Iktatószám: CE/11280-2/2022.
Tárgy: felhívás nyilatkozatra
Ügyintéző: dr. Vajnai Ádám
Telefon: 62/568-300
E-mail:
[email protected]
Készült: 2022. május 12.
V É G Z É S
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Hivatala (a továbbiakban: Hatóság) előtt Szopkó Zita (a
továbbiakban: Kérelmező) a
[email protected] levelezési címről megküldött,
a Hatósághoz 2022. május 04. napján érkezett, CE/11280/2022. számon iktatott, „a mindenszo.hu
weboldallal szemben, a Magyar Hang bejelentését követően lefolytatott 2019-es ellenőrzési eljárás
teljes dokumentációjára” irányuló, Kérelmező által közérdekű adatigénylésként megnevezett,
ténylegesen iratbetekintési kérelemnek minősülő beadványa alapján az általános közigazgatási
rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 33. § rendelkezései alapján benyújtott
kérelmére közigazgatási hatósági eljárás indult.
A Hatóság
felhívja
Kérelmezőt, hogy jelen végzés közlésétől számított 15 napon belül nyilatkozzon az alábbiak
vonatkozásában:
− igazolja a mindenszo.hu vonatkozásában, hogy az adat megismerése joga érvényesítéséhez,
illetve jogszabályon, bírósági vagy hatósági határozaton alapuló kötelezettsége teljesítéséhez
szükséges
A nyilatkozatra felhívó végzéssel szemben jogorvoslattal az érdemi döntés, vagy ennek hiányában az
iratbetekintési kérelmet elutasító végzés ellen benyújtott fellebbezés keretében lehet élni.
I N D O K O L Á S
A Hatóság a tényállás tisztázásához az Ákr. 63. § alapján a rendelkező részben foglaltak tekintetében
nyilatkozatra hívja fel Kérelmezőt.
Kérelmező 2022. május 04. napján, a CE/11280-1/2022. számon iktatott kérelmében a Hatóság
mindenszo.hu elérhetőségű internetes tartalommal összefüggésben 2019. évben lefolytatott hatósági
ellenőrzésével összefüggésben – saját megfogalmazása szerint – az információs önrendelkezési jogról
és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Info tv.) 28. § (1)
bekezdése alapján közérdekű adat megismerése iránti igényt nyújtott be.
Az Info tv. 3. § 5. pont szerint közérdekű adat az állami vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint
jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és
tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes
adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret,
függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre,
illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is kiterjedő
értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a
gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat.
Az Ákr. 33. § [Az iratbetekintési jog]
(1) Az ügyfél az eljárás bármely szakaszában és annak befejezését követően is betekinthet az eljárás
során keletkezett iratba.
(2) A tanú a vallomását tartalmazó iratba, a szemletárgy birtokosa a szemléről készített iratba tekinthet
be.
(3) Harmadik személy akkor tekinthet be a személyes adatot vagy védett adatot tartalmazó iratba, ha
igazolja, hogy az adat megismerése joga érvényesítéséhez, illetve jogszabályon, bírósági vagy hatósági
határozaton alapuló kötelezettsége teljesítéséhez szükséges.
(4) Az iratbetekintés során az arra jogosult másolatot, kivonatot készíthet vagy - kormányrendeletben
meghatározott költségtérítés ellenében - másolatot kérhet, amelyet a hatóság kérelemre hitelesít.
(5) Ha törvény a döntés nyilvánosságát nem korlátozza vagy nem zárja ki, az eljárás befejezését
követően a személyes adatot és védett adatot nem tartalmazó véglegessé vált határozatot, valamint az
elsőfokú határozatot megsemmisítő és az elsőfokú határozatot hozó hatóságot új eljárásra utasító
végzést bárki korlátozás nélkül megismerheti.
(6) Törvény egyes ügyfajtákban meghatározhatja az iratbetekintés további feltételeit és a (3) bekezdés
alapján iratbetekintésre jogosult személyek körét.
34. § [Az iratbetekintési jog korlátai]
(1) Nem lehet betekinteni a döntés tervezetébe.
(2) Nem ismerhető meg az olyan irat vagy az irat olyan része, amelyből következtetés vonható le
valamely védett adatra vagy olyan személyes adatra, amely megismerésének törvényben
meghatározott feltételei nem állnak fenn, kivéve, ha az adat - ide nem értve a minősített adatot -
megismerésének hiánya megakadályozná az iratbetekintésre jogosultat az e törvényben biztosított jogai
gyakorlásában.
(3) A hatóság a kérelem alapján az iratbetekintést biztosítja - az eljárás befejezését követően is -, vagy
azt végzésben elutasítja.
Az Ákr. 101. § (1) bekezdése értelmében a hatósági ellenőrzés végén, annak keretében a hatósági ügy
érdemében nem születik döntés. Ha az ellenőrzés során feltárt tényállás és beszerzett bizonyítékok
alapján hatósági ügyben eljárás indítása szükséges, a Hatóság saját hatáskörébe tartozó esetben
megindítja az eljárást, vagy ha a feltárt jogsértés miatt az eljárás más szerv illetékességébe tartozik,
annak eljárását kezdeményezi.
Fentiekre tekintettel Kérelmező a hivatkozott hatósági ellenőrzés iratanyagának megismerésére
irányuló beadványa nem közérdekű adat megismerésére irányuló, hanem iratbetekintési kérelemnek
minősül, figyelemmel arra, hogy az egyedi hatósági ügy nem esik a közérdekű adat fogalma alá. A
kérelemmel érintett hatósági ellenőrzési ügyben Kérelmező nem minősül ügyfélnek, továbbá abban
hatósági döntés nem született. Az Ákr. 33. § (3) bekezdése szerint harmadik személy akkor tekinthet
be a személyes adatot vagy védett adatot tartalmazó iratba, ha igazolja, hogy az adat megismerése
joga érvényesítéséhez, illetve jogszabályon, bírósági vagy hatósági határozaton alapuló kötelezettsége
teljesítéséhez szükséges.
2
Elektronikusan aláírt dokumentum
CE/11280-2/2022.
Az Ákr. 63. § értelmében, ha a tényállás tisztázása azt szükségessé teszi, a hatóság az ügyfelet
nyilatkozattételre hívhatja fel.
Fentiekre figyelemmel a Hatóság felhívja Kérelmezőt, hogy a tényállás tisztázása érdekében a
rendelkező részben foglaltak tekintetében szíveskedjen nyilatkozatot tenni.
Nyilatkozatát az alábbi kapcsolattartási módok egyikén szíveskedjen megküldeni a Hatóság részére az
ügy iktatószámának (CE/11280/2022.) feltüntetésével:
− postai úton (NMHH Szegedi Hatósági Iroda 6721 Szeged, Csongrádi sgt. 15. sz.; 6701 Szeged,
Pf: 689. címére)
− e-Papíron (használata javasolt; Ügyfélkapu azonosító szükséges)
: https://epapir.gov.hu/
− elektronikus űrlapon (Ügyfélkapu azonosító szükséges): https://e-nmhh.nmhh.hu/e-
nhh/4/urlapok/esf00118/index.html
− e-mailen (címzett
: [email protected])
Az Ákr. 116. § (3) bekezdése alapján a végzés önállóan nem fellebbezhető. Az Ákr. 81. § (3) bekezdése
értelmében az önállóan nem fellebbezhető végzésről az indokolásban csak az azt megalapozó
jogszabályhelyek megjelölését tartalmazó egyszerűsített döntés hozható.
A Hatóság hatáskörét az Mttv. 41. § (4) bekezdés
h), i) és a 184. § (1) bekezdés
a), cd) pontja határozza
meg.
Szegeden az elektronikus aláírás szerinti időpontban kiadmányozta:
Aranyosné dr. Börcs Janka,
a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Hivatalának főigazgatója
nevében és megbízásából eljáró
Szabó Tibor hatósági irodavezető
helyett és nevében
Dr. Lutz Gábor
hatósági irodavezető-helyettes
Erről értesül:
1. Szopkó Zita
/[email protected]/ – elektronikus úton
2. Irattár
3
Elektronikusan aláírt dokumentum
CE/11280-2/2022.