Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Közvélemény kutatás'.





KÖZLEKEDÉS ÉS INFRASTRUKTÚRA
ÓBUDA-BÉKÁSMEGYER 2023
miutcank.hu
2023.NOVEMBER-DECEMBER 

1. Módszertan, 
összefoglaló
miutcank.hu

Módszertan
Óbudai lakosok
N=765 kitöltő. Adattisztítás után N= 531 fő maradt az adatbázisban.
A 531 válaszadó megoszlása:
Kik?
• Nő: 41 %, Férfi: 56 %, 3% nem kíván válaszolni
• 18-29 éves: 12%, 30-39 éves: 31%, 40-49 éves: 28%,
50-64 éves: 20% 65 év feletti: 9%
Belső fejlesztésű kérdőív, Alchemer platformban programozva.
Mit?
16 kérdés + 6 demográfiai kérdés
Mikor?
2023. november 24 – december 2
miutcank.hu
3

Összefoglaló – módszertan
● A kérdőív sok kerületi lakost megmozgatott, 531 teljes kitöltés született, a lemorzsolódás a kérdőív során 
alacsonynak mondható 30% volt, ez részben betudható annak, hogy a közlekedésről mindenkinek van 
véleménye, nagy közérdeklődés övezi, megosztó, könnyen kommunikálható, érzelmeket vált ki
● Ezt a felmérés egy új demográfiai kérdéssel bővítettük, a kitöltők iskolai végzettségére is rákérdeztünk
● Több lehetőségük is volt közlekedési fejlesztés javaslatok megfogalmazni, amely körüli lelkesedést, a 
szabadszavas válaszok száma is mutat, több mint 350-en vették a fáradtságot, hogy megosszák velünk 
javaslataikat
● A válaszadók között most először – témának köszönhetően – magasabb volt a férfiak aránya (56%), mint a nőké 
(42%)
miutcank.hu
4

Összefoglaló – ismertség, megítélés
● A válaszadók nagy része ezen a szakpolitikai területen tájékozatlannak érzi magát, így a kommunikáció, 
népszerűsítés és edukáció szerepét nem lehet ismét sem túlhangsúlyozni
● A kerület közlekedéspolitikájával kapcsolatban megosztottak a válaszadók, e mögött sok látens 
(érdek)konfliktus is meghúzódhat
● A sebességkorlátozás és a forgalomirányítás (főleg annak csillapítása a csomópontok, egyes közterek és utak 
esetében) fontos beavatkozási területek a válaszadók számára
● Különösen fontos a forgalom lassítás a kerékpárosok és a gyalogosok számára, míg az autóval közlekedőknek 
inkább túl sok a kerületi forgalomlassítás
miutcank.hu
5

2. Ismeretség, 
elégedettség, 
egyéb észrevételek 
a válaszokból
miutcank.hu

A válaszadók 40%-a több, mint 1 órát ingázik a városban
A kitöltők 74%-a rendszeresen közlekedik autóval, 62% tömegközlekedéssel, 51% gyalog, 35% kerékpárral
Hétköznapokon, napi rendszerességgel mennyi időt 
Milyen közlekedési eszközzel közlekedsz a leggyakrabban a 
töltesz ingázással?
kerületben?
Autóval
396
Tömegközlekedéssel
329
10,8% 17,0%
31,9%
32,5%
7,9%
Gyalog
273
Kerékpárral, rollerrel
186
Robogóval
19
0%
20%
40%
60%
80%
100%
Taxival
15
Kevesebb, mint negyedórát
negyed - fél órát
fél - 1 órát
1 - 2 órát
Említések gyakorisága
több, mint 2 órát
Q1. Hétköznapokon, napi rendszerességgel mennyi időt töltesz ingázással? (N=687)
Q.15 Milyen közlekedési eszközzel közlekedsz a leggyakrabban a kerületben? (N=1218 említés összesen)
miutcank.hu
7

A válaszadók közel fele (46%) tájékozatlannak, egy hatoda (16%) jól tájékozottnak ítéli meg magát*
A lakosság közlekedésfejlesztéssel kapcsolatos szélesebb körű tájékoztatása fontos eszköz lehet.
Mennyire érzed jól tájékoztatottnak magad az aktuális és közelgő közlekedési fejlesztésekkel kapcsolatban?
5,8%
10,4%
30,4%
20,5%
15,2%
17,8%
0 - semennyire
1
2
3
4
5 - teljes mértékben
Q2. Mennyire érzed jól tájékoztatottnak magad az aktuális és közelgő közlekedési fejlesztésekkel kapcsolatban? 
Bázis: N=625
*A kérdést egy 0-5 terjedő skálán értékelték a válaszadók. 0-1: tájékozatlan 2-3: semleges 4-5: tájékozott
miutcank.hu
8

A válaszadók megosztottak a kerület közlekedéspolitikájával kapcsolatban, összességében inkább 
elégedetlenek
Mennyire vagy elégedett…
Kerákpáros úthálózat
2,2
Parkolási lehetőségek
2,0
Sebességcsillapítást célzó beruházások
1,9
Közlekedési infrastruktúra fejlesztések
1,6
0,00
1,00
2,00
3,00
4,00
5,00
Q3, Q5, Q6, Q11 Mennyire vagy elégedett…?
Bázis: N=531
Mind a négy kérdést egy 0-5 terjedő skálán értékelték a válaszadók., így a 2-es vagy az alatti átlagértékek elégedetlennek számítanak. (összes válaszadó körében)
miutcank.hu
9

A válaszadók fele (49,3%-a) elégedetlen,
12% kifejezetten elégedett a közlekedési infrastruktúra fejlesztésekkel*
Mennyire vagy elégedett a kerületben jelenleg zajló közlekedési infrastruktúra fejlesztésekkel?
3,4%
8,5%
32,9%
19,4%
19,4%
16,4%
0 - semennyire
1
2
3
4
5 - teljes mértékben
Q3 .Mennyire vagy elégedett a kerületben jelenleg zajló közlekedési infrastruktúra fejlesztésekkel?
Bázis: N=623
*A kérdést egy 0-5 terjedő skálán értékelték a válaszadók. 0-1: elégedetlen 2-3: semleges 4-5: elégedett
miutcank.hu
10

A válaszadók picit 40%-a elégedetlen, 20% elégedett a parkolási lehetőségekkel
Mennyire vagy elégedett a kerületi parkolási lehetőségekkel?
26,2%
15,5%
17,7%
20,8%
12,7% 7,1%
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
100%
0 - semennyire
1
2
3
4
5 - teljes mértékben
Q5 . Mennyire vagy elégedett a kerületi parkolási lehetőségekkel?
Bázis: N=621
*A kérdést egy 0-5 terjedő skálán értékelték a válaszadók. 0-1: elégedetlen 2-3: semleges 4-5: elégedett
miutcank.hu
11

A sebességcsillapító beruházások egy erősen megosztó téma, 30% semennyire sem elégedett vele,
láthatóan erős a lakossági igény további sebességcsillapító beavatkozásokra miközben egyeseknek már túlzás
Mennyire vagy elégedett a kerületi sebességcsillapítást célzó beruházásokkal?
30,8%
14,0%
16,1%
20,1%
12,2% 6,9%
0%
10%
20%
30%
40%
50%
60%
70%
80%
90%
100%
0 - semennyire
1
2
3
4
5 - teljes mértékben
Q6 . Mennyire vagy elégedett a kerületi sebességcsillapítást célzó beruházásokkal?
Bázis: N=623
*A kérdést egy 0-5 terjedő skálán értékelték a válaszadók. 0-1: elégedetlen 2-3: semleges 4-5: elégedett
miutcank.hu
12

A felvetett témák közül a kerékpáros úthálózat megítélése a legpozitívabb, a válaszadók közel fele elégedett vele
Mennyire vagy elégedett a kerületi kerékpáros úthálózattal?
8,3%
23,4%
12,2%
11,0%
26,9%
18,2%
0 - semennyire
1
2
3
4
5 - teljes mértékben
Q11 . Mennyire vagy elégedett a kerületi kerékpáros úthálózattal? 
Bázis: N=565
A kérdést egy 0-5 terjedő skálán értékelték a válaszadók. A 3-as alatti értékek az inkább elégedetlenbe sorolhatóak.
miutcank.hu
13

Apró eltérések vannak az egyes korcsoportok elégedettsége terén az egyes területeken*
(ugyanez igaz nemekre is)
Mennyire vagy elégedett korcsoportok szerint az egyes témákkal…
2,00
1,70
Közlekedési infrastruktúra fejlesztések
1,81
1,32
1,56
2,10
2,14
Kerákpáros úthálózat
2,36
2,01
2,07
2,27
2,07
Parkolási lehetőségek
2,38
1,70
1,60
2,29
1,73
Sebességcsillapítást célzó beruházások
2,08
1,54
2,19
18-29
30-39
40-49
50-64
65+
Q3, Q5, Q6, Q11 Mennyire vagy elégedett…?
Bázis: N=531
*Egy ötfokú skálán  az érdemi különbség meglátásom szerint 1 pont felett kezdődhetne.
miutcank.hu
14

Nem látszik érdemi különbség iskolai végzettség alapján sem az elégedettség terén az egyes 
területeken
Mennyire vagy elégedett…
1,51
1,73
Közlekedési infrastruktúra fejlesztések
1,72
1,50
2,16
2,17
Kerákpáros úthálózat
2,23
2,00
1,69
1,98
Parkolási lehetőségek
2,28
1,59
1,74
1,88
Sebességcsillapítást célzó beruházások
1,87
2,39
Szakközépiskola/Gimnázium Főiskola (BA, BSc)
Egyetem (MA, MSc)
Doktori (PhD, DLA)
Q3, Q5, Q6, Q11 Mennyire vagy elégedett…?
Bázis: N=531
*Egy ötfokú skálán  az érdemi különbség meglátásom szerint 1 pont felett kezdődhetne
miutcank.hu
15

A rendszeresen autóval közlekedők valamivel elégedetlenebbek, míg a kerékpárral közlekedők 
kicsivel elégedettebbek a közlekedési helyzettel.
Mennyire vagy elégedett…
2,16
2,32
Kerékpárral, rollerrel
2,51
2,16
1,80 2,21
Tömegközlekedéssel
2,13
1,98
1,80 2,19
Gyalog
2,08
1,94
1,47
2,06
Autóval
1,84
1,72
Közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Kerákpáros úthálózat
Parkolási lehetőségek
Sebességcsillapítást célzó beruházások
Q3, Q5, Q6, Q11 Mennyire vagy elégedett…?
Bázis: N=531
*Az egyes csoportok nagyon átfednek. A csoportok az alapján lettek képezve, hogy melyik válaszadó jelölte az adott közlekedési eszközt válaszában. Ugyanakkor mivel, több eszközt is lehetett
miutcank.hu
jelölni, ezért ezek a csoportok nem kizárólagosak, nagyok az átfedések, emiatt kisebbek az eltérések az ‚autósok”, a „kerékpárosok”, „gyalogosok”, vagy a „tömeggel közlekedők” véleménye között.
16

A válaszadók több, mint fele (58,6%) érzi, úgy hogy az út felújítások a napi tevékenységüket meghatározó 
mértékben befolyásolja 
Milyen mértékben befolyásolják az út felújítások a napi tevékenységeidet?
13,1%
19,4%
12,0%
16,6%
16,3%
22,6%
0 - semmilyen mértékben
1
2
3
4
5 - teljes mértékben
Q4. Milyen mértékben befolyásolják az út felújítások a napi tevékenységeidet?
Bázis: N=625
A kérdést egy 1-5 terjedő skálán értékelték a válaszadók.
miutcank.hu
17

A válaszadók 63,6%-nak fontos a forgalom lassítása a kerületben, picit több, mint fele szerint (59%) a 
jelenlegi intézkedéseknél többre lenne szükség a kerületben
Mennyire tartod fontosnak a forgalom lassítását a kerületben?
Szerinted hatékonyak a forgalomlassító intézkedések a kerületben? 
18,9%
22,0%
13,6% 9,7% 13,1% 17,1%
22,1%
24,4%
59,1%
0,00%
20,00%
40,00%
60,00%
80,00%
100,00%
Semennyire nem fontos
Nem túl fontos
Kevésbé fontos
Valamennyire fontos
Elég fontos
Nagyon fontos
Igen
Nem, ez kevés
Nem, ez sok
Q7. Mennyire tartod fontosnak a forgalom lassítását a kerületben? (N=619) Q10. Szerinted hatékonyak a forgalomlassító intézkedések a kerületben?  (N=567)
miutcank.hu
18

Leginkább a kerékpárosok gondolják, fontosnak a forgalom lassítását a kerületben, aztán a gyalogosok, 
majd őket követik a tömegközlekedéssel, majd az autóval közlekedők
Kerékpárral, rollerrel
40%
19%
17%
10% 4% 10%
Gyalog
32%
23%
13%
13%
8% 10%
Tömegközlekedéssel
30%
24%
16%
11%
8% 10%
Autóval
20%
19%
17%
15%
12%
17%
Nagyon fontos
Elég fontos
Valamennyire fontos
Kevésbé fontos
Nem túl fontos
Semennyire nem fontos
Q7. Mennyire tartod fontosnak a forgalom lassítását a kerületben? (N=619))
miutcank.hu
19

Leginkább az autósok gondolják azt, hogy a jelenlegi forgalom lassító intézkedés túl sok
Autóval
24,2%
53,8%
22%
Kerékpárral, rollerrel
15,7%
62,2%
22%
Gyalog
14,0%
64,0%
22%
Tömegközlekedéssel
12,2%
64,8%
23%
Nem, ez sok
Nem, ez kevés
Igen
Q7. Szerinted hatékonyak a forgalomlassító intézkedések a kerületben? (N=619)
miutcank.hu
20

A válaszadók nagyjából fele hallott csak csupán a sebességmérők beszerzéséről, pedig a sebességkorlátozás 
kiemelten fontos a válaszadók számára*, míg a válaszadók nagyjából fele érzi úgy, hogy a sebességmérők 
javították a biztonságérzetüket
Az önkormányzat beszerzett és a rendőrségnek 
Milyen hatással vannak az új sebességmérők a 
átadott sebességmérőket. Hallottál erről? 
biztonságérzetedre? 
100%
90%
80%
40,91%
70%
49,4%
60%
4,90%
50,6%
50%
40%
34,09%
30%
20%
10%
20,10%
0%
Igen
Nem
javítja
kis mértékben javítja
rontja
semmilyen
Q8. Az önkormányzat beszerzett és a rendőrségnek átadott sebességmérőket. Hallottál erről? (N=617), Q9. Milyen hatással vannak az új sebességmérők a biztonságérzetedre? (N=572)
*a szabadszavas válaszok alapján kiegészítve – szerk.
miutcank.hu
21

Leginkább a kerékpárral közlekedők érzik, úgy hogy javítja a biztonságérzetüket az új sebességmérők 
bevezetése, legkevésbé az autósok érzik ennek jótékony hatását
Kerékpárral, rollerrel
32%
6%
39%
23%
Tömegközlekedéssel
36%
4%
38%
22%
Gyalog
39%
3%
37%
21%
Autóval
43%
6%
32%
19%
semmilyen
rontja
kis mértékben javítja
javítja
Q9. Milyen hatással vannak az új sebességmérők a biztonságérzetedre? (N=572)
miutcank.hu
22

A válaszadók közel 40%-a örül a Vörösvári úton épülő biciklisávnak,
Kevesebb, mint 30%-nak okoz bosszúságot
Hogyan érint téged a Vörösvári úton épülő biciklisáv?
100%
90%
80%
39,02%
70%
60%
50%
32,86%
40%
30%
20%
28,12%
10%
0%
Örülök neki
Közömbös
Inkább bosszúságot okoz
Q11. Mennyire vagy elégedett a kerületi kerékpáros úthálózattal? (N=565), Q12. Hogyan érint téged a Vörösvári úton épülő biciklisáv? (N=569)
*2,18-as átlag az összes válaszadó körében, amely egy ötfokú skálán került értékelésre. Ez az átlagérték az inkább elégedetlen képet adja vissza számunkra a kitöltők körében.
miutcank.hu
23

Nem figyelhető meg érdemi különbség az egyes tömegközlekedési eszközt használó csoportok kerületi 
kerékpárhálózattal való elégedettsége között*
Kerékpárral, rollerrel
2,3
Tömegközlekedéssel
2,2
Gyalog
2,2
Autóval
2,1
0,00
1,00
2,00
3,00
4,00
5,00
Q11. Mennyire vagy elégedett a kerületi kerékpáros úthálózattal? (N=565),
*Az egyes csoportok nagyon átfednek. A csoportok az alapján lettek képezve, hogy melyik válaszadó jelölte az adott közlekedési eszközt válaszában. Ugyanakkor mivel, több eszközt is lehetett 
miutcank.hu
jelölni, ezért ezek a megoszlások nem tükrözik jól. Az ‚autósok”, a „kerékpárosok”, „gyalogosok”, vagy a „tömeggel közlekedők” véleményét.
24

A válaszadók véleménye megosztott a III. kerület és más kerületek közlekedésének összehasonlításáról.
Bő negyedük szerint itt jobb, negyedük szerint itt rosszabb a közlekedés a többiek nem tudják.
28,9%
47,0%
24,1%
Itt jobb
Itt rosszabb
Nem tudom
Q13. Szerinted a többi kerülethez képest a közlekedés Óbuda-Békásmegyeren jobb vagy rosszabb? (N=543)
miutcank.hu
25

Nem látni érdemi különbségeket a közlekedési eszköz alapján, abban, hogy a válaszadók mennyire 
elégedettek a kerület közlekedéspolitikájával más kerületekhez képest*
tömeg
28,6%
21,6%
50%
autó
30,3%
25,5%
44%
kerékpár
31,2%
20,4%
48%
gyalogosok
30,0%
22,3%
48%
Itt jobb
Itt rosszabb
Nem tudom
Q13. Szerinted a többi kerülethez képest a közlekedés Óbuda-Békásmegyeren jobb vagy rosszabb? (N=543)
*ugyanakkor a csoportok nagyon átfednek. A csoportok az alapján lettek képezve, hogy melyik válaszadó jelölte az adott közlekedési eszközt válaszában. Ugyanakkor mivel, több eszközt is 
miutcank.hu
lehetett jelölni, ezért ezek a megoszlások nem tükrözik jól. Az ‚autósok”, a „kerékpárosok”, „gyalogosok”, vagy a „tömeggel közlekedők” véleményét.
26

A közlekedésfejlesztési javaslatok elemzése:
A leggyakrabban említett témák a "Kerékpárút-fejlesztés" (133 válasz) és a "Tömegközlekedési 
fejlesztések" (116 válasz) voltak, ami azt jelzi, hogy ezek a területek különösen fontosak a válaszadók 
számára.
További témák:
- Kerékpárút-fejlesztés:
133 említés
Kerékpárút hálózat fejlesztése és bővítése (40)
- Tömegközlekedési fejlesztések: 
116 említés
Villamos és busz menetrend sűrítés (64)
- Közlekedési lámpák és sebességszabályozás: 
46 említés
- Gyalogos-átkelők és biztonság: 
45 említés
- Közlekedési jelzések és sebességkorlátozások: 
22 említés
- Utak és csomópontok bővítése és módosítása: 
21 említés
- Út- és infrastruktúra-fejlesztés: 
13 említés
- Útirány és forgalomirányítás: 
9 említés
Q14. Milyen közlekedés fejlesztésre, szabályozásra van szükség szerinted?Írd meg javaslataidat!
miutcank.hu
27

Közlekedésfejlesztési javaslatok példák I.
Út és környezetfejlesztés: Általános állapotjavítás az utakon. Az Ürömhegyen lévő járhatatlan utcák rendbetétele, különös tekintettel a gyalogosok és autósok biztonságára. A Kolosy
tér/Szépvölgyi úti csomópont forgalmának felülvizsgálata a dugók csökkentése érdekében. Korlátozzák az elektromos járművek (rollerek) sebességét az Árpád fejedelem úton. Szükség lenne a
10-es út kapacitásának növelésére és a villamoshálózat bővítésére, az út térjen ki a Bécsi út külső szakaszára, hogy könnyebb legyen az agglomerációból érkezőknek közlekedni. A Vörösvári út
és a Tarhos utca burkolatának javítása. Javítsák ki a Váradi-Bécsi út sarkán lévő közlekedési lámpát, mivel hosszú ideje nem működik, és ez jelentős torlódást okoz. Érdemes lehet újra gondolni
a kanyarodó sáv hosszát a Váradi-Bécsi út és a Váradi utca csomópontjában. Az esetleges hosszabbítás segíthet a torlódások és a veszélyes közlekedés csökkentésében.
Gyalogátkelő zebra és fedett pavilon az ottani buszmegállóhoz való telepítése is felmerült a Hadriánus utcában.
Ellenőrizni és szükség esetén áttervezni a fekvőrendőröket a Rozália utcában, hogy a kisautók számára is biztonságosak legyenek.
Vizsgálják felül a felújítási időzítést a Bogdáni úton, különös tekintettel az iskolakezdés időszakára.
Vizsgálják felül a Raktár utca egyirányúsítását, mivel az a belső Óbudán lakók számára megnehezíti a hazatérést. Az esetleges változtatás során figyelembe kell venni a Piac és a Vörösvári-Bécsi
út közlekedési lámpáinak kapacitását. Ladik utcába ideiglenes vagy állandó közvilágítás kiépítése, figyelembe véve az autóforgalom és a nemzetközi kerékpárút jelentette biztonsági
kihívásokat. Indítsák el az M0 autópálya észak-nyugati szakaszának építését, mivel ez jelentősen csökkentené az átmenő forgalmat, ami jelenleg a kerületen keresztül halad.
Tömegközlekedés fejlesztése: A HÉV modernizálása minden közlekedési résztvevő figyelembevételével (pl. a kocsiállomány cseréje merült fel). Hozzanak létre akadálymentes, gyors
buszjáratot Békásmegyer és a Batthyány tér között a hatékonyabb tömegközlekedés érdekében. Az elavult villamosok alacsonypadlós változatokra való cserélése az 1-es vonalán a
kényelmesebb és könnyebb hozzáférhetőség érdekében.
Említésre került a HÉV átjárók működésének optimalizálása is, valamint Pünkösdfürdő utca csomópontjában a forgalom optimalizálásához szükséges átalakítások megtétele.
Gyorsítsák fel a Harsánylejtő 2-es villamos becsatlakozásának tervezését és megvalósítását, mivel ez fontos lehetőséget teremtene a tömegközlekedés fejlesztésére a területen.
Közlekedésbiztonság és szabályozás: Sebességmérő kamerák telepítése a Szentendrei út,. Flórián tér - Bogdáni út szakaszára a közlekedési szabályok betartásának biztosítása érdekében.
Fekvőrendőrök telepítése a sebesség csökkentése érdekében, különös tekintettel a Flórián tér és Pacsirtamező utca szakaszára. Kerülő nélküli, lámpával keresztező felhajtás az Árpád hídra a
Szentendrei úton. Továbbá felmerült még a Vörösvári úton, illetve a Bécsi úton sebességkorlátozást átlépő éjszakai autósforgalom szigorúbb szankcionálásának igénye (de általánosan az autós
éjszakai versenyzőkre is), mind a lakónyugalom (zajszint), mind a biztonság megőrzése érdekében.
Felmerült továbbá közvilágítás telepítése a Madzsar József utcában az új építésű Waterfront City területén, hogy javuljon a gyalogosok és kerékpárosok biztonsága.
miutcank.hu

Közlekedésfejlesztési javaslatok példák I.
Forgalomirányítás és csillapítás: Képezzenek lámpamentes csomópontokat a forgalom folyamatosságának növelése érdekében és vizsgálják felül a forgalomirányító rend változásokat az 
esetleges korrekciók érdekében (pl. Óbudai temető). Az Akciós Pontnál régóta fennálló probléma, hogy a megállni tilosban parkoló kocsikat nehezen kezelik, erre érkezet javaslat egy 
áruszállítós parkoló kialakítására a fűre, hogy ne a gyalogátkelőnél álljanak meg az Akciós Pontba árut hozó kocsik. A Madzsar és Pünkösdfürdő lámpáinál érdemes lenne kamerákat elhelyezni, 
hogy megakadályozzák az autókat a tilos időszakban történő megállásban. 
Városi zöldterületek és közösségi fejlesztések, környezetvédelem: Játszóterek, sportolási lehetőségek és zöldterületek fejlesztése a közösség kényelmének és élhetőségének javítása
érdekében. A közlekedési fejlesztések során fokozott figyelem a fenntarthatóságra és a környezetvédelemre.
Parkolás és infrastrukturális fejlesztések: Biztosítsanak ingyenes parkolóhelyeket a HÉV megállóinál a tömegközlekedés támogatása érdekében, illetve legyenek P+R parkolók kialakítva (akár 
0-24 órában, fizetősen) a könnyebb és környezetbarát közlekedés elősegítése érdekében (mind az autósok, mind a biciklisek számára). A parkolók őrzése, hatékonyságuk javítása, felfestések a 
parkolás támogatásához további hasznos fejlesztések lehetnének. Konkrét javaslat, a Fő tér környékén lévő lakossági parkolóövezet kialakítása lehet, amely segíthetne abban, hogy a 
lakosoknak könnyebb legyen parkolóhelyet találni.
Bicikli és kerékpárosutak, gyalogos közlekedés: Építsenek kijelölt bicikliutat a Csillaghegy és a Fő tér között. Kötelező KRESZ képzést a biciklisek számára, és vezessenek be 
felelősségbiztosítást az általuk okozott károkra. Továbbá legyen a MOL Bubi szolgáltatás kiterjesztve.
Gyalogosbiztonság és gyalogátkelőhelyek: A válaszadók többször megemlítik a (gyalogos)biztonság fejlesztésének fontosságát. Az a kép rajzolódott ki, hogy a válaszadók fontosnak ítélik meg
a kerületben a sebességkorlátozások megerősítését, különösen a fekvőrendőrök elhelyezését a lakosság biztonságának érdekében. Gyalogátkelők kijelölése lehetne érdemes, a Királyok útjához,
különösen a buszmegállók mellé az autóforgalom növekedése miatt veszélyessebbé vált helyeken. A Tímár utcai HÉV-megállónál a HÉV és buszjáratoknál lévő gyalogátkelők időzítésének
optimalizálása egy fejlesztési javaslat. A Filatorigát HÉV megállóig terjedő gyalogos forgalom biztonságának növelését kijelölt gyalogos átkelők, zebrák és biztonságos járdák javításával
lehetne támogatni.
miutcank.hu

A szabadszavas válaszokból néhány további téma, ami kategóriákba rendezhető a válaszok 
alapján:
Infrastruktúrafejlesztés általánosan: A külsőbb területeken és hegyvidéken épülő új lakóparkok miatt felmerülő infrastrukturális problémákra kellene prioritást adni a válaszok egy része
alapján. Úgy mint, utcákat leaszfaltozni, járdákat kialakítani, és gondoskodni a megfelelő vízelvezetésről. A lakók között egyértelmű igény mutatkozik a tömegközlekedés javítására. Fontos
lenne a HÉV vonzerejének növelése, kényelmesebbé tétele és a kapacitás növelése. A forgalmi rend javítására érkezett javaslatok alapján a jelenlegi dugókat, és az építkezések okozta
problémákat felfestések hozzáadásával és az útburkolatok rendszeres karbantartása révén lehetne javítani.
Autós forgalom és parkolás: A válaszok egy része alapján, a kerületben elengedhetetlen a szállítási forgalom és autóforgalom csökkentése, különféle intézkedésekkel, beleértve a
lakossági parkolási rendszer átgondolását is.
Kerékpárutak és közlekedés: : A kerékpáros infrastruktúra további fejlesztése szükséges, különösen a hiányzó vagy szakadozott bicikliutak javítása érdekében (lsd. Konkrét javaslatok).
Ezzel együtt azonban fontos, hogy az útépítés ne sújtsa hátrányosan az autós közlekedést.
Edukáció és a lakosok bevonása, szabályok kikényszerítése: Érdemes lenne lakossági fórumok és konzultációk rendszeres tartása az önkormányzat és a helyi lakosok között. Rendszeresen 
szervezett kampányokat kellene indítani a lakosságnak a közlekedési szabályok betartásának népszerűsítésére, ellenőrzésére és esetleges szankciók bevezetésére. A válaszadók egy része 
szerint a kutyásoknak és bicikliseknek is szigorúbban be kellene tartaniuk a szabályokat. 
További javaslatok: Igény mutatkozik arra, hogy az Aranyvölgy vasútállomáson megálljanak azok a vonatok, amelyek a Nyugati pályaudvarra közlekednek. Ez segíthetne a forgalom 
folyamatosabbá tételében és a kereszteződések hatékonyabb használatában. Továbbá: köztisztaság kukák telepítése által, hajléktalanság és köztisztaság kezelése, rendőri jelenlét fokozása 
különösen a Flórián téren este.
miutcank.hu
30

3. Demográfiai 
adatok
miutcank.hu

Az összes válaszadó férfi-nő megoszlása 56%-41%
Válaszadók nemi eloszlása
41,2%
55,7%
3,0%
Férfi
Nem kívánok válaszolni

Q16. Nemed?
miutcank.hu
32
Bázis: N=531

A kérdőívben részt vevők átlagéletkora ~44 év, korcsoportonkénti eloszlása:
8,6%
12,0%
20,4%
30,7%
28,3%
18-29
30-39
40-49
50-64
65+
Q17. Melyik évben születtél?
miutcank.hu
33
Bázis: N=501

A kérdőívben részt vevők egy-egy harmada egyetemi, vagy főiskolai, vagy
szakközép/gimnáziumi végzettséggel rendelkezik
0,8% 3,4%
22,0%
38,2%
35,6%
Általános iskola
Doktori (PhD, DLA)
Egyetem (MA, MSc)
Főiskola (BA, BSc)
Szakközépiskola/Gimnázium
Q19.  Mi a legmagasabb iskolai végzettséged?
miutcank.hu
34
Bázis: N=531

A válaszadók picit több, mint fele él egyedül vagy másodmagával egy háztartásban
Háztartás mérete az ott lakók száma alapján
7,4% 13,0%
9,6%
15,3%
32,1%
22,5%
1
2
3
4
5 vagy több
Nem kívánok válaszolni
Q20. Összesen hányan éltek egy háztartásban?
miutcank.hu
35
Bázis: N=529

A válaszadók közel fele, 20 évnél is régebben él már a kerületben, ugyanakkor a rövidebb
ideje itt élők közül is sokakat sikerült elérni a kérdőívvel
14,9%
22,2%
19,4%
43,5%
0-5 éve
11-20 éve
20 évnél régebben
6-10 éve
Q18. Mióta él a III. Kerületben?
miutcank.hu
36
Bázis: N=531


Egy európai város, kerület csak tájékozott, egymást 
támogató, közösségekkel képzelhető el 2023-ban.
A Miutcánkban ehhez értünk.
Köszönjük a figyelmet!
miutcank.hu [email protected]
III. kerületi önkormányzat megbízásából 2023 december
miutcank.hu

Document Outline