Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'MTVA pályázati támogatások'.

Általános Pályázati Feltételek 
Hatályos: 2014. január 16-ától 
 
 

link to page 3 link to page 3 link to page 3 link to page 4 link to page 5 link to page 5 link to page 6 link to page 6 link to page 7 link to page 7 link to page 8 link to page 9 link to page 10 link to page 11 link to page 12 link to page 12 link to page 13 link to page 13 link to page 13 link to page 14 link to page 14 link to page 14 link to page 15 link to page 15 link to page 16 link to page 16 link to page 16 link to page 16 link to page 18 link to page 19 link to page 20 link to page 20 link to page 21 link to page 21 link to page 23 link to page 23 Tartalomjegyzék 
 
 
 
I. 
PREAMBULUM ......................................................................................................... 3 
II. 
ÁLTALÁNOS RÉSZ ................................................................................................... 3 
1. 
Alapelvek ..................................................................................................................... 3 
2. 
Az Általános Pályázati Feltételek hatálya .................................................................... 4 
3. 
Adatszolgáltatás, adatkezelés ....................................................................................... 5 
4. 
Az Alap hirdetményei, közleményei, hírei, tájékoztatás, nyilvánosság ....................... 5 
5. 
Pályázók értesítése ....................................................................................................... 6 
6. 
Pályázók köre, a pályázati kérelem/űrlap..................................................................... 6 
III. 
PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSA ................................................................................ 7 
7. 
Pályázat nyílt beadása .................................................................................................. 7 
8. 
Pályázat zárt beadása.................................................................................................... 8 
9. 
Pályázat elektronikus úton történő benyújtása ............................................................. 9 
10. 
Szinopszis benyújtása................................................................................................. 10 
11. 
A pályázat összeállítása.............................................................................................. 11 
IV. 
PÁLYÁZATOK ELLENŐRZÉSE ............................................................................ 12 
12. 
A pályázat érvényességi feltételei .............................................................................. 12 
13. 
Teljességi feltételek .................................................................................................... 13 
V. 
PÁLYÁZAT KIZÁRÁSA ......................................................................................... 13 
VI. 
PÁLYÁZAT VISSZAVONÁSA, MÓDOSÍTÁSA ................................................... 13 
VII. 
A BÍRÁLÓBIZOTTSÁG ........................................................................................... 14 
17. 
A Bírálóbizottság összetétele ..................................................................................... 14 
18. 
A pályázatok értékelése.............................................................................................. 14 
VIII. 
A PÁLYÁZATI DÍJ ................................................................................................... 15 
19. 
A pályázati díj összege, megfizetése .......................................................................... 15 
20. 
A pályázati díj megfizetése, visszatérítése ................................................................. 16 
IX. 
TÁMOGATÁS ÖSSZEGE, FOLYÓSÍTÁSA ÉS A TÁMOGATÁSI SZERZŐDÉS, 
DE MINIMIS TÁMOGATÁS ................................................................................... 16 

21. 
A támogatás összege, folyósítása ............................................................................... 16 
22. 
A támogatási szerződés .............................................................................................. 18 
23. 
De minimis támogatás ................................................................................................ 19 
X. 
JOGORVOSLATOK ................................................................................................. 20 
24. 
Felülvizsgálati kérelem .............................................................................................. 20 
25. 
Méltányossági kérelem............................................................................................... 21 
XI. 
ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK ......................................................................... 21 
XII. 
HATÁLYBALÉPÉS ÉS ÁTMENETI RENDELKEZÉSEK .......... 23_Toc343523448 
 
 
 
 

 

I.  PREAMBULUM 
 
A  közösségi  médiaszolgáltatók,  a  közszolgálati  célú  műsorszámok,  az  elsőként 
filmszínházban  bemutatásra  szánt  filmalkotások  és  a  kortárs  zeneművek  támogatását  a 
Nemzeti-  Média  és  Hírközlési  Hatóság  Médiatanácsa  (a  továbbiakban:  Médiatanács)  a 
Médiaszolgáltatás-támogató  és  Vagyonkezelő  Alap  (a  továbbiakban:  Alap)  Támogatási 
területének 
közreműködésével 
meghirdetett 

Médiaszolgáltatásokról 
és 

tömegkommunikációról  szóló  2010. évi  CLXXXV. törvény  (a továbbiakban:  Mttv.) 137. §-
ának  (1)  bekezdése  szerinti  nyilvános  pályázatai  útján  biztosítja.  Ennek  érdekében  a 
Médiatanács – az Mttv. 183. §-ának (1) bekezdés k) pontja szerinti hatáskörében, valamint az 
Alap  gazdálkodási  és  kezelési  szabályzatának  11.  §  b)  pontja  alapján  eljárva  –  az  Alap 
bevételeinek terhére meghirdetett nyilvános  pályázati eljárások általános  pályázati feltételeit 
(a továbbiakban: ÁPF) az Mttv. 137.§ (2) bekezdése alapján az alábbiak szerint hagyja jóvá. 
 
 
II.  ÁLTALÁNOS RÉSZ 
 
1.  Alapelvek  
 
1.1. 
A  Médiatanács,  valamint  az  Alap  a  pályázati  eljárás  során  a  hatályos  jogszabályok 
előírásai szerint, az esélyegyenlőség, az objektivitás, az átláthatóság és a megkülönböztetéstől 
mentes eljárás elveinek figyelembevételével jár el.  
 
1.2. 
 Az alapelvek érvényesülése céljából a Médiatanács, valamint az Alap úgy jár el, hogy 
a  pályázók  között  semmiféle  indokolatlan  különbségtételt,  kizárást  vagy  korlátozást  nem 
alkalmaz, amely az egyenlő bánásmód követelményének ellentmond.  
 
1.3. 
A  pályázati  eljárásban  részt  vevő  személyek  kötelesek  a  pályázati  eljárás  tisztaságát 
megőrizni.  Ennek  keretében  kötelesek  mindazon  magatartástól,  tevékenységtől  tartózkodni, 
amely az eljárás tisztaságát sérti vagy veszélyezteti. A pályázók kötelesek tartózkodni minden 
olyan  magatartástól,  amely  bármilyen  módon  alkalmas  a  pályázati  eljárás  eredményének 
befolyásolására.  A  pályázók  magatartása  nem  irányulhat  a  Médiatanács  és  az  Alap 
megtévesztésére.  A  pályázók  nem  tehetnek  továbbá  olyan  nyilatkozatot,  amelyben  valótlan 
(téves,  hamis)  tényt  állítanak,  vagy  bármely  nyilatkozatukban,  dokumentumban  a  pályázati 
eljárás szempontjából lényeges tényt elhallgatnak. A pályázati eljárás tisztaságát továbbá sérti 
minden  olyan  magatartás,  tevékenység,  amely  a  pályázati  felhívásban  meghatározottak 
kijátszására irányul.  
 
1.4. 
Támogatás  kizárólag  pályázat  alapján  ítélhető  meg,  mely  a  kedvezményezett  és  az 
Alap  közötti  támogatási  szerződés  megkötését  követően  folyósítható  az  –  adott  pályázati 
eljárásban meghatározott – egyéb folyósítási feltételek teljesítését követően.  
 
1.5. 
A támogatási cél megvalósítása során figyelemmel kell lenni arra, hogy az Alap által 
nyújtott támogatás felhasználása mindvégig követhető és ellenőrizhető legyen.  

 

1.6. 
Az  Alap  által  elkészített  és  a  honlapján  közzétett,  a  jelen  ÁPF-nek  megfelelő,  és  a 
Médiatanács által elfogadott pályázati felhívások alapján induló eljárások nyilvános pályázati 
eljárások.  
 
1.7.1  Támogatásban  nem  részesülhet  az  a  vállalkozás,  amelynek  közvetett  és  közvetlen 
tulajdonosi  háttere  annak  valamennyi  tulajdonosáig  (természetes  személyig  vagy  további 
tulajdonossal  nem  rendelkező  vállalkozás  esetén  az  utolsó  tulajdonos  személyéig  lebontva) 
nem állapítható meg, nem vezethető le. 
 
 
2.  Az Általános Pályázati Feltételek hatálya  
 
2.1. 
Az ÁPF határozza meg az Alap által meghirdetett pályázati eljárások lefolytatásának 
általános szabályait, menetét, a pályázatok benyújtásának módját, a pályázatok érvényességi 
és  teljességi  feltételeit,  azok  ellenőrzésének  módját,  a  pályázatok  bírálatának  alapvető 
szabályait, a finanszírozás módját, a jogorvoslati lehetőségeket, valamint a támogatási döntés 
előkészítésének,  végrehajtásának  és  a  pályázat  alapján  létrejövő  támogatási  szerződés 
megkötésének szabályait. 
 
2.2 
Az  ÁPF  hatálya  kiterjed  minden  olyan  támogatásra,  amelyet  a  Médiatanács  az  Alap 
közreműködésével  pályázati  eljárás  keretében  nyújt  a  pályázati  felhívásban  meghatározott 
pályázói kör részére. 
 
2.3 
Az  ÁPF  hatálya  alá  tartozó  pályázati  eljárásokban  az  ÁPF-et  kell  alkalmazni  a 
Médiatanács, az Alap, a bírálatban részt vevők és a pályázók viszonyaira is. 
 
2.4. 
Az  ÁPF  rendelkezéseit  a  hatályos  törvényi  előírásokkal  és  az  Európai  Unió  állami 
támogatásokra  vonatkozó  rendelkezéseivel  összhangban,  az  Alap  hatályos  szabályozásának, 
valamint a Médiatanács vonatkozó döntéseinek megfelelően kell alkalmazni. 
 
2.5. 
Az  ÁPF-ben  foglalt  rendelkezések  a  pályázati  eljárásokban  részt  vevő  valamennyi 
személyre kötelező erejűek. 
 
2.6. 
Az ÁPF-ben nem szabályozott különös rendelkezéseket az egyes pályázati felhívások 
tartalmazzák.  A  pályázati  felhívás  az  ÁPF  rendelkezéseitől  eltérő,  speciális  eljárási 
szabályokat is megállapíthat.  
 
2.7. 
Az  ÁPF-ben  vagy  a  pályázati  felhívásban  nem  szabályozott  kérdésekben  indokolt 
esetben  a  Médiatanács  egyedi  döntést  hozhat,  amely  nem  lehet  ellentétes  a  hatályos 
jogszabályokkal és az ÁPF rendelkezéseivel. 
 
 
                                                 
1  Beiktatta a Médiatanács 24/2014. (I. 14.) számú döntésével 
Hatályos: 2014. január 16-ától 

 

31. 
Adatszolgáltatás, adatkezelés 
 
3.1. 
A pályázati felhívás, a kedvezményezetté nyilvánított pályázók – az Alap honlapján is 
nyilvános – adatai, a támogatási szerződés – mint formaszerződés –, illetve annak mellékletei 
az  információs  önrendelkezési  jogról  és  az  információszabadságról  szóló  2011.  évi  CXII. 
törvény (a továbbiakban: Infotv.) szerint közérdekű adatnak minősülnek, így azokról az Alap 
vagy  a  Médiatanács  harmadik  személy  részére,  annak  kérelmére  adatot  szolgáltathat, 
tájékoztatást adhat, az Infotv. rendelkezéseinek megfelelően. 
 
3.2. 
Az adatszolgáltatás, tájékoztatás köréből kizártak 
a)  a pályázatnak az Infotv. fogalmai szerint üzleti titoknak minősülő adatai, 
b)  a  szerzői  jogról  szóló  1999.  évi  LXXVI.  törvény  védelme  alá  tartozó  szellemi 
alkotások a jogosult hozzájárulásáig, valamint 
c)  harmadik személy esetleges személyi adatai a jogosult hozzájárulásáig. 
 
3.3. 
Az  adatszolgáltatás  és  a  tájékoztatás  köréből  kizárt  adatokat  a  pályázati  kérelemben 
kifejezetten,  egyértelműen  és  elkülönített  módon  kell  közölni  és  a  nyilvánosságra  hozatalt 
megtiltani. 
 
3.4. 
Az  üzleti  titok  fogalma  alá  nem  tartozhat  olyan  adat,  amelyet  e  körből  az  Infotv. 
rendelkezései kizárnak. 
 
 
4. 
Az Alap hirdetményei, közleményei, hírei, tájékoztatás, nyilvánosság 
 
4.1. 
Az Alap a pályázati felhívásokat honlapján (http://tamogatas.mtva.hu) jelenteti meg. A 
pályázati  kérelem/űrlap  az  Alap  honlapjáról  letölthető.  A  dokumentumtárban  elérhetőek  és 
letölthetőek az Alap által elfogadott iratminták.  
 
4.2. 
Az  Alap  a  honlapján  teszi  közzé  a  kedvezményezettekkel  megkötendő  támogatási 
szerződés formaszövegét. A támogatási szerződés szövegét a Médiatanács fogadja el. Az Alap 
legkésőbb  az  adott  pályázati  eljárásban  támogatott  pályázók  listájának  közzétételével 
egyidejűleg a támogatási szerződés formaszövegét a honlapján megjelenteti.  
 
4.3. 
Az  Alap  közzétételi  feladatait  a  honlapján  teljesíti,  közzéteszi  a  tevékenységével 
összefüggő  statisztikai  adatokat,  beszámolókat,  összefoglalókat.  Az  Alap  a  honlapján 
tájékoztatja  a  pályázókat  az  egyes  pályázati  eljárásokkal  kapcsolatos  adatokról, 
eredményekről, a Médiatanács határozatairól. 
 
4.4. 
Az  Alap  a  honlap  Közlemények  rovatában,  továbbá  a  pályázati  eljárások  főoldalán 
tájékoztatást  nyújt  az  egyes  pályázati  eljárásokban  fordulónként  átvett/beérkezett 
                                                 
1  Módosította a Médiatanács 197/2014. (III. 6.) számú döntésével 
Hatályos: 2014. március 15-étől 

 

pályázatok/szinopszisok számáról  és  az igényelt  támogatás  együttes  összegéről, valamint az 
egyes  fordulók,  eljárások  eredményéről  és  lezárásáról  a  pályázati  felhívásban  megjelölt 
időpontig.  
 
4.5. 
Az  Alap  honlapján  elérhető  a  pályázati  eljárások  során  alkalmazott,  a  felhívásokban 
hivatkozott  jogszabályok  és  általános  érvényű  határozatok  jegyzéke,  valamint  az  ÁPF 
hatályos  szövege.  Több  pályázati  felhívást  érintő  információ  esetében  az  Alap  közlemény 
útján is tájékoztathatja a pályázókat.  
 
4.6. 
A pályázó a pályázati  eljárással, illetve a pályázat/szinopszis beadásával  kapcsolatos 
kérdéseit  a  pályázat  utolsó  beadási  napjáig  kizárólag  az  alábbi  e-mail  címre  küldött 
elektronikus  levélben  teheti  fel:  [email protected].  Az  Alap  legfeljebb  5 
munkanapon  belül  elektronikus  levélben  válaszol  a  pályázónak.  Az  Alap  a  honlapján  a 
pályázati  eljáráshoz  kapcsolódó  dokumentumok  között  ’A  pályázati  eljárással  kapcsolatos 
kérdések
’ címen nyilvánosságra hozza a pályázat benyújtásával kapcsolatban feltett pályázói 
kérdéseket és az azokra adott válaszokat. 
 
4.7. 
Az  Alap  nyilvános  tájékoztatót  tarthat  a  pályázati  felhívás  bemutatása,  a  pályázati 
kérelem kitöltése, illetve a pályázat beadásával kapcsolatban. A tájékoztató meghirdetésének 
tényét, helyét és időpontját az Alap a honlapján legalább 5 munkanappal korábban közzéteszi, 
illetve  az  érintett  szervezeteknek  megküldi.  A  tájékoztatóra  kizárólag  az  Alap  hivatali 
helyiségében,  a  meghirdetett  időpontban  kerülhet  sor,  melyen  bárki  részt  vehet.  Az  Alap 
támogatási vezérigazgató-helyettese, az ellenőrzési referatúra vezetője illetve a vezérigazgató-
helyettes  által  kijelölt  munkatársak  és  a  felkért  szakértők  a  helyszínen  feltett  kérdésekre 
válaszolnak.  
 
 
5. 
Pályázók értesítése 
 
5.1. 
Az Alap a Médiatanács döntéséről elektronikus úton értesíti a pályázókat. 
 
5.2. 
Az Alap, amennyiben a pályázati felhívás eltérő rendelkezést nem tartalmaz, kizárólag 
a pályázó által a pályázati kérelemben, vagy pályázati űrlapon megjelölt e-mail címre küldött 
levélben nyújt tájékoztatást. Ezen e-mail címre küldött levél az elküldéstől számított 5 napon 
belül  kézbesítettnek  tekintendő.  Az  e-mailben  közölt  tájékoztatások,  határidők,  határnapok 
elmulasztásából  eredő  bármely  kárért  a  felelősség  kizárólag  a  pályázót  terheli.  Az  Alap  a 
pályázó által hibásan közölt e-mail cím miatti téves kézbesítés következményeiért nem vállal 
felelősséget.  
 
 
6.  Pályázók köre, a pályázati kérelem/űrlap 
 
6.1. 
Pályázatot, illetve szinopszist az a pályázó nyújthat be, aki megfelel az egyes pályázati 
felhívásban megjelölt pályázói körrel szemben támasztott feltételeknek.  

 

link to page 13 link to page 12 6.2. 
Amennyiben a pályázati felhívás úgy rendelkezik, határon túli pályázó (a szomszédos 
államokban  élő  magyarokról  rendelkező  törvény  szerinti  országok  területén  bejegyzett  és 
működő  jogi  személy,  jogi  személyiséggel  nem  rendelkező  gazdasági  társaság,  egyesület, 
alapítvány) is nyújthat be pályázatot, illetve szinopszist.  
 
6.3. 
Az  Alap  a  Médiatanács  határozatával  elfogadott  pályázati  felhívást  a  pályázati 
kérelemmel/pályázati űrlappal együtt legkésőbb a pályázat beadásának határidejét 30 nappal 
megelőzően közzéteszi a honlapján. Kivételes esetben a Médiatanács ennél rövidebb határidőt 
is megállapíthat.  
 
6.4. 
Az egyszakaszos pályázati eljárás pályázati kérelem és mellékleteinek benyújtásával, a 
többszakaszos pályázati eljárás pedig pályázati űrlap és mellékleteinek beadásával kezdődik. 
A  pályázati  kérelem  és  a  pályázati  űrlap  használata  –  a  honlapon  megjelent  formában  és 
változatlan tartalommal – kötelező.  
 
6.5. 
A  pályázónak  a  pályázati  kérelmet  és  a  pályázati  űrlapot  a  pályázati  felhívásban 
megjelölt  kötelező  mellékletekkel  együtt  kell  benyújtania  a  pályázati  felhívásban  megjelölt 
módon és időben.  
 
 

III. 
PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSA 
 
7.  Pályázat nyílt beadása  
 
7.1. 
Nyílt  beadású  pályázati  eljárás  esetében  a  pályázó  a  pályázatát  a  pályázati  felhívás 
megjelentetésének napjától folyamatosan, a felhívásban rögzített beadási határidőig a beadási 
napokon,  előzetes  bejelentkezés  alapján  a  felhívásban  megjelölt  helyen,  hivatali  időben, 
személyesen vagy meghatalmazott útján nyújthatja be.  
 
7.2. 
A pályázat átvétele előzetes bejelentkezés alapján történik, az Alap a beadási napokon 
pályázati eljárásonként legfeljebb napi 20 darab pályázat átvételét vállalja.  
 
7.3. 
A  pályázó  köteles  az  általa  választott  beadási  időpontra,  azt  megelőzően  legalább  2 
munkanappal  korábban  az  Alapnál  telefonon  bejelentkezni.  A  bejelentkezés  elfogadását  az 
Alap munkatársa a pályázó által közölt e-mail címre küldött levelében a dátum és az időpont 
megjelölésével legkésőbb másnap délután 16 óráig visszaigazolja.  
 
7.4. 
Az írásban visszaigazolt beadási időpontot a pályázó írásban lemondhatja. Az írásban 
le  nem  mondott  időpontok  foglaltnak  minősülnek.  A  bejelentkezést  elmulasztó  pályázó 
pályázata csak az arra a napra visszaigazolt pályázatok átvételét követően vehető át.  
 
7.5. 
Az  Alap  kizárólag  a  teljességi  feltételeknek  (13.1.  pont)  és  az  átvétel  alkalmával 
ellenőrizendő érvényességi feltételeknek (12.1. pont) megfelelő pályázatokat veszi át.  
 

 

link to page 13 link to page 12 link to page 12 link to page 13 link to page 12 7.6. 
Amennyiben  az  Alap  a  pályázatot  nem  veszi  át,  tájékoztatja  a  pályázót,  hogy  a 
pályázat  beadására  nyitva  álló  határidőn  belül  jogosult  a  pályázatát  a  hibák,  hiányosságok 
kiküszöbölését követően ismételten benyújtani.  
 
7.7. 
A  pályázatok  átvétele  során  az  Alap  ellenőrzi,  hogy  a  pályázat  a  13.1.  pontban 
megjelölt  teljességi  feltételeknek,  valamint  a  12.1.  pontban  megjelölt  érvényességi 
feltételeknek  megfelel-e.  Az  Alap  az  átvételi  eljárás  során  jegyzőkönyvet  készít,  melyben 
tételesen  rögzíti  az  ellenőrzés  eredményét  az  esetleges  hibák  és  hiányosságok  tételes 
felsorolásával.  Az  átvételi  jegyzőkönyvet  mind  az  Alap  munkatársa,  mind  a  pályázó  (vagy 
meghatalmazottja) kézjegyével látja el. A pályázó az átvételi eljárás befejeztével megkapja az 
átvételi  jegyzőkönyv  másolati  példányát.  A  vizsgálat  során  az  Alap  csak  a  pályázat  eredeti 
példányának  megfelelőségét  a  zárt  másolati  példányok  számát  és  formáját  (CD/DVD) 
vizsgálja.  
 
7.8. 
Az  Alap  az  átvett,  azaz  teljes  és  az  átvételi  eljárás  során  ellenőrizhető  érvényességi 
feltételeknek  megfelelő  pályázatokat  nyilvántartásba  veszi.  Az  Alap  a  nyilvántartásba  vételt 
követően  ellenőrzi,  hogy  a  pályázat  az  ÁPF  12.2.  pontjában  megjelölt  érvényességi 
feltételeknek megfelel-e.  
 
 
8.  Pályázat zárt beadása 
 
8.1. 
Zárt  beadású  pályázati  eljárás  esetében  pályázatot  kizárólag  zárt,  a  pályázati  eljárás 
kódjával ellátott bontatlan csomagolásban lehet benyújtani a pályázati felhívásban megjelölt 
helyen,  beadási  határnapon  és  időben.  A  pályázatokat  nem  lehet  sem  postai,  sem 
elektronikus úton benyújtani.  
 
8.2. 
A pályázat átvételéről az Alap a nyilvántartási számot is tartalmazó átvételi igazolást 
állít ki.  
 
8.3. 
Az  átvett  pályázatokat  az  Alap  hivatali  helyiségében  az  adott  pályázati  eljárás 
bírálóbizottsági  elnöke  –  az  Alap  munkatársának  közreműködésével  –  bontja  fel  közjegyző 
jelenlétében.  A  pályázatok  bontásakor  a  bírálóbizottság  elnöke  ellenőrzi  a  teljességi 
feltételeknek  (13.1.)  és  a  bontás  alkalmával  ellenőrizendő  érvényességi  feltételeknek  (12.1. 
pont) való megfelelőséget.  
 
8.4. 
A  teljességi  feltételeknek  nem  megfelelő,  azaz  hiányos  pályázat  esetében  – 
amennyiben  szükséges  és  az  ÁPF,  valamint  a  pályázati  felhívás  alapján  lehetséges  –  a 
bírálóbizottság  elnöke  hiánypótlásra  szólítja  fel  a  pályázót.  Az  Alap  önkéntes  hiánypótlást 
nem fogad el. 
 
8.5. 
Hiánypótlásra  történő  felszólítás  az  egyes  pályázatok  tekintetében  kizárólag  egy 
alkalommal  lehetséges.  A  hiánypótlásra  felszólító  értesítést  az  Alap  a  pályázati 
eljárásban/fordulóban átvett összes pályázat bontását követő 5 munkanapon belül elektronikus 

 

link to page 11 link to page 8 úton  küldi  meg  a  pályázó  részére  úgy,  hogy  a  pályázónak  legalább  3  munkanap  álljon 
rendelkezésére a hiányzó dokumentumok pótlására.  
 
8.6. 
A  pályázati  kérelem  javítására,  kiegészítésére,  a  pályázati  díj  pótlására  hiánypótlási 
felszólítás  nem  adható  ki.  Hiánypótlás  csak  azon  dokumentumok  tekintetében  kérhető, 
melyek esetében ezt a pályázati felhívás megengedi.  
 
8.7. 
A hiánypótlás benyújtására a pályázati felhívásban megjelölt hiánypótlási határnapon 
és időben a 11. pontban meghatározott példányban a pályázat benyújtására előírt módon (8.1. 
pont) van lehetőség. A hiánypótlási nap elmulasztása esetén a pályázó igazolási kérelmet nem 
terjeszthet elő.  
 
8.8. 
Amennyiben hiánypótlási felszólítás tartozásmentességi igazolások csatolását írja elő, 
úgy ezen dokumentumok keltezése a hiánypótlást megelőző 30 napon belüli is lehet.  
 
8.9. 
A  hiánypótlás  keretében  átvett  dokumentumok  alapján  a  pályázat  teljességi  és 
érvényességi  vizsgálatát  a  bírálóbizottság  elnöke  közjegyző  jelenlétében  elvégzett  bontás 
során ellenőrzi.  
 
8.10.  A  bírálóbizottság  elnöke  a  bontásokat  követően  az  egyes  pályázatok  tekintetében 
nyilatkozik  azok  teljességéről  vagy  hiányosságáról,  valamint  arról,  hogy  a  bontás(ok)  során 
ellenőrizhető  érvényességi  feltételeknek  megfelelt-e  a  pályázat,  nyilatkozik  továbbá  arról, 
hogy  a  hibaüzenetet  tartalmazó  pályázati  kérelem  alkalmas-e  bírálatra.  Ezen  megállapítások 
alapján a bírálóbizottság elnöke a pályázat kizárását is javasolhatja.  
 
8.11.  A  zárt  beadású  pályázatok,  valamint  ezek  hiánypótlásának  bontásakor  közjegyzői 
okirat készül, mely tartalmazza a bontási eljárás eredményét és a bírálóbizottsági elnök által 
tett megállapításokat, javaslatokat.  
 
 
9.  Pályázat elektronikus úton történő benyújtása 
 
9.1. 
A  pályázati  felhívás  rendelkezhet  úgy,  hogy  a  pályázó  elektronikus  úton  is 
benyújthatja, vagy kizárólag elektronikus úton nyújthatja be pályázatát.  
 
9.2. 
Elektronikus  benyújtás  esetében  a  pályázó  pályázati  kérelmét  annak  mellékleteivel 
együtt a pályázati felhívásban megjelölt e-mail címre az abban megjelölt beküldési határidőig 
küldheti be.  
 
9.3. 
Amennyiben  a  pályázó  pályázatát  egy  pályázati  eljárásban/fordulóban  több 
alkalommal benyújtja, úgy az Alap az elsőként beérkező pályázatot tekinti végső változatnak, 
s minden további változatot automatikusan töröl a szerveréről, azok átvételre nem kerülnek.  
 

 

link to page 13 link to page 12 link to page 12 9.4. 
A  pályázó  automatikus  válaszüzenetben  tájékoztatást  kap  arról,  hogy  a  pályázata  az 
Alap rendszerébe megérkezett. 
 
9.5. 
Az  Alap  munkatársa  átvételi  eljárás  keretében  ellenőrzi,  hogy  a  beérkezett  pályázat 
megfelel-e  a  13.1.  pontban  megjelölt  teljességi,  valamint  a  12.1.  pontban  megjelölt 
érvényességi  feltételeknek.  Az  Alap  munkatársa  az  ellenőrzésről  és  annak  eredményéről 
jegyzőkönyvet  állít  ki,  melyet  a  pályázat  hivatali  időben  történő  beérkezése  esetén  az  azt 
követő munkanap végéig a pályázó részére e-mailben megküld.  
 
9.6. 
Amennyiben a pályázó hivatali időn kívüli időpontban nyújtja be pályázatát, úgy az a 
rákövetkező munkanapon beérkezett pályázatnak minősül.  
 
9.7. 
Az  Alap  csak  azon  pályázatok  átvételére  köteles,  melyek  az  átvételi  eljárás  során 
megfelelnek a vizsgálandó teljességi és érvényességi feltételeknek.  
 
9.8. 
Amennyiben  a  pályázat  átvételre  nem  kerül,  úgy  az  átvételi  jegyzőkönyv  tételesen 
tartalmazza  az  esetleges  hiányokat  és  hibákat.  A  pályázó  a  pályázati  felhívásban  megadott 
határidőig az átvételre alkalmatlan pályázatát ismételten benyújthatja.  
 
9.9. 
Az  Alap  az  átvett,  azaz  teljes  és  az  átvételi  eljárás  során  ellenőrizhető  érvényességi 
feltételeknek  megfelelő  pályázatokat  nyilvántartásba  veszi.  Az  Alap  a  nyilvántartásba  vételt 
követően  ellenőrzi,  hogy  a  pályázat  az  ÁPF  12.2.  pontjában  megjelölt  érvényességi 
feltételeknek megfelel-e.  
 
 
10.  Szinopszis benyújtása 
 
10.1.  Szinopszis  beadása  csak  azokban  a  pályázati  eljárásokban  kötelező,  ahol  erről  a 
pályázati felhívás kifejezetten rendelkezik.  
 
10.2.  A  szinopszist  kizárólag  elektronikus  úton  lehet  a  pályázati  felhívásban  megjelölt  e-
mail címre, az abban megadott időpontig benyújtani.  
 
10.3.  A pályázó által  határidőben beküldött  szinopszist az Alap  ellenőrzi, hogy  a pályázati 
felhívásban  megadott  szempontok  szerint  érdemi  vizsgálatra  alkalmas-e.  A  bírálóbizottság 
kizárólag az érdemi vizsgálatra alkalmas szinopszisokat értékeli. 
 
10.4.  A késve benyújtott szinopszisok automatikusan törlésre kerülnek.  
 
10.5.  A  szinopszisok  benyújtására,  darabszámára,  a  mellékletek  formátumára  vonatkozó, 
illetve egyéb speciális feltételeket az adott pályázati felhívás tartalmazza.  
 
10.6.  Amennyiben  a  pályázó  a  szinopszist  egy  pályázati  eljárásban/fordulóban  több 
alkalommal is megküldi a pályázati felhívásban megjelölt e-mail címre, úgy az Alap csak az 
10 
 

első  időpontban  beérkezett  szinopszist  ellenőrzi,  a  később  beérkezettek  a  szerverről  törlésre 
kerülnek.  
 
 
11.  A pályázat összeállítása 
 
11.1.  A pályázat a pályázó által az adott pályázati felhívásra benyújtott, az Alap honlapjáról 
letölthető formanyomtatvány  (pályázati kérelem), valamint a pályázati felhívásban megjelölt 
kötelezően benyújtandó mellékletek összessége.  
 
11.2.  A  pályázatot  1  papír  alapú  eredeti  és  az  adott  pályázati  felhívásban  meghatározott 
számú  CD/DVD  lemezre  mentett  másolati  példányban  kell  benyújtani  nyílt,  illetve  zárt 
beadású pályázati eljárásokban. A másolati példány az eredeti papír alapú példány szkennelt, 
elektronikus adathordozóra mentett változata.  
 
11.3.  A  pályázati  kérelem  kötelezően  benyújtandó  mellékleteit  a  pályázati  felhívás 
tartalmazza.  A  pályázati  kérelem  eredeti  példányához  a  hatósági  igazolások,  okiratok  30 
napnál nem régebbi eredeti, vagy közjegyző által hitelesített másolati példányát kell csatolni. 
Azon pályázati eljárások esetében, ahol a pályázati felhívás a hiánypótlásra lehetőséget ad, ott 
a  tartozásmentességi  igazolások  a  hiánypótlási  határnapot  megelőző  30  napra  is 
vonatkozhatnak.  
 
11.4.  Amennyiben  a  pályázati  felhívás  lehetővé  teszi,  hogy  a  pályázó  adott  pályázati 
eljárásban,  illetve  annak  egy  fordulójában  több  pályázatot  nyújtson  be,  elegendő  az  egyik 
eredeti  pályázati  kérelem  mellékleteként  csatolni  a  tartozásmentességi  igazolások  eredeti 
példányát  azzal,  hogy  a  többi  pályázati  kérelem  mellékleteként  másolatban  csatolt 
tartozásmentességi igazolásokon a pályázó feltünteti, hogy „A hatályos eredetivel mindenben 
megegyező  másolat”,  ellátja  keltezéssel  és  eredeti  aláírásával,  valamint  megjelöli  az  eredeti 
példányt  tartalmazó  pályázatot  („Az  igazolások,  okiratok  eredeti  példányai  a  ……….  című 
pályázatban találhatóak”). 
 
11.5.  Amennyiben a pályázati felhívás  szerződések  és  megállapodások csatolását  írja elő  a 
pályázat kötelezően benyújtandó mellékleteként, akkor ezen szerződéseket, megállapodásokat 
a  pályázati  kérelem  eredeti  példányához  elegendő  másolatban  csatolni,  ellátva  „A  hatályos 
eredetivel mindenben megegyező másolat” nyilatkozattal, keltezéssel és eredeti aláírással.  
 
11.6.  A  pályázat  első  dokumentuma  a  pályázati  kérelem,  melyet  a  pályázati  felhívásban 
megjelölt  kötelezően  benyújtandó  mellékletek  követnek.  A  pályázó  az  egyes 
dokumentumokon  köteles  egyértelműen  megjelölni,  hogy  azok  beadásával  mely 
kötelezettségét kívánja teljesíteni.  
 
11.7.  A másolati példányokra (CD/DVD-re) a pályázati kérelmet és a pályázati felhívásban 
rögzített  további  dokumentumokat  kell  egyértelműen  beazonosítható  módon  rámenteni.  A 
tartozásmentességi igazolások adathordozóra történő mentése nem szükséges. 
11 
 

11.8.  A  másolati  példányokat  egyenként  zárt  csomagolásban  kell  benyújtani  úgy,  hogy 
annak  sértetlensége  egyértelműen  megállapítható  legyen.  A  csomagoláson  csak  a  pályázati 
felhívásban szereplő pályázati eljárás kódját kell feltüntetni.  
 
11.9.  Elektronikusan benyújtandó pályázatok esetében az eredeti pályázatot PDF/JPEG/TIF 
formátumban  kell  mellékelni  az  e-mail  üzenetben.  A  támogatási  szerződés  megkötésével 
egyidejűleg  a  pályázó  köteles  az  elektronikusan  beküldött  pályázatának  minden  adatot 
tartalmazó  oldalát  kézjegyével  ellátni,  valamint  a  szkennelt  tartozásmentességi  igazolásokat 
eredetiben benyújtani.  
 
 

IV. 
PÁLYÁZATOK ELLENŐRZÉSE 
 
12. 

A pályázat érvényességi feltételei 
 
12.1.  Az átvételi eljárás/bontás során ellenőrizendő érvényességi feltételek.  
A pályázó  
a.)  a  pályázat  átvételének napján  megfelel a pályázati felhívásban megjelölt  pályázói 
körrel  szemben  támasztott  feltételeknek  (természetes  személy,  jogi  személy,  jogi 
személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság, egyesület, alapítvány), 
b.)  az  átvétel  napjánál  30  napnál  nem  régebbi  a  Nemzeti  Adó-  és  Vámhivatal  (a 
továbbiakban:  NAV)  által  kiadott  eredetinek  minősülő  nyomtatott  vagy 
elektronikus  együttes  adóigazolással,  vagy  az  eredeti  okirat  közjegyző  által 
hitelesített  másolatával,  vagy  az  adózók  köztartozásmentes  adatbázisából 
kinyomtatott  kivonattal  igazolja,  hogy  nincs  a  NAV  irányában  fennálló  lejárt 
köztartozása, 
c.)  az  átvétel  napjánál  30  napnál  nem  régebbi,  a  helyi  önkormányzat  által  kiadott 
eredeti  vagy  közjegyző  által  hitelesített  másolati  adóigazolással  igazolja,  hogy 
nincs a helyi önkormányzat irányában fennálló lejárt köztartozása,  
d.)   az  átvétel  napjánál  30  napnál  nem  régebbi  a  közös  jogkezelő  szervezetek  által 
kiadott  eredeti  dokumentummal  vagy  annak  közjegyző  által  hitelesített  másolati 
példányával  igazolja,  hogy  nincs  lejárt  szerzői,  vagy  szomszédos  jogdíjfizetési 
kötelezettsége,  
e.)   pályázata  az  átvétel  napján  megfelel  a  pályázati  felhívásban  előírt  a  pályázat 
átvétele, bontása alkalmával vizsgálandó egyéb érvényességi feltételeknek. 
 
12.2.  A  pályázatok  átvételét/bontását  követően  az  Alap  ellenőrzi  az  alábbi  érvényességi 
feltételeknek a pályázat átvételének napján való megfelelést: 
a.)  a  pályázó  nem  áll  csőd,  felszámolási,  végelszámolási,  illetve  a  megszüntetésére 
irányuló egyéb eljárás alatt, 
b.)  a pályázónak nincs a Médiatanáccsal szemben lejárt fizetési kötelezettsége, 
c.)  a pályázónak nincs támogatási szerződésekből eredően az Alappal szemben lejárt 
fizetési kötelezettsége, 
d.)  a pályázó nincs kizárva az Alap forrásai terhére kiírandó pályázati eljárásokból, 
12 
 

link to page 15


e.)  a pályázó ellenőrizhető és beazonosítható módon befizetett, a pályázathoz tartozó, 
a pályázat benyújtásakor hatályos pályázati díj táblázat  alapján kiszámolt, vagy a 
pályázati  felhívásban  meghatározott  pályázati  díja  a  19.2.  pontban  megjelölt 
bankszámlán  jóváírásra  került  a  pályázat  benyújtására  nyitva  álló 
határidőig/határnapig, 
f.)  a  pályázat/pályázó  megfelel  a  pályázati  felhívásban  a  nyilvántartásba  vett 
pályázatokkal szemben előírt egyéb érvényességi feltételeknek, 
 
12.3.  Az  Alap  munkatársai  a  pályázatok  átvételét/bontását  követően  ellenőrizendő 
érvényességi  feltételeknek  való  megfelelést  a  Nemzeti  Média-  és  Hírközlési  Hatóság 
Hivatalának  nyilvántartásai,  az  Alap  nyilvántartásai,  valamint  egyéb  közhiteles 
nyilvántartások alapján vizsgálják meg. 
 
 
13. 
Teljességi feltételek 
 

13.1.  A pályázat átvételekor/bontásakor a pályázatnak az alábbi teljességi feltételeknek kell 
megfelelnie. 
A pályázat teljes, ha 
a.)  a pályázó a pályázati kérelmet  
  a  honlapon  megjelentetett,  az  adott  pályázati  felhíváshoz  tartozó 
formanyomtatványon, átszerkesztés nélkül, 
  annak minden munkalapját egyértelműen, értelemszerűen kitöltve, 
  annak  minden  nyomtatott  oldalát  dátummal  és  cégszerű  aláírással 
ellátva adta be és  
b.)  a pályázati kérelem nem tartalmaz szöveges hibaüzenetet és 
c.)  a  pályázati  kérelem  eredeti  példányához  csatolja  az  adott  pályázati  felhívásban 
kötelezően benyújtandó mellékleteket a 11. pontban megjelölt eredeti és másolati 
példányszámban, annak megfelelően összeállítva, 
d.)  a pályázati felhívásban esetlegesen megjelölt egyéb teljességi feltételnek megfelel. 
 
 
V.  PÁLYÁZAT KIZÁRÁSA 
 
14. 
Az  érvényességi,  illetve  a  teljességi  feltételeknek  nem  megfelelő  pályázatok 
kizárásáról  a  Médiatanács  dönt.  A  Médiatanács  által  kizárt  pályázatok  benyújtóit  az  Alap  a 
döntéstől  számított  8  munkanapon  belül  elektronikus  úton  értesíti  a  kizárásról.  A  kizárt 
pályázatokat a bírálóbizottság nem bírálja el, azokról ajánlást nem készít 
 
 
VI.  PÁLYÁZAT VISSZAVONÁSA, MÓDOSÍTÁSA 
 
15. 

A pályázó a pályázatát visszavonhatja, de a Médiatanács az adott eljárásra megfizetett 
pályázati díjat nem téríti vissza.  
13 
 

16. 
A  pályázó  a  pályázatát  módosíthatja  abban  az  esetben,  ha  azt  a  pályázati  felhívás 
kifejezetten  megengedi.  A  módosítás  lehetőségét  és  annak  feltételeit,  módját  az  adott 
pályázati felhívás tartalmazza.  
 
 

VII. 
A BÍRÁLÓBIZOTTSÁG 
 
17. 
A Bírálóbizottság összetétele 
 
17.1.  A bírálóbizottság személyi összetétele nyilvános, az Alap honlapján megtekinthető. 
 
17.2.  A  bírálóbizottság  elnökből  és  legalább  két  tagból  áll.  Az  elnököt  és  a  tagokat  a 
Médiatanács elnökének javaslatára a Médiatanács választja meg vagy nevezi ki meghatározott 
időtartamra.  Az  elnök  és  a  tagok  újraválaszthatóak,  illetve  újból  kinevezhetőek.  A  helyi 
televíziós  és  helyi  rádiós  állandó  műsorszámok  támogatását  célzó  pályázati  eljárások 
bírálóbizottságának  tagjai  közül  egy  tagnak  televíziós,  egy  tagnak  rádiós  szakmai 
tapasztalatokkal kell rendelkeznie.  
 
17.3.  Valamennyi  bírálóbizottság  létrehozására  és  működésére  –  az  egyes  pályázati 
eljárások  sajátosságaiból  adódó  esetleges  eltérések  mellett  –  ugyanazok  a  szabályok 
vonatkoznak. A bírálóbizottság működésének részletes szabályait a  bírálóbizottsági Ügyrend 
tartalmazza.  
 
17.4.  A bírálóbizottság akkor határozatképes, ha az elnök és legalább két tag az ülésen jelen 
van.  A  bírálóbizottság  döntéseit  nyílt  szavazással,  egyszerű  szótöbbséggel  hozza.  A 
bírálóbizottságban az elnöknek és a tagoknak egy  szavazata van, szavazategyenlőség esetén 
az elnök szavazata dönt.  
 
17.5.  A  bírálóbizottsági  ülések  megtartására  az  Alap  hivatali  helyiségében  kerül  sor.  A 
bírálóbizottsági ülések és az azokról készített jegyzőkönyvek nem nyilvánosak.  
 
 
18. 

A pályázatok értékelése 
 
18.1.  A  Médiatanács  által  választott  tagokból  álló  bírálóbizottság  végzi  a  pályázatok 
bírálatát,  illetve  a  szinopszisok  értékelését  a  pályázati  felhívásban  megjelölt  szempontok 
szerint.  
 
18.2.  A  bírálóbizottság  a  pályázó  által  benyújtott  pályázat,  illetve  a  pályázati  felhívástól 
függően  a  szinopszis,  valamint  a  konzultáció  alapján  alakítja  ki  véleményét,  értékelését.  A 
bírálóbizottság  az  általa  értékelt  pályázatokról  indokolással  ellátott  bírálóbizottsági  ajánlást 
készít, melyben javaslatot tesz a pályázó támogatására, vagy a támogatási igény elutasítására. 
A  pályázó  támogatása,  illetve  a  támogatási  igény  elutasítása  tárgyában  a  Médiatanács 
14 
 

határozattal  dönt.  Amennyiben  a  pályázat  forráshiány  miatt  nem  támogatható,  úgy  a 
bírálóbizottság ajánlását nem köteles indokolni.  
 
18.3.  A bírálóbizottság ajánlásának megtételére, illetve  a Médiatanács döntésére vonatkozó 
határidőket az adott pályázati felhívás rögzíti.  
 
18.4.  A bírálóbizottság a pályázat értékelése során – amennyiben a pályázati felhívás alapján 
lehetőség van rá – az ajánlásban javasolhatja a pályázat módosítását.  
 
18.5.  A bírálóbizottság tagjai e minőségükben nem utasíthatóak. A bírálóbizottság munkáját 
az Alap munkatársai az Ügyrendben megjelölt módon és mértékben segítik.  
 
 
VIII.  A PÁLYÁZATI DÍJ 
 
19. 
A pályázati díj összege, megfizetése 
 
19.1.  A pályázó a pályázat benyújtására nyitva álló határidő utolsó beadási napjáig/beadási 
határnapig  köteles  átutalással  teljesíteni  az  Alap  honlapján  megjelentett  hatályos  pályázati 
díjtábla  alapján  kiszámolt,  vagy  a  pályázati  felhívásban  meghatározott  pályázati  díjat, 
amennyiben a meghirdetett pályázati eljárásban pályázati díj megfizetését írja elő a felhívás. 
A pályázati díj teljesítésének időpontja a fogadó számlán történő jóváírás napja. A pályázati 
díjat annak teljesítési időpontjában hatályos jogszabályban meghatározott mértékű áfa terheli.  
 
19.2.  A  pályázati  díj  akkor  tekinthető  teljesítettnek,  ha  a  bruttó  pályázati  díj  összege  a 
Nemzeti  Média-  és  Hírközlési  Hatóság  Médiatanácsa  Magyar  Államkincstárnál  vezetett 
10032000-00295141-00000024  számú  számláján  jóváírásra  került.  Külföldről  történő  utalás 
esetében fel kell tüntetni az alábbi adatokat is: SWIFT: MANEHUHB; IBAN HU20 1003200-
00295141-00000024.  
 
19.3.  Az átutalási megbízás közlemény rovatában minden esetben fel kell tüntetni a pályázó 
nevét,  a  pályázati  eljárás  kódját,  egy  eljárásban  több  pályázat  benyújtása  esetén  a 
filmalkotás/műsorszám tervezett címét, illetve a médiaszolgáltatás állandó megnevezését.  
 
19.4.  Az  átutalási  megbízáson  a  jogosult  neve  rovatban  az  NMHH  Médiatanácsa 
megnevezést kell feltüntetni.  
 
19.5.  Az Alap nem vállal felelősséget azért, hogy a pályázó által nem megfelelően kitöltött 
átutalási  megbízás  alapján,  az  átutalt  pályázati  díj  összege  nem  azonosítható  be  a  pályázó 
személyével, valamint a pályázati eljárással, és ezért az ellenőrzés során az Alap a pályázati 
díj hiányát állapítja meg.  
 
 
 
15 
 

link to page 16 link to page 16 20. 
A pályázati díj megfizetése, visszatérítése 
 
20.1.  A  hatályos  pályázati  díjtábla  alapján  a  pályázó  által  az  adott  eljárásban/fordulóban 
befizetett pályázati díjat a Médiatanács nem téríti vissza.  
 
20.2.  A 20.1. pontban megjelölt szabály alól kivétel:  
 
a.)  amennyiben  a  bírálóbizottság  ajánlása  alapján  a  Médiatanács  döntése  szerint 
forráshiány  miatt  a  pályázó  pályázata  nem  részesül  támogatásban,  úgy  a 
Médiatanács  döntésétől  számított  15  munkanapon  belül  az  Alap  intézkedik  a 
hatályos pályázati díj 75 %-nak visszatérítése tárgyában, 
b.)  amennyiben a pályázó által pályázati díj címén átutalt összeg több mint 100,-Ft-tal 
meghaladja  a  fizetendő  pályázati  díj  összegét,  úgy  a  pályázati  eljárás  folyamán  e 
tárgyban  hozott  Médiatanács  döntésétől  számított  15  munkanapon  belül  az  Alap 
intézkedik a túlfizetés összegének visszatérítéséről, 
c.)  amennyiben a pályázó a pályázati díjat befizette, de az utaláson megjelölt pályázati 
eljárásban, illetve annak fordulójában mégsem nyújtott be pályázatot, úgy a pályázó 
írásbeli kérelmére az Alap intézkedik a pályázati díj visszautalása tárgyában, 
d.)  a pályázati eljárás lezárását követően az Alap 15 munkanapon belül intézkedik azon 
pályázati  díjak  visszautalása  tárgyában,  amelyekhez  az  adott  eljárásban  nem 
nyújtottak be pályázatot.  
 
20.3.  Amennyiben  a  pályázati  felhívás  lehetőséget  biztosít  a  pályázat  módosítására,  úgy  a 
pályázó  által  az eljárás fordulójában már megfizetett  pályázati díjat  a módosítás fordulójára 
már  nem  kell  újból  megfizetni.  A  pályázat  módosítása  esetében  is  alkalmazandó  a  20.2. 
pontban megjelölt visszatérítési szabály.  
 
20.4.  A  pályázati  felhívás  a  pályázati  díj  hiányos,  illetve  késedelmes  megfizetése  esetére 
jelen szabályzattól eltérő szabályokat állapíthat meg.  
 
20.5.  Amennyiben a pályázati eljárás több fordulóból áll és a keretösszeg kimerüléséig lehet 
rá  pályázni  úgy  azon  pályázók,  akik  pályázatot  nyújtottak  be,  de  a  keretösszeg  kimerülése 
miatt  pályázatuk  (nem  módosított  pályázat)  bírálóbizottsági  bírálatra  nem  került,  a 
pályázatukhoz tartozó már megfizetett teljes pályázati díjuk visszautalása tárgyában az Alap 
az eljárás lezárását követő 15 munkanapon belül intézkedik.  
 
 
IX. 
TÁMOGATÁS ÖSSZEGE, FOLYÓSÍTÁSA ÉS A TÁMOGATÁSI 
SZERZŐDÉS, DE MINIMIS TÁMOGATÁS 
 
21.  A támogatás összege, folyósítása 
 
21.1.  A  Médiatanács  az  Alap  közreműködésével  az  egyes  pályázati  eljárások 
kedvezményezettjeinek  támogatást  nyújt  a  pályázatban  megjelölt  cél  megvalósításához.  A 
16 
 

kedvezményezetté nyilvánított pályázó a kedvezményezetté nyilvánításból eredő, valamint a 
támogatási szerződés alapján szerzett jogai és teljesítési kötelezettsége személyhez kötött, az 
át nem ruházható, kivéve a jogutódlás esetét.  
 
21.2.  Az  Alap  a  bírálóbizottság  ajánlása  alapján  meghozott  médiatanácsi  döntés 
eredményéről a döntéstől számított 8 munkanapon belül elektronikus úton értesíti a pályázót.  
 
21.3.  A  Médiatanács  a  támogatási  cél  megvalósításához  szükséges,  a  pályázó  által  a 
kérelemben  megjelölt  tervezett  összköltségnek  legfeljebb  a  pályázati  felhívásban 
meghatározott százalékában nyújt támogatást. 
 
21.4.  A pályázónak a pályázati eljárás során és/vagy a támogatási szerződés megkötésének 
feltételeként igazolnia kell, hogy az elnyert támogatás összegével együtt rendelkezésére áll a 
támogatási cél maradéktalan megvalósításához szükséges összeg.  
 
21.5.  Amennyiben  a  támogatási  cél  megvalósulását  követően  annak  a  végleges  kiadásokra 
vonatkozó  tényleges  bekerülési  költsége  nem  éri  el  a  költségtervben  tervezett  költségek 
pályázati  kérelemben  rögzített  összegét  (tervezett  összköltség),  akkor  a  kedvezményezett  is 
csak  abban  az  arányban  jogosult  a  megítélt  támogatásra,  amekkora  hányada  a  tényleges 
bekerülési  költség  a  tervezett  összköltségnek.  A  különbözetet  a  Médiatanács  nem  utalja  át, 
illetve a már átutalt összeg megfelelő hányadát visszaköveteli.  
 
21.6.  A  bírálóbizottság  ajánlása  alapján  a  Médiatanács  a  pályázó  által  a  pályázatában 
megjelölt  igényelt  támogatási  összeg  tekintetében  dönt  a  támogatás  odaítéléséről,  vagy 
elutasításáról.  A  bírálóbizottság  az  igényelt  támogatási  összegnél  kevesebb  összeget  csak 
akkor jelölhet meg az ajánlásában, ha a pályázati felhívás alapján erre lehetősége van.  
 
21.7.  Az  Alap  –  amennyiben  a  pályázati  felhívás  másként  nem  rendelkezik  –  a  megítélt 
támogatást  annak  legfeljebb  80%-áig  folyósítja  előfinanszírozásként.  A  megítélt  támogatás 
első  részlete  a  támogatási  szerződés  támogató  általi  aláírását  követő  10.  munkanapon  belül 
kerül folyósításra.  
 
21.8.  A  támogatási  összeg  előfinanszírozásként  nem  folyósított  hányadát  az  Alap  a 
támogatási cél megvalósulásáról szóló beszámoló elfogadását követően utófinanszírozásként 
folyósítja a beszámoló elfogadását követő 10 munkanapon belül.  
 
21.9.  A  támogatás  folyósítására  kizárólag  a  támogató  és  a  kedvezményezett  közötti 
támogatási  szerződés  valamennyi  fél  általi  aláírását  követően  kerülhet  sor,  amennyiben  a 
kedvezményezett megfelel a támogatási szerződésben rögzített folyósítási feltételeknek.  
 
21.10.  A  támogató  a  támogatást  a  pályázati  kérelemben  és  a  támogatási  szerződésben 
megjelölt támogatást fogadó számlaszámra utalja át.  
 
17 
 

21.11.  A  támogatás  kifizetésének,  felhasználásának  és  elszámolásának  szabályait  a 
Médiatanács által elfogadott és az Alap honlapján az adott pályázati eljárás oldalán közzétett 
formaszerződés és annak mellékletei rögzítik. A formaszerződés előírásaitól és mellékleteitől 
eltérni nem lehet.  
 
 
22.  A támogatási szerződés  
 
22.1.  A  támogatási  szerződést  a  kedvezményezett  az  Alap  hivatalos  helyiségében 
személyesen,  vagy  teljes  bizonyító  erejű  magánokiratba  foglalt  meghatalmazás  alapján  a 
meghatalmazott  személy  útján  írja  alá.  A  támogatási  szerződés  megkötésekor  a 
kedvezményezett  részéről  aláíró  személy  köteles  képviseleti  jogosultságát  a  megfelelő 
okiratokkal  igazolni  (személyi  igazolvány,  meghatalmazás,  aláírási  címpéldány/aláírás-
minta).  
 
22.2.  A  kedvezményezett  a  támogatási  szerződés  aláírásának  időpontját  az  Alap 
munkatársával  egyezteti.  A  kedvezményezett  a  támogatási  szerződés  aláírására  legkésőbb  a 
Médiatanács  döntésének  meghozatalától  számított  30  napon  belül  jogosult.  A  pályázati 
felhívás ennél rövidebb aláírási határidőt is meghatározhat. Amennyiben a kedvezményezett 
az  aláírásra  nyitva  álló  határidőt  neki  felróható  okból  elmulasztja,  úgy  őt  a  Médiatanács  a 
támogatási  szerződés  megkötésének  szándékától  elállónak  tekinti  és  a  szerződési  ajánlatát 
visszavonja. A határidő jogvesztő, elmulasztása esetén igazolási kérelemnek nincs helye. 
 
22.3.  A  támogatási  szerződés  megkötésének  feltétele,  hogy  a  kedvezményezett  az  alábbi 
dokumentumokat legkésőbb a szerződés aláírásával egyidejűleg az Alap részére átadja:  
a.) 
amennyiben  a  pályázati  felhívás  előírja,  vagy  a  kedvezményezett  önkéntesen 
vállalta  a  könyvvizsgáló  alkalmazását,  úgy  a  könyvvizsgáló  megbízást  elfogadó 
nyilatkozata (a támogatási szerződés mellékletét képező formanyomtatványon), 
b.) 
amennyiben  a  Médiatanács  által  elfogadott  ajánlás  előírja,  úgy  az  igazolandó 
fedezethányad  rendelkezésre  állását  tanúsító,  a  kedvezményezett  számlavezető 
hitelintézete által kibocsátott 30 napnál nem régebbi igazolás vagy számlakivonat,  
c.) 
amennyiben  a  kedvezményezett  adataiban  a  pályázat  benyújtását  követően 
változás  következett  be,  úgy  a  kedvezményezett  30  napnál  nem  régebbi  eredeti, 
hatályos jogi alapdokumentuma, 
d.) 2   amennyiben  a  kedvezményezett  tulajdonosi  szerkezetében  társaság  is  szerepel,  a 
társaság  magánszemélyig  lebontott  cégkivonatait  –  külföldi  cég  esetében  annak 
hiteles fordítását – eredeti példányban, 
e.) 
amennyiben  a  kedvezményezett  cégjegyzékben  nem  szereplő  szervezet 
(egyesület,  alapítvány  stb.),  úgy  a  hatályos  jogi  alapdokumentum  és  az  eredeti 
aláírási címpéldány/aláírás-minta bemutatása minden esetben kötelező, 
f.) 
az  elektronikusan  beküldött  pályázat  szkennelt  tartozásmentességi  igazolások 
eredeti példányait, 
g.) 
egyéb, a pályázati felhívásban megjelölt dokumentum. 
                                                 
2  Beiktatta a Médiatanács 24/2014. (I. 14.) számú döntésével 
Hatályos: 2014. január 16-ától 
18 
 

22.4.3  A  támogatási  szerződés  aláírására  nem  jogosult  az  a  kedvezményezett  vállalkozás, 
amelynek  közvetett  és  közvetlen  tulajdonosi  háttere  annak  valamennyi  tulajdonosáig 
(természetes  személyig  vagy  további  tulajdonossal  nem  rendelkező  vállalkozás  esetén  az 
utolsó  tulajdonos  személyéig  lebontva)  nem  állapítható  meg,  nem  vezethető  le.  A 
Médiatanács  a  pályázatot  kizárja  az  eljárásból,  valamint  a  kedvezményezetett  és  az  őt 
képviselő  személyt  meghatározott  időre  kizárhatja  az  Alap  pályázati  eljárásaiban  való 
részvételből. 
 
22.5.  A támogatási szerződés  a támogató  által történő aláírás napján jön létre. A szerződés 
támogatói  aláírását  követően  az  Alap  postai  úton  küldi  meg  a  szerződés  egy  példányát  a 
kedvezményezett részére. 
 
22.6.  Az  Alap  a  támogatási  szerződésben  vállalt  kötelezettségek  teljesítését  ellenőrzi, 
melynek  során  a  kedvezményezett  köteles  az  Alappal  együttműködni.  Együttműködési 
kötelezettsége körében köteles a szükséges információkat, adatokat, dokumentumokat az Alap 
által megjelölt határidőben rendelkezésre bocsátani és – amennyiben szükséges – a helyszíni 
ellenőrzés feltételeit biztosítani.  
 
22.7.  A  támogatás  elszámolásakor  a  kedvezményezett  más  támogatásokból  finanszírozott 
kifizetések  bizonylatait  nem  vonhatja  be,  és  a  Médiatanács  által  megítélt  támogatásból 
fedezett  kifizetések  bizonylatait  más  támogatások  felhasználásának  igazolásához  nem 
használhatja fel.  
 
22.8.  A  támogatási  cél  megvalósítása  során  felmerült  költségekről,  a  támogatás 
szerződésszerű  felhasználásáról  a  kedvezményezett  a  támogatási  szerződésben  rögzített 
előírások és határidők szerint köteles elszámolni.  
 
22.9.  A  támogatási  szerződés  teljesítésére,  valamint  a  nem  vagy  nem  megfelelő  teljesítés 
jogkövetkezményeire a támogatási szerződés rendelkezései mellett a Ptk. vonatkozó szabályai 
irányadóak.  
 
22.10.  A  kedvezményezett  köteles  a  támogatással  kapcsolatos  dokumentumokat,  valamint 
azon  dokumentumokat  melyek  a  támogatás  2012/21  EU  bizottsági  határozattal  való 
összeegyeztethetőségét  alátámasztják  a  támogatás  megítéléséről  szóló  médiatanácsi  döntés 
napjától számított 10 évig megőrizni.  
 
 
23.  De minimis támogatás  
 
23.1.  De  minimis  (a  továbbiakban:  csekély  összegű)  támogatásokat  kizárólag  az  Európai 
Közösséget  létrehozó  Szerződés  87.  és  88.  cikkelyének  a  de  minimis  támogatásokra  való 
alkalmazásáról szóló 2006. december 15-i 1998/2006/EK bizottsági rendelet – HL L sorozat 
                                                 
3  Beiktatta a Médiatanács 24/2014. (I. 14.) számú döntésével 
Hatályos: 2014. január 16-ától 
19 
 

379/5  2006.  12.  28.  –  (a  továbbiakban:  1998/2006/EK  bizottsági  rendelet)  szabályai  alapján 
lehet nyújtani.  
 
23.2.  Egy vállalkozásnak, bármely forrásból, csekély  összegű támogatási jogcímen odaítélt 
támogatás támogatástartalma – három pénzügyi év vonatkozásában (a pályázat benyújtásának 
pénzügyi  évében,  valamint  az  azt  megelőző  két  pénzügyi  évben)  –  nem  haladhatja  meg  a 
200.000 eurónak megfelelő forintösszeget.  
 
23.3.  A csekély összegű támogatás ugyanazon elszámolható költségek vonatkozásában nem 
halmozható  állami  támogatással,  amennyiben  az  így  halmozott  összeg  meghaladná  a 
támogatási intenzitás a Bizottság 800/2008/EK általános csoportmentességi rendeletében vagy 
az Európai Bizottság jóváhagyó határozatában meghatározott mértéket.  
 
23.4.  Csekély összegű támogatás a nehéz helyzetben lévő vállalkozásoknak nem nyújtható. 
A  kedvezményezett  köteles  a  támogatáshoz  kapcsolódó  okiratokat  és  dokumentumokat  az 
odaítélést követő 10 évig megőrizni és az Alap felszólítása esetén azokat bemutatni.  
 
23.5.  A pályázati felhívás tartalmazza, hogy az elnyerhető támogatás rendelkezik-e csekély 
összegű támogatástartalommal. Vissza nem térítendő támogatás esetében a támogatástartalom 
megegyezik a támogatás összegével.  
 
23.6.  A  pályázó  a  pályázati  kérelemben,  illetve  külön  okiratban  nyilatkozik  arról,  hogy  a 
pályázat  benyújtásának  pénzügyi  évében  és az azt  megelőző két  pénzügyi  évben részesült-e 
csekély összegű támogatásban. A nyilatkozatban fel kell tüntetni a támogatás nyújtóját, illetve 
a támogatás forintban kifejezett összegét. 
 
 
X. JOGORVOSLATOK 
 
24.  Felülvizsgálati kérelem 
 
24.1.  A  pályázó  az  adott  pályázati  eljárásban  az  Alap  eljárása  során  észlelt  eljárási  hibára 
hivatkozva felülvizsgálati kérelmet terjeszthet elő.  
 
24.2.  Felülvizsgálati  kérelmet  az  adott  pályázati  eljárásban,  illetve  annak  fordulójában  a 
támogatási  szerződés  megkötésére  nyitva  álló  határidőn  belül  jogosult  előterjeszteni  a 
pályázó.  A  felülvizsgálati  kérelem  előterjesztésére  nyitva  álló  határidő  jogvesztő, 
elmulasztása esetén igazolási kérelemnek nincs helye.  
 
24.3.  A  felülvizsgálati  kérelemben  meg  kell  jelölni  a  pályázó  által  sérelmezett  döntést, 
megállapítást  vagy  eljárási  hibát,  illetve  a  kérelemhez  mellékelni  kell  az  annak  igazolására 
szolgáló  adatokat, dokumentumokat.  A felülvizsgálati kérelmet  az Alaphoz kell megküldeni 
e-mail üzenetben és ezzel egyidejűleg postai úton az aláírt eredeti példányt.  
 
20 
 

24.4.  A  felülvizsgálati  kérelemben  a  pályázónak  határozott  kérelmet  kell  előterjesztenie  a 
felülvizsgálat  eredményére  vonatkozóan.  A  Médiatanács  a  felülvizsgálati  kérelemben 
előadottakhoz  kötve  van.  Amennyiben  abban  a  pályázati  eljárásban  illetve  fordulóban, 
melyben  a  pályázó  felülvizsgálati  kérelmet  terjesztett  elő  a  bírálóbizottság  már  meghozta 
ajánlását,  a  felülvizsgálati  kérelem  eredménye  nem  vonatkozhat  a  pályázat  bírálóbizottsági 
ajánlásának pótlására, azaz az érdemi bírálatra.  
 
 
25.  Méltányossági kérelem  
 
25.1.  A kedvezményezett méltányossági kérelmet terjeszthet elő. 
 
25.2.  A  Médiatanács  a  méltányossági  kérelem  elbírálása  során  figyelembe  veszi  a 
kedvezményezett által előadott tényeket, a felróhatóság mértékét, és a kötelezettség nem vagy 
nem szerződésszerű teljesítésének súlyosságát.  
 
25.3.  A Médiatanács az ügy összes körülményének tisztázását követően a kedvezményezett 
és az Alap által rendelkezésre bocsátott információk és adatok alapján mérlegelési jogkörében 
eljárva  hozza  meg  döntését.  A  Médiatanács  a  méltányossági  kérelmet  elutasíthatja  illetve 
részben vagy egészben helyt adhat neki.  
 
25.4.  A méltányossági  kérelem  tárgyában hozott döntés ellen további jogorvoslatnak helye 
nincs.  
 
 
XI.  ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK 
 
Beadási  határidő:  
nyílt  beadású  pályázati  eljárások  esetében  a  pályázati  felhívásban 
megjelölt időpontig terjedő azon időszak, melynek tartama alatt pályázat/szinopszis az Alap 
részére benyújtható.  
 
Beadási  határnap:  
zárt  beadású  pályázati  eljárásban  az  a  nap,  amelyen  az  Alap  a 
pályázatokat átveszi.  
 
Bírálóbizottsági  ajánlás:  
a  Médiatanács  részére  benyújtott,  indokolással  ellátott  írásos 
dokumentum,  melyben  a  bírálóbizottság  javasolja  az  értékelt  pályázat  alapján  a  pályázó 
támogatását vagy a pályázó támogatási igényének elutasítását. 
 
Cégszerű  aláírás:  
a  pályázó  kézzel  vagy  géppel  előírt,  előnyomott  vagy  nyomtatott  teljes 
vagy  rövidített  elnevezése  fölé  a  pályázó  ügyvezetője/képviselője  nevét  az  aláírási 
címpéldánynak/aláírás-mintának megfelelően írja alá. 
 
Forráshiányos pályázat: 
olyan pályázat, melyet a Médiatanács a támogatásra meghatározott 
keretösszeg kimerülése miatt nem részesít támogatásban. 
21 
 

Hivatali idő: hétfőtől csütörtökig 9 órától 16 óráig; pénteken 9 órától 13 óráig.  
 
Hiánypótlási  határnap:  
zárt  beadású  pályázati  eljárás  esetében  a  hiánypótlás  benyújtására 
rendelkezésre álló nap.  
 
Jogi  alapdokumentum:  
a  pályázó  létezését  igazoló  okirat,  mely  lehet:  cégkivonat,  bírósági 
végzés, illetve igazolás, kivonat, egyéni vállalkozói igazolvány, személyi igazolvány, Magyar 
Államkincstár Területi Igazgatóságának igazolása. 
 
Kedvezményezett:  
az  a  pályázó,  akit  a  Médiatanács  a  pályázata  alapján  támogatásban 
részesít.  
Konzultáció: az a megbeszélés melynek  során a  producernek és a rendezőnek módjában áll 
szinopszisát,  annak  megvalósíthatóságát  a  bírálóbizottság  előtt  védeni,  erősíteni,  de  ezt 
kizárólag szóbeli meggyőzés útján teheti. Továbbá lehetősége van a pályázónak a filmalkotás 
költségvetésének realitásáról, annak esetleges módosításáról a bírálóbizottsággal konzultálni. 
A  konzultációról  hangfelvétel  és  tartalmi  összefoglaló  készül,  amely  nem  nyilvános.  A 
bírálóbizottság a szinopszis, a pályázat értékelése és a konzultáció során kialakított álláspontja 
alapján összegzi véleményét és készíti el értékelését, ajánlását. 
 
Megismételt benyújtás:  amennyiben a nyílt  beadású pályázati eljárásban az átvételi eljárás 
során  az  Alap  a  pályázatot  nem  tudja  átvenni,  úgy  a  pályázó  ismételten  benyújthatja 
pályázatát, melynek átvételére megismételt átvételi eljárás keretében kerül sor.  
 
Módosított  pályázat:  a  bírálóbizottság  ajánlásának  megfelelően  átdolgozott,  javított, 
kiegészített  pályázat.  A  módosított  pályázat  benyújtására  vonatkozó  rendelkezéseket  a 
pályázati felhívás tartalmazza.  
 
Pályázat:  az  Alap  honlapjáról  letölthető  pályázati  kérelem  és  a  pályázati  felhívásban 
megjelölt mellékletek összessége.  
 
Pályázati  eljárás  fordulója:  
a  pályázati  felhívásban  rögzített  beadási  és  bírálati  időszak, 
melyet a Médiatanács kedvezményezetté nyilvánító döntése zár le.  
 
Pályázati  felhívás:  
a  Médiatanács  által  elfogadott  dokumentum,  mely  az  adott  pályázati 
eljárás  lényeges  elemeit  tartalmazza  az  ÁPF-től  eltérő,  illetve  speciális  rendelkezésekkel 
együtt. A pályázati felhívás az Alap honlapjáról letölthető.  
 
Pályázati kérelem: az Alap honlapjáról letölthető formanyomtatvány, mely a pályázat része.  
 
Pályázati űrlap: az Alap honlapjáról letölthető formanyomtatvány, mely a szinopszis része.  
 
Szinopszis: 
az Alap honlapjáról letölthető pályázati űrlap és a pályázati felhívásban megjelölt 
mellékletek összessége.  
 
22 
 

Tartozásmentességi  igazolások:  azon  igazolások,  melyek  tanúsítják,  hogy  a  pályázónak 
nincs köztartozása (NAV, helyi önkormányzat, közös jogkezelő által kiállított igazolás).  
 
Támogatott  ráfordítási  arány:  
az  igényelt  támogatás  (T)  és  a  tervezett  összköltség  (K) 
hányadosa (a továbbiakban: TRA). TRA % = T/K x 100 
 
Tartalmi értékelés: az adott pályázati felhívásban megadott mindazon értékelési szempontok 
szerinti  bírálat,  melyek  alapján  a  bírálóbizottság  a  pályázatokat  minősíti,  értékeli  és  az 
ajánlását meghozza. 
 
 
XII. 
HATÁLYBALÉPÉS ÉS ÁTMENETI RENDELKEZÉSEK 
 
26.1.  Jelen ÁPF a Médiatanács 24/2014. (I. 14.) számú döntése alapján lép hatályba. 
 
26.2.  Az  Alap  által  korábban  közzétett  ÁPF-ek  a  hatályuk  alatt  meghirdetett  pályázati 
eljárások lezárultával hatályukat vesztik. 
 
23