Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Árpád utca 8. közterület (zöldfelület) karbantartás'.


 
 
 
Iktatószám: ALT/156/2024 
 
Tárgy: tájékoztatás 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton[email protected] 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva! 
 
2024.  május  15.  napján  érkezett,  „Közérdekűadat  igénylés  -  Árpád  utca  8.  közterület 
(zöldfelület) karbantartás” 
tárgyú  megkeresése kapcsán – a Csepeli Városgazda Közhasznú 
Nonprofit Zrt. tájékoztatása alapján – kérem, fogadja az alábbiakat. 
 
Kérem,  szíveskedjen  választ  adni  arra,  hogy  az  Árpád  utca  8  (A-D)  ház  körüli  zöldfelületek 
karbantartása (fűnyírás, kidőlt fa elvitele, stb.) miért nem történik meg már hosszú ideje! 
 
Tájékoztatom,  hogy  az  igényelt  adat  („…miért…„)  nem  minősül  közérdekű,  vagy  közérdekből 
nyilvános adatnak. 
 
Mikorra várható a házkörüli zöldfelület karbantartása? 
 
Tájékoztatom,  hogy  az  igényelt  adat  („Mikorra…„)  nem  minősül  közérdekű,  vagy  közérdekből 
nyilvános adatnak. 
 
Milyen elérhetőségen jelezheti a lakásszövetkezet, ha ilyen irányú igénye van, mert az eddigiek nem 
vezettek eredményre? 
 
A  Csepeli  Városgazda  Közhasznú  Nonprofit  Zrt.  részére  lakossági  megkeresések  az  általa  kezelt 
zöldterületekkel kapcsolatosan az [email protected] e-mail címre küldhetőek. 
 
 
Mindezeken  felül  kérem  fogadja  az  alábbi  tájékoztatást  az  Ön  által  hivatkozott  Budapest,  XXI. 
kerület 209364/2 hrsz. alatti lakásszövetkezettel kapcsolatosan.  
 
A főváros köztisztaságáról szóló 48/1994. (VIII. 1.) Főv. Kgy. rendelet 3. §-a (1) bekezdése szerint: 
„3. § (1) Az ingatlan tulajdonosa (kezelője, használója) köteles gondoskodni: 
a)  az  ingatlan  -  beleértve  az  ingatlan  nyilvántartásban  közterületként  nyilvántartott  belterületi 
földrészletet  is  -  és  az  ingatlan  előtti  járda,  továbbá  a  járda  és  a  kocsiút  közötti  kiépített  vagy 
kiépítetlen terület gondozásáról,
 tisztán tartásáról, szemét- és gyommentesítéséről, hóeltakarításáról 
és  síkosság  mentesítéséről.  Ennek  során  ügyelni  kell  arra,  hogy  a  járda  és  az  útburkolat  ne 
rongálódjék meg, továbbá a terepszint változatlan maradjon; 
b) a beépítetlen telekingatlan tisztán tartásáról és gyommentesítéséről; 
c) a telekingatlanról a gyalogjárda és az úttest fölé nyúló ágak és bokrok megfelelő nyeséséről; 
d)  A  tömegforgalmat  bonyolító  ingatlan  esetén  a  várható  forgalomnak  megfelelő  mennyiségű 
közhasználatú  hulladékgyűjtő  tartály  elhelyezéséről,  javításáról,  pótlásáról,  továbbá  rendszeres 
ürítéséről és tisztán tartásáról.” 
 
Előbbiekre  tekintettel  a  megkeresésében  jelölt  Árpád  u.  8.  szám  alatti  lakásszövetkezet  A-D. 
épületei előtti zöldterületek karbantartása és gyommentesítése a lakásszövetkezet kötelezettsége, 

1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

a kerületi zöldterületek fenntartásáért felelős Csepeli Városgazda Közhasznú Nonprofit Zrt.-nek nem 
kötelezettsége  a  társasházak,  lakásszövetkezetek  előtti,  fenti  jogszabály  szerint  behatárolt 
területeken a gyommentesítési munkálatok elvégzése.  
 
Fentiek  alapján  megállapítható,  hogy  a  jelzett  terület  rendben  tartása  a  lakásszövetkezet 
feladata. A területen a lakók által gondozott növények vannak, amelyek néhány helyen körbe is 
vannak  kerítve  kerítéssel.  A  parkoló  kaszálását  a  Csepeli  Városgazda  Közhasznú  Nonprofit  Zrt. 
május  hónapban  elvégezte,  a  további  fűnyírási  munkálatokat  ütemterv  szerint  végzik  a  parkos, 
közterületi helyeken. A jelzett területen kidőlt fát elszállították.  A Csepeli  Városgazda Közhasznú 
Nonprofit  Zrt.  részére  lakossági  megkeresések  az  általa  kezelt  zöldterületekkel  kapcsolatosan 
az [email protected] e
-mail címre küldhetőek. 
 
Tájékoztatom továbbá, hogy az adat kiadására vonatkozó igény teljesítése egyrészt a közérdekű, 
vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik, másrészt az adat meglétét feltételezi. 
 
Indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy helyi 
önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv 
vagy  személy  kezelésében  lévő  és  tevékenységére  vonatkozó  vagy  közfeladatának  ellátásával 
összefüggésben  keletkezett,  a  személyes  adat  fogalma  alá  nem  eső,  bármilyen  módon  vagy 
formában  rögzített  információ  vagy  ismeret,  függetlenül  kezelésének  módjától,  önálló  vagy 
gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai 
tevékenységre,  annak  eredményességére  is  kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a 
működést  szabályozó  jogszabályokra,  valamint  a  gazdálkodásra,  a  megkötött  szerződésekre 
vonatkozó adat;”  
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: A 
közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, vagy az 
adatkezelő  által  a  meghosszabbított  határidő  eredménytelen  eltelte  esetén,  valamint  az 
adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata  érdekében 
bírósághoz fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, 
illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc napon belül 
kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen.  Az  országos  illetékességű 
közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a járásbíróság hatáskörébe tartozik, és 
arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság,  Budapesten  a  Pesti  Központi  Kerületi  Bíróság 
illetékes. 
 
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 
(1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely az igény elutasításának közlésétől, a határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától 
számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.  
 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
dr. 
 
Digitálisan aláírta: 
dr. Vincze Anikó 
Tisztelettel: 
Vincze  Dátum: 
 
Anikó
2024.06.25 
11:29:52 +02'00'
 
 
dr. Vincze Anikó, jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu