Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Csepeli strand'.

A Csepeli Strandot felújító vállalkozóval május 28-án még szerződést módosított a bruhézást 
menedzselő önkormányzati cég. Ezután négy nappal a polgármester azt állította a vállalkozó 
levonult. Majd ezt arra módosították, hogy nem levonult, hanem levonultatták.
 
 
Bármit jelent a bruhézás, a polgármester helyesen állította azt, hogy a vállalkozó levonult. A 
vállalkozó ugyanis levonult: június 1-jén és 2-án már egyetlen ember sem dolgozott a 
munkaterületen. Jogilag a Csepeli Városgazda Zrt. hozta meg a döntést, hogy felbontja a szerződést. 
Ezek után szóban, majd írásban is értesítette a vállalkozót a fennálló szerződés felbontásáról. A 24.hu 
ezek után valóban azt állította, hogy június 3-án levonultatták a vállalkozót, aki dolgozni szeretett 
volna. De a vállalkozó június 3-án már nem dolgozhatott, mert már nem volt szerződése, a 24.hu 
pedig – ellentétben a Városgazdával – nem a csepeli önkormányzat cége. A 24.hu tehát az 
önkormányzat nevében nem nyilatkozhat. 
 
Miért állította azt a polgármester, hogy a vállalkozó levonult, ha nem ez történt? 
 
Azért állította a polgármester, hogy a vállalkozó levonult, mert a vállalkozó levonult. Június 1-jén és 
2-án már egyetlen ember sem dolgozott a munkaterületen. Jogilag a Csepeli Városgazda Zrt. hozta 
meg a döntést, hogy felbontja a szerződést. Ezek után szóban, majd írásban is értesítette a 
vállalkozót a fennálló szerződés felbontásáról. A 24.hu ezek után valóban azt állította, hogy június 3-
án levonultatták a vállalkozót, aki dolgozni szeretett volna. De a vállalkozó június 3-án már nem 
dolgozhatott, mert már nem volt szerződése. A 24.hu pedig – ellentétben a Városgazdával – nem a 
csepeli önkormányzat cége. A 24.hu tehát az önkormányzat nevében nem nyilatkozhat. A vállalkozó 
pedig június 3-án már nem dolgozhatott, hiszen nem volt szerződése. 
 
Miért módosították a szerződést május 28-án, ha néhány nappal később arra hivatkozva bontottak 
szerződést, hogy láthatóan nem lesz kész a vállalkozó?
 
 
Mert a vállalkozó megígérete, hogy behozza a lemaradást, majd ígérete ellenére levonult a 
munkaterületről, és június 1-jén és 2-án már egyetlen munkás sem dolgozott a helyszínen. 
 
Borbély Lénárd június 1-ei FB-posztja 30-40 százalékos készültséget emleget, az önkormányzati 
kommunikációs guru, Ábel Attila szerint valójában 50 milliónyi munka készült el, ami a 20 
százalékot sem éri el. Ki mondott igazat? A polgármester, vagy Ábel?
 
 
A valós munkavégzés 28%-os készültség volt az igazságügyi szakértők szerint. A korábbi adatok – 
mivel még a teljes felmérés nem volt készen - becslések voltak. A kötbér egy napra a nettó vállalkozói 
díj 1 %-a, de maximum 30 napi tétel, a meghiúsulási kötbér pedig a meghiúsulással érintett 
munkarész 25 %-a. 
 
A május 28-ai szerződésmódosítás szerint a csúszás oka, hogy a helyi tervtanács átterveztetette a 
projektet. Ha a tervtanács a ludas, miért a vállalkozón verték el a port?
 
 
Azért, mert nem a tervtanács volt a ludas. A vállalkozó ahhoz képest is csúszott, amit meg tudott 
volna tenni, majd levonult a munkaterületről, és már senki nem dolgozott ott. Nulla munkással nem 
lehetett volna elvégezni a feladatot. 
 
Miért állítja az önkormányzat a hivatalos kommunikációjában, hogy azért is kellett szeruződést 
bontani, mert a kötbér elvitte volna a vállalkozó vállalási díját, miközben az csak a teljes összeg 30 


százaléka lehetett volna? 
 
A vállalkozónak már nem állt volna érdekében megvalósítania a kivitelezést. A kötbér egy napra a 
nettó vállalkozói díj 1 %-a, de maximum 30 napi tétel, a meghiúsulási kötbér pedig a meghiúsulással 
érintett munkarész 25 %-a. Ráadásul a vállalkozó levonult a munkaterületről, és június 1-jén és 2-án 
már egyetlen ember sem dolgozott a helyszínen. 
 
Van e apolgármesternek utasítási joga a vagyonkezelő vezetője felé? Hiszen az világosan látszik, 
hogy strand-ügyben a polgármester, nem pedig a cég vezetője döntött!
 
 
Csepelen a csepeli polgármester rendelkezik azokkal a jogokkal, amelyekkel a települési és a kerületi 
polgármesterek rendelkeznek Magyarországon. A Csepeli Vagyonkezelő Zrt. ez esetben a csepeli 
önkormányzat cége. Csepel polgármestere pedig Borbély Lénárd. Mivel Borbély Lénárd a 
polgármester, Csepelen ő rendelkezik azokkal a jogokkal és kötelezettségekkel, amelyekkel a 
települési és a kerületi polgármesterek rendelkeznek Magyarországon