Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Önkormányzati bérlakások elidegenítése'.


 
 
 
 
Iktatószám: ALT/1149/2020 
 
Tárgy: közérdekű adatkérés  
 
 
Erdősi Éva részére 
 
 
elektronikus úton 
 
 
Tisztelt Asszonyom! 
 
 

Budapest Főváros XXI. Kerület Csepeli Polgármesteri Hivatalának címzett, 2020. július 
23. napján elektronikus úton érkezett,  „Önkormányzati bérlakások elidegenítése” tárgyú 
közérdekű adatkéréssel kapcsolatban, kérem engedje meg, hogy az alábbi tájékoztatást 
és válaszokat adjam. 
 
Az értékbecslések érvényességi időtartamát, az ingatlanok bérlési jogcímét, a havi 
bérleti  díjat,  az  utolsó  jövedelemellenőrzés  időpontját  és  a  bérleti  díj  felülvizsgálatának 
időpontját a csatolt táblázat tartalmazza.  
 
A Csepeli Városgazda Nonprofit Zrt. lejárt értékbecsléssel nem kötött szerződéseket. 
 
Az előterjesztés leadása (jegyzői titkárság) és az előterjesztő részéről történő aláírási 
dátumok egybeesésére nincs jogszabályi előírás. 
 
A jövedelemigazolások tekintetében a következőkről tájékoztatom. 
Az  információs  önrendelkezési  jogról  és  az  információszabadságról  szóló  2011.  évi  CXII. 
törvény (a továbbiakban: Infotv.) 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami vagy 
helyi  önkormányzati  feladatot,  valamint  jogszabályban  meghatározott  egyéb 
közfeladatot  ellátó  szerv  vagy  személy  kezelésében  lévő  és  tevékenységére  vonatkozó 
vagy közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma 
alá  nem  eső,  bármilyen  módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret, 
függetlenül kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a 
hatáskörre,  illetékességre,  szervezeti  felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak 
eredményességére  is  kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 
 

szabályozó  jogszabályokra,  valamint  a  gazdálkodásra,  a  megkötött  szerződésekre 
vonatkozó adat;”. Ugyanezen törvény 3. § 2. pontja alapján: „személyes adat: az érintettre 
vonatkozó bármely információ;”. 
A  személyes  adat  fogalma  kapcsán  utalni  kívánok  a  természetes  személyeknek  a 
személyes  adatok  kezelése  tekintetében  történő  védelméről és  az  ilyen  adatok  szabad 
áramlásáról,  valamint a 95/46/EK  rendelet  hatályon  kívül  helyezéséről szóló  AZ  EURÓPAI 
PARLAMENT  ÉS  A  TANÁCS  (EU)  2016/679  RENDELETE  (általános  adatvédelmi  rendelet)  4. 
cikk  1.  pontjára,  mely  értelmében,  személyes  adat:  azonosított  vagy  azonosítható 
természetes személyre vonatkozó bármely információ.  
 
 
A  fentiek  alapján  tehát  a  jövedelemigazolások  személyes  adatoknak  minősülnek,  nem 
közérdekű adatnak,.  
 
E  körben  az  Info  tv.  31.  §-a  alapján  jogorvoslati  lehetőségeiről  az  alábbiak  szerint 
tájékoztatom: 
1. 
Bírósághoz fordulás joga: A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó 
határidő  lejártától  számított  harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt 
elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Az országos illetékességű közfeladatot 
ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a járásbíróság hatáskörébe tartozik, 
és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti Központi 
Kerületi Bíróság illetékes. 
2. 
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz való fordulás joga 
(1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.). 
 
Az előterjesztések megküldésével kapcsolatosan az alábbiakról informálom: 
Budapest  XXI.  Kerület  Csepel  Önkormányzata  és  Szervei  Szervezeti  és  Működési 
Szabályzatáról szóló 25/2014. (XI. 28.) önkormányzati rendelet (a továbbiakban: SzMSz) 3. 
számú melléklet 11. pontja alapján:  
„A  kizárólag  bizottsági  megtárgyalásra  készülő  előterjesztésekre  az  SZMSZ-ben  és  az  e 
mellékletben  foglaltak  az  irányadók  azzal,  hogy  az előterjesztések napirendre  vételét a 
bizottság elnökével kell egyeztetni, valamint az előterjesztés szövegét írásban (papíron és 
elektronikusan)  kell  benyújtani
  a  tervezett  napirendre  vételt  megelőző  7  nappal 
korábban. A bizottsági előterjesztéseket törvényességi szempontból – a jegyzőtől átadott 
hatáskörben – az aljegyző vizsgálja felül.” 
A  fent  idézettek  alapján,  tehát  az  előterjesztés  benyújtására,  és  nem  a 
képviselőknek/bizottsági tagoknak való megküldésre áll rendelkezésre a 7 munkanap. 
 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 
 

Annak  kapcsán,  hogy  az  értékbecslések  az  előterjesztés  részei,  annak  mellékletei-e  az 
alábbiakról tájékoztatom: 
Tekintettel  arra  a  tényre,  hogy  az  előterjesztés  mellékleteként  az  értékbecslések  a 
www.csepel.hu honlapon keresztül a nyilvánosság számára megismerhetőek lennének – 
az  értékbecslések  nem  kerültek  csatolásra  az  előterjesztéshez,  így  az  SzMSz  3.  számú 
melléklet  9.  pont  szerinti  törvényességi  koordináció  tárgyát  sem  képezték.  E  körben 
hangsúlyozni kívánom, hogy a Bizottsági ülésen a döntés megalapozását szolgáló adatok 
(értékbecslések) megismerhetőek voltak minden érintett számára. 
 
Utalni 
kívánok 
arra 
is, 
hogy 

jegyzői 
törvényességi 
koordináció 
az 
előterjesztések/javaslatok tárgyalásra való alkalmasságát, továbbá a jogszabályi és SZMSZ 
előírásainak való megfelelést vizsgálja, és nem tárgya a bizottsági/testületi döntés nyomán 
létrejövő  jogügylet  törvényességi  vizsgálata.  Rendeleteink  alapján  az  értékbecslés  nem 
része,  kötelező  tartalmi  eleme  az  elidegenítésre  vonatkozó  előterjesztéseknek.  Az 
elidegenítésről történő Bizottsági döntéshozatalt követően az adásvételi szerződést, mint 
ingatlan-nyilvántartási  bejegyzés  alapjául  szolgáló  okiratot  szerkesztő  jogi  képviselő  jogi 
ellenjegyzésének „tartalma” az ügyvédi tevékenységről szóló 2017. évi LXXVIII. törvény 44. 
§ alapján a következő: 
(1) Az ellenjegyzéssel az ügyvéd tanúsítja, hogy 
a) az okirat a jogszabályoknak megfelel, 
b) a felek nyilatkoztak arról, hogy az okiratban foglaltak megfelelnek az akaratuknak, 
c) az okiratban megjelölt felek, illetve az eljáró képviselőik azonosítását elvégezte, és 
d) az okiratot a felek előtte írták alá vagy az okiraton szereplő aláírást előtte sajátjukként 
ismerték el. 
Fenti jogi eszközök együttesen garantálják a jogi megfelelőséget. 
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
Budapest, elektronikus aláírás szerint 
 
dr. 
Digitálisan aláírta: 
dr. Szeles Gábor 
 
Szeles  Dátum: 
Gábor
2020.08.06 
11:33:13 +02'00'
 
   
 
dr. Szeles Gábor 
 
   
 
         jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 277 5172 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu