Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'SZEFOB zárt ülés'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/719/2023 
 
Tárgy: közérdekű adatigénylés teljesítése 
 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: [email protected] 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva

 
2023.  november  3.  napján  elektronikus  úton  érkezett  „Internal  review  of  Közérdekűadat 
igénylés - SZEFOB zárt ülés
” tárgyú megkeresésére válaszul kérem, fogadja az alábbiakat. 
 
„Ismételten kérem Jegyző Asszonyt, hogy nyilatkozzon arra vonatkozóan, hogy a Szefob ülése 
miért  került  ZÁRT  ülésként  meghirdetésre,  hiszen  Ön  a  felelőse  az  önkormányzat  jogszerű 
működésének! 
 
Tájékoztatom,  hogy  az  igényelt  adat  („miért?”)  nem  minősül  közérdekű,  vagy  közérdekből 
nyilvános adatnak. 
 
 
Megfelel-e a jogszabályoknak, hogy a Szefob ülése Zárt ülésként került  meghirdetésre és ha 
igen mi volt a zárt ülés jogszabályi alapja?!” 
 
Ismételten  tájékoztatom,  hogy  a  zárt  ülés  megtartására  a  Magyarország  önkormányzatairól 
szóló 2011. évi CLXXXIX. évi törvény 46. (2) bekezdés c) pontja alapján került sor:  
„c)  zárt  ülést  rendelhet  el  a  vagyonával  való  rendelkezés  esetén,  továbbá  az  általa  kiírt 
pályázat feltételeinek meghatározásakor, a pályázat tárgyalásakor, ha a nyilvános tárgyalás 
az önkormányzat vagy más érintett üzleti érdekét sértené
” 
 
Fentiekre hivatkozással tájékoztatom, hogy az adat kiadására vonatkozó igény teljesítése nem 
közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik. 
 
 
Indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy 
helyi  önkormányzati  feladatot,  valamint  jogszabályban  meghatározott  egyéb  közfeladatot 
ellátó  szerv  vagy  személy  kezelésében  lévő  és  tevékenységére  vonatkozó  vagy 
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem 
eső,  bármilyen  módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret,  függetlenül 
kezelésének  módjától,  önálló  vagy  gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre, 
illetékességre,  szervezeti  felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak  eredményességére  is 
kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést  szabályozó  jogszabályokra, 
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” Ugyanezen törvény 
26. § (2) bekezdése szerint közérdekből nyilvános adat a közfeladatot ellátó szerv feladat- és 
hatáskörében eljáró személy neve, feladatköre, munkaköre, vezetői megbízása, a közfeladat 
ellátásával összefüggő egyéb személyes adata, valamint azok a személyes adatai, amelyek 
megismerhetőségét törvény előírja.  
 
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint 
az  adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata 
érdekében  bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától 
számított  harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv 
ellen.  Az  országos  illetékességű  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen  indult  per  kivételével  a  per  a 
járásbíróság  hatáskörébe  tartozik,  és  arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság, 
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes. 
 
Az  Info  tv.  52.  §  szerint  kezdeményezheti  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság 
Hatóság  (1055  Budapest,  Falk  Miksa  u.  9-11.)  vizsgálatát  is,  mely  az  igény  elutasításának 
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó 
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét, s egyúttal felhívom szíves figyelmét arra, hogy 
a  nem  közérdekű  vagy  közérdekből  nyilvános  adatokra  irányuló  adatigénylések 
benyújtásával legyen kedves ne hátráltassa az Önkormányzat hivatalának munkáját.  
 
 
dr. 
Digitálisan 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
aláírta:  dr. 
 
 
Vincze  Vincze Anikó 
Dátum: 
 
Tisztelettel:  
 
Anikó 2023.12.05 
 
09:17:43 +01'00'
 
 
dr. Vincze Anikó  
 
 
jegyző 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100  • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu