Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Nemzeti értékhatár alatti beszerzések 2020-ban'.


Digitálisan aláírta: 

dr. Patócs dr. Patócs Andrea 
 
Dátum: 
Budafok-Tétény Budapest XXII. kerületi  
Andrea 2021.04.29 
POLGÁRMESTERI HIVATAL 
07:05:27 +02'00'
HUMÁNSZOLGÁLTATÁSI IRODA 
1221 Budapest, Városház tér 11. • Levelezési cím: 1775 Budafok 1 Pf.: 109  
Telefon: 229-2611/127, 115 • Fax: 229-2664 
www.budafokteteny.hu 
 
Ügyiratszám: BP22/9759-2/2021   
 
 
Tárgy: Közérdekű adatszolgáltatás 
 
Havasi Gábor részére 
E-mail[email protected] 
 
Tisztelt Havasi Gábor! 
 
Az Ön által az önkormányzathoz az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 
2011.  évi  CXII.  törvény  (továbbiakban:  Infotv.)  28.  §  (1)  bekezdése  alapján  előterjesztett  közérdekű  adat 
megismerése  iránti  kérelmének  teljesítésére  egyrészt  csatoltan  küldöm  a  2020-ban  hatályos  beszerzési 
szabályzatokat.  
Másfelől  mellékelten  küldöm  a  2020.  év  során,  az  Önkormányzat  és  a  Polgármesteri  Hivatal  által  kötött, 
kérelme szerinti értéktartományba tartozó áru, termék- vagy szolgáltatás beszerzésére irányuló, 5 millió Ft-ot 
el  nem  érő  nettó  értékű  szerződések  listáját..  Az  Infotv.  előírásainak  megfelelően  a 
https://budafokteteny.hu/onkormanyzat/kozadatok linken a 3.3.3. Szerződések 2020. év címsoron taláhatóak 
meg az ötmillió forintot elérő vagy azt meghaladó értékű – többek között - árubeszerzésre, építési beruházásra, 
szolgáltatás megrendelésre vonatkozó szerződések kimutatása. 
 
Mindezek  áttekintését  követően  tisztelettel  kérem  visszajelzését  -  az  Infotv.  28.  §  (3)  bekezdésére  is 
figyelemmel -, hogy pontosan mely szerződés másolatát kéri megküldeni. 
Tájékoztatom egyúttal, hogy az igényelt szerződések megjelölése nyomán az adatigénylésének teljesítésére 
az Infotv. szerinti 15 napot tekintjük elsődlegesnek.  
A  veszélyhelyzet  idején  az  egyes  adatigénylési  rendelkezésektől  való  eltérésről  szóló  521/2020.  (XI.  25.) 
Korm.  rendelet  1.  §  (3)  bekezdése  alapján,  amennyiben  a  15  napon  belüli  teljesítés  a  veszélyhelyzettel 
összefüggő  -  alábbiakban  részletezettek  szerinti  –  közfeladataink  ellátását  veszélyeztetné,  kérelmének 
teljesítési határideje 45 nap. 
 
Figyelemmel  az  Alkotmánybíróság  IV/100/2021.  határozatára,  Önkormányzatunk,  illetve  annak 
munkaszervezeteként működő Polgármesteri Hivatal veszélyhelyzettel összefüggő, kiemelt közfeladatai az 
alábbiakban összegezhetőek: 
-           a  humán  szolgáltatások  zavartalan  nyújtásának  biztosítása  érdekében  szükséges  intézkedések; 
szociális, gyermekjóléti, köznevelési, egészségügyi, gyermekvédelmi területet érintően egyaránt. 
Így  különösen:  a  járványügyi  korlátozás  alá  vont  munkaerő  pótlásának,  illetve  feladat-ellátási  hely 
kiváltásának koordinálása; fertőtlenítés szervezése; a közszolgálat dolgozók tesztelésének szervezése; 
a  kormányzat  által  biztosított  fertőtlenítőszerek  és  védőeszközök  átvétele-átadása;  járványügyi 
vonatkozású adatszolgáltatási kötelezettségek teljesítése. 
-          vírushelyzettel összefüggő egyedi krízishelyzetekben segítségnyújtás: 
o   soron kívüli pénzbeli támogatás nyújtásának intézése; 
o   természetbeni  ellátás  (benne  adománynyújtás,  karanténban  lévők  részére  ellátás,  természetes 
támasz nélküliek ellátásának) szervezése; 
o   elhelyezési szükséglet intézése; 
o   rászorulók étkeztetésének biztosítása, házhoz szállítás szervezése. 
-          oltásszervezéssel összefüggő feladatok. 
-          élet-  és  vagyonbiztonságot  veszélyeztető  katasztrófahelyzetek,  továbbá  lakosságvédelmi 
intézkedést  igénylő  rendkívüli  helyzetek  azonnali  kezelése  az  irányadó  járványügyi  előírások 
figyelembe vételével. 


 
Ezen  feladataink  ellátásához  a  járványügyi  korlátozásokkal  szintúgy  érintett,   csökkentett  személyi 
állományunk  vehető  igénybe.  Bizonyára  Ön  előtt  is  ismeretes  egyfelől  a  védelmi  intézkedések  ideiglenes 
szigorításáról  szóló  104/2021.  (III.05.)  Korm.  rendelet
,  annak  is  a  közigazgatás  működésére  vonatkozó 
védelmi intézkedéseket taglaló 12. §-a. Mindemellett a világjárvány hivatali kollégáinkat és környezetüket 
sem kíméli: fertőzött, karanténba kényszerült, gyermekük felügyelete avagy hozzátartozó ápolása-gondozása 
okán kollégáink távolléte miatt a szokványostól értelemszerűen eltérő módon végzi munkáját Hivatalunk is. 
Tekintve, hogy nem lehet elvárás az éppen aktív dolgozótól, hogy erején felül, akár több kiesett munkatárs 
helyett is dolgozzon, nem lehet magától értetődő követelmény az sem, hogy rendkívüli helyzetben a rendes 
működésre irányadó eljárásrend maradéktalanul érvényesüljön. 
 
 
Kérelmének  a  beszerzésekhez  bekért  ajánlatokra,  azok  számosságára  avagy  elmaradásának  indokolására 
vonatkozó része tekintetében - az Infotv. 30. § (7) bekezdésére is tekintettel – a következőkről tájékoztatom: 
A  370/2011  (XII.31.)  Korm.rendelet  11.  §  (1)  bekezdésének  előírása  alapján  a  költségvetési  szerv  belső 
kontrollrendszerének minőségét évente értékelni kell. Az értékelés egyik pilléreként a belső kontrollrendszer 
elemeinek ellenőrzésére, illetve ehhez kapcsolódóan a kötelezettségvállalások utólagos vezetői ellenőrzésére 
kiadott  jegyzői  intézkedési  terv  értelmében  minden  szervezeti  egység  vezetőjének  át  kell  tekintenie  a 
szervezeti egység által kezel kötelezettségvállalások (többek között) alábbi körét: 

2020.01. 01. és 2020. 12. 31. között teljesedésbe ment egyszeri beszerzések,  

2020-ban  vagy  azt  megelőzően  keletkezett,  2020-ban  hatályban  lévő  és  2020.12.30-ig  lezárult 
kötelezettségvállalások,  

2020-ban vagy azt megelőzően keletkezett és 2021-ben még hatályban lévő kötelezettségvállalások. 
Valamennyi kötelezettségvállalási eljárást vizsgálni kell olyan szempontból, hogy  
 
azok eljárási rendje, az egyes eljárási lépések tartalma megfelelt-e a jogszabályi előírásoknak és a belső 
szabályzatok által előírtaknak,  
 
az eljárási lépések megtörténte megfelelően dokumentált-e.  
A  dokumentáltság  esetében  nem  elegendő  a  kötelezettségvállalási  kísérőlap  megléte  és  szabályossága,  az 
ügyiratoknak  tartalmazniuk  kell  valamennyi  kötelező  elem  dokumentálását  szolgáló  iratot  (ajánlatkérők, 
bontási jegyzőkönyvek, ajánlatok értékelése, kiválasztás, szerződés stb.). 
 
 
Budapest, kelt: időbélyegző szerint   
Üdvözlettel: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dr. Patócs Andrea  
      irodavezető