Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Éltex Kft. Hadházi Hulladékfeldolgozó Telep'.



 
 
 
 
 
Ügyiratszám: HB/17-HGO/01074-12/2022 
                   Tárgy: határozat módosítás 
Ügyintéző: Kunglerné Hadadi Tünde 
 
Telefon:52/511-008 
 
Határozat 
 
A területi hulladékgazdálkodási hatáskörébe eljáró Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal (a továbbiakban: 
területi  hulladékgazdálkodási  hatóság)  az  ÉLTEX  Kereskedelmi  és  Fuvarozó  Kft.  (4028  Debrecen, 
Weszprémi  utca  2.  A.  ép.  2.;  adószám:  11148177-2-09;  cégjegyzékszám:  09-09-002333;  KÜJ: 
100393875)  részére  HB/17-KTF/01314-16/2021.  számú  hulladékgazdálkodási  engedélyt    (a 
továbbiakban: alaphatározat) az alábbiak szerint 
 
módosítja: 
 
Az alaphatározat III. fejezet 1. pontjában a felsorolást az alábbival kiegészíti: 
 

E02 – 01 szétválasztás (szeparálás); 
 
Az alaphatározat III. fejezet 2. pontjában szereplő táblázatot az alábbira cseréli:  
 
Azonosító  Megnevezés 
Mennyiség  Kezelés 
kód 
(t/év)  
03 
FAFELDOLGOZÁSBÓL 
ÉS 
FALEMEZ-, 
BÚTOR-,   
 
CELLULÓZ 
ROST 
SZUSZPENZIÓ-, 
PAPÍR- 
ÉS 
KARTONGYÁRTÁSBÓL SZÁR–MAZÓ HULLADÉK 
03 01 
fafeldolgozásból,  falemez-  és  bútorgyártásból  származó   
 
hulladék 
03 01 04*  veszélyes  anyagokat  tartalmazó  fűrészpor,  faforgács,  3000 
E02-03, E02-04, 
darabos eselék, fa, forgácslap és furnér 
E02-05, E02-06 
06 
SZERVETLEN  KÉMIAI  FOLYAMATBÓL  SZÁRMAZÓ   
 
HULLADÉK 
06 03 
sók  és  oldatai,  valamint  fémoxidok  termeléséből,   
 
kiszereléséből,  forgalmazásából  és  felhasználásából 
származó hulladék 
06 03 15* 
nehézfémeket tartalmazó fémoxid 
3000 
E02-03, E02-04, 
 
 
E02-05, E02-06 
06 04 
fémtartalmú hulladék, amely különbözik a 06 03-tól 
 
 
06 04 05* 
más nehézfémeket tartalmazó hulladék 
3000 
E02-03, E02-04, 
 
 
E02-05, E02-06 
07  
SZERVES 
KÉMIAI 
FOLYAMATBÓL 
SZÁRMAZÓ   
 
HULLADÉK 
07 04 
szerves növényvédő szerek (kivéve a 02 01 08 és a 02 01   
 
09),  faanyagvédő  szerek  (kivéve  a  03  02)  és  biocidok 
gyártásából, 
kiszereléséből, 
forgalmazásából 
és 
felhasználásából származó hulladék 
07 04 13*  veszélyes anyagokat tartalmazó szilárd hulladék 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 
07 05 
gyógyszerek 
gyártásából, 
kiszereléséből,   
 
forgalmazásából és felhasználásából származó hulladék 
07 05 13*  veszélyes anyagokat tartalmazó szilárd hulladék 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 
Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály  
Hulladékgazdálkodási Osztály 
4024 Debrecen, Piac u. 42-48 Telefon: (36 52) 511-000 Fax: (36 52) 511-040   
E-mail: [email protected] 

 
07 06 
zsírok, 
kenőanyagok, 
szappanok, 
mosószerek,   
 
fertőtlenítőszerek 
és 
kozmetikumok 
gyártásából, 
kiszereléséből,  forgalmazásából  és  felhasználásából 
származó hulladék 
07 06 04*  egyéb szerves oldószer, mosófolyadék és anyalúg 
3000 
E02-05, E02-06 
08 
BEVONATOK  (FESTÉKEK,  LAKKOK  ÉS  ZOMÁNCOK),   
 
RAGASZTÓK, TÖMÍTŐANYAGOK ÉS NYOMDAFESTÉ–
KEK 
GYÁRTÁSÁBÓL, 
KISZERELÉSÉBŐL, 
FORGALMAZÁSÁBÓL 
ÉS 
FELHASZNÁLÁSÁBÓL 
SZÁRMAZÓ HULLADÉK 
08 01 
festékek 
és 
lakkok 
gyártásából, 
kiszereléséből,   
 
forgalmazásából  és  felhasználásából,  valamint  ezek 
eltávolításából származó hulladék 
08 01 11*  szerves  oldószereket  vagy  más  veszélyes  anyagokat  3000 
E02-05, E02-06 
tartalmazó festék- és lakk-hulladék 
08 01 13*  szerves  oldószereket  vagy  más  veszélyes  anyagokat  3000 
E02-05, E02-06 
tartalmazó festék- és lakk-iszap 
08 01 15*  szerves  oldószereket  vagy  más  veszélyes  anyagokat  3000 
E02-05, E02-06 
tartalmazó festék és lakk tartalmú vizes iszap 
08 01 17*  festékek  és  lakkok  eltávolításából  származó,  szerves  3000 
E02-05, E02-06 
oldószereket vagy egyéb veszélyes anyagokat tartalmazó 
hulladék 
08 01 19*  szerves oldószereket, valamint más veszélyes anyagokat  3000 
E02-05, E02-06 
tartalmazó festék vagy lakk tartalmú vizes szuszpenziók 
08 01 21*  festékek és lakkok eltávolítására használt, hulladékká vált  3000 
E02-05, E02-06 
anyagok 
08 04 
ragasztók  és  tömítőanyagok  gyártásából,  kiszereléséből,   
 
forgalmazásából  és  felhasználásából  származó  hulladék 
(a vízhatlanító termékeket is beleértve) 
08 04 09*  szerves  oldószereket  vagy  más  veszélyes  anyagokat  3000 
E02-05, E02-06 
tartalmazó ragasztók, tömítőanyagok hulladéka 
08 04 11*  szerves  oldószereket  vagy  más  veszélyes  anyagokat  3000 
E02-05, E02-06 
tartalmazó ragasztó-, tömítőanyagok iszapja 
10 
TERMIKUS 
GYÁRTÁSFOLYAMATBÓL 
SZÁRMAZÓ   
 
HULLADÉK 
10 03 
alumínium  elektrolíziséből  és  termikus  kohászatából   
 
származó hulladék 
10 03 04*  elsődleges termelésből származó salak 
3000 
E02-05, E02-06 
10 03 08*  másodlagos termelésből származó sósalak 
3000 
E02-05, E02-06 
10 03 09*  másodlagos termelésből származó salak (feketesalak) 
3000 
E02-05, E02-06 
10 04 
ólom termikus kohászatából származó hulladék 
 
 
10 04 01*  elsődleges és másodlagos termelésből származó salak 
3000 
E02-05, E02-06 
10 04 02*  elsődleges  és  másodlagos  termelésből  származó  3000 
E02-05, E02-06 
kohósalak (fémsalak) és fölözék 
10 08 
egyéb  nemvas  fémek  termikus  kohászatából  származó   
 
hulladék 
10 08 08*  elsődleges és másodlagos termelés sósalakja 
3000 
E02-05, E02-06 
12 
FÉMEK,  MŰANYAGOK  ALAKÍTÁSÁBÓL,  FIZIKAI  ÉS   
 
MECHANIKAI FELÜLETKEZELÉSÉBŐL 
12 01 
fémek  és  műanyagok  alakításából,  fizikai  és  mechanikai   
 
felületkezeléséből származó hulladék 
12 01 14*  veszélyes  anyagokat  tartalmazó,  gépi  megmunkálás  3000 
E02-01, E02-05, 
során képződő iszap 
E02-06 
12 01 18*  olajat  tartalmazó  fémiszap  (csiszolás,  hónolás,  lappolás  3000 
E02-05, E02-06 
iszapja) 
14 
SZERVES  OLDÓSZER-,  HŰTŐANYAG-  ÉS  HAJTÓGÁZ   
 
HULLADÉK  (kivéve  a  07  és  a  08  főcsoportokban 
meghatározott hulladék) 

 

 
14 06 
szerves oldószer-, hűtőanyag- és hab/aeroszol hulladék 
 
 
14 06 03*  egyéb oldószer és oldószer keverék 
3000 
E02-05, E02-06 
14 06 04*  halogénezett  oldószereket  tartalmazó  iszap  és  szilárd  3000 
E02-05, E02-06 
hulladék 
14 06 05*  egyéb oldószereket tartalmazó iszap és szilárd hulladék 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 
15 
CSOMAGOLÁSI  HULLADÉK;  KÖZELEBBRŐL  MEG   
 
NEM 
HATÁROZOTT 
FELITATÓ 
ANYAGOK 
(ABSZORBENSEK), 
TÖRLŐKEN–DŐK, 
SZŰRŐANYAGOK ÉS VÉDŐRUHÁZAT 
15 01 
csomagolási  hulladék  (beleértve  a  válogatottan  gyűjtött   
 
települési csomagolási hulladékot) 
15 01 10*  veszélyes  anyagokat  maradékként  tartalmazó  vagy  3000 
E02-03, E02-04, 
azokkal szennyezett csomagolási hulladék 
E02-05, E02-06 
15 01 11*  veszélyes,  szilárd  porózus  mátrixot  (pl.  azbesztet)  3000 
E02-03, E02-04, 
tartalmazó  fémből készült  csomagolási  hulladék,  ideértve 
E02-05, E02-06 
a kiürült hajtógázos palackokat 
15 02 
abszorbensek, 
szűrőanyagok, 
törlőkendők 
és   
 
védőruházat 
15 02 02*  veszélyes 
anyagokkal 
szennyezett 
abszorbensek,  3000 
E02-03, E02-04, 
szűrőanyagok 
(ideérteve 

közelebbről 
nem 
E02-05, E02-06 
meghatározott olajszűrőket), törlőkendők, védőruházat 
16 
A HULLADÉKJEGYZÉKBEN KÖZELEBBRŐL MEG NEM   
 
HATÁROZOTT HULLADÉK 
16 01 
a  közlekedés  (szállítás)  különböző  területeiről  származó   
 
hulladékká  vált  gépjármű  (ideértve  a  terepjáró  járművet 
is),  a  hulladékká  vált  gépjármű  bontásából,  valamint 
karbantartásából  származó  hulladék  (kivéve  a  13,  a  14 
főcsoportokban,  a  16  06  és  a  16  08  alcsoportokban 
meghatározott hulladék) 
16 01 21*  veszélyes alkatrészek, amelyek különböznek a 16 01 07- 3000 
E02-03, E02-04, 
től  16  01  11-ig  terjedő,  valamint a  16 01 13-ban  és a  16 
E02-05, E02-06 
01 14-ben meghatározott hulladéktípusoktól 
16 02 
elektromos és elektronikus berendezések hulladéka 
 
 
16 02 13*  veszélyes anyagokat tartalmazó kiselejtezett berendezés,  3000 
E02-03, E02-04, 
amely  különbözik  a  16  02  09-től  16  02  12-ig  terjedő 
E02-05, E02-06 
hulladéktípusoktól 
E02-08 
16 02 15*  kiselejtezett berendezésből eltávolított veszélyes anyag 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 
16 03 
az előírásoknak nem megfelelő és nem használt termékek   
 
16 03 03*  veszélyes anyagokat tartalmazó szervetlen hulladék 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 
16 06 
elemek és akkumulátorok 
 
 
16 06 01*  ólomakkumulátorok 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 
16 06 02*  nikkel-kadmium elemek 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 
16 06 06*  elemekből  és  akkumulátorokból  származó,  elkülönítetten  3000 
E02-05, E02-06 
gyűjtött elektrolit 
16 10 
a  képződés  telephelyén  kívül  történő  kezelésre  szánt   
 
vizes folyékony hulladék 
16 10 01*  veszélyes anyagokat tartalmazó vizes folyékony hulladék 
3000 
E02-05, E02-06 
17 
ÉPÍTÉSI-BONTÁSI 
HULLADÉK 
(BELEÉRTVE 
A   
 
SZENNYEZETT TERÜLETEKRŐL KITERMELT FÖLDET 
IS) 
17 04 
fémek (beleértve azok ötvözeteit is) 
 
 
17 04 09*  veszélyes anyagokkal szennyezett fémhulladék 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 

 

 
17 04 10*  olajat,  szénkátrányt  vagy  egyéb  veszélyes  anyagot  3000 
E02-03, E02-04, 
tartalmazó kábel 
E02-05, E02-06 
19 
HULLADÉKKEZELŐ 
LÉTESÍTMÉNYEKBŐL, 
A   
 
SZENNYVIZET 
KÉPZŐDÉSÉNEK 
TELEPHELYÉN 
KÍVÜL KEZELŐ SZENNYVÍZTISZTÍTÓKBÓL, VALAMINT 
AZ  IVÓVÍZ  ÉS  IPARI  VÍZ  SZOLGÁLTATÁSBÓL 
SZÁRMAZÓ HULLADÉK 
19 12 
közelebbről  meg  nem  határozott  mechanikai  kezelésből   
 
(pl.  osztályozás,  aprítás,  tömörítés,  pellet  készítés) 
származó hulladék 
19 12 06*  veszélyes anyagokat tartalmazó fa 
3000 
E02-03, E02-05, 
E02-06 
19 12 11*  egyéb,  veszélyes  anyagokat  tartalmazó  hulladék  3000 
E02-03, E02-04, 
mechanikai  kezelésével  nyert  hulladék  (ideértve  a  kevert 
E02-05, E02-06 
anyagokat is) 
20 
TELEPÜLÉSI HULLADÉK (HÁZTARTÁSI HULLADÉK ÉS   
 

HÁZTARTÁSI 
HULLA–DÉKHOZ 
HASONLÓ 
KERESKEDELMI,  IPARI  ÉS  INTÉZMÉNYI  HULLADÉK), 
IDEÉRTVE 
AZ 
ELKÜLÖNÍTETTEN 
GYŰJTÖTT 
FRAKCIÓT IS 
20 01 
elkülönítetten gyűjtött hulladék frakciók (kivéve a 15 01) 
 
 
20 01 21*  fénycsövek és egyéb higanytartalmú hulladék 
3000 
E02-03, E02-04, 
E02-05, E02-06 
20 01 27*  veszélyes  anyagokat  tartalmazó  festékek,  tinták,  3000 
E02-05, E02-06 
ragasztók és gyanták 
20 01 29*  veszélyes anyagokat tartalmazó mosószer 
3000 
E02-05, E02-06 
20 01 33*  elemek  és  akkumulátorok,  amelyek  között  a  16  06  01,  a  3000 
E02-03, E02-04, 
16 06 02 vagy a 16 06 03 azonosító kóddal jelölt elemek 
E02-05, E02-06 
és akkumulátorok is megtalálhatók 
20 01 35*  veszélyes  anyagokat  tartalmazó,  kiselejtezett  elektromos  3000 
E02-03, E02-04, 
és elektronikus berendezések, amelyek különböznek a 20 
E02-05, E02-06, 
01 21-től és a 20 01 23-tól 
E02-08 
Maximálisan gyűjthető, kereskedelembe bevonható és 
3000 
 
előkezelhető veszélyes hulladék 
 
Az alaphatározat III. fejezet 3. b) Tárgyi feltételek pontját az alábbival kiegészíti:  

préselő gép  

ADR műanyag ládák 

IBC tartályok 
 
Az  alaphatározat  III.  fejezet  4.  pontjában  található  másodlagosan  keletkező  hulladékok  táblázatot  az 
alábbival kiegészíti: 
 
13 02 05* 
ásványolaj alapú, klórvegyületet nem tartalmazó motor-, hajtómű- és kenőolaj 
 
 
Az alaphatározat IV. fejezet Környezetvédelmi előírások pontját az alábbiakkal kiegészíti:  
  A  telephely  működtetése  során  jelentéskötelezett  légszennyező  pontforrás  kizárólag  a 
környezetvédelmi  hatóság  által  kiadott  pontforrás  létesítési-,  illetve  működési  engedély 
birtokában létesíthető, illetve üzemeltethető. 
  A  telephelyen  diffúz  jellegű  légszennyező  anyag  kibocsátással  járó  technológiát  az  elérhető 
legjobb  technika  alkalmazásával  úgy  kell  működtetni,  hogy  abból  a  lehető  legkevesebb 
légszennyező anyag kerüljön a levegőbe, illetve zavaró hatást ne okozzon. 
  A tevékenység végzése során az elérhető legjobb technika alkalmazásával meg kell akadályozni 
a  szomszédos  ingatlanok  diffúz  porterhelését.  Ennek  érdekében  a  telephely  területén,  illetve 
annak  környezetében  a  deponálások,  törések  során  a  diffúz  levegőterhelés  megakadályozása 
érdekében műszaki intézkedéseket kell tenni (nedvesítés, porelszívás stb.). 
  Bűzzel  járó  tevékenység  végzése  során  az  elérhető  legjobb  technika  alkalmazásával  meg  kell 
akadályozni,  hogy  bűzkibocsátás  történjen  a  környezeti  levegőbe.  Ennek  érdekében  a 

 

 
telephelyen  végzett  tevékenységet  olyan  műszaki  megoldások  alkalmazásával  kell  végezni, 
amely  biztosítja,  hogy  a  környezeti  levegő  diffúz  bűzterhelése  az  elérhető  legkisebb  mértékű 
legyen. 
  A tevékenységgel kapcsolatos szállítások esetén a fuvarozó köteles gondoskodni arról megfelelő 
intézkedés  megtételével  (takarás,  csomagolás  stb.),  hogy  a  szállított  anyag  levegőterhelést  ne 
okozzon. 
  A  környezetet  zavaró,  káros  környezetterhelés  kialakulása  esetén  az  engedélyes  utólag  is 
kötelezhető környezetvédelmi célú műszaki megoldás vagy intézkedés megtételére. 
 
Az  alaphatározat  IV.  fejezet  Környezetvédelmi  előírások  pontjának  második  bekezdését  az  alábbiak 
szerint módosítja: 
 
  A hulladéktároló helyen egyidejűleg 1000 tonna veszélyes és 1200 tonna nem veszélyes hulladék 
tárolható. 
  
A  területi  hulladékgazdálkodási  hatóság  az  alaphatározat  módosítási  eljárás  során  megkereste  a 
szakhatóságokat, akik az alábbi állásfoglalásokat adták:  
 
A/  
Hajdú-Bihar  Megyei  Katasztrófavédelmi  Igazgatóság,  mint  vízügyi  és  vízvédelmi  hatóság  a 
35900/3660-1/2022.ált. sz. szakhatósági állásfoglalása:  
 
Az Éltex Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. (4028 Debrecen, Weszprémi utca 2. A. ép. 2.) veszélyes 
hulladék kereskedelmi, gyűjtési és előkezelési engedély módosításának kiadásához  
az alábbi feltételekkel hozzájárulok: 
 
1.  A tevékenységet úgy kell végezni, az anyagokat, gépeket úgy kell tárolni, hogy biztosított 
legyen a 219/2004. (VII. 21.) Kormányrendelet 10. § (1) bekezdése szerint a felszín alatti 
vizek jó minőségi állapota. A tevékenység nem okozhatja a felszín alatti víz és a földtani 
közeg  6/2009.  (IV.  14.)  KvVM-EüM-FVM  együttes  rendeletben  meghatározott  (B) 
szennyezettségi határértéknél kedvezőtlenebb állapotát. 
2.  Tudomásul  kell  venni,  hogy  aki  tevékenységével  vagy  mulasztásával  a  vizeket 
veszélyezteti vagy károsítja, a környezet védelmének általános szabályairól szóló 1995. 
évi  LIII.  Törvény  szerinti  felelősséggel  tartozik,  illetve  a  vízügyi  hatóság  által 
meghatározott intézkedések megtételére köteles. 
3.  Az okozott, vagy havária jellegű szennyezést, károsodást haladéktalanul be kell jelenteni 
a  területi  vízügyi  hatóságnak,  azonnal  gondoskodva  a  szennyező  tevékenység 
befejezéséről és a kárenyhítés megkezdéséről (219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet 19.§ 
(1) bek., valamint a 220/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet. 11. § (2) bek. szerint). 
 
Jelen szakhatósági állásfoglalás más jogszabályi kötelezettség alól nem mentesít. 
Jelen szakhatósági állásfoglalással szemben jogorvoslatnak hely nincs, az az eljárást befejező 
döntés elleni jogorvoslat keretében támadható meg. 
 
B/ 
Hajdú-Bihar  Megyei  Katasztrófavédelmi  Igazgatóság  Hajdúnánási  Katasztrófavédelmi 
Kirendeltsége 35960/471-4/2022.ált. sz. szakhatósági állásfoglalása:  
 

Hajdú-Bihar 
Megyei 
Kormányhivatal 
Környezetvédelmi, 
Természetvédelmi 
és 
Hulladékgazdálkodási  Főosztály  Hulladékgazdálkodási  Osztály  (4024  Debrecen,  Piac  utca  42-
48.  szám)  megkeresése  alapján  az  ÉLTEX  Kereskedelmi  és  Fuvarozó  Kft.  (4028  Debrecen, 
Weszprémi  u.  2.  A.  ép.  2.;  adószáma:  11148177-2-09)  (a  továbbiakban:  Ügyfél)  kérelmére  a 
4242 Hajdúhadház, Sámsoni u. 2. szám alatti, 13740/17 hrsz. alatti telephelyen (a továbbiakban: 
Telephely)  folytatott  veszélyes  hulladék  kereskedelmi,  gyűjtési  és  előkezelési  engedély 
módosítási ügyében az engedély megadásához tűzvédelmi szempontból az alábbi 
 
feltétellel járulok hozzá: 
 
1.  A  Telephelyen  meglévő  „Feldolgozó  Csarnok”  nem  norma  szerinti  villámvédelmi 
berendezés  időszakos  felülvizsgálati  jegyzőkönyvében  feltárt  hibák  kijavítását  igazoló 
dokumentumot mutassa be hatóságom részére. 
 

 

 
Határidő: a határozat véglegessé válásától számított 30 napon belül. 
 
A szakhatósági állásfoglalás ellen önálló fellebbezésnek helye nincs, az csak az eljáró hatóság 
határozata, ennek hiányában az eljárást megszüntető végzése elleni fellebbezésben támadható 
meg. 
 
A  határozat  ellen  önálló  jogorvoslatnak  van  helye,  a  véglegessé  vált  döntés  ellen  közigazgatási  per 
kezdeményezhető,  melyet  keresetlevéllel  kell  megindítani.  A  keresetlevelet  –  ha  törvény  eltérően  nem 
rendelkezik  –  a  vitatott  közigazgatási  cselekmény  közlésétől  számított  harminc  napon  belül  kell  a 
Debreceni  Törvényszék  Közigazgatási  Kollégiumához  címzett  (4026  Debrecen,  Perényi  u.  1.),  de  a 
vitatott  cselekményt  megvalósító  közigazgatási  szervnél,  azaz  a  Hajdú-Bihar  Megyei  Kormányhivatal 
Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály (4024 Debrecen, Piac utca 42-
48.) címén benyújtani.  
 
Természetes  személy  a  keresetlevelet  személyesen  vagy  ajánlott  küldeményként  postai  úton  is 
előterjesztheti.  Jogi  képviselő  nélkül  eljáró  felperes  a  keresetlevelet  jogszabályban  meghatározott 
nyomtatványon is előterjesztheti. 
 
Jogi  képviselővel  eljáró  felperesnek,  valamint  az  elektronikus  ügyintézés  és  a  bizalmi  szolgáltatások 
általános  szabályairól  szóló  2015.  évi  CCXXII.  törvény  (a  továbbiakban:  Eüsztv.)  szerinti  minden 
elektronikus  ügyintézésre  kötelezettnek  elektronikusan  kell  benyújtani  a  keresetet.  Az  elektronikus 
ügyintézésre kötelezettek körét az Eüsztv. 9. §-a határozza meg. 
 
A keresetlevél elektronikus úton történő benyújtásának helye: https://e-kormanyablak.kh.gov.hu/client. 
 
Ha  törvény  eltérően  nem  rendelkezik,  a  keresetlevél  benyújtásának  a  közigazgatási  cselekmény 
hatályosulására halasztó hatálya nincs, azonban a bíróságtól azonnali jogvédelem keretében kérhető a 
halasztó  hatály  elrendelése.  Az  azonnali  jogvédelem  iránti  kérelemben  részletesen  meg  kell  jelölni 
azokat  az  indokokat,  amelyek  az  azonnali  jogvédelem  szükségességét  megalapozzák,  és  az  ezek 
igazolására szolgáló okiratokat csatolni kell. A kérelmet megalapozó tényeket valószínűsíteni kell.  
 
Ha  egyik fél sem kérte  tárgyalás tartását,  és  azt  a  bíróság  sem  tartja  szükségesnek, a  bíróság  az ügy 
érdemében tárgyaláson kívül határoz. Tárgyalás tartását a felperes a keresetlevélben kérheti.  
 
A közigazgatási jogvita elbírálása iránti közigazgatási per illetéke 30 000 forint. A közigazgatási bírósági 
eljárásban  a  felet  tárgyi  illetékfeljegyzési  jog  illeti  meg.  A  tárgyi  illetékfeljegyzési  jog  következtében  le 
nem rótt kereseti illeték viseléséről a bíróság dönt. 
 
 
Indokolás 
 
 
Az  ÉLTEX Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. (4028  Debrecen, Weszprémi  utca  2.  A.  ép.  2.)  2022.  május 
16. napján kérelmet nyújtott be a területi hulladékgazdálkodási hatósághoz a HB/17-KTF/01314-16/2021. 
számú hulladékgazdálkodási engedély módosítási eljárás lefolytatása érdekében.  
 
A  benyújtott  kérelem  alapján  az  engedélyes  új  hulladékkezelési  technológiát  kíván  bevezetni,  melynek 
során  nehézfémet  tartalmazó  fém  oxidok  darálását  és  veszélyes  anyagokat  tartalmazó,  gépi 
megmunkálás  során  képződő  iszapok  pogácsázását  kívánja  végezni.  Az  engedélykérelem  szerint  a 
kezelni kívánt hulladékok mennyiségét is kéri megemelni.  
Az  engedélyes  a  kezelni  kívánt  hulladékok  mennyiségének  növekedése  miatt  lefolytatta  az  előzetes 
vizsgálati eljárást, melynek keretében megállapításra került, hogy a tevékenység végzése miatt jelentős 
környezeti  hatás  nem  várható.  Az  előzetes  vizsgálati  eljárást  lezáró  határozat  száma  HB/17-
JHNY/00124-13/2022. 
 
Az alaphatározat módosítási eljárás során a hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló 124/2021. 
(III. 12.) Korm. rendelet 2. sz. melléklet 3. pontjában meghatározott szakkérdés vizsgálatra került, melyet 
a  környezetvédelmi  hatáskörében  eljáró  Hajdú-Bihar  Megyei  Kormányhivatal  (a  továbbiakban: 
környezetvédelmi hatóság) az alábbiakkal indokolt. 
 

 

 
 
Levegőtisztaság-védelem:   
A  rendelkezésre  álló  dokumentációk  alapján  környezetvédelmi  hatóság  megállapította,  hogy  a 
tevékenység  engedélyezésének  levegőtisztaság-védelmi  szempontból  az  általános  jogszabályi 
előírások, valamint az egyedi feltételek betartása esetén akadálya nincs. 
A  levegő  védelméről  szóló  306/2010.  (XII.  23.)  Korm.  rendelet  (továbbiakban:  Lev.R.)  4.  §-a 
értelmében  tilos  a  légszennyezés,  a  diffúz  forrás  környezetvédelmi  követelményeknek  nem 
megfelelő működtetése miatt fellépő levegőterhelés, valamint a levegő lakosságot zavaró bűzzel 
való terhelése, továbbá a levegő olyan mértékű terhelése, amely légszennyezettséget okoz. 
A Lev.R. 25. § (1) bekezdése értelmében helyhez kötött légszennyező pontforrás csak engedély 
birtokában létesíthető és üzemeltethető. 
A  telephely  működtetése  során  keletkező  hulladékok  nyílt  téri,  vagy  a  hulladékok  égetésének 
feltételeit  rögzítő  jogszabályban  foglaltaknak  nem megfelelő  berendezésben történő  égetése,  a 
háztartásban  keletkező  papírhulladék  és  veszélyesnek  nem  minősülő,  kezeletlen  fahulladék 
háztartási  berendezésben  történő  égetése  kivételével  a  Lev.R.  27.  §  (2)  bekezdésének 
értelmében  tilos.  A  hivatkozott  jogszabályhely  értelmében  nyílt  téri  hulladékégetésnek minősül, 
ha a hulladék - az elemi kár kivételével - bármilyen okból kigyullad. 
A  Lev.R.  28. §  (2)  bekezdése  értelmében  a  közúti  jármű  üzembentartója,  a  vasúti  jármű 
üzemeltetője  szállítás  esetén  a  szállított  anyag  által  okozott  levegőterhelés  megelőzéséről 
gondoskodni köteles. 
A Lev.R. 30. § 
(1) bekezdése értelmében bűzzel járó tevékenység az elérhető legjobb technika alkalmazásával 
végezhető. 
(2)  bekezdése  értelmében,  ha  az  elérhető  legjobb  technika  nem  biztosítja  a  levegő  lakosságot 
zavaró  bűzzel  való  terhelésének  megelőzősét,  további  műszaki  követelmények  írhatók  elő, 
például  szaghatás  csökkentő  berendezés  alkalmazása,  vagy  meglévő  berendezés  leválasztási 
hatásfokának  növelése.  Ha  a  levegő  lakosságot  zavaró  bűzzel  való  terhelésének  megelőzése 
műszakilag  nem  biztosítható,  a  bűzzel  járó  tevékenység  korlátozható,  felfüggeszthető  vagy 
megtiltható. 
 
Zajvédelem: 
Zajvédelmi feltétel előírása nem indokolt. 
 
A benyújtott tervdokumentáció alapján a módosítási kérelem zaj- és rezgésvédelmi szempontból 
változást  nem  okoz,  a  környezetvédelmi  hatóság  által  kiadott  HB/17-JHNY/00124-13/2022. 
számú  határozatban  előírtak  mindenkori  betartása  kötelező,  a  határozatban  előírt  zajmérés  a 
dokumentációban leírtak szerint folyamatban van. 
A zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos feltétel a környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes 
szabályairól szóló 284/2007. (X. 29.) Kormányrendelet alapján került előírásra. 
 
Földtani közeg védelme: 
A környezetvédelmi hatóság a földtani közeg minőségének védelme tekintetében feltételeket az 
Éltex Kft. – Hajdúhadház, Sámsoni u. 2. (13740/12 hrsz.) alatti ingatlanon – veszélyes hulladék 
kereskedelmi,  gyűjtési  és  előkezelési engedély módosítási kérelme  kapcsán nem kíván  előírni, 
mivel 
azt 

HB/17-KTF/01314-16/2021 
számon 
kiadott 
és 
módosítani 
kívánt 
hulladékgazdálkodási engedély már tartalmazza. 
 
A környezetvédelmi hatóság hatáskörét az ügyben a környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági és 
igazgatási  feladatokat  ellátó  szervek  kijelöléséről  szóló  71/2015.  (III.  30.)  Korm.  rendelet  9.  §  (2) 
bekezdése állapítja meg. 
 
A területi hulladékgazdálkodási hatóság az alaphatározat módosítási eljárásban a hulladékgazdálkodási 
hatóság kijelöléséről szóló 124/2021. (III. 12.) Korm. rendelet a 1. sz. melléklet 3. pontja alapján a Hajdú-
Bihar  Megyei  Kormányhivatal  Balmazújvárosi  Járási  Hivatal  Népegészségügyi  Osztályát  szakkérdés 
vizsgálatában megkereste, aki 2022. május 30. napján az alábbi feljegyzést adta:  
 
Az  ÉLTEX  Kereskedelmi  és  Fuvarozó  Kft.  (4028  Debrecen,  Weszprémi  u.  2.  A.  ép.  2.) 
Hajdúhadház, Sámsoni u. 2. Hrsz. 13740/17 hrsz. alatti telephelyen végzett veszélyes hulladék  
kereskedelmére,  gyűjtésére  és  előkezelésére  vonatkozó  hulladékgazdálkodási  engedély 
módosítás  kiadása  ügyében,  a  Hajdú-Bihar  Megyei  Kormányhivatal  Környezetvédelmi  és 

 

 
Természetvédelmi  Főosztály  Hulladékgazdálkodási  Osztály  (4024  Debrecen,  Piac  u.  42–48.) 
HB/17-HGO/01074-4/2022. ügyiratszámú eljárásában – a népegészségügyi feladatkörbe tartozó 
szakkérdés vizsgálata  során  –  a megküldött  dokumentáció,  valamint  a  2022. május 10.  napján 
megtartott helyszíni szemle alapján megállapítást nyert, hogy az közegészségügyi szempontból 
megfelelő. 
 
A  Hajdú-Bihar  Megyei  Kormányhivatal  Környezetvédelmi  és  Természetvédelmi  Főosztály 
Hulladékgazdálkodási Osztály (4024 Debrecen, Piac u. 42–48.) által az ÉLTEX Kereskedelmi és 
Fuvarozó  Kft.  (4028  Debrecen,  Weszprémi  u.  2.  A.  ép.  2.)  Hajdúhadház,  Sámsoni  u.  2.  sz.  
13740/17.  hrsz.  alatti  telephelyen  végzett  veszélyes  hulladék  kereskedelmére,  gyűjtésére  és 
előkezelésére  vonatkozó  hulladékgazdálkodási  tevékenység  engedély  módosítása  során 
népegészségügyi  feladatkörbe  tartozóan  „A  hulladékgazdálkodási  hatóság  kijelöléséről”  szóló 
124/2021.  (III.  12.)  Korm.  rendelet  1.  sz.  melléklet  3.  pontjában  nevesített  szakkérdésben 
(Környezet-egészségügyi  szakkérdésekre,  így  különösen  az  egészségkárosító  kockázatok  és 
esetleges hatások felmérésére, a fertőző betegségek terjedésének megakadályozására, a rovar- 
és  rágcsálóirtás,  a  veszélyes  készítményekkel  végzett  tevékenység  vizsgálatára,  a  települési 
szilárd  hulladékkal  kapcsolatos  közegészségügyi,  járványügyi  vonatkozású  követelmények 
érvényesítésére kiterjedően.) vizsgálatra került. 
 
A  területi  hulladékgazdálkodási  hatóság  az  egyes  közérdeken  alapuló  kényszerítő  indok  alapján  eljáró 
szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. sz. melléklet 19. pont 55. és 56. 
alpontja  alapján  megkereste  az ügyben  hatáskörrel rendelkező  szakhatóságként a  Hajdú-Bihar  Megyei 
Katasztrófavédelmi Igazgatóság Igazgató-helyettesi Szervezet Katasztrófavédelmi Hatósági Szolgálatát, 
aki az engedély módosításához hozzájárult és azt az alábbiakkal indokolta:  
 

Hajdú-Bihar 
Megyei 
Kormányhivatal 
Környezetvédelmi, 
Természetvédelmi 
és 
Hulladékgazdálkodási  Főosztálya  (továbbiakban:  Főosztály)  a  hivatkozott  számú  ügyiratában  a 
Hajdú-Bihar 
Megyei 
Katasztrófavédelmi 
Igazgatóság 
Igazgató-helyettesi 
Szervezet 
Katasztrófavédelmi  Hatósági  Szolgálat  (továbbiakban:  vízügyi  és  vízvédelmi  hatóság) 
szakhatósági  állásfoglalását  kérte  az  Éltex Kereskedelmi és Fuvarozó  Kft.  részére  a  veszélyes 
hulladék kereskedelmi, gyűjtési és előkezelési engedély  módosításának kiadásához. 
 
Vízügyi és vízvédelmi szempontból vizsgálandó szakkérdés: 
  A  tevékenység  vízellátásának,  csapadék-  és  szennyvíz-  elvezetésének,  valamint  a 
szennyvíz tisztításának a vízbázisra, a vizek lefolyására gyakorolt hatás vizsgálata.  
  A tevékenységnek a felszíni és felszín alatti vizekre gyakorolt hatás vizsgálata. 
 
A telek vízellátása közüzemi hálózatról biztosított. Technológiai vízfelhasználás nem történik. 
A szennyvízelvezetés a meglévő közműpótló zárt szennyvízgyűjtő aknába történik. 
A keletkező tiszta csapadékvíz telken belül elszikkad. 
A  hulladékok  csapadékvízzel  való  érintkezést  kizáróan  kerülnek  tárolásra  és  feldolgozásra  a 
raktárcsarnokon belül, mely vízzáró burkolattal ellátott, fedett terület. 
 
Az ügyintézés során megállapításra került, hogy a vízügyi és vízvédelmi hatóság a 35900/979-
1/2022.ált.  sz.  ügyiratában  szakhatósági  állásfoglalást  adott  ki  a  tárgyi  beruházásokkal 
kapcsolatban lefolytatott előzetes vizsgálati engedélyezési dokumentációk elfogadásához. 
 
A  felszín  alatti  vizek  védelméről  szóló  219/2004.  (VII.  21.)  Kormányrendelet  2.  mellékletével 
összhangban  a  27/2004.  (XII.  25.)  KvVM  rendelete  felszín  alatti  víz  állapota  szempontjából 
érzékeny  területeken  lévő  települések  besorolása  alapján  Hajdúhadház  település  érzékeny 
területen fekszik. 
Az  érintett  terület(ek)  a  vízbázisok,  a  távlati  vízbázisok,  valamint  az  ivóvízellátást  szolgáló 
vízilétesítmények  védelméről szóló  123/1997.  (VII.  18.)  Korm.  rendelettel,  valamint  határozattal 
kijelölt vízbázis védőterületet nem érint. 
 
A vizek lefolyására, mederfenntartásra, az árvíz és a jég levonulására, nem gyakorol hatást. 
 
A  dokumentáció  alapján  megállapítható,  hogy  tárgyi  tevékenység  végzésének  vízgazdálkodási 
és  vízvédelmi  szempontból  akadálya  nincs,  ezért  a  veszélyes  hulladék  kereskedelmi  gyűjtési, 
előkezelési engedély módosításának kiadásához feltétellel hozzájárulunk. 

 

 
 
A  szakhatósági  állásfoglalás  megkeresés  2022.  május  24-én  érkezett  a  hatósághoz.  A 
szakhatóság  eljárására  irányuló  ügyintézési  határidő  a  megkeresés  beérkezését  követő  naptól 
számított  tizenöt  nap  (531/2017.  (XII.  29.)  Korm.  rendelet  2.  §).  Az  ügyintézési  határidő 
betartásra került. 
 
A  döntés  elleni  önálló  jogorvoslat  az  általános  közigazgatási  rendtartásról  szóló  2016.  évi  CL. 
törvény (a továbbiakban: Ákr.) 55. § (4) bekezdése nem teszi lehetővé. 
 
A Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság hatáskörét a vízügyi igazgatási, valamint 
a vízügyi hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet 
állapítja meg. Szakhatósági állásfoglalásunkat az Ákr. 55. § (1) bekezdése és az 531/2017. (XII. 
29.) Korm. rendelet 1. melléklet 19. pont 55 és 56 alpontja figyelembevételével hoztam meg. 
 
A  területi  hulladékgazdálkodási  hatóság  az  egyes  közérdeken  alapuló  kényszerítő  indok  alapján  eljáró 
szakhatóságok  kijelöléséről  szóló  531/2017.  (XII.  29.)  Korm.  rendelet  1.  sz.  melléklet  19.  pont  54. 
alpontja  alapján  megkereste  az ügyben  hatáskörrel rendelkező  szakhatóságként a  Hajdú-Bihar  Megyei 
Katasztrófavédelmi  Igazgatóság  Hajdúnánási  Katasztrófavédelmi  Kirendeltséget,  aki  az  engedély 
módosításához hozzájárult és azt az alábbiakkal indokolta:  
 
Az  Ügyfél  kérelmére  indult  Telephelyen  folytatott  veszélyes  hulladék  kereskedelmi,  gyűjtési  és 
előkezelési  engedély  módosítási  ügyében  a  Hajdú-Bihar  Megyei  Kormányhivatal 
Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály Hulladékgazdálkodási 
Osztály (4024 Debrecen, Piac utca 42-48. szám) 2022. május 24-én megkereste a Hajdúnánási 
Katasztrófavédelmi  Kirendeltséget  (a  továbbiakban:  Kirendeltség),  mint  elsőfokú  tűzvédelmi 
szakhatóságot szakhatósági állásfoglalás kiadása céljából. 
 
A  Kirendeltség  2022.  május  31-én  megtartott  helyszíni  szemlén  tapasztaltakat  a  35960/471- 
1/2022.ált.  számú  jegyzőkönyvben  rögzítette,  valamint  a  helyszínen,  digitális  úton 
fényképfelvételek készültek. 
 
A  helyszíni  szemle  és  a  hatóságom  részére  bemutatott  dokumentumok  alapján  a  veszélyes 
hulladék kereskedelmi, gyűjtési és előkezelési engedély módosításához hozzájárultam az alábbi 
feltétellel: 
1.  A  Telephelyen  meglévő  „Feldolgozó  Csarnok”  nem  norma  szerinti  villámvédelmi 
berendezés  időszakos  felülvizsgálati  jegyzőkönyvében  feltárt  hibák  kijavítását  igazoló 
dokumentumot mutassa be hatóságom részére. 
 
A feltételt az alábbi jogszabályi rendelkezések alapján állapítottam meg: 
Az  Országos  Tűzvédelmi  Szabályzatról  szóló  54/2014.  (XII.  5.)  BM  rendelet  280.  §  (1)-(2) 
bekezdése  szerint:  (1)  bekezdés  szerint:  A  nem  norma  szerinti  meglévő  villámvédelem 
időszakos  felülvizsgálatát  a  létesítéskor  érvényben  lévő  vonatkozó  műszaki  követelménynek 
megfelelően kell végezni. 
(2) bekezdés  szerint: A  nem  norma  szerinti meglévő  villámvédelmi berendezést, ha  jogszabály 
másként nem rendelkezik, tűzvédelmi szempontból  
a)  a  300  kg  vagy  300  l  mennyiségnél  több  fokozottan  tűz-  vagy  robbanásveszélyes  osztályba 
tartozó  anyag  gyártására,  feldolgozására,  tárolására  szolgáló  helyiséget  tartalmazó,  ipari  vagy 
tárolási alaprendeltetésű építmény vagy szabadtér esetén legalább 3 évenként, 
b) egyéb esetben legalább 6 évenként, 
c)  a  villámvédelem (LPS  és  SPM)  vagy  a  védett  épület vagy  építmény minden  olyan  bővítése, 
átalakítása, javítása vagy környezetének megváltozása után, ami a villámvédelem hatásosságát 
módosíthatja, 
d)  sérülés,  erős  korrózió,  villámcsapás  valamint  minden  olyan  jelenség  észlelése  után,  amely 
károsan  befolyásolhatja  a  villámvédelem  hatásosságát,  felül  kell  vizsgáltatni  és  a  tapasztalt 
hiányosságokat a minősítő iratban meghatározott határnapig meg kell szüntetni, melynek tényét 
hitelt érdemlő módon igazolni kell.” 
 
Szakhatósági  állásfoglalásom  az  általános  közigazgatási  rendtartásról  szóló  2016.  évi  CL. 
törvény (a továbbiakban: Ákr.) 55. § (1) bekezdésén alapul. Hatáskörömet az egyes közérdeken 
alapuló  kényszerítő  indok  alapján  eljáró  szakhatóságok  kijelöléséről  szóló  531/2017.  (XII.  29.) 

 

 
Korm.  rendelet  1.  melléklet  19.  táblázat  54.  sora,  illetékességemet  a  katasztrófavédelmi 
kirendeltségek  illetékességi  területéről  szóló  43/2011.  (XI.  30.)  BM  rendelet  1.  §-a,  valamint 
ugyanezen rendelet 1. melléklete határozza meg. 
 
Döntésem a fenti jogszabályi rendelkezések alapján hoztam. 
 
Az önálló jogorvoslat lehetőségét az Ákr. 55. § (4) bekezdése alapján zártam ki. 
 
A  rendelkezésre  álló  iratok  alapján  a  területi  hulladékgazdálkodási  hatóság  megállapította,  hogy  a 
hulladékról  szóló  2012.  évi  CLXXXV.  törvény  (a  továbbiakban:  Ht.),  valamint  végrehajtási  rendeletei 
alapján  a  határozat  módosítása  hulladékgazdálkodási  érdeket  nem  sért,  ezért  a  rendelkező  részben 
foglaltaknak megfelelő döntést hozott. 
 
A  területi  hulladékgazdálkodási  hatóság  megállapította,  hogy  jelen  módosítási  eljárásban  a 
környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági eljárások igazgatási szolgáltatási díjairól szóló 14/2015. 
(III. 31.) FM. rendelet 1. sz. alapján 170.000,- Ft, azaz százhetvenezer forint eljárási költség merült fel, 
melyet az engedélyes megfizetett. 
 
A  határozat  a  fentiek  figyelembevételével  a  rendelkező  részben  foglaltak  szerint, ügyintézési  határidőn 
belül került kiadásra. 
 
A területi hulladékgazdálkodási hatóság a határozatot a 124/2021. (III. 12.) Korm. rendeletben biztosított 
jogkörében eljárva az Ákr. 80. § (1) bekezdése, a 81. § (1) bekezdése, a 112. § (1) bekezdése, a Ht. 79. 
§  (4)  bekezdése,  valamint  a  hulladékgazdálkodási  tevékenységek  nyilvántartásba  vételéről,  valamint 
hatósági  engedélyezéséről  szóló  439/2012.  (XII.  29.)  Korm.  rendelet  14.  §  (1)  bekezdés  alapján  hozta 
meg.  
 
A jogorvoslat lehetőségét az Ákr. 112. § (1) bekezdése, illetőleg a 113. § (1) bekezdés a) pontja és 114. 
§ (1) bekezdése biztosítja. 
 
A keresetlevél benyújtására vonatkozó rendelkezéseket a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi 
I. törvény (a továbbiakban: Kp.) 37. § (1) bekezdés, a 39. §, a tárgyaláson kívüli elbírálást a 77. § (1)-(2) 
bekezdése határozza meg. 
 
A Kp. 50. § és 52. § (1) bekezdésben foglaltak szerint azonnali jogvédelem keretében kérhető a halasztó 
hatály elrendelése.  
 
A tárgyalás elmulasztására vonatkozó rendelkezéseket a 82. § tartalmazza. 
 
Az  elektronikus kapcsolattartásra  vonatkozó  rendelkezéseket  a  polgári perrendtartásról szóló  2016. évi 
CXXX. törvény 605. § és 608. §-a, valamint az Eüsztv. 9. §-a határozza meg. 
 
A bírósági eljárás illetékéről az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 45/A. § (1) bekezdés, valamint 
az illetékfeljegyzési jogról a 62. § (1) bekezdés h) pont rendelkezik. 
 
Jelen  döntés  kiadmányozására  a  Hajdú-Bihar  Megyei  Kormányhivatal  hatályos  kiadmányozási 
szabályzata  alapján  a  Hajdú-Bihar  Megyei  Kormányhivatal  Környezetvédelmi,  Természetvédelmi  és 
Hulladékgazdálkodási Főosztály vezetője jogosult. 
 
Debrecen, időbélyegző szerint 
 
Rácz Róbert  
kormánymegbízott 
nevében és megbízásából 
 
 
 
 
 
 
 
 
      Dr. Hajduné Dr. Kovács Mária Mónika 
 
 
 
 
 
 
 
 
          főosztályvezető  
 
 
10 
 

 
Kapják:  
1.  Éltex Kereskedelmi és Fuvarozó Kft.  
2.  Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Balmazújvárosi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály 
3.  Hajdú-Bihar 
Megyei 
Katasztrófavédelmi 
Igazgatóság 
Igazgató-helyettesi 
Szervezet 
Katasztrófavédelmi Hatósági Szolgálat 
4.  Hajdú-Bihar  Megyei  Katasztrófavédelmi  Igazgatóság  Hajdúnánási  Katasztrófavédelmi 
Kirendeltség 
5.  Irattár 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
11