NEMZETI KLÍMAVÉDELMI HATÓSÁG
Engedély-azonosító: UHG104506-01-21
Iktatószám: NEKH/104506-6/2021-ITM
Ügyintéző: Berki Gábor
Telefon: (1) 795-8125
Tárgy: Samsung SDI Magyarország Zrt.
létesítménye
részére
szén-dioxid
üvegházhatású gáz-kibocsátással járó
tevékenység engedélyezése
H A T Á R O Z A T
A Nemzeti Klímavédelmi Hatóság (a továbbiakban: Hatóság) a
Samsung SDI Magyarország
Zrt. (székhely: 2131 Göd, Schenek István utca 1., cégjegyzékszám: 13-10-040717; adószám:
12627884-2-44; KÜJ szám: 100 299 131; a továbbiakban: Üzemeltető)
Samsung SDI
Magyarország Zrt. létesítményére vonatkozó kibocsátási engedély kérelmének helyt ad, részére
jelen határozat rendelkező részében és mellékleteiben részletezett feltételek mellett szén-dioxid
üvegházhatású gázkibocsátással járó tevékenység végzését
e n g e d é l y e z i
valamint az Üzemeltető által benyújtott
nyomonkövetési tervet
j ó v á h a g y j a.
1.
Létesítmény adatai:
Neve:
Samsung SDI Magyarország Zrt.
Telephely címe:
2131 Göd, Schenek István utca 1. hrsz.: 403
Telephely KTJ száma:
100 609 227
2. Az Üzemeltető köteles üvegházhatású gáz-kibocsátását (szén-dioxid) jelen engedély
mellékletében jóváhagyott módszer szerint folyamatosan nyomon követni, és arról
hitelesített éves kibocsátási jelentést (a továbbiakban: Jelentés) a Hatóságnak minden a
tárgyévet követő év március 31. napjáig benyújtani.
A Jelentést a Hatóság által közzétett formanyomtatvány alkalmazásával elektronikusan kell
benyújtani.
3. Az Üzemeltető köteles a változás-bejelentési kötelezettségeinek teljesítésére.
4. Az Üzemeltető köteles jelen kibocsátási engedély véglegessé válásától számított három éven
belül a létesítményt üzembe helyezni, vagy ha a környezethasználat feltételeit megállapító
hatósági határozat hatályának lejárta hamarabb következik be, úgy a létesítmény addig az
időpontig helyezhető üzembe. A létesítmény üzembe helyezését legkésőbb az üzembe
Postacím: 1440 Budapest, Pf. 1 Telefon: (06 1) 795 8125 E-mail:
[email protected]
helyezést megelőző 30 napon belül írásban be kell jelenteni a Hatóságnak. Ha az üzembe
helyezés az előírt időpontig nem következett be, a Hatóság a kibocsátási engedélyt
visszavonja.
5. Az Üzemeltető köteles az üvegházhatást okozó gázok nyomon követését és jelentését a
jogszabályi előírásoknak megfelelően végezni.
6. Az Üzemeltető köteles – az engedélyben meghatározott tevékenységekre vonatkozóan, az
engedélyben és az alkalmazandó jogszabályokban foglalt követelmények teljesítéséhez
szükséges – további rendszeres, illetve eseti információkat a Hatóság rendelkezésére
bocsátani.
7. Az Üzemeltető köteles a kibocsátását a szabványos módszer szerint meghatározni.
8. Az Üzemeltető köteles a felhasznált forrásanyagok mennyiségét ezen határozat 1. számú
mellékletének 6. táblázatában felsorolt mérőberendezések segítségével meghatározni.
9. A dízelolaj forrásanyag tevékenység-specifikus fűtőértékének és kibocsátási tényezőjének
meghatározása az országspecifikus tényezők alapján kell, hogy történjen.
10. Az Üzemeltető köteles a tüzelőanyag karbon-tartalmát [tC/TJ] mértékegységben megadni. A
karbonnak szén-dioxiddá történő átalakulására a 3,664 [tCO /tC] tényezőt kell alkalmazni.
2
11. Az Üzemeltető köteles megőrizni és archiválni az üvegházhatást okozó gázoknak a
létesítményben végzett tevékenységekből eredő kibocsátásának nyomon követésére és
jelentésére vonatkozó valamennyi adatát és információját.
12. Az Üzemeltető köteles megfelelő adatgyűjtő és kezelő, valamint belső ellenőrzési
rendszereket fenntartani és működtetni, illetve ellenőrzési tevékenységeket alkalmazni,
dokumentálni.
13. Az Üzemeltető köteles jelen határozat véglegessé válásától számított 20 munkanapon belül a
Közösségi Forgalmi Jegyzékben történő üzemeltetői számlanyitáshoz szükséges
adatszolgáltatást teljesíteni a Hatóság részére.
14. Az Üzemeltető köteles legkésőbb a tárgyévet követő év április 30. napjáig a jelen
határozatban előírtak alapján, nyomon követett és megfelelően hitelesített tárgyévi
üvegházhatású gáz kibocsátásának megfelelő mennyiségű kibocsátási egységet a vonatkozó
jogszabályoknak megfelelően visszaadni.
15. Jelen kibocsátási engedély visszavonásig hatályos.
16. Jelen engedély nem mentesíti az Üzemeltetőt az egyéb – jogszabályban előírt – engedélyek
beszerzésének kötelezettsége alól.
Jelen engedélyezési eljárásban a Hatóság megállapította, hogy 80.000,- Ft, azaz nyolcvanezer
forint összegű eljárási költség merült fel, amelyet az Üzemeltető megfizetett.
E határozattal szemben – amely a közléssel véglegessé válik –a közléstől számított 30 napon
belül a Fővárosi Törvényszékhez címzett, de a Hatóságnál benyújtandó jogszabálysértésre,
2
jogsérelemre történő hivatkozással közigazgatási per kezdeményezésére irányuló keresetlevél
benyújtással lehet élni. A közigazgatási per illetéke 30.000,- Ft, azaz harmincezer forint,
azonban a per tárgyára tekintettel a közigazgatási perben a kérelmezőt tárgyi illetékfeljegyzési
jog illeti meg, melynek alapján mentesül az illeték előzetes megfizetése alól. A keresetlevélben
a per tárgyaláson történő elbírálása kérhető. A törvényszék előtt a jogi képviselet kötelező.
I N D O K O L Á S
Az Üzemeltető - 2131 Göd, Schenek István utca 1. hrsz.: 403. alatti telephelyén létesítendő,
litium akkumulátor-modul és cella gyártására vonatkozóan - üvegházhatású gázok közösségi
kereskedelmi rendszerében és az erőfeszítés-megosztási határozat végrehajtásában való
részvételről szóló 2012. évi CCXVII. végrehajtásának egyes szabályairól szóló 410/2012.
(XII.28.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Ügkr. Vhr.) 1. §-nak megfelelő 2021. szeptermber 20.
napján érkezett, NEKH/104506/2021-ITM számon iktatott kibocsátási engedély iránti kérelmet
(a továbbiakban: Kérelem) nyújtott be a Hatóság részére.
Az Ügkr. Vhr. 1. § (2) bekezdése szerint
„Az üzemeltető a regisztráció jóváhagyását követően
az ETS rendszerben megadott adatok és az e rendeletben meghatározott dokumentumok ETS
rendszerbe való becsatolása alapján elkészült kibocsátási engedély iránti kérelmet nyújt be
elektronikus úton a hatóságnak.” Az üvegházhatású gázok közösségi kereskedelmi rendszerében és az erőfeszítés-megosztási
határozat végrehajtásában való részvételről szóló 2012. évi CCXVII. törvény (a továbbiakban:
Ügkr. tv.) 3. § (1) bekezdése szerint „
Az 1. melléklet I-XXI. pontjában meghatározott
tevékenység - ideértve a próbaüzemet is - kizárólag a klímavédelemért felelős hatóság […] által
kiadott véglegessé vált kibocsátási engedély alapján folytatható.”
Fentiek alapján megállapítható, hogy a Hatóság hatáskörébe tartozik tárgyi engedélyezési eljárás
lefolytatása.
A Kérelemben foglaltak alapján az Üzemeltető üvegházhatású gáz (szén-dioxid) kibocsátásával
járó tevékenység végzését tervezi.
A benyújtott Kérelem alapján a Hatóság megállapította, hogy az Üzemeltető a telephelyen az
Ügkr. Vhr. 2. számú mellékletében meghatározott, üvegházhatású gáz kibocsátási engedélyhez
kötött tevékenységet - tüzelőanyagok égetése a 20 MWth-ot meghaladó bemenő hőteljesítményű
létesítményekben – kíván alkalmazni.
Az Üzemeltető megküldte továbbá az üvegházhatású gázok kibocsátásának a 2003/87/EK
európai parlamenti és tanácsi irányelvnek megfelelő nyomon követéséről és jelentéséről,
valamint a 601/2012/EU bizottsági rendelet módosításáról szóló 2018. december 19-i (EU)
2018/2066 bizottsági végrehajtási rendelet (a továbbiakban: (EU) 2018/2066 bizottsági
végrehajtási rendelet) alapján elkészített nyomon követési tervét.
Az Üzemeltető kérelméhez mellékelte a Pest megyei Kormányhivatal PE-06/KTF/18345-
7/2021. ügyiratszámú levegőtisztaság-védelmi engedélyét.
Az Üzemeltető az Ügkr. tv. 9. § (1) bekezdésében foglaltak alapján, az üvegházhatású gázok
kibocsátásával kapcsolatos egyes tevékenységek igazgatási szolgáltatási díjáról és felügyeleti
3
díjáról szóló 80/2012 (XII.28.) NFM rendelet 1. § (1) bekezdés a) pontjában előírt, és az I.
mellékletének 1.1. pontja szerinti 80.000,- Ft igazgatási szolgáltatási díjat megfizette. Az
igazgatási szolgáltatási díj megfizetését igazoló átutalási bizonylat másolatát a kérelméhez
mellékelte. Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a
továbbiakban: Ákr.) 124. § alapján
„eljárási költség mindaz a költség, ami az eljárás során
felmerül”.
A kibocsátási engedély egyazon üzemeltető által egy – a társasági adóról és az osztalékadóról
szóló törvény szerinti – telephelyen üzemeltetett egy vagy több létesítményre is vonatkozhat.
A Hatóság az NEKH/104506-1/2020-ITM iktatószámú végzésében hiánypótlásra és
nyilatkozattételre hívta fel az Üzemeltetőt, amely a Kérelem elbírálásához szükséges hiányzó
dokumentumok pótlására és a Kérelemben található ellentmondások tisztázására irányult,
továbbá az NEKH/104506-2/2020-ITM iktatószámú levelében tájékoztatta az Üzemeltetőt a
teljes eljárásra történő áttérésről.
Az Üzemeltető a Hatóságra érkezett NEKH/104506-3/2020-ITM, NEKH/104506-4/2020-ITM
és NEKH/104506-5/2020-ITM iktatószámú leveleiben hiánypótlási és tényállás tisztázási
kötelezettségének eleget tett.
Az engedélyezési eljárás során a Hatóság a rendelkezésére álló dokumentációk és adatok alapján
a következőket állapította meg:
A. A környezethasználat feltételeit megállapító határozat
A Pest megyei Kormányhivatal PE-06/KTF/18345-7/2021. ügyiratszámú levegőtisztaság-
védelmi engedélye.
B. Az Üzemeltető Ügkr. Vhr. alá eső tevékenységei Tüzelőanyagok égetése a 20 MWth-ot meghaladó bemenő hőteljesítményű létesítményekben.
C. A létesítményben végzett tevékenység(ek)
Az Üzemeltető litium akkumulátor-modul és cella gyártását végzi a telephelyen. Az üvegházgáz
kibocsátás a kazánokban történő földgáz égetésből származik. Technológiai kibocsátás nincs.
D. Tanúsított minőség-, környezet- vagy egyéb irányítási rendszer, EMAS rendszer
Az Üzemeltető a létesítményben tanúsított minőség- és környezetirányítási rendszert nem
működtet. EMAS tanúsítvánnyal nem rendelkezik.
E. Az Üzemeltető szén-dioxid kibocsátás nyomon követési módszere
Az Üzemeltető a létesítményből eredő kibocsátások meghatározásához a szabványos módszert
választotta.
A kibocsátás meghatározása nem anyagmérlegen alapuló módszer segítségével történik.
F. A létesítmény kibocsátó forrásaihoz tartozó berendezések és azok maximális kapacitása
A létesítményhez tartozó tüzelőberendezések listáját, s azok kapacitását ezen határozat 2. számú
melléklete tartalmazza.
G. A létesítményben felhasználásra kerülő, szén-dioxid kibocsátást eredményező tüzelési
eredetű forrásanyagok, s az ezekből eredő kibocsátás nyomon követésének módszerei
4
G.1 A tevékenységre vonatkozó adatok meghatározása
Földgáz
Az Üzemeltető a jelentési időszakban a létesítmény által felhasznált földgáz mennyiségének
mérésére 1 db hitelesített, korrektoros turbinás gázmérőt használ.
Az adatmeghatározás maximális megengedett összbizonytalansága +/- 2,5%.
G.2 A számítási tényezők meghatározása
Földgáz
A jelentési időszakban felhasznált földgáz karbontartalmát és fűtőértékét az Üzemeltető a
tüzelőanyag belföldi szállítója által szolgáltatott adatok alapján állapítja meg.
A földgáz minőségi paramétereit (fűtőértékét az MSZ ISO 6976 alapján, míg a karbontartalmát
az MSZ ISO 6974-3; MSZ ISO 6974-5 alapján) a tüzelőanyag belföldi szállítója folyamatosan
méri online-gázkromatográfok segítségével, melynek mintavételi szabványa az MSZ ISO
10715.
Mindezek alapján a földgáz fűtőértéke és a kibocsátási tényezője a 3-as TIER szinthez tartozó
kritériumoknak felel meg.
A földgáz oxidációs tényezőjének értéke az (EU) 2018/2066 bizottsági végrehajtási rendelet
által előírt minimális adatmeghatározási által előírt minimális adatmeghatározási szinten 1.
H. Kisebb jelentőségű és/vagy csekély jelentőségű forrásanyagok
Az (EU) 2018/2066 bizottsági végrehajtási rendelet 26. cikk (3) bekezdése alapján a csekély
jelentőségű forrásanyagok tevékenységre vonatkozó adatai és számítási tényezői esetében az
üzemeltető a meghatározási szintek helyett konzervatív becslések segítségével határozhatja meg
a tevékenységekre vonatkozó adatokat és a számítási tényezőket, kivéve, ha külön erőfeszítés
nélkül elérhető a megadott meghatározási szint.
A jelentési időszakban felhasználásra kerülő
csekély jelentőségű forrásanyag a következő:
dízelolaj
A jelentési időszakban a létesítmény által felhasznált dízelolaj mennyiség mérését az
Üzemeltető a dízelaggregátorok üzemidejéből és az óránkénti fogyasztásából határozza meg
(konzervatív becsléssel).
A jelentési időszakban felhasznált dízelolaj fűtőértékét és kibocsátási tényezőjét az Üzemeltető
az Ügkr. Vhr. 5. melléklete szerinti országspecifikus értékek alapján határozza meg.
A földgáz oxidációs tényezőjének értéke az (EU) 2018/2066 bizottsági végrehajtási rendelet
által előírt minimális adatmeghatározási által előírt minimális adatmeghatározási szinten 1.
I. Adatkezelő és adatminőség-ellenőrzési rendszer
Az Üzemeltető az üvegházhatású gáz kibocsátásának a vonatkozó jogszabályi és hatósági
előírásoknak megfelelő minőségű, folyamatos nyomonkövetését, dokumentálását és ezek
alapján az éves szén-dioxid kibocsátási jelentés elkészítését az „
EU ETS CO2 KIBOCSÁTÁS
NYOMON KÖVETÉSE SZABÁLYZAT” című belső szabályozások alapján végzi.
5
J. Üzemeltetői számlanyitás a kibocsátásegység-forgalmi jegyzékben
A 2003/87/EK európai parlamenti és tanácsi irányelvnek az uniós kibocsátásiegység-forgalmi
jegyzék működése tekintetében történő kiegészítéséről szóló (2019. március 12-i) (EU)
2019/1122 felhatalmazáson alapuló bizottsági rendelet 14. cikk (1) bekezdése alapján az
üvegházhatást okozó gázok kibocsátására vonatkozó engedély hatálybalépését követően 20
munkanapon belül az Üzemeltetőnek a kibocsátási egység-forgalmi jegyzék kezelője felé
szolgáltatnia kell az Üzemeltetői számlanyitáshoz szükséges adatokat.
Az (EU) 2018/2066 bizottsági végrehajtási rendelet 7. cikkében meghatározott pontosság
alapelve előírja, hogy a kibocsátás meghatározása ne legyen sem szisztematikusan, sem pedig
tudatosan pontatlan. Az üzemeltető beazonosítja és a lehető legkisebbre csökkenti a
pontatlanság forrását, kellő gondossággal jár el annak érdekében, hogy a kibocsátás kiszámítása
és mérése a lehető legnagyobb pontossággal történjen.
Az (EU) 2018/2066 bizottsági végrehajtási rendelet 60. cikke alapján az üzemeltetőnek
gondoskodnia kell arról, hogy a mérőműszerek kalibrálására, beállítására és ellenőrzésére a
használatbavétel előtt, majd használat közben rendszeres időközönként kerüljön sor, és a
mérőműszereket a rendelkezésre álló nemzetközi mérési szabványokra visszavezethető mérési
szabványok alapján és az azonosított kockázatokkal arányosan ellenőrizzék az(EU) 2018/2066
bizottsági végrehajtási rendelet követelményeinek megfelelően.
A Hatóság megállapította, hogy az Üzemeltető képes az üvegházhatású gázok kibocsátásait az
Ügkr. tv. 10. § (1) bekezdésének, illetve az Ügkr. Vhr. 1. § (6)-(8) bekezdéseinek megfelelően
nyomon követni és arról jelentést tenni.
A fentiek alapján a Hatóság a rendelkező részben foglaltak szerint határozott.
Tekintettel a fentiekre a Hatóság kibocsátási engedély kiadása mellett döntött, valamint az (EU)
2018/2066 bizottsági végrehajtási rendeletben, az Ügkr. tv.-ben és az Ügkr. Vhr.-ben foglaltak
alapján a benyújtott nyomonkövetési tervet jóváhagyta.
A kibocsátási engedélyt a Hatóság rendszeresen, de legalább ötévente felülvizsgálja. A Hatóság
a felülvizsgálatot hatósági ellenőrzés keretében végzi. Ha a Hatóság az ellenőrzés
eredményeképpen megállapítja, hogy az engedély kiadásakor megállapított feltételek
megváltoztak, felhívja az Üzemeltetőt az engedély módosítása iránti kérelem benyújtására, és
ugyanazon engedélyazonosító alatt új kibocsátási engedélyt ad ki. Ha az engedély kiadásához
szükséges valamely feltétel nem áll fenn, a kibocsátási engedélyt visszavonja, illetve ha az
engedély kiadásához szükséges valamennyi feltétel változatlanul fennáll, ennek ténye a hatósági
ellenőrzést lezáró jegyzőkönyvben rögzítésre kerül az Ügkr. tv. 4. § (3) bekezdése alapján.
A Hatóság felhívja az Üzemeltető figyelmét, hogy amennyiben a kibocsátási engedéllyel
kapcsolatos adatok megváltozásainak bejelentésére, a kibocsátások nyomon követésére,
jelentésére és a jelentés hitelesítésére, valamint a kibocsátási egység visszaadására irányuló
kötelezettségének részben vagy egészben nem tesz eleget, akkor az Ügkr. tv. 32. § és 34. §
alapján az Ügkr. Vhr. 20. §-ában foglaltaknak megfelelően fog eljárni.
A Hatóság tájékoztatja az Üzemeltetőt, hogy az általa nyilvántartott adatokról a környezet
védelmének általános szabályairól szóló 1995. évi LIII. törvény 64/A. § (4) bekezdése és az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény
6
32. §-a szerint megkeresésre felvilágosítást ad és biztosítja az adatokhoz való hozzáférés
lehetőségét. A Hatóság tájékoztatja továbbá az Üzemeltetőt, hogy az üvegházhatású gáz
egységek kereskedelmével kapcsolatos adatok az Ügkr. tv. 31. §-a alapján környezeti
információnak minősülnek.
A Hatóság felhívja az Üzemeltető figyelmét arra, hogy jelen eljárás során
kiadott, a teljes eljárásra történő áttérésről tájékoztató levélben foglalt Ákr. 51. § (1) bekezdése
szerinti joghatások 2021. október 15. napját követően jelen eljáráshoz nem kapcsolódnak,
tekintettel arra, hogy a Hatóság az ügyben – jelen határozat meghozatalával – érdemben döntött.
A határozatot a Hatóság közli az ügyféllel, azzal, akire nézve az rendelkezést tartalmaz. A
határozat Üzemeltetővel történő közlése az Ákr. 85. § (1) bekezdése alapján történt.
A Hatóság határozatát a 2003/87/EK európai parlamenti és tanácsi irányelv értelmében az
adatok hitelesítéséről és a hitelesítők akkreditálásáról szóló 2018. december 19-i (EU)
2018/2067 bizottsági végrehajtási rendelet; az (EU) 2018/2066 bizottsági végrehajtási rendelet
24. cikke, 26. cikke, 29. cikke, 32. cikke, 33. cikke, 36. cikk (3) bekezdése, 58. cikke, 59. cikke,
67. cikk (1) bekezdése, 69. cikke és IX. melléklete az Ügkr. tv. 4. § (5) bekezdése, 9. §
(1) bekezdése, 10. § (1) bekezdése, 24. § (1) bekezdése; az Ügkr. Vhr. 1. § (1), (2), (6)-(8)
bekezdései, 2. § (3)-(9) bekezdései, 15/A. § (1) bekezdése, a 3. melléklete; a 2011. évi CXII.
törvény 32. §-a; az 1995. évi LIII. törvény 64/A. § (4) bekezdése; az NFM rendelet 1. § (1)
bekezdése és I. melléklet 1.1. pontja; továbbá az Ákr. 80. § (1) bekezdése, a 81. § (1) bekezdése
alapján hozta meg.
A Polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény (a továbbiakban: Pp.) 605. § (1)
bekezdése alapján a perben az elektronikus kapcsolattartásra nem köteles fél vagy a jogi
képviselőnek nem minősülő képviselője – az (5) bekezdésben foglalt kivétellel – a
keresetlevelet, továbbá minden egyéb beadványt és ezek mellékletét, valamint okiratot (a
továbbiakban együtt: beadvány) választása szerint elektronikus úton is benyújthatja, az
elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII.
törvényben (a továbbiakban: E-ügyintézési tv.) és végrehajtási rendeleteiben meghatározott
módon.
A Pp. 608. § (1) bekezdése szerint az E-ügyintézési tv. alapján elektronikus úton történő
kapcsolattartásra kötelezett minden beadványt kizárólag elektronikusan – az ügyintézési tv.-ben
és végrehajtási rendeleteiben meghatározott módon – nyújthat be a bírósághoz, és a bíróság is
elektronikusan kézbesít a részére.
A közigazgatási perrendtartásról szóló 2017. évi I. törvény (a továbbiakban: Kp.) 28. §
(2) bekezdése értelmében e törvény eltérő rendelkezése hiányában a keresetlevélre, a védiratra, a
keresetlevél és az ügy iratainak továbbítására, valamint a perorvoslati kérelemre a beadványok
szabályait kell alkalmazni. A Kp. 29. § (1) bekezdése szerint az elektronikus kapcsolattartásra a
polgári perrendtartás szabályait kell megfelelően alkalmazni.
A Hatóság döntésével szemben közigazgatási per kezdeményezésére irányuló, „Űrlap a Nemzeti
Klímavédelmi Hatóság közigazgatási döntésének bírósági felülvizsgálata iránti keresetlevél
benyújtásához” elnevezésű nyomtatvány a
https://2015-2019.kormany.hu/ oldalon található
„Dokumentumok” menüpont alatt „Felülvizsgálat” alpontjában érhető el.
A keresetlevél tartalmára vonatkozóan a Kp. 37. §-ában foglaltak az irányadók.
7
Az Ákr. 82. § (1) bekezdése alapján a határozat a közléssel véglegessé válik.
A jogorvoslati tájékoztató az Ákr. 114. § (1) bekezdésén és a Kp. 39. § (1) bekezdésén alapul. A
per tárgyaláson történő elbírálása a Kp. 77. § (2) bekezdése alapján kérhető. A Fővárosi
Törvényszék hatásköre a Kp. 12. § (1) bekezdésén, kizárólagos illetékessége az Ügkr. tv. 34/B.
§-án alapul. A kötelező jogi képviseletről szóló tájékoztatás a Kp. 27. § (1) bekezdésén alapul.
A közigazgatási bírósági eljárás illetékének mértékét, illetve fizetési módját az illetékekről szóló
1990. évi XCIII. törvény 45/A. § (1) bekezdése, valamint a 74. § (1) bekezdése, az
illetékfeljegyzési jogot az 59. § (1) bekezdés, illetve a 62. § (1) bekezdés h) pontja határozza
meg.
A Hatóság hatásköre az Ügkr. tv. 3. § (1) bekezdésén, illetékessége pedig az Ügkr. Vhr. 1. §
(1a) bekezdésén alapul.
Ilyésné dr. Fetter Anna
főosztályvezető
A határozatról értesülnek:
1. Sansung SDI Magyarország Zrt. (elektronikusan)
2. Kvótakiosztási ügyekben feladatellátásra kijelölt személy (helyben)
3. Jegyzékkezelő (helyben)
8
1. SZ. MELLÉKLET
az NEKH/104506-6/2021-ITM számú határozathoz
Engedély-azonosító: UHG104506-1-21
1. táblázat: A létesítmény kibocsátási kategóriája (tCO /év)
2
Összes éves kibocsátás ≤ 25kt (kis kibocsátású
létesítmény)
X
Összes éves kibocsátás ≤ 50kt (A)
50 kt < összes éves kibocsátás ≤ 500kt (B)
Összes éves kibocsátás > 500kt (C)
2. táblázat: A létesítményben végzett engedélyköteles tevékenység
Az engedélyköteles tevékenység megnevezése:
Tüzelőanyagok égetése a 20 MWth-ot
meghaladó bemenő hőteljesítményű
létesítményekben
Az engedélyköteles tevékenység azonosítója:
I.
A létesítmény teljes névleges bemenő hőteljesítménye:
29,719 MWth
3. táblázat: A létesítmény üzemmódjának megnevezése:
Folyamatos
X
Készenléti vagy tartalék
Szezonális
4. táblázat: A szén-dioxid kibocsátását eredményező források 4.1. Tüzelés-eredetű kibocsátó források
A kibocsátó forrás megnevezése: Tüzelés
Tüzelési eredetű forrásanyagok megnevezése
CO2-kibocsátás meghatározására jóváhagyott
megközelítés
(Felhasznált mennyiségen alapuló számításos
módszer: 1; Anyagmérlegen alapuló számításos
módszer: 2)
Földgáz
1
Dízelolaj
1
5. táblázat: A jóváhagyott adatmeghatározási szintek, módszerek forrásanyagonként
5.1 Tüzelési forrásanyagok
Tüzelőanyag:
Földgáz
Kibocsátási adatok
Adatmeghatározási szint
Felhasznált mennyiség meghatározása
3
Fűtőérték meghatározása
3
Kibocsátási tényező meghatározása
3
Oxidációs tényező meghatározása
1
9
Tüzelőanyag:
Dízelolaj
Kibocsátási adatok
Adatmeghatározási szint
Saját módszer
Felhasznált mennyiség meghatározása
(konzervatív becslés)
Fűtőérték meghatározása
2a
Kibocsátási tényező meghatározása
2a
Oxidációs tényező meghatározása
1
6. táblázat: Jóváhagyott mennyiségmérések
Mérőberendezés
Forrás-
Mérő
Mérőberendezés
Mérőberendezés
-
mérési
anyagok vagy
berendezés
hitelesítési
típusa
bizonytalansága
termékek
helye
státusza
(+/- %)
Mérőturbinás gázmérő
2
Hitelesített
Gázfogadó
Földgáz
állomás
Elektronikus
gáztérfogat korrektor
0,5
Hitelesítet
7. táblázat: Jóváhagyott mintavételi eljárások
Forrásanyag neve
Mintavétel helye
Mintavételi eljárás
Földgáz
Szolgáltató telephelyén
MSZ ISO 10715 szerint
8. táblázat: Jóváhagyott analitikai eljárások
Tevékenység
Analitikai vizsgálatokat
Forrásanyag
-
Analitikai
Elemzési
specifikus
lefolytató laboratórium és
neve
eljárások
gyakoriság
tényező
berendezés
MSZ ISO
folyamatos
6974-3;
Karbontartalom
(legfeljebb
online telepített
MSZ ISO
Földgáz
10 perc)
6974-5
gázkromatográf
folyamatos
Fűtőérték
MSZ ISO 6976
(legfeljebb
10 perc)
10
2. SZ. MELLÉKLET
az NEKH/104506-6/2021-ITM számú határozathoz
Engedély-azonosító: UHG104506-1-21
A létesítményhez tartozó tüzelőberendezések
és azok kapacitásai
1. Tüzelőberendezések
Berendezés névleges
Berendezés
bemenő
Berendezés neve, típusa
azonosítója
hőteljesítménye
[MWth]
T74
Viessmann gőzkazán
5,24
(VITOMAX 200-HS)
T75
Viessmann gőzkazán
5,24
(Turbomat RN-HD)
T76
Viessmann gőzkazán
5,24
(Turbomat RN-HD)
T103
BOSCH gőzkazán (BOSCH UL-S 5000)
3,26
T104
BOSCH gőzkazán (BOSCH UL-S 5000)
3,26
T105
BOSCH gőzkazán (BOSCH UL-S 5000)
3,26
T77
Szükség áramforrás (MTU 12V 4000)
1,212
T78
Szükség áramforrás (MTU 12V 2000)
0,565
T79
Szükség áramforrás (MTU 12V 2000)
0,565
T80
Szükség áramforrás (MTU 12V 40O0G84F)
1,75
T81
Szükség áramforrás (John Deere 6O6STF22O)
0,127
Összesen:
29,719 MWth
11