Általános Pályázati Feltételek
Hatályos: 2014. január 16-ától
link to page 3 link to page 3 link to page 3 link to page 4 link to page 5 link to page 5 link to page 6 link to page 6 link to page 7 link to page 7 link to page 8 link to page 9 link to page 10 link to page 11 link to page 12 link to page 12 link to page 13 link to page 13 link to page 13 link to page 14 link to page 14 link to page 14 link to page 15 link to page 15 link to page 16 link to page 16 link to page 16 link to page 16 link to page 18 link to page 19 link to page 20 link to page 20 link to page 21 link to page 21 link to page 23 link to page 23
Tartalomjegyzék
I.
PREAMBULUM ......................................................................................................... 3
II.
ÁLTALÁNOS RÉSZ ................................................................................................... 3
1.
Alapelvek ..................................................................................................................... 3
2.
Az Általános Pályázati Feltételek hatálya .................................................................... 4
3.
Adatszolgáltatás, adatkezelés ....................................................................................... 5
4.
Az Alap hirdetményei, közleményei, hírei, tájékoztatás, nyilvánosság ....................... 5
5.
Pályázók értesítése ....................................................................................................... 6
6.
Pályázók köre, a pályázati kérelem/űrlap..................................................................... 6
III.
PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSA ................................................................................ 7
7.
Pályázat nyílt beadása .................................................................................................. 7
8.
Pályázat zárt beadása.................................................................................................... 8
9.
Pályázat elektronikus úton történő benyújtása ............................................................. 9
10.
Szinopszis benyújtása................................................................................................. 10
11.
A pályázat összeállítása.............................................................................................. 11
IV.
PÁLYÁZATOK ELLENŐRZÉSE ............................................................................ 12
12.
A pályázat érvényességi feltételei .............................................................................. 12
13.
Teljességi feltételek .................................................................................................... 13
V.
PÁLYÁZAT KIZÁRÁSA ......................................................................................... 13
VI.
PÁLYÁZAT VISSZAVONÁSA, MÓDOSÍTÁSA ................................................... 13
VII.
A BÍRÁLÓBIZOTTSÁG ........................................................................................... 14
17.
A Bírálóbizottság összetétele ..................................................................................... 14
18.
A pályázatok értékelése.............................................................................................. 14
VIII.
A PÁLYÁZATI DÍJ ................................................................................................... 15
19.
A pályázati díj összege, megfizetése .......................................................................... 15
20.
A pályázati díj megfizetése, visszatérítése ................................................................. 16
IX.
TÁMOGATÁS ÖSSZEGE, FOLYÓSÍTÁSA ÉS A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉS,
DE MINIMIS TÁMOGATÁS ................................................................................... 16
21.
A támogatás összege, folyósítása ............................................................................... 16
22.
A támogatási szerződés .............................................................................................. 18
23.
De minimis támogatás ................................................................................................ 19
X.
JOGORVOSLATOK ................................................................................................. 20
24.
Felülvizsgálati kérelem .............................................................................................. 20
25.
Méltányossági kérelem............................................................................................... 21
XI.
ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK ......................................................................... 21
XII.
HATÁLYBALÉPÉS ÉS ÁTMENETI RENDELKEZÉSEK .......... 23_Toc343523448
2
I. PREAMBULUM
A közösségi médiaszolgáltatók, a közszolgálati célú műsorszámok, az elsőként
filmszínházban bemutatásra szánt filmalkotások és a kortárs zeneművek támogatását a
Nemzeti- Média és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (a továbbiakban: Médiatanács) a
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (a továbbiakban: Alap) Támogatási
területének
közreműködésével
meghirdetett
a
Médiaszolgáltatásokról
és
a
tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. törvény (a továbbiakban: Mttv.) 137. §-
ának (1) bekezdése szerinti nyilvános pályázatai útján biztosítja. Ennek érdekében a
Médiatanács – az Mttv. 183. §-ának (1) bekezdés k) pontja szerinti hatáskörében, valamint az
Alap gazdálkodási és kezelési szabályzatának 11. § b) pontja alapján eljárva – az Alap
bevételeinek terhére meghirdetett nyilvános pályázati eljárások általános pályázati feltételeit
(a továbbiakban: ÁPF) az Mttv. 137.§ (2) bekezdése alapján az alábbiak szerint hagyja jóvá.
II. ÁLTALÁNOS RÉSZ
1. Alapelvek
1.1.
A Médiatanács, valamint az Alap a pályázati eljárás során a hatályos jogszabályok
előírásai szerint, az esélyegyenlőség, az objektivitás, az átláthatóság és a megkülönböztetéstől
mentes eljárás elveinek figyelembevételével jár el.
1.2.
Az alapelvek érvényesülése céljából a Médiatanács, valamint az Alap úgy jár el, hogy
a pályázók között semmiféle indokolatlan különbségtételt, kizárást vagy korlátozást nem
alkalmaz, amely az egyenlő bánásmód követelményének ellentmond.
1.3.
A pályázati eljárásban részt vevő személyek kötelesek a pályázati eljárás tisztaságát
megőrizni. Ennek keretében kötelesek mindazon magatartástól, tevékenységtől tartózkodni,
amely az eljárás tisztaságát sérti vagy veszélyezteti. A pályázók kötelesek tartózkodni minden
olyan magatartástól, amely bármilyen módon alkalmas a pályázati eljárás eredményének
befolyásolására. A pályázók magatartása nem irányulhat a Médiatanács és az Alap
megtévesztésére. A pályázók nem tehetnek továbbá olyan nyilatkozatot, amelyben valótlan
(téves, hamis) tényt állítanak, vagy bármely nyilatkozatukban, dokumentumban a pályázati
eljárás szempontjából lényeges tényt elhallgatnak. A pályázati eljárás tisztaságát továbbá sérti
minden olyan magatartás, tevékenység, amely a pályázati felhívásban meghatározottak
kijátszására irányul.
1.4.
Támogatás kizárólag pályázat
alapján ítélhető meg, mely a
kedvezményezett és az
Alap közötti támogatási szerződés megkötését követően folyósítható az – adott pályázati
eljárásban meghatározott – egyéb folyósítási feltételek teljesítését követően.
1.5.
A támogatási cél megvalósítása során figyelemmel kell lenni arra, hogy az Alap által
nyújtott támogatás felhasználása mindvégig követhető és ellenőrizhető legyen.
3
1.6.
Az Alap által elkészített és a honlapján közzétett, a jelen ÁPF-nek megfelelő, és a
Médiatanács által elfogadott pályázati felhívások alapján induló eljárások nyilvános pályázati
eljárások.
1.7.1 Támogatásban nem részesülhet az a vállalkozás, amelynek közvetett és közvetlen
tulajdonosi háttere annak valamennyi tulajdonosáig (természetes személyig vagy további
tulajdonossal nem rendelkező vállalkozás esetén az utolsó tulajdonos személyéig lebontva)
nem állapítható meg, nem vezethető le.
2. Az Általános Pályázati Feltételek hatálya
2.1.
Az ÁPF határozza meg az Alap által meghirdetett pályázati eljárások lefolytatásának
általános szabályait, menetét, a pályázatok benyújtásának módját, a pályázatok érvényességi
és teljességi feltételeit, azok ellenőrzésének módját, a pályázatok bírálatának alapvető
szabályait, a finanszírozás módját, a jogorvoslati lehetőségeket, valamint a támogatási döntés
előkészítésének, végrehajtásának és a pályázat alapján létrejövő támogatási szerződés
megkötésének szabályait.
2.2
Az ÁPF hatálya kiterjed minden olyan támogatásra, amelyet a Médiatanács az Alap
közreműködésével pályázati eljárás keretében nyújt a pályázati felhívásban meghatározott
pályázói kör részére.
2.3
Az ÁPF hatálya alá tartozó pályázati eljárásokban az ÁPF-et kell alkalmazni a
Médiatanács, az Alap, a bírálatban részt vevők és a pályázók viszonyaira is.
2.4.
Az ÁPF rendelkezéseit a hatályos törvényi előírásokkal és az Európai Unió állami
támogatásokra vonatkozó rendelkezéseivel összhangban, az Alap hatályos szabályozásának,
valamint a Médiatanács vonatkozó döntéseinek megfelelően kell alkalmazni.
2.5.
Az ÁPF-ben foglalt rendelkezések a pályázati eljárásokban részt vevő valamennyi
személyre kötelező erejűek.
2.6.
Az ÁPF-ben nem szabályozott különös rendelkezéseket az egyes pályázati felhívások
tartalmazzák. A pályázati felhívás az ÁPF rendelkezéseitől eltérő, speciális eljárási
szabályokat is megállapíthat.
2.7.
Az ÁPF-ben vagy a pályázati felhívásban nem szabályozott kérdésekben indokolt
esetben a Médiatanács egyedi döntést hozhat, amely nem lehet ellentétes a hatályos
jogszabályokkal és az ÁPF rendelkezéseivel.
1 Beiktatta a Médiatanács 24/2014. (I. 14.) számú döntésével
Hatályos: 2014. január 16-ától
4
31.
Adatszolgáltatás, adatkezelés
3.1.
A pályázati felhívás, a kedvezményezetté nyilvánított pályázók – az Alap honlapján is
nyilvános – adatai, a támogatási szerződés – mint formaszerződés –, illetve annak mellékletei
az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (a továbbiakban: Infotv.) szerint közérdekű adatnak minősülnek, így azokról az Alap
vagy a Médiatanács harmadik személy részére, annak kérelmére adatot szolgáltathat,
tájékoztatást adhat, az Infotv. rendelkezéseinek megfelelően.
3.2.
Az adatszolgáltatás, tájékoztatás köréből kizártak
a) a pályázatnak az Infotv. fogalmai szerint üzleti titoknak minősülő adatai,
b) a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény védelme alá tartozó szellemi
alkotások a jogosult hozzájárulásáig, valamint
c) harmadik személy esetleges személyi adatai a jogosult hozzájárulásáig.
3.3.
Az adatszolgáltatás és a tájékoztatás köréből kizárt adatokat a pályázati kérelemben
kifejezetten, egyértelműen és elkülönített módon kell közölni és a nyilvánosságra hozatalt
megtiltani.
3.4.
Az üzleti titok fogalma alá nem tartozhat olyan adat, amelyet e körből az Infotv.
rendelkezései kizárnak.
4.
Az Alap hirdetményei, közleményei, hírei, tájékoztatás, nyilvánosság
4.1.
Az Alap a pályázati felhívásokat honlapján
(http://tamogatas.mtva.hu) jelenteti meg. A
pályázati kérelem/űrlap az Alap honlapjáról letölthető. A dokumentumtárban elérhetőek és
letölthetőek az Alap által elfogadott iratminták.
4.2.
Az Alap a honlapján teszi közzé a kedvezményezettekkel megkötendő támogatási
szerződés formaszövegét. A támogatási szerződés szövegét a Médiatanács fogadja el. Az Alap
legkésőbb az adott pályázati eljárásban támogatott pályázók listájának közzétételével
egyidejűleg a támogatási szerződés formaszövegét a honlapján megjelenteti.
4.3.
Az Alap közzétételi feladatait a honlapján teljesíti, közzéteszi a tevékenységével
összefüggő statisztikai adatokat, beszámolókat, összefoglalókat. Az Alap a honlapján
tájékoztatja a pályázókat az egyes pályázati eljárásokkal kapcsolatos adatokról,
eredményekről, a Médiatanács határozatairól.
4.4.
Az Alap a honlap Közlemények rovatában, továbbá a pályázati eljárások főoldalán
tájékoztatást nyújt az egyes pályázati eljárásokban
fordulónként átvett/beérkezett
1 Módosította a Médiatanács 197/2014. (III. 6.) számú döntésével
Hatályos: 2014. március 15-étől
5
pályázatok/szinopszisok számáról és az igényelt támogatás együttes összegéről, valamint az
egyes fordulók, eljárások eredményéről és lezárásáról a pályázati felhívásban megjelölt
időpontig.
4.5.
Az Alap honlapján elérhető a pályázati eljárások során alkalmazott, a felhívásokban
hivatkozott jogszabályok és általános érvényű határozatok jegyzéke, valamint az ÁPF
hatályos szövege. Több pályázati felhívást érintő információ esetében az Alap közlemény
útján is tájékoztathatja a pályázókat.
4.6.
A pályázó a pályázati eljárással, illetve a pályázat/szinopszis beadásával kapcsolatos
kérdéseit a pályázat utolsó beadási napjáig kizárólag az alábbi e-mail címre küldött
elektronikus levélben teheti fel:
[email protected]. Az Alap legfeljebb 5
munkanapon belül elektronikus levélben válaszol a pályázónak. Az Alap a honlapján a
pályázati eljáráshoz kapcsolódó dokumentumok között
’A pályázati eljárással kapcsolatos
kérdések’ címen nyilvánosságra hozza a pályázat benyújtásával kapcsolatban feltett pályázói
kérdéseket és az azokra adott válaszokat.
4.7.
Az Alap nyilvános tájékoztatót tarthat a pályázati felhívás bemutatása, a
pályázati
kérelem kitöltése, illetve a pályázat beadásával kapcsolatban. A tájékoztató meghirdetésének
tényét, helyét és időpontját az Alap a honlapján legalább 5 munkanappal korábban közzéteszi,
illetve az érintett szervezeteknek megküldi. A tájékoztatóra kizárólag az Alap hivatali
helyiségében, a meghirdetett időpontban kerülhet sor, melyen bárki részt vehet. Az Alap
támogatási vezérigazgató-helyettese, az ellenőrzési referatúra vezetője illetve a vezérigazgató-
helyettes által kijelölt munkatársak és a felkért szakértők a helyszínen feltett kérdésekre
válaszolnak.
5.
Pályázók értesítése
5.1.
Az Alap a Médiatanács döntéséről elektronikus úton értesíti a pályázókat.
5.2.
Az Alap, amennyiben a pályázati felhívás eltérő rendelkezést nem tartalmaz, kizárólag
a pályázó által a pályázati kérelemben, vagy
pályázati űrlapon megjelölt e-mail címre küldött
levélben nyújt tájékoztatást. Ezen e-mail címre küldött levél az elküldéstől számított 5 napon
belül kézbesítettnek tekintendő. Az e-mailben közölt tájékoztatások, határidők, határnapok
elmulasztásából eredő bármely kárért a felelősség kizárólag a pályázót terheli. Az Alap a
pályázó által hibásan közölt e-mail cím miatti téves kézbesítés következményeiért nem vállal
felelősséget.
6. Pályázók köre, a pályázati kérelem/űrlap
6.1.
Pályázatot, illetve szinopszist az a pályázó nyújthat be, aki megfelel az egyes pályázati
felhívásban megjelölt pályázói körrel szemben támasztott feltételeknek.
6
link to page 13 link to page 12
6.2.
Amennyiben a pályázati felhívás úgy rendelkezik, határon túli pályázó (a szomszédos
államokban élő magyarokról rendelkező törvény szerinti országok területén bejegyzett és
működő jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyesület,
alapítvány) is nyújthat be pályázatot, illetve szinopszist.
6.3.
Az Alap a Médiatanács határozatával elfogadott pályázati felhívást a pályázati
kérelemmel/pályázati űrlappal együtt legkésőbb a pályázat beadásának határidejét 30 nappal
megelőzően közzéteszi a honlapján. Kivételes esetben a Médiatanács ennél rövidebb határidőt
is megállapíthat.
6.4.
Az egyszakaszos pályázati eljárás pályázati kérelem és mellékleteinek benyújtásával, a
többszakaszos pályázati eljárás pedig pályázati űrlap és mellékleteinek beadásával kezdődik.
A pályázati kérelem és a pályázati űrlap használata – a honlapon megjelent formában és
változatlan tartalommal – kötelező.
6.5.
A pályázónak a pályázati kérelmet és a pályázati űrlapot a pályázati felhívásban
megjelölt kötelező mellékletekkel együtt kell benyújtania a pályázati felhívásban megjelölt
módon és időben.
III.
PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSA
7. Pályázat nyílt beadása
7.1.
Nyílt beadású pályázati eljárás esetében a pályázó a pályázatát a
pályázati felhívás
megjelentetésének napjától folyamatosan, a felhívásban rögzített
beadási határidőig a beadási
napokon, előzetes bejelentkezés alapján a felhívásban megjelölt helyen,
hivatali időben,
személyesen vagy meghatalmazott útján nyújthatja be.
7.2.
A pályázat átvétele előzetes bejelentkezés alapján történik, az Alap a beadási napokon
pályázati eljárásonként legfeljebb napi 20 darab pályázat átvételét vállalja.
7.3.
A pályázó köteles az általa választott beadási időpontra, azt megelőzően legalább 2
munkanappal korábban az Alapnál telefonon bejelentkezni. A bejelentkezés elfogadását az
Alap munkatársa a pályázó által közölt e-mail címre küldött levelében a dátum és az időpont
megjelölésével legkésőbb másnap délután 16 óráig visszaigazolja.
7.4.
Az írásban visszaigazolt beadási időpontot a pályázó írásban lemondhatja. Az írásban
le nem mondott időpontok foglaltnak minősülnek. A bejelentkezést elmulasztó pályázó
pályázata csak az arra a napra visszaigazolt pályázatok átvételét követően vehető át.
7.5.
Az Alap kizárólag a teljességi feltételeknek
(13.1. pont) és az átvétel alkalmával
ellenőrizendő érvényességi feltételeknek
(12.1. pont) megfelelő pályázatokat veszi át.
7
link to page 13 link to page 12 link to page 12 link to page 13 link to page 12
7.6.
Amennyiben az Alap a pályázatot nem veszi át, tájékoztatja a pályázót, hogy a
pályázat beadására nyitva álló határidőn belül jogosult a pályázatát a hibák, hiányosságok
kiküszöbölését követően ismételten benyújtani.
7.7.
A pályázatok átvétele során az Alap ellenőrzi, hogy a pályázat a
13.1. pontban
megjelölt teljességi feltételeknek, valamint a
12.1. pontban megjelölt érvényességi
feltételeknek megfelel-e. Az Alap az átvételi eljárás során jegyzőkönyvet készít, melyben
tételesen rögzíti az ellenőrzés eredményét az esetleges hibák és hiányosságok tételes
felsorolásával. Az átvételi jegyzőkönyvet mind az Alap munkatársa, mind a pályázó (vagy
meghatalmazottja) kézjegyével látja el. A pályázó az átvételi eljárás befejeztével megkapja az
átvételi jegyzőkönyv másolati példányát. A vizsgálat során az Alap csak a pályázat eredeti
példányának megfelelőségét a zárt másolati példányok számát és formáját (CD/DVD)
vizsgálja.
7.8.
Az Alap az átvett, azaz teljes és az átvételi eljárás során ellenőrizhető érvényességi
feltételeknek megfelelő pályázatokat nyilvántartásba veszi. Az Alap a nyilvántartásba vételt
követően ellenőrzi, hogy a pályázat az ÁPF
12.2. pontjában megjelölt érvényességi
feltételeknek megfelel-e.
8. Pályázat zárt beadása
8.1.
Zárt beadású pályázati eljárás esetében pályázatot kizárólag zárt, a pályázati eljárás
kódjával ellátott bontatlan csomagolásban lehet benyújtani a pályázati felhívásban megjelölt
helyen,
beadási határnapon és időben. A pályázatokat nem lehet sem postai, sem
elektronikus úton benyújtani.
8.2.
A pályázat átvételéről az Alap a nyilvántartási számot is tartalmazó átvételi igazolást
állít ki.
8.3.
Az átvett pályázatokat az Alap hivatali helyiségében az adott pályázati eljárás
bírálóbizottsági elnöke – az Alap munkatársának közreműködésével – bontja fel közjegyző
jelenlétében. A pályázatok bontásakor a bírálóbizottság elnöke ellenőrzi a teljességi
feltételeknek
(13.1.) és a bontás alkalmával ellenőrizendő érvényességi feltételeknek
(12.1.
pont) való megfelelőséget.
8.4.
A teljességi feltételeknek nem megfelelő, azaz hiányos pályázat esetében –
amennyiben szükséges és az ÁPF, valamint a pályázati felhívás alapján lehetséges – a
bírálóbizottság elnöke hiánypótlásra szólítja fel a pályázót. Az Alap önkéntes hiánypótlást
nem fogad el.
8.5.
Hiánypótlásra történő felszólítás az egyes pályázatok tekintetében kizárólag egy
alkalommal lehetséges. A hiánypótlásra felszólító értesítést az Alap a pályázati
eljárásban/fordulóban átvett összes pályázat bontását követő 5 munkanapon belül elektronikus
8
link to page 11 link to page 8
úton küldi meg a pályázó részére úgy, hogy a pályázónak legalább 3 munkanap álljon
rendelkezésére a hiányzó dokumentumok pótlására.
8.6.
A pályázati kérelem javítására, kiegészítésére, a pályázati díj pótlására hiánypótlási
felszólítás nem adható ki. Hiánypótlás csak azon dokumentumok tekintetében kérhető,
melyek esetében ezt a pályázati felhívás megengedi.
8.7.
A hiánypótlás benyújtására a pályázati felhívásban megjelölt
hiánypótlási határnapon
és időben
a 11. pontban meghatározott példányban a pályázat benyújtására előírt módon
(8.1.
pont) van lehetőség. A hiánypótlási nap elmulasztása esetén a pályázó igazolási kérelmet nem
terjeszthet elő.
8.8.
Amennyiben hiánypótlási felszólítás
tartozásmentességi igazolások csatolását írja elő,
úgy ezen dokumentumok keltezése a hiánypótlást megelőző 30 napon belüli is lehet.
8.9.
A hiánypótlás keretében átvett dokumentumok alapján a pályázat teljességi és
érvényességi vizsgálatát a bírálóbizottság elnöke közjegyző jelenlétében elvégzett bontás
során ellenőrzi.
8.10. A bírálóbizottság elnöke a bontásokat követően az egyes pályázatok tekintetében
nyilatkozik azok teljességéről vagy hiányosságáról, valamint arról, hogy a bontás(ok) során
ellenőrizhető érvényességi feltételeknek megfelelt-e a pályázat, nyilatkozik továbbá arról,
hogy a hibaüzenetet tartalmazó pályázati kérelem alkalmas-e bírálatra. Ezen megállapítások
alapján a bírálóbizottság elnöke a pályázat kizárását is javasolhatja.
8.11. A zárt beadású pályázatok, valamint ezek hiánypótlásának bontásakor közjegyzői
okirat készül, mely tartalmazza a bontási eljárás eredményét és a bírálóbizottsági elnök által
tett megállapításokat, javaslatokat.
9. Pályázat elektronikus úton történő benyújtása
9.1.
A pályázati felhívás rendelkezhet úgy, hogy a pályázó elektronikus úton is
benyújthatja, vagy kizárólag elektronikus úton nyújthatja be pályázatát.
9.2.
Elektronikus benyújtás esetében a pályázó pályázati kérelmét annak mellékleteivel
együtt a pályázati felhívásban megjelölt e-mail címre az abban megjelölt beküldési határidőig
küldheti be.
9.3.
Amennyiben a pályázó pályázatát egy pályázati eljárásban/fordulóban több
alkalommal benyújtja, úgy az Alap az elsőként beérkező pályázatot tekinti végső változatnak,
s minden további változatot automatikusan töröl a szerveréről, azok átvételre nem kerülnek.
9
link to page 13 link to page 12 link to page 12
9.4.
A pályázó automatikus válaszüzenetben tájékoztatást kap arról, hogy a pályázata az
Alap rendszerébe megérkezett.
9.5.
Az Alap munkatársa átvételi eljárás keretében ellenőrzi, hogy a beérkezett pályázat
megfelel-e a
13.1. pontban megjelölt teljességi, valamint a
12.1. pontban megjelölt
érvényességi feltételeknek. Az Alap munkatársa az ellenőrzésről és annak eredményéről
jegyzőkönyvet állít ki, melyet a pályázat hivatali időben történő beérkezése esetén az azt
követő munkanap végéig a pályázó részére e-mailben megküld.
9.6.
Amennyiben a pályázó hivatali időn kívüli időpontban nyújtja be pályázatát, úgy az a
rákövetkező munkanapon beérkezett pályázatnak minősül.
9.7.
Az Alap csak azon pályázatok átvételére köteles, melyek az átvételi eljárás során
megfelelnek a vizsgálandó teljességi és érvényességi feltételeknek.
9.8.
Amennyiben a pályázat átvételre nem kerül, úgy az átvételi jegyzőkönyv tételesen
tartalmazza az esetleges hiányokat és hibákat. A pályázó a pályázati felhívásban megadott
határidőig az átvételre alkalmatlan pályázatát ismételten benyújthatja.
9.9.
Az Alap az átvett, azaz teljes és az átvételi eljárás során ellenőrizhető érvényességi
feltételeknek megfelelő pályázatokat nyilvántartásba veszi. Az Alap a nyilvántartásba vételt
követően ellenőrzi, hogy a pályázat az ÁPF
12.2. pontjában megjelölt érvényességi
feltételeknek megfelel-e.
10. Szinopszis benyújtása
10.1. Szinopszis beadása csak azokban a pályázati eljárásokban kötelező, ahol erről a
pályázati felhívás kifejezetten rendelkezik.
10.2. A szinopszist kizárólag elektronikus úton lehet a pályázati felhívásban megjelölt e-
mail címre, az abban megadott időpontig benyújtani.
10.3. A pályázó által határidőben beküldött szinopszist az Alap ellenőrzi, hogy a pályázati
felhívásban megadott szempontok szerint érdemi vizsgálatra alkalmas-e. A bírálóbizottság
kizárólag az érdemi vizsgálatra alkalmas szinopszisokat értékeli.
10.4. A késve benyújtott szinopszisok automatikusan törlésre kerülnek.
10.5. A szinopszisok benyújtására, darabszámára, a mellékletek formátumára vonatkozó,
illetve egyéb speciális feltételeket az adott pályázati felhívás tartalmazza.
10.6. Amennyiben a pályázó a szinopszist egy pályázati eljárásban/fordulóban több
alkalommal is megküldi a pályázati felhívásban megjelölt e-mail címre, úgy az Alap csak az
10
első időpontban beérkezett szinopszist ellenőrzi, a később beérkezettek a szerverről törlésre
kerülnek.
11. A pályázat összeállítása
11.1. A pályázat a pályázó által az adott pályázati felhívásra benyújtott, az Alap honlapjáról
letölthető formanyomtatvány (pályázati kérelem), valamint a pályázati felhívásban megjelölt
kötelezően benyújtandó mellékletek összessége.
11.2. A pályázatot 1 papír alapú eredeti és az adott pályázati felhívásban meghatározott
számú CD/DVD lemezre mentett másolati példányban kell benyújtani nyílt, illetve zárt
beadású pályázati eljárásokban. A másolati példány az eredeti papír alapú példány szkennelt,
elektronikus adathordozóra mentett változata.
11.3. A pályázati kérelem kötelezően benyújtandó mellékleteit a pályázati felhívás
tartalmazza. A pályázati kérelem eredeti példányához a hatósági igazolások, okiratok 30
napnál nem régebbi eredeti, vagy közjegyző által hitelesített másolati példányát kell csatolni.
Azon pályázati eljárások esetében, ahol a pályázati felhívás a hiánypótlásra lehetőséget ad, ott
a tartozásmentességi igazolások a hiánypótlási határnapot megelőző 30 napra is
vonatkozhatnak.
11.4. Amennyiben a pályázati felhívás lehetővé teszi, hogy a pályázó adott pályázati
eljárásban, illetve annak egy fordulójában több pályázatot nyújtson be, elegendő az egyik
eredeti pályázati kérelem mellékleteként csatolni a tartozásmentességi igazolások eredeti
példányát azzal, hogy a többi pályázati kérelem mellékleteként másolatban csatolt
tartozásmentességi igazolásokon a pályázó feltünteti, hogy „A hatályos eredetivel mindenben
megegyező másolat”, ellátja keltezéssel és eredeti aláírásával, valamint megjelöli az eredeti
példányt tartalmazó pályázatot („Az igazolások, okiratok eredeti példányai a ………. című
pályázatban találhatóak”).
11.5. Amennyiben a pályázati felhívás szerződések és megállapodások csatolását írja elő a
pályázat kötelezően benyújtandó mellékleteként, akkor ezen szerződéseket, megállapodásokat
a pályázati kérelem eredeti példányához elegendő másolatban csatolni, ellátva „A hatályos
eredetivel mindenben megegyező másolat” nyilatkozattal, keltezéssel és eredeti aláírással.
11.6. A pályázat első dokumentuma a pályázati kérelem, melyet a pályázati felhívásban
megjelölt kötelezően benyújtandó mellékletek követnek. A pályázó az egyes
dokumentumokon köteles egyértelműen megjelölni, hogy azok beadásával mely
kötelezettségét kívánja teljesíteni.
11.7. A másolati példányokra (CD/DVD-re) a pályázati kérelmet és a pályázati felhívásban
rögzített további dokumentumokat kell egyértelműen beazonosítható módon rámenteni. A
tartozásmentességi igazolások adathordozóra történő mentése nem szükséges.
11
11.8. A másolati példányokat egyenként zárt csomagolásban kell benyújtani úgy, hogy
annak sértetlensége egyértelműen megállapítható legyen. A csomagoláson csak a pályázati
felhívásban szereplő pályázati eljárás kódját kell feltüntetni.
11.9. Elektronikusan benyújtandó pályázatok esetében az eredeti pályázatot PDF/JPEG/TIF
formátumban kell mellékelni az e-mail üzenetben. A támogatási szerződés megkötésével
egyidejűleg a pályázó köteles az elektronikusan beküldött pályázatának minden adatot
tartalmazó oldalát kézjegyével ellátni, valamint a szkennelt tartozásmentességi igazolásokat
eredetiben benyújtani.
IV.
PÁLYÁZATOK ELLENŐRZÉSE
12.
A pályázat érvényességi feltételei
12.1. Az átvételi eljárás/bontás során ellenőrizendő érvényességi feltételek.
A pályázó
a.) a pályázat átvételének napján megfelel a pályázati felhívásban megjelölt pályázói
körrel szemben támasztott feltételeknek (természetes személy, jogi személy, jogi
személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyesület, alapítvány),
b.) az átvétel napjánál 30 napnál nem régebbi a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (a
továbbiakban: NAV) által kiadott eredetinek minősülő nyomtatott vagy
elektronikus együttes adóigazolással, vagy az eredeti okirat közjegyző által
hitelesített másolatával, vagy az adózók köztartozásmentes adatbázisából
kinyomtatott kivonattal igazolja, hogy nincs a NAV irányában fennálló lejárt
köztartozása,
c.) az átvétel napjánál 30 napnál nem régebbi, a helyi önkormányzat által kiadott
eredeti vagy közjegyző által hitelesített másolati adóigazolással igazolja, hogy
nincs a helyi önkormányzat irányában fennálló lejárt köztartozása,
d.) az átvétel napjánál 30 napnál nem régebbi a közös jogkezelő szervezetek által
kiadott eredeti dokumentummal vagy annak közjegyző által hitelesített másolati
példányával igazolja, hogy nincs lejárt szerzői, vagy szomszédos jogdíjfizetési
kötelezettsége,
e.) pályázata az átvétel napján megfelel a pályázati felhívásban előírt a pályázat
átvétele, bontása alkalmával vizsgálandó egyéb érvényességi feltételeknek.
12.2. A pályázatok átvételét/bontását követően az Alap ellenőrzi az alábbi érvényességi
feltételeknek a pályázat átvételének napján való megfelelést:
a.) a pályázó nem áll csőd, felszámolási, végelszámolási, illetve a megszüntetésére
irányuló egyéb eljárás alatt,
b.) a pályázónak nincs a Médiatanáccsal szemben lejárt fizetési kötelezettsége,
c.) a pályázónak nincs támogatási szerződésekből eredően az Alappal szemben lejárt
fizetési kötelezettsége,
d.) a pályázó nincs kizárva az Alap forrásai terhére kiírandó pályázati eljárásokból,
12
link to page 15
![](./foiextract20240615-145253-bthsrr-13_3.png)
e.) a pályázó ellenőrizhető és beazonosítható módon befizetett, a pályázathoz tartozó,
a pályázat benyújtásakor hatályos pályázati díj táblázat alapján kiszámolt, vagy a
pályázati felhívásban meghatározott pályázati díja a
19.2. pontban megjelölt
bankszámlán jóváírásra került a pályázat benyújtására nyitva álló
határidőig/határnapig,
f.) a pályázat/pályázó megfelel a pályázati felhívásban a nyilvántartásba vett
pályázatokkal szemben előírt egyéb érvényességi feltételeknek,
12.3. Az Alap munkatársai a pályázatok átvételét/bontását követően ellenőrizendő
érvényességi feltételeknek való megfelelést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Hivatalának nyilvántartásai, az Alap nyilvántartásai, valamint egyéb közhiteles
nyilvántartások alapján vizsgálják meg.
13.
Teljességi feltételek
13.1. A pályázat átvételekor/bontásakor a pályázatnak az alábbi teljességi feltételeknek kell
megfelelnie.
A pályázat teljes, ha
a.) a pályázó a pályázati kérelmet
a honlapon megjelentetett, az adott pályázati felhíváshoz tartozó
formanyomtatványon, átszerkesztés nélkül,
annak minden munkalapját egyértelműen, értelemszerűen kitöltve,
annak minden nyomtatott oldalát dátummal és
cégszerű aláírással
ellátva adta be és
b.) a pályázati kérelem nem tartalmaz szöveges hibaüzenetet és
c.) a pályázati kérelem eredeti példányához csatolja az adott pályázati felhívásban
kötelezően benyújtandó mellékleteket a 11. pontban megjelölt eredeti és másolati
példányszámban, annak megfelelően összeállítva,
d.) a pályázati felhívásban esetlegesen megjelölt egyéb teljességi feltételnek megfelel.
V. PÁLYÁZAT KIZÁRÁSA
14.
Az érvényességi, illetve a teljességi feltételeknek nem megfelelő pályázatok
kizárásáról a Médiatanács dönt. A Médiatanács által kizárt pályázatok benyújtóit az Alap a
döntéstől számított 8 munkanapon belül elektronikus úton értesíti a kizárásról. A kizárt
pályázatokat a bírálóbizottság nem bírálja el, azokról ajánlást nem készít
VI. PÁLYÁZAT VISSZAVONÁSA, MÓDOSÍTÁSA
15.
A pályázó a pályázatát visszavonhatja, de a Médiatanács az adott eljárásra megfizetett
pályázati díjat nem téríti vissza.
13
16.
A pályázó a pályázatát módosíthatja abban az esetben, ha azt a pályázati felhívás
kifejezetten megengedi. A módosítás lehetőségét és annak feltételeit, módját az adott
pályázati felhívás tartalmazza.
VII.
A BÍRÁLÓBIZOTTSÁG
17.
A Bírálóbizottság összetétele
17.1. A bírálóbizottság személyi összetétele nyilvános, az Alap honlapján megtekinthető.
17.2. A bírálóbizottság elnökből és legalább két tagból áll. Az elnököt és a tagokat a
Médiatanács elnökének javaslatára a Médiatanács választja meg vagy nevezi ki meghatározott
időtartamra. Az elnök és a tagok újraválaszthatóak, illetve újból kinevezhetőek. A helyi
televíziós és helyi rádiós állandó műsorszámok támogatását célzó pályázati eljárások
bírálóbizottságának tagjai közül egy tagnak televíziós, egy tagnak rádiós szakmai
tapasztalatokkal kell rendelkeznie.
17.3. Valamennyi bírálóbizottság létrehozására és működésére – az egyes pályázati
eljárások sajátosságaiból adódó esetleges eltérések mellett – ugyanazok a szabályok
vonatkoznak. A bírálóbizottság működésének részletes szabályait a bírálóbizottsági Ügyrend
tartalmazza.
17.4. A bírálóbizottság akkor határozatképes, ha az elnök és legalább két tag az ülésen jelen
van. A bírálóbizottság döntéseit nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. A
bírálóbizottságban az elnöknek és a tagoknak egy szavazata van, szavazategyenlőség esetén
az elnök szavazata dönt.
17.5. A bírálóbizottsági ülések megtartására az Alap hivatali helyiségében kerül sor. A
bírálóbizottsági ülések és az azokról készített jegyzőkönyvek nem nyilvánosak.
18.
A pályázatok értékelése
18.1. A Médiatanács által választott tagokból álló bírálóbizottság végzi a pályázatok
bírálatát, illetve a szinopszisok értékelését a pályázati felhívásban megjelölt szempontok
szerint.
18.2. A bírálóbizottság a pályázó által benyújtott pályázat, illetve a pályázati felhívástól
függően a szinopszis, valamint a
konzultáció alapján alakítja ki véleményét, értékelését. A
bírálóbizottság az általa értékelt pályázatokról indokolással ellátott
bírálóbizottsági ajánlást
készít, melyben javaslatot tesz a pályázó támogatására, vagy a támogatási igény elutasítására.
A pályázó támogatása, illetve a támogatási igény elutasítása tárgyában a Médiatanács
14
határozattal dönt. Amennyiben a pályázat forráshiány miatt nem támogatható, úgy a
bírálóbizottság ajánlását nem köteles indokolni.
18.3. A bírálóbizottság ajánlásának megtételére, illetve a Médiatanács döntésére vonatkozó
határidőket az adott pályázati felhívás rögzíti.
18.4. A bírálóbizottság a pályázat értékelése során – amennyiben a pályázati felhívás alapján
lehetőség van rá – az ajánlásban javasolhatja a pályázat módosítását.
18.5. A bírálóbizottság tagjai e minőségükben nem utasíthatóak. A bírálóbizottság munkáját
az Alap munkatársai az Ügyrendben megjelölt módon és mértékben segítik.
VIII. A PÁLYÁZATI DÍJ
19.
A pályázati díj összege, megfizetése
19.1. A pályázó a pályázat benyújtására nyitva álló határidő utolsó beadási napjáig/beadási
határnapig köteles átutalással teljesíteni az Alap honlapján megjelentett hatályos pályázati
díjtábla alapján kiszámolt, vagy a pályázati felhívásban meghatározott pályázati díjat,
amennyiben a meghirdetett pályázati eljárásban pályázati díj megfizetését írja elő a felhívás.
A pályázati díj teljesítésének időpontja a fogadó számlán történő jóváírás napja. A pályázati
díjat annak teljesítési időpontjában hatályos jogszabályban meghatározott mértékű áfa terheli.
19.2. A pályázati díj akkor tekinthető teljesítettnek, ha a bruttó pályázati díj összege a
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa Magyar Államkincstárnál vezetett
10032000-00295141-00000024 számú számláján jóváírásra került. Külföldről történő utalás
esetében fel kell tüntetni az alábbi adatokat is: SWIFT: MANEHUHB; IBAN HU20 1003200-
00295141-00000024.
19.3. Az átutalási megbízás közlemény rovatában minden esetben fel kell tüntetni a pályázó
nevét, a pályázati eljárás kódját, egy eljárásban több pályázat benyújtása esetén a
filmalkotás/műsorszám tervezett címét, illetve a médiaszolgáltatás állandó megnevezését.
19.4. Az átutalási megbízáson a jogosult neve rovatban az NMHH Médiatanácsa
megnevezést kell feltüntetni.
19.5. Az Alap nem vállal felelősséget azért, hogy a pályázó által nem megfelelően kitöltött
átutalási megbízás alapján, az átutalt pályázati díj összege nem azonosítható be a pályázó
személyével, valamint a pályázati eljárással, és ezért az ellenőrzés során az Alap a pályázati
díj hiányát állapítja meg.
15
link to page 16 link to page 16
20.
A pályázati díj megfizetése, visszatérítése
20.1. A hatályos pályázati díjtábla alapján a pályázó által az adott eljárásban/fordulóban
befizetett pályázati díjat a Médiatanács nem téríti vissza.
20.2.
A 20.1. pontban megjelölt szabály alól kivétel:
a.) amennyiben a bírálóbizottság ajánlása alapján a Médiatanács döntése szerint
forráshiány miatt a pályázó pályázata nem részesül támogatásban, úgy a
Médiatanács döntésétől számított 15 munkanapon belül az Alap intézkedik a
hatályos pályázati díj 75 %-nak visszatérítése tárgyában,
b.) amennyiben a pályázó által pályázati díj címén átutalt összeg több mint 100,-Ft-tal
meghaladja a fizetendő pályázati díj összegét, úgy a pályázati eljárás folyamán e
tárgyban hozott Médiatanács döntésétől számított 15 munkanapon belül az Alap
intézkedik a túlfizetés összegének visszatérítéséről,
c.) amennyiben a pályázó a pályázati díjat befizette, de az utaláson megjelölt pályázati
eljárásban, illetve annak fordulójában mégsem nyújtott be pályázatot, úgy a pályázó
írásbeli kérelmére az Alap intézkedik a pályázati díj visszautalása tárgyában,
d.) a pályázati eljárás lezárását követően az Alap 15 munkanapon belül intézkedik azon
pályázati díjak visszautalása tárgyában, amelyekhez az adott eljárásban nem
nyújtottak be pályázatot.
20.3. Amennyiben a pályázati felhívás lehetőséget biztosít a pályázat módosítására, úgy a
pályázó által az eljárás fordulójában már megfizetett pályázati díjat a módosítás fordulójára
már nem kell újból megfizetni. A pályázat módosítása esetében is alkalmazandó a
20.2.
pontban megjelölt visszatérítési szabály.
20.4. A pályázati felhívás a pályázati díj hiányos, illetve késedelmes megfizetése esetére
jelen szabályzattól eltérő szabályokat állapíthat meg.
20.5. Amennyiben a pályázati eljárás több fordulóból áll és a keretösszeg kimerüléséig lehet
rá pályázni úgy azon pályázók, akik pályázatot nyújtottak be, de a keretösszeg kimerülése
miatt pályázatuk (nem
módosított pályázat) bírálóbizottsági bírálatra nem került, a
pályázatukhoz tartozó már megfizetett teljes pályázati díjuk visszautalása tárgyában az Alap
az eljárás lezárását követő 15 munkanapon belül intézkedik.
IX.
TÁMOGATÁS ÖSSZEGE, FOLYÓSÍTÁSA ÉS A TÁMOGATÁSI
SZERZŐDÉS, DE MINIMIS TÁMOGATÁS
21. A támogatás összege, folyósítása
21.1. A Médiatanács az Alap közreműködésével az egyes pályázati eljárások
kedvezményezettjeinek támogatást nyújt a pályázatban megjelölt cél megvalósításához. A
16
kedvezményezetté nyilvánított pályázó a kedvezményezetté nyilvánításból eredő, valamint a
támogatási szerződés alapján szerzett jogai és teljesítési kötelezettsége személyhez kötött, az
át nem ruházható, kivéve a jogutódlás esetét.
21.2. Az Alap a bírálóbizottság ajánlása alapján meghozott médiatanácsi döntés
eredményéről a döntéstől számított 8 munkanapon belül elektronikus úton értesíti a pályázót.
21.3. A Médiatanács a támogatási cél megvalósításához szükséges, a pályázó által a
kérelemben megjelölt tervezett összköltségnek legfeljebb a pályázati felhívásban
meghatározott százalékában nyújt támogatást.
21.4. A pályázónak a pályázati eljárás során és/vagy a támogatási szerződés megkötésének
feltételeként igazolnia kell, hogy az elnyert támogatás összegével együtt rendelkezésére áll a
támogatási cél maradéktalan megvalósításához szükséges összeg.
21.5. Amennyiben a támogatási cél megvalósulását követően annak a végleges kiadásokra
vonatkozó tényleges bekerülési költsége nem éri el a költségtervben tervezett költségek
pályázati kérelemben rögzített összegét (tervezett összköltség), akkor a kedvezményezett is
csak abban az arányban jogosult a megítélt támogatásra, amekkora hányada a tényleges
bekerülési költség a tervezett összköltségnek. A különbözetet a Médiatanács nem utalja át,
illetve a már átutalt összeg megfelelő hányadát visszaköveteli.
21.6. A bírálóbizottság ajánlása alapján a Médiatanács a pályázó által a pályázatában
megjelölt igényelt támogatási összeg tekintetében dönt a támogatás odaítéléséről, vagy
elutasításáról. A bírálóbizottság az igényelt támogatási összegnél kevesebb összeget csak
akkor jelölhet meg az ajánlásában, ha a pályázati felhívás alapján erre lehetősége van.
21.7. Az Alap – amennyiben a pályázati felhívás másként nem rendelkezik – a megítélt
támogatást annak legfeljebb 80%-áig folyósítja előfinanszírozásként. A megítélt támogatás
első részlete a támogatási szerződés támogató általi aláírását követő 10. munkanapon belül
kerül folyósításra.
21.8. A támogatási összeg előfinanszírozásként nem folyósított hányadát az Alap a
támogatási cél megvalósulásáról szóló beszámoló elfogadását követően utófinanszírozásként
folyósítja a beszámoló elfogadását követő 10 munkanapon belül.
21.9. A támogatás folyósítására kizárólag a támogató és a kedvezményezett közötti
támogatási szerződés valamennyi fél általi aláírását követően kerülhet sor, amennyiben a
kedvezményezett megfelel a támogatási szerződésben rögzített folyósítási feltételeknek.
21.10. A támogató a támogatást a pályázati kérelemben és a támogatási szerződésben
megjelölt támogatást fogadó számlaszámra utalja át.
17
21.11. A támogatás kifizetésének, felhasználásának és elszámolásának szabályait a
Médiatanács által elfogadott és az Alap honlapján az adott pályázati eljárás oldalán közzétett
formaszerződés és annak mellékletei rögzítik. A formaszerződés előírásaitól és mellékleteitől
eltérni nem lehet.
22. A támogatási szerződés
22.1. A támogatási szerződést a kedvezményezett az Alap hivatalos helyiségében
személyesen, vagy teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalt meghatalmazás alapján a
meghatalmazott személy útján írja alá. A támogatási szerződés megkötésekor a
kedvezményezett részéről aláíró személy köteles képviseleti jogosultságát a megfelelő
okiratokkal igazolni (személyi igazolvány, meghatalmazás, aláírási címpéldány/aláírás-
minta).
22.2. A kedvezményezett a támogatási szerződés aláírásának időpontját az Alap
munkatársával egyezteti. A kedvezményezett a támogatási szerződés aláírására legkésőbb a
Médiatanács döntésének meghozatalától számított 30 napon belül jogosult. A pályázati
felhívás ennél rövidebb aláírási határidőt is meghatározhat. Amennyiben a kedvezményezett
az aláírásra nyitva álló határidőt neki felróható okból elmulasztja, úgy őt a Médiatanács a
támogatási szerződés megkötésének szándékától elállónak tekinti és a szerződési ajánlatát
visszavonja. A határidő jogvesztő, elmulasztása esetén igazolási kérelemnek nincs helye.
22.3. A támogatási szerződés megkötésének feltétele, hogy a kedvezményezett az alábbi
dokumentumokat legkésőbb a szerződés aláírásával egyidejűleg az Alap részére átadja:
a.)
amennyiben a pályázati felhívás előírja, vagy a kedvezményezett önkéntesen
vállalta a könyvvizsgáló alkalmazását, úgy a könyvvizsgáló megbízást elfogadó
nyilatkozata (a támogatási szerződés mellékletét képező formanyomtatványon),
b.)
amennyiben a Médiatanács által elfogadott ajánlás előírja, úgy az igazolandó
fedezethányad rendelkezésre állását tanúsító, a kedvezményezett számlavezető
hitelintézete által kibocsátott 30 napnál nem régebbi igazolás vagy számlakivonat,
c.)
amennyiben a kedvezményezett adataiban a pályázat benyújtását követően
változás következett be, úgy a kedvezményezett 30 napnál nem régebbi eredeti,
hatályos jogi alapdokumentuma,
d.) 2 amennyiben a kedvezményezett tulajdonosi szerkezetében társaság is szerepel, a
társaság magánszemélyig lebontott cégkivonatait – külföldi cég esetében annak
hiteles fordítását – eredeti példányban,
e.)
amennyiben a kedvezményezett cégjegyzékben nem szereplő szervezet
(egyesület, alapítvány stb.), úgy a hatályos jogi alapdokumentum és az eredeti
aláírási címpéldány/aláírás-minta bemutatása minden esetben kötelező,
f.)
az elektronikusan beküldött pályázat szkennelt tartozásmentességi igazolások
eredeti példányait,
g.)
egyéb, a pályázati felhívásban megjelölt dokumentum.
2 Beiktatta a Médiatanács 24/2014. (I. 14.) számú döntésével
Hatályos: 2014. január 16-ától
18
22.4.3 A támogatási szerződés aláírására nem jogosult az a kedvezményezett vállalkozás,
amelynek közvetett és közvetlen tulajdonosi háttere annak valamennyi tulajdonosáig
(természetes személyig vagy további tulajdonossal nem rendelkező vállalkozás esetén az
utolsó tulajdonos személyéig lebontva) nem állapítható meg, nem vezethető le. A
Médiatanács a pályázatot kizárja az eljárásból, valamint a kedvezményezetett és az őt
képviselő személyt meghatározott időre kizárhatja az Alap pályázati eljárásaiban való
részvételből.
22.5. A támogatási szerződés a támogató által történő aláírás napján jön létre. A szerződés
támogatói aláírását követően az Alap postai úton küldi meg a szerződés egy példányát a
kedvezményezett részére.
22.6. Az Alap a támogatási szerződésben vállalt kötelezettségek teljesítését ellenőrzi,
melynek során a kedvezményezett köteles az Alappal együttműködni. Együttműködési
kötelezettsége körében köteles a szükséges információkat, adatokat, dokumentumokat az Alap
által megjelölt határidőben rendelkezésre bocsátani és – amennyiben szükséges – a helyszíni
ellenőrzés feltételeit biztosítani.
22.7. A támogatás elszámolásakor a kedvezményezett más támogatásokból finanszírozott
kifizetések bizonylatait nem vonhatja be, és a Médiatanács által megítélt támogatásból
fedezett kifizetések bizonylatait más támogatások felhasználásának igazolásához nem
használhatja fel.
22.8. A támogatási cél megvalósítása során felmerült költségekről, a támogatás
szerződésszerű felhasználásáról a kedvezményezett a támogatási szerződésben rögzített
előírások és határidők szerint köteles elszámolni.
22.9. A támogatási szerződés teljesítésére, valamint a nem vagy nem megfelelő teljesítés
jogkövetkezményeire a támogatási szerződés rendelkezései mellett a Ptk. vonatkozó szabályai
irányadóak.
22.10. A kedvezményezett köteles a támogatással kapcsolatos dokumentumokat, valamint
azon dokumentumokat melyek a támogatás 2012/21 EU bizottsági határozattal való
összeegyeztethetőségét alátámasztják a támogatás megítéléséről szóló médiatanácsi döntés
napjától számított 10 évig megőrizni.
23. De minimis támogatás
23.1. De minimis (a továbbiakban: csekély összegű) támogatásokat kizárólag az Európai
Közösséget létrehozó Szerződés 87. és 88. cikkelyének a de minimis támogatásokra való
alkalmazásáról szóló 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet – HL L sorozat
3 Beiktatta a Médiatanács 24/2014. (I. 14.) számú döntésével
Hatályos: 2014. január 16-ától
19
379/5 2006. 12. 28. – (a továbbiakban: 1998/2006/EK bizottsági rendelet) szabályai alapján
lehet nyújtani.
23.2. Egy vállalkozásnak, bármely forrásból, csekély összegű támogatási jogcímen odaítélt
támogatás támogatástartalma – három pénzügyi év vonatkozásában (a pályázat benyújtásának
pénzügyi évében, valamint az azt megelőző két pénzügyi évben) – nem haladhatja meg a
200.000 eurónak megfelelő forintösszeget.
23.3. A csekély összegű támogatás ugyanazon elszámolható költségek vonatkozásában nem
halmozható állami támogatással, amennyiben az így halmozott összeg meghaladná a
támogatási intenzitás a Bizottság 800/2008/EK általános csoportmentességi rendeletében vagy
az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott mértéket.
23.4. Csekély összegű támogatás a nehéz helyzetben lévő vállalkozásoknak nem nyújtható.
A kedvezményezett köteles a támogatáshoz kapcsolódó okiratokat és dokumentumokat az
odaítélést követő 10 évig megőrizni és az Alap felszólítása esetén azokat bemutatni.
23.5. A pályázati felhívás tartalmazza, hogy az elnyerhető támogatás rendelkezik-e csekély
összegű támogatástartalommal. Vissza nem térítendő támogatás esetében a támogatástartalom
megegyezik a támogatás összegével.
23.6. A pályázó a pályázati kérelemben, illetve külön okiratban nyilatkozik arról, hogy a
pályázat benyújtásának pénzügyi évében és az azt megelőző két pénzügyi évben részesült-e
csekély összegű támogatásban. A nyilatkozatban fel kell tüntetni a támogatás nyújtóját, illetve
a támogatás forintban kifejezett összegét.
X. JOGORVOSLATOK
24. Felülvizsgálati kérelem
24.1. A pályázó az adott pályázati eljárásban az Alap eljárása során észlelt eljárási hibára
hivatkozva felülvizsgálati kérelmet terjeszthet elő.
24.2. Felülvizsgálati kérelmet az adott pályázati eljárásban, illetve annak fordulójában a
támogatási szerződés megkötésére nyitva álló határidőn belül jogosult előterjeszteni a
pályázó. A felülvizsgálati kérelem előterjesztésére nyitva álló határidő jogvesztő,
elmulasztása esetén igazolási kérelemnek nincs helye.
24.3. A felülvizsgálati kérelemben meg kell jelölni a pályázó által sérelmezett döntést,
megállapítást vagy eljárási hibát, illetve a kérelemhez mellékelni kell az annak igazolására
szolgáló adatokat, dokumentumokat. A felülvizsgálati kérelmet az Alaphoz kell megküldeni
e-mail üzenetben és ezzel egyidejűleg postai úton az aláírt eredeti példányt.
20
24.4. A felülvizsgálati kérelemben a pályázónak határozott kérelmet kell előterjesztenie a
felülvizsgálat eredményére vonatkozóan. A Médiatanács a felülvizsgálati kérelemben
előadottakhoz kötve van. Amennyiben abban a pályázati eljárásban illetve fordulóban,
melyben a pályázó felülvizsgálati kérelmet terjesztett elő a bírálóbizottság már meghozta
ajánlását, a felülvizsgálati kérelem eredménye nem vonatkozhat a pályázat bírálóbizottsági
ajánlásának pótlására, azaz az érdemi bírálatra.
25. Méltányossági kérelem
25.1. A kedvezményezett méltányossági kérelmet terjeszthet elő.
25.2. A Médiatanács a méltányossági kérelem elbírálása során figyelembe veszi a
kedvezményezett által előadott tényeket, a felróhatóság mértékét, és a kötelezettség nem vagy
nem szerződésszerű teljesítésének súlyosságát.
25.3. A Médiatanács az ügy összes körülményének tisztázását követően a kedvezményezett
és az Alap által rendelkezésre bocsátott információk és adatok alapján mérlegelési jogkörében
eljárva hozza meg döntését. A Médiatanács a méltányossági kérelmet elutasíthatja illetve
részben vagy egészben helyt adhat neki.
25.4. A méltányossági kérelem tárgyában hozott döntés ellen további jogorvoslatnak helye
nincs.
XI. ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK
Beadási határidő: nyílt beadású pályázati eljárások esetében a pályázati felhívásban
megjelölt időpontig terjedő azon időszak, melynek tartama alatt pályázat/szinopszis az Alap
részére benyújtható.
Beadási határnap: zárt beadású pályázati eljárásban
az a nap, amelyen az Alap a
pályázatokat átveszi.
Bírálóbizottsági ajánlás: a Médiatanács részére benyújtott, indokolással ellátott írásos
dokumentum, melyben a bírálóbizottság javasolja az értékelt pályázat alapján a pályázó
támogatását vagy a pályázó támogatási igényének elutasítását.
Cégszerű aláírás: a pályázó kézzel vagy géppel előírt, előnyomott vagy nyomtatott teljes
vagy rövidített elnevezése fölé a pályázó ügyvezetője/képviselője nevét az aláírási
címpéldánynak/aláírás-mintának megfelelően írja alá.
Forráshiányos pályázat: olyan pályázat, melyet a Médiatanács a támogatásra meghatározott
keretösszeg kimerülése miatt nem részesít támogatásban.
21
Hivatali idő: hétfőtől csütörtökig 9 órától 16 óráig; pénteken 9 órától 13 óráig.
Hiánypótlási határnap: zárt beadású pályázati eljárás esetében a hiánypótlás benyújtására
rendelkezésre álló nap.
Jogi alapdokumentum: a pályázó létezését igazoló okirat, mely lehet: cégkivonat, bírósági
végzés, illetve igazolás, kivonat, egyéni vállalkozói igazolvány, személyi igazolvány, Magyar
Államkincstár Területi Igazgatóságának igazolása.
Kedvezményezett: az a pályázó, akit a Médiatanács a pályázata alapján támogatásban
részesít.
Konzultáció: az a megbeszélés melynek
során a producernek és a rendezőnek módjában áll
szinopszisát, annak megvalósíthatóságát a bírálóbizottság előtt védeni, erősíteni, de ezt
kizárólag szóbeli meggyőzés útján teheti. Továbbá lehetősége van a pályázónak a filmalkotás
költségvetésének realitásáról, annak esetleges módosításáról a bírálóbizottsággal konzultálni.
A konzultációról hangfelvétel és tartalmi összefoglaló készül, amely nem nyilvános. A
bírálóbizottság a szinopszis, a pályázat értékelése és a konzultáció során kialakított álláspontja
alapján összegzi véleményét és készíti el értékelését, ajánlását.
Megismételt benyújtás: amennyiben a nyílt beadású pályázati eljárásban az átvételi eljárás
során az Alap a pályázatot nem tudja átvenni, úgy a pályázó ismételten benyújthatja
pályázatát, melynek átvételére megismételt átvételi eljárás keretében kerül sor.
Módosított pályázat: a bírálóbizottság ajánlásának megfelelően átdolgozott, javított,
kiegészített pályázat. A módosított pályázat benyújtására vonatkozó rendelkezéseket a
pályázati felhívás tartalmazza.
Pályázat: az Alap honlapjáról letölthető pályázati kérelem és a pályázati felhívásban
megjelölt mellékletek összessége.
Pályázati eljárás fordulója: a pályázati felhívásban rögzített beadási és bírálati időszak,
melyet a Médiatanács kedvezményezetté nyilvánító döntése zár le.
Pályázati felhívás: a Médiatanács által elfogadott dokumentum, mely az adott pályázati
eljárás lényeges elemeit tartalmazza az ÁPF-től eltérő, illetve speciális rendelkezésekkel
együtt. A pályázati felhívás az Alap honlapjáról letölthető.
Pályázati kérelem: az Alap honlapjáról letölthető formanyomtatvány, mely a pályázat része.
Pályázati űrlap: az Alap honlapjáról letölthető formanyomtatvány, mely a szinopszis része.
Szinopszis: az Alap honlapjáról letölthető pályázati űrlap és a pályázati felhívásban megjelölt
mellékletek összessége.
22
Tartozásmentességi igazolások: azon igazolások, melyek tanúsítják, hogy a pályázónak
nincs köztartozása (NAV, helyi önkormányzat, közös jogkezelő által kiállított igazolás).
Támogatott ráfordítási arány: az igényelt támogatás (T) és a tervezett összköltség (K)
hányadosa (a továbbiakban: TRA). TRA % = T/K x 100
Tartalmi értékelés: az adott pályázati felhívásban megadott mindazon értékelési szempontok
szerinti bírálat, melyek alapján a bírálóbizottság a pályázatokat minősíti, értékeli és az
ajánlását meghozza.
XII.
HATÁLYBALÉPÉS ÉS ÁTMENETI RENDELKEZÉSEK
26.1. Jelen ÁPF a Médiatanács 24/2014. (I. 14.) számú döntése alapján lép hatályba.
26.2. Az Alap által korábban közzétett ÁPF-ek a hatályuk alatt meghirdetett pályázati
eljárások lezárultával hatályukat vesztik.
23