Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Költségvetéssel kapcsolatos kérdések'.


 
 
 
 
Iktatószám: ALT/430/2023 
 
 
Tárgy: közérdekű adatigénylés 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: [email protected] 
 
Tisztelt Erdősi Éva! 
 

 
2023.  február  24.  napján  érkezett,  „Közérdekű  adatigénylés  –  Költségvetéssel 
kapcsolatos kérdések”
 tárgyú megkeresésére válaszul az Ön által feltett kérdésekre, 
kérem fogadja a következő tájékoztatást. 
 
 
1.  Kérem  küldjék  meg  részemre  a  2/a  mellékletet  (Budapest  XXI.  Kerület  Csepel 
Önkormányzata  2023.  évi  tartalék  kiadási  előirányzata)  dokumentum  kiegészítését, 
hogy  az  egyes  sorokban  feltüntetett  összegből  mekkora  a  még  előzetesen  le  nem 
kötött (kötelezettséggel nem terhelt) vagyis a még szabadon felhasználható összeg. 
 
A  költségvetés  2/a  mellékletében  szereplő  céltartartalékok  egyike  sincs  lekötve, 
azonban  szabadon  felhasználható  összeget  sem  tartalmaz  tekintettel  arra,  hogy 
ezen tartalékok képzése az évközi többletigények, valamint az elmaradt bevételek 
pótlására szolgál, képzése kötelező. 
 
 
2. A SZÉP kártyát hányan kapják, mindenki egységesen 200.000,-Ft kap-e és ez összesen 
hány Ft 2023-as évben. 
 
2023.  évben  1.698fő  részesül  cafeteria  juttatásban,  mely  összesen  bruttó 
364.586.956Ft, nem mindenki egységesen 200.000.- Ft-ot kap. 
 
 
3.  Kérem  tételesen  sorolják  fel,  hogy  az  Önkormányzati  igazgatási  feladatoknál 
szereplő  159.108.061,-Ft-ból  a  polgármester  és  az  alpolgármesterek  juttatásán  kívül 
fennmaradó 101.388.061,-Ft hogyan került megállapításra?  
 
 
Az Ön által meghatározott 101.388.061Ft nem tudjuk hogyan került megállapításra. 
A  polgármester  és  alpolgármesterek  juttatásán  kívül  az  alábbi  feladatok  kerültek 
tervezésre:  
Külső szakértők - hány fő, összeg   
9 fő 34.440.000 Ft 
tervtanácstagok - hány fő, összeg  
4 fő 2.500.000 Ft  
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

egyéb - ez mit takar, összeg  
 
egyszeri,  egyedi  megbízási  szerződés  például 
tolmács 2.000.000 Ft 
kitüntetések összege  
 
 
helyi  rendelet  szerint  adományozható  díjak 
5.529.409 Ft és a rendvédelmi dolgozók jutalmazása 18.455.568 Ft 
protokoll költségek   
 
 
állami, önkormányzati rendezvények protokolláris 
költségei 26.500.000 Ft 
 
 
4.Dologi kiadások: 183.292.312,-Ft 
Ezen  kiadások  tételes  megnevezését  és  a  hozzájuk  tartozó  összegek  feltüntetését 
szeretném kérni. 
 
 

Informatikai szolgáltatások igénybevétele (Wifi hálózat, internet, 
2.272.000Ft  
GPS) 
Szakmai tevékenységet segítő szolgáltatások (közbeszerzés, 
 37.950.000Ft 
ügyvédi, közjegyzői díjak, könyvvizsgálat, adóügyek, hatósági 
ügyek) 
Egyéb szolgáltatások (bankköltség, részvények őrzése) 
42.500.000Ft  
Egyéb dologi kiadások (pr/protokoll anyagköltségek, pályázatok 
100.570.312Ft 
költsége/önrésze, kártérítés kifizetése, saját halott költsége, 
önkormányzati rendelet alapján köszöntések, 
eljárási/hatósági/regisztrációs ügyek-díjak, fizetendő adók, 
fizetendő áfa) 
összesen 
183 292 312Ft 
 
5.  Csepeli  Ingatlanhasznosító  Nonprofit  Kft  193.429.424,-Ft  működési  támogatás  + 
200.000.000,-Ft tőkeemelés Mi indokolja ennek szükségességét? Ha működési költségre 
forintra  pontosan  megállapítható  a  támogatás  összege,  kérem  bemutatni  ennek 
számszaki alátámasztását! 
 
A 193.429.424.- Ft működési támogatás a Kft. által végzett közfeladatok költsége és 
díja,  míg  a  200.000.000.-  Ft,  mint  jegyzett  tőke  nem  bevétele  a  társaságnak,  az  a 
tulajdonos által biztosított törzstőke. 
 
 
Közfeladat megnevezése 
2023. év 
-  Önkormányzati  lakások,  nem  lakás  célú  helyiségek, 
pályázati  tevékenység,  parkoló  és  garázs  üzemeltetéssel 
155.837.096Ft 
kapcsolatos bonyolítási díj 
-  Sport  Szabadidő  és  Rendezvény  Központ,  Tanuszoda 
37.592.328Ft 
üzemeltetéssel kapcsolatos működés támogatás  
Összesen: 
193 429 424Ft 
 
 
6. Csepeli Városkép Kft 706.599.504,-Ft működési támogatás 

1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

Itt is forintra pontosan került meghatározásra a támogatás mértéke, így kérem a 2022-
es  évhez  hasonlóan  bemutatni  a  cég  támogatás  jogcímenként  (személyi,  dologi, 
kulturális, lapkiadás, ... stb) felhasználásának igényét! 
 
A  közfeladat  ellátással  kapcsolatban  felmerült  költségekre  működési  támogatást 
biztosít az önkormányzat.  A Kft. a közfeladat ellátás díjaként az alábbi jogcímeken 
jogosult működési támogatásra, mely tartalmazza előző évi maradványt, továbbá a 
megemelkedett közüzemi költségeket is. 
 
 
 
 
 
 
 
 
Közfeladat megnevezése   
 
 
2023.év       
Csepeli 
Városkép  Központi 
irányítás 
feladat 
működési  86 778 279Ft 
 
Kft.  
támogatása 
Csepeli 
Városkép  Lapkiadás-média 
feladat 
működési  81 792 326Ft 
 
Kft.  
tám
 
ogatása  
Csepeli 
Városkép 
141 253 088Ft 
Rendezvények feladat működési támogatása 
 
Kft.  
Csepeli 
Városkép 
34 161 857Ft 
Nyugdíjasház feladat működési támogatása 
 
Kft.  
Csepeli 
Városkép  Művelődési 
Házak 
feladat 
működési  362 613 954Ft 
 
Kft.  
tám
 
ogatása  
 
 
Végezetül kérem engedje meg, hogy reagáljak a két perces időkeret kapcsán kifejtett 
véleményére. 
 
Az  Mötv.  53.  §  (3)  bekezdése  szerint  a  képviselő-testület  szervezeti  és  működési 
szabályzatában határozza meg, mely önszerveződő közösségek képviselőit illeti meg 
tevékenységi  körükben  tanácskozási  jog  a  képviselő-testület  és  bizottsága  ülésein, 
továbbá  azoknak  a  fórumoknak  a  rendjét  (község-,  várospolitikai  fórum,  városrész 
tanácskozás,  falugyűlés  stb.),  amelyek  a  lakosság,  az  egyesületek  közvetlen 
tájékoztatását, a fontosabb döntések előkészítésébe való bevonását szolgálják. 
 
Az Önkormányzat Szmsz-e értelmében napirendi pontonként bármely képviselő – egy-
egy  alkalommal  legfeljebb  2  perces  időtartamban  –  a  vitát  megelőzően  az 
előterjesztőhöz a témához kapcsolódóan kérdéseket intézhet. 
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
Digitálisan 
 
dr. 
aláírta:  dr. 
Vincze Anikó 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
Vincze Dátum: 
2023.03.13 
 
Tisztelettel: 
Anikó 10:55:45 
+01'00'
 
dr. Vincze Anikó, jegyző  
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu