Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Vállalkozói szerződések'.


• 
VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS 
amely létrejött egyrészről 
Elnevezése (teljes név): 
MVM  Magyar  Villamos  Művek  Zártkörűen 
Működő Részvénytársaság 
Székhelye: 
1031 Budapest, Szentendrei út 207-209. 
Cégjegyzék száma: 
01-10-041828- Fővárosi Bíróság, mint Cégbíróság
Adószáma: 
10760798-2-44 
Közösségi adószáma: 
HU10760798 
Statisztikai számjel: 
10760798-6420-114-01 
Bankszámlát vezető 
ERSTE Bank Hungary Zrt. 
pénzintézet neve és 
11600006-00000000-19798776 
bankszámla száma: 
Képviseli (név,  beosztás): 
Dr.  Zsuga  János  termelési  és  műszaki 
vezérigazgató-helyettes, valamint Juhász  Csaba 
műszaki szolgáltatások igazgató 
Szerzódésazonosító szám: 
4000249934 
mint megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) 
másrészről 
Elnevezése (teljes név): 
KPMG 
Tanácsadó 
Korlátolt  Felelősségű 
Társaság 
Székhelye: 
1134 Budapest, Váci út 31. 
Cégjegyzékszáma: 
Cg. 01-09-698768 
Adószáma: 
12691908-2-44 
Közösségi adószáma: 
HU12691908 
Statisztikai számjel: 
12691908-7022-113-01 
Bankszámlát vezető pénzintézet  K&H Bank 10201006-50238028-00000000 
neve és bankszámla száma: 
Képviseli (név,  beosztás): 
Ságodi Attila - Partner 
mint vállalkozó (a továbbiakban: Vállalkozó) 
(a Megrendelő és a Vállalkozó külön-külön a „Fél", együttesen a „Felek") 
között alulírott helyen és napon az alábbi feltételekkel: 
Az  MVM  Magyar  Villamos  Művek  Zártkörűen  Működő  Részvénytársaság,  mint  Megrendelő 
felkérte  a  KPMG  Tanácsadó  Kft.-t,  mint  Vállalkozót,  hogy  végezze  el  a    akvizíciójához 
kapcsolódó  tanácsadói  feladatokat.  A  tanácsadói  feladatok  a  következő  szolgáltatásokat 
tartalmazzák: cégértékelés, pénzügyi átvilágítás, adó átvilágítás, jogi átvilágítás. A tanácsadói 
feladatok  célja az  MVM belső döntéshozatalának támogatása egy  esetleges tranzakcióhoz 
kapcsolódóan.  Felek  a  tanácsadási  szolgáltatások  nyújtásának  feltételeit  a  jelen 
szerződésben (a továbbiakban: Szerződés) rögzítik. 
1. SZERZÖDÉS TÁRGYA
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
.;  / A/ 
fV 
oldal  1  / 20 



1.1.  A  Megrendelő  megrendeli  a  Vállalkozótól,  a  Vállalkozó  pedig  kötelezettséget  vállal 
arra,  hogy  az    (a  továbbiakban:  Céltársaság)  akvizíciójához  kapcsolódóan  
Céltársaság  üzleti  értékének  meghatározása  tárgyában  elvégzi  a  jelen  Szerződés 
elválaszthatatlan  részét  képező  1.  sz.  mellékletben  (Munkaspecifikáció)  rögzített  és 
specifikált munkát (a továbbiakban: Munka), melynek eredményeképpen elkészíti az 1. 
sz.  mellékletben  rögzítettek  szerinti  dokumentumokat  (a  továbbiakban: 
Dokumentumok),  2  (kettő)  db  elektronikus  adathordozón  (CD,  vagy  DVD)  a  6.1  pont 
szerinti teljesítési határidőben és a 4.1. pontban rögzített vállalkozói díj (a továbbiakban: 
Vállalkozói Díj) ellenében. 
2.
A VÁLLALKOZÓ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
2.1.  A  Vállalkozó  köteles  a  Munkát  a  Megrendelő  részére  az  1.  számú  mellékletben 
rögzített  Munkaspecifikációnak,  valamint  a  vonatkozó  jogszabályokban  foglaltaknak 
mindenben  megfelelően  elvégezni.  A  Vállalkozó  kötelezettsége  kiterjed  a  jelen 
Szerződés  teljesítése  során  a  vonatkozó  törvények,  rendeletek  betartására,  az 
elvégzett  Munka  szakmai,  minőségi  és  mennyiségi  megfelelőségére,  a  kikötött 
határidőben történő teljesítésre. 
2.2.  A  Vállalkozó  köteles  a  Megrendelőt  minden  olyan  körülményről  haladéktalanul 
értesíteni,  amely  a  Munka  teljesítését,  annak  minőségét  vagy  kellő  időre  való 
elvégzését veszélyezteti vagy gátolja. Az értesítés elmulasztásából eredő igazolt kárért 
a Vállalkozó a felelős. 
2.3.  A  Vállalkozó  a  Munkát  a  Megrendelő  utasításai  szerint,  a  Megrendelő  érdekeinek 
megfelelően,  a  hatályos  magyar  jogszabályok  alapján,  a  tőle  elvárható  legnagyobb 
gondossággal  köteles  elvégezni.  Megrendelő  célszerűtlen,  vagy  szakszerűtlen 
utasítása  esetén  Vállalkozó  a  Megrendelő  figyelmét  erre  köteles  írásban  felhívni. 
Amennyiben a Megrendelő a felhívás ellenére írásban fenntartja utasítását, Vállalkozó 
a jelen Szerződést felmondhatja,  illetve a jelen Szerződéstől elállhat vagy a Munkát a 
Megrendelő  utasításai  szerint,  a  Megrendelő  kockázatára  elvégezheti.  A  Vállalkozó 
köteles  az  utasítás  teljesítését  megtagadni,  ha  annak  végrehajtása  jogszabály  vagy 
hatósági határozat megsértéséhez vezetne,  vagy veszélyeztetné mások személyét és 
vagyonát. 
2.4.  A  Vállalkozó  az  általa  készített  Dokumentumok  tartalmának  szakszerűségéért 
felelősséggel tartozik. 
2.5.  A  4.1.  pontban  rögzített  opcionális  szolgáltatás  lehívására  kizárólag  a  Megrendelő 
egyoldalú  döntését  követően  kerülhet  sor,  melyre  Megrendelő  írásban  kéri  fel  a 
Vállalkozót. 
2.6.  A Vállalkozó a Megrendelő előzetes tájékoztatása és a  Megrendelő előzetes,  írásbeli 
jóváhagyása  esetén  saját  Vállalkozói  Díja  terhére  alvállalkozó  (közreműködő) 
igénybevételére  jogosult.  A  Megrendelő  nem  jogosult  a  Vállalkozó  alvállalkozóinak 
közvetlen utasításokat  adni,  de  a  Vállalkozó a jelen  szerződés 2.3.  pontban foglaltak 
szerint köteles a Megrendelő javaslatait, utasításait figyelembe venni. Jelen Szerződés 
szempontjából  a  Vállalkozó  vállalatcsoportjába  tartozó  tagvállalatok  nem  számítanak 
alvállalkozónak,  azonban  a  Szerződés  teljesítésébe  történő  bevonásuk  esetén 
kötelesek a jelen Szerződésben foglaltakat betartani. 
2.7.  Az  alvállalkozó  munkájáért  a  Vállalkozó  úgy  felel,  mintha  a  munkát  maga  végezte 
volna, az alvállalkozó jogosulatlan igénybevétele esetén Vállalkozó felelős mindazokért 
a károkért, amelyek az alvállalkozó igénybevétele nélkül nem következtek volna be. 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 2 / 20 



2.8.  A Vállalkozó kijelenti, hogy személyében nincs olyan ok, amely akadályozná a feladatai 
ellátását. A Vállalkozó kötelezi magát, hogy a jelen Szerződésből eredő kötelezettségei 
teljesítése során  sem  munkaviszony,  sem munkavégzésre  irányuló egyéb  jogviszony 
keretében  nem  vonja  be  a  Megrendelő  munkavállalóját,  vagy  olyan  gazdálkodó 
szervezetet,  amelyben  ilyen  személynek  tulajdoni  részesedése  van.  A  Vállalkozó 
továbbá  kijelenti,  hogy  az  1.1.  pont  szerinti  Céltársasággal  nem  áll  sem  gazdasági, 
sem  egyéb  olyan  viszonyban,  amely  a  Munka  elvégzését,  illetve  annak  tartalmát 
befolyásolná.  Ez  a  kötelezettség  a  Vállalkozó  Megrendelő  által  jóváhagyott,  a  jelen 
Szerződés szerinti Munka teljesítésébe bevont alvállalkozóira is vonatkozik. 
2.9.  A  jelen  Szerződés  nem  jogosítja  fel  a  Vállalkozót  arra,  hogy  a  Megrendelő  helyett 
bármilyen döntést meghozzon,  sem pedig arra, hogy a Megrendelő nevében bármilyen 
jognyilatkozatot tegyen. 
2.10. A Felek a jelen Szerződés teljesítése során egymástól kapott információkat és a jelen 
Szerződés  teljesítése során  készített  dokumentációkat bizalmasan  kezelik. A  Felek a 
tudomásukra  jutott  információkat  kizárólag  a  jelen  Szerződés  teljesítésének  céljából 
használhatják fel,  kizárólag a jelen Szerződés  teljesítésében  résztvevő személyeknek 
és  szervezeteknek  adhatják  át,  és  kizárólag  a  jelen  Szerződés  teljesítéséhez 
szükséges  mértékben.  A  Felek  a  tudomásukra  jutott  információkat  más  célra  nem 
használhatják fel. Vállalkozó a feladat tárgyáról publikációt (cikket, előadást, kiadványt) 
kizárólag a Megrendelő előzetes, írásos jóváhagyása alapján tehet közzé. Vállalkozó a 
Megrendelő  nevét  referenciaként  csak  Megrendelő  előzetes,  írásos  jóváhagyása 
alapján jogosult használni. 
2.11. A  Vállalkozó  megerősíti,  hogy  a  jelen  Szerződést  azon  adatok  és  információk 
megfelelő tanulmányozása  alapján  kötötte meg,  amelyeket a  Megrendelő bocsátott a 
rendelkezésére.  A  Vállalkozó  tudomásul  veszi,  hogy  az  adatok  és  információk 
megismerésének  bármilyen  elmulasztása,  vagy  azok  téves  felmérése  nem  mentesíti 
azon kötelezettsége alól,  hogy helyesen becsülje fel a jelen  Szerződés teljesítésének 
feltételeit, illetve költségeit. 
2.12. A Vállalkozó a jelen Szerződés teljesítésével egyidejűleg a Megrendelőre ruházza át a 
jelen  Szerződés  teljesítésével  keletkező  valamennyi  szellemi  alkotáshoz  fűződő 
vagyoni  jogot,  amelyeknek  így  a  kizárólagos  és  korlátozástól  mentes  jogosultjává  a 
Megrendelő válik. 
2.13. A  Vállalkozó  - a  jelen  Szerződés  2.12.  pontjában  foglaltak  teljesülése  érdekében  -
köteles  valamennyi,  a  jelen  Szerződés  alapján  létrejött  szellemi  alkotás 
felhasználásának  átruházására  vonatkozó  valamennyi  szükséges  nyilatkozatot, 
intézkedést  megtenni  ahhoz,  hogy  a  Megrendelő  ezen  szellemi  alkotásokat 
mindenfajta korlátozástól mentesen felhasználhassa. 
2.14. Vállalkozó  a  Munka  szerződéses  határidőn  belüli  teljesítéséért  teljes 
eredményfelelősséggel  tartozik.  Amennyiben  a  Vállalkozótól  független  okokból 
kifolyólag  nem  válik  lehetővé  a  Vállalkozó  teljesítése,  így  a  Vállalkozó  mentesül  a 
teljesítés elmaradásából fakadó kötelezettség alól.  A Vállalkozót eredményfelelőssége 
alól  a  Megrendelő  ténylegesen  megvalósult  eredményt  jóváhagyó  nyilatkozata  nem 
menti fel. 
2.15. A  Vállalkozó  az  általa  készített  dokumentációk  műszaki  tartalmának  és  elvégzett 
szolgáltatások szakszerűségéért felelősséggel tartozik. 
2.16. A Vállalkozó köteles a jelen Szerződés teljesítésével összefüggésben keletkezett teljes 
(így  különösen  pénzügyi  és  műszaki)  dokumentációt  a  Vállalkozói  Díj  maradéktalan 
teljesítésétől  számított  5  (öt)  évig  teljes  terjedelmében  megőrizni.  A  pénzügyi 
dokumentációk  köre  különösen  kiterjed  a  jelen  Szerződés  teljesítésével 
4000249934 / 
  (Logisztikai  vezetö szignózása),   (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetójének szignózása) 
oldal 3 / 20 



összefüggésben  a  Vállalkozónál  felmerülő  számlákra,  számviteli  bizonylatokra, 
szerződésekre,  az  alvállalkozókra  vonatkozó  és  egyéb  dokumentumokra,  melyek  a 
jelen  Szerződés  teljesítésével  összefüggésben  felmerülő  költségek,  a  Vállalkozói  Díj 
költségszerkezetének megállapítását,  piaci alapú összehasonlítását lehetővé teszik. A 
Vállalkozó  tudomásul  veszi,  hogy  amennyiben  ezen  iratmegőrzési kötelezettségének 
nem,  vagy hiányosan tesz eleget,  és  a dokumentáció hiányosságai miatt a fenti célok 
teljesíthetősége  érdekében  független  szakértő  bevonása,  illetve  auditálás  válik 
szükségessé,  úgy  a  Vállalkozó  köteles  ennek  költségeit  a  Megrendelő  számára 
megtéríteni. 
3.
A MEGRENDELŐ JOGAI ÉS KÖTELEZETTSÉGEI
3.1.  A  Megrendelő  köteles  a  jelen  Szerződés szerződésszerű  teljesítése,  illetve  a  Munka 
szerződésszerű  elvégzése,  valamint  a  Dokumentumok  elkészítése  fejében  a 
Vállalkozó  részére  a  jelen  szerződés  4.  pontjának  rendelkezése  szerinti  Vállalkozói 
Díjat a jelen Szerződés 5. pontja szerint megfizetni. 
3.2.  A Megrendelő köteles a Munka elvégzéséhez szükséges információkat kellő időben a 
Vállalkozó rendelkezésére bocsátani. 
3.3.  A  Megrendelő  a  Munkát  és  a  felhasználásra  kerülő  anyagot  bármikor  ellenőrizheti, 
azonban nem mentesül a Vállalkozó a szerződésszegés jogkövetkezményei alól,  ha a 
Megrendelő az ellenőrzést elmulasztotta vagy nem megfelelően végezte el. 
3.4.  Ha  a  Megrendelő  a  Vállalkozó  teljesítése  révén  új  elgondolásról,  megoldásról  vagy 
műszaki ismeretről szerez tudomást, úgy a jelen Szerződésben foglaltak alapján afölött 
rendelkezni jogosult. 
3.5.  Vállalkozó tudomásul veszi, hogy a jelen Szerződés keretében elkészült dokumentációt 
részben vagy egészben  a  Megrendelő külön megállapodás  nélkül átadhatja az MVM 
Csoport  tagvállalatai  részére,  illetve  az  MVM  Zrt.  tulajdonosának.  A  Vállalkozó 
jelentéseit annak előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül a Megrendelő nem bocsáthatja 
az itt definiált feleken kívül harmadik felek rendelkezésére, azokra harmadik személyek 
felé nem hivatkozhat,  , kivéve,  ha a Megrendelőt erre törvény vagy bírósági határozat 
kötelezi.  Bármilyen,  a  jelen  Szerződés  teljesítése  során keletkező  akár  szóbeli,  akár 
írásbeli jelentés kizárólag a Megrendelőt és annak tulajdonosát illeti. 
3.6.  A  Vállalkozó  által  kibocsátott  jelentések  bármelyikének  a  fenti  céloktól  eltérő  vagy 
egyébként  a  jelen  Szerződésbe  ütköző  felhasználásából,  vagy  harmadik  felek 
rendelkezésére bocsátásából, vagy harmadik személy felhasználásából eredő károk és 
azok kockázata nem a Vállalkozót terhelik. Az egyértelműség kedvéért a Felek rögzítik, 
hogy  amennyiben  a  Megrendelő  a  jelentés  felhasználásának  szabályait  megszegi, 
abban  az  esetben  a  Megrendelő  köteles  megtéríteni  a  Vállalkozó  minden  ezzel 
összefüggésben felmerülő teljes kárát, amely azonban a Vállalkozó részére fizetendő 
díj másfélszeres összegére korlátozódik„ 
4.
VÁLLALKOZÓI DIJ
4.1.  A Vállalkozót a jelen Szerződés szerződésszerű teljesítése és az 1. pontban rögzített 
Munka elkészítésének ellenértékeként az alább rögzített Vállalkozói Díj illeti meg, ami 
az 5. pontban foglaltak szerint esedékes. 
Jelentés angol nyelven: 225 OOO EUR ÁFA, 
azaz kettöszázhuszonötezer Euro plusz általános forgalmi adó. 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 4 / 20 


A Dokumentumok magyar nyelvű fordása (opcionális, addicionális díjtétel): 15 OOO EUR + 
ÁFA, 
azaz tizenötezer Euro plusz általános forgalmi adó. 
4.2.  Az  opcionális  Munka  lehívása  kizárólag  a  Megrendelő  egyoldalú  döntése,  a  jelen 
Szerződés 2.5. pontjában foglaltak szerint. 
4.3.  A  Vállalkozó  kijelenti,  hogy  a  Vállalkozói  Díj  fedezi  valamennyi  szerződéses 
kötelezettségének teljesítésének  ellenértékét és költségét,  ideértve a jelen  Szerződés 
teljesítése  során  létrejövő  valamennyi  szellemi  alkotás  díját  is.  Kivételt  képeznek  a 
Munka  során  esetlegesen  felmerülő  nemzetközi  utazási  költségek.  E  költségek 
megtérítése a Felek közötti utólagos és tételes elszámolással történik. 
4.4.  A Felek megállapodnak, hogy Megrendelő a Vállalkozó részére előleget nem fizet. 
5.
FIZETÉSI FEL TÉTELEK
5.1.  A  Vállalkozó  számlát  csak  a  Munka  elvégzése  és  a  Dokumentumok  Megrendelőnek 
történő  átadása,  illetve  a  teljesítés  jelen  Szerződésben  meghatározott  módon  történt 
igazolása  után  jogosult  benyújtani.  A  számla  kiegyenlítése  a  számla  beérkezését 
követő  30.  (harmincadik)  naptári  napon  a  Vállalkozó  jelen  Szerződésben  rögzített 
bankszámlájára való utalással történik. 
5.2.  Amennyiben a fizetési határidő szabadnapra, ünnepnapra,  illetve munkaszüneti napra 
esik, a fizetési határidő a következő munkanapon jár le. 
5.3.  A  Vállalkozó  a  jelen  Szerződésben  foglaltak  maradéktalan  teljesítését  követően  - a 
teljesítésigazolás birtokában - jogosult számla benyújtására. 
5.4.  Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. tv. 55-56. §-ai alapján a benyújtott 
számlán a teljesítés dátuma a tényleges teljesítés dátumával egyezik meg. 
5.5.  Az  elvégzett  teljesítésről  Megrendelő  teljesítésigazolást  állít  ki,  melyben  feltünteti  a 
Munka  elvégzésének  tényét,  idejét és  annak  ellenértékét.  A  teljesítéstől  számított  15 
(tizenöt) naptári napon belül a számlát ki kell bocsátani. 
5.6.  A  számlát  a  Megrendelő  nevére  kell  kiállítani  és  azt  a  Megrendelő  számláit  kezelő 
Nemzeti Üzleti Szolgáltató Zrt. (7031 Paks, Pf. 152.) címére kell küldeni. 
A számla határidőre történő kifizetésének feltétele, hogy a számla: 
megfeleljen a hatályos jogszabályi előírásoknak, 
tartalmazza a jelen Szerződés azonosítószámát, 
tartalmazza a Szerződés tartalmának megfelelő TESZOR számot, 
tartalmazza az SAP teljesítésigazolás számát, 
mellékleteként csatolják a  Megrendelő képviselői által aláírt eredeti vagy másolt 
SAP teljesítésigazolást. 
5.7.  A  nem  szerződésszerűen  benyújtott  számlát  a  Megrendelő,  illetve  a  Nemzeti  Üzleti 
Szolgáltató  Zrt. jogosult - a késedelmes fizetés jogkövetkezményei nélkül - teljesítés 
nélkül  visszaküldeni.  Ebben  az  esetben  a  Vállalkozó  köteles  a  számlát  5  (öt) 
munkanapon belül ismételten szabályszerűen kiállítani. 
Késedelmes  fizetés  esetén  a  Megrendelő  a  jegybanki  alapkamatnak  megfelelő 
mértékű  késedelmi  kamatot  köteles  a  Vállalkozó  részére  megfizetni.  Amennyiben 
Megrendelő a késedelmét kimenti,  késedelmi  kamatfizetési kötelezettség nem terheli. 
Felek  kifejezetten  rögzítik,  hogy  a  Vállalkozói  Díj  összegének  megállapításánál  a 
késedelmi kamat mértékére  figyelemmel voltak. Felek  rögzítik,  hogy a  Megrendelőt  a 
fizetési határidőig a Ptk. 6:47 §-a alapján kamatfizetési kötelezettség nem terheli. 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása), (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
,1,r 
oldal 5 / 20 


6.
TELJESÍTÉSI HATÁRIDŐ
6.1.  A Vállalkozó a jelen Szerződés szerinti Munkát 2017. március 31-ig köteles elvégezni 
és a Dokumentumokat Megrendelő részére átadni. Az opcionális Munka elvégzésének 
határideje Megrendelő írásbeli megrendelésében  (lehívásában) kerül meghatározásra. 
A Megrendelő a fenti határidőt megelőző teljesítést elfogad. 
6.2.  Amennyiben  a  Vállalkozó  a  jelen  Szerződés  6.1.  pontjában  meghatározott  teljesítési 
határidőben  a  Munkát  elvégezni  nem  tudja,  köteles  erről  a  Megrendelőt  kellő  időben 
tájékoztatni.  Amennyiben  a  Vállalkozó  a  jelen  Szerződés  szerinti  tájékoztatási 
kötelezettségét  elmulasztja  vagy  nem  kellő  időben  teljesíti,  úgy  a  jelen  Szerződés 
szerinti  kötbért  meghaladóan  köteles  a  tájékoztatási  kötelezettség  elmulasztásával 
vagy  késedelmes  teljesítésével  összefüggésben  keletkezett  igazolt  károkat  is 
megtéríteni (ha van ilyen). 
6.3.  Ha  a  teljesítési  határidő  lejárta  előtt  nyilvánvalóvá  válik,  hogy  a  Vállalkozó  a 
szolgáltatását  az  esedékességkor  nem  tudja  teljesíteni,  és  a  teljesítés  emiatt  a 
Megrendelőnek már  nem áll érdekében,  a  Megrendelő gyakorolhatja a  késedelemből 
eredő jogokat. Ha a teljesítési határidő lejárta előtt nyilvánvalóvá válik, hogy a teljesítés 
hibás  lesz,  a  Megrendelő  a  hiba  kijavítására  vagy  kicserélésre  tűzött  határidő 
eredménytelen eltelte után gyakorolhatja a hibás teljesítésből eredő jogokat. 
6.4.  A  Vállalkozó  késedelmes  teljesítése  esetén  késedelmi  kötbért  köteles  fizetni  a 
Megrendelőnek.  A  késedelmi  kötbér  minden  késedelemmel  érintett  nap  után  a  nettó 
Vállalkozói Díj 1 (egy) százaléka, de legfeljebb 20 (húsz) %-a. 
6.5.  A  Vállalkozó  a  nettó  Vállalkozói  Díj  25  (huszonöt)  %-ának  megfelelő  meghiúsulási 
kötbér fizetésére kötelezi magát  arra az esetre,  ha olyan okból nem teljesít,  amelyért 
felelős. 
6.6.  A  Vállalkozó  a  nettó  Vállalkozói  Díj  20%-ának  megfelelő  hibás  teljesítési  kötbér 
fizetésére kötelezi magát arra az esetre, ha hibásan teljesít. 
6.7.  A  Megrendelő  a  kötbér  igényét  írásban  köteles  bejelenteni.  A  Megrendelő  jogosult  a 
kötbér  összegét  a  még  kifizetetlen  Vállalkozói  Díjból  beszámítás  útján  levonni,  oly 
módon, hogy azt az adott teljesítési igazolásban rögzíti, és Vállalkozó számláját ennek 
megfelelően állítja ki. Amennyiben a beszámítás nem lehetséges,  úgy a Vállalkozó  a 
kötbért  az  erre  irányuló  felszólító  levél  kézhezvételétől  számított  1 O  (tíz)  napon  belül 
köteles a Megrendelőnek megfizetni. 
6.8.  A Vállalkozó köteles megtéríteni Megrendelő kötbéren felüli igazolt kárát. 
7.
A TELJESÍTÉS MÓDJA
7.1.  A  Vállalkozó  és  a  Megrendelő  a  jelen  Szerződés  teljesítése  során  köteles 
együttműködni. 
7.2.  A Vállalkozó a jelen Szerződés teljesítéséről a Megrendelőt köteles írásban értesíteni. 
Megrendelő  a  Munka  teljesítését,  valamint  a  Dokumentumok  Megrendelőnek  történő 
átadását  követő  5  (öt)  munkanapon  belül  elvégzi  a  jelen  Szerződés  teljesítésének 
ellenőrzését  annak  fizetésre  való  elfogadhatósága  végett.  Az  ellenőrzés  elvégzését 
követő 5  (öt)  munkanapon  belül  Megrendelő írásban értesíti  Vállalkozót,  hogy  a jelen 
Szerződés teljesítését szerződésszerűnek  találta.  A teljesítés időpontja a  Megrendelő 
fentiek szerint kiadott elfogadó nyilatkozata. 
7.3.  Ha a Megrendelő megállapítja, hogy a jelen Szerződésben foglaltak szerződésszerűen 
nem  teljesítettek,  írásban  értesíti  a  Vállalkozót,  ismertetve  annak  okait  és  felsorolva 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 6 / 20 


azokat  a  hiányosságokat,  melyek  a  Munka  szerződésszerű  teljesítettségének 
elfogadását kizárják. 
7.4.  A  hiányosságok  kijavításakor  vagy  egyéb,  a  Munka  elfogadhatóságát  akadályozó 
feltétel  megszűnését  követően  a  Vállalkozó  köteles  a  kijavított  Munkát  a 
Megrendelőnek  a  7.2.  pont  szerinti  írásbeli  értesítés  kézhezvételétől  számított  5 
munkanapon belül ismételten benyújtani. 
7.5.  Megrendelő  a  teljesítés  elfogadásáról  teljesítésigazolást  állít  ki.  A  Vállalkozó 
teljesítésének időpontja a Megrendelő fentiek szerint kiadott elfogadó nyilatkozata. 
7.6.  A teljesítésigazolás kiállítása nem jelenti azt,  hogy a Megrendelő nem gyakorolhatja a 
hibás teljesítésből eredő jogokat. 
8.
KAPCSOLATTARTÁS
8.1.  A Felek az együttműködésre, kapcsolattartásra a következő munkatársakat jelölik ki: 
A Megrendelő részéről a kijelölt kapcsolattartók: 
Szakmai kérdésekben kijelölt kapcsolattartó: 
név: 
telefonszám:  +36
e-mail:
A teljesítésigazolás aláírására jogosultak: 
    
  
Szerződéses kérdésekben kijelölt kapcsolattartó: 
név: 
telefonszám:  +36 
e-mail:
A Vállalkozó részéről a kijelölt kapcsolattartó: 
név:
telefonszám:  + 36
email:   
8.2.  A kijelölt kapcsolattartók eljárhatnak minden olyan kérdésben, amely összefügg a jelen 
Szerződés teljesítésével, de nem jelenti annak módosítását vagy megszüntetését. 
8.3.  A  jelen  pontban  kijelölt  kapcsolattartók  személyében  vagy  egyéb  adataiban 
bekövetkező  változásról,  továbbá  bármely  Fél  jelen  Szerződésben  meghatározott 
értesítési címének változásáról írásban 5 (öt) munkanapon belül kell értesíteni a másik 
Felet,  amely  akkor  hatályos,  ha  a  másik  Fél  azt  írásban  visszaigazolta.  Az  ennek 
elmulasztásából fakadó kárért a mulasztó Fél felelős. 
8.4.  Az  együttműködés  során  tett  intézkedéseket  és  nyilatkozatokat  a  Felek  - minden 
esetben  - kötelesek  írásba  foglalni.  E  tekintetben  az  e-mail  is  írásbeli  formának 
minősül. 
8.5.  A  Felek  megállapodnak  abban,  hogy  a  jelen  Szerződésben  megjelölt  kézbesítési 
cím(ek)re postázott nyilatkozatok,  felhívások kézbesítettnek  tekinthetők akkor is,  ha a 
posta a „címzett ismeretlen" vagy „nem kereste" jelzéssel azt a feladónak visszajuttatja. 
Ezekben az esetekben a postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő 5. 
(ötödik) munkanapon a postai küldeményeket kézbesítettnek kell tekinteni. 
9.
SZERZŐDÉSSZEGÉS. A SZERZŐDÉS MEGSZŰNÉSE
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása), (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 7 / 20 




9.1.  A  Megrendelő  jogosult  a  jelen  Szerződéstől  a  szerződés  teljesítésének  megkezdése 
előtt bármikor  elállni,  a teljesítés megkezdését  követően  a jelen  Szerződést  bármikor 
felmondani.  Mind  az  elállás,  mind  a  felmondás  esetén  a  Megrendelő  a  Vállalkozó 
igazolt  és elfogadott  költségigényének  (kárának) megtérítésére köteles,  ami  azonban 
nem haladhatja meg a jelen szerződésben meghatározott Vállalkozói díjnak az elállási, 
illetve  felmondási  nyilatkozat  kézhezvétele  időpontjában  elért  készültségi  fokkal 
arányos  részét.  .  A  Megrendelő  elállása,  illetve  felmondása  esetén  a  Vállalkozó  ezt 
meghaladó kárigényt nem támaszthat (Ptk. 6:249. §). 
9.2.  Amennyiben  a  Vállalkozó  a  jelen  Szerződést  nem  vagy  nem  szerződésszerűen 
(hibásan)  teljesíti,  avagy  a  Szerződés  egyéb  rendelkezéseit  megszegi,  a 
szerződésszegésért  a  polgári  jog  szabályai  és  a  jelen  Szerződésben  meghatározott 
módon  helytállni tartozik. A Vállalkozó tudomásul  veszi továbbá,  hogy  amennyiben  a 
jelen  Szerződés  szerinti  Munkát  részben  vagy  egészben  nem,  illetve  nem 
szerződésszerűen  teljesíti,  úgy  a Vállalkozói  Díjnak  a  nem- illetve  hibás  teljesítéssel 
arányos részére nem jogosult. 
9.3.  Amennyiben a Vállalkozó a jelen Szerződés szerinti Munkát elégtelen adatszolgáltatás 
miatt nem tudja teljesíteni, úgy a Felek kötelesek egymással elszámolni. Megrendelő a 
Vállalkozó igazolt és elfogadott költségigényének (kárának) megtérítésére köteles, ami 
azonban nem haladhatja meg a jelen szerződésben meghatározott Vállalkozói díjnak a 
szerződés megszűnésének időpontjában elért készültségi fokkal arányos részét.. 
9.4.  Szerződésszegés esetén a Megrendelő 
- a Szerződést a jelen Szerződésben rögzített szabályok szerint azonnali hatállyal
felmondhatja/a Szerződés további teljesítésétől elállhat;
- a Vállalkozóval szemben kötbért érvényesíthet;
- a Vállalkozótól kártérítést követelhet.
9.5.  A  Megrendelő  minden  egyéb  jogának  csorbítása  nélkül  jogosult  a  Vállalkozóhoz 
intézett  és az  elállás,  illetve a  felmondás okait  felsoroló  írásbeli  nyilatkozattal a jelen 
Szerződéstől, vagy annak egy részétől elállni, vagy azonnali hatállyal felmondani, ha: 
- a Vállalkozó a jelen Szerződés szerinti kötelezettségének teljesítésével 20 napot
meghaladó késedelembe esik;
- a  Vállalkozóval  szemben  jogerősen  végelszámolási,  csőd- (ide  nem  értve  a
fizetési haladék időtartamát) vagy felszámolási eljárás indul;
- a Vállalkozó a jelen Szerződés szerinti titoktartási kötelezettséget megszegi;
- alvállalkozó  jogosulatlan,  a  jelen  Szerződés  2.6.  pontjában  foglaltak
megsértésével történő igénybevétele esetén;
- harmadik  személy,  vagy  a  Vállalkozó  a  jelen  Szerződéssel  a  Megrendelőre
átruházott szellemi alkotások vagy jogok tekintetében jogosultként lép fel;
- a Vállalkozó egyéb súlyos szerződésszegése esetén.
9.6.  Amennyiben a Megrendelő a Szerződéstől eláll vagy azt azonnali hatállyal felmondja a 
jelen  Szerződés  9.4.  pontjában  foglalt  ok,  ill.  okok  miatt  és  a  felmondás  alapjául 
szolgáló  eseményhez  kapcsolódóan  a  jelen  Szerződés  kötbérfizetési  kötelezettséget 
nem állapít meg, úgy Megrendelő a felmondással egyidejűleg a Szerződésben rögzített 
nettó  Vállalkozói  Díj  25  (huszonöt)  %-ának  megfelelő  összegű  kötbért  jogosult  a 
Vállalkozótól követelni. 
9.7.  Amennyiben a  Vállalkozó  a szerződésszegéssel  a  Megrendelőnek kárt okoz,  köteles 
azt Megrendelő részére a jelen Szerződésben foglaltak szerint, a kártérítés polgári jogi 
szabályinak  megfelelően  megtéríteni.  A  Vállalkozó  felelőssége  a  Megrendelő  felé  a 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 8 / 20 


jelen  Szerződés  feltételeinek  megfelelően  a  Vállalkozó  részére  fizetendő  díj 
másfélszeres összegére korlátozódik. 
9.8.  A  Vállalkozó  nyilatkozik,  hogy  megismerte  és  tudomásul  vette  az  esetleges 
szerződésszegésének következményeit, illetve a kötbér mértékét. 
10.
TITOKTARTÁS
10.1. A  Felek  megállapodnak,  hogy  a  jelen  Szerződéssel  összefüggésben  tudomásukra 
jutott,  üzleti  titoknak  minősülő  információkat  bizalmasan  kezelik,  azokat  illetéktelen 
harmadik személyek részére hozzáférhetővé nem teszik. 
10.2. A Vállalkozó hozzájárul ahhoz, hogy a Megrendelő számláit szerződés alapján kezelő 
Nemzeti  Üzleti  Szolgáltató  Zártkörűen  Működő  Részvénytársaság  (székhely:  7030 
Paks,  Gagarin  utca  1.  Cg. 17-10-001241 a jelen Szerződésbe betekintsen,  az abban 
foglaltakat  megismerje.  A  Nemzeti  Üzleti  Szolgáltató  Zrt.-t  a  megismert  és  átadott 
adatok  tekintetében  a  Megrendelővel  azonos  titoktartási  kötelezettség  terheli,  amely 
kötelezettség  megsértése  esetén  a  Vállalkozóval  szemben  a  Megrendelő  köteles 
helytállni. 
10.3. A Vállalkozó hozzájárul ahhoz, hogy a Megrendelő közzétegye a jelen Szerződésnek a 
köztulajdonban álló gazdasági társaságok takarékosabb működéséről szóló  2009. évi 
CXXII. törvény  (a továbbiakban:  a  Kgt.)  2. §  (3) bekezdésében meghatározott adatait,
amennyiben  a  Szerződés  értéke  vagy  a  szerződéses  partnerrel  egy  költségvetési
évben  kötött  azonos  tárgyú  szerződések  együttes  értéke  eléri  a  Kgt.  2.  §  (3)
bekezdésében hivatkozott értékhatárt.
11. VITARENDEZÉS
11.1. A Felek megállapodnak,  hogy a jelen Szerződéssel összefüggésben kialakult vitájukat 
elsősorban békés úton, egyeztető tárgyalások útján kísérlik meg rendezni. Amennyiben 
ez az egyeztető tárgyalások kezdetétől számított 30 (harminc) napon belül nem vezet 
eredményre,  és  az alkalmazandó  jogszabályok  alapján  a  Felek vitájának elbírálására 
nem  a  Pesti  Központi  Kerületi  Bíróság,  a  Fővárosi  Törvényszék,  vagy  a  Budapest 
Környéki Törvényszék az illetékes,  úgy a  Felek jogvitájukra a  Budai Központi Kerületi 
Bíróság illetve a Székesfehérvári Törvényszék kizárólagos illetékességét kötik ki a per 
tárgyától, illetve a pertárgy értékétől függően. 
12.
VEGYES RENDELKEZÉSEK
12.1. A jelen  Szerződés  mindkét  Fél  általi  aláírás  napján  lép hatályba  és  a  Szerződésben 
rögzített  kötelezettségek  Felek  általi  szerződésszerű  teljesítésének  időtartamára  jön 
létre.  A  Vállalkozó  és  a  Megrendelő  köteles  a  jelen  Szerződés  fennállása  alatt  és 
megszüntetése során együttműködni és tájékoztatni egymást a jelen Szerződést érintő 
lényeges körülményekről. 
12.2. A Felek kijelentik, hogy a jelen Szerződés a Felek között létrejött teljes megállapodást 
teljes  körűen  szabályozza,  és  hatálytalanná  tesz  bármilyen,  e  tárgyban  korábban 
folytatott  előzetes  szóbeli  egyeztetést  vagy  korábban  született írásbeli  megállapodást 
és  nyilatkozatot.  A  Felek  rögzítik,  hogy  a  jelen  Szerződésnek  nem képezik  tartalmát 
azon  szokások,  amelyek  alkalmazásában  a  Felek  az  esetleges  korábbi  üzleti 
kapcsolatukban  megegyeztek,  illetve  azon  gyakorlat,  amelyet  egymás  között 
kialakítottak. A Felek rögzítik továbbá,  hogy a  Szerződésnek nem  képezi tartalmát az 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása), (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 9 / 20 








adott  üzletágban  hasonló  szerződés  alanyai  által  széles  körben  ismert  és 
rendszeresen alkalmazott szokás. 
12.3. A jelen Szerződés bármely rendelkezésének érvénytelensége nem érinti a  Szerződés 
többi  rendelkezésének  érvényességét,  azok  változatlan  formában  érvényben  és 
hatályban maradnak. 
12.4. A  jelen  Szerződés  elválaszthatatlan  mellékletét  képezi  a  Munka  részletezését 
tartalmazó  1.  sz. melléklet és a Vállalkozó általános üzleti  feltételeit tartalmazó  2. sz. 
melléklet.  Amennyiben  ellentmondás  van  az  általános  üzleti  feltételek  és  a  jelen 
Szerződés szövege között, úgy a jelen Szerződés szövege az irányadó .. 
12.5. A jelen Szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. rendelkezései irányadók. 
12.6. A  Felek  kijelentik,  hogy  Magyarországon  bejegyzett  gazdasági  társaságok,  amelyek 
nem állnak csőd-, felszámolási vagy végelszámolási eljárás hatálya alatt. 
12.7. A Felek a jelen Szerződést átolvasás és értelmezés után,  mint akaratukkal mindenben 
megegyezőt, jóváhagyólag írják alá. 
12.8. A  jelen  Szerződés  három  (3)  eredeti  példányban  került  aláírásra,  melyből  két  (2) 
példány a Megrendelőt és egy (1) példány a Vállalkozót illet. 
13.
MELLÉKLETEK
1. számú melléklet: Munkaspecifikáció
2. számú melléklet: KPMG Általános Üzleti Feltételek
Aláírás dátuma: 
� 
,  ,'.)_o,(�- .  -D* . 07-. 
János 
Juhász Csaba 
Termelési és m"  zaki vezérigazgató 
· szaki szolgáltatások igazgató
h  lyettes 
MVM Magyar Villamos Művek Zártkörűen Működő Részvénytársaság 
Megrendelő 
Aláírás dátuma: 4 . J= l � . el . o�
KPMG Tanácsadó Kft. 
Vállalkozó 
Szignálási információ 
Logisztikai vezető szignózása 
Számviteli terület szignózása 
Igénylő szervezet vezetőjének szignózása 
.\ 
-
4000249934 / 
 (Logisztikai vezető szignózása),  (Számviteli terület szignózása).  (Igénylő szervezet vezetőjének szignózása) 
oldal 10 / 20 


1. számú melléklet
MUNKASPECIFIKÁCIÓ 
A megrendelés tárgya 
Az  értékelés,  pénzügyi  átvilágítás,  adó  átvilágítás  és  jogi  átvilágítás  szolgáltatások  által 
lefedett feladatok köre az alábbiakban kerül megadásra: 
1) Értékelés
Értékelés - A Társaság saját tőkéje 100%-ának indikatív piaci értékét elsődlegesen a 
jövedelem  alapú  megközelítés  (diszkontált  cash  flow  módszertan)  alkalmazása 
alapján  végezzük  el.  A  jövedelem  alapú  megközelítés  eredményeinek  tesztelése 
céljából másodlagos megközelítésként az értékelést  a piaci megközelítés alapján  is 
elvégezzük.  Az értékelés  tartalmazni a fogja  annak  a többségi részvénycsomagnak 
az értékelését is, amely jelen ajánlati szakaszban nem ismert, de a tranzakció részét 
képezi. 
Üzleti  Terv  Áttekintés  - Az  üzleti  Terv  Áttekintése  tartalmazza  az  Üzleti  Terv  fő 
feltételezéseinek  felülvizsgálatát.  A  munka  során  meghatározzuk  az  Üzleti  Terv  fő 
feltételezéseit és feltárjuk ezen feltételezésekhez kapcsolódó kockázatokat. Az egyes 
feltételezések  elemzése  során  felmérjük,  hogy  a  külső  tényezőkre  vonatkozó 
menedzsment  előrejelzések  megállják-e  a  helyüket  (ésszerű/optimista/pesszimista), 
valamint  elérhetőek  e  a  menedzsment  által  megfogalmazott  célok  (pl. 
elérhető/kihívás/nem  valószínű).  Azon  feltételezések  esetében,  amelyek  nem 
igazolhatóak  sem  a  piaci  trendekkel,  sem  a  Társaság  múltbeli  teljesítményével 
megfogalmazunk egy „ésszerű" feltételezést. 
2) Pénzügyi átvilágítás
A  pénzügyi  átvilágítás  során  elsődlegesen  figyelembe  vett  mérlegfordulónap  és  időszak  a 
2015. december 31-el záródó pénzügyi év. összehasonlítás céljából a 2014. december 31-i, 
illetve  az  azon  a  napon  végződő  évre  vonatkozó  információkat,  és  a  2016-ban  elérhető 
legfrissebb  időpontra  ('2016.  Évközi  Zárás')  vonatkozó  információkat  is  bemutatjuk,  illetve 
jelentésünkben figyelembe vesszük. Az említett három időszak együtt: .,vizsgált időszakok. 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö  szignózása),   (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 11  / 20 


Megjegyzés:  a  végrehajtott  eljárások  a  Nemzetközi  Könyvvizsgálati  Standardok  vagy 
bármely  más  könyvvizsgálati  standard  alapján  nem  minősülnek  könyvvizsgálatnak  vagy 
ahhoz  kapcsolódó  szolgáltatásnak,  és  ebből  következően  nem  nyújtanak  könyvvizsgálati 
bizonyosságot. 
Vállalkozó  az  átvilágítást  a  Céltársaság-Csoport  konszolidált  pénzügyi  kimutatásainak 
felhasználásával végzi el. 
Vállalkozó az alábbiakban ismertetett eljárások végrehajtását köteles elvégezni a jelen 
Szerződés keretében: 
Pénzügyi átvilágítás 
1)A Céltársaság..-Múltbeli teljesítmény bemutatása.
rövid bemutatása 
- Tulajdonosi szerkezet, menedzsment bemutatása.
- A szervezeti struktúra bemutatása, leányvállalatok
2) Múltbeli működési- A  konszolidált  eredménykimutatás  összesítő  áttekintése  beleértve  a
eredmény 
bevételek  és  ráfordítások,  illetve  a  jelentős  fluktuációk  okainak
elemzését.
- Az árbevétel elszámolásának bemutatása és elemzése. A forgalom és
a bruttó fedezet elemzése beleértve az export/import értékesítéseket.
- A bruttó fedezet elemzése termékcsoportonként.
- Önköltség  számítás  és  az  önköltség  kalkuláció  elemzése
terméktípusonként.
- A  legjelentősebb  vevők  bemutatása  a  velük  bonyolított  forgalom
alapján,  szerződések  áttekintése  és  bemutatása,  vevőkoncentráció
elemzése.  A  vevőktől  való  függés  mértékének  és  a  vevőstruktúra
változásának  elemzése.  A  kétes  követelések  bemutatása  (ha
alkalmazható).
A  szállítók  bemutatása  a  velük  bonyolított  forgalom  alapján,  a
legjelentősebb  szállítók  szerződéseinek  áttekintése  és  bemutatása.  A
vezetőséggel  történő  megbeszélés  alapján  a  főbb  szállítókkal  való
függőség kommentálása.
- A  munkavállalói  struktúra  és  létszám  bemutatása,  a  bérköltség  és
egyéb  munkavállalókkal  szemben  fennálló  kötelezettségek  elemzése
(ha alkalmazható).
- Az  egyszeri,  jelentősebb,  nem  visszatérő  tételek  azonosítása  az
árbevételben  illetve  az  EBITDA-ban  (pl.  kapcsolt  vállalkozásokkal
történő tranzakciók,  menedzsment  díjak,  egyszeri jelentősebb eszköz­
értékesítések, bevételek/költségek, melyek várhatóan nem merülnek fel
rendszeresen,  átszervezések  költsége  (ha  alkalmazható},  stb.)  a
vizsgált időszakban.
4000249934 / 
 (Logisztikai vezető szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (lgenylö szervezet vezetöjenek szignózása) 
oldal 12 / 20 


- A  kapcsolt  vállalkozásokkal  folytatott  tranzakciók  áttekintése,
figyelembe  véve  azok  árazását,  illetve  esetleges,  nem  kapcsoltként
kezelt további kapcsolt vállalkozások beazonosítását.
- Kapott támogatások elemzése,  a támogatásokhoz kapcsolódó kötelező
vállalások (ha alkalmazható).
3) Historikus  Mérleg-- A konszolidált nettó eszközök áttekintése Uelentős trendek feltárása).
elemzés 
- Tárgyi  eszközök  és  immateriális  javak  összesítő  áttekintése
(eszköztípus és elhelyezkedés szerinti összesítés). 
- Tárgyi eszközök és immateriális javak átértékelése.
- A Céltársaság tőkeszerkezetének elemzése és bemutatása.
4) Nettó működőtőke - A  szállítói  és  egyéb  kötelezettségek  elemzése,  szállítói  korosítás
vizsgálata  2015.  december  31-re  és  2016.  Évközi  Zárásra 
vonatkozóan. 
- A  vevői  és  egyéb követelések  elemzése  (beleértve  a  garanciális  és  a
kétes  követeléseket),  a vevői  követelések  korosítása  2015.  december
31-re  és  2016.  Évközi  Zárásra  vonatkozóan  és  az  értékvesztés
vizsgálata.
- A  készletek  egyenlegének  bemutatása,  a  készletek  korosítása  2015.
december  31-re  és  2016.  Évközi  Zárásra  vonatkozóan  és  az
értékvesztés vizsgálata
- Aktív és passzív időbeli elhatárolások áttekintése.
5) Nettó adósság
- A  Céltársaság  által  felvett  hitelek  feltételeinek  és  egyenlegeinek
bemutatása, beleértve a visszafizetési feltételek, a kapcsolódó jövőbeni
és  függő  kötelezettségek,  a  biztosítékok  körének  és  a
kamatkötelezettségek  összegzését  is,  a  vizsgált  időszakra
vonatkozóan.  Kovenánsok, azok betartása és a hitelek fedezetéül adott
eszközök áttekintése.
6) Cash flow
- A  Céltársaságok  historikus  cash-flow  kimutatásainak  elemzése  a
vizsgált időszakra vonatkozóan.
7) Céltartalékok  és- A  céltartalékok  bemutatása,  a  számítás  alapjának,  céltartalék
mérlegen 
kívüli 
mozgások bemutatása,  valamint ezek lehetséges hatásának elemzése
tételek 
az eredményre.
- A  vezetőséggel  folytatott  megbeszélés  alapján  a  folyamatban  lévő
peres  ügyek  és  egyéb  függő  kötelezettségek  bemutatása,  és
amennyiben  lehetséges,  számszerűsítése.  Amennyiben  releváns,  a
menedzsmenttel megvitatjuk ezen ügyek valószínű kimenetelei
3) Adó átvilágítás
Az adóátvilágítás  lefedi  
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása), (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 13 / 20 


Az  átvilágítás  a  FY2011,  FY2012,  FY2013,  FY2014,  FY2015  és  YTD  2016  éveket  fedi  le. 
Megrendelő  igénye  esetén  az  átvilágítás  által  lefedett  időszak  kiterjeszthető  a  2011.  január 
elsejét  megelőző  időszakra  is.  Az  átvilágítással  érintett  adónemek  és  vizsgálati  területek  a 
következők: 
1   átvilágítás 
1) Adóhatóságnál- Az elévülési időn belül az állami adóhatóság által kiadott
dokumentumok áttekintése (pl. adóellenőrzések) 
folyamatban 
lévő 
ügyek,  folyószámlák, - Az  adóhatósági  vizsgálattal  le  nem  zárt  adóévek  áttekintése  -
lezárt adóévek stb. 
átvilágításunkat ezen adóévekre korlátozva fogjuk végezni 
- Az  adóhatóság  által  vezetett  folyószámla  áttekintése  és
összefoglalása, főkönyvi számlákkal történő egyeztetése
Az  adóhatóságokkal  szemben  folyamatban  lévő,  függő  ügyek
áttekintése
- A  Céltársaság  által  alkalmazott  vagy  alkalmazni  kívánt  adótervezési,
adóoptimalizálási stratégiák összefoglalása.
2) Társasági adó
A  Társaság  eredménykimutatásának  áttekintése,  az  effektív 
adómérték,  valamint a felhasználható elhatárolt  veszteség kiszámítása 
(amennyiben releváns) 
- A  Céltársaság  vizsgált  időszak  tekintetében  benyújtott  társasági
adóbevallásának átnézése
- A  Céltársaság  által  a  vizsgált  időszak  tekintetében  benyújtott
önellenőrzések átnézése
Annak ellenőrzése,  hogy a Céltársaság a rendelkezésre álló határidőn
belül benyújtotta-e társasági adóbevallásait
- A Társasági adótörvény által előírt adóalap növelő és csökkentő tételek
vizsgálata,  különös  tekintettel  a  nem  levonható  költségekre és  a  nem
adóköteles bevételekre
- A rendelkezésére álló elhatárolt veszteségekről összefoglaló készítése,
továbbá  a  jövőbeli  felhasználhatóság  vizsgálata  a  rendelkezésünkre
bocsátott információk alapján
- A Céltársaság által alkalmazott adómentességek és adókedvezmények
áttekintése  és  összefoglalása,  különös  tekintettel  a  megszerzésüket
követő felhasználás szabályaira (amennyiben releváns)
- Tőkésítési  követelményeknek  való  megfelelés  (alultőkésítettség)
vizsgálata
- A  Céltársaság  által  figyelembe  vett  jelentősebb  költségek  és
ráfordítások  érvényesíthetőségének  vizsgálata  társasági  adó
szempontból
- Rendkívüli  gazdasági  események  (átalakulás,  eszközátruházás)
társasági adókezelésének vizsgálata
- Átvilágítási  szolgáltatásunk  nem  foglalja  magában  az  esetleges
csoportszintű halasztott adó kalkulációk elkészítését vagy áttekintését
- A  társasági  adóbevallásban  szereplő  tételek  összehasonlítása  a
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),   (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal  14 / 20 



főkönyvi kivonattal. 
3) 
Kapcso11- A kapott dokumentumok alapján a kapcsolt vállalatok, illetve az azokkal
tranzakciók 
folytatott tranzakciók azonosítása 
- Transzferár-nyilvántartások meglétének vizsgálata
- A       transzferár szabályok esetleges megsértése következtében
felmerülő adókockázatok azonosítása
- A  kapcsolt  tranzakciók  során  alkalmazott  árak,  árazási  módszerek,
illetve  azok  kialakításának  felülvizsgálata,  összehasonlítása  a  piaci
árakkal nem képezi megbízásunk tárgyát.
14) Általános  forgalmi,_  A Céltársaság tevékenységének és ÁFA profiljának áttekintése
adó 
- A  benyújtott bevallások és alátámasztó dokumentáció mintavételszerü
vizsgálata elévülési időn belül (határidők, illetve adatok áfa analitikával 
történő egyezőségének vizsgálata) 
- Számlák,  szerződések,  teljesítési  igazolások  mintavételszerü
vizsgálata
,_  A Céltársaság által alkalmazott adómentességek és adókedvezmények 
vizsgálata 
- A Céltársaság által alkalmazott adókulcs helyességének rendszerszintű
vizsgálata,  a  teljesítések  megtörténtének  és  az  adóalap
megállapításának jogszerűsége
- Ingatlanügyletek vizsgálata
- Fordított adózású ügyletek áttekintése (pl. építési-szerelési munkák)
,_  Az  adólevonás  és  visszaigénylés  (rendszerszintű  tilalmak  figyelembe
vétele, áfa hatályon kívüli vagy adómentes tevékenységhez kapcsolódó 
adólevonás,  tételes elkülönítés,  arányosítás,  közvetített  szolgáltatások 
kezelése) áttekintése 
- Egyéb adókockázatot hordozó területek vizsgálata
- Értékesítéshez  kapcsolódó  kedvezményekből  származó  kockázatok
feltárása
5) Forrásadó
- A  Céltársaság  releváns  szerződéseinek  áttekintése,  az  alkalmazandó
jogszabályok összefoglalása
,_  A  Céltársaság  forrásadó-kezelésének  vizsgálata,  lehetséges 
kockázatok felmérése 
6)
Helyi
adók- Helyi adók kalkulációjának és megfizetésének vizsgálata
(épületadó
és- Helyi adókkal kapcsolatos kockázatok feltárása
telekadó)
7) Beruházási  adó- Beruházási adó kalkulációjának és megfizetésének vizsgálata
(,construction tax')  - Beruházási adóval kapcsolatos kockázatok feltárása
8)
Személyi- A  Céltársaság adókötelezettségének teljesítésének vizsgálata, kiemelt
jövedelemadó 
és 
tekintettel a menedzsment által azonosított kockázatokra
�árulékok 
- Kettős  jogviszony  (pl.  ugyanazon  magánszeméllyel,  ugyanazon
feladatra  vonatkozó  munkaviszonyos  és  megbízásos  szerződés)
esetén felmerülő esetleges adókockázatok azonosítása.
4000249934 / 
 (Logisztikai vezető szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (Igénylő szervezet vezetőjének szignózása) 
oldal 15 / 20 


,_  A  Céltársaságnál  folytatott  bérezésre,  bérszámfejtésre  irányuló 
vizsgálat összefoglalása (amennyiben releváns) 
- A  jelentős  kockázatok  feltárása,  és  az  ezek  megismétlődésének
elkerülésére tett lépések és folyamatok ismertetése
- A  munkavállalót  terhelő  adók  és  járulékok  vizsgálata  kívül  esik  e
megbízás keretein.
9) Egyéb
- A 
kalkulációkban 
esetlegesen 
fellelhető 
hibák  hatásainak
számszerűsítése
- A  Céltársaság  által  esetlegesen  igénybe  vett  adómentességek,
adókedvezmények  követelményeinek  teljesítésére  irányuló  ellenőrzés
lefolytatása,  az  esetlegesen  felmerülő  további  kötelezettségek
kiemelése
,_  Adótervezési,  adóoptimalizálási  stratégiák,  hatósági  állásfoglalások 
áttekintése (amennyiben releváns). 
MegJegyzesek 
Az átvilágítással lefedett terület nem tartalmazza a következőket. 
A felvásárláshoz kapcsolódó adólervezés 
Az átvilágítás során tett megállapltások egyeztetése az eladóval 
Az átvilágítás során tett megállapításokból eredő, az adásvételi szerződés rendelkezéseinek módosításaiban történő 
segédkezés. 
A tranzakcióhoz kapcsolódó eseUegesen felmerülő további területek átvizsgálásában, melyek külön megállapodás részét 
képezik, örömmel állunk rendelkezésére. 
Az átvilágítással lefedett terület nem foglalja magában a         vállalkozásokhoz kapcsolódó helyi iparűzési adó és 
illetékkötelezettségek vizsgálatát. 
4) Jogi átvilágítás
A  jogi  átvilágítás  (,,Jogi  Átvilágítás")  magában  foglalja  a  Céltársaság  teljes  és  átfogó 
vizsgálatát.  A  Jogi  Átvilágítás  vezetői  összefoglaló  és  részletes  elemzés  részekből  áll,  a 
Megrendelő igényeihez és szakértelméhez igazodva. 
Az  előzőek  ellenére  a  Jogi  Átvilágítás  részletes  magyarázatot  nyújt  az  azonosított 
problémákra, azonos, skálázott rendszerbe helyezi őket és amennyiben lehetséges, felhívja a 
figyelmet  a  kapcsolódó  gazdasági  kitettségekre  és  javaslatokra,  szem  előtt  tartva  a 
tranzakció kezelését és / vagy a kockázatok csökkentéséről szóló stratégiát. 
Feltételezve,  hogy  a  Céltársaságban  csupán  többségi  részesedés  megszerzése  a  cél,  a 
Céltársaságok jövőbeni zavartalan működése kiemelten fontos. A jogi átvilágítás lefedi mind 
az      kirendeltség  esetében  a  leglényegesebb  szerződések  áttekintését  a  jelen 
Munkaspecifikációban  részletezett  tartalom  szerint.  A  Jogi  Átvilágítás  tárgyát  az  alábbi 
vizsgálandó dokumentumok képezik. 
, Jogi átvilágítás
1)
Társasági  és
Társasági 
jogi 
dokumentumok, 
ideértve 
kizárólagosan 

kereskedelmi jog
cégkivonatokat, közzétételeket, létesítő okiratokat, három évre (vagy ha 
a     jog eltérő időtartamot határoz meg, arra az időtartamra) 
visszamenőleg  valamennyi  legfőbb  szerv  döntéshozataláról  szóló 
jegyzőkönyvet és bármely releváns közlést; 
A  jegyzett  tőke  adatai,  nem  pénzbeli  vagyoni  hozzájárulás  (apport) 
szakértő  általi  értékelése,  azon  információ,  hogy  a  befizetett  vagyoni 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 16 / 20 



hozzájárulás  teljes  egészben,  vagy  csak  részben  került  befizetésre, 
bármilyen  támogatás  összege,  a  jegyzett  töke  bejegyzése  óta  történt 
változásának adatai, esetleges elővásárlási jog, végrehajtás, biztosíték 
vagy bármely jog, amely a jegyzett tökével kapcsolatos, és a fentiekre 
vonatkozó dokumentumok másolata; 
- Tagok  /  részvényesek  megállapodásai  és  bármely  megállapodás,
amely  korlátozza  az  üzletrész  /  részvények  átruházását,  továbbá
bármely megállapodás, amely a töke kiegészítéséhez kapcsolódik;
i- Bármely  jelentős  dokumentum,  amely  egyesülés,  konszolidáció,
átalakulás,  felvásárlás,  vagyon  vagy  eszköz  értékesítése  tárgyában  a
Társaság bejegyzése óta keletkezett vagy a jövőre nézve vonatkozik;
i- Bármely  megállapodás vagy dokumentum, amely a Társaság jegyzett
tőkéjével  kapcsolatos,  beleértve  a  részvényösztönző  vagy
gazdálkodási  tervet,  jutalék  vagy  nyereségfelosztó  megállapodásokat,
részvényjegyzésröl és zártkörű kibocsátásról szóló megállapodásokat;
i- Megállapodás  mely  egy  részről  a  Céltársaság  részvényese,  más
részről  egy  másik  részvényes,  igazgató,  ügyvezető,  tisztségviselő,
felsővezető,  harmadik  személy  (ide  értve  a  munkaszerződéseket  is),
vagy ezek családtagjai között jött létre;
i- A  Társaság  által  kötött  bármely  50.000,- EUR  értékhatárt  meghaladó
szerződés,  megállapodás,  jognyilatkozat,  beleértve  a  szolgáltatási,
működési és karbantartási  szerződéseket,  tervezési,  közbeszerzési és
építési  projekteket  (erre  a  célra  egy  előzetesen  jóváhagyott  külön
vizsgálati minta dokumentumot létesítünk).
2)
Engedélyek,i- Bármely  a  Társaságot  érintő  kormányzati  szabályozó  engedély,
koncesszió stb. és az azokhoz kapcsolódó levelezések;
szabályozás, 
ingatlanok, 
- Adatok  a  Társaságra  irányadó  környezetvédelmi,  trösztellenes  vagy
vagyonelemek 
más jogi vagy szabályozási korlátozásról;
- Az egyesülés következtében esetlegesen felmerülő problémák előzetes
jelzése;
i- Minden  hulladékszállításra  és  tárolásra  vonatkozó  szerződés,  minden
lényeges  engedély,  és  a  veszélyes  vagy  mérgező  anyagok  vagy
környezetvédelmi  és  egészségügyi  jogszabályok  által  tiltott  vagy
korlátozottan használható eszközök és anyagok, melyeket a Társaság
tulajdonában  lévő,  vagy  általa  használt  ingatlan  területén  helyeztek el
vagy tárolnak és az itt végzett bármely tevékenységből származnak;
,__  Bármely hozzájárulás, törvény, rendelet, végzés, határozat, szabályzat, 
ítélet  vagy  támogatás,  további  rendeletek,  végzések,  ítéletek, 
támogatások  és  egyezségek  melyeknek  a  Társaság  részese  vagy 
melyek a Társaságra nézve kötelezőek, illetve a Társaság által végzett 
jelenlegi és jövőbeli tevékenységeket illetően kötelezettséget írnak elő, 
azokat szabályozzák vagy tiltják; 
- A Társaság tulajdonában lévő ingatlanok megszerzésére vonatkozó
lényegesebb adásvételi szerződések és vonatkozó földhivatali
dokumentumok áttekintése;
- A Társaság és kirendeltség vonatkozásában az ingatlanok
tulajdonlapjainak az áttekintése és ennek alapján egy áttekinthető
összesítő jellegű ingatlanokat tartalmazó táblázat elkészítése.
- A  Társaság  eszközeire  és  készletire  vonatkozó,  az  50.000,-  EUR
4000249934 / 
  (Logisztikai vezetö szignózása), (Számviteli terület szignózása),   (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal  17 / 20 



értékhatárt meghaladó adásvételi szerződések áttekintése. 
3) Pénzügyi jog
- Minden  kölcsönszerződés  - akár  biztosított,  vagy  biztosítatlan  - mel�
kereskedelmi bankkal, vagy bármely harmadik féllel került megkötésre;
- Kölcsön és hitelszerződések,  saját váltók,  vagy egyéb adósságra utaló
bizonyítékok,  illetve  minden  egyéb  pénzügyi  megállapodásra  utaló
dokumentum  vagy  megállapodás,  ide  értve  az  adásvételi  és  lízing
megállapodásokat, 
részletvásárlásokat, 
bankgaranciákat 
vagy
hitelkeretet  igazoló  megállapodást,  valamint  minden  a  Társaság  által
más személy (ide értve a munkavállalókat,  beszállítókat,  ügyfeleket is)
részére 
nyújtott 
kölcsönökkel 
kapcsolatos 
dokumentumot, 
megállapodást, 
valamint 
minden 
ilyen 
harmadik 
személy 
kölcsönszerzödésével,  felelősségével  vagy  adósságával  kapcsolatos 
biztosítékot, kártalanítást,  kötvényt (teljesítési vagy egyéb). 
4) Peres eljárások és­ A  Társaságot  érintő  jelenleg  folyamatban  lévő  vagy  esetleges 
egyéb szempontok
kockázatos  ügyek,  peres  viták,  közigazgatási  eljárások  vagy 
kormányzati vizsgálódások elemzése; 
- Közös  vállalkozások,  partnerségi  megállapodások,  forgalmazási,
technikai  segítségnyújtást  rendező  megállapodások,  melyeknek  a
Társaság  részese, 
illetve  bármely  a 
Társaságot 
érintő
kezességvállalások és garanciák, kötvények;
- Bármely  felhasználási  szerződés,  koncesszió,  franchise-szerződés,
alvállalkozói szerződés és feltételes adásvételi szerződés, melyeknek a
Társaság részese;
-- A Társaság tulajdonában lévő szabadalmak,  szabadalmi bejelentések, 
védjegyek,  szolgáltatás  megjelölések,  kereskedelmi  nevek,  illetve  a 
bejegyzett jogosultságok, illetve a bejegyzési kérelmek listája; 
- Bármely  olyan  szerződésekkel  kapcsolatos  dokumentum,  mely
szerződés  egyrészről  a  Társaság  másrészről  annak  igazgatója,
ügyvezetője, a Társaság tagja vagy a Társaság anya-,  vagy leányállata
között jött létre;
-- Munkavállalókkal  kötött  minta-munkaszerződések  és  bármely  jelentős 
dokumentum,  mely  munkavállalói  szociális  alappal,  bónusszal, 
nyugellátással, 
nyereség-részesedéssel, 
ösztönzővel, 
ellentételezéssel,  nyugdíjjal  illetve  más  munkavállalói  juttatási 
programmal vagy megállapodással kapcsolatos. 
- Munkavállalással  kapcsolatos  szerződések,  megbízási  szerződések,
munkatanácsi 
jegyzőkönyvek, 
szakszervezetek, 
kollektív
megállapodások stb.;
- Bármilyen  anyagi  kötelezettséggel  járó,  hosszú  távú,  súlyos
kötelezettséggel  járó  vagy  szokatlan  megállapodás,  az  általános
kereskedelmi  gyakorlattól  eltérő  megállapodás  vagy  kötelezettség,  és
bármely  megállapodás,  amely  a  Társaság  üzleti  tevékenységével,
eszközeivel, vagy finanszírozásával kapcsolatos.
- Bármely  dokumentum,  amely  relevanciával  bírhat  a  Társaság  üzleti
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 18 / 20 


tevékenysége  szempontjából,  vagy  amelynek  figyelembe  vétele  vagy 
vizsgálata  szükséges  a  Társaság  üzleti  tevékenysége  és  pénzügyi 
helyzete feltárása érdekében; 
- A Társaságot esetlegesen fenyegető fizetésképtelenségi helyzetek;
- Jelenlegi  /  tervezett  jogszabályi  rendelkezések,  amelyek  a  Társaság
működését befolyásolhatják.
- Szükséges  továbbá  a  Társaság  üzletrészeinek  /  részvényeinek
potenciális vevöiröl részletes elemzést készíteni.
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása), (Számviteli terület szignózása),  (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 19 / 20 


2. számú melléklet
A KPMG Általános Üzleti Feltételeket a csatolás tartalmazza. 
4000249934 / 
 (Logisztikai vezetö szignózása),  (Számviteli terület szignózása), (lgénylö szervezet vezetöjének szignózása) 
oldal 20 / 20