Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Közterület használati engedély'.


 
 
 
iktatószám:ALT/1379-8/2020. 
tárgy: közérdekű adatigénylés - válasz   
 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva Asszony! 
 
A  2020.  március  11.  napján,  Budapest  XXI.  Kerület  Csepel  Önkormányzata 
polgármesterének,  elektronikus  levélként  megküldött,  "KözAdat  Közérdekű  adat 
igénylések  Budapest  XXI.  kerület  Csepel  Önkormányzat  Polgármesteri  Hivatal 
adatgazdánál"  tárgyú  adatigénylését  a  kért  formában  az  információs  önrendelkezési 
jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 
28. § (1) bekezdésére való hivatkozással az alábbi indokok alapján nem áll módunkban 
teljesíteni. 
 
Mindenekelőtt  megjegyzem,  hogy  Budapest  XXI.  kerület  közigazgatási  területén  a 
Tűzoltóság  épülete  mellett  az  adatigénylésben  megjelölt  208261/9  hrsz-ú  ingatlan  nem 
deponálási terület.  A deponálási terület a 208261/10 és a 208261/11 hrsz.-ú ingatlanokon 
van. 
Budapest  XXI.  Kerület  Csepel  Önkormányzata  Képviselő-testületének  a  közterületek 
rendjéről  és  használatáról  szóló  14/2015.  (III.26.)  önkormányzati  rendelet  10.  §  (1) 
bekezdése  értelmében  a  közterület-használathoz  szükséges  közterület-használati 
hozzájárulás  megadásáról,  a  jogosulatlan  közterület  használat  megállapításáról,  a 
végrehajtás foganatosításáról a polgármester, önkormányzati hatósági ügyben dönt, az 
általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény szerint. 
A fentiek alapján a közterület használati kérelmek elbírálása hatósági eljárásban történik 
az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 
szerint. 
Az  Ákr.  az  Infotv.-hez  viszonyítva  speciális  szabályokat  rögzít  az  ügy  iratainak 
megismerésének vonatkozásában. Hatóságunk álláspontja szerint az Infotv. rendelkezései 
csak azokban a kérdésekben alkalmazandóak, amelyekre nézve az Ákr. nem tartalmaz 
rendelkezést. 
Az Ákr. a 17. Betekintés az eljárás irataiba cím alatt a 33. §-ban rendezi az ügy iratainak 
megismerését,  az  ügyfél,  a  tanú,  a  szemletárgy  birtokosa  és  harmadik  személy 
vonatkozásában a következők szerint: 
33.§  (1)  Az  ügyfél  az  eljárás  bármely  szakaszában  és  annak  befejezését  követően  is 
betekinthet az eljárás során keletkezett iratba. 
(2) A tanú a vallomását tartalmazó iratba, a  szemletárgy birtokosa a szemléről készített 
iratba tekinthet be. 
(3)  Harmadik  személy  akkor  tekinthet  be  a  személyes  adatot  vagy  védett  adatot 
tartalmazó iratba, ha igazolja, hogy az adat megismerése joga érvényesítéséhez, illetve 
jogszabályon,  bírósági  vagy  hatósági  határozaton  alapuló  kötelezettsége  teljesítéséhez 
szükséges. 


(4)  Az  iratbetekintés  során  az  arra  jogosult  másolatot,  kivonatot  készíthet  vagy  - 
kormányrendeletben meghatározott költségtérítés ellenében - másolatot kérhet, amelyet 
a hatóság kérelemre hitelesít. 
(5)  Ha  törvény  a  döntés  nyilvánosságát  nem  korlátozza  vagy  nem  zárja  ki,  az  eljárás 
befejezését követően a személyes adatot és védett adatot nem tartalmazó véglegessé 
vált  határozatot,  valamint  az  elsőfokú  határozatot  megsemmisítő  és  az  elsőfokú 
határozatot  hozó  hatóságot  új  eljárásra  utasító  végzést  bárki  korlátozás  nélkül 
megismerheti. 
(6) Törvény egyes ügyfajtákban meghatározhatja az iratbetekintés további feltételeit és a 
(3) bekezdés alapján iratbetekintésre jogosult személyek körét. 
Tekintettel arra, hogy a hatósági eljárásban keletkezett iratok tartalmának megismerését 
az  Ákr.  speciális  rendelkezésekkel,  az  iratbetekintés  körében  szabályozza  a  szabályozás 
rendszertani  értelmezése  alapján  is  az  Ön  által  kért  közterület  használati  engedély  – 
határozat - tartalmának megismerését iratbetekintés körében biztosíthatjuk.  
A személyes adatot és védett adatot nem tartalmazó végleges határozatot ügyfélfogadási 
időben  megtekintheti  arról  másolatot,  kivonatot  készíthet  vagy  -  kormányrendeletben 
meghatározott költségtérítés ellenében - másolatot kérhet, amelyet a hatóság kérelemre 
hitelesít. 

Az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
 
1. 
Bírósághoz fordulás joga: A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó 
határidő  lejártától  számított  harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt 
elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Az országos illetékességű közfeladatot 
ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a járásbíróság hatáskörébe tartozik, 
és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti Központi 
Kerületi Bíróság illetékes. 
2. 
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz való fordulás joga 
(1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.). 
Felhívom szíves figyelmét, hogy Magyarország Kormánya a 41/2020. (III. 11.) rendeletében 
az  élet-  és  vagyonbiztonságot  veszélyeztető  tömeges  megbetegedést  okozó 
humánjárvány következményeinek elhárítása, a magyar állampolgárok egészségének és 
életének  megóvása  érdekében  Magyarország  egész  területére  2020.  március  11-én 
veszélyhelyzetet  hirdetett  ki.  Jelen  helyzet  következtében  számos  feladat  hárult  az 
Önkormányzatokra,  a  működőképesség  fenntartása  minden  körülmények  között 
szükséges. Egyik legfontosabb feladatunk a megelőzés, a járvány tovább terjedésének, a 
járványgócok  kialakulásának  megakadályozása,  ennek  érdekében  több  intézkedésre 
került sor, mely a személyes ügyfélfogadás rendjét – határozatlan időre - is érinti. 
A  személyes  ügyfélfogadás  2020.  március 18-tól,  határozatlan  ideig  nem  biztosított,  a 
hivatalban.  Kizárólag  az  anyakönyvi  események  és  a  halaszthatatlan  anyakönyvi 
ügyintézés  történik  a  hivatal  épületében  mind  ügyfeleink,  mind  köztisztviselőink 
egészégének  védelme  érdekében,  mely  jelenleg  minden  egyéb  érdeket  megelőző, 
elsődleges szempont. 
Fentieken túl tájékoztatom, Csepeli Városfejlesztési Nonprofit Kft.  álláspontjáról: 


„Budapest  XXI.  Kerület  Csepel  Önkormányzata  Csepelen  az  elmúlt  évek  során  minden 
eddigit felülmúló mértékű út-, járda- és csapadékvízelvezetés-építési beruházási munkákat 
kezdett  meg  az  itt  élő  lakosok  igényeinek  minél  nagyobb  kielégítése  érdekében.  A 
mélyépítési  munkák  kivitelezésének  műszaki  koordinációját  az  Önkormányzat 
tulajdonában lévő, kifejezetten a beruházások teljes körű lebonyolítására specializálódott 
Társaságunk, a Csepeli Városfejlesztési Nonprofit Kft. koordinálja.  
A  Társaság  a  mélyépítési  munkák  ellátására  a  közbeszerzésekről  szóló  2015.  évi  CXLIII. 
törvény  alapján  Közbeszerzési  Eljárást  folytatott  le,  melynek  eredményeként  a  nyertes 
ajánlattevővel  az  Önkormányzat  keretmegállapodást  kötött,  s  e  keretmegállapodáson 
belül az egyes projekt tevékenységek kivitelezésére vonatkozó megállapodás külön-külön 
került kivitelezési szerződésbe foglalva. 
A  Társaság  depóniahelynek  legmegfelelőbb  terület  kijelölése  érdekében  széleskörű 
vizsgálatot folytatott le, melynek során számos tényezőt vett figyelembe. Első ilyen tényező, 
hogy a beruházások jelentős részben kormányzati támogatásból valósulnak meg, melyek 
nagyon rövid teljesítési határidővel párosulnak, így olyan területet kellett kijelölni, mely a 
munkaterületekhez  közeli,  s  ezáltal  nagymértékben  lecsökkenti  a  gépeknek  és 
anyagoknak  az  építési  területre  történő  eljutási  idejét,  jelentősen  javítva  ezáltal  a 
Vállalkozó  határidőre  vonatkozó  teljesítő  képességét.  E  közterület  kijelölése  mellett  szólt 
továbbá,  hogy  más  -  gépek,  anyagok  tárolására,  -  alkalmas  terület  esetében  az 
Önkormányzatnak  területhasználati  díjat  kellene  fizetni,  melynek  árnövelő  hatása  miatt 
hátrányosan  befolyásolná  a  beruházások  költséghatékonyságát.  Továbbá  a  Társaság 
hangsúlyosnak  tekintette  azt  a  tényt  is,  hogy  az  anyagok  szállítása  jelentős  mértékben 
megterhelné, a jelenlegi, kapacitást meghaladó csepeli be-és kivezető főútvonalán lévő 
közlekedési forgalmat, különös tekintettel a csúcsidőszakokra, amelyek esetében akár a 
közlekedési forgalom teljes lebénulását eredményezheti. 
Összegezve  a  fentieket,  e  területkijelölés  racionalitását  a  költséghatékonyság,  a 
környezeti,  valamint  a  közlekedési  forgalomra  gyakorolt  káros  hatás  lehető  legkisebb 
értéken való tartása adta.” 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását! 
Budapest, (dátum: időbélyegző szerint) 
 
dr. Szeles Digitálisan aláírta:  
Tisztelettel: 
dr. Szeles Gábor 
Gábor
Dátum: 2020.03.23 
……………………………….
11:20:38 +01'00'
 
dr. Szeles Gábor 
jegyző