link to page 1
Szerz. szám: «IKTAT»
Üzemeltetési szerződés
amely létrejött egyrészről a
«PNEVT» («PIRSZ» «PVAROS», «PCIM», adószám:
…………………….. bankszámlaszám:…………………… cg: ………………..), mint felhasználó
(továbbiakban:
Felhasználó),
másrészről a
MININFORM Számítástechnikai Szolgáltató Kft. (6720 Szeged, Arany János u. 7.,
adószám: 11395427-2-06, bankszámlaszám: 11735005-20468387, cg: 06-09-004493), mint szolgáltató
(a továbbiakban:
Szolgáltató, együttesen:
Felek) között.
1
A szerződés tárgya
1.1
Üzemeltetési és támogatási szolgáltatás a
KÖZREND V5 Szabálysértés Nyilvántartó
Rendszer (
Irodai rendszer) programcsomaggal, valamint az utcai ellenőrző számítógépeken
futó
KÖZREND V5 Utcai rendszer ellenőrző programcsomaggal (továbbiakban együttesen:
Rendszer) kapcsolatban.
1.2
Rendszer alatt
Felhasználó által használni kívánt modul licenceinek együttesét kell érteni. A
használni kívánt modulokat és opciókat a (
licenc / üzemeltetési) szerződés 2. számú mellékletében meghatározott Paraméter lista tartalmazza.
2
Szerződés időtartama és módosítása
2.1
Jelen megállapodás 2024. november 21-ével lép hatályba. A szerződés hatályba lépésének
feltétele a
Rendszer licencelésére a
Felek között létrejött ………/…. számú Licenc szerződés
hatályba lépése, amely szerződésben foglalt feltételek – amennyiben relevánsak – a jelen
szerződés feltételeivel együtt értendők, azaz a két szerződésben rögzített jogok és kötelezettségek,
illetve rendelkezések kiegészítik egymást.
2.2
Jelen megállapodást
Felek határozott időtartamra kötik. Az üzemeltetési szerződés lejárta: 2025.
december 31. A szerződés lejárta előtt a
Felek az üzemeltetés terén új megállapodást köthetnek.
2.3
Felek a szerződést minden évben felülvizsgálják és legalább évente egyszer, a következő évre
tervezett műsza
ki1- és díj tartalmú változtatásokkal azt módosíthatják.
1 Műszaki tartalmú módosítás alatt a rendszer verzió vagy al-verziók változását, illetve a számítógépes eszközök
(hardver és alapszoftver) változását kell érteni.
1 /
23
link to page 2
Szerz. szám: «IKTAT»
3
Bizalmas információk, titoktartási kötelezettség, szerzői jogok
3.1
Bizalmas információnak minősül a jelen megállapodás alkalmazásában minden információ,
amelyet
Felek a megállapodás érvényessége alatt, a megállapodással kapcsolatban egymástól
ilyen minősítéssel átvesznek, valamint a jelen megállapodástól függetlenül mindazon
információk, amely a
Felekre és/vagy kapcsolódó társaságaikra, kutatási, fejlesztési, pénzügyi,
személyzeti és üzleti eredményeikre és terveikre, know-how-jaikra, adatbázisaiknak tartalmára,
szervezeti felépítésükre vonatkoznak. Ezen bizalmas információkat a
Felek üzleti titoknak
tekintik.
3.2
A
Felek üzleti titoknak tekintik a jelen szerződés 1-4 számú mellékleteit, így azokat harmadik
személy részére – jogszabályi felhatalmazás hiányában – nem adják ki. Amennyiben valamelyik
féltől bizalmas információt vagy üzleti titkot kér ki harmadik személy, haladéktalanul köteles azt
jelezni a másik fél számára.
3.3
Felhasználó a
Rendszerrel kapcsolatosan tiszteletben tartja
Szolgáltató szerzői és vagyoni
jogait.
Felhasználó a
Szolgáltató engedélye nélkül nem biztosít hozzáférést harmadik fél
számára a működő
Rendszerhez, illetve annak műszaki információihoz. (Ide tartoznak a rendszer
fogalmi, adatbázis és folyamatbeli információi, képernyő tartalmai, dokumentum mintái, illetve
a felhasználói dokumentációk, útmutatók, segédletek.)
3.4
Felhasználó tudomásul veszi, hogy
Szolgáltatónak joga van ahhoz, hogy a
Rendszerrel
kapcsolatos szerzői jogok betartását a telepítési helyen ellenőrizze, vagy ellenőriztesse.
3.5
Felek tudomásul veszik, hogy az Állami Számvevőszékről szóló 2011. évi LXVI. törvény 5.§
(5) bekezdésében foglaltak alapján, az Állami Számvevőszék ellenőrizheti az állami vagy
önkormányzati
tulajdonban
(résztulajdonban)
lévő
gazdálkodó
szervezetek
vagyongazdálkodását, vizsgálhatja az államháztartás alrendszereiből finanszírozott
beszerzéseket, és az államháztartás alrendszereinek vagyonát érintő szerződéseket a
Felhasználónál, a
Felhasználó nevében vagy képviseletében eljáró természetes személynél és
jogi személynél, valamint azoknál a szerződő feleknél, akik illetve amelyek a szerződés
teljesítéséért felelősek, továbbá a szerződés teljesítésében közreműködő valamennyi gazdálkodó
szervezetnél.
A
Szolgáltató kijelenti, hogy a szerződés aláírásával hozzájárul a jelen szerződés főbb adatainak
az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII törvény
(a továbbiakban: Info tv.), illetve az annak felhatalmazása alapján meghozott önkormányzati
rendelet szerinti közzétételéhez
.
3.6
Ha e szerződés bármely okból érvénytelen, hatálytalanná válik vagy megszűnik, az ebben
titoktartásra, szerzői jogokra vonatkozó rendelkezéseket e körülmény után továbbra is alkalmazni
kell
Felek között.
4
Szolgáltatások
4.1
Éves karbantartás biztosítása
Szolgáltató évente 1 alkalommal végrehajtja a
Rendszer teljes körű upgrade-jé
t2. Az upgrade
kiterjed a rendszer futtatásához szükséges eszközrendszer (alapszoftver, programkomponensek)
és a
Rendszer (szoftver) újra hangolására, a rendszerkódok aktuális verziójának vagy
alverziójának telepítésére.
A karbantartás jegyzőkönyve alapján a
Szolgáltató kezdeményezi az üzemeltetési szerződés
érintett adatainak szükség szerinti módosítását.
2Az éves karbantartás elmaradása jelentős teljesítmény csökkenést, feldolgozási problémákat okozhat. Emellett
megnövekszik a verzió elmaradás miatt az újabb igények kielégítésével kapcsolatos munka ráfordítás.
2 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Felhasználó köteles az éves upgrade-hoz a szükséges erőforrásokat és feltételeket
(rendszergazdai támogatást, jogosultságokat, eszközöket, helyszíni munkavégzés esetén
munkavégzési területre történő bejutást) biztosítani.
4.2
Új alverziók kibocsátása és verziók követése
Új alverziónak minősül az a rendszer állapot, amely az előző állapothoz képest úgy változik,
hogy abban új funkció, funkciócsoport vagy modul jelenik meg, illetve a meglévő funkció,
funkciócsoport vagy modul működési tartalom lényegesen megváltozik. Új alverziót a
Szolgáltató két módon bocsát ki. Az éves upgrade alkalmával kibocsátja a
Rendszer aktuális
alverzióját, azokra a funkciókra, amelyek licencét
Felhasználó a licenc / üzemeltetési szerződés
2. számú mellékletében meghatározott Paraméter lista alapján jogosult használni, illetve új
alverziót bocsát ki
Szolgáltató év közben, ha arról
Felek megállapodtak.
Az ügyfélnél aktuálisan üzemelő
Rendszer állapot verziószámmal van ellátva.
Új verziónak minősül az a rendszer állapot, amely az előző állapothoz képest úgy változik, hogy
abban megjelenik egy új technológia, vagy új rendszer filozófia, vagy új programozási platform.
A
Rendszer verziója meghatározza a rendszer alapvető technológiáját (környezethez
illeszkedését) és rendszer filozófiáját, az alverziója pedig a rendszer egyes részeinek működésbeli
változatait.
A jelen megállapodás tartama alatt a
Szolgáltató köteles:
-
minden olyan tervezett vagy létrejött műszaki fejlesztésről tájékoztatni a
Felhasználót,
amely érinti a
Felhasználónál telepített
Rendszer instancia működését vagy felhasználási
lehetőségeit,
-
az új verzió telepítését kezdeményezni.
Szolgáltató jelen szerződés keretei között a
Rendszerre csak az aktuális verziójú (illetve
visszamenőleg két verziójú) állapotra nyújt üzemeltetési és követési támogatást.
4.3
HELPDESK rendszerhasználat biztosítása és kötelezettsége
Szolgáltató az általa kifejlesztett HELPDESK rendszer elérését és napi használatát biztosítja
Felhasználó számára.
Felhasználó minden, a
Rendszer működését érintő üzemzavart, hibát
vagy problémát köteles a HELPDESK-en bejelenteni. A HELPDESK a Rendszer átadás-
átvételének időpontjától elérhető,
Szolgáltató honlapjának
(http://www.mininform.hu)
Ügyfélszolgálat menüpontján keresztül.
4.4
Üzemeltetés és rendszer támogatás biztosítása
Szolgáltató, a Szolgáltatási listában (
1. számú melléklet) meghatározott üzemeltetési és rendszer
támogatási feladatokat biztosítja.
Szolgáltató a szerződés időtartama alatt köteles a jogszabály által megállapított mindenkori
munkanapokon a 8 óra és 16 óra közötti időben folyamatos rendelkezésre állást biztosítani,
melynek keretében az esetleges hibabejelentéstől számított
- legkésőbb 4 órán belül köteles a hiba helyszíni elhárítását, vagy
- legkésőbb 2 órán belül a hiba távközlési kapcsolaton keresztül történő elhárítását megkezdeni.
3 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
5
Díjazás
Alaprendszeri program választott üzemeltetési csomag típusa:
„E” (Karbantartó) és „F” WEB-IRODA csomag
Az utcai ellenőrző program választott üzemeltetési csomag típusa:
„E” (Karbantartó) csomag
A díjazás növekszik abban az esetben, ha a
Felhasználó a szerződési darabszámon felül újabb
eszközökhöz (utcai ellenőrző gép és irodai gép) igényel licenc bérletet/használatot és üzemeltetési
szolgáltatást.
Az egyes szolgáltatások díjszabásának részletezését a jelen szerződés
3. számú melléklete tartalmazza. A díjakat
Felek, kölcsönös egyetértéssel, az alább felsorolt esetekben módosítják:
a. Amennyiben a rendszer terjedelem nő azáltal, hogy a
Rendszerben új modulok vagy
funkciócsoportok jelennek meg, vagy a
Felhasználó a szerződési darabszámon felül újabb
eszközökhöz (utcai ellenőrző gép és irodai gép) igényel licenc bérletet/használatot és
üzemeltetési szolgáltatást, úgy a rendszer üzemeltetési és rendelkezésre állási díja ezzel
arányosan nő.
b. Amennyiben a
Rendszerben új technológiák jelennek meg, új rendszer verzió kerül
kibocsátásra, a díjak felülvizsgálatra kerülnek.
c. A díjakról
Felek évente megállapodnak, azokban legalább az éves inflációt és az informatikai
ágazat munkaerő, munkaeszköz és üzemeltetési szoftver licenc érték átlagos éves növekedését
érvényesítik.
6
Fizetési feltételek
6.1
Általános fizetési feltételek
6.1.1.
Felhasználó köteles a
Szolgáltató számláját a számla kiállításától számított 30 napon
belül átutalás útján kiegyenlíteni a
Szolgáltató OTP Banknál vezetett 11735005-
20468387 számú bankszámlájára. Amennyiben
Felhasználó a kiszámlázott díjat
határidőig nem fizeti meg, úgy
Szolgáltató a szolgáltatást 15 napos fizetési felszólítás
eredménytelen eltelte után a fizetés megtörténtéig szüneteltetheti.
6.1.2. Késedelmes fizetés esetén a szolgáltatás szüneteltetése mellett
Szolgáltató késedelmi
kamatot számolhat fel, melynek mértéke a Ptk.-ban foglaltak szerint számítandó. A
késedelmi kamat a fizetési határidő lejártát követő naptól számítható.
6.2
Havidíjak esetében
6.2.1.
Felhasználó az üzemeltetés költségét havonta kiállított számla alapján fizeti meg úgy,
hogy annak összege az adott hónapban nyújtott szolgáltatási csomag tételes ellenértékéből
kerül kiszámításra.
6.2.2.
Szolgáltató a számlát az elszámolással érintett időszakot követő hónap első munkanapján
kiállítja.
6.2.3. A számla kiállításának feltétele, hogy
Felhasználó a számla kiállítását megelőző napig
nem él írásban kifogással az adott havi teljesítést illetően.
4 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
6.2.4. A 2007. évi CXXVII. számú, az általános forgalmi adóról szóló törvény 58. § (1a)
bekezdésének b) pontja értelmében teljesítés az elszámolással vagy fizetéssel érintett
időszakra vonatkozó ellenérték megtérítésének esedékessége, de legfeljebb az
elszámolással vagy fizetéssel érintett időszak utolsó napját követő hatvanadik nap,
amennyiben az ellenérték megtérítésének esedékessége az elszámolással vagy fizetéssel
érintett időszak utolsó napját követő időpontra esik.
6.3
Eseti megrendelési költségek esetében
6.3.1.
Felhasználó az eseti díjakat az általa megrendelt/igénybe vett eseti munka kapcsán
kiállított számla alapján fizeti meg úgy, hogy annak összege az esethez tartozó munkával
eltöltött mérnökórák valamint a mérnökóradíj szorzata, továbbá a kiszállási díj
ellenértékéből kerül kiszámításra.
6.3.2.
Szolgáltató a számlát a munka elvégzését követő 5 napon belül kiállított, aláírt teljesítési
igazolás, vagy - HELPDESK csatornán rendelt munka esetén - a lezárt HELPDESK
munkalap alapján állítja ki.
6.3.3. Amennyiben
Felhasználó a HELPDESK-en bejelentett munkák elvégzéséről
teljesítésigazolást kér, akkor annak HELPDESK bejelentést tevő munkatársai kötelesek
az alábbiakra:
• A bejelentés teljesítését követően a HELPDESK-en jóvá kell hagyniuk a MUNKALAP-
ot, majd azt ki kell nyomtatniuk.
• A MUNKALAP-ot
Felhasználó teljesítés igazolójával igazoltatniuk kell.
• A MUNKALAP aláírt példányát
Szolgáltatónak meg kell küldeniük.
7
Kapcsolattartás
Felek munkatársai minden, a
Rendszer szakmai támogatás-nyújtásával kapcsolatos információt
írásban rögzítenek és a HELPDESK adatcsatornán keresztül továbbítanak a másik fél felé. A
HELPDESK adatcsatorna használatának leírását a regisztrációt követően
Felhasználó megkapta.
Felhasználó szakmai kapcsolattartója:
Név:
Telefonszám:
E-mail postafiók:
Felhasználó pénzügyi képviselője:
Név:
Telefonszám:
E-mail postafiók:
Szolgáltató szakmai kapcsolattartója:
Név: Bőhm Szilvia
Telefonszám: +36 30 424 7241
E-mail postafiók:
[email protected]
8
Adatvédelmi rendelkezések
8.1
Felek vállalják, hogy a szerződés teljesítése során megfelelnek az Európai Parlament és a Tanács
2016/679 Rendeletének (GDPR) és a végrehajtására kiadott hazai jogszabályoknak (különösen az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvénynek).
5 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
8.2
Felek egyezően rögzítik, hogy a jelen szerződés megkötése és teljesítése során természetes
személy alkalmazottaik, cégképviselőik, közreműködőik (a továbbiakban együttesen:
Közreműködő) személyes adata kerülhet közlésre. Saját Közreműködője tekintetében mindegyik
Fél adatkezelő. A Felek a jelen Szerződés aláírásával kijelentik, hogy a jelen pontban foglaltakról
adatkezelőként a saját Közreműködőiket igazolható módon tájékoztatták. Az adatkezelés
jogalapja: GDPR rendelet 6. cikk (1) bekezdés b) és f) pontja alapján a jelen szerződés teljesítése,
partneri kapcsolat kialakítása és fenntartásához fűződő jogos érdek alapján. Az adatkezelés célja:
a szerződések megkötése és teljesítése során szereplő Közreműködők személyes adatainak
nyilvántartása a szerződés nyomtatott és elektronikus formáinak kezelése, a szerződés teljesítése
során keletkező dokumentumok elkészítése, a számlakezelés, valamint az üzleti kapcsolattartás
érdekében. Rögzítés, tárolás, felhasználás, törlés. A kezelt adatok kategóriái: név, beosztás,
munkahely, elérhetőség. Az adatok forrása: a Szerződő Fél, mint adatkezelő. Az adatok
tárolásának időtartama a szerződés megszűnését követő 5 év. A megadott adatok számviteli,
adózási célú kezelésének jogalapja jogi kötelezettség teljesítése, ebben a körben az adattárolás
időtartama 8 év.
9
Szolgáltató kötelezettségei és adatkezelési felelőssége
Szolgáltató a feladatokat a vállalt határidőre, a specifikációkban leírt módon elvégzi.
Szolgáltató nem tehető felelőssé
Felhasználó szervezetében, vagy az üzleti folyamatokon időközben
végrehajtott bármiféle változtatás miatt bekövetkező késedelemért.
Szolgáltató további kötelezettségeit és az általa elvégzendő munkák leírását az
1. számú melléklet (Szolgáltatási listák) felsorolása és magyarázata tartalmazza.
10 Felhasználó kötelezettségei
10.1 TeamViewer kapcsolati kötelezettség
Szolgáltató a rendszer támogatási tevékenységet alapvetően távoli elérés használatával látja el.
Szolgáltató a távoli eléréshez kizárólagosan a TeamViewer 13-as verziójú programcsomagot
használja.
Felhasználó köteles a TeamViewer eszközhöz kapcsolódó login jogosultságait úgy beállítani, hogy
a rendszer támogatási feladatok ellátásához szükséges erőforrások (és csak azok) elérhetők legyenek.
Felhasználó azon munkatársai, akik HELPDESK bejelentési jogosultsággal rendelkeznek, kötelesek
a TeamViewer elérést a távoli munkavégzés időtartamára bekapcsolni vagy bekapcsoltatni.
10.2 Eszköz állapot és teljesítmény
Szolgáltató a
Rendszer telepítésekor, vagy
Rendszer upgrade alkalmával a
Felhasználó által
kijelölt szerver számítógépre telepítette a Microsoft SQL Server 2014 / 2019 Express terméket,
amely a
Rendszer adatbázis szervereként funkciónál. Ez az adatbázis tartalmaz minden adatot,
adatbázis programrészt és paramétert, ami szükséges a
Rendszer futtatásához. Az SQL szerver
beállítása során meghatározott paraméterektől eltérni nem szabad. Az adatbázis rendszergazdai
jogosultságaival
Szolgáltató rendelkezik.
Szolgáltató a
Felhasználó oldalon 1 db adatbázis szervert ismer el, amelyet TeamViewer eszközzel
menedzselhet. Ez a szerver köteles biztosítani minden, a
Rendszerhez szükséges szerver oldali
adatbázis és program komponens hordozását és futtatását.
Felhasználó köteles az üzemelő
Rendszer futtatásához a jó minőségű hardver eszközrendszert
biztosítani. A teljesítmény követelményeket a
Felek informatikusai az üzemeltetési követelmények
alapján közösen határozzák meg.
6 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Az eszközrendszer távoli eléréséhez
Szolgáltató munkatársai számára megfelelő hálózati
beállításokat és átviteli sebességet, valamint jogosultságokat kell biztosítani.
Amennyiben
Felhasználó biztonsági és teljesítménybeli okokból, előre egyeztetett időpontban és
módon újraindítja a szerver számítógépet, meg kell győződnie arról, hogy a
Rendszer az újraindítást
követően megfelelően működik.
Szolgáltató ezt követően szintén ellenőrzi a szerver működést, ezért
az újraindításnak a szerződésben rögzített munkaidőn belülre kell esnie.
Mind szerver, mind kliens (elérési jogok, hardver eszköz, alapszoftver eszköz, könyvtár rendszer, IP
cím) oldali eszközállományban történő változtatást
Felhasználó a változtatás megtétele előtt köteles
egyeztetni a
Szolgáltatóval, amennyiben az a
Rendszer működést érintheti.
10.3 Okostelefon (SP) online működés biztosítása
Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy az utcai számítógépek működtetéséhez szükséges SIM
kártyákat beszerzi.
Felhasználó szabadon választhat szolgáltatót. A SIM kártyához adatcsomag vagy
adatcsomag+telefon csomag előfizetést vásárol, annak függvényében, hogy a választott utcai
számítógép opciók használata melyik szolgáltatási formát igényli. Az előfizetés folyamatos
fenntartása a Szolgáltatások igénybevételéhez elengedhetetlen.
Felhasználó kötelezettséget vállal arra, hogy a vásárolt utcai számítógép eszközök és mobil
hőnyomtatók garanciális ügyintézését – az eszközök beszállítója felé – közvetlenül végzi.
10.4 Adatmentések
A rendszer adatbázisáról és a Médiatárról a
Felhasználónál meghatározott biztonsági szabályozás
figyelembevételével kell mentést készíteni. A biztonsági szabályozásnak ki kell térnie a mentés
típusára, gyakoriságára, a mentés helyére és az archiválás módjára, valamint a mentésekért felelős
személy megnevezésére.
Szolgáltató nem felelős az adattartalmak mentéséért, ha azokat az előírt
időpontokban és helyen létrehozta.
Szolgáltató segítséget ad
Felhasználó rendszergazdáinak egy
automatikus mentési környezet kialakítására. A
Felhasználó által kijelölt személynek gondoskodnia
kell a mentési eljárások felügyeletéről.
A mentés szempontjai (
Felhasználó feladatai):
• A
Szolgáltató által létrehozott mentési tartalmakat hálózaton keresztül tovább kell
másolni, és a szükséges ideig tárolni.
• Figyelembe kell venni az adatbázis és a Médiatár méretét, és gondoskodni kell megfelelő
tárhelyről a fájlok tárolásához.
• Naponta (adott esetben többször is) ellenőrizni kell a mentés sikerességét.
A
Felhasználó által kijelölt kapcsolattartónak (vagy kifejezetten szakmai esetben a
rendszergazdának) az alábbi esetekben fel kell vennie a kapcsolatot
Szolgáltatóval:
• Az SQL szerver hibás működése (váratlan leállás vagy hibás indulás)
• Adattartalom inkonzisztencia (adathiány, hibás adat)
• Adatbázis szerver gép meghibásodás
• Adathiba (adatvesztés, adatbázis sérülés)
A fenti típusú hibák esetén a helyreállítással meg kell várni
Szolgáltató szakértőjének vizsgálatát
és szakmai javaslatát. Minden kísérlet, amely a hibás állapot megszüntetéséhez vezet, adatvesztést
eredményezhet és azokért a
Szolgáltató nem vállal felelősséget.
7 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
11 A rendszer működésének garanciái
11.1
Szolgáltató a telepítéskor specifikált és rendelkezésre bocsátott hardver és alapszoftver
konfiguráción történő hibátlan működésre vállal támogatási szolgáltatást.
Felhasználó köteles a
hardver és alapszoftver megváltoztatásának szándékát
Szolgáltatóval egyeztetni. A hardver és
alapszoftver megváltoztatása az üzemeltetési szerződés módosítását igényli, vagy az üzemeltetési
szerződés megszűnését eredményezheti. A hardver és alapszoftver eszközök megváltoztatásából,
eltávolításából, valamint új eszköz telepítéséből eredő kárért
Felhasználó teljeskörűen felelős.
11.2 Amennyiben a hardver, hálózat vagy alapszoftver menedzselését külső rendszergazda végzi,
annak tevékenységéért
Felhasználó teljeskörűen felelős.
12 Együttműködés
A szerződés teljesítése során
Felek kötelesek együttműködni, ennek keretében kötelesek
egymást haladéktalanul értesíteni az érdekkörükben felmerülő, a jelen szerződésre kiható
minden lényeges adatról, tényezőről és körülményről.
13 Vitás kérdések rendezése
Felek megállapodnak abban, hogy jelen szerződésből eredő vitás kérdéseiket a kölcsönös
egyetértés szellemében, közvetlen tárgyalások útján kísérlik meg rendezni. Arra az esetre, ha a
peren kívüli egyeztetés nem vezet eredményre a
Felek a Szegedi Járásbíróság, illetve
értékhatártól függően a Szegedi Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki.
14 Alvállalkozó bevonása
Szolgáltató a szolgáltatáshoz szükség szerint alvállalkozót is
bevonhat, azonban az alvállalkozó
által végzett feladatokért úgy felel, mintha azokat maga végezte volna.
Szolgáltató köteles
írásban bejelenteni
Felhasználó irányába az alvállalkozót a megbízás előtt, megjelölve abban
alvállalkozó nevét, címét, adószámát illetve képviselőjét.
15 Nem szerződésszerű teljesítés
15.1 Amennyiben a
Szolgáltató nem kezdi meg a bejelentett műszaki hiba elhárítását a jelen szerződés
4.4 pontjában meghatározott határidőkön belül, úgy a
Felhasználó egyösszegű, 400.000 Ft értékű
késedelmi kötbérre jogosult. Ezen késedelmi kötbér tekintetében
Felhasználó nem határoz meg
maximumot.
15.2
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a szerződés hatálybalépésétől számított 13 hónapnál
hamarabbi felmondás esetén
Felhasználó köteles
Szolgáltató részére a havidíj 13 hónapra
számított összegéből a felmondásig ki nem fizetett részét 15 napos fizetési határidővel
egyösszegben megfizetni.
8 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
16 Egyéb feltételek
16.1 A jelen szerződés és annak mellékletei a
Felek kölcsönös egyetértésével, írásban módosítható.
Jelen szerződésben és mellékletében nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyv
valamint az 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezései az irányadóak.
16.2
Felek megállapodnak, hogy a jelen szerződésben megjelölt időpontok (úgy, mint az
üzemeltetési szerződés lejárta) a
Felektől független, felelősségi körén kívüli rendkívüli és
elháríthatatlan körülmények (például természeti katasztrófa, járvány, háború, blokád, export-
és importtilalom) miatt rugalmasan kezelhetők, azok a
Felek előzetes egyeztetései szerint
szabadon alakíthatók kölcsönös egyetértésben.
Felek kötelesek a fenti körülményekről és azok
várható időtartamáról a másik
Felet haladéktalanul írásban tájékoztatni.
16.3 Mindkét fél kijelenti, hogy kellő felhatalmazással és jogkörrel rendelkezik a jelen szerződés
aláírására és teljesítésére.
16.4 A jelen szerződést a fél nevében aláíró személy megfelelő, a vonatkozó jogszabályok által
megkívánt regisztrált aláírási joggal rendelkezik, így részéről a szerződés aláírása és teljesítése
nem eredményezi más, olyan szerződés vagy egyéb jognyilatkozat megszegését, melyben
félként szerepel.
16.5 Mindkét fél kijelenti, hogy nincs olyan függőben levő kötelezettsége vagy érdekkörében lévő
más körülmény, amely kedvezőtlenül hathat a jelen szerződésben foglaltak érvényességére,
teljesítésére vagy saját teljesítési készségére, illetve képességére.
16.6 A jelen szerződést a
Felek elolvasás és közös értelmezés után, mint akaratukkal mindenben
megegyezőt írták alá. A szerződés elektronikus változatban / három (3) egymással megegyező
eredeti példányban készült, amelyből a
Felhasználót két példány, a
Szolgáltatót egy példány
illeti meg.
Mellékletek:
-
1. sz. melléklet a Szolgáltatási listáról
-
2. sz. melléklet a Paraméterekről
-
3. sz. melléklet az Üzemeltetési díjakról
-
4. sz. melléklet Adatfeldolgozói nyilatkozat
Budapest, 2024.
Szeged, időbélyegző szerint
Felhasználó részéről
Szolgáltató részéről
XXX
MININFORM Kft.
XY
Bőhm Szilvia ügyvezető
Jogi ellenjegyzés:
Szöllősiné dr. Pigniczki Zsanett
Operatív vezető
9 /
23
link to page 10
Szerz. szám: «IKTAT»
Üzemeltetési szerződés mellékletei
1. sz. melléklet
Szolgáltatás lista üzemeltetéshez és támogatáshoz
1. Szolgáltatási csomagok
A rendszer összetettsége miatt, a
Szolgáltató által átalánydíjas formában kínált, egymástól elkülönülő
szolgáltatások száma igen nagyszámú lehet.
Felhasználó dönti el, hogy az alább meghatározott 2 féle
csomag közül csak az elsőt (Alapcsomag - üzemeltetésre), vagy az elsőt és a másodikat (Alapcsomag –
üzemeltetésre + Karbantartó csomag), illetve webes szolgáltatások esetén a kiegészítő Web Iroda
csomagot is választja. A szolgáltatási csomagok rendező elve az alább
i3:
a.
Alapcsomagnak tekinti
Szolgáltató azt a készenléti szolgáltatást, amelyben a távoli elérés és
az online adatkommunikáció erőforrásait üzemben tartja, emellett biztosítja a magas szintű
szakértői csapat rendelkezésre állását, az 1-2. sz. táblázatban megjelölt tevékenységekhez.
b.
Karbantartó csomagnak tekinti
Szolgáltató azt a folyamatos rendszerkövetési szolgáltatást
(támogatás), amelyben a rendszerrel kapcsolatos – ügyfél által kért, programkód módosítással
nem járó - változásokat átalánydíjért elvégzi. A csomag igénybevételének feltétele az alap
csomaggal való rendelkezés.
c.
WEB-IRODA csomagnak tekinti
Szolgáltató a WEB-es rendszerekkel kapcsolatban nyújtott
szolgáltatást (támogatás), amelyben a rendszerhez szükséges erőforrásokat biztosítja, illetve a
rendszerrel kapcsolatos hibajavításokat átalánydíjért elvégzi. A csomag igénybevételének
feltétele legalább az alap csomaggal való rendelkezés. A csomag részét azon modulok képezik,
amelyek a
2. számú melléklet 2. pontjában „(WEB)” megjelöléssel szerepelnek.
Amennyiben
Felhasználó az Alapcsomagot veszi igénybe, úgy lehetősége van a Karbantartó
csomagban megjelölt szolgáltatások igénybevételére eseti megbízás, HelpDesk bejelentés alapján,
melyhez eseti díj kerül felszámításra. Ugyancsak eseti díjak kerülnek felszámításra a szolgáltatási
csomagokban nem szereplő megrendelések, megbízások teljesítésekor.
2. Szolgáltatási csomagok tartalma irodai rendszeri modulokhoz
1. sz. táblázat
„A”
„E”
„F”
Alap csomag
Karbantartó
WEB-IRODA
csomag
csomag
A1. Szakértői rendelkezésre állás, munkanapokon, napi 8 óra
x
x
időtartamban
A2. Távoli elérés biztosítása Felhasználó rendszeréhez
x
x
A3. Felhasználó programállapotának megőrzése
x
x
A4. Programhiba javítása
x
x
A8. Internet Web szerver szolgáltatás helyreállítása az
x
x
Adatpumpa adatkapcsolathoz, amely Szolgáltató hibájából
következik be
A9. MININFORM Kft. által biztosított szerver szoftver hiba
x
x
javítása
A100. MININFORM Kft. által biztosított szerver hardver hiba
x
x
javítása
E1. Adathiba javítás - felhasználói vagy hardver hiba okozta -
x
adathiba esetén.
3 A táblázatok a teljes szolgáltatási kód listát és kód definíciót tartalmazzák.
10 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
E2. Törzsadattár bővítés, módosítás jogszabály változások,
x
jogosultság változások, cég adat változások esetén
E3. Levél sablon, csekk sablon, tértivevény sablon, számla,
x
lista riport, képernyő nézet kisebb fokú módosítások igény
esetén.
E4. Internet Web szerver szolgáltatás helyreállítása az
x
Adatpumpa adatkapcsolathoz, amely Felhasználó, vagy
Felhasználó
hálózatának,
internet
szolgáltatójának
hibájából következik be
E6. Adatbázis elemzés, analizálás
x
F1. WEB-IRODA grafikus tartalom és adat elrendezés
x
módosítása
F2. WEB-IRODA
alkalmazás rendelkezésre állás és
x
szolgáltatási hiba elhárítása
F3. WEB-IRODA Bankkártyás befizetéssel kapcsolatos hibák
x
elhárítása
F4. WEB-IRODA Bérletértékesítéssel kapcsolatos hibák
x
elhárítása
Eseti díjas szolgáltatások
W1. Adathiba javítás - a felhasználói leírástól eltérő kezelés miatt
bekövetkező - adathiba esetén.
W2. Adathiba javítás – Felhasználó által, rendszergazdai jogokkal
történő módosítás miatt bekövetkező – adathiba esetén.
W3. Dokumentum sablonok, riportok, képernyő nézetek nagyobb
mértékű módosítása, új elemek létrehozása
W4. Ügyfél számítógépes környezetének helyreállításában történő
együttműködés (pl. vírus, egyéb hardver vagy alapszoftver
hiba, vagy helyi rendszergazdai szakszerűtlen beavatkozás
esetén.)
W5. Adathiba vagy funkcionalitás meghibásodás javítása,
Felhasználó
számítógépes
környezetében
történt
változtatások miatt.
W6. Új
funkciók
fejlesztése,
meglévő
funkcionalitás
programmódosítással járó megváltoztatása
W7. Egyéb tevékenység
W8. Operációs rendszer verzió-váltásra felkészítés
W9. Harmadik fél által biztosított interfész módosulása miatt
szükséges rendszer módosítás (MOKK,
Gépjármű
nyilvántartás, stb.)
Amennyiben feladat elvégzése távoli munkavégzéssel nem oldható meg, a helyszíni munkavégzés
biztosításához szükséges kiszállás útiköltsége felszámításra kerül. Egyedi megállapodás alapján az
útiköltség felszámításától
Szolgáltató eltérhet.
Szolgáltatások tartalmának meghatározása irodai rendszeri modulokhoz
A1. Szakértői rendelkezésre állás, munkanapokon, napi 8 óra időtartamban
Szolgáltató munkaidőben folyamatosan biztosít megfelelő szakmai képzettségű
rendszerszervező – szakértői kapacitást. A szakértő feldolgozza és megválaszolja a
HELPDESK-en érkező szakmai kérdéseket, illetve intézkedik az érkező hibák javításának
indításáról, illetve a beérkező megrendelések megvalósításának indításáról.
A2. Távoli elérés biztosítása Felhasználó rendszeréhez
A rendszer támogatás adatkapcsolata a TeamViewer szoftver aktuális verzióját igényli.
Szolgáltató a lehetséges legkisebb számban használja a távoli elérés funkciót.
A3. Felhasználó programállapotának megőrzése
11 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Szolgáltató megőrzi a rendszer telepítő anyagát, aktuális adatbázis struktúrát, illetve a
Felhasználó aktuális programállapotát.
A4. Programhiba javítása
Szolgáltató a HELPDESK-en megküldött problémával kapcsolatban 1 munkanapon belül
feltárja a hiba okát.
Felhasználó biztosítja, hogy a
Szolgáltató a rendszer adatbázis adatait
és a szükséges egyéb erőforrásokat elérje.
Szolgáltató a javított programot, vagy javítási eljárást
Felhasználóval egyeztetett
időpontban táveléréssel telepíti.
A8. Internet Web szerver szolgáltatás helyreállítása az Adatpumpa adatkapcsolathoz, amely
Szolgáltató hibájából következik be
Szolgáltató helyreállítja a WEB szerver szolgáltatást, amely
Szolgáltató hibájából
következik be.
A9.
MININFORM Kft. által biztosított szerver szoftver hiba javítása
Szolgáltató helyreállítja az általa biztosított szerver működést, ha a rendellenes működést
szoftver hiba (operációs rendszer vagy környezeti szoftver) okozta.
A100. MININFORM Kft. által biztosított szerver hardver hiba javítása
Szolgáltató helyreállítja az általa biztosított szerver működést, ha a rendellenes működést a
szerver valamelyik hardver egységének meghibásodása okozta.
E1. Adathiba javítás - felhasználói vagy hardver hiba okozta - adathiba esetén.
Szolgáltató elvégzi azokat a hibajavításokat, amelyek nem program hibák, hanem a
Felhasználó munkatársa hibás rendszer kezelése (hibás fizetési mód, hibás dátum, stb.,)
vagy hardver hiba okozott.
E2. Törzsadattár bővítés, módosítás jogszabály változások, jogosultság változások, cég adat
változások esetén.
Szolgáltató elvégzi
Felhasználó szabályozási környezetében keletkező jogszabály
változásokhoz szükséges program módosításokat, a cég munkatársai személyes adat és
jogosultsági változásait, a cég adataiban bekövetkező változásokat.
E3. Levél sablon, csekk sablon, tértivevény sablon, számla, lista riport, képernyő nézet kisebb fokú
módosítások igény esetén.
Szolgáltató elvégzi
Felhasználó szabályozási környezetében keletkező Önkormányzati
rendelet és egyéb jogszabályi változásokból valamint
Felhasználó kérésére történő levél
sablon, csekk sablon, tértivevény sablon, riport (számla formátum és adattartalom,
kimutatás lista) és egyszerűbb képernyő nézet (elrendezés) módosításokat. Emellett elvégzi
a dokumentum sablonok újra beállítását abban az esetben is, ha a nyomtató, vagy az
operációs rendszer típusa megváltozik. Előfordulhat, hogy az utóbbi eset csak a helyszínen
végezhető el.
E4. Internet Web szerver szolgáltatás helyreállítása az Adatpumpa adatkapcsolathoz, amely
Felhasználó, vagy Felhasználó hálózatának, internet szolgáltatójának hibájából következik
be
Szolgáltató helyreállítja a WEB szerver szolgáltatást, amely
Felhasználó, vagy annak
Internet szolgáltatója hibájából következik be.
12 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
E6. Adatbázis elemzés, analizálás
Szolgáltató elvégzi azokat az adatbázis elemzéseket, amelyekkel a
Felhasználó megbízta,
illetve amely a bejelentett feladat elvégzéséhez szükséges.
F1. WEB-IRODA, web alkalmazás grafikus tartalom és adat elrendezés módosítása
Szolgáltató elvégzi a WEB-IRODA alkalmazáson kért formai és tartalmi módosításokat.
F2. WEB-IRODA alkalmazás rendelkezésre állás és szolgáltatási hiba elhárítása
Szolgáltató szoftvermérnöki kapacitást biztosít a WEB-IRODA alkalmazással kapcsolatos
hibabejelentésekhez, illetve fejlesztési igényekhez. Amennyiben a WEB-IRODA
Tájékoztató modul működésével kapcsolatban probléma merül fel, a hibát elhárítja.
F3. WEB-IRODA Bankkártyás befizetéssel kapcsolatos hibák elhárítása
Szolgáltató a WEB-IRODA alkalmazás Bankkártyás befizetés modul működésével
kapcsolatban felmerülő hibákat elhárítja.
F4. WEB-IRODA Bérletértékesítéssel kapcsolatos hibák elhárítása
Szolgáltató a WEB-IRODA alkalmazás Bérletértékesítés modul működésével kapcsolatban
felmerülő hibákat elhárítja.
Eseti díjas szolgáltatások
W1. Adathiba javítás - a felhasználói leírástól eltérő kezelés miatt bekövetkező - adathiba esetén
Szolgáltató elvégzi azokat a hibajavításokat, amelyek nem program hibák, hanem
Felhasználó munkatársának hibás (a felhasználói leírástól eltérő) rendszer kezelése okozott.
W2. Adathiba javítás – Felhasználó által, rendszergazdai jogokkal történő módosítás miatt
bekövetkező – adathiba esetén
Szolgáltató elvégzi azokat a hibajavításokat, amelyek nem program hibák, hanem
Felhasználó munkatársának rendszergazdai jogokkal történő hibás rendszer kezelése
okozott.
W3. Dokumentum sablonok, riportok, képernyő nézetek nagyobb mértékű módosítása, új elemek
létrehozása
Szolgáltató elvégzi
Felhasználó szabályozási környezetében keletkező,
Felhasználó kérésére történő dokumentum sablonok, riportok és képernyő nézetek új verzióinak
létrehozását.
W4. Felhasználó számítógépes környezetének helyreállításában történő együttműködés (pl. vírus,
egyéb hardver vagy alapszoftver hiba, vagy helyi rendszergazdai szakszerűtlen beavatkozása
esetén.)
Szolgáltató elvégzi a számítógépes környezet helyreállítását, vagy abban közreműködik.
W5. Adathiba vagy funkcionalitás meghibásodás javítása, Felhasználó számítógépes környezetében
történt változtatások miatt.
Szolgáltató elvégzi azokat a hibajavításokat, amelyeket nem programhibák, hanem
Felhasználó számítógépes környezetében történt változtatások okoztak (hálózati
paraméterek megváltoztatása, pl. domain környezet be-, vagy átállítása, IP cím módosítása,
területi beállítások módosítása új belépő felhasználó esetén, stb.)
W6. Új funkciók fejlesztése, meglévő funkcionalitás programmódosítással járó megváltoztatása
Szolgáltató elvégzi a megrendelt funkció fejlesztését vagy módosítását, és azokat a szakmai
feladatokat, amelyek ezzel kapcsolatosak.
W7. Egyéb tevékenység
Szolgáltató elvégzi azokat a szakmai feladatokat, amelyekkel
Felhasználó megbízza.
W8. Operációs rendszer verzió-váltásra felkészítés
Szolgáltató a Rendszeren elvégzi azokat a módosításokat, amelyek az operációs rendszer
verzió váltásához szükségesek. Operációs rendszer verzió váltásról akkor beszélünk, ha a
rendszer telepítéskori operációs rendszerét külső ok miatt cserélni kell. Mivel a telepített
13 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Rendszer a szerződéskori, vagy utolsó szerződés módosításkori operációs rendszerhez
illesztett, amennyiben operációs rendszert kell váltani, a Rendszer új operációs rendszerhez
illesztése a
Felhasználó költségére történik meg.
W9. Harmadik fél által biztosított interfész módosulása miatt szükséges rendszer módosítás
(MOKK, Gépjármű nyilvántartás, stb.)
Szolgáltató a Rendszeren elvégzi azokat a módosításokat, amelyeket a módosított külső
interfész adatainak hibátlan feldolgozása szükségessé tesz.
14 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
3. Szolgáltatási csomagok tartalma utcai ellenőrző számítógép modulokhoz
2. sz. táblázat
„A”
„E”
Alap csomag
Karbantartó
csomag
A10. Internet Web szerver szolgáltatás az Utcai
x
x
ellenőrző rendszer-alaprendszer adatkapcsolathoz
A11. Távoli elérés biztosítása Felhasználó Utcai
x
x
ellenőrző rendszer eszközeihez
A12. Felhasználó Utcai ellenőrző rendszer
x
x
programállapotának megőrzése
A13. Utcai ellenőrző rendszer programhiba javítása
x
x
A15. Utcai ellenőrző rendszer felhasználói program
x
x
újratelepítése – szervizt nem igénylő esetekben
E10. Utcai ellenőrző rendszer program újratelepítés és
x
paraméterezés - felhasználói beavatkozás okozta
hibák esetén
E11. Utcai ellenőrző rendszer újratelepítés –
x
szervizből visszaérkező gépekre
E12. Utcai ellenőrző rendszer újratelepítés vagy
x
nyomtató esetében betűkészlet feltöltés
E13. Utcai ellenőrző rendszer paraméterezés
x
helyreállítása.
E14. Nyomtatvány tartalom módosítása, szerkesztése
x
W11. Utcai ellenőrző rendszer telepítés vagy nyomtató
x
esetében betűkészlet feltöltés – újonnan vásárolt
eszközök esetén
W12. Utcai ellenőrző rendszer hibakeresés vagy
x
üzemzavar elhárítás - a felhasználói leírástól
eltérő kezelés miatt bekövetkező - hiba esetén.
W14. Új nyomtatvány szerkesztése
x
Eseti díjas szolgáltatások
W13.
Fejlesztés és egyéb tevékenység
Szolgáltatások tartalmának meghatározása utcai ellenőrző rendszer modulokhoz
A10. Internet Web szerver szolgáltatás az Utcai ellenőrző rendszer - alaprendszer adatkapcsolathoz
Szolgáltató alvállalkozó bevonásával, - a szerződés időtartamára - folyamatos WEB szerver
szolgáltatást nyújt. A nyújtott szolgáltatás az Utcai ellenőrző rendszer ellenőrző
számítógépek és
Felhasználó adatbázisa közötti adatkapcsolatot biztosítja.
Szolgáltató a szerződés időtartamára szakértőt biztosít az alábbi feladatok ellátására:
• Utcai ellenőrző rendszerrel kapcsolatos hibák bejelentésének fogadása, hiba
diagnosztika,
• Utcai ellenőrző rendszer paraméterek, opciók távoli beállítása,
• Utcai ellenőrző rendszer működés ellenőrzés távolról.
A11. Távoli elérés biztosítása Felhasználó Utcai ellenőrző rendszer eszközeihez
Szolgáltató biztosítja a TeamViewer szoftver licencét és a szükséges szakmai kapacitást a
távoli eléréshez.
Szolgáltató a lehetséges legkisebb számban használja a távoli elérés
funkciót.
A12. Felhasználó Utcai ellenőrző rendszer programállapot megőrzése
15 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Szolgáltató megőrzi a rendszer telepítő anyagát, aktuális adatbázis struktúrát, illetve a
Felhasználó aktuális programállapotát.
A13. Utcai ellenőrző rendszer programhiba javítása
Szolgáltató a HELPDESK-en megküldött problémával kapcsolatban 1 munkanapon belül
feltárja a hiba okát.
Felhasználó biztosítja, hogy a
Szolgáltató az Utcai ellenőrző rendszer
eszközt elérje.
Szolgáltató a javított programot, vagy javítási eljárást
Felhasználóval egyeztetett
időpontban táveléréssel telepíti.
A15. Utcai ellenőrző rendszer felhasználói program újratelepítése – szervizt nem igénylő esetekben
Szolgáltató a hardver hiba miatt bekövetkező Utcai ellenőrző rendszer program sérülés,
vagy működési zavar esetén az Utcai ellenőrző rendszer programot újra telepíti, amennyiben
a meghibásodás elhárításához nem szükséges az Utcai ellenőrző rendszer készülék teljes
újratelepítése.
E10. Program újratelepítés és paraméterezés - felhasználói beavatkozás okozta hibák esetén.
Szolgáltató újratelepíti az Utcai ellenőrző rendszer programot, és elvégzi az újratelepítést
azokban az esetekben, amikor a program sérülése, vagy a paraméterezés beállítása,
felhasználói beavatkozás következménye volt.
E11. Utcai ellenőrző rendszer újratelepítés - szervizből visszaérkező gépekre
Szolgáltató újratelepíti az Utcai ellenőrző rendszer programot és a futási környezetet
azokban az esetekben, amikor a szervizben letörlik az Utcai ellenőrző rendszer programot,
és a beállítási paramétereket, vagy más operációs rendszer verziót töltenek az Utcai
ellenőrző rendszerre.
E12. Utcai ellenőrző rendszer újratelepítés vagy nyomtató esetében betűkészlet feltöltés
Szolgáltató újratelepíti az Utcai ellenőrző rendszer programot és a futási környezetet, vagy
elvégzi a nyomtató betűkészlet feltöltést azokban az esetekben, amikor a helyes működés
visszaállítása érdekében ez elkerülhetetlen.
E13. Utcai ellenőrző rendszer paraméterezés helyreállítása.
Szolgáltató helyreállítja az Utcai ellenőrző rendszer szükséges működési paramétereit (pl.:
telefon modul, bluetooth visszakapcsolása, nyomtató és Utcai ellenőrző rendszer újra
párosítása, stb.).
E14. Nyomtatvány tartalom módosítása, szerkesztése
Szolgáltató igény esetén módosítja a felszólítási nyomtatvány tartalmát, távolról.
W11. Utcai ellenőrző rendszer telepítés vagy nyomtató esetében betűkészlet feltöltés – újonnan
vásárolt eszközök esetén
Szolgáltató telepíti az Utcai ellenőrző rendszer programot és a futási környezetet, és elvégzi
a nyomtató betűkészlet feltöltést új készülékek vásárlása esetén.
W12. Utcai ellenőrző rendszer hibakeresés vagy üzemzavar elhárítás - a felhasználói leírástól eltérő
kezelés miatt bekövetkező - hiba esetén.
Szolgáltató elvégzi azokat a hibajavításokat, amelyek nem program hibák, hanem
Felhasználó munkatársának hibás (a felhasználói leírástól eltérő) rendszer kezelése okozott.
W14. Új nyomtatvány szerkesztése
Szolgáltató igény esetén új felszólítási nyomtatványt készít.
16 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Eseti díjas szolgáltatások
W13. Fejlesztés és egyéb tevékenység
Szolgáltató elvégzi a megrendelt funkció fejlesztését, és azokat a szakmai feladatokat,
amelyekkel
Felhasználó megbízza.
17 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
KÖZREND Üzemeltetési szerződés mellékletei
2. sz. melléklet
Paraméterek
1. Általános paraméterek
a. Telepítés időpontja:
átadás-átvételi jegyzőkönyv szerint
b. Szakértői támogatási alap üzemidő:
• Irodai rendszer
munkanapokon 08:00-16:00
• Utcai ellenőrző számítógép használat
munkanapokon 08:00-16:00
c. Rendszer üzemidő:
munkanapokon 08:00-16:00
d. Alap üzemidőn kívüli rendelkezésre állási idő igény:
• Szakértői tanácsadási támogatási időlekötés:
Irodai rendszer
munkanapokon munkaidőn túl, szabadnapokon,
nincs
munkaszüneti napokon
nincs
Utcai ellenőrző számítógép
munkanapokon munkaidőn túl, szabadnapokon,
nincs
munkaszüneti napokon
nincs
•
Eszköz üzemben tartási időlekötés:
munkanapokon munkaidőn túl, szabadnapokon,
nincs
munkaszüneti napokon
nincs
2. Irodai rendszer modul terjedelem
Modul
Licenc szám
a. Paraméterek modul
b. Törzsek modul
c. Ellenőr modul
d. Adatpumpa modul
e. Helyszíni bírság kezelés modul
f. Vezetői modul
g. Közigazgatási bírság kezelés modul
h. Közigazgatási bírság kezelés vezetői modul
i. Befizetések modul
j. Ismeretlen elkövetők modul
k. Észlelés modul
l. Postai befizetések elektronikus feldolgozása
m. Közterület használati engedély nyilvántartás modul
-
n. Behajtási engedély kezelés
-
o. Mozgáskövetés (WEB)
p. Ügyfélkapu modul (WEB)
q. Ügyfélkapu modul bankkártyás befizetés kiegészítés
-
(WEB)
r. Online Gépjármű nyilvántartás adatkikérés modul
s. Kamera eset feldolgozás
-
t. eKÖZREND Közterületi Engedély Nyilvántartó
-
u. NOVAESZNYER HB kapcsolat
v. NOVAESZNYER GT kapcsolat
w. NOVAESZNYER HB befizetés átemelés
x. NOVAESZNYER HB módosítás beküldés
y. KEM - Kerékbilincs Elszállítás Menedzser
18 /
23
link to page 19 link to page 19
Szerz. szám: «IKTAT»
z. Külső iktatórendszer kapcsolat (IRMA)
-
aa. Ügyfél értesítő alkalmazás
-
3. Utcai ellenőrző számítógép (okostelefon)
a.
Lic
enc szám
4. Utcai ellenőrző számítógép (okostelefon) modul funkcionális terjedelem
• Bírságolás
igen
• Figyelmeztetés
igen
• Feljelentés
igen
• Észlelés
igen
• Behajtási engedély ellenőrzés
nem
• Közterület használati engedély ellenőrzés
nem
• Mozgáskövetés
igen
• KRESZ tábla kép kezelés
igen
• Napon belüli ismételt elkövetés figyelés
igen
• Felügyelő pár kezelés
igen
• Telefon kezelés
5. Internet szolgáltatás
• Vonalas szolgáltató neve
• Vonalas szolgáltatás típusa
internet kapcsolat
• Mobil szolgáltató neve
• Mobil szolgáltatás típusa
mobilinternet
6. Telepítési paraméterek
a. Dedikált szerver:
van4
b. Operációs rendszer:
• Szerver:
• Klien
s5:
Windows
c. Adatbázis verzió:
Microsoft SQL Server 2019 Express
d. Rendszer allokáció:
A futtatott EXE-k a szerver gépre kerültek telepítésre.
e. Office verzió: Minimálisan MS Office Professional 2013 vagy újabb (kivéve Starter)
4 A MININFORM Kft. üzemeltetési szolgáltatást a telepítéskori operációs rendszer verzióra és adatbázis
verzióra vállal.
5 A MININFORM Kft. üzemeltetési szolgáltatást a telepítéskori operációs rendszer verzióra vállal.
19 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Üzemeltetési szerződés mellékletei
3. sz. melléklet
Díjak
1. Licenc- valamint Üzemeltetés és rendelkezésre állás havidíja:
1.100.000 Ft + Áfa / hó
azaz Egymillió-százezer Ft + Áfa / hó
2. Az eseti díjak:
a. mérnökóradíj:
13.500.- Ft/óra + Áfa
A mérnökóra számítás szabályai:
• Amennyiben a szakértő kiszállása vidékre történik, akkor az úton töltött időből
irányonként 1-1 órát számítunk fel. A helyszínen a munkavégzéssel töltött minden
megkezdett óra egész órának számít.
• Amennyiben a szakértő távoli munkát végez, akkor a minimális mérnökóradíj 1 óra,
illetve, amennyiben a munkavégzés időtartama meghaladja az 1 óra hosszát, a
munkavégzéssel töltött minden megkezdett óra egész órának számít.
• Amennyiben feladat elvégzése távoli munkavégzéssel nem oldható meg, a helyszíni
munkavégzés biztosításához szükséges kiszállás útiköltsége felszámításra kerül.
Egyedi megállapodás alapján az útiköltség felszámításától eltérhet a Szolgáltató.
b. kiszállási díj:
160.- Ft/km + Áfa
20 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Üzemeltetési szerződés mellékletei
4. sz. melléklet
ADATFELDOLGOZÓI KÖTELEZETTSÉGVÁLLALÓ
NYILATKOZAT
Alulírott
MININFORM Számítástechnikai Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely:
6720 Szeged Arany János u. 7., cégjegyzékszám: 06-09-004493, adószám: 11395427-2-06), mint
Szolgáltató (továbbiakban:
Adatfeldolgozó) a
«PNEVT»val/vel («PIRSZ» «PVAROS», «PCIM»,
adószám: …………………….. bankszámlaszám:…………………… cg: ………………..), mint
Felhasználóval (továbbiakban: mint
Adatkezelővel) fennálló
„Üzemeltetési és támogatási szolgáltatás
a
KÖZREND V5 Szabálysértés Nyilvántartó Rendszer (
Irodai rendszer) programcsomaggal,
valamint az utcai ellenőrző számítógépeken futó
KÖZREND V5 Utcai rendszer ellenőrző
programcsomaggal (továbbiakban együttesen:
Rendszer) kapcsolatban” tárgyú ………………..
iktatószámú szerződés adatkezelési feladatainak teljesítése kapcsán az Európai Parlament és a Tanács
2016/679 Rendeletének (a továbbiakban: GDPR vagy Rendelet) és az információs önrendelkezési jogról
és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénynek (Info tv.) történő megfelelés érdekében
az alábbiakat vállalom:
1. A FELEK KÖZÖTT FENNÁLLÓ SZERZŐDÉS ALAPJÁN AZ ADATFELDOLGOZÁS
TÁRGYA
Az Adatkezelővel jogviszonyban levő érintett természetes személyek adatainak Adatfeldolgozó általi
kezelése az Adatfeldolgozó és az Adatkezelő között fennálló szerződés teljesítéséhez kapcsolódóan
történik. Az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontján, valamint az Info tv. 6. § (4) bekezdésén
alapul. Az Adatfeldolgozó igénybevételéhez nem kell az érintett előzetes beleegyezése, de szükséges a
tájékoztatása, amely az Adatkezelő feladata.
Az Adatfeldolgozó és bármely, az adatkezelő vagy az adatfeldolgozó irányítása alatt eljáró, a személyes
adatokhoz hozzáféréssel rendelkező személy ezeket az adatokat kizárólag az adatkezelő utasításának
megfelelően kezelheti, kivéve, ha az ettől való eltérésre őt uniós vagy tagállami jog kötelezi (GDPR 29.
cikk).
2. AZ ADATKEZELÉS IDŐTARTAMA:
Az adatkezelés az Adatkezelővel kötött
„Üzemeltetési és támogatási szolgáltatás a
KÖZREND V5
Szabálysértés Nyilvántartó Rendszer (
Irodai rendszer) programcsomaggal, valamint az utcai
ellenőrző számítógépeken futó
KÖZREND V5 Utcai rendszer ellenőrző programcsomaggal
(továbbiakban együttesen:
Rendszer) kapcsolatban” tárgyú ……………….. iktatószámú szerződés
fennállásáig tart.
3. AZ ADATKEZELÉS JELLEGE ÉS CÉLJA:
3.1. Az Adatfeldolgozó kizárólag az Adatkezelő által megadott személyes adatokat kezeli, adatokat más
forrásból nem gyűjt.
3.2. Az adatkezelés célja az Adatfeldolgozó
Rendszerének üzemeltetése, valamint az ahhoz kapcsolódó
szolgáltatások nyújtása az Adatkezelő részére.
21 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
4. AZ ADADFELDOLGOZÓ ÁLTAL KEZELT SZEMÉLYES ADATOK TÍPUSA:
Természetes személy:
-
neve,
-
lakcíme,
-
azonosító adatai,
-
okmány adatai,
-
elektronikus email címe,
-
telefonszáma,
-
bankszámlaszáma,
-
adószáma,
-
üzemben tartásában lévő gépjármű adatai.
5. AZ ÉRINTETTEK KATEGÓRIÁI:
Az Adatkezelővel jogviszonyban lévő természetes személyek
6. AZ ADATKEZELŐ KÖTELEZETTSÉGEI ÉS JOGAI
6.1. Adatkezelő jogosult ellenőrizni Adatfeldolgozónál a szerződés szerinti tevékenység végrehajtását.
6.2. Adatkezelőnek utasításai jogszerűségéért az Adatkezelőt terheli felelősség, ugyanakkor az
Adatfeldolgozó köteles haladéktalanul jelezni az Adatkezelőnek, amennyiben Adatkezelő utasítása vagy
annak végrehajtása jogszabályba ütközne.
6.3. Adatbiztonság:
Az Adatfeldolgozó az Adatkezelő közreműködésével gondoskodik arról, hogy a tárolt adatokhoz belső
rendszeren keresztül vagy közvetlen hozzáférés útján kizárólag az arra feljogosított személyek, és
kizárólag az adatkezelés céljával összefüggésben férjenek hozzá. Az Adatfeldolgozó az Adatkezelő
közreműködésével gondoskodik a felhasznált eszközök szükséges, rendszeres karbantartásáról,
fejlesztéséről. Az adatokat tároló eszközt megfelelő fizikai védelemmel ellátott zárt helyiségben helyezi
el, gondoskodik annak fizikai védelméről is. Köteles továbbá gondoskodni az általa igénybe vett
személyek felkészítéséről a betartandó adatvédelmi jogszabályi rendelkezések, a jelen okiratban foglalt
kötelezettségek, valamint az adatfelvétel célja és módja tekintetében.
Az Adatfeldolgozó az Adatkezelő közreműködésével, az érvényben lévő üzemeltetési szerződés
„Eszköz állapot és teljesítmény” valamint az „Adatmentések” pontjaiban foglaltakkal összhangban
végzi adatbiztonságra irányuló tevékenységét.
7. AZ ADATFELDOLGOZÓ KÖTELEZETTSÉGEI ÉS JOGAI
7.1. Utasítási jog:
Az Adatfeldolgozó tevékenysége során a személyes adatokat kizárólag az Adatkezelő írásbeli utasításai
alapján kezeli - beleértve a személyes adatoknak valamely harmadik ország vagy nemzetközi szervezet
számára való továbbítását is -, kivéve akkor, ha az adatkezelést az adatfeldolgozóra alkalmazandó uniós
vagy tagállami jog írja elő; ebben az esetben erről a jogi előírásról az adatfeldolgozó az adatkezelőt az
adatkezelést megelőzően értesíti, kivéve, ha az adatkezelő értesítését az adott jogszabály fontos
közérdekből tiltja
7.2. Titoktartás:
Az Adatfeldolgozó tevékenysége során biztosítja, hogy az érintett személyes adatokhoz való
hozzáférésre feljogosított személyek – ha jogszabályon alapuló megfelelő titoktartási kötelezettség
hatálya alatt egyébként nem állnak – az általuk megismert személyes adatok vonatkozásában titoktartási
kötelezettséget vállaljanak.
7.3. Adatbiztonság:
22 /
23
Szerz. szám: «IKTAT»
Az Adatfeldolgozó vállalja, hogy meghozza az adatkezelés biztonságára vonatkozóan a GDPR 32.
cikkben előírt intézkedéseket, adatfeldolgozói szolgáltatása során az Infotv. és a GDPR szerint
megfelelő technikai és szervezési intézkedéseket hajt végre annak érdekében, hogy a kockázat
mértékének megfelelő szintű adatbiztonságot garantálja. Az Adatfeldolgozó intézkedéseket hoz annak
biztosítására, hogy az irányítása alatt eljáró, a személyes adatokhoz hozzáféréssel rendelkező
természetes személyek kizárólag az adatkezelő utasításának megfelelően kezelhessék az említett
adatokat, kivéve, ha az ettől való eltérésre uniós vagy tagállami jog kötelezi őket. Az Adatfeldolgozó az
Adatkezelő közreműködésével gondoskodik arról, hogy a tárolt adatokhoz belső rendszeren keresztül
vagy közvetlen hozzáférés útján kizárólag az arra feljogosított személyek, és kizárólag az adatkezelés
céljával összefüggésben férjenek hozzá. Az Adatfeldolgozó az Adatkezelő közreműködésével
gondoskodik a felhasznált eszközök szükséges, rendszeres karbantartásáról, fejlesztéséről. Az adatokat
tároló eszközt megfelelő fizikai védelemmel ellátott zárt helyiségben helyezi el, gondoskodik annak
fizikai védelméről is. Adatfeldolgozó a szerződésben meghatározott feladatok ellátása érdekében
megfelelő ismerettel és gyakorlattal rendelkező személyeket köteles igénybe venni. Köteles továbbá
gondoskodni az általa igénybe vett személyek felkészítéséről a betartandó adatvédelmi jogszabályi
rendelkezések, a jelen okiratban foglalt kötelezettségek, valamint az adatfelvétel célja és módja
tekintetében.
Az Adatfeldolgozó az Adatkezelő közreműködésével, az érvényben lévő üzemeltetési szerződés
„Eszköz állapot és teljesítmény” valamint az „Adatmentések” pontjaiban foglaltakkal összhangban
végzi adatbiztonságra irányuló tevékenységét.
7.4. További adatfeldolgozó igénybevétele:
Az Adatfeldolgozó vállalja, hogy további adatfeldolgozót az Adatkezelő rendelkezése szerint vesz
igénybe az Info tv. 10. § és a GDPR 28. cikk (2) és (3) bekezdésben meghatározott feltételek
betartásával.
7.5. Együttműködés az Adatkezelővel:
a) Adatfeldolgozó tevékenysége során minden megfelelő eszközzel segíti az Adatkezelőt az érintettek
jogai érvényesítésének elősegítése, ezzel kapcsolatos kötelezettségei teljesítése érdekében.
b) Adatfeldolgozó segíti az Adatkezelőt a Rendelet 32–36. cikk szerinti kötelezettségek teljesítésében,
figyelembe véve az adatkezelés jellegét és az adatfeldolgozó rendelkezésére álló információkat.
c) Adatfeldolgozó az adatkezelő rendelkezésére bocsát minden olyan információt, amely a Rendelet 28.
cikkében (Az adatfeldolgozó) meghatározott kötelezettségek teljesítésének igazolásához szükséges,
továbbá amely lehetővé teszi és elősegíti az adatkezelő által vagy az általa megbízott más ellenőr által
végzett auditokat, beleértve a helyszíni vizsgálatokat is. Ezen ponttal kapcsolatban az Adatfeldolgozó
haladéktalanul tájékoztatja az Adatkezelőt, ha úgy véli, hogy annak valamely utasítása sérti ezt a
Rendeletet vagy a tagállami vagy uniós adatvédelmi rendelkezéseket.
8. ELJÁRÁS A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE ESTÉN:
Az Adatkezelővel kötött szerződés megszűnését követően az Adatfeldolgozó vállalja, hogy minden a
birtokában lévő személyes adatot átad az Adatkezelőnek, egyidejűleg Adatfeldolgozó az Adatkezelőtől
származó minden személyes adatot és annak biztonsági másolatait törli.
23 /
23