Az Ön által „5. Szabadbattyán - Balatonfüred vonalszakasz fenntartási
szabályozása 46 vkm hosszon; 6. Kitérőcsere, illetve beépítés, alépítmény
megerősítéssel: 11 db; 7. Vágányépítés alépítmény megerősítéssel 5,4 vgkm; 8.
Edilonos rendszerű vágány építése: 140 vfm; 9. Polgárdi, Balatonkenese,
Balatonfűzfő, Alsóörs állomások átépítése” tárgyában kért adatokat a
közbeszerzési dokumentáció 3. kötete (Műszaki leírás) tartalmazza, amelynek
idevonatkozó részeit az alábbiak szerint foglaltuk össze:
5. Szabadbattyán - Balatonfüred vonalszakasz fenntartási szabályozása 46 vkm hosszon
„… Szabadbattyán (kiz.) – Balatonfüred (bez.) vonalszakaszon a 115+00 – 662+21
szelvények között:…”
„… Vasúti pályaépítési munkák tekintetében a villamosításhoz kapcsolódóan a
legszükségesebb munkák elvégzése a feladat, mely nyíltvonalon egyszeri fenntartási
vágányszabályozást jelent, állomás átépítés tekintetében 4 állomás átépítése (Polgárdi,
Balatonkenese, Balatonfűzfő, Alsóörs) a feladat. …”
„… A nyíltvonali szakaszon pályaépítési feladat nincs, a feladat a vágány egyszeri
fenntartási szabályzása teljes hosszban a teljes körű geodéziai előkészítéssel, útátjáró
bontásokkal és visszaépítéssel, valamit a szükséges mértékű zúzottkő pótlással a
villamosítás megfelelő mértékű elvégzéséhez. A szabályzás során az elkészült kitűzési
terveket kell alapul venni, mely vízszintes irányban és magassági értelemben is
maximálisan 5 cm eltérést eredményezhet. …”
Az alábbi 3 témakörre összevontan vonatkoznak a műszaki kötetből kiemelt részek:
6. Kitérőcsere, illetve beépítés, alépítmény megerősítéssel: 11 db;
7. Vágányépítés alépítmény megerősítéssel 5,4 vgkm;
9. Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő, Alsóörs állomások átépítése
1. Polgárdi állomás
1.1
Vasúti pálya építése
1.1.1 Jelenlegi állapot
Polgárdi állomás egy kétvágányos állomás, rövid használható hosszakkal. A megelőző
fővágány rossz állapotú, jelenleg a forgalomból ki van zárva. A vágányra vezető kitérők
egyenes irányban állandó jelleggel rögzítésre kerültek. Az állomás jelenleg az
említettek miatt vonatkeresztezés lebonyolítására nem alkalmas. Az utasforgalmi
létesítmények állapota rossz. Az sk+15 cm magasságú, kavicsburkolatú peron 4,75 m-
es vágánytengely távolságban helyezkedik el. Megközelítése szintben lehetséges.
1.1.2 Tervezett állapot
Az állomás teljes átépítésének megtervezése és kivitelezése a nyertes Vállalkozó
feladata a pályageometriai tervek alapján. Az állomás átépítésének határát a
pályageometriai terveken feltüntetett szelvények jelölik, tehát az átépítés a 204+91 –
209+30 szelvények között történik.
Az állomás kétvágányos állomásként épül át sk+55 cm-es, 200 mh szigetperonnal,
szintbeli akadálymentes megközelítéssel. A peronburkolatot a TSI előírásoknak
megfelelően kell kialakítani, a vezető és figyelmeztető sávok építését az állomás teljes
területén összehangolt, egységes kialakítással kell elkészíteni és a MÁV által
jóváhagyatni. A peronhoz vezető járda építése a felvételi épület előtti járdától a peronig
tart, a felvételi épület bejáratához vezető leágazással. A peronra vezető rámpa két
szélén kerékvető kialakítása és kétsoros kapaszkodó felszerelése szükséges. A
peronvéget életvédelmi korláttal kell lehatárolni.
Az I. és II. vágányok új, 54 rendszerű felépítményi anyagból épülnek meg (54E5 sín,
LM jelű vb.alj, a sínleerősítés szorító hatású, rugalmas, 1:20 síndőlés, hézagnélküli
kivitel). A kitérőket 54 rendszerű betonaljas kivitelben kell beépíteni. A vágányépítés
során a beépített új sínek és kitérők preventív köszörülését el kell végezni 1:20
síndőlés, hézagnélküli kivitel). A kitérőket 54 rendszerű betonaljas kivitelben kell
beépíteni. A vágányépítés során beépített új sínek és kitérők preventív köszörülését el
kell végezni.
Alépítmény tekintetében az Ajánlati Dokumentáció 4. kötetben szereplő mennyiségek
35 cm talajstabilizálás és 30 cm SZK1 védőréteg feltételezésével lettek meghatározva,
ezek a mennyiségek az ajánlattételt segítik, a geotechnikai tervek elkészítése, és ez
alapján az alépítményi rétegrend meghatározása a Vállalkozó feladata a MÁV D.11.
utasítás előírásait figyelembe véve. A geotechnikai tervezés során meg kell határozni
az alépítmény víztelenítésének szükségességét és módját. Szivárgórendszer
alkalmazása esetén azt a kezdő- illetve végponti befogadókba vezetve kell kiépíteni. A
204+93-209+28 szelvények között a tolatási padka kialakítása is jelen projekt részét
képezi.
Az állomáson feladat az újonnan épülő vágányok szabályozása, a 921090 vágányépítés
tételszámú egyszeri építési, a 921170 tételszámú vágányszabályozás kétszeri építési,
egyszeri fenntartási és egyszeri jótállási szabályozást tartalmaz.
Az állomás területén a szolgálati hely nevét jelző táblákat és utastájékoztató
piktogramokat el kell helyezni.
2. Balatonkenese állomás
2.1
Vasúti pálya építése
2.1.1 Jelenlegi állapot
Balatonkenese állomás 3 vonatfogadó, -indító és 1 rakodóvágánnyal rendelkezik. Az
átmenő a III. számú vágány. Az I. számú vágány rakodóvágány, a II. és III. számú
vágány a személyszállító vonatok, a IV. számú vágány a tehervonatok fogadására,
indítására szolgál. Egy sk+15 cm-es peron található a II. és III. vágányok között, 4,75
m-es vágánytengelyben, melyet a felvételi épület felől szintben lehet megközelíteni.
2.1.2 Tervezett állapot
Az állomás teljes átépítésének megtervezése és kivitelezése a nyertes Vállalkozó
feladata a pályageometriai tervek alapján. Az állomás átépítésének határát a
pályageometriai terveken feltüntetett szelvények jelölik, tehát az átépítés a 385+15 –
393+98 szelvények között történik.
Az állomás 3 vágányos állomásként épül át sk+55 cm-es, 250 mh szigetperonnal,
szintbeli
akadálymentes,
TSI
előírásoknak
megfelelő
megközelítéssel.
A
peronburkolatot szintén a TSI előírásoknak megfelelően kell kialakítani, a vezető és
figyelmeztető sávok építését az állomás teljes területén összehangolt, egységes
kialakítással
kell
elkészíteni,
a
szükséges
MÁV
jóváhagyással
ellátott
környezetkialakítási terv alapján. A peronhoz vezető járda építése a felvételi épület
oldalától indulóan a peronig tart. A peronra vezető rámpa két szélén kerékvető
kialakítása és kétsoros kapaszkodó felszerelése szükséges. A peronvégeket életvédelmi
korláttal kell lehatárolni.
Az I., II. és III. vágányok új, 54 rendszerű felépítményi anyagból épülnek meg (54E5
sín, LM jelű vb.alj, a sínleerősítés szorító hatású, rugalmas, 1:20síndőlés, hézagnélküli
kivitel). A kitérőket 54 rendszerű betonaljas kivitelben kell beépíteni. Az átmenő
fővágányban fekvő R=600m sugarú ív külső sínszálaként R350 HT minőség osztályú,
edzett fejű síneket kell alkalmazni a MÁV Zrt. Pályalétesítményi Osztályának Gy.120-
30/2012 sz. előírásának megfelelően. A vágányépítés során beépített új sínek és
kitérők preventív köszörülését el kell végezni.
Alépítmény tekintetében az Ajánlati Dokumentáció 4. kötetben szereplő mennyiségek
35 cm talajstabilizálás és 30 cm SZK1 védőréteg feltételezésével lettek meghatározva,
ezek a mennyiségek az ajánlattételt segítik, a geotechnikai tervek elkészítése, és ez
alapján az alépítményi rétegrend meghatározása a Vállalkozó feladata a MÁV D.11.
utasítás előírásait figyelembe véve. A geotechnikai tervezés során meg kell határozni
az alépítmény víztelenítésének szükségességét és módját. Szivárgórendszer
alkalmazása esetén azt a kezdő- illetve végponti befogadókba vezetve kell kiépíteni. A
helyszínrajzon feltüntetett tolatási padka kialakítása is jelen projekt részét képezi.
Az állomáson feladat az újonnan épülő vágányok szabályozása, a 921090 vágányépítés
tételszámú egyszeri építési, a 921170 tételszámú vágányszabályozás kétszeri építési,
egyszeri fenntartási és egyszeri jótállási szabályozást tartalmaz.
Balatonkenese állomáson a pályageometriai terveken is szereplő I. vágány melletti
rakodó bontását nyertes Vállalkozónak el kell végezni a helyszínrajzokon szereplő
vágánygeometria kialakítása érdekében. A jelenlegi I. vágány melletti rakterületen 4
m szélességben kisajátítás szükséges. Vállalkozó feladata a záradékolt kisajátítási terv
elkészítése. A kisajátítandó terület mentén, az üzemi terület elkerítésére kerítést kell
építeni.
Az állomás területén a szolgálati hely nevét jelző táblákat és utastájékoztató
piktogramokat el kell helyezni.
3. Balatonfűzfő állomás
3.1
Vasúti pálya építése
3.1.1 Jelenlegi állapot
Balatonfűzfő állomás 3 vonatfogadó, -indító és 1 rakodóvágánnyal rendelkezik. Az
átmenő a II. számú vágány. Az I. számú vágány rakodóvágány, a II. számú vágány a
személyszállító vonatok, a III. és IV. számú vágányok a tehervonatok fogadására,
indítására szolgálnak. A 4,75 m-es vágánytengelytávolságban sk+15 cm magas peron
van az I.- II. vágányok között.
3.1.2 Tervezett állapot
Az állomás teljes átépítésének megtervezése és kivitelezése a nyertes Vállalkozó
feladata a pályageometriai tervek alapján. Az állomás átépítésének határát a
pályageometriai terveken feltüntetett szelvények jelölik, tehát az átépítés a 443+63 –
451+03 szelvények között történik.
Az állomás 2 vágányos állomásként épül át sk+55 cm-es, 250 mh szigetperonnal,
szintbeli
akadálymentes,
TSI
előírásoknak
megfelelő
megközelítéssel.
A
peronburkolatot szintén a TSI előírásoknak megfelelően kell kialakítani, a vezető és
figyelmeztető sávok építését az állomás teljes területén összehangolt, egységes
kialakítással
kell
elkészíteni,
a
szükséges
MÁV
jóváhagyással
ellátott
környezetkialakítási terv alapján. A peronhoz vezető járda építése a felvételi épület
északi oldala mellett vezetve, a járdától indulóan, a szükséges rámpaszakaszok
közbeiktatásával a peronig tart. Az épület melletti és a peronra vezető rámpa két szélén
kerékvető kialakítása és kétsoros kapaszkodó felszerelése szükséges. A peronvégeket
életvédelmi korláttal kell lehatárolni.
Az I. és II. vágányok új, 54 rendszerű felépítményi anyagból épülnek meg (54E5 sín,
LM jelű vb.alj, a sínleerősítés szorító hatású, rugalmas, 1:20 síndőlés, hézagnélküli
kivitel). A kitérőket 54 rendszerű betonaljas kivitelben kell beépíteni. Az átmenő
fővágányban fekvő R=475m és R=1000m sugarú ívek külső sínszálaként R350 HT
minőség osztályú, edzett fejű síneket kell alkalmazni a MÁV Zrt. Pályalétesítményi
Osztályának Gy.120-30/2012 sz. előírásának megfelelően.
A vágányépítés során beépített új sínek és kitérők preventív köszörülését el kell
végezni.
Alépítmény tekintetében az Ajánlati Dokumentáció 4. kötetben szereplő mennyiségek
35 cm talajstabilizálás és 30 cm SZK1 védőréteg feltételezésével lettek meghatározva,
ezek a mennyiségek az ajánlattételt segítik, a geotechnikai tervek elkészítése, és ez
alapján az alépítményi rétegrend meghatározása a Vállalkozó feladata a MÁV D.11.
utasítás előírásait figyelembe véve. A geotechnikai tervezés során meg kell határozni
az alépítmény víztelenítésének szükségességét és módját. Szivárgórendszer
alkalmazása esetén azt a kezdő- illetve végponti befogadókba vezetve kell kiépíteni. A
helyszínrajzon feltüntetett tolatási padka kialakítása is jelen projekt részét képezi.
Az állomáson feladat az újonnan épülő vágányok szabályozása, a 921090. vágányépítés
tételszámú egyszeri építési, a 921170. tételszámú vágányszabályozás kétszeri építési,
egyszeri fenntartási és egyszeri jótállási szabályozást tartalmaz.
Az állomás területén a szolgálati hely nevét jelző táblákat és utastájékoztató
piktogramokat el kell helyezni.
4. Alsóörs állomás
4.1
Vasúti pálya építése
4.1.1 Jelenlegi állapot
Az eredetileg 5 vonatfogadó- indító fővágányából (I.-V.) ma már kettő a forgalomból
ki van zárva (a IV. és V. vágányok), továbbá ki van zárva az egykori fordítókoronghoz
vezető VIII. számú vágány. Az állomás végpontja felé, az I. számú vágányból ágazik
ki a VI. számú rakodóvágány és a VII. számú tárolóvágány. A rakodóvágány mellett
nyílt rakodó, oldalrakodó és raktár van, de a rakodási létesítmények nem az eredeti
funkciójukat töltik be, mivel az állomási vágányoktól kerítés választja el őket. Az
állomáshoz saját célú vágány nem kapcsolódik. Az állomáson nincs áruforgalom.
Az átmenő fővágány a III. számú. A forgalomból kizárt vágányok a
biztosítóberendezésből ki vannak kapcsolva. Széles peronok az I.-II., és III.-IV.
vágányok között helyezkednek el, míg a II.-III. vágányok közötti peron 4,75 m-es
vágánytengelytávolságban helyezkedik el. A peronok sk+15 cm-es, betonlap
burkolatúak, és szintben megközelíthetők.
4.1.2 Tervezett állapot
Az állomás teljes átépítésének megtervezése és kivitelezése a nyertes Vállalkozó
feladata a pályageometriai tervek alapján. Az állomás átépítésének határát a
pályageometriai terveken feltüntetett szelvények jelölik, tehát az átépítés a 563+66 –
573+24 szelvények között történik.
Az állomás 2 vágányos állomásként épül át sk+55 cm-es, 250 mh szigetperonnal,
szintbeli
akadálymentes,
TSI
előírásoknak
megfelelő
megközelítéssel.
A
peronburkolatot szintén a TSI előírásoknak megfelelően kell kialakítani, a vezető és
figyelmeztető sávok építését az állomás teljes területén összehangolt, egységes
kialakítással
kell
elkészíteni,
a
szükséges
MÁV
jóváhagyással
ellátott
környezetkialakítási terv alapján. A peronhoz vezető járda építése a meglévő térkő
burkolatú járda folytatásával a peronig tart, a meglévő járdában lévő taktilis vezető sáv
folytatásával, az eredetivel megegyező típusú elemek felhasználásával. A peronra
vezető rámpa két szélén kerékvető kialakítása és kétsoros kapaszkodó felszerelése
szükséges. A peronvégeket életvédelmi korláttal kell lehatárolni.
Az I. és II. vágányok új, 54 rendszerű felépítményi anyagból épülnek meg (54E5 sín,
LM jelű vb.alj, a sínleerősítés szorító hatású, rugalmas, 1:20 síndőlés, hézagnélküli
kivitel). A kitérőket 54 rendszerű betonaljas kivitelben kell beépíteni. Az átmenő
fővágányban fekvő R=1300m és R=1900m sugarú ívek külső sínszálaként R350 HT
minőség osztályú, edzett fejű síneket kell alkalmazni a MÁV Zrt. Pályalétesítményi
Osztályának Gy.120-30/2012 sz. előírásának megfelelően.A vágányépítés során
beépített új sínek és kitérők preventív köszörülését el kell végezni.
Alépítmény tekintetében az Ajánlati Dokumentáció 4. kötetben szereplő mennyiségek
35 cm talajstabilizálás és 30 cm SZK1 védőréteg feltételezésével lettek meghatározva,
ezek a mennyiségek az ajánlattételt segítik, a geotechnikai tervek elkészítése, és ez
alapján az alépítményi rétegrend meghatározása a Vállalkozó feladata a MÁV D.11.
utasítás előírásait figyelembe véve. A geotechnikai tervezés során meg kell határozni
az alépítmény víztelenítésének szükségességét és módját. Szivárgórendszer
alkalmazása esetén azt a kezdő- illetve végponti befogadókba vezetve kell kiépíteni. A
helyszínrajzon feltüntetett tolatási padka kialakítása is jelen projekt részét képezi.
Az állomáson kialakításra kerül a felsővezetékes járműtároló és ennek vágánya, mely
az I. megelőző vágányból ágazik ki a 3. számú kitérővel a végponti irányból.
Használható hossza a fedett tárolóba eső vágányrész nélkül 55m. A vágány 54
rendszerű felépítménnyel épül meg, a javasolt alépítményi rétegrend az állomás többi
vágányával megegyező. A járműtároló műszaki paramétereit, szükséges méretét a
magasépítési résznél ismertetjük.
Az állomáson feladat az újonnan épülő vágányok szabályozása, a 921090. vágányépítés
tételszámú egyszeri építési, a 921170 tételszámú vágányszabályozás kétszeri építési,
egyszeri fenntartási és egyszeri jótállási szabályozást tartalmaz.
Életvédelmi kerítést kell építeni az I. vágány mellé a felvételi épület vonalában, és a II.
vágány bal oldalán a peron vonalában a helyszínrajzon feltüntetettek szerint.
Az állomás területén a szolgálati hely nevét jelző táblákat és utastájékoztató
piktogramokat el kell helyezni.
8. Edilonos rendszerű vágány építése: 140 vfm;
1. Csajág (kiz.) – Balatonkenese (kiz.) szakasz
1.1
Vasúti pálya építése
1.1.1 Jelenlegi állapot
Felépítmény szempontjából a vonal homogén, hézagnélküli kivitelű, 48 rendszerű,
kivéve, Csajág - Balatonkenese állomásközben lévő R £300 m sugarú íveket, melyek
összes hossza 681 m.
A nyíltvonali szakaszon található a Csittényhegyi alagút. A 342-343 szelvények között
lévő akarattyai alagút Északi kapuzatának és boltozatának felújítása 2000-2001 évben
megvalósult, a Déli kapuzat vízelvezető rendszerének felújítását 2003-ban végezték el,
de jelenleg az alagút boltozatán átázási nyomok láthatók. Helyszínrajzilag az alagút
tengelye nem egyenes, az elejétől 10-15m-re iránytörés van. Nem egy határozott
ponton jelentkezik, kb. 10m hosszon alakul ki az új irány, amely a végpont felé vezet.
Ez a szakasz sokkal szabályosabb, mint az alagút eleje, közelít az egyeneshez. Az
alagút környékén a vágány geometriája összetett. Az akarattyai bevágásból kis sugarú
ívvel fordul ki a nyomvonal a magaspartra, és egy nagyobb sugarú, ellenirányú ívvel
vezet be az alagútba annak kétharmad részéig. Ezzel az ívvel követi le a vágány az
alagút kezdeti iránytörését. Az alagút végéhez közeledve rövid egyenes után újabb
nagysugarú ív kezdődik, amely már jóval az alagút után csatlakozik egy újabb ívhez.
Magassági vonalvezetés szerint a pálya 10 ezrelék esésű, mely egyben a vonalra
jellemző mértékadó emelkedő. A pálya az alagút elejétől a végpont felé esik.
Az alagút felett 13-15m takarás van, hossza: 95,5m. Az alagút szelvénye nem teljesen
szabályos, szakaszosan változó asszimetria jellemzi 3m és 4,5m magasságban.
4,5m 3,89-4,16m 26cm
4,0m 4,67-4,84m 17cm
3,0m 5,32-5,49m 17cm
A mai állapot, a jelenlegi sínkoronaszint, a nem villamosított, és az alagút jellemző
belső méretei, az űrszelvény és az alagútfal mértékadó távolságával:
1.1.2 Tervezett állapot
Az alagút esetében a vágány magassági vonalvezetését, hossz-szelvényét úgy kell
kialakítani, hogy a minimálisan szükséges munkavezeték magasság biztosítható
legyen. (A TSI-nek megfelelő űrszelvény kialakítása). Az alagútnál pályaépítés
tekintetében a javasolt műszaki tartalom kb. 20-30 cm pályaszint süllyesztés az
alagútban és az alagút előtt-után 20-20m hosszban (341+70 - 343+10 szelvények
között) 140m Edilon rendszerű (vagy azzal egyenértékű) felépítmény kialakításával, a
szükséges kifuttatások figyelembevételével.
A pontos kialakítást és szakaszok hosszát a tervezés során szükséges véglegesíteni. A
pályaszint süllyesztés miatt módosul a vonal jelenlegi magassági vonalvezetése,
melynek következtében az alagút előtti és utáni pályaszakaszt át kell építeni a tervezés
során elkészítendő hossz-szelvény alapján, figyelembe véve a mértékadó emelkedőt.
Az alépítményi rétegrendet a geotechnikai terv alapján kell megépíteni. Az Ajánlattétel
során a 4. kötetben szereplő rétegrendet (30 cm SZK1, talajstabilizálás) kérjük árazni.
Víztelenítés megtervezését és megépítését lehetőleg a jelenlegi árokrendszer
megtartásával kell megépíteni. A felépítményt új, 54 rendszerű anyagból kell
visszaépíteni (54E5 sín, LM jelű vb.alj a sínleerősítés szorító hatású, rugalmas, 1:20
síndőlés, hézagnélküli kivitel).
Vállalkozó feladata a kifuttatási szakaszon különösen figyelni a vonatkozó szabályok és
a D.11. utasítás alapján a vízelvezetés biztosítására és az átmeneti szakasz előírásszerű
kialakítására.
A jelenlegi vágánytengely és a maihoz képest 20cm-rel süllyesztett sínkoronaszint:
A nyíltvonali szakaszon feladat a vágány egyszeri fenntartási szabályzása teljes
hosszban (kivéve a rugalmas megtámasztású betonlemezes felépítménnyel építendő
részt) a teljes körű geodéziai előkészítéssel, útátjáró bontásokkal és visszaépítéssel
valamint a szükséges mértékű zúzottkő pótlással a villamosítás megfelelő mértékű
elvégzéséhez. A szabályzás során az elkészült kitűzési terveket kell alapul venni, mely
vízszintes irányban és magassági értelemben is maximálisan 5 cm eltérést
eredményezhet, figyelemmel a megmaradó peronokra és útátjárókra. A nyíltvonali
szakasz egyszeri fenntartási szabályzásán felül feladat a pályaszint süllyesztés miatt
átépítendő szakaszon a vágány háromszori építési, és egyszeri jótállási szabályozása,
melyet a K-921226 soron kell költségelni.