Iktatószám: ALT/1149/2020
Tárgy: közérdekű adatkérés
Erdősi Éva részére
elektronikus úton
Tisztelt Asszonyom!
Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatalának címzett, 2020. július
23. napján elektronikus úton érkezett, „Önkormányzati bérlakások elidegenítése” tárgyú
közérdekű adatkéréssel kapcsolatban, kérem engedje meg, hogy az alábbi tájékoztatást
és válaszokat adjam.
Az értékbecslések érvényességi időtartamát, az ingatlanok bérlési jogcímét, a havi
bérleti díjat, az utolsó jövedelemellenőrzés időpontját és a bérleti díj felülvizsgálatának
időpontját a csatolt táblázat tartalmazza.
A Csepeli Városgazda Nonprofit Zrt. lejárt értékbecsléssel nem kötött szerződéseket.
Az előterjesztés leadása (jegyzői titkárság) és az előterjesztő részéről történő aláírási
dátumok egybeesésére nincs jogszabályi előírás.
A jövedelemigazolások tekintetében a következőkről tájékoztatom.
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (a továbbiakban: Infotv.) 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy
helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb
közfeladatot ellátó szerv vagy személy kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó
vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma
alá nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret,
függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a
hatáskörre, illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak
eredményességére is kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre
vonatkozó adat;”. Ugyanezen törvény 3. § 2. pontja alapján: „személyes adat: az érintettre
vonatkozó bármely információ;”.
A személyes adat fogalma kapcsán utalni kívánok a természetes személyeknek a
személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló AZ EURÓPAI
PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (általános adatvédelmi rendelet) 4.
cikk 1. pontjára, mely értelmében, személyes adat: azonosított vagy azonosítható
természetes személyre vonatkozó bármely információ.
A fentiek alapján tehát a jövedelemigazolások személyes adatoknak minősülnek, nem
közérdekű adatnak,.
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint
tájékoztatom:
1.
Bírósághoz fordulás joga: A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő
eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó
határidő lejártától számított harminc napon belül kell megindítani az igényt
elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Az országos illetékességű közfeladatot
ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a járásbíróság hatáskörébe tartozik,
és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti Központi
Kerületi Bíróság illetékes.
2.
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz való fordulás joga
(1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.).
Az előterjesztések megküldésével kapcsolatosan az alábbiakról informálom:
Budapest XXI. Kerület Csepel Önkormányzata és Szervei Szervezeti és Működési
Szabályzatáról szóló 25/2014. (XI. 28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SzMSz) 3.
számú melléklet 11. pontja alapján:
„A kizárólag bizottsági megtárgyalásra készülő előterjesztésekre az SZMSZ-ben és az e
mellékletben foglaltak az irányadók azzal, hogy az előterjesztések napirendre vételét a
bizottság elnökével kell egyeztetni,
valamint az előterjesztés szövegét írásban (papíron és
elektronikusan) kell benyújtani a tervezett napirendre vételt megelőző 7 nappal
korábban. A bizottsági előterjesztéseket törvényességi szempontból – a jegyzőtől átadott
hatáskörben – az aljegyző vizsgálja felül.”
A fent idézettek alapján, tehát az előterjesztés benyújtására, és nem a
képviselőknek/bizottsági tagoknak való megküldésre áll rendelkezésre a 7 munkanap.
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
Annak kapcsán, hogy az értékbecslések az előterjesztés részei, annak mellékletei-e az
alábbiakról tájékoztatom:
Tekintettel arra a tényre, hogy az előterjesztés mellékleteként az értékbecslések a
www.csepel.hu honlapon keresztül a nyilvánosság számára megismerhetőek lennének –
az értékbecslések nem kerültek csatolásra az előterjesztéshez, így az SzMSz 3. számú
melléklet 9. pont szerinti törvényességi koordináció tárgyát sem képezték. E körben
hangsúlyozni kívánom, hogy a Bizottsági ülésen a döntés megalapozását szolgáló adatok
(értékbecslések) megismerhetőek voltak minden érintett számára.
Utalni
kívánok
arra
is,
hogy
a
jegyzői
törvényességi
koordináció
az
előterjesztések/javaslatok tárgyalásra való alkalmasságát, továbbá a jogszabályi és SZMSZ
előírásainak való megfelelést vizsgálja, és nem tárgya a bizottsági/testületi döntés nyomán
létrejövő jogügylet törvényességi vizsgálata. Rendeleteink alapján az értékbecslés nem
része, kötelező tartalmi eleme az elidegenítésre vonatkozó előterjesztéseknek. Az
elidegenítésről történő Bizottsági döntéshozatalt követően az adásvételi szerződést, mint
ingatlan-nyilvántartási bejegyzés alapjául szolgáló okiratot szerkesztő jogi képviselő jogi
ellenjegyzésének „tartalma” az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény 44.
§ alapján a következő:
(1) Az ellenjegyzéssel az ügyvéd tanúsítja, hogy
a) az okirat a jogszabályoknak megfelel,
b) a felek nyilatkoztak arról, hogy az okiratban foglaltak megfelelnek az akaratuknak,
c) az okiratban megjelölt felek, illetve az eljáró képviselőik azonosítását elvégezte, és
d) az okiratot a felek előtte írták alá vagy az okiraton szereplő aláírást előtte sajátjukként
ismerték el.
Fenti jogi eszközök együttesen garantálják a jogi megfelelőséget.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest, elektronikus aláírás szerint
dr.
Digitálisan aláírta:
dr. Szeles Gábor
Szeles Dátum:
Gábor
2020.08.06
11:33:13 +02'00'
dr. Szeles Gábor
jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu