Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'A "TÁMOP 3.1.15-14 Köznevelési reformok operatív megvalósítása" projektbeszámolója'.

Projekt címe: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2. ütem 
Projekt száma: TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001 
Főkedvezményezett: Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. 
Konzorciumi partner: Oktatási Hivatal 
 
A projekt rövid szöveges összefoglalója 
 
A  TÁMOP-4.1.3-11/1  kiemelt  projekt  célja  az  első  szakasz,  a  TÁMOP  4.1.3./08/1  „Felsőoktatási 
szolgáltatások  rendszerszintű  fejlesztése”  c.  kiemelt  projekt  eredményeinek  bővítése,  valamint 
integrált továbbfejlesztése és alkalmazása
A  cél  olyan  integrált  ágazati  rendszerek  kialakítása  és  bevezetése,  amelyek  megfelelnek  mind  a 
hazai  ágazatirányítási  elvárásoknak,  mind  az  Európai  Unió  vonatkozó  irányelveinek  és 
keretrendszereinek az alábbi területeken
1.  Diplomás pályakövető rendszerek („DPR”) továbbfejlesztés (Educatio Nkft.) 
2.  Ágazati  elemzési  kapacitás  fejlesztése:  Felsőoktatási  Információs  Rendszer  („FIR”), 
kapcsolódó  nyilvántartó  rendszerek  és  ágazati  „AVIR”  továbbfejlesztése,  magyar 
állami ösztöndíjas hallgatók nyilvántartó rendszerének („HÖSZ”) fejlesztése (Educatio 
Nkft.) 
3.  Életpálya tanácsadás, öregdiák szolgáltatás, hallgatói tanácsadó rendszerek (Educatio 
Nkft.) 
4.  Az  Országos  Képesítési  Keretrendszer  (OKKR)  bevezetésének  szakmai  támogatása 
(OH) 
5.  Az előzetesen megszerzett tudás elismerési eljárásának továbbfejlesztése (OH) 
 
Cél  a  már  megkezdett  központi  szolgáltatások  és  keretrendszerek  valamint  az  új  fejlesztések 
összekapcsolása révén integrált és teljes körű felsőoktatási információs bázis biztosítása
 illetve az 
első  szakaszban  kifejlesztett  módszertani  fejlesztések  implementációja,  új  területekre  való 
kiterjesztése. 
A  projekt  az  Oktatási  Hivatal  és  az  Educatio  Társadalmi  Szolgáltató  Nonprofit  Kft.  konzorciumi 
együttműködésében valósult meg. 
 
A PROJEKT INDOKOLTSÁGA (Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.) 
DPR továbbfejlesztés 
  TÁMOP 4.1.1., 4.1.1/A intézményi fejlesztések szakmai támogatás és nyomon követés: 
ahhoz,  hogy  az  intézményi  fejlesztések  eredményesek  legyenek,  szükséges  ezen 
programok  szakmai  előrehaladásának  nyomon  követése,  a  fejlesztések  értékelése.  
Szakmai támogatás és együttműködés a felsőoktatási intézményekkel a TÁMOP 4.1.1/C 
nyílt intézményi pályázatok megvalósítása kapcsán. 
  a  TÁMOP  4.1.3.  kiemelt  projekt  csak  a  graduális  hallgatókra  terjedt  ki,  míg  a  TÁMOP 
411.A  pályázaton  nyertes  intézményeknek  a  pályakövetést  ki  kell  terjeszteni  az  FSZ 
képzésben, szakirányú továbbképzésben, illetve PhD képzésben végzett hallgatókr
a is, 
ehhez szükséges központi módszertani modell és szakmai támogatás kialakítása.  
 

Ágazati elemzési kapacitás fejlesztése 
  TÁMOP 4.1.1., 4.1.1/A intézményi fejlesztések szakmai támogatás és nyomon követés: 
ahhoz,  hogy  az  intézményi  fejélesztések  eredményesek  legyenek,  szükséges  ezen 
programok szakmai előrehaladásának nyomon követése, értékelése. Szakmai támogatás 
és  együttműködés  a  felsőoktatási  intézményekkel  a  TÁMOP  4.1.1/C  nyílt  intézményi 
pályázatok megvalósítása kapcsán 
  az  elkészült  központi  adattár  bővítése  és  fejlesztése,  elsődlegesen  további  központi 
forrásrendszerek  bevonása,  az  adatminőség  biztosítása,  valamint  új  VIR  funkciók 
kialakítása révén.  
  a korábbi oktatási  ágazati informatikai rendszerfejlesztések összehangolása a TÁMOP 
4.1.3/1. során kiépült AVIR, DPR fejlesztéssel, valamint ezek adatvagyonának kiaknázása, 
hogy hatékonyabban segítsék az ágazati döntéshozatalt.  
  a felsőoktatási intézményeknek a következő években új kihívások elé kell nézniük, ehhez 
szükségesek  a  központi  fejlesztések  nyomán  létrejövő  szakmai  és  információs 
támogatás. 
 
  szükséges  az  adatalapú  döntéshozatal  megalapozása,  olyan  információs  infrastruktúra 
kialakítása, amely közhiteles nyilvántartások formájában támogatja az ágazati tervezést, 
egyúttal képes a társadalom információs igényeinek kiszolgálására. 
  hatékony  forrásfelhasználás  érdekében  előkészítésre  kerül  az  állami  ösztöndíjas 
képzések nyilvántartása és nyomon követhetősége  
 
Hallgatói szolgáltatások szakmai támogatása 
  komplex  karrier  és  alumni  és  hallgatói  szolgáltatásokhoz  kapcsolódó  szakmai 
támogatás:  a  TÁMOP  4.1.1.,  4.1.1/A  pályázatok  a  DPR  és  AVIR  komponenseken  kívül 
további hallgatói szolgáltatások megvalósítását írják elő, ezekhez azonban nem kaptak az 
intézmények korábban semmilyen központi, szakmai támogatás, illetve nincs kidolgozva 
az  ezekhez  szükséges  minőségi  kritérium  rendszer.  Szakmai  támogatás  és 
együttműködés  a  felsőoktatási  intézményekkel  a  TÁMOP  4.1.1/C  nyílt  intézményi 
pályázatok megvalósítása kapcsán 
 
A  kiemelt  projekt  céljainak,  stratégiai  környezetének  és  eszközrendszerének  bemutatása 
összefoglalóan 

A  nemzetközi  felsőoktatási  trendek,  különösen  a  közösségi  folyamatok  és  stratégiák,  a 
felsőoktatás hazai stratégiájának alakítására is hatással vannak. Az Európai Unió felsőoktatás-
politikája  három  fő  pillérre  támaszkodik:  a  felsőoktatás  vonzóvá  tételére,  a  kormányzás 
reformjára  mind  az  intézményrendszer,  mind  az  egyes  intézmények  szintjén,  továbbá  a 
finanszírozás  átalakítására,  amely  az  előbbi  két  pillért  szolgálja.  Az  e  stratégiához  kapcsolt 
implementációs  folyamatok  és  eszközök  hatást  gyakorolnak  a  tagországok  szakpolitikáinak 
alakulására. Az ismert nemzetközi és hazai stratégiai célok alapján, az extenzív fejlesztésről a 
hangsúly  egyre  inkább  az  intenzív  fejlesztési  célokra helyeződik, elősegítve  ezzel  az  európai 
felsőoktatási  térben  is  versenyképes  és  a  munkaerő-piaci  igényeknek  megfelelő  képzést.  A 
hatékony  forrás  elosztás  és  felhasználás  társadalmi  érdek,  így  fontos,  hogy  ágazati  és 
intézményi  szinten  egyaránt  a  stratégiai  döntések  minél  szélesebb  és  hitelesebb 
forrásadatokra  támaszkodjanak.  A  közösségi  politikáknak  a  tagországok  stratégiaalkotására 
gyakorolt  befolyását  jól  illusztrálja  a  lisszaboni  stratégiát  felváltó  Európa  2020  stratégia, 
amely  a  korábbinál  konkrétabb,  az  ágazatok  szinergiájára  építő,  átfogó  dokumentum.  A 
stratégia  megvalósítására  a  2010-es  év  második  felében  a  tagállamok,  így  Magyarország  is, 

nemzeti  intézkedési  tervet  készített.  A  stratégiában  megfogalmazott  öt  számszerűsített 
európai célérték egyike a felsőfokú végzettséget szerzettek 40%-os arányának elérése a 30–
34  éves  népességben,  az  EU  átlagában.  Az  unió  a  magasan  képzettek  népességen  belüli 
arányának  növelésével  kívánja  a  rugalmasabb  európai  munkaerőpiacot  létrehozni,  amit  a 
gazdasági versenyképesség javulásához elengedhetetlennek tekint. 
A kiemelt projekt hozzá kíván járulni ahhoz, hogy a fenti folyamatok lehetővé tegyék, hogy a 
felsőoktatásban az expanzió helyett alapvetően a minőségi szempontok kerüljenek előtérbe. 
A  gazdaság,  s  főként  a  helyi  vállalkozások  szereplőivel  való  intézményes  együttműködésre 
építve  számottevően  növelni  lehet  a  felsőoktatás  potenciálját  az  innováció,  valamint  a 
tudásgazdaság  terén,  emellett  javítani  kell  az  intézményirányítás  és  menedzsment 
színvonalát,  s ehhez meg kell  teremteni  a  szükséges  humán  és  fizikai kapacitásokat.  A  Széll 
Kálmán  terv,  illetve  a  felsőoktatás  átalakítását  előmozdítandó  kormányzati  koncepciók, 
jogszabálytervezetek  az  ágazati  és  intézményi  irányítás,  az  ezekhez  kapcsolódó  információs 
rendszerek  fejlesztése  terén  új  elvárásokat  fogalmazott  meg.    A  kiemelt  projekt  a  TÁMOP 
4.1.3./1  „Felsőoktatási  szolgáltatások  rendszerszintű  fejlesztése”  c.  kiemelt  projekt 
eredményeire  épül,  ezek  integrált  továbbfejlesztése  és  alkalmazása  szükséges  az  alábbi 
stratégiai területeken: a TÁMOP 4.1.1. DPR,  VIR intézményi fejlesztésekhez további szakmai 
támogatás  szükséges,  valamint  ezek  nyomon  követése,  és  értékelése  után  indokolt  -  a 
tapasztalatok beépítése alapján - egy fenntartható intézményi modell kidolgozása; a korábbi 
fejlesztések során elkészült ágazati nyilvántartások, információs rendszerek, illetve adattárak 
között nem valósult meg az integrált fejlesztés, ezért szükséges az ezek közötti kapcsolódási 
pontok  elmélyítése,  az  elkészült  ágazati  információs  rendszerekre  épülő  ágazati  stratégiai 
fejlesztések  megvalósítása,  intézményi  fejlesztések  támogatása  és  ezek  nyomon  követése; 
intézményekben folyó hallgatói szolgáltatások központi, szakmai támogatása. 
A  DPR  továbbfejlesztés  alprojekt  feladata  a  TÁMOP  4.1.1.  intézményi  fejlesztések  szakmai 
támogatása  és  nyomon  követés;  a  pályakövetés  kiterjesztése  az  FSZ  képzésben,  szakirányú 
továbbképzésben,  illetve  PhD  képzésben  végzett  hallgatókra  is,  ehhez  szükséges  központi 
módszertani  modell  és  szakmai  támogatás  kialakítása;  a  DPR  intézményi  adatszolgáltatás 
fenntartása,  a  központi  DPR  adattár  és  az  eredmények  beépítése,  a  rendszer  hosszú  távú 
működési  kereteinek  kialakítása; 
államigazgatási  regiszterek 
pályakövetési 
célú 
összekapcsolása  anonimizálz  formában,  erre  alapozott  elemzések  készítése;  az  intézményi 
DPR-ek  központi  szakmai  támogatása;  az  Eurostudent  nemzetközi  hallgatói  kutatási 
programhoz való csatlakozás; DPR fenntartható modelljének kidolgozása; a központi DPR-hez 
kapcsolódó  tájékoztató  tevékenység  szélesítése,  különös  tekintettel  a  meglévő  munkaerő-
piaci és felsőoktatási nomenklatúra rendszerek összhangjának megteremtésére.  
Az  Ágazati  elemzési  kapacitás  fejlesztése:  Felsőoktatási  Információs  Rendszer  (FIR), 
kapcsolódó  nyilvántartó  rendszerek  és  ágazati  AVIR  továbbfejlesztése  alprojekt  feladata  a 
TÁMOP  4.1.1.  intézményi  fejlesztések  szakmai  támogatás  és  nyomon  követés;  az  elkészült 
központi  adattár  bővítése  és  fejlesztése,  a  korábbi  oktatási  ágazati  informatikai 
rendszerfejlesztések  összehangolása  a  TÁMOP  4.1.3/1  szakasz  során  kiépült  AVIR,  DPR 
fejlesztéssel;  a  felsőoktatási  ágazati  stratégia  kialakításának  és  nyomon  követésének 
támogatása,  a  felsőoktatási  intézmények  számára  a  központi  fejlesztések  nyomán  létrejövő 
szakmai  és  információs  támogatás;  új  ágazati  igények  beépítése  a  a  FIR-be;;  az  ágazati 
statisztika  FIR-alapú  kidolgozása;  központi  adatforrások  bővítése;  az  intézményi 
adatszolgáltatás  fejlesztése  és  bővítése  az  új  szakpolitikai  igényeknek  megfelelően,; végül  a 
hallgatói  szerződés  személyi  és  pénzügyi  nyilvántartásának  fejlesztése.  A  Hallgatói 

szolgáltatások  szakmai  támogatása  alprojekt  feladata  komplex  karrier  és  alumni 
szolgáltatásokhoz  kapcsolódó  szakmai  támogatás  és  önsztöndíjregiszter  alkalmazás 
fejlesztése. 
A  projekt  általános  és  részcéljainak,  a  részcélok  esetlegesen  lebontott  operatív  céljainak 
bemutatása 

A  projekt  egyik  alapvető  célja  a  felsőoktatási  intézmények  Európai  Felsőoktatási  Térségben 
való versenyképességének növelése, amely elősegíti a felsőoktatás szerkezeti átalakításának 
folytatását,  a  képzés  és  szolgáltatások  minőségi  fejlesztését.  Ennek  érdekében  kialakításra 
kerülő  központi  szolgáltatások  révén  egységes  és  integrált  információs  bázis  birtokában 
megalapozottabb válik a döntéshozatal. Másik alapvető célja a magyar felsőoktatás „modern 
szolgáltató  egyetem”  modelljének  létrehozása  és  működtetése:  az  intézmények  irányítását, 
stratégiáinak  kialakítását  és  folyamatos  nyomon  követését  támogató  ágazati  és  intézményi 
korszerű menedzsment rendszerek kiépítése és működtetése. A projekt részcéljai (közvetlen 
céljai) közé  tartozik  az  intézmények  egyedi  pályázatokon  elnyert  támogatással  kialakítandó, 
saját  igényeiknek  megfelelő  intézményi  fejlesztések  szakmai  támogatása,  nyomon  követése 
és értékelése; a már megkezdett központi adatbázis és adattár fejlesztések (DPR, AVIR, FIR) 
bővítése,  új  adatkörök  bevonásával,  fejlesztésük  az  adatminőség  biztosításával  és  a 
rendszerek  közötti  átjárhatóság  megteremtésével;  a  központi  és  intézményi  információs 
rendszerek  közötti  adatkapcsolatok  technikai  és  tartalmi  minőségének  javítása,  ezáltal 
biztosítva a felsőoktatásban érdekelt összes vezető számára az egységes információs bázist a 
döntéshozatalhoz;  az  ágazati  döntéshozatalhoz  szükséges  központi  fejlesztések  révén 
szakmai  támogatást  és  aggregált  információkat  biztosítani  az  intézmények  stratégiai 
fejlesztéséhez;  az  ágazati elemzési  kapacitás  fejlesztése;  a Magyar  Képesítési Keretrendszer 
(MKKR)  bevezetésének  szakmai  támogatása;  az  előzetesen  megszerzett  tudás  elismerési 
eljárásának  továbbfejlesztése;  a  hozott  tudás  elismerési  eljárásának  kialakítása  érdekében 
jelen  kiemelt  projekt  kidolgozza  az  eljárás  bevezetéséhez  szükséges  intézmény-  és 
szakmaspecifikus szempontokat. További cél az egész életen át tartó tanulás célrendszeréhez 
kapcsolódóan  a  rugalmas  képzési  pályák  kialakítása;  átláthatóbb  és  érthetőbb  képesítési 
rendszer  kialakítása  és  a  felsőoktatás  szerkezeti  átalakítás  folytatásának,  a  képzés  és 
szolgáltatások  minőségi  fejlesztésének  elősegítése.  A  projekt  fő  beavatkozási  területe  a 
felsőoktatási  alágazat,  annak  intézményei  és  szereplői.  Elsődleges  célcsoportját  azok  a 
felsőoktatási  szereplők  alkotják  (programfejlesztők,  vezetők,  intézményi  adminisztráció,  
ágazatirányítás  dolgozói),  akik  a  fejlesztendő  eszközök  alkalmazásában  közreműködnek.  Az 
eredmények  használatba  vételében  érdekelt  közvetett  célcsoport  a  tanuló  egyének  és  a 
felsőoktatás  szereplői,  a  projekt  érintettjei  pedig  a  munka  világának  szereplői,  a 
foglalkoztatók, a leendő és volt hallgatók, illetve családok, a teljes magyar társadalom. 
 
Más projektekhez/fejlesztésekhez való kapcsolódási pontok bemutatás 
TÁMOP  4.1.3./1.  ágazati  szint  (kiemelt  program):  az intézményi  rendszereket  szakmailag  és 
módszertanilag  támogató  központi  fejlesztések,  amelyek  részben  folyamatosan  nyomon 
követik  és  támogatják  a  hasonló  intézményi  rendszereket,  másfelől  az  intézményi  adatokat 
feldolgozzák  és  az  összesített,  aggregált  adatokat  közvetítik  az  államigazgatás,  a 
felsőoktatásba  jelentkezők,  hallgatók,  az  intézmények  és  a  munkaerőpiac  számára.  A 
kapcsolódás folyamatos. 

TÁMOP  4.1.1,  TÁMOP  4.1.1/A:  intézményi  szint  (nyílt  pályázatok):  az  intézmények  saját 
módszereikkel,  hagyományaiknak  megfelelően,  adatokat  gyűjtenek  és  értékelnek  (diplomás 
pályakövetés),  illetve  működtetnek  információs  rendszereket  (VIR,  adminisztrációs 
rendszerek)  és  szolgáltatásokat  (alumni).  Az  intézményi  rendszereknek  a  kiemelt  program 
által kidolgozott követelményeknek kell megfelelniük. A kapcsolódás folyamatos. 
TÁMOP  4.1.4  Minőségfejlesztés  a  felsőoktatásban  (kiemelt  projekt):  az  intézményi 
minőségfejlesztési  tevékenység  támogatása,  valamint  ezen  a  téren  központi  szolgáltatások 
biztosítása, ezek fejlesztése. A kapcsolódás folyamatos. 
EKOP  1.A.1  „Az  Oktatási  Hivatal  közigazgatási  szolgáltatásainak  elektronizálása”  (kiemelt 
projekt): 
A  projekt  olyan  fejlesztések  megvalósítását  célozza  meg,  amelyek  segítségével  az  Oktatási 
Hivatal által kezelt nyilvántartások egységesebbek, átláthatóbbak, gyorsabbak és a változások 
szempontjából  rugalmasabbak  lesznek.  A  fejlesztések  céljai  közé  tartozik  a  fentieken  kívül, 
hogy  az  oktatási  nyilvántartások  közelebb  kerüljenek  az  állampolgárokhoz  és  az  oktatási 
ágazat  többi  szereplőjéhez.  Az  egységesebb  nyilvántartások  eléréséhez  olyan  fejlesztések 
kerülnek  elindításra,  amelyek  az  eddigi  folyamatok  bizonyos  részterületeit  képesek 
egységesebbé  tenni,  és  ezáltal  képesek  ezen  rendszerek  felhasználását  megkönnyíteni  és 
átláthatóbbá tenni. A kapcsolódás folyamatos. 
TIOP  1.1.2  „Hatékony  informatikai  infrastruktúra  a  közoktatásban”  (kiemelt  projekt):  A 
konstrukció  célja  a  nagyarányú  informatikai  eszközfejlesztés  lebonyolításának  és 
hasznosításának  támogatása  annak  érdekében,  hogy  az  intézmények  a  támogatásban 
megkapott eszközök minél jobb kihasználtságát érhessék el a TÁMOP keretében kifejlesztett 
eredmények  alkalmazásában.  További  cél  a  már  meglévő  és  majd  kialakítandó  különböző 
oktatási  rendszerek  hatékony  teljesítményének  hosszabb  távú  biztosítása  költséghatékony 
megoldásokkal. A TIOP 1.1.2 projekt a szükséges hardvertámogatást biztosítja a TÁMOP 4.1.3 
első  és  második  szakaszában  fejlesztett  szoftvertermékek  fejlesztéséhez,  üzemszerű 
működéséhez. A kapcsolódás folyamatos. 
 
A projekt vállalt feladatai a fizikai befejezés határidő dátumáig lezárultak: 
Megvalósult  a  Diplomás  Pályakövető  Rendszer  továbbfejlesztése,  a  FIR  (Felsőoktatási 
Információs  Rendszer)  és  AVIR  (Adattár  Alapú  Vezetői  Információs  Rendszer)  fejlesztése, 
hallgatói szolgáltatások fejlesztése, az ún. ,,HÖSZ"- rendszer, azaz a magyar állami ösztöndíjas 
hallgatók  nyilvántartó  rendszerének  fejlesztése,  a  FIR  elemzői  kapacitás  fenntartása  és 
bővítése,  a  felvi.hu  tartalmi  aktualizálása,  a  hallgatói  életút  vizsgálata,  továbbá 
szakmapolitikai  javaslatok  kerültek  kidolgozása  a  pályakövetés,  elemzés  kapcsán. 
Megvalósult a Magyar Képesítési Keretrendszer (MKKR) bevezetésének szakmai támogatása, 
az  előzetesen  megszerzett  tudás  elismerési  eljárásának  (validáció)  továbbfejlesztése, 
valamint  a  korszerű  tanulás-orientált  és  kimenet  alapú  tervezés  és  pedagógiai  gyakorlat 
terjesztése a felsőoktatásban, az oktatók felkészítése. 
A  TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001  kiemelt  projekt  eredményei  hozzájárultak  az  első  ütem 
(TÁMOP-4.1.3-08/1) eredményeinek bővítéséhez, továbbfejlesztéséhez, az integrált és teljes 
körű  felsőoktatási  információs  bázis  biztosításához,  a  gyors,  költséghatékony,  transzparens 
elektronikus  hallgatói  értékelő,  visszajelző  rendszer  kifejlesztéséhez,  az  érdemi 

pályaorientációs  tanácsadáshoz,  az  MKKR  bevezetésének  szakmai  támogatásához,  a 
validációs rendszer módszertanának továbbfejlesztéséhez, az ágazati korszerű menedzsment 
rendszerek  kiépítéséhez  és  működtetéséhez,  közvetetten  a  hatékony  ágazati  döntéshozatal 
támogatásához és várhatóan az ágazati stratégiaalkotás tovább formálásához. 
Lezárult fejlesztési feladataink a projekt életútja során folyamatosan igazodtak mind a hazai 
ágazatirányítás  elvárásaihoz,  mind  az  Európai  Unió  vonatkozó  irányelveihez  és 
keretrendszereihez. 
A  projektben  teljesültek  a  kötelező  kommunikációs  esélyegyenlőségi  és  környezeti 
fenntarthatósági vállalások.  
 
Monitoring mutatók  
Indikátor 
Szerződésben 
Célérték 

vállalt 
elérésének  időpontjában 
megnevezése 
célérték 
dátuma 
aktuális érték 
Pályakövetés révén nyomon követett hallgatók száma az 
előző évben végzett hallgatók kérdőíves és adatintegrációs 
50 
2014.09.30 
61 
lekérdezések együttes visszajelzésének arányában 
Azon hallgatók száma, akik esetében a szociális dimenzió 
mérése megtörtént.
8000 
2014.09.30 
16745 
 
Központi adatforrások száma 

2014.09.30 

Hallgatói szolgáltatásokhoz kapcsolódó központi 
szolgáltatásokat igénybe vevő felsőoktatási intézmények 
16 
2014.09.30 
16 
száma 
AVIR és DPR felhasználáshoz kapcsolódó képzésekben 
részt vettek száma; (OP képzők képzése indikátor)
20 
2015.01.30 
28 
 
OKKR: szakterületi leírásokkal lefedett képzési területi szintű, 
tanulási eredmény alapú leírás 
Szakterület e projektben: képzési és tudományterületi 
10 
2014.09.30 
10 
konglomerátum 
output (OH) 
Validáció: szakterületi leírásokkal lefedett képzési területi 
szintű, validációs eljárások kidolgozása 
Szakterület e projektben: képzési és tudományterületi 
10 
2014.09.30 
10 
konglomerátum 
output (OH) 
Felkészítés a validációs eljárás alkalmazására learning by 
doing programokban 
(OP képzők képzése indikátor)
210 
2014.09.30 
215 
 
output (OH) 
 
 
 

A Felsőoktatási Információs Rendszer 2014-ben elnyerte a Magyar Termék Nagydíjat. 
A projekt eredményei elérhetők többek között a következő felületeken: 
 
https://ugyintezes.magyarorszag.hu/szolgaltatasok/fir.html 
http://www.felvi.hu/ 
http://www.oktatas.hu/