Tisztelt Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal!

Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a következő adatigénylést terjesztem elő.

Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre az alábbi kérdésekre a válaszokat:

A koronavírus elleni védekezés során szerzett-e be szájmaszkokat az önkormányzat?
Kitől, mely társaságtól, vagy szervezettől, mikor, milyen mennyiségben, milyen típusú maszkokat szereztek be?
Sor került-e közbeszerzési/beszerzési eljárás lefolytatására?
Milyen szempont(ok) alapján döntöttek a szállító kiválasztása mellett? Honnan szereztek tudomást arról, hogy a szállító rendelkezik a megrendelni kívánt termékkel (maszkkal)?
Mekkora vételárat fizetett az önkormányzat a beszerzett maszkokért? Mi volt a beszerzett maszkok egységára?

Kérem, hogy a fenti kérdések megválaszolásán túlmenően küldjék meg részemre a beszerzés során keletkezett szerződések, az ajánlatkérés, valamint az árajánlat másolatát!

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni.
Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Az Infotv. 29. § (3) és (5) bekezdése alapján adatigénylésem teljesítéséért költségtérítés kizárólag akkor állapítható meg, ha az adatigénylés teljesítése a közfeladatot ellátó szerv alaptevékenységének ellátásához szükséges munkaerőforrás aránytalan mértékű igénybevételével jár. Ilyen esetben az adatkezelő jogosult az adatigénylés teljesítésével összefüggő munkaerő-ráfordítás költségét költségtérítésként meghatározni. Kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson arról, amennyiben a kért iratmásolatokra tekintettel költségtérítést állapítana meg. Ebben az esetben kérem, hogy a tájékoztatásban mellékeljen dokumentumlistát, dokumentumonként tüntesse fel az oldalszámot, az adatigénylés teljesítésével kapcsolatos munkaerő-ráfordítás mértékét és annak óradíját.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2020. május 20.

Üdvözlettel:

Szabó Árpád

kozerdekuadat, Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

Tisztelt Szabó Árpád Úr!

A veszélyhelyzet idején az egyes adatvédelmi és adatigénylési rendelkezésektől való eltérésről szóló 179/2020. (V. 4.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet) 2. § (3) bekezdése szerint "az Infotv. 29. § (1) bekezdésétől eltérően a közérdekű adat megismerésére irányuló igénynek az adatot kezelő, az Infotv. szerinti közfeladatot ellátó szerv az igény beérkezését követő 45 napon belül tesz eleget, ha valószínűsíthető, hogy az igénynek az Infotv. 29. § (1) bekezdése szerinti határidőben való teljesítése a veszélyhelyzettel összefüggő közfeladatai ellátását veszélyeztetné. Erről az igénylőt az igény beérkezését követő 15 napon belül tájékoztatni kell."

Tájékoztatjuk, hogy a Korm. rendelet 2. § (3) bekezdésére hivatkozva közérdekű adat megismerésére irányuló igényének 45 napon belül teszünk eleget, tekintettel arra, hogy az igénynek az eredeti, az Infotv. 29. § (1) bekezdése szerinti határidőben való teljesítése a veszélyhelyzettel összefüggő közfeladataink ellátását veszélyeztetné. Ennek megfelelően adatigénylése megválaszolásának határideje július 6.

Tisztelettel:
Budapest Főváros III. Kerület,
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat

idézett részek megjelenítése

kozerdekuadat, Budapest Főváros III. kerület Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Polgármesteri Hivatal

21 Melléklet

 

Tisztelt Adatigénylő!

 

„Szájmaszkok beszerzése” tárgyú megkeresésére az alábbi választ adjuk.

 

A veszélyhelyzeti védekezések hatékonyságának növelése, a járvány
megfékezése, lassítása érdekében Budapest Főváros III. Kerület,
Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) nagy
hangsúlyt fektetett a jó minőségű ár-érték arányban megfelelő és gyorsan
hozzáférhető védőeszközök beszerzésére.

A beszerzések során minden esetben a rendelkezésre álló árajánlatok közül
az ár-érték aránynak leginkább megfelelő, magas minőségű és védelmi
képességű egyéni védőeszközök megrendelésére és vásárlására törekedett az
Önkormányzat. A járványügyi veszélyhelyzet alatt napi szinten több
árajánlatot is kaptunk különböző védőeszközökkel kapcsolatban. Az esetek,
ajánlatok döntő részében azonban a termékek, készletek csak virtuálisak
voltak, az eladók a megfelelő előlegek és rendelések beérkezése után
rendelték csak meg az eszközöket Egyiptomból, Kínából, Romániából, így
azok beszerzése az Önkormányzat részére jelentős késedelemmel járt volna.

Az állandó és biztonságos védőeszköz bázis rendelkezésre állása, az
intézmények folyamatos ellátása és a járvánnyal szembeni hatékony
védekezés érdekében több cégtől is eszközölt beszerzést az Önkormányzat a
lehető legjobb ár-érték arány szem előtt tartásával.   

Az Önkormányzat igyekezett a bevált beszállítóktól megrendelni és
beszállítatni a védőeszközöket annak érdekében, hogy a lakossági,
intézményi igények kiszolgálása ne szenvedjen hátrányt, természetesen
mindvégig szem előtt tartva az ár/érték arány legoptimálisabb mértékét. A
vonatkozó jogszabályok alapján közbeszerzési eljárás lefolytatására nem
volt szükség. 

 

Tájékoztatásul mellékeljük a nyilvántartásunkban szereplő maszk
beszerzésekhez kapcsolódó adatokat tartalmazó táblázatot, és a táblázatot
alátámasztó dokumentációt.

 

Tisztelettel:

Budapest Főváros III. Kerület,

Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat

 

 

 

idézett részek megjelenítése