016/679 Rendeletének (a továbbiakban: GDPR vagy Rendelet) és az információs önrendelkezési jogról 
és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénynek (Info tv.) történő megfelelés érdekében 
az alábbiakat vállalom:  
 
1. A FELEK KÖZÖTT FENNÁLLÓ SZERZŐDÉS ALAPJÁN AZ ADATFELDOLGOZÁS 
TÁRGYA 

Az Adatkezelővel jogviszonyban levő érintett természetes személyek adatainak Adatfeldolgozó általi 
kezelése  az  Adatfeldolgozó  és  az  Adatkezelő  között  fennálló  szerződés  teljesítéséhez  kapcsolódóan 
történik. Az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontján, valamint az Info tv. 6. § (4) bekezdésén 
alapul. Az Adatfeldolgozó igénybevételéhez nem kell az érintett előzetes beleegyezése, de szükséges a 
tájékoztatása, amely az Adatkezelő feladata. 
Az Adatfeldolgozó és bármely, az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó irányítása alatt eljáró, a személyes 
adatokhoz hozzáféréssel rendelkező személy ezeket az adatokat kizárólag az adatkezelő utasításának 
megfelelően kezelheti, kivéve, ha az ettől való eltérésre őt uniós vagy tagállami jog kötelezi (GDPR 29. 
cikk). 
 
2. AZ ADATKEZELÉS IDŐTARTAMA: 
Az  adatkezelés  az  Adatkezelővel  kötött  Üzemeltetési  és  támogatási  szolgáltatás  a  KÖZREND  V5 
Szabálysértés  Nyilvántartó  Rendszer  
(Irodai  rendszer)  programcsomaggal,  valamint  az  utcai 
ellenőrző  számítógépeken  futó  KÖZREND  V5  Utcai  rendszer  ellenőrző  programcsomaggal 
(továbbiakban  együttesen:  Rendszer)  kapcsolatban”  tárgyú  ………………..  iktatószámú  szerződés 
fennállásáig tart.  
 
3. AZ ADATKEZELÉS JELLEGE ÉS CÉLJA:
  
3.1. Az Adatfeldolgozó kizárólag az Adatkezelő által megadott személyes adatokat kezeli, adatokat más 
forrásból nem gyűjt.  
3.2. Az adatkezelés célja az Adatfeldolgozó Rendszerének üzemeltetése, valamint az ahhoz kapcsolódó 
szolgáltatások nyújtása az Adatkezelő részére.  
 
 
 
21 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
4. AZ ADADFELDOLGOZÓ ÁLTAL KEZELT SZEMÉLYES ADATOK TÍPUSA:    
Természetes személy: 

neve,  

lakcíme,  

azonosító adatai,  

okmány adatai,  

elektronikus email címe, 

telefonszáma, 

bankszámlaszáma, 

adószáma, 

üzemben tartásában lévő gépjármű adatai.  
 
5. AZ ÉRINTETTEK KATEGÓRIÁI: 
Az Adatkezelővel jogviszonyban lévő természetes személyek  
 
6. AZ ADATKEZELŐ KÖTELEZETTSÉGEI ÉS JOGAI
 
6.1. Adatkezelő jogosult ellenőrizni Adatfeldolgozónál a szerződés szerinti tevékenység végrehajtását.  
 
 
6.2.  Adatkezelőnek  utasításai  jogszerűségéért  az  Adatkezelőt  terheli  felelősség,  ugyanakkor  az 
Adatfeldolgozó köteles haladéktalanul jelezni az Adatkezelőnek, amennyiben Adatkezelő utasítása vagy 
annak végrehajtása jogszabályba ütközne.  
 
6.3. Adatbiztonság:   
Az Adatfeldolgozó az Adatkezelő közreműködésével gondoskodik arról, hogy a tárolt adatokhoz belső 
rendszeren  keresztül  vagy  közvetlen  hozzáférés  útján  kizárólag  az  arra  feljogosított  személyek,  és 
kizárólag  az  adatkezelés  céljával  összefüggésben  férjenek  hozzá.  Az  Adatfeldolgozó  az  Adatkezelő 
közreműködésével  gondoskodik  a  felhasznált  eszközök  szükséges,  rendszeres  karbantartásáról, 
fejlesztéséről. Az adatokat tároló eszközt megfelelő fizikai védelemmel ellátott zárt helyiségben helyezi 
el,  gondoskodik  annak  fizikai  védelméről  is.  Köteles  továbbá  gondoskodni  az  általa  igénybe  vett 
személyek felkészítéséről a betartandó adatvédelmi jogszabályi rendelkezések, a jelen okiratban foglalt 
kötelezettségek, valamint az adatfelvétel célja és módja tekintetében.  
Az  Adatfeldolgozó  az  Adatkezelő  közreműködésével,  az  érvényben  lévő  üzemeltetési  szerződés 
„Eszköz  állapot  és  teljesítmény”  valamint  az  „Adatmentések”  pontjaiban  foglaltakkal  összhangban 
végzi adatbiztonságra irányuló tevékenységét. 
 
 
7. AZ ADATFELDOLGOZÓ KÖTELEZETTSÉGEI ÉS JOGAI  
 
7.1. Utasítási jog:
 
Az Adatfeldolgozó tevékenysége során a személyes adatokat kizárólag az Adatkezelő írásbeli utasításai 
alapján kezeli - beleértve a személyes adatoknak valamely harmadik ország vagy nemzetközi szervezet 
számára való továbbítását is -, kivéve akkor, ha az adatkezelést az adatfeldolgozóra alkalmazandó uniós 
vagy tagállami jog írja elő; ebben az esetben erről a jogi előírásról az adatfeldolgozó az adatkezelőt az 
adatkezelést  megelőzően  értesíti,  kivéve,  ha  az  adatkezelő  értesítését  az  adott  jogszabály  fontos 
közérdekből tiltja  
 
7.2. Titoktartás:
  
Az  Adatfeldolgozó  tevékenysége  során  biztosítja,  hogy  az  érintett  személyes  adatokhoz  való 
hozzáférésre  feljogosított  személyek  –  ha  jogszabályon  alapuló  megfelelő  titoktartási  kötelezettség 
hatálya alatt egyébként nem állnak – az általuk megismert személyes adatok vonatkozásában titoktartási 
kötelezettséget vállaljanak.    
 
7.3. Adatbiztonság:
   
22 / 23 
 

Szerz. szám: «IKTAT» 
 
Az  Adatfeldolgozó  vállalja,  hogy  meghozza  az  adatkezelés  biztonságára  vonatkozóan  a  GDPR  32. 
cikkben  előírt  intézkedéseket,  adatfeldolgozói  szolgáltatása  során  az  Infotv.  és  a  GDPR  szerint 
megfelelő  technikai  és  szervezési  intézkedéseket  hajt  végre  annak  érdekében,  hogy  a  kockázat 
mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja. Az Adatfeldolgozó intézkedéseket hoz annak 
biztosítására,  hogy  az  irányítása  alatt  eljáró,  a  személyes  adatokhoz  hozzáféréssel  rendelkező 
természetes  személyek  kizárólag  az  adatkezelő  utasításának  megfelelően  kezelhessék  az  említett 
adatokat, kivéve, ha az ettől való eltérésre uniós vagy tagállami jog kötelezi őket. Az Adatfeldolgozó az 
Adatkezelő közreműködésével gondoskodik arról, hogy a tárolt adatokhoz belső rendszeren keresztül 
vagy közvetlen hozzáférés útján kizárólag az arra feljogosított személyek, és kizárólag az adatkezelés 
céljával  összefüggésben  férjenek  hozzá.  Az  Adatfeldolgozó  az  Adatkezelő  közreműködésével 
gondoskodik a felhasznált eszközök szükséges, rendszeres karbantartásáról, fejlesztéséről. Az adatokat 
tároló eszközt megfelelő fizikai védelemmel ellátott zárt helyiségben helyezi el, gondoskodik annak 
fizikai  védelméről  is.  Adatfeldolgozó  a  szerződésben  meghatározott  feladatok  ellátása  érdekében 
megfelelő  ismerettel  és  gyakorlattal rendelkező  személyeket  köteles  igénybe  venni.  Köteles  továbbá 
gondoskodni  az  általa  igénybe  vett  személyek  felkészítéséről  a  betartandó  adatvédelmi  jogszabályi 
rendelkezések,  a  jelen  okiratban  foglalt  kötelezettségek,  valamint  az  adatfelvétel  célja  és  módja 
tekintetében.  
Az  Adatfeldolgozó  az  Adatkezelő  közreműködésével,  az  érvényben  lévő  üzemeltetési  szerződés 
„Eszköz  állapot  és  teljesítmény”  valamint  az  „Adatmentések”  pontjaiban  foglaltakkal  összhangban 
végzi adatbiztonságra irányuló tevékenységét. 
 
7.4. További adatfeldolgozó igénybevétele: 
Az  Adatfeldolgozó  vállalja,  hogy  további  adatfeldolgozót  az  Adatkezelő  rendelkezése  szerint  vesz 
igénybe  az  Info  tv.  10.  §  és  a  GDPR  28.  cikk  (2)  és  (3)  bekezdésben  meghatározott  feltételek 
betartásával. 
7.5. Együttműködés az Adatkezelővel: 
a) Adatfeldolgozó tevékenysége során minden megfelelő eszközzel segíti az Adatkezelőt az érintettek 
jogai érvényesítésének elősegítése, ezzel kapcsolatos kötelezettségei teljesítése érdekében. 
b) Adatfeldolgozó segíti az Adatkezelőt a Rendelet 32–36. cikk szerinti kötelezettségek teljesítésében, 
figyelembe véve az adatkezelés jellegét és az adatfeldolgozó rendelkezésére álló információkat. 
c) Adatfeldolgozó az adatkezelő rendelkezésére bocsát minden olyan információt, amely a Rendelet 28. 
cikkében  (Az  adatfeldolgozó)  meghatározott  kötelezettségek  teljesítésének  igazolásához  szükséges, 
továbbá amely lehetővé teszi és elősegíti az adatkezelő által vagy az általa megbízott más ellenőr által 
végzett auditokat, beleértve a helyszíni vizsgálatokat is. Ezen ponttal kapcsolatban az Adatfeldolgozó 
haladéktalanul  tájékoztatja  az  Adatkezelőt,  ha  úgy  véli,  hogy  annak  valamely  utasítása  sérti  ezt  a 
Rendeletet vagy a tagállami vagy uniós adatvédelmi rendelkezéseket.  
 
8.   ELJÁRÁS A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE ESTÉN: 
 
Az Adatkezelővel kötött szerződés megszűnését követően az Adatfeldolgozó vállalja, hogy minden a 
birtokában lévő személyes adatot átad az Adatkezelőnek, egyidejűleg Adatfeldolgozó az Adatkezelőtől 
származó minden személyes adatot és annak biztonsági másolatait törli.  
 
 
 
23 / 23