Iktatószám: ALT/719/2023
Tárgy: közérdekű adatigénylés teljesítése
Erdősi Éva részére
elektronikus úton: [email protected]
Tisztelt Erdősi Éva!
2023. november 3. napján elektronikus úton érkezett „
Internal review of Közérdekűadat
igénylés - SZEFOB zárt ülés” tárgyú megkeresésére válaszul kérem, fogadja az alábbiakat.
„Ismételten kérem Jegyző Asszonyt, hogy nyilatkozzon arra vonatkozóan, hogy a Szefob ülése
miért került ZÁRT ülésként meghirdetésre, hiszen Ön a felelőse az önkormányzat jogszerű
működésének!
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („miért?”) nem minősül közérdekű, vagy közérdekből
nyilvános adatnak.
Megfelel-e a jogszabályoknak, hogy a Szefob ülése Zárt ülésként került meghirdetésre és ha
igen mi volt a zárt ülés jogszabályi alapja?!”
Ismételten tájékoztatom, hogy a zárt ülés megtartására a Magyarország önkormányzatairól
szóló 2011. évi CLXXXIX. évi törvény 46. (2) bekezdés c) pontja alapján került sor:
„c) zárt ülést rendelhet el a vagyonával való rendelkezés esetén, továbbá az általa kiírt
pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás
az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené”
Fentiekre hivatkozással tájékoztatom, hogy az adat kiadására vonatkozó igény teljesítése nem
közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik.
Indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy
helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot
ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem
eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül
kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre,
illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is
kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra,
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény
26. § (2) bekezdése szerint közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és
hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a közfeladat
ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes adatai, amelyek
megismerhetőségét törvény előírja.
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom:
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló,
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint
az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata
érdekében bírósághoz fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő
eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától
számított harminc napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv
ellen. Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a
járásbíróság hatáskörébe tartozik, és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság,
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes.
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely az igény elutasításának
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét, s egyúttal felhívom szíves figyelmét arra, hogy
a nem közérdekű vagy közérdekből nyilvános adatokra irányuló adatigénylések
benyújtásával legyen kedves ne hátráltassa az Önkormányzat hivatalának munkáját.
dr.
Digitálisan
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint”
aláírta: dr.
Vincze Vincze Anikó
Dátum:
Tisztelettel:
Anikó 2023.12.05
09:17:43 +01'00'
dr. Vincze Anikó
jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu