Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Felsőmező 1500/15 hrsz ingatlan és kosárlabdacsarnok szerződések, jegyzőkönyvek, dokumentumok'.



Azonosító:EPAPIR-20210225-1694
 
Küldő
Dátum: 2021.02.25
Viselt név: KILIÁN ZOLTÁN
Hivatkozási szám: H/83-5/2021
Születési név: KILIÁN ZOLTÁN
Azonosító: EPAPIR-20210225-1694
Anyja neve: MÉRCSE JULIANNA
Témacsoport azonosító:
ONKORM_IGAZGATAS
Születési hely: BUDAPEST                 04
Témacsoport neve: Önkormányzati
Születési idő: 1966.11.30
igazgatás
Ügytípus azonosító: ONK_ADATKERES
Ügytípus neve: Adatkérés, tájékoztatás
kérése, közérdekű bejelentés, javaslat
Címzett
 
NAGYMAROS VÁROS ÖNKORMÁNYZATA
 
Nagymaros
 
Fő tér 5
 
Tárgy: Dokumentáció és részletes tájékoztatás kérése, közérdekű adatigénylés -
Felsőmező és kosárlabda csarnok
 
 
Tisztelt Lindmayer Eszter jegyző asszony!
Tisztelt Nagymaros Város Önkormányzata!
 
 
Megkaptam H/83-5/2021 iktatószámú válaszát, melyben azt írja, hogy a Cédrus
Egyesület és az önkormányzat kapcsolatáról, a Felsőmező hrsz. 1500/15

ingatlanról, az oda tervezett kosárlabda csarnokról és az ingatlannal,
kosárlabdacsarnokkal kapcsolatos szerződésekről, dokumentumokról nem
rendelkezik információval: „További információ az ügyben nem áll
rendelkezésünkre.”
 
Válaszának több, az önkormányzat honlapján (nagymaros.hu), illetve Edöcsény
András képviselő úr kosárlabdacsarnokkal kapcsolatos, 2021. február 11-i
beszámolójában is szerepelő dokumentum ellent mond
(https://www.facebook.com/groups/1523966161204624/permalink/28706914698654
13/).
Mivel ezek a dokumentumok az Önkormányzat rendelkezésére állnak és mivel a
Felsőmező önkormányzati ingatlan és közpark révén is közkincs, minden vele
kapcsolatos ügy közügy, ezért a legszélesebb nyilvánosságot érdemli.
 
Kérem, hozzák nyilvánosságra Nagymaros város honlapján, és küldjék meg
számomra elektronikus másolatban is az alábbiakban részletezett dokumentumokat
és minden egyéb olyan dokumentumot is, mely Nagymaros Felsőmező 1500/15
hrsz alatti ingatlannal kapcsolatban a Cédrus Egyesület és az Önkormányzat közötti
egyeztetés dokumentumai, szerződéseket és azok mellékleteit, tárgyalásokat és
azok jegyzőkönyveit, feljegyzéseket, minden mellékletükkel együtt.
 
A Nagymaros Felsőmező 1500/15 hrsz alatti ingatlanra tervezett
kosárlabdacsarnokkal kapcsolatos minden szerződést, kiviteli, építési és
kertrendezési engedélyt és tervet, üzemeltetési tervet, környzeti és fenntarthatósági
tanulmányokat. Az elkészült közműkiváltás megrendelését, szerződését, terveit,
ütemezését, engedélyezését, finanszírozását, ezzel kapcsolatos minden
dokumentumot és mellékletüket.
 
4011/2017 iktsz. Cédrus elnökének levelét a képviselő-testületnek MKOSZ
Kosárlabdacsarnok tárgyban, melyben korábbi egyeztetésekre hivatkozva kéri a
képviselő-testület felhatalmazó Határozatát az MKOSZ pályázaton való indulásra. A
korábbi egyeztetésről készült feljegyzést, dokumentumot, határozatot és minden
mellékletét is kérem megküldeni.
 
4011-2/2017 Önkormányzat – Cédrus Egyesület Támogatási szerződés 2m Ft
2017/2018 szezonra  – a szerződést és mellékleteit.
 
202/2017 (XI.27) képviselő-testületi határozat: Településszerkezeti terv T/2 tervlap

módosítása a Felsőmezőn a Beépítésre nem szánt különleges terület átsorolása
Turisztikai, sport, rekreációs területfelhasználásra – a képviselő-testületi
határozatot, és a mellékleteit, a T/2 tervlappal egyetemben
 
A Felsőmező 1500/15 hrsz alatti önkormányzati ingatlanra kiadott kosárlabda
csarnok építésére vonatkozó engedélyezési és kiviteli terveket és azok mellékleteit.
 
Az AXIS Kft. tervezési ajánlatát kiviteli tervekre és minden mellékletét.
Az AXIS Kft., az önkormányzat és a Cédrus Egyesület között létrejött szerződést és
azok mellékleteit.
 
A szerződéseket és azok mellékleteit az önkormányzat, a Cédrus Egyesület, a
közműkiváltó és a projektmenedzser között.
Az Urban PM Kft-vel kötött szerződést és annak mellékleteit a közműkiváltásra: „Az
elmúlt években az alábbiakkal foglalkozott: (…) lebonyolította (…) nagymarosi
kosárlabdacsarnok közműkiváltásait.” http://www.urbanpm.hu/rolunk
 
3706-1/2018 iktsz. Nyilatkozat az önkormányzat nevében Magyar Állam javára
jelzálogjog bejegyzéséhez - nyilatkozatot és annak mellékleteit
3706-2/2018 iktsz. Nyilatkozat az önkormányzat nevében vagyonelem korlátozottan
forgalomképes – nyilatkozatot és annak mellékleteit
3706-3/2018 iktsz. Nyilatkozat az önkormányzat nevében Kosárlabdacsarnok kiviteli
terv 36,2mFt, 10,9mFt önerő biztosításáról - – nyilatkozatot és annak mellékleteit, a
kiviteli tervvel és annak mellékleteivel egyetemben.
 
157/2018 (X.29) Cédrus egyesület részére önkormányzati támogatás 900eFt 2018-
ra, 3mFt támogatás 2018/2019-re – a képviselő-testületi határozatot, és a
mellékleteit
 
3706-5/2018 Önkormányzat – Cédrus Egyesület Támogatási szerződés 3mFt
2018/19-re – a támogatási szerződést és annak mellékleteit
 
3706-4/2018 MKOSz határozat: 48,53mFt támogatás, 20,5mFt önrész mellett – a
határozatot és annak mellékleteit
 
2025-1/2019 iktsz. Önkormányzat – Cédrus Egyesület Támogatási szerződés
20,484eFt „önrész” Önkormányzati saját forrásból való biztosításáról) – a
támogatási szerződést és annak mellékleteit

 
61/2019(IV.8.) képviselő-testületi határozatot és annak mellékleteit: kiviteli tervekre
20,484eFt „önrész” biztosítása + támogatási szerződés aláírásra polgármester
felhatalmazása
 
2025-5/2019 iktsz. Nyilatkozat az önkormányzat nevében jelzálogjog alapításhoz
előzetes hozzájárulásról – nyilatkozatot és annak mellékleteit
2025-6/2019 iktsz. Nyilatkozat az önkormányzat nevében az ingatlan tulajdonosa
nyilatkozik, hogy az korlátozottan forgalomképes közvagyon – nyilatkozatot és
annak mellékleteit
2025-7/2019 iktsz. Nyilatkozatot az önkormányzat nevében az ingatlan
tulajdonosaként a sportcsarnok beruházáshoz előzetes hozzájárulásról –
nyilatkozatot és annak mellékleteit
 
2025-8/2019 Nyilatkozat az önkormányzat nevében az ingatlan tulajdonosaként és a
létesítmény leendő üzemeltetőjeként 300mFt önrész vállalása 2020-2022 években,
saját forrásból – nyilatkozatot és annak mellékleteit
 
2025-9/2019 iktsz. Önkormányzat – Cédrus Egyesület Sportfejlesztési…
ingatlanhasznosítási Megállapodás - – megállapodást és annak mellékleteit
 
I.fokú Építésügyi hatóság: PE-17/EP/689-4/2019 sz. döntés (a Nagymaros
Felsőmező HRSz  1500/15 ingatlanra kiadott kosárlabdacsarnok építésére kiadott
építési engedély) nem jogerős – a dokumentumot a döntésről és annak mellékleteit
PE-17/EP/689-4/2019 sz. döntés (a Nagymaros Felsőmező HRSz  1500/15
ingatlanra kiadott kosárlabdacsarnok építésére kiadott építési engedély)
2019.06.02-án jogerőssé vált, véglegessé vált  – a dokumentumot a döntésről és
annak mellékleteit
 
133/2019 (VIII.14) képviselő-testületi határozat: Önkormányzat – Cédrus Egyesület
3mFt támogatás 2019/2020 szezonra - – a képviselő-testületi határozatot, és a
mellékleteit
 
a Nagymaros Felsőmező HRSz  1500/15 ingatlanra kiadott kosárlabdacsarnok
építésére kiadott építési engedély jogutódlás bejelentés a Cédrus Egyesületre
(2019) – a bejelentésről szóló dokumentumot és annak mellékleteit
a Nagymaros Felsőmező HRSz  1500/15 ingatlanra kiadott kosárlabdacsarnok
építésére kiadott építési engedély jogutódlása megállapítása Cédrus Egyesületre

(2019) – a jogutódlás megállapításáról szóló dokumentumot és annak mellékleteit
 
Cédrus elnök levele a Polgármesternek és Képviselőtestületnek az eddigi
tevékenységről (2019.12.16) – levelet, és annak mellékleteit
 
Az előzetes számításokat és felméréseket a kosárlabda csarnokkal kapcsolatban,
minden mellékletével együtt.
A környezeti hatástanulmányt a hrsz 1500/15 ingatlanra és környezetére, a
kosárlabda csarnok építésére és fenntartására vonatkozóan is, minden
mellékletével együtt.
 
Az építkezés ütemtervét minden mellékletével együtt.
Az üzemeltetési terveket minden mellékletével együtt.
 
Önkormányzat – Cédrus Egyesület Támogatási szerződés (tervezetet vagy
másolatot) - 1,8mFt 2020-ra – a szerződést és annak mellékleteit
előterjesztés a polgármester részére kosárlabdacsapat 1,8mFt támogatás
átutalásáról 133/2019 (VIII.14.) a képviselő-testületi határozat alapján - a képviselő-
testületi határozatot, és a mellékleteit
 
2020. december 15-i Cédrus tájékoztatója az aktuális helyzetről: I.fázis (eng.terv.,
kiviteli terv) elszámolva lezárva, II.fázis (kivitelezés) előkészítése folyik –
feljegyzéseket, dokumentumokat, bemutatott terveket és azok mellékleteit
 
Az önkormányzat és a Cédrus Egyesület közötti minden tárgyalás, megbeszélés,
szerződés, nyilatkozat, a megosztott információk közérdekűek, azok ismertetése az
Önkormányzat feladata, így nem az Egyesület az illetékes, hanem az ügyben
tájékoztatott képviselők, polgármester, hivatali dolgozók. Az Infotörvény alapján
kötelesek bárki számára tájékoztatást adni, lásd NAIH állásfoglalásban részletezve.
 
A tervezett beruházás Nagymaros város közparkját érinti, egy közkincset, mely
önkormányzati ingatlan, használata és esetleges eladásáról való döntés minden
nagymarosi polgárt érintő közügy, tehát a Felsőmezőt érintő minden nemű
tárgyalás, megbeszélés, képviselő testületi megbeszélés, a harmadik féllel (ez
esetben Cédrus Egyesület) való tárgyalás is széleskörű nyilvánosságot kell, hogy
kapjon.
 
Az önkormányzati vagyonnal való rendelkezéssel kapcsolatban a NAIH

állásfoglalása szerint:
„A Hatóság felhívja a figyelmet továbbá az Infotv. 27. § (3) bekezdésére, mely
rögzíti továbbá, hogy „(3) Közérdekből nyilvános adatként nem minősül üzleti
titoknak a központi és a helyi önkormányzati költségvetés, illetve az európai uniós
támogatás felhasználásával, költségvetést érintő juttatással, kedvezménnyel, az
állami és önkormányzati vagyon kezelésével, birtoklásával, használatával,
hasznosításával, az azzal való rendelkezéssel, annak megterhelésével, az ilyen
vagyont érintő bármilyen jog megszerzésével kapcsolatos adat, valamint az az adat,
amelynek megismerését vagy nyilvánosságra hozatalát külön törvény közérdekből
elrendeli.”.
 
„Az Infotv. fent hivatkozott rendelkezése értelmében maga az érintett önkormányzat,
illetve az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem
rendelkező szervezet, aki vagy amely az önkormányzattal pénzügyi vagy üzleti
kapcsolatot létesít, köteles e jogviszonnyal összefüggő és a (3) bekezdés alapján
közérdekből nyilvános adatra vonatkozóan – erre irányuló igény esetén – bárki
számára tájékoztatást adni. Ebből következően az önkormányzati vagyonnal
kapcsolatos döntések meghozatalával kapcsolatos adatok közérdekből nyilvános
adatok.”
 
„Az üzleti titok és az információszabadság konfliktusát feloldva az Infotv. 27. § (3)
bekezdése – a közpénzekkel való gazdálkodás átláthatóságának érdekében –
közérdekből nyilvános adatoknak minősíti azon „quasi” üzleti titkokat, amelyek a
központi és a helyi önkormányzati költségvetés, illetve az európai uniós támogatás
felhasználásával, költségvetést érintő juttatással, kedvezménnyel, az állami és
önkormányzati vagyon kezelésével, birtoklásával, használatával, hasznosításával,
az azzal való rendelkezéssel, annak megterhelésével, az ilyen vagyont érintő
bármilyen jog megszerzésével kapcsolatosak.”
A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság tájékoztatója az
önkormányzati testületek működésének nyilvánosságáról
https://www.naih.hu/files/NAIH-2019-6273-3--
taj_onkormanyzati_testuletek_mukodesenek_nyilvanossagarol.pdf
 
Továbbá kérem elektronikus másolatban megküldeni részemre, és Nagymaros
város honlapján nyilvánosságra hozni
a dokumentumokat, határozatokat, rendeleteket vagy jogszabályokat, minden
mellékletükkel együtt, melyek igazolják, hogy a telek eladható, ugyanis jelenleg 15
évig nem elidgeníthető a 1500/15 hrsz. ingatlan

 
„Az Önkormányzat a Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. CLXXXIX.
törvény 13. § (1) bekezdés 1., 2. pontjaiban meghatározott (településfejlesztés,
településrendezés, településüzemeltetés, közparkok és egyéb közterületek
kialakítása és fenntartása) feladatainak ellátása érdekében kívánja tulajdonba venni
és az ingatlan-nyilvántartásnak és a településrendezési besorolásnak megfelelően
közterület, közpark, zöldfelület célra kívánja felhasználni.”
(131/2013. (VI. 24.) számú határozata – Állami tulajdonú ingatlanok önkormányzati
tulajdonba adása iránti kérelemről döntés – 1500/15 helyrajzi szám)
www.nagymaros.hu/1312013-vi-24-szamu-hatarozata-allami-tulajdonu-ingatlanok-
oenkormanyzati-tulajdonba-adasa-iranti-kerelemrl-doentes-150015-helyrajzi-szam
 
„13. § (4) Nemzeti vagyon tulajdonjogának ingyenes átruházása esetén a
tulajdonjogot megszerző félnek - az állam kivételével - eleget kell tennie a következő
feltételeknek:
a) *  a nemzeti vagyoni körből ingyenesen tulajdonba adott ingatlant a tulajdonjog
megszerzésétől számított 15 évig nem idegenítheti el, és a juttatás céljának
megfelelően köteles hasznosítani, valamint állagát megóvni azzal, hogy a juttatási
cél megvalósítása érdekében végzett bontás vagy átalakítás nem minősül az
állagmegóvási kötelezettség megszegésének;
b) az átruházott vagyon hasznosításáról évente beszámol a vagyont átadó
szervezet felé.
(5) * Az ingyenesen tulajdonba adott ingatlanon e törvény erejénél fogva 15 évig
elidegenítési tilalom áll fenn. Az elidegenítési tilalomnak az átruházó javára szóló
ingatlan-nyilvántartásba történő feljegyzését a tulajdonjog bejegyzése iránti kérelem
benyújtásával egyidejűleg a vagyont átruházó szerv kérelmezi.”
(2011. évi CXCVI. törvény a nemzeti vagyonról)
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1100196.tv
 
2016. évi CLXX. törvény egyes állami és önkormányzati tulajdonú ingatlanok
ingyenes átadásáról, 1. pont Állami közparkok közfeladatok ellátása érdekében helyi
önkormányzatok részére történő ingyenes átadása alapján:
„az 1. mellékletben felsorolt közparkok fenntartása, mint közfeladat helyi
önkormányzat részére történő átadásával egyidejűleg a közfeladat ellátását szolgáló
és ahhoz szükséges állami tulajdonú ingatlanok és állami tulajdonban álló tulajdoni
hányadok (a továbbiakban együtt: ingatlanok) e törvény erejénél fogva ingyenesen,
az 1. mellékletben megjelölt helyi önkormányzatok tulajdonába kerülnek."
"1. melléklet a 2016. évi CLXX. törvényhez

23. Nagymaros Város Önkormányzata Nagymaros 1500/15 Kivett közpark 1/1
https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1600170.tv
 
A Felsőmező önkormányzati vagyon, önkormányzati ingatlan, közpark. Az
Infotörvény alapján az önkormányzati vagyon kezelésével, használatával,
hasznosításával, azzal való rendelkezéssel, bármilyen jog megszerzésével
kapcsolatos adat (azaz minden, a kosárlabda csarnokkal, az önkormányzattal és a
Cédrus Egyesülettel kapcsolatos adat) közérdekből nyilvános adat, és nem minősül
üzleti titoknak.
Kérem az önkormányzatot, a jegyző asszonyt, az Infotv. rendelkezése értelmében a
kért dokumentumokat és információkat, mint közérdekből nyilvános adatokat,
határozott és ismételt erre irányuló kérésem alapján küldje meg számomra
elektronikus másolatban, és hozza nyilvánosságra Nagymaros város honlapján
(nagymaros.hu).
 
Az önkormányzati vagyonnal való rendelkezéssel kapcsolatban a NAIH
állásfoglalása szerint:
„A Hatóság felhívja a figyelmet továbbá az Infotv. 27. § (3) bekezdésére, mely
rögzíti továbbá, hogy „(3) Közérdekből nyilvános adatként nem minősül üzleti
titoknak a központi és a helyi önkormányzati költségvetés, illetve az európai uniós
támogatás felhasználásával, költségvetést érintő juttatással, kedvezménnyel, az
állami és önkormányzati vagyon kezelésével, birtoklásával, használatával,
hasznosításával, az azzal való rendelkezéssel, annak megterhelésével, az ilyen
vagyont érintő bármilyen jog megszerzésével kapcsolatos adat, valamint az az adat,
amelynek megismerését vagy nyilvánosságra hozatalát külön törvény közérdekből
elrendeli.”.
 
„Az üzleti titok és az információszabadság konfliktusát feloldva az Infotv. 27. § (3)
bekezdése – a közpénzekkel való gazdálkodás átláthatóságának érdekében –
közérdekből nyilvános adatoknak minősíti azon „quasi” üzleti titkokat, amelyek a
központi és a helyi önkormányzati költségvetés, illetve az európai uniós támogatás
felhasználásával, költségvetést érintő juttatással, kedvezménnyel, az állami és
önkormányzati vagyon kezelésével, birtoklásával, használatával, hasznosításával,
az azzal való rendelkezéssel, annak megterhelésével, az ilyen vagyont érintő
bármilyen jog megszerzésével kapcsolatosak.”
 
„Az Infotv. fent hivatkozott rendelkezése értelmében maga az érintett önkormányzat,
illetve az a természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem

rendelkező szervezet, aki vagy amely az önkormányzattal pénzügyi vagy üzleti
kapcsolatot létesít, köteles e jogviszonnyal összefüggő és a (3) bekezdés alapján
közérdekből nyilvános adatra vonatkozóan – erre irányuló igény esetén – bárki
számára tájékoztatást adni. Ebből következően az önkormányzati vagyonnal
kapcsolatos döntések meghozatalával kapcsolatos adatok közérdekből nyilvános
adatok.
 
A NAIH állásfoglalás az önkormányzati működés nyilvánosságáról kijelenti az
alábbiakat:
„Magyarország Alaptörvényének VI. cikk (3) bekezdése kimondja, hogy
mindenkinek joga van a közérdekű adatok megismeréséhez és terjesztéséhez. Az
információszabadság elsődleges rendeltetése az állam átláthatóságának
biztosítása. Az Alkotmánybíróság (a továbbiakban: AB) a 32/1992. (V. 29.) AB
határozata értelmében ezen alapjog „lehetővé teszi a választott népképviseleti
testületek, a végrehajtó hatalom, a közigazgatás jogszerűségének és
hatékonyságának ellenőrzését, serkenti azok demokratikus működését”. A
közhatalmi döntéshozatalra gyakorolt ellenőrzés ugyanis csak akkor lehet sikeres és
hatékony, amennyiben az állampolgárok megismerhetik a szükséges információkat.”
 
„A közérdekű adatok megismeréséhez és terjesztéséhez való jog gyakran
előkérdése és kiindulópontja egy másik alapjog, a szabad véleménynyilvánításhoz
való jog gyakorlásának [34/1994. (VI. 24.) AB határozat]. A közéletben való
részvétel, vagyis a közügyekkel, az állami és önkormányzati szervek működésével,
illetve hatékonyságával kapcsolatos vélemény kialakítása és kinyilvánítása ugyanis
elképzelhetetlen lenne akkor, ha az érintett szervek eltitkolhatnák, vagy a saját
belátásuk szerint tehetnék hozzáférhetővé a közérdekű adatokat. „A nyílt, áttetsző
és ellenőrizhető közhatalmi tevékenység, általában az állami szervek és a
végrehajtó hatalom nyilvánosság előtti működése a demokratizmus egyik alapköve,
a jogállami államberendezkedés garanciája.” A közhatalom, ezen belül a helyi
közhatalom, gyakorlásának nyilvánossága a demokratikus működés alapja, a
jogállami működés egyik sarkalatos pontja.
NAIH-2019-6273-3--
taj_onkormanyzati_testuletek_mukodesenek_nyilvanossagarol.pdf
 
 
Nagymaros, 2021. február 25.
 
 

Tisztelettel:
Kilián Zoltán
nagymarosi lakos
 
Mellékletek száma: 0