Ügyiratszám: HB/17-HGO/00677-11/2022
Tárgy: hulladékgazdálkodási engedély
Ügyintéző: Kunglerné Hadadi Tünde
Telefon: 52/511-008
Határozat
I.
A területi hulladékgazdálkodási hatáskörében eljáró Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal (a
továbbiakban: területi hulladékgazdálkodási hatóság) az ÉLTEX Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. (4028
Debrecen, Weszprémi utca 2. A. ép. 2.; adószám: 11148177-2-09; cégjegyzékszám: 09-09-002333;
KÜJ: 100393875 (a továbbiakban: engedélyes)] részére – kérelmének helyt adva–
jóváhagyja,
a 4242 Hajdúhadház, Sámsoni út 2. szám (13740/12 hrsz.; KTJ: 102709084) alatti telephelyen található
hulladéktároló hely üzemeltetési szabályzatot.
II.
A területi hulladékgazdálkodási hatóság
engedélyezi,
a nem veszélyes hulladékok kereskedelmét, gyűjtését és előkezelését az alábbiak szerint:
III.
1. Az
engedélyezett
hulladékgazdálkodási
tevékenység
megnevezése,
valamint
a
hulladékgazdálkodási tevékenységgel érintett terület:
Nem-veszélyes hulladék kereskedelme, gyűjtése és előkezelése az engedélyes 4242 Hajdúhadház,
Sámsoni út 2. szám (13740/12 hrsz.; KTJ: 102709084) alatti telephelyén.
Besorolása a hulladékgazdálkodással kapcsolatos ártalmatlanítási és hasznosítási műveletek
felsorolásáról szóló 43/2016. (VI. 28.) FM rendelet 2. sz. melléklete, valamint a
hulladékgazdálkodási tevékenységek nyilvántartásba vételéről, valamint hatósági engedélyezéséről
szóló 439/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet 2. sz. melléklete szerint:
R12 Átalakítás az R1–R11 műveletek valamelyikének elvégzése érdekében (R-kód hiányában ez
a művelet magában foglalhatja a hasznosítást megelőző előkészítő műveleteket, mint például az
R1–R11 műveleteket megelőzően végzett válogatás, aprítás, tömörítés, pelletkészítés, szárítás,
zúzás, kondicionálás vagy elkülönítés);
-
E02 – 03 aprítás (zúzás, törés, darabolás, őrlés);
-
E02 – 04 tömörítés, bálázás, darabosítás (pl. agglomerálás, regranulálás);
-
E02 – 05 válogatás alaki jellemzők szerint (osztályozás);
Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály
Hulladékgazdálkodási Osztály
4024 Debrecen, Piac u. 42–48. Telefon: (36 52) 511-000 Fax: (36 52) 511-040
E-mail:
[email protected]
-
E02 – 06 válogatás anyagminőség szerint (osztályozás);
-
E02 – 08 hulladékká vált elektromos, elektronikus berendezés bontása;
-
E03 – 01 semlegesítés, közömbösítés
2. a) Kereskedhető, gyűjthető és előkezelhető nem-veszélyes hulladékok (kivéve fémhulladék)
azonosító kódja, mennyisége, megnevezése, valamint a kezelés módja:
Azonosító
Megnevezés
Mennyiség
Kezelési kód
kód
(t/év)
02 01 04
műanyaghulladék (kivéve a csomagolás)
16650 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
03 01 05
fűrészpor, faforgács, darabos eselék, fa, forgácslap és
16650 E02-03, E02-04,
furnér, amely különbözik a 03 01 04-től
E02-05, E02-06
04 02 22
16650 E02-04, E02-05,
feldolgozott textilszál hulladék
E02-06
07 02 13
16650 E02-03, E02-04,
hulladék műanyag
E02-05, E02-06
08 03 18
16650 E02-04, E02-05,
hulladék műanyag
E02-06
08 04 10
ragasztók, tömítőanyagok hulladéka, amely különbözik a
16650 E02-05, E02-06
08 04 09-től
10 08 09
egyéb salakok
16650 E02-05, E02-06
10 08 11
kohósalakok (fémsalakok) és gyúlékony fölözék, amely
16650 E02-05, E02-06
különbözik a 10 08 10-től
10 11 12
16650 E02-03, E02-05,
üveghulladék, amely különbözik a 10 11 11-től
E02-06
12 01 05
16650 E02-03, E02-04,
gyalulásból és esztergálásból származó műanyag forgács
E02-05, E02-06
12 01 17
homokfúvatási hulladék, amely különbözik a 12 01 16-tól
16650 E02-05, E02-06
15 01 01
papír és karton csomagolási hulladék
16650 E02-04, E02-06
15 01 02
16650 E02-03, E02-04,
műanyag csomagolási hulladék
E02-05, E02-06
15 01 03
16650 E02-03, E02-04,
fa csomagolási hulladék
E02-05, E02-06
15 01 06
16650 E02-03, E02-04,
egyéb, kevert csomagolási hulladék
E02-05, E02-06
15 01 07
16650 E02-03, E02-05,
üveg csomagolási hulladék
E02-06
15 01 09
16650 E02-04, E02-05,
textil csomagolási hulladék
E02-06
15 02 03
16650 E02-03, E02-04,
textil csomagolási hulladék
E02-05, E02-06
16 01 03
16650 E02-03, E02-04,
hulladékká vált gumiabroncsok
E02-05, E02-06
16 01 19
16650 E02-03, E02-04,
műanyagok
E02-05, E02-06
16 01 20
16650 E02-03, E02-05,
üveg
E02-06
16 03 04
16650 E02-03, E02-04,
szervetlen hulladék, amely különbözik a 16 03 03-tól
E02-05, E02-06
16 03 06
16650 E02-03, E02-04,
szervetlen hulladék, amely különbözik a 16 03 03-tól
E02-05, E02-06
17 01 01
16650 E02-03, E02-05,
beton
E02-06
17 01 02
16650 E02-03, E02-05,
tégla
E02-06
17 01 03
16650 E02-03, E02-05,
cserép és kerámia
E02-06
2
17 01 07
beton, tégla, cserép és kerámia frakció vagy azok
16650 E02-03, E02-05,
keveréke, amely különbözik a 17 01 06-tól
E02-06
17 02 01
16650 E02-03, E02-04,
fa
E02-05, E02-06
17 02 02
16650 E02-03, E02-05,
üveg
E02-06
17 02 03
16650 E02-03, E02-04,
üveg
E02-05, E02-06
17 05 04
16650 E02-03, E02-05,
föld és kövek, amelyek különböznek a 17 05 03-tól
E02-06
17 06 04
szigetelő anyag, amely különbözik a 17 06 01 és a 17 06
16650 E02-05, E02-06
03-tól
17 08 02
gipsz-alapú építőanyag, amely különbözik a 17 08 01-től
16650 E02-05, E02-06
17 09 04
kevert építési-bontási hulladék, amely különbözik a 17 09
16650 E02-03, E02-05,
01-től, a 17 09 02-től és a 17 09 03-tól
E02-06
19 12 01
papír és karton
16650 E02-04, E02-06
19 12 04
16650 E02-03, E02-04,
papír és karton
E02-05, E02-06
19 12 05
16650 E02-03, E02-05,
üveg
E02-06
19 12 07
16650 E02-03, E02-04,
fa, amely különbözik a 19 12 06-tól
E02-05, E02-06
19 12 08
16650 E02-04, E02-05,
textíliák
E02-06
19 12 10
16650 E02-03, E02-04,
éghető hulladék (pl. keverékből készített tüzelőanyag)
E02-05, E02-06
19 12 12
egyéb, a 19 12 11-től különböző hulladék mechanikai
16650 E02-03, E02-04,
kezelésével nyert hulladék (ideértve a kevert anyagokat
E02-05, E02-06
is)
20 01 01
papír és karton
16650 E02-04, E02-06
20 01 02
16650 E02-03, E02-05,
üveg
E02-06
20 01 10
16650 E02-04, E02-05,
ruhanemű
E02-06
20 01 11
16650 E02-04, E02-05,
textíliák
E02-06
20 01 38
16650 E02-03, E02-04,
fa, amely különbözik a 20 01 37-től
E02-05, E02-06
20 01 39
16650 E02-03, E02-04,
műanyagok
E02-05, E02-06
20 02 01
16650 E02-03, E02-04,
biológiailag lebomló hulladék
E02-05, E02-06
20 03 07
16650 E02-03, E02-04,
lomhulladék
E02-05, E02-06
20 03 99
közelebbről meg nem határozott lakossági hulladék
16650 E02-05, E02-06
Egy év alatt kereskedhető, gyűjthető és előkezelhető nem
16650
veszélyes hulladék (fém hulladék kivételével) maximum:
b) Kereskedhető, gyűjthető és előkezelhető nem-veszélyes fém hulladékok azonosító kódja,
mennyisége, megnevezése, valamint a kezelés módja:
Azonosító
Megnevezés
Mennyiség
Kezelési kód
kód
(t/év)
02 01 10
fémhulladék
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
12 01 01
vasfém részek és esztergaforgács
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
3
12 01 02
vasfém részek és por
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
12 01 03
nemvas fém reszelék és esztergaforgács
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
12 01 04
nemvas fém részek és por
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
15 01 04
fém csomagolási hulladék
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
16 01 17
vasfémek
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
16 01 18
vasfémek
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
16 02 14
kiselejtezett berendezés, amely különbözik a 16 02 09-től
5000 E02-03, E02-04,
16 02 13-ig terjedő hulladéktípusoktól
E02-05, E02-06
16 02 16
kiselejtezett berendezésből eltávolított anyag, amely
5000 E02-03, E02-04,
különbözik a 16 02 15-től
E02-05, E02-06
16 06 04
kiselejtezett berendezésből eltávolított anyag, amely
5000 E02-03, E02-04,
különbözik a 16 02 15-től
E02-05, E02-06
16 06 05
egyéb elemek és akkumulátorok
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06,
E03-01
17 04 01
vörösréz, bronz, sárgaréz
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
17 04 02
alumínium
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
17 04 03
ólom
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
17 04 04
cink
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
17 04 05
vas és acél
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
17 04 06
ón
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
17 04 07
fémkeverék
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
17 04 11
kábel, amely különbözik a 17 04 10-től
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
19 10 01
vas- és acélhulladék
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
19 10 02
nemvas fém hulladék
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
19 12 02
fém vas
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
19 12 03
nemvas fémek
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
20 01 34
elemek és akkumulátorok, amelyek különböznek a 20 01
5000 E02-03, E02-04,
33-tól
E02-05, E02-06
20 01 36
kiselejtezett elektromos és elektronikus berendezések,
5000 E02-03, E02-04,
amelyek különböznek a 20 01 21-től, a 20 01 23-tól és a
E02-05, E02-06
20 01 35-től
20 01 40
fémek
5000 E02-03, E02-04,
E02-05, E02-06
Egy év alatt kereskedhető, gyűjthető és előkezelhető nem
5000
veszélyes fémhulladékok maximális mennyisége:
3. Személyi, tárgyi és pénzügyi feltételek:
a.) Személyi feltételek:
4
Az engedélyes környezetvédelmi megbízottat alkalmaz a tevékenység irányítására. A hulladék
kereskedelmi, gyűjtési és előkezelési tevékenység végzéséhez megfelelő számú alkalmazottat
foglalkoztat.
b.) Tárgyi feltételek:
2 db TOYOTA típusú dízel targonca
3 db CLARK típusú dízel targonca bálafogó adapterrel
ORWAK 3410 típusú egy kamrás szakaszos bálázó gép
ORWAK 3605 típusú egy kamrás szakaszos bálázó gép
WEIMA Spider típusú darálógép
WENSUI típusú műanyag darálógép
Avermann LOGOPRESS 3000 típusú kétkamrás bálázó gép
konténeres tömörítő berendezések
nyitott és zárt szállító konténerek
3 tonna méréshatárú lapmérleg
1 db CLARK típusú elektromos targonca
SHINI SG 36 típusú műanyag daráló
kádak, boxok
c.) Biztosítási feltételek:
Az esetlegesen bekövetkező havária helyzet elhárítása céljából az engedélyes
környezetszennyezési felelősség biztosítással rendelkezik az Allianz Hungária Zrt-nél
(kötvényszám: AHB723533242), valamint a Raiffeisen Bank Zrt-nél vezetett 12052712-
01721873-00900004 számú számlán 200.000,- forint került lekötésre.
Az engedélyes köteles a környezeti károk felszámolására szolgáló biztosítási szerződést az
engedélyezett tevékenység befejezéséig fenntartani.
4. A hulladékkezelési technológia műszaki jellemzői:
A beérkező hulladékok mérlegelést követően a hulladéktároló helyen kerülnek elhelyezésre
hulladék típus és fajta szerint.
A műanyag hulladékokat méretüktől és fajtájától függően a daraboló gépbe ömlesztve aprítják,
darálják.
A lédig papír karton és műanyag csomagolási hulladékokat a tömörítő gép segítségével bálázzák.
Az építési-bontási hulladékokat válogatják, a hasznosítható frakciókat értékesítik.
A telephelyre beérkező egy utas, törött, nem újrahasználható fa csomagoló anyagot szortírozzák.
Kezelésre kizárólag az idegen anyagot és veszélyes komponenseket nem tartalmazó fa hulladékok
kerülnek. A kiválogatott fa hulladékot hasznosítási engedéllyel rendelkező szervezetnek adják át.
Sós semlegesítés során a selejtté vált nem veszélyes akkumulátor hulladékokat sós vízbe helyezik.
Az áztatás ideje (3-5 nap) akkumulátorok típusától függ. A semlegesítés folyamat során a só
koncentrációját minden nap ellenőrzik és rögzítik a chek-sheetre. A lemerítési idő eltelte után a
selejt akkumulátor hulladék elszállítása napján a sós vizet leengedik.
5. A hulladékkezelési technológia környezetvédelmi jellemzői:
A telephely ipari gazdasági területen helyezkedik el. Az előkezelési tevékenységből légszennyező
anyag nem származik. Jelentés köteles légszennyező pontforrás a telephelyen nem található.
A telephely közüzemi víz- és csatorna bekötéssel rendelkezik. A csapadékvizet víznyelőkkel
összegyűjtve vezetik a telepi csapadékvíz elvezető rendszerbe.
A telephelyhez legközelebbi zajtól védendő létesítmény 45 méterre található.
A technológiák során sót használnak segédanyagként a sós semlegesítés során.
Másodlagosan keletkező hulladékok: az előkezelés során a hulladék jellege nem változik meg, csak
anyag fajtánként szétválasztódik. A technológiában csak kis mértékben keletkezik másodlagos
hulladék:
Azonosító
Megnevezés
kód
19 02 11*
veszélyes anyagokat tartalmazó egyéb hulladék
19 10 01
vas- és acélhulladék
5
19 10 02
nemvas fém hulladék
19 12 01
nemvas fém hulladék
19 12 02
fém vas
19 12 03
nemvas fémek
19 12 04
műanyag és gumi
19 12 05
üveg
19 12 07
fa, amely különbözik a 19 12 06-tól
19 12 08
textíliák
19 12 10
éghető hulladék (pl. keverékből készített tüzelőanyag)
6. A telephely bezárásának feltételei:
A telephely bezárására indított eljárás során az üzemeltetőnek be kell mutatnia a működés
következtében a környezetet ért hatásokat, amely alapján a területi hulladékgazdálkodási hatóság
megállapítja az esetlegesen elvégzendő vizsgálatok körét és a további teendőket.
A telephely bezárására indított eljárás megkezdéséig az átvett, illetve a tevékenység végzése során
keletkezett hulladékokat azok átvételére a hulladékgazdálkodási hatóság által feljogosított
szervezetnek át kell adni. A tevékenység befejezése után hulladék a telephelyen nem maradhat.
7. Hibás működés és a káresemény (havária) esetére vonatkozó előírás:
A hulladék kereskedelméből, gyűjtésből és előkezelésből esetlegesen bekövetkező
környezetszennyezés elhárítására a megfelelő eszközöket biztosítani kell. A tevékenység végzése
során bármilyen okból bekövetkező környezetszennyezés elhárításáról az engedélyes
haladéktalanul intézkedni köteles. A bekövetkezett káreseményről, annak kiterjedéséről, mértékéről,
a veszélyeztetett környezeti elemekről, továbbá a tett intézkedésekről írásban – telefaxon és e-
mailben – kell értesíteni az illetékes területi hulladékgazdálkodási hatóságot. A környezetbe került
hulladék jogszabályokban előírt összegyűjtéséről és elhelyezéséről engedélyes késedelem nélkül
gondoskodni köteles.
IV.
Hulladékgazdálkodási előírások:
1. A kezelés során használt eszközök, berendezések műszaki állapotát rendszeresen ellenőrizni és
szükség szerint javítani kell.
2. A hulladéktároló helyen egyidejűleg 2500 tonna nem veszélyes hulladék tárolható.
3. A hulladéktároló hely kialakítása és üzemeltetése során maradéktalanul be kell tartani az egyes
hulladékgazdálkodási létesítmények kialakításának és üzemeltetésének szabályairól szóló
246/2014. (IX. 29.) Korm. rendeletben foglaltakat.
4. Hulladéktároló helyen hulladék csak a hulladék fajtájának biztonságos elhelyezésére alkalmas, a
hulladék mennyiségétől és minőségétől függő méretű és kialakítású, zárt rendszerű konténerben
tárolható. Ha a hulladék mérete, fizikai tulajdonsága és mennyisége folytán konténerbe nem
helyezhető a tárolása ömlesztve is történhet.
5. A tárolt hulladék fajtáját és típusát a konténeren, illetve a tárolás helyén felállított táblán –
megkülönböztető, jól látható, figyelemfelkeltő jelzés, felirat alkalmazásával – egyértelműen és
olvashatóan fel kell tüntetni.
6. A hulladéktároló helyen csak annyi hulladék tárolható, amennyi a hulladék zavartalan és
biztonságos
tárolása
érdekében
lehetséges,
figyelemmel
a
hulladéktároló
hely
tárolókapacitására.
7. A területi hulladékgazdálkodási hatóság által jóváhagyott hulladéktároló hely szabályzatban
foglaltakat be kell tartani.
8. A gyűjtött hulladék előzetes válogatása, előzetes tárolása összesen legfeljebb 1 évig végezhető.
Ezt követően a hulladék kezeléséről haladéktalanul gondoskodni kell.
9. A tevékenység során keletkezett, illetve az átvett, valamint kezelt hulladékokról a hulladékkal
kapcsolatos nyilvántartási és adatszolgáltatási kötelezettségekről szóló 309/2014. (XII. 11.)
Korm. rendeletben foglaltaknak megfelelő nyilvántartást kell vezetni.
10. Adatszolgáltatási kötelezettségének nem-veszélyes hulladék esetén, évente a tárgyévet követő
év március 1. napjáig kell eleget tennie.
6
11. A hulladék előkezelésekről technológiánként üzemnaplót kell vezetni.
12. Az adatszolgáltatási kötelezettségének keletkezését és megszűnését a kötelezettség
keletkezésétől vagy megszűnésétől számított 15 napon belül be kell jelenteni.
13. Amennyiben az engedély rendelkező részében rögzített adatokban, technológiában vagy ezeket
érintően változás, valamint tulajdonosváltozás következik be, illetve új információk merülnek fel,
úgy az engedélyes köteles azt 15 napon belül a területi hulladékgazdálkodási hatóságnak
bejelenteni.
14. Az engedély jogosultja köteles a hulladékgazdálkodási tevékenység folytatásának
megszüntetését, befejezését – a megszüntetést, befejezést megelőzően legalább 30 nappal – a
területi hulladékgazdálkodási hatóságnak bejelenteni.
A környezetvédelmi hatáskörében eljáró Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal (a továbbiakban:
környezetvédelmi hatóság) által előírt feltételek:
1. A hulladék gyűjtése és előkezekése során – rendszeres ellenőrzéssel, megfelelő karbantartással és
a szükséges javítással – folyamatosan biztosítani kell, hogy a hulladéktároló helyhez vezető és a
hulladéktároló hely alapjául szolgáló telephely területén belül kialakított közlekedési útvonal és a
tárolótér, valamint az előkezelés helyének burkolata egységes és egybefüggő legyen és maradjon.
2. Fedetlen, a csapadékvíztől biztonságosan nem védett tárolótéren, illetve megfelelő műszaki
védelmet biztosító tárolóeszköz (pl. zárt konténer) igénybevétele nélkül tilos olyan hulladék tárolása,
amelyből, vagy amelyről a csapadékvíz szennyezőanyagokat oldhat ki, vagy moshat le.
3. A sóoldatot tartalmazó semlegesítési kád és a környezetében lévő padozat (csöpögési-, kihordási
zóna) anyagában és/vagy bevonatában a sóoldatnak ellenálló legyen.
4. A tevékenység végzése során különös figyelmet kell fordítani arra, hogy a felszín alatti vizek
védelméről szóló 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Fav.) 1. számú melléklete
szerinti szennyező anyagot tartalmazó anyag ne jusson a földtani közegbe, ezért a hulladék
beszállítása, tárolása, előkezelése során fokozott figyelmet kell fordítani a technológiai fegyelem
betartására, betartatására. A földtani közeg esetleges szennyeződése esetén a szennyeződés
mértéke nem okozhatja a földtani közeg és a felszín alatti víz szennyezéssel szembeni védelméhez
szükséges határértékekről és a szennyezések méréséről szóló 6/2009. (IV.14.) KvVM-EüM-FVM
együttes rendelet (a továbbiakban: Favhér.) 1. és 3. mellékletében megállapított (B) szennyezettségi
határértéknél kedvezőtlenebb állapotot.
5. Az esetlegesen környezetbe jutó szennyezőanyagok lokalizálására, felitatására, semlegesítésére és
eltávolítására alkalmas – a havária tervben szereplő – kárelhárítási anyagokat, eszközöket
folyamatosan készenlétben kell tartani. Használatukat, felhasználásukat követően azokat az
engedélyesnek haladéktalanul pótolnia, illetve helyettesítenie kell.
6. A tevékenység végzése során bármilyen okból bekövetkező, a földtani közeget érintő szennyezés
elhárításáról az engedélyes köteles haladéktalanul intézkedni. A bekövetkezett káreseményről,
annak kiterjedéséről, mértékéről, továbbá a megtett intézkedésekről haladéktalanul – telefonon,
majd írásban is – értesíteni kell a környezetvédelmi hatóságot.
7. A telephely működtetése során jelentéskötelezett légszennyező pontforrás kizárólag a
környezetvédelmi hatóság által kiadott pontforrás létesítési-, illetve működési engedély birtokában
létesíthető, illetve üzemeltethető.
8. A telephelyen diffúz jellegű légszennyező anyag kibocsátással járó technológiát az elérhető legjobb
technika alkalmazásával úgy kell működtetni, hogy abból a lehető legkevesebb légszennyező anyag
kerüljön a levegőbe, illetve zavaró hatást ne okozzon.
9. A tevékenység végzése során az elérhető legjobb technika alkalmazásával meg kell akadályozni a
szomszédos ingatlanok diffúz porterhelését. Ennek érdekében a telephely területén, illetve annak
környezetében a deponálások, törések során a diffúz levegőterhelés megakadályozása érdekében
műszaki intézkedéseket kell tenni (nedvesítés, porelszívás stb.).
10. Bűzzel járó tevékenység végzése során az elérhető legjobb technika alkalmazásával meg kell
akadályozni, hogy bűzkibocsátás történjen a környezeti levegőbe. Ennek érdekében a telephelyen
végzett tevékenységet olyan műszaki megoldások alkalmazásával kell végezni, amely biztosítja,
hogy a környezeti levegő diffúz bűzterhelése az elérhető legkisebb mértékű legyen.
11. A tevékenységgel kapcsolatos szállítások esetén a fuvarozó köteles gondoskodni arról megfelelő
intézkedés megtételével (takarás, csomagolás stb.), hogy a szállított anyag levegőterhelést ne
okozzon.
12. Az elérhető legjobb technika alkalmazása mellett, munkaszervezéssel és a technológiai fegyelem
betartásával biztosítani kell, hogy az üzemelés során a zaj- és rezgéskibocsátás a környezeti zaj- és
rezgésterhelési határértékek megállapításáról szóló 27/2008. (XII. 3.) KvVM-EüM együttes
7
rendeletben előírt határértékek maradéktalan teljesülésén túlmenően, az érintett környezetet a
lehető legkisebb mértékben zavarja.
13. A telephelyen a tevékenység végzésének zajkibocsátását műszeres zajmérések alapján készült
szakvéleményben igazolni kell, hogy a tevékenységből származó zajkibocsátás megfelel-e a
zajkibocsátási határértékeknek. A zajméréseket és a vizsgálati eredmények értékelését az MSZ
18150-1 szabvány előírásai szerint, vagy azzal egyenértékű eredményt adó módszerrel kell
elvégezni. A méréseket a zajkibocsátási határértékek megállapításának, valamint a zaj- és
rezgéskibocsátás ellenőrzésének módjáról szóló 93/2007. (XII. 18.) KvVM rendelet 1. § (3)
bekezdésében előírtak figyelembe vételével a rendszeresen előforduló, legnagyobb környezeti
zajkibocsátású üzemelési állapotban kell elvégezni. A telephely zajforrásainak hatásterületét a
környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007. (X. 29.) Korm.rendelet
(továbbiakban: ZajR) 6. § -a alapján kell meghatározni, és azt léptékhelyes, méretaránnyal ellátott
helyszínrajzon ábrázolni kell. A zajmérések adatait dokumentáló mérési jegyzőkönyvet a valós
hatásterület meghatározásával a környezetvédelmi hatóság részére meg kell küldeni.
14. Amennyiben a környezeti zajforrások valós hatásterületén védendő épület, helyiség van, a
zajmérések adatait dokumentáló mérési jegyzőkönyv megküldésével egyidejűleg a környezeti zajt
előidéző üzemi zajforrásra vonatkozóan engedélyes köteles megkérni a környezetvédelmi hatóságtól
a környezeti zajkibocsátási határérték megállapítását és a határérték betartásának feltételeit
megteremteni.
15. Környezetet zavaró, káros környezetterhelés kialakulása esetén az engedélyes utólag is kötelezhető
környezetvédelmi célú műszaki megoldás, vagy intézkedés megtételére.
Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Balmazújvárosi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály 2022.
április 19. napján adott feljegyzése (közegészségügyi előírások):
Az ÉLTEX Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. (4028 Debrecen, Weszprémi u. 2. A. ép. 2. sz.) Hajdúhadház,
Sámsoni utca 2. 13740/12 hrsz. alatti telephelyen végzett nem veszélyes hulladék kereskedelmére,
gyűjtésére és előkezelésére vonatkozó hulladékgazdálkodási engedély kiadása ügyében, a Hajdú-Bihar
Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály
Hulladékgazdálkodási Osztály (4024 Debrecen, Piac u. 42-48.) HB/17-HGO/00677-5/2022. ügyiratszámú
eljárásában - a népegészségügyi feladatkörbe tartozó szakkérdés vizsgálata során - a megküldött
dokumentáció valamint a Hatóság rendelkezésére álló adatok alapján megállapítást nyert, hogy az
közegészségügyi szempontból megfelelő.
V.
Az eljárásban közreműködő hatóság állásfoglalása:
Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság Igazgató-helyettesi Szervezet Katasztrófavédelmi
Hatósági Szolgálat 35900/2449-1/2022. ált. számú szakhatósági állásfoglalása:
Az Éltex Kereskedelmi és Fuvarozó Kft.(4028 Debrecen, Weszprémi utca 2. A. ép. 2.) a
Hajdúhadház, Sámsoni utca 2., 13740/17 hrsz-ú telephelyen végzett nem veszélyes hulladék
kereskedelmi, gyűjtési és előkezelési engedély kiadásához a Hajdú-Bihar Megyei
Katasztrófavédelmi Igazgatóság, mint vízügyi és vízvédelmi hatóság (a továbbiakban: vízügyi
hatóság)
az alábbi feltételekkel hozzájárul:
1. A tevékenységet úgy kell végezni, hogy a legkisebb mértékű környezetterhelést és
igénybevételt idézze elő, megelőzze a környezetszennyezést és kizárja a
környezetkárosítást. Az üzemeltetés során is biztosított kell legyen a felszín alatti vizek
jó minőségi állapota. Szennyező anyag felszín alatti vízbe történő közvetett és közvetlen
bevezetése, valamint földtani közegbe történő közvetlen bevezetése tilos. A felszín alatti
vízre és a földtani közegre meghatározott (B) szennyezettségi határértéknél
kedvezőtlenebb állapotot nem eredményezhetik.
2. Az okozott, vagy havária jellegű szennyezést, károsodást haladéktalanul be kell jelenteni
a Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságnak (továbbiakban vízügyi és
vízvédelmi hatóság), azonnal gondoskodva a szennyező tevékenység befejezéséről és
a kárenyhítés megkezdéséről.
8
3. Az ingatlan területén tilos olyan tevékenységet végezni, amelynek következtében
csökken a vízkészlet természetes védettsége, vagy növekszik a környezet
sérülékenysége, illetve tilos olyan lebomló anyagot juttatni a vízkészletbe, amelynek
mennyisége, jellege vagy bomlásterméke a felszín alatti víz károsodását okozza.
4. Tilos a felszíni vizekbe, illetve azok medrébe bármilyen halmazállapotú, vízszennyezést
okozó anyagot juttatni.
Jelen szakhatósági állásfoglalás más jogszabályi kötelezettség alól nem mentesít.
Jelen szakhatósági állásfoglalással szemben önálló jogorvoslatnak helye nincs, az az eljárást
befejező döntés elleni jogorvoslat keretében támadható meg.
VI.
Jelen engedély 2027. április 15. napjáig érvényes.
A területi hulladékgazdálkodási hatóság az engedélyest, mint engedéllyel rendelkezőt jelen engedély
kiadásával egyidejűleg nyilvántartásba veszi.
A hulladékkezelési engedély az engedélyben foglalt(ak)tól eltérő más jellegű tevékenység végzésére
nem jogosít és az egyéb engedélyek beszerzése alól nem mentesít (pl. üzletműködési engedély,
telepengedély, fémkereskedelmi engedély, stb.).
VII.
A határozat a közléssel végleges, ellene fellebbezésnek helye nincs.
A határozat ellen önálló jogorvoslatnak van helye, a véglegessé vált döntés ellen közigazgatási per
kezdeményezhető, melyet keresetlevéllel kell megindítani. A keresetlevelet – ha törvény eltérően nem
rendelkezik – a vitatott közigazgatási cselekmény közlésétől számított harminc napon belül kell a
Debreceni Törvényszék Közigazgatási Kollégiumához címzett (4026 Debrecen, Perényi u. 1.), de a
vitatott cselekményt megvalósító közigazgatási szervnél, azaz a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Főosztály (4024 Debrecen, Piac utca 42-
48.) címén benyújtani.
Természetes személy a keresetlevelet személyesen vagy ajánlott küldeményként postai úton is
előterjesztheti. Jogi képviselő nélkül eljáró felperes a keresetlevelet jogszabályban meghatározott
nyomtatványon is előterjesztheti.
Jogi képviselővel eljáró felperesnek, valamint az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások
általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (a továbbiakban: Eüsztv.) szerinti minden
elektronikus ügyintézésre kötelezettnek elektronikusan kell benyújtani a keresetet. Az elektronikus
ügyintézésre kötelezettek körét az Eüsztv. 9. §-a határozza meg.
A keresetlevél elektronikus úton történő benyújtásának helye: https://e-kormanyablak.kh.gov.hu/client.
Ha törvény eltérően nem rendelkezik, a keresetlevél benyújtásának a közigazgatási cselekmény
hatályosulására halasztó hatálya nincs, azonban a bíróságtól azonnali jogvédelem keretében kérhető a
halasztó hatály elrendelése. Az azonnali jogvédelem iránti kérelemben részletesen meg kell jelölni
azokat az indokokat, amelyek az azonnali jogvédelem szükségességét megalapozzák, és az ezek
igazolására szolgáló okiratokat csatolni kell. A kérelmet megalapozó tényeket valószínűsíteni kell.
Ha egyik fél sem kérte tárgyalás tartását, és azt a bíróság sem tartja szükségesnek, a bíróság az ügy
érdemében tárgyaláson kívül határoz. Tárgyalás tartását a felperes a keresetlevélben kérheti.
A közigazgatási jogvita elbírálása iránti közigazgatási per illetéke 30 000 forint. A közigazgatási bírósági
eljárásban a felet tárgyi illetékfeljegyzési jog illeti meg. A tárgyi illetékfeljegyzési jog következtében le
nem rótt kereseti illeték viseléséről a bíróság dönt.
9
Indokolás
Az ÉLTEX Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. (4028 Debrecen, Weszprémi utca 2. A. ép. 2.) nem veszélyes
hulladék kereskedelmi, gyűjtési és előkezelési engedélykérelmet nyújtott be 4242 Hajdúhadház,
Sámsoni út 2. szám alatti telephelyére vonatkozóan, 2022. március 24. napján.
A benyújtott kérelem tartalmazza a tevékenység műszaki, valamint hulladékgazdálkodási szempontból
lényeges leírását, a hulladékok körét, valamint mennyiségét.
A beadvány mellékletként tartalmazza az eljárási díjak befizetését igazoló bizonylatot, nyilatkozatot a
foglalkozás
elősegítéséről
és
a
munkanélküliek
ellátásáról
szóló
törvényben
foglaltak
figyelembevételéről, havária tervet, nyilatkozatot a korábbi hulladékgazdálkodási tevékenységről,
nyilatkozatot a köztartozásmentes adózói adatbázisban szereplésről, telepengedélyt, az
engedélykérelmet összeállító szakértő engedélyét, hulladéktároló hely üzemeltetési szabályzatot,
tulajdoni lapot, mérleg hitelesítési bizonyítványt, pénzügyi garancia meglétének igazolását.
A hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló 124/2021. (III. 12.) Korm. rendelet 2. sz. melléklet 3.
pontjában meghatározott szakkérdés vizsgálatra került a rendelkező rész Környezetvédelmi előírások
fejezetében található előírásokkal, mely az alábbiak szerint került indokolásra:
A benyújtott kérelemben foglaltak szerint a Hajdúhadház, 13740/12 hrsz. alatti telephelyen az
engedélyezett hulladékgazdálkodási tevékenység: nem veszélyes hulladékok kereskedelme,
gyűjtése és előkezelése. Jelen kérelem tárgya pedig ezen tevékenységek engedélyezésének
meghosszabbítása.
A rendelkezésre álló terület – ahol megtalálható 2db egyszintes csarnoképület a megfelelő
adminisztrációs háttérrel – és a tervezett géppark a kezelési igényeket ki tudja elégíteni, a telken
belül további építési tevékenység végzése nem válik szükségessé, így ebből eredően földtani
közeg igénybevételével nem kell számolni.
Az ivóvizet a Hajdúhadházi közszolgáltató biztosítja, a keletkező szennyvizet a közcsatornába
vezetik, amely kommunális jellegű. Az alkalmazott technológiából eredően ipari szennyvíz
keletkezésével nem kell számolni.
A telephelyre beszállított hulladékok átvételére a telephely megfelelő szilárd burkolatú úttal,
mérlegeléssel, nyilvántartással és tároló hellyel rendelkezik.
A telephelyen belüli szállítás burkolt felületű utakon történik, ahonnan a csapadékvizet
víznyelőkkel összegyűjtve vezetik a telepi csapadékvíz-elvezető rendszerbe. A hulladékok
csapadékvízzel való érintkezést kizáróan kerülnek feldolgozásra a raktárcsarnokon belül, mely
vízzáró burkolattal ellátott, fedett terület.
A fentiek szerint a földtani közeg védelme érdekében a jogszabályi előírásoknak megfelelő
műszaki védelem és intézkedés biztosított.
A benyújtott havária tervben szerepelnek a kárelhárítás személyi és tárgyi feltételei, valamint a
havária esetén szükséges intézkedések, illetve az értesítendő személyek, hatóságok, szervek.
Normál üzemi körülmények között a földtani közeget nem érheti szennyezés, amennyiben a
tevékenységet kellő körültekintéssel végzik, a földtani közeg veszélyeztetése, szennyezése
kizárható. A kérelemben foglaltak, valamint a rendelkező részben tett előírások betartása esetén
a földtani közeg védelme érdekében a jogszabályi előírásoknak megfelelő műszaki védelem és
intézkedés biztosított.
A felszín alatti vizek védelméről szóló 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Fav.)
10. § (1) és (6) bekezdései értelmében a földtani közeg kedvező minőségi állapotának
megőrzése érdekében a tevékenységet megfelelő műszaki védelem mellett kell folytatni.
Az elem- és akkumulátorhulladékkal kapcsolatos hulladékgazdálkodási tevékenységekről szóló
445/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 22. § (2) bekezdése
értelmében az akkumulátorhulladék kezelésére szolgáló helyet sav- és lúgálló bevonattal ellátott
felülettel kell felszerelni.
10
A rendelkezésre álló dokumentációk alapján a környezetvédelmi hatóság megállapította, hogy a
tevékenység engedélyezésének levegőtisztaság-védelmi szempontból az általános jogszabályi
előírások, valamint az egyedi feltételek betartása esetén akadálya nincs.
A levegő védelméről szóló 306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet (továbbiakban: Lev.R.) 4. §-a
értelmében tilos a légszennyezés, a diffúz forrás környezetvédelmi követelményeknek nem
megfelelő működtetése miatt fellépő levegőterhelés, valamint a levegő lakosságot zavaró bűzzel
való terhelése, továbbá a levegő olyan mértékű terhelése, amely légszennyezettséget okoz.
A Lev.R. 25. § (1) bekezdése értelmében helyhez kötött légszennyező pontforrás csak engedély
birtokában létesíthető és üzemeltethető.
A telephely működtetése során keletkező hulladékok nyílt téri, vagy a hulladékok égetésének
feltételeit rögzítő jogszabályban foglaltaknak nem megfelelő berendezésben történő égetése, a
háztartásban keletkező papírhulladék és veszélyesnek nem minősülő, kezeletlen fahulladék
háztartási berendezésben történő égetése kivételével a Lev.R. 27. § (2) bekezdésének
értelmében tilos. A hivatkozott jogszabályhely értelmében nyílt téri hulladékégetésnek minősül,
ha a hulladék - az elemi kár kivételével - bármilyen okból kigyullad.
A Lev.R. 28. § (2) bekezdése értelmében a közúti jármű üzembentartója, a vasúti jármű
üzemeltetője szállítás esetén a szállított anyag által okozott levegőterhelés megelőzéséről
gondoskodni köteles.
A Lev.R. 30. §
(1) bekezdése értelmében bűzzel járó tevékenység az elérhető legjobb technika alkalmazásával
végezhető.
(2) bekezdése értelmében, ha az elérhető legjobb technika nem biztosítja a levegő lakosságot
zavaró bűzzel való terhelésének megelőzősét, további műszaki követelmények írhatók elő,
például szaghatás csökkentő berendezés alkalmazása, vagy meglévő berendezés leválasztási
hatásfokának növelése. Ha a levegő lakosságot zavaró bűzzel való terhelésének megelőzése
műszakilag nem biztosítható, a bűzzel járó tevékenység korlátozható, felfüggeszthető vagy
megtiltható.
A benyújtott dokumentumok alapján megállapítható, hogy telephely vélelmezett zajszempontú
hatásterületén védendő létesítmények találhatóak. A valós zajszempontú hatásterületet a nem
veszélyes hulladékokkal kapcsolatos tevékenységek folytatásának engedélyezését követően
zajmérések alapján igazolni szükséges.
Felhívom a figyelmet, hogy az üzemeltető köteles gondoskodni az előírt határértékek
maradéktalan betartásáról. Annak érdekében, hogy az üzemeltetés zajkibocsátása a
zajkibocsátási határértékek teljesülésén túl, a lehető legkisebb környezeti zajterhelést okozza,
a zajforrások kiválasztásánál figyelemmel kell lenni a zajforrás zajteljesítmény szintjére,
valamennyi kültéri zajforrást lakóépülettől a lehető legtávolabb, a szükséges mértékű akusztikai
védelemmel ellátva kell telepíteni. A beltéri zajforrásokat úgy kell elhelyezni, az épület
hanggátlását úgy kell megvalósítani, hogy a zaj elleni védelmi követelmények maradéktalanul
betartásra kerüljenek.
A zaj- és rezgésvédelemmel kapcsolatos feltétel a környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes
szabályairól szóló 284/2007. (X. 29.) Kormányrendelet alapján került előírásra.
A területi hulladékgazdálkodási hatóság a hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló 124/2021.
(III. 12.) Korm. rendelet a 2. sz. melléklet 2. pontja alapján a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal
Balmazújvárosi Járási Hivatal Népegészségügyi Osztályát szakkérdés vizsgálatában megkereste, aki
2022. április 19. napján adott feljegyzésében hozzájárult az engedély kiadásához és azt az alábbiakkal
indokolta:
A
Hajdú-Bihar
Megyei
Kormányhivatal
Környezetvédelmi,
Természetvédelmi
és
Hulladékgazdálkodási Főosztály Hulladékgazdálkodási Osztály (4024 Debrecen, Piac u. 42-48.)
által az ÉLTEX Kereskedelmi és Fuvarozó Kft. (4028 Debrecen, Weszprémi u. 2. A. ép. 2. sz.)
Hajdúhadház, Sámsoni utca 2. 13740/12 hrsz. alatti telephellyel végzett nem veszélyes hulladék
kereskedelmére, gyűjtésére és előkezelésére vonatkozó hulladékgazdálkodási tevékenység
engedélyezése során népegészségügyi feladatkörbe tartozóan „A hulladékgazdálkodási hatóság
kijelöléséről” szóló 124/2021. (III. 12.) Korm. rendelet 2. számú melléklet 5 pontjában nevesített
szakkérdésben (Környezet-egészségügyi szakkérdésekre, így különösen az egészségkárosító
11
kockázatok és esetleges hatások felmérésére, a fertőző betegségek terjedésének
megakadályozására, a rovar- és rágcsálóirtás, a veszélyes készítményekkel végzett
tevékenység vizsgálatára, a települési szilárd hulladékkal kapcsolatos közegészségügyi,
járványügyi vonatkozású követelmények érvényesítésére kiterjedően.) vizsgálatra került.
A területi hulladékgazdálkodási hatóság az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró
szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet 1. sz. melléklet 19. pont 57. és 58.
alpontja alapján megkereste az ügyben hatáskörrel rendelkező szakhatóságként a Hajdú-Bihar Megyei
Katasztrófavédelmi Igazgatóság Igazgató-helyettesi Szervezet Katasztrófavédelmi Hatósági Szolgálatát,
aki az engedély kiadásához hozzájárult és azt az alábbiakkal indokolta:
A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztály
(továbbiakban: Főosztály) a HB/17-HGO/00677-6/2022. számon - az Éltex Kereskedelmi és
Fuvarozó Kft.(4028 Debrecen, Weszprémi utca 2. A.ép.2.) a Hajdúhadház, Sámsoni utca
2.,13740/17 hrsz-ú telephelyen végzett nem veszélyes hulladék kereskedelmi, gyűjtési és
előkezelési engedély kiadásához - szakhatóságként megkereste a Hajdú-Bihar Megyei
Katasztrófavédelmi Igazgatóság Igazgató-helyettesi Szervezet Katasztrófavédelmi Hatósági
Szolgálatot (továbbiakban: vízügyi és vízvédelmi hatóság).
Vízügyi és vízvédelmi szempontból vizsgálandó szakkérdés:
Annak elbírálása, hogy a felszíni és felszín alatti vizek minősége védelmére jogszabályban,illetve
határozatban meghatározott előírások érvényesülnek-e.
Annak
elbírálása,
hogy
a
tevékenység
vízellátása,
a
keletkező
csapadék-és
szennyvízelvezetése,
valamint
a
szennyvíz
tisztítása
biztosított-e,
a
vízbázis
védőterületére,védőidomára jogszabályban, illetve határozatban meghatározott előírások
érvényesülnek-e,valamint a vizek lefolyására, az árvíz és a jég levonulására gyakorolt hatás
vizsgálata.
A telek vízellátása közüzemi hálózatról biztosított. A felhasznált ivóvíz mennyisége: ~0,5 m3/nap.
Technológiai vízfelhasználás nem történik.
A szennyvízelvezetés a meglévő közműpótló zárt szennyvízgyűjtő aknába történik.
A keletkező tiszta csapadékvíz telken belül elszikkad.
A hulladékok csapadékvízzel való érintkezést kizáróan kerülnek tárolásra és feldolgozásra a
raktárcsarnokon belül, mely vízzáró burkolattal ellátott, fedett terület.
A felszín alatti vizek védelméről szóló 219/2004. (VII. 21.) Kormányrendelet 2. mellékletével
összhangban a 27/2004. (XII. 25.) KvVM rendelete felszín alatti víz állapota szempontjából
érzékeny területeken lévő települések besorolása alapján Hajdúhadház település
érzékenyterületen fekszik.
Az érintett terület a vízbázisok, a távlati vízbázisok, valamint az ivóvízellátást szolgáló
vízilétesítmények védelméről szóló 123/1997. (VII. 18.) Korm. rendelettel, valamint határozattal
kijelölt vízbázis védőterületet nem érint.
A vizek lefolyására, mederfenntartásra, az árvíz és a jég levonulására, nem gyakorol hatást.
A tevékenység kapcsán a felszíni-és felszín alatti vizek minősége, mennyisége védelmére és
állapotromlására
vonatkozó
jogszabályban,
határozatban
meghatározott
előírások
érvényesíthetők.
Az
előzőekben
foglaltakra
tekintettel
megállapítottam,
hogy
a
nem
veszélyes
hulladékkereskedelmi, gyűjtési és előkezelési engedély kiadásának vízgazdálkodási és
vízvédelmi szempontból akadálya nincs, ezért a rendelkező részben foglaltak szerint hozzájáruló
szakhatósági állásfoglalást adtam.
Az 1. pontban foglaltakról a 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet 19. § (1) bek.,valamint
a220/2004. (VII. 21.) Kormányrendelet. 11. § (2) bek. alapján rendelkeztem.
A 2. bekezdésben tett előírást a 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet 19.§ (1) bek. szerint,valamint
a 220/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet. 11. § (2) bek. szerint állapítottam meg.
12
A védőidomok, védőterületek és védőövezetek igénybevételénél a 123/1997. (VII. 18.) Korm.
rendelet 5. számú mellékletében foglaltakat kell figyelembe venni. (3. pont)
Az 4. pont a 220/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet 5. § (1) bek. alapján került előírásra.
A szakhatósági állásfoglalás kérés 2022. április 6-án érkezett. A szakhatósági eljárására irányuló
ügyintézési határidő — az Ákr. 55. § (2) bek. és a 43. § (1) bekezdésben foglaltakkal
összhangban — betartásra került.
A Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság hatáskörét a vízügyi igazgatási,valamint
a vízügyi hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 223/2014. (IX. 4.)Korm. rendelet
állapítja meg. Szakhatósági állásfoglalásunkat az Ákr. 55. § (1) bekezdése és az 531/2017. (XII.
29.) Korm. rendelet 1. melléklet 19. pont 57. és 58. alpontja figyelembevételével hoztam meg.
A területi hulladékgazdálkodási hatóság felhívja figyelmét, hogy a hulladékról szóló 2012. évi CLXXXV.
törvény 82/A. § (1) bekezdése alapján éves felügyeleti díj fizetésére kötelezett.
A kereskedelembe bevonható, gyűjthető és előkezelhető hulladékok azonosító kódja, megnevezése a
hulladékjegyzékről szóló 72/2013. (VIII. 27.) VM rendelet alapján került meghatározásra.
A határozat rendelkező részének VI. pontjában foglalt időbeli hatálya a Ht. 79. § (1) bekezdés alapján
került megállapításra.
Jelen engedélyezési eljárásban a környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági eljárások igazgatási
szolgáltatási díjairól szóló 14/2015. (III. 31.) FM rendelet 1. sz. melléklete alapján a területi
hulladékgazdálkodási hatóság megállapítja, hogy 240.000,- Ft, azaz kettőszáznegyvenezer forint eljárási
költség merült fel, melyet az engedélyes megfizetett.
A területi hulladékgazdálkodási hatóság az engedélykérelem elbírálása során az általános közigazgatási
rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 43. §-ban foglaltakra figyelemmel a teljes
eljárásra vonatkozó szabályok szerint járt el, tekintve, hogy az automatikus döntéshozatali eljárásban és
sommás eljárásban nem bírálható el, mivel a szakhatóságok megkeresése miatt 8 napon belül döntés
nem hozható.
A Ht. 79. § (8) bekezdése alapján a területi hulladékgazdálkodási hatóság határozatát 30 napon belül
hozza meg. Az eljárás ügyintézési határidejének lejárta: 2022. április 23.
A területi hulladékgazdálkodási hatóság határozatát az ügyintézési határidőn belül, a
hulladékgazdálkodási hatóság kijelöléséről szóló 124/2021. (III. 12.) Korm. rendeletben és a
környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről
szóló 71/2015. (III. 30.) Korm. rendeletben biztosított jogkörében eljárva, a Ht. 12. § (2) bekezdése, a
hulladékgazdálkodási tevékenységek nyilvántartásba vételéről, valamint hatósági engedélyezéséről
szóló 439/2012. (XII. 29.) Korm. rendelet, valamint Ákr. 80. § (1) bekezdése, a 81. § (1) bekezdése,
valamint a 112. §-a alapján hozta meg.
A jogorvoslat lehetőségét az Ákr. 112. § (1) bekezdése, illetőleg a 113. § (1) bekezdés a) pontja és 114.
§ (1) bekezdése biztosítja.
A keresetlevél benyújtására vonatkozó rendelkezéseket a közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi
I. törvény (a továbbiakban: Kp.) 37. § (1) bekezdés, a 39. §, a tárgyaláson kívüli elbírálást a 77. § (1)-(2)
bekezdése határozza meg.
A Kp. 50. § és 52. § (1) bekezdésben foglaltak szerint azonnali jogvédelem keretében kérhető a halasztó
hatály elrendelése.
A tárgyalás elmulasztására vonatkozó rendelkezéseket a 82. § tartalmazza.
Az elektronikus kapcsolattartásra vonatkozó rendelkezéseket a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi
CXXX. törvény 605. § és 608. §-a, valamint az Eüsztv. 9. §-a határozza meg.
13
A bírósági eljárás illetékéről az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény 45/A. § (1) bekezdés, valamint
az illetékfeljegyzési jogról a 62. § (1) bekezdés h) pont rendelkezik.
Jelen döntés kiadmányozására a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal hatályos kiadmányozási
szabályzata alapján a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Környezetvédelmi, Természetvédelmi és
Hulladékgazdálkodási Főosztály vezetője jogosult.
Debrecen, időbélyegző szerint
Rácz Róbert
kormánymegbízott
nevében és megbízásából
Dr. Hajduné Dr. Kovács Mária Mónika
főosztályvezető helyett
Répásiné Dr. Veszprémi Bernadett
osztályvezető
Kapják:
1. ÉLTEX Kft.
2. Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Balmazújvárosi Járási Hivatala Népegészségügyi Osztály
3. Hajdú-Bihar
Megyei
Katasztrófavédelmi
Igazgatóság
Igazgató-helyettesi
Szervezet
Katasztrófavédelmi Hatósági Szolgálat
4. Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság
5. Irattár
14