Iktatószám: ALT/156/2024
Tárgy: tájékoztatás
Erdősi Éva részére
elektronikus úton: [email protected]
Tisztelt Erdősi Éva!
2024. október 18. napján érkezett,
„Közérdekűadat igénylés - Óvadéki számla és műszaki
ellenőr” tárgyú megkeresése kapcsán – a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft.
tájékoztatása alapján – kérem fogadja az alábbiakat.
Kérem, szíveskedjen megküldeni részemre
- a bérlakások óvadéki számlájának egyenlegét 2022.12.31, 2023.12.31 és 2024.06.30. napjára
vonatkozóan
- kérem tájékoztatásukat, hogy ezen óvadéki számlára mekkora %-os mértékű kamatot kapnak
a számlát vezető pénzintézettől
Tekintettel arra, hogy a kérdések összefüggenek, azokra egyben válaszolok. Tájékoztatom,
hogy az Ön által kért adat nem minősül közérdekű adatnak, az nem az Önkormányzat vagy a
Kft. tevékenységére vonatkozik, az óvadéki számlán a bérlők által elhelyezett óvadékok
összege nem minősül közpénznek, nem része a nemzeti vagyonnak, annak nem tulajdonosa
sem az Önkormányzat, sem a Kft., azt kizárólag letétként kezelik. A letéti számlán elhelyezett
összegek után a pénzintézet 0,001% kamatot térít, a keletkezett kamat a számláról történő
visszafizetéskor a bérlők részére arányosan megfizetésre kerül.
- kérem tájékoztatásukat, hogy a CSIHK Kft-nek van-e műszaki ellenőre és kérem a műszaki
ellenőr foglalkoztatást igazoló szerződést a személyes adatok nélkül megküldeni szíveskedjenek
- ha a műszaki ellenőr nem alkalmazottként dolgozik Önöknél kérem küldjék meg megbízási
szerződését.
Tekintettel arra, hogy a kérdések összefüggenek, azokra egyben válaszolok. Tájékoztatom,
hogy a Kft. nem rendelkezik műszaki ellenőrrel sem alkalmazotti, sem megbízási jogviszony
keretében. A műszaki ellenőri feladatokat a mellékelt szerződés alapján a Csepeli Városgazda
Közhasznú Nonprofit Zrt. munkatársai látják el.
Fentiek alapján tájékoztatom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami
vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb
közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem
eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül
kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre,
illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is
kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra,
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” A közérdekű adat
elsődlegesen a közfeladat ellátásának funkciójához kapcsolódik, az információszabadságnak
célja a közpénzek felhasználásának átláthatósága, illetve a közélet tisztasága.
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom:
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló,
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint
az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata
érdekében bírósághoz fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő
eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától
számított harminc napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv
ellen. Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a
járásbíróság hatáskörébe tartozik, és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság,
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes.
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely az igény elutasításának
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint”
Tisztelettel:
dr. Vincze Digitálisan aláírta:
dr. Vincze Anikó
Dátum: 2024.11.18
Anikó
16:03:22 +01'00'
dr. Vincze Anikó, jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu