Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Szabadbattyán-Balatonfüred vonalszakasz villamos üzem kiépítése, állomások részleges akadálymentesítése, felsővezeték építési, vasútépítési és kiegészítő építési munkáinak tervezése és kivitelezése'.


 
 
     
 
 
 
 
 

 
Az Ön által „5. Szabadbattyán - Balatonfüred vonalszakasz fenntartási 
szabályozása 46 vkm hosszon; 6. Kitérőcsere, illetve beépítés, alépítmény 
megerősítéssel: 11 db; 7. Vágányépítés alépítmény megerősítéssel 5,4 vgkm; 8. 
Edilonos rendszerű vágány építése: 140 vfm; 9. Polgárdi, Balatonkenese, 
Balatonfűzfő, Alsóörs állomások átépítése” tárgyában kért adatokat a 
közbeszerzési dokumentáció 3. kötete (Műszaki leírás) tartalmazza, amelynek 
idevonatkozó részeit az alábbiak szerint foglaltuk össze:  
 
5. Szabadbattyán - Balatonfüred vonalszakasz fenntartási szabályozása 46 vkm hosszon  
„…  Szabadbattyán  (kiz.)  –  Balatonfüred  (bez.)  vonalszakaszon  a  115+00  –  662+21 
szelvények között:…” 
„…  Vasúti  pályaépítési  munkák  tekintetében  a  villamosításhoz  kapcsolódóan  a 
legszükségesebb  munkák  elvégzése  a  feladat,  mely  nyíltvonalon  egyszeri  fenntartási 
vágányszabályozást  jelent,  állomás  átépítés  tekintetében  4  állomás  átépítése  (Polgárdi, 
Balatonkenese, Balatonfűzfő, Alsóörs) a feladat. …” 
„…  A  nyíltvonali  szakaszon  pályaépítési  feladat  nincs,  a  feladat  a  vágány  egyszeri 
fenntartási  szabályzása  teljes  hosszban  a  teljes  körű  geodéziai  előkészítéssel,  útátjáró 
bontásokkal  és  visszaépítéssel,  valamit  a  szükséges  mértékű  zúzottkő  pótlással  a 
villamosítás  megfelelő  mértékű  elvégzéséhez.  A  szabályzás  során  az  elkészült  kitűzési 
terveket  kell  alapul  venni,  mely  vízszintes  irányban  és  magassági  értelemben  is 
maximálisan 5 cm eltérést eredményezhet. …” 
 
Az alábbi 3 témakörre összevontan vonatkoznak a műszaki kötetből kiemelt részek: 
6. Kitérőcsere, illetve beépítés, alépítmény megerősítéssel: 11 db;  
7. Vágányépítés alépítmény megerősítéssel 5,4 vgkm;  
9. Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Alsóörs állomások átépítése 
 
1.  Polgárdi állomás 
1.1 
Vasúti pálya építése 
1.1.1  Jelenlegi állapot 
Polgárdi állomás egy kétvágányos állomás, rövid használható hosszakkal. A megelőző 
fővágány rossz állapotú, jelenleg a forgalomból ki van zárva. A vágányra vezető kitérők 
egyenes  irányban  állandó  jelleggel  rögzítésre  kerültek.  Az  állomás  jelenleg  az 
említettek  miatt  vonatkeresztezés  lebonyolítására  nem  alkalmas.  Az  utasforgalmi 
létesítmények állapota rossz. Az sk+15 cm magasságú, kavicsburkolatú peron 4,75 m-
es vágánytengely távolságban helyezkedik el. Megközelítése szintben lehetséges. 
1.1.2   Tervezett állapot 
Az  állomás  teljes  átépítésének  megtervezése  és  kivitelezése  a  nyertes  Vállalkozó 
feladata  a  pályageometriai  tervek  alapján.  Az  állomás  átépítésének  határát  a 
pályageometriai terveken feltüntetett szelvények jelölik, tehát az átépítés a 204+91 – 
209+30 szelvények között történik. 
Az  állomás  kétvágányos  állomásként  épül  át  sk+55  cm-es,  200  mh  szigetperonnal, 
szintbeli  akadálymentes  megközelítéssel.  A  peronburkolatot  a  TSI  előírásoknak 
megfelelően kell kialakítani, a vezető és figyelmeztető sávok építését az állomás teljes 
területén  összehangolt,  egységes  kialakítással  kell  elkészíteni  és  a  MÁV  által 
jóváhagyatni. A peronhoz vezető járda építése a felvételi épület előtti járdától a peronig 
tart, a felvételi épület bejáratához vezető leágazással. A peronra vezető rámpa két  


 
 
 
 
 
szélén  kerékvető  kialakítása  és  kétsoros  kapaszkodó  felszerelése  szükséges.  A 
peronvéget életvédelmi korláttal kell lehatárolni. 
Az I. és II. vágányok új, 54 rendszerű felépítményi anyagból épülnek meg (54E5 sín, 
LM  jelű  vb.alj,  a  sínleerősítés  szorító  hatású,  rugalmas,  1:20  síndőlés,  hézagnélküli 
kivitel). A kitérőket 54 rendszerű betonaljas kivitelben kell beépíteni. A vágányépítés 
során  a  beépített  új  sínek  és  kitérők  preventív  köszörülését  el  kell  végezni  1:20 
síndőlés,  hézagnélküli  kivitel).  A  kitérőket  54  rendszerű  betonaljas  kivitelben  kell 
beépíteni. A vágányépítés során beépített új sínek és kitérők preventív köszörülését el 
kell végezni. 
 
Alépítmény tekintetében az Ajánlati Dokumentáció 4. kötetben szereplő mennyiségek 
35 cm talajstabilizálás és 30 cm SZK1 védőréteg feltételezésével lettek meghatározva, 
ezek a mennyiségek az ajánlattételt segítik, a geotechnikai tervek elkészítése, és ez 
alapján  az  alépítményi  rétegrend  meghatározása  a  Vállalkozó  feladata  a  MÁV  D.11. 
utasítás előírásait figyelembe véve. A geotechnikai tervezés során meg kell határozni 
az  alépítmény  víztelenítésének  szükségességét  és  módját.  Szivárgórendszer 
alkalmazása esetén azt a kezdő- illetve végponti befogadókba vezetve kell kiépíteni. A 
204+93-209+28 szelvények között a tolatási padka kialakítása is jelen projekt részét 
képezi. 
Az állomáson feladat az újonnan épülő vágányok szabályozása, a 921090 vágányépítés 
tételszámú egyszeri építési, a 921170 tételszámú vágányszabályozás kétszeri építési, 
egyszeri fenntartási és egyszeri jótállási szabályozást tartalmaz. 
Az  állomás  területén  a  szolgálati  hely  nevét  jelző  táblákat  és  utastájékoztató 
piktogramokat el kell helyezni. 
 
2.  Balatonkenese állomás 
2.1 
Vasúti pálya építése 
2.1.1   Jelenlegi állapot 
Balatonkenese állomás 3 vonatfogadó,  -indító és 1  rakodóvágánnyal rendelkezik. Az 
átmenő a III. számú vágány. Az I. számú vágány rakodóvágány, a II. és III. számú 
vágány  a  személyszállító  vonatok,  a  IV.  számú  vágány  a  tehervonatok  fogadására, 
indítására szolgál. Egy sk+15 cm-es peron található a II. és III. vágányok között, 4,75 
m-es vágánytengelyben, melyet a felvételi épület felől szintben lehet megközelíteni. 
2.1.2 Tervezett állapot 
Az  állomás  teljes  átépítésének  megtervezése  és  kivitelezése  a  nyertes  Vállalkozó 
feladata  a  pályageometriai  tervek  alapján.  Az  állomás  átépítésének  határát  a 
pályageometriai terveken feltüntetett szelvények jelölik, tehát az átépítés a 385+15 – 
393+98 szelvények között történik.  
Az  állomás  3  vágányos  állomásként  épül  át  sk+55  cm-es,  250  mh  szigetperonnal, 
szintbeli 
akadálymentes, 
TSI 
előírásoknak 
megfelelő 
megközelítéssel. 

peronburkolatot  szintén  a  TSI  előírásoknak  megfelelően  kell  kialakítani,  a  vezető  és 
figyelmeztető  sávok  építését  az  állomás  teljes  területén  összehangolt,  egységes 
kialakítással 
kell 
elkészíteni, 

szükséges 
MÁV 
jóváhagyással 
ellátott 
környezetkialakítási  terv  alapján.  A  peronhoz  vezető  járda  építése  a  felvételi  épület 
oldalától  indulóan  a  peronig  tart.  A  peronra  vezető  rámpa  két  szélén  kerékvető 
kialakítása és kétsoros kapaszkodó felszerelése szükséges. A peronvégeket életvédelmi 
korláttal kell lehatárolni. 
Az I., II. és III. vágányok új, 54 rendszerű felépítményi anyagból épülnek meg (54E5 
sín, LM jelű vb.alj, a sínleerősítés szorító hatású, rugalmas,  1:20síndőlés, hézagnélküli 
kivitel).  A  kitérőket  54  rendszerű  betonaljas  kivitelben  kell  beépíteni.  Az  átmenő 
fővágányban fekvő R=600m sugarú ív külső sínszálaként R350 HT minőség osztályú,  


 
 
 
 
edzett fejű síneket kell alkalmazni a MÁV Zrt. Pályalétesítményi Osztályának Gy.120-
30/2012  sz.  előírásának  megfelelően.  A  vágányépítés  során  beépített  új  sínek  és 
kitérők preventív köszörülését el kell végezni. 
 
Alépítmény tekintetében az Ajánlati Dokumentáció 4. kötetben szereplő mennyiségek 
35 cm talajstabilizálás és 30 cm SZK1 védőréteg feltételezésével lettek meghatározva, 
ezek a mennyiségek az ajánlattételt segítik, a geotechnikai tervek elkészítése, és ez 
alapján  az  alépítményi  rétegrend  meghatározása  a  Vállalkozó  feladata  a  MÁV  D.11. 
utasítás előírásait figyelembe véve. A geotechnikai tervezés során meg kell határozni 
az  alépítmény  víztelenítésének  szükségességét  és  módját.  Szivárgórendszer 
alkalmazása esetén azt a kezdő- illetve végponti befogadókba vezetve kell kiépíteni. A 
helyszínrajzon feltüntetett tolatási padka kialakítása is jelen projekt részét képezi. 
 
Az állomáson feladat az újonnan épülő vágányok szabályozása, a 921090 vágányépítés 
tételszámú egyszeri építési, a 921170 tételszámú vágányszabályozás kétszeri építési, 
egyszeri fenntartási és egyszeri jótállási szabályozást tartalmaz. 
Balatonkenese  állomáson  a  pályageometriai  terveken  is  szereplő  I.  vágány  melletti 
rakodó  bontását  nyertes  Vállalkozónak  el  kell  végezni  a  helyszínrajzokon  szereplő 
vágánygeometria kialakítása érdekében. A jelenlegi I. vágány melletti rakterületen 4 
m szélességben kisajátítás szükséges. Vállalkozó feladata a záradékolt kisajátítási terv 
elkészítése. A kisajátítandó terület mentén, az üzemi terület elkerítésére kerítést kell 
építeni. 
Az  állomás  területén  a  szolgálati  hely  nevét  jelző  táblákat  és  utastájékoztató 
piktogramokat el kell helyezni. 
 
3.  Balatonfűzfő állomás 
3.1 
Vasúti pálya építése 
3.1.1   Jelenlegi állapot 
Balatonfűzfő  állomás  3  vonatfogadó,  -indító  és  1  rakodóvágánnyal  rendelkezik.  Az 
átmenő a II. számú vágány. Az I. számú vágány rakodóvágány, a II. számú vágány a 
személyszállító  vonatok,  a  III.  és  IV.  számú  vágányok  a  tehervonatok  fogadására, 
indítására szolgálnak. A 4,75 m-es vágánytengelytávolságban sk+15 cm magas peron 
van az I.- II. vágányok között. 
3.1.2  Tervezett állapot 
Az  állomás  teljes  átépítésének  megtervezése  és  kivitelezése  a  nyertes  Vállalkozó 
feladata  a  pályageometriai  tervek  alapján.  Az  állomás  átépítésének  határát  a 
pályageometriai terveken feltüntetett szelvények jelölik, tehát az átépítés a 443+63 – 
451+03 szelvények között történik. 
Az  állomás  2  vágányos  állomásként  épül  át  sk+55  cm-es,  250  mh  szigetperonnal, 
szintbeli 
akadálymentes, 
TSI 
előírásoknak 
megfelelő 
megközelítéssel. 

peronburkolatot  szintén  a  TSI  előírásoknak  megfelelően  kell  kialakítani,  a  vezető  és 
figyelmeztető  sávok  építését  az  állomás  teljes  területén  összehangolt,  egységes 
kialakítással 
kell 
elkészíteni, 

szükséges 
MÁV 
jóváhagyással 
ellátott 
környezetkialakítási  terv  alapján.  A  peronhoz  vezető  járda  építése  a  felvételi  épület 
északi  oldala  mellett  vezetve,  a  járdától  indulóan,  a  szükséges  rámpaszakaszok 
közbeiktatásával a peronig tart. Az épület melletti és a peronra vezető rámpa két szélén 
kerékvető kialakítása és kétsoros kapaszkodó felszerelése szükséges. A peronvégeket 
életvédelmi korláttal kell lehatárolni. 
Az I. és II. vágányok új, 54 rendszerű felépítményi anyagból épülnek meg (54E5 sín, 
LM  jelű  vb.alj,  a  sínleerősítés  szorító  hatású,  rugalmas,  1:20  síndőlés,  hézagnélküli 
kivitel).  A  kitérőket  54  rendszerű  betonaljas  kivitelben  kell  beépíteni.   Az  átmenő 
fővágányban fekvő R=475m és R=1000m sugarú ívek külső sínszálaként R350 HT  


 
 
 
 
minőség  osztályú,  edzett  fejű  síneket  kell  alkalmazni  a  MÁV  Zrt.  Pályalétesítményi 
Osztályának Gy.120-30/2012 sz. előírásának megfelelően. 
A  vágányépítés  során  beépített  új  sínek  és  kitérők  preventív  köszörülését  el  kell 
végezni. 
Alépítmény tekintetében az Ajánlati Dokumentáció 4. kötetben szereplő mennyiségek 
35 cm talajstabilizálás és 30 cm SZK1 védőréteg feltételezésével lettek meghatározva, 
ezek a mennyiségek az ajánlattételt segítik, a geotechnikai tervek elkészítése, és ez 
alapján  az  alépítményi  rétegrend  meghatározása  a  Vállalkozó  feladata  a  MÁV  D.11. 
utasítás előírásait figyelembe véve. A geotechnikai tervezés során meg kell határozni 
az  alépítmény  víztelenítésének  szükségességét  és  módját.  Szivárgórendszer 
alkalmazása esetén azt a kezdő- illetve végponti befogadókba vezetve kell kiépíteni. A 
helyszínrajzon feltüntetett tolatási padka kialakítása is jelen projekt részét képezi. 
Az állomáson feladat az újonnan épülő vágányok szabályozása, a 921090. vágányépítés 
tételszámú egyszeri építési, a 921170. tételszámú vágányszabályozás kétszeri építési, 
egyszeri fenntartási és egyszeri jótállási szabályozást tartalmaz. 
Az  állomás  területén  a  szolgálati  hely  nevét  jelző  táblákat  és  utastájékoztató 
piktogramokat el kell helyezni. 
 
4.  Alsóörs állomás 
4.1 
Vasúti pálya építése 
4.1.1  Jelenlegi állapot 
Az eredetileg 5 vonatfogadó- indító fővágányából (I.-V.) ma már kettő a forgalomból 
ki van zárva (a IV. és V. vágányok), továbbá ki van zárva az egykori fordítókoronghoz 
vezető VIII. számú vágány. Az állomás végpontja felé, az I. számú vágányból ágazik 
ki a VI. számú rakodóvágány és a VII. számú tárolóvágány. A rakodóvágány mellett 
nyílt rakodó, oldalrakodó és raktár van, de a rakodási létesítmények nem az eredeti 
funkciójukat  töltik  be,  mivel  az  állomási  vágányoktól  kerítés  választja  el  őket.  Az 
állomáshoz saját célú vágány nem kapcsolódik. Az állomáson nincs áruforgalom. 
Az  átmenő  fővágány  a  III.  számú.  A  forgalomból  kizárt  vágányok  a 
biztosítóberendezésből  ki  vannak  kapcsolva.  Széles  peronok  az  I.-II.,  és  III.-IV. 
vágányok  között  helyezkednek  el,  míg  a  II.-III.  vágányok  közötti  peron  4,75  m-es 
vágánytengelytávolságban  helyezkedik  el.  A  peronok  sk+15  cm-es,  betonlap 
burkolatúak, és szintben megközelíthetők.  
4.1.2   Tervezett állapot 
Az  állomás  teljes  átépítésének  megtervezése  és  kivitelezése  a  nyertes  Vállalkozó 
feladata  a  pályageometriai  tervek  alapján.  Az  állomás  átépítésének  határát  a 
pályageometriai terveken feltüntetett szelvények jelölik, tehát az átépítés a 563+66 – 
573+24 szelvények között történik.  
Az  állomás  2  vágányos  állomásként  épül  át  sk+55  cm-es,  250  mh  szigetperonnal, 
szintbeli 
akadálymentes, 
TSI 
előírásoknak 
megfelelő 
megközelítéssel. 

peronburkolatot  szintén  a  TSI  előírásoknak  megfelelően  kell  kialakítani,  a  vezető  és 
figyelmeztető  sávok  építését  az  állomás  teljes  területén  összehangolt,  egységes 
kialakítással 
kell 
elkészíteni, 

szükséges 
MÁV 
jóváhagyással 
ellátott 
környezetkialakítási  terv  alapján.  A  peronhoz  vezető  járda  építése  a  meglévő  térkő 
burkolatú járda folytatásával a peronig tart, a meglévő járdában lévő taktilis vezető sáv 
folytatásával,  az  eredetivel  megegyező  típusú  elemek  felhasználásával.  A  peronra 
vezető  rámpa  két  szélén  kerékvető  kialakítása  és  kétsoros  kapaszkodó  felszerelése 
szükséges. A peronvégeket életvédelmi korláttal kell lehatárolni. 
Az I. és II. vágányok új, 54 rendszerű felépítményi anyagból épülnek meg (54E5 sín, 
LM  jelű  vb.alj,  a  sínleerősítés  szorító  hatású,  rugalmas,  1:20  síndőlés,  hézagnélküli 
kivitel).  A  kitérőket  54  rendszerű  betonaljas  kivitelben  kell  beépíteni.  Az  átmenő 
fővágányban fekvő R=1300m és R=1900m sugarú ívek külső sínszálaként R350 HT  


 
 
 
 
minőség  osztályú,  edzett  fejű  síneket  kell  alkalmazni  a  MÁV  Zrt.  Pályalétesítményi 
Osztályának  Gy.120-30/2012  sz.  előírásának  megfelelően.A  vágányépítés  során 
beépített új sínek és kitérők preventív köszörülését el kell végezni. 
Alépítmény tekintetében az Ajánlati Dokumentáció 4. kötetben szereplő mennyiségek 
35 cm talajstabilizálás és 30 cm SZK1 védőréteg feltételezésével lettek meghatározva, 
ezek a mennyiségek az ajánlattételt segítik, a geotechnikai tervek elkészítése, és ez 
alapján  az  alépítményi  rétegrend  meghatározása  a  Vállalkozó  feladata  a  MÁV  D.11. 
utasítás előírásait figyelembe véve. A geotechnikai tervezés során meg kell határozni 
az  alépítmény  víztelenítésének  szükségességét  és  módját.  Szivárgórendszer 
alkalmazása esetén azt a kezdő- illetve végponti befogadókba vezetve kell kiépíteni. A 
helyszínrajzon feltüntetett tolatási padka kialakítása is jelen projekt részét képezi. 
Az állomáson kialakításra kerül a felsővezetékes járműtároló és ennek vágánya, mely 
az  I.  megelőző  vágányból  ágazik  ki  a  3.  számú  kitérővel  a  végponti  irányból. 
Használható  hossza  a  fedett  tárolóba  eső  vágányrész  nélkül  55m.  A  vágány  54 
rendszerű felépítménnyel épül meg, a javasolt alépítményi rétegrend az állomás többi 
vágányával  megegyező.  A  járműtároló  műszaki  paramétereit,  szükséges  méretét  a 
magasépítési résznél ismertetjük. 
Az állomáson feladat az újonnan épülő vágányok szabályozása, a 921090. vágányépítés 
tételszámú egyszeri építési, a 921170 tételszámú vágányszabályozás kétszeri építési, 
egyszeri fenntartási és egyszeri jótállási szabályozást tartalmaz. 
Életvédelmi kerítést kell építeni az I. vágány mellé a felvételi épület vonalában, és a II. 
vágány bal oldalán a peron vonalában a helyszínrajzon feltüntetettek szerint. 
Az  állomás  területén  a  szolgálati  hely  nevét  jelző  táblákat  és  utastájékoztató 
piktogramokat el kell helyezni. 
 
8. Edilonos rendszerű vágány építése: 140 vfm;  
 
1.  Csajág (kiz.) – Balatonkenese (kiz.) szakasz 
1.1 
Vasúti pálya építése 
1.1.1   Jelenlegi állapot 
Felépítmény  szempontjából  a  vonal  homogén,  hézagnélküli  kivitelű,  48  rendszerű, 
kivéve, Csajág - Balatonkenese állomásközben lévő R £300 m sugarú íveket, melyek 
összes hossza 681 m. 
 
A nyíltvonali szakaszon található a Csittényhegyi alagút. A 342-343 szelvények között 
lévő akarattyai alagút Északi kapuzatának és boltozatának felújítása 2000-2001 évben 
megvalósult, a Déli kapuzat vízelvezető rendszerének felújítását 2003-ban végezték el, 
de  jelenleg  az  alagút  boltozatán  átázási  nyomok  láthatók.  Helyszínrajzilag  az  alagút 
tengelye  nem  egyenes,  az  elejétől  10-15m-re  iránytörés  van.  Nem  egy  határozott 
ponton jelentkezik, kb. 10m hosszon alakul ki az új irány, amely a végpont felé vezet. 
Ez  a  szakasz  sokkal  szabályosabb,  mint  az  alagút  eleje,  közelít  az  egyeneshez.  Az 
alagút környékén a vágány geometriája összetett. Az akarattyai bevágásból kis sugarú 
ívvel fordul ki a nyomvonal a magaspartra, és egy nagyobb sugarú, ellenirányú ívvel 
vezet be az alagútba annak kétharmad részéig. Ezzel az ívvel követi le a vágány az 
alagút  kezdeti  iránytörését.  Az  alagút  végéhez  közeledve  rövid  egyenes  után  újabb 
nagysugarú ív kezdődik, amely már jóval az alagút után csatlakozik egy újabb ívhez. 
Magassági  vonalvezetés  szerint  a  pálya  10  ezrelék  esésű,  mely  egyben  a  vonalra 
jellemző mértékadó emelkedő. A pálya az alagút elejétől a végpont felé esik. 
Az alagút felett 13-15m takarás van, hossza: 95,5m. Az alagút szelvénye nem teljesen 
szabályos, szakaszosan változó asszimetria jellemzi 3m és 4,5m magasságban. 
4,5m                 3,89-4,16m   26cm 



 
 
 
 
4,0m                 4,67-4,84m   17cm 
3,0m                 5,32-5,49m   17cm 
A  mai  állapot,  a  jelenlegi  sínkoronaszint,  a  nem  villamosított,  és  az  alagút  jellemző 
belső méretei, az űrszelvény és az alagútfal mértékadó távolságával: 
 
 
1.1.2   Tervezett állapot 
Az  alagút  esetében  a  vágány  magassági  vonalvezetését,  hossz-szelvényét  úgy  kell 
kialakítani,  hogy  a  minimálisan  szükséges  munkavezeték  magasság  biztosítható 
legyen.  (A  TSI-nek  megfelelő  űrszelvény  kialakítása).  Az  alagútnál  pályaépítés 
tekintetében  a  javasolt  műszaki  tartalom  kb.  20-30  cm  pályaszint  süllyesztés  az 
alagútban  és  az  alagút  előtt-után  20-20m  hosszban  (341+70  -  343+10  szelvények 
között) 140m Edilon rendszerű (vagy azzal egyenértékű) felépítmény kialakításával, a 
szükséges kifuttatások figyelembevételével. 
 
 


 
 
 
 
A pontos kialakítást és szakaszok hosszát a tervezés során szükséges véglegesíteni. A 
pályaszint  süllyesztés  miatt  módosul  a  vonal  jelenlegi  magassági  vonalvezetése, 
melynek következtében az alagút előtti és utáni pályaszakaszt át kell építeni a tervezés 
során elkészítendő hossz-szelvény alapján, figyelembe véve a mértékadó emelkedőt. 
Az alépítményi rétegrendet a geotechnikai terv alapján kell megépíteni. Az Ajánlattétel 
során a 4. kötetben szereplő rétegrendet (30 cm SZK1, talajstabilizálás) kérjük árazni. 
Víztelenítés  megtervezését  és  megépítését  lehetőleg  a  jelenlegi  árokrendszer 
megtartásával  kell  megépíteni.  A  felépítményt  új,  54  rendszerű  anyagból  kell 
visszaépíteni (54E5 sín, LM jelű vb.alj a sínleerősítés szorító hatású, rugalmas, 1:20 
síndőlés, hézagnélküli kivitel). 
Vállalkozó feladata a kifuttatási szakaszon különösen figyelni a vonatkozó szabályok és 
a D.11. utasítás alapján a vízelvezetés biztosítására és az átmeneti szakasz előírásszerű 
kialakítására. 
 
A jelenlegi vágánytengely és a maihoz képest 20cm-rel süllyesztett sínkoronaszint: 



 
 
 
A  nyíltvonali  szakaszon  feladat  a  vágány  egyszeri  fenntartási  szabályzása  teljes 
hosszban (kivéve a  rugalmas megtámasztású  betonlemezes  felépítménnyel építendő 
részt)  a  teljes  körű  geodéziai  előkészítéssel,  útátjáró  bontásokkal  és  visszaépítéssel 
valamint  a  szükséges  mértékű  zúzottkő  pótlással  a  villamosítás  megfelelő  mértékű 
elvégzéséhez. A szabályzás során az elkészült kitűzési terveket kell alapul venni, mely 
vízszintes  irányban  és  magassági  értelemben  is  maximálisan  5  cm  eltérést 
eredményezhet,  figyelemmel  a  megmaradó  peronokra  és  útátjárókra.  A  nyíltvonali 
szakasz egyszeri fenntartási szabályzásán felül feladat a pályaszint süllyesztés miatt 
átépítendő szakaszon a vágány háromszori építési, és egyszeri jótállási szabályozása, 
melyet a K-921226 soron kell költségelni.