Tisztelt Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen megküldeni részemre a 2020. január 1-jétől a 2021. április 19. napjáig tartó időszak tekintetében (ahol értelmezhető: havi bontásban) a következőket:

1. Hány esetben szabtak ki helyszíni bírságot (ügytípusonként)?

2. Hány esetben alkalmaztak közigazgatási bírságot (ügytípusonként)?

3. Hány esetben rendelkeztek jármű közterületről való elszállításáról?

4. Hány esetben alkalmaztak jármű esetében kerékbilincset?

5. Kérem jelölje meg összesítve az 1. és a 2. pontok során kiszabott bírság összegét pontonként és
jelölje meg, hogy a befolyt bírságok összege kit illet (pl.: önkormányzat, állam, főváros)!

6. Hány esetben láttak el objektumőrzési feladatokat (esetenként hány fővel, milyen időtartamban)?

7. Hány esetben láttak el rendezvényőrzési feladatokat (rendezvényenként hány fővel, milyen időtartamban)?

8. Hány esetben került sor kényszerítő eszköz használatára? Ennek folyományaként lett-e az esetből további eljárás bármelyik fél részéről?

9. 2020. január 1., 2020. július 1., 2021. január 1. és 2021. április 15. napján hány fő tartozott a Rendészet állományába (beleértve az összes munkatársat, pl.: adminisztratív vagy egyéb munkát végző munkatársakat is jogviszonytól függetlenül)?

10. Van-e másik (pl.: kerület vagy főváros) közterület-felügyelettel megállapodásuk függetlenül annak jogállásától (pl.: költségvetési szerv, társulás). Ha van kérem csatolja az ezt rendező megállapodásokat!

11. Kérem részletesen tájékoztasson arról, hogy köztisztasági ügyben milyen intézkedéseket tett a Rendészeti csoport? Hány köztisztasági szabálysértésben jártak el (KUTYAPISZOK), milyen és mennyi hatósági büntetés (pl.: bírság kiszabása) vagy intézkedés (pl.: figyelmeztetés) született az ügyekben?

12. Az új jogszabályok alapján a múlt hétvégén vendéglátó üzletek teraszai esetében végeztek-e ellenőrzést? Ha igen, milyen eredménnyel (született-e bírság vagy feljelentés és ha igen, hány esetben ennek nyomán, kinek a bevételét képezi ez?)?

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2021. április 26.

Üdvözlettel:

Krancsán Zsuzsanna

Hajdu Nikolett, Budapest Főváros VI. kerület Terézváros Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

1 Melléklet

Tisztelt Krancsán Zsuzsanna!

 

Polgármesteri hivatalunkhoz április 26-án  érkezett közérdekű adatkérésére
vonatkozó tájékoztatásunkat mellékletben csatoltuk.

 

dr. Mogyorósi Sándor megbízásából,

 

Üdvözlettel,

Hajdu Nikolett

Jegyzői titkárság

Budapest Főváros VI. Kerület Terézvárosi Polgármesteri Hivatal

1067 Budapest, Eötvös u. 3.

Tel: 06-1-351-7965

Fax: 06-1-351-8934