Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Mindenszo.hu vizsgálati dokumentáció'.



 
Iktatószám: CE/11280-2/2022. 
 
Tárgy: felhívás nyilatkozatra 
 
Ügyintéző: dr. Vajnai Ádám 
 
Telefon: 62/568-300 
 
E-mail: [email protected] 
 
Készült: 2022. május 12. 
 
V É G Z É S  
 
 
A  Nemzeti  Média-  és  Hírközlési  Hatóság  Hivatala  (a  továbbiakban:  Hatóság)  előtt  Szopkó  Zita  (a 
továbbiakban: Kérelmező) a [email protected] levelezési címről megküldött, 
a  Hatósághoz  2022.  május  04.  napján  érkezett,  CE/11280/2022.  számon  iktatott,  „a  mindenszo.hu 
weboldallal  szemben,  a  Magyar  Hang  bejelentését  követően  lefolytatott  2019-es  ellenőrzési  eljárás 
teljes  dokumentációjára”  irányuló,  Kérelmező  által  közérdekű  adatigénylésként  megnevezett, 
ténylegesen  iratbetekintési  kérelemnek  minősülő  beadványa  alapján  az  általános  közigazgatási 
rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 33. § rendelkezései alapján benyújtott 
kérelmére közigazgatási hatósági eljárás indult. 
A Hatóság 
 
felhívja  
 
 
Kérelmezőt,  hogy  jelen  végzés  közlésétől  számított  15  napon  belül  nyilatkozzon  az  alábbiak 
vonatkozásában: 
−  igazolja a mindenszo.hu  vonatkozásában, hogy az  adat megismerése joga érvényesítéséhez, 
illetve  jogszabályon,  bírósági  vagy  hatósági  határozaton  alapuló  kötelezettsége  teljesítéséhez 
szükséges 
A nyilatkozatra felhívó végzéssel szemben jogorvoslattal az érdemi döntés, vagy ennek hiányában az 
iratbetekintési kérelmet elutasító végzés ellen benyújtott fellebbezés keretében lehet élni. 
 
I N D O K O L Á S  
 
A Hatóság a tényállás tisztázásához az Ákr. 63. § alapján a rendelkező részben foglaltak tekintetében 
nyilatkozatra hívja fel Kérelmezőt. 
Kérelmező  2022.  május  04.  napján,  a  CE/11280-1/2022.  számon  iktatott  kérelmében  a  Hatóság 
mindenszo.hu elérhetőségű internetes tartalommal összefüggésben 2019. évben lefolytatott hatósági 
ellenőrzésével összefüggésben – saját megfogalmazása szerint – az információs önrendelkezési jogról 
és  az  információszabadságról  szóló  2011.  évi  CXII.  törvény  (a  továbbiakban:  Info  tv.)  28.  §  (1) 
bekezdése alapján közérdekű adat megismerése iránti igényt nyújtott be. 
 


 
 
Az Info tv. 3. § 5. pont szerint közérdekű adat az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint 
jogszabályban  meghatározott  egyéb  közfeladatot  ellátó  szerv  vagy  személy  kezelésében  lévő  és 
tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes 
adat  fogalma  alá  nem  eső,  bármilyen  módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret, 
függetlenül  kezelésének  módjától,  önálló  vagy  gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre, 
illetékességre,  szervezeti  felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak  eredményességére  is  kiterjedő 
értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést  szabályozó  jogszabályokra,  valamint  a 
gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat. 
Az Ákr. 33. § [Az iratbetekintési jog] 
(1) Az ügyfél az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás 
során keletkezett iratba. 
(2) A tanú a vallomását tartalmazó iratba, a szemletárgy birtokosa a szemléről készített iratba tekinthet 
be. 
(3) Harmadik személy akkor tekinthet be a személyes adatot vagy védett adatot tartalmazó iratba, ha 
igazolja, hogy az adat megismerése joga érvényesítéséhez, illetve jogszabályon, bírósági vagy hatósági 
határozaton alapuló kötelezettsége teljesítéséhez szükséges. 
(4) Az iratbetekintés során az arra jogosult másolatot, kivonatot készíthet vagy - kormányrendeletben 
meghatározott költségtérítés ellenében - másolatot kérhet, amelyet a hatóság kérelemre hitelesít. 
(5)  Ha  törvény  a  döntés  nyilvánosságát  nem  korlátozza  vagy  nem  zárja  ki,  az  eljárás  befejezését 
követően a személyes adatot és védett adatot nem tartalmazó véglegessé vált határozatot, valamint az 
elsőfokú  határozatot  megsemmisítő  és  az  elsőfokú  határozatot  hozó  hatóságot  új  eljárásra  utasító 
végzést bárki korlátozás nélkül megismerheti. 
(6) Törvény egyes ügyfajtákban meghatározhatja az iratbetekintés további feltételeit és a (3) bekezdés 
alapján iratbetekintésre jogosult személyek körét. 
34. § [Az iratbetekintési jog korlátai] 
(1) Nem lehet betekinteni a döntés tervezetébe. 
(2)  Nem  ismerhető  meg  az  olyan  irat  vagy  az  irat  olyan  része,  amelyből  következtetés  vonható  le 
valamely  védett  adatra  vagy  olyan  személyes  adatra,  amely  megismerésének  törvényben 
meghatározott  feltételei  nem  állnak  fenn,  kivéve,  ha  az  adat  -  ide  nem  értve  a  minősített  adatot  - 
megismerésének hiánya megakadályozná az iratbetekintésre jogosultat az e törvényben biztosított jogai 
gyakorlásában. 
(3) A hatóság a kérelem alapján az iratbetekintést biztosítja - az eljárás befejezését követően is -, vagy 
azt végzésben elutasítja. 
Az Ákr. 101. § (1) bekezdése értelmében a hatósági ellenőrzés végén, annak keretében a hatósági ügy 
érdemében nem születik döntés.  Ha  az ellenőrzés során feltárt tényállás és beszerzett bizonyítékok 
alapján  hatósági  ügyben  eljárás  indítása  szükséges,  a  Hatóság  saját  hatáskörébe  tartozó  esetben 
megindítja az eljárást, vagy ha a feltárt jogsértés miatt az eljárás más szerv illetékességébe tartozik, 
annak eljárását kezdeményezi. 
Fentiekre  tekintettel  Kérelmező  a  hivatkozott  hatósági  ellenőrzés  iratanyagának  megismerésére 
irányuló beadványa nem közérdekű adat megismerésére irányuló, hanem iratbetekintési kérelemnek 
minősül,  figyelemmel  arra,  hogy  az  egyedi  hatósági  ügy  nem  esik  a  közérdekű  adat  fogalma  alá.  A 
kérelemmel  érintett  hatósági  ellenőrzési  ügyben  Kérelmező  nem  minősül  ügyfélnek,  továbbá  abban 
hatósági döntés nem született. Az Ákr. 33. § (3) bekezdése szerint harmadik személy akkor tekinthet 
be a személyes adatot vagy védett adatot tartalmazó iratba, ha igazolja, hogy az adat megismerése 
joga érvényesítéséhez, illetve jogszabályon, bírósági vagy hatósági határozaton alapuló kötelezettsége 
teljesítéséhez szükséges.  
 

 
Elektronikusan aláírt dokumentum 
 
CE/11280-2/2022. 
 


 
 
Az  Ákr.  63.  §  értelmében,  ha  a  tényállás  tisztázása  azt  szükségessé  teszi,  a  hatóság  az  ügyfelet 
nyilatkozattételre hívhatja fel. 
Fentiekre  figyelemmel  a  Hatóság  felhívja  Kérelmezőt,  hogy  a  tényállás  tisztázása  érdekében  a 
rendelkező részben foglaltak tekintetében szíveskedjen nyilatkozatot tenni. 
Nyilatkozatát az alábbi kapcsolattartási módok egyikén szíveskedjen megküldeni a Hatóság részére az 
ügy iktatószámának (CE/11280/2022.) feltüntetésével: 
−  postai úton (NMHH Szegedi Hatósági Iroda 6721 Szeged, Csongrádi sgt. 15. sz.; 6701 Szeged, 
Pf: 689. címére) 
−  e-Papíron (használata javasolt; Ügyfélkapu azonosító szükséges): https://epapir.gov.hu/ 
−  elektronikus  űrlapon  (Ügyfélkapu  azonosító  szükséges):  https://e-nmhh.nmhh.hu/e-
nhh/4/urlapok/esf00118/index.html  
−  e-mailen (címzett[email protected]) 
Az Ákr. 116. § (3) bekezdése alapján a végzés önállóan nem fellebbezhető. Az Ákr. 81. § (3) bekezdése 
értelmében  az  önállóan  nem  fellebbezhető  végzésről  az  indokolásban  csak  az  azt  megalapozó 
jogszabályhelyek megjelölését tartalmazó egyszerűsített döntés hozható. 
A Hatóság hatáskörét az Mttv. 41. § (4) bekezdés h), i) és a 184. § (1) bekezdés a), cd) pontja határozza 
meg.  
Szegeden az elektronikus aláírás szerinti időpontban kiadmányozta: 
 
Aranyosné dr. Börcs Janka,  
 
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 
 
Hivatalának főigazgatója  
nevében és megbízásából eljáró 
Szabó Tibor hatósági irodavezető 
helyett és nevében 
  
  
 
Dr. Lutz Gábor 
 
hatósági irodavezető-helyettes 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Erről értesül: 
1. Szopkó Zita /[email protected]– elektronikus úton 
2. Irattár 

 
Elektronikusan aláírt dokumentum 
 
CE/11280-2/2022.