Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Bács-Reál Kft.'.



A l s ó - T i s z a - v i d é k i   K ö í n y e z e t v é d e l m i ,  
T e r m é s z e t v é d e l m i   és  V í z ü g y i   F e l ü g y e l ő s é g
79266-4-2/2011. 
Tárgy: Hulladékgazdálkodási kötelezés
Ea.; Dr. Szurovecz Zoltán 
K Ü J:  101947143
Bárány Gábor 
‘ 
Xd?^T 
A határozat jogerős és végrehajtható
20..í..4v  ...Q..vL.bó  .Í.í?.napjátói
HATÁROZÓ 
'
^
 
ügyintéző
I.  Bács-Reál  Kft.-nek  (6400  Kiskunhalas,  Majsai  út  8.y^segtíítom ^W924-l-5/2010.  számú 
hulladékkezelési engedélytől eltérő tevékenység végzését.
Határozat I. pontját fellebbezésre tekintet nélkül végrehajthatónak nyilvánítom.
II.  Kötelezem  a  Bács-Reál  Kft-t(6400  Kiskunhalas,  Majsai  út  8.),  hogy  a  Majsai  út  8.  számú 
telephelyén  a  98/2001.  (V I.  15.)  Korm.  rendeletnek  nem  megfelelően,  műszaki  védelem  nélkül 
és/vagy 4 hétnél tovább tárolt veszélyes hulladékokat adják át engedéllyel rendelkező kezelőnek, majd 
az átadást igazoló bizonylatokat nyújtsa be hatóságomnak.
Határidő: jelen határozat jogerőre emelkedését követő 30 nap.
H L Kötelezem a Bács-Reál Kft-t(6400 Kiskunhalas, Majsai út 8.), hogy biztosítsa a telephelyen tárolt 
veszélyes  hulladékok  egyértelmű  azonosíthatóságát,  valamint  igazolja  hatóságomnak  ennek 
teljesítését.
Határidő': jelen határozat jogerőre emelkedését követő 30 nap.
XV.  A   Bács-Reál  Kft.  77924-1-5/2010.  számú  hulladékkezelési  engedélyébe  foglalt  tevékenységét 
korlátozom,  mely  szerint  veszélyes  hulladékot  a  telephelyen  nem vehet  át,  veszélyes  hulladékot  a 
telephelyre nem szállíthat be addig,  amíg II.  pontban előírt kötelezettség teljesítését hatóságom jóvá 
nem hagyja.
Határozat IV. pontját fellebbezésre tekintet nélkül végrehajthatónak nyilvánítom.
V. A  megadott határidő  eredménytelen  eltelte  esetén a közigazgatási hatósági  eljárás  és  szolgáltatás 
általános  szabályairól  szóló  2004.  évi  C XL.  törvény  (Két.)  140.  §  (1)  bekezdés  d)  pontja  alapján 
eljárási  bírságot  szabok ki,  melynek  összege  a Két.  61.  §  (2)  bekezdés  alapján  1.000.000,-  Ft-ig 
terjedhet.
A   határozat  ellen  a  kézhezvételtől  számított  15  napon  belül  az  Országos  Környezetvédelmi, 
Természetvédelmi és Vízügyi Főfelügyelőséghez címzett, de az Alsó-Tisza-vidéki Környezetvédelmi, 
Természetvédelmi  és  Vízügyi  Felügyelőséghez,  mint  elsőfokú  hatósághoz  két  példányban 
benyújtandó,  15.000,-Ft értékű illetékbélyeggel ellátott fellebbezésnek van helye.
A  határozat fellebbezés  hiányában  a fellebbezésre nyitva álló  határidő  leteltét követő napon jogerőre 
emelkedik.
I N D O K O L Á S
Az Alsó-Tiszaividéki  Környezetvédelmi,  Természetvédelmi  és  Vízügyi  Felügyelőség 2011.  március 
9-én  helyszíni  ellenőrzést tartott  a Bács-Reál Kft.  Kiskunhalas,  Majsai út  8.  számú  telephelyén.  Az 
ellenőrzés  során  megállapította  hatóságom,  hogy  a  Kft.  nem  a  veszélyes  hulladékkal  kapcsolatos
Központ: 6721  Szeged, Felső-Tisza part 17, Postacím:  6701  Szeged, P£:  1048, Tel.: (62) 553-060 Fax: (62) 553-068 
Kirendeltség: 6500 Baja, Bajcsy-Zs. u. 10., Postacím: 6501 Baja, Pf.:  113, TeL: (79) 521-960 Fax: (79) 521-970 
Ügyfélfogadás Központ: H-P: 9:00-11:30, továbbá H és Cs 12:30-15:00, Kirendeltség: H-P 9:00-12:00 
E-mail: [email protected], Honlap: www.atiktvf.hu



tevékenységek  végzésének  feltételeiről  szóló  98/2001.  (V I.  15.)  Korm.  rendeletben  (továbbiakban: 
Rendelet) foglaltaknak megfelelően, műszaki védelem nélkül tárolja az átvett veszélyes hulladékokat, 
nincs  kizárva  az  ilyen  módon  tárolt  veszélyes  hulladékok  környezetbe  kerülése,  amivel  a  Kft. 
környezetveszélyeztetést  valósít  meg.  Továbbá  a Kft.  általa  vezetett  hulladék-nyilvántartás  alapján 
megállapítható,  hogy  egyes  veszélyes  hulladékok  tárolása  4  hétnél  hosszabb  ideje  történik  a 
telephelyen, melyre a 98/2001. (V I  15.) Konn. rendelet 11. § (4) bekezdése, illetve a hulladékkezelési 
engedélye nem ad lehetőséget. Továbbá a telephelyen tárolt veszélyes hulladékok nagyobb része nem 
volt azonosítható, a gyűj tő edény ezetekrő 1 hiányzott az azok tartalmát azonosító felirat, annak ellenére, 
hogy  a  Kft.  telepengedélyezési  eljárása  során  benyújtott  engedélyezési  dokumentációban  szerepelt, 
hogy  a  telephelyre  beszállított  és  ott  tárolt  hulladékok  azonosító  címkével  vannak  ellátva,  és  a 
Felügyelőség  többek  között  ezt  is  alapul  véve  adott  szakhatósági  hozzájárulást  a  Kft. 
telepengedélyéhez. A  begyűjtött illetve tárolt veszélyes hulladékok felirat nélkül nem azonosíthatóak 
egyértelműen,  biztonságosan,  és  nem  ellenőrizhető  érdemben  a  hulladék  nyilvántartás,  illetve  nem 
állapítható meg, hogy az mennyiben felel meg a valós állapotnak.
Összességében  megállapítható,  hogy  a  Kft.  a  veszélyes  hulladékok  nem  megfelelő  tárolásával 
környezetveszélyeztetést  valósít  meg,  a  telephely  jelen  állapotában  további  veszélyes  hulladék 
befogadására nem alkalmas.  A  tevékenység korlátozásának indokoltságát  az is  alátámasztja,  hogy  a 
Kft. már 2010. évben is elkövette ugyanezen j ogsértéseket.
A   megállapított  tényekre  tekintettel  az  érintett  ingatlanok  eredeti  állapotának  helyreállítása, 
hulladékok  engedéllyel  rendelkezőnek'átadása tárgyában hatóságom  a hulladékgazdálkodásról  szóló 
2000.  évi  XLUT.  törvény  és  hatósági  eljárás  során  felmerült  eljárási  költségek  72/2007.  (IV ,  17.) 
Korm.  rendelet  szerinti  megfizetésére  irányuló  egyetemleges  kötelezés!  eljárás  megindítása  mellett 
döntöttem.
A   kötelezettet  és  az  érintett  ügyfelet  a  közigazgatási  hatósági  eljárás  és  szolgáltatás  általános 
szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban: Két.) 29. § (3) bekezdése a) pontja és az (5) 
bekezdése  alapján  79266-4-1.  számú,  2011.  március  28.  napján  kelt  levelemmel  értesítettem  a 
kötelezési eljárás hivatalból történő megindításáról. Az értesítést a Kft. meghatalmazottja 2011. április
5. napján átvette, jelen határozat keltéig észrevételt, vagy nyilatkozatot nem tett.
Hatóságom eljárása során az alábbi jogszabályhelyeket vette figyelembe:
A  polgári perrendtartásról szóló  1952.  évi m.  törvény (továbbiakban:  Pp.)  195.  §  (1) Az olyan papír 
alapú  vagy  elektronikus  okirat,  amelyet bíróság,  közjegyző  vagy más  hatóság,  illetve  közigazgatási 
szerv  ügykörén  belül,  a megszabott  alakban  állított  ki,  mint  közokirat  teljesen bizonyítja  a  benne 
foglalt  intézkedést  vagy  határozatot,  továbbá  az  okirattal  tanúsított  adatok  és  tények  valóságát, 
úgyszintén az  okiratban foglalt nyilatkozat megtételét,  valamint  annak  idejét és módját.  Ugyanilyen 
bizonyító ereje van az olyan okiratnak is, amelyet más jogszabály közokiratnak: nyilvánít.
Pp.  195.  §  (6) Ellenbizonyításnak a közokirattal szemben is helye van,  de csak annyiban, amennyiben 
azt a törvény ki nem záija vagy nem korlátozza.
A  hulladékgazdálkodásról szóló  2000.  évi XLU L  törvény (továbbiakban: Hgt.) 45.  §  (1) bekezdés  b) 
pontja  szerint  a  környezetvédelmi  hatóság  a  jogszabályban  meghatározott  előírások  teljesítése 
érdekében  az  ügyfeleket  kötelezi  a  környezetet  veszélyeztető,  szennyező,  károsító  tevékenység 
felfüggesztésére, abbahagyására, az eredeti állapot helyreállítására.
A  Hgt. 45.  § (1) bekezdés c) pontja szerint a környezetvédelmi hatóság a jogszabályban meghatározott 
előírások  teljesítése  érdekében  az  ügyfeleket  kötelezi  a  környezet  szennyeződése  esetében  olyan 
intézkedés megtételére,  amely azt csökkenti vagy megszünteti,  a környezet károsodását kizáija. A  (2) 
bekezdés  alapján  a  környezetvédelmi  hatóság  -  az  (1)  bekezdésben  foglaltakon  túlmenően  - 
korlátozza,  felfüggeszti,  illetőleg  megtiltja  a  környezetvédelmi  hatóság  engedélyéhez  kötött 
tevékenység engedélytől eltérő vagy engedély nélküli folytatását, a környezetet károsító vagy súlyosan



veszélyeztető  hulladékgazdálkodási  tevékenységet.  A   határozat  -  fellebbezésre  tekintet  nélkül  - 
azonnal végrehajthatóvá nyilvánítható.
A   Rendelet  5.  §  (1)  bekezdés  alapján  minden  tevékenységet,  amelynek  végzése  során  veszélyes 
hulladék keletkezik, úgy kell megtervezni és végezni, hogy a veszélyes hulladék
a)  mennyisége, illetve veszélyessége a lehető legkisebb legyen,
b)  hasznosítását minél nagyobb mértékben segítse elő,
c)  keletkezésének, kezelésének ellenőrzése és mennyiségének meghatározása biztosítva legyen,
d)  kezelése  a  munka-egészségügyi  és  munkabiztonsági  szabályok  maradéktalan  betartásával 
történjen.
A  Rendelet  11.  §  (4) bekezdése  szerint ha a begyűjtő  -  indokolt  esetben -  a begyűjtött hulladékokat
- nem közvetlenül a kezelőnek szállítja, akkor saját, üzemi gyűjtőhelynek tekintett telephelyére viheti és 
ott  tarthatja.  Ebben  az  esetben  a  gyűjtés  időtartama  legfeljebb  négy  hét.  A   szállítmányt  a  „K ” 
kísórőjegy  dokumentálja  a  kezelőig,  A   telephely  és  a  kezelő  telephelye  közötti  távolságra  új 
fuvarlevelet kell kiállítani. Az új fuvarlevél számát a „K ” kísérőjegyen fel kell tüntetni.
Rendelet  33.  §  Amennyiben  a  veszélyes  hulladék  birtokosa  jogszabályokban  vagy  hatósági 
határozatban  előírt kötelezettségeinek nem tesz eleget,  vagy az engedélyhez  kötött tevékenységet az 
engedélytől eltérő módon végzi, akkor - a külön jogszabályban előírt szankciók alkalmazása mellett - 
a  környezetvédelmi,  természetvédelmi  és  vízügyi  felügyelőség  kötelezi  a  jogsértő  állapot 
megszüntetésére feltételek és  határidő előírásával,  a körülmények mérlegelése  alapján  a tevékenység 
korlátozása vagy felfüggesztése mellett.
Fenti jogszabályhelyekre tekintettel a rendelkező részbe foglaltak szerint döntöttem.  Határozatomat a 
Hgt.  45.  §  (1) bekezdés  b) pontja, 45.  §  (2) bekezdése, Rendelet 11.  §  (4) bekezdése,  33.  §-a alapján 
hoztam meg. Mulasztás  esetén a Két.  140.  §  (1) bekezdés d) pontja alapján eljárási bírság kiszabását 
helyeztem kilátásba.
A   fellebbezési  jogot  a  Két.  98.  §  (1)  bekezdése  és  99.  §  (1)  bekezdése  alapján  biztosítottam. 
A  fellebbezést  a  Két.  102.  §  (1)  bekezdése  alapján  annál  a  hatóságnál  kell  előtelj eszteni,  amely  a 
megtámadott  döntést  hozta.  A   fellebbezési  illetéket  az  illetékekről  szóló  1990.  évi  XCH I.  törvény 
mellékletének X III. fejezet 2. d) pontja alapján állapítottam meg.
A  Felügyelőség hatáskörét és illetékességét a környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és 
igazgatási feladatokat ellátó  szervek kijelöléséről  szóló  347/2006.  (X II.  23.) Korm.  rendelet állapítja 
meg.
Szeged, 2011. április 18.
Némethy Tímea igazgató 
megbízásából:
Di\ Szelesné Kutas Borbála s. k. 
hatóságifelügyeleti irodavezető
¿fw  ápr  n
1.  Bács-Reál Kft. (6400 Kiskunhalas, Majsai út 8.) - tértivevény
2.  Bács-Kiskun Megyei Főügyészség (6001 Kecskemét, F f:  13.) - jogerő után
3.  ATI-KTVF, Hatósági Nyilvántartás
4.\  ATI-KTVF, Irattár