Tisztelt Soproni Egyetem!

Az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (Infotv.) alapján közérdekű adatigényléssel élek az alábbi, a Hallgatói Követelményrendszerben (HKR) és más egyetemi szabályzatokban hivatkozott, de a honlapon jelenleg nem vagy nem beazonosíthatóan fellelhető dokumentumokra vonatkozóan. Kérem, hogy a kért adatokat elektronikusan (kereshető PDF vagy szerkeszthető formátum) megküldeni szíveskedjenek.

1) „NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzat”

Kérem a hatályos teljes szövegét, azonosító adataival (címe, ügyszám/iktatószám, elfogadó szerv, hatálybalépés időpontja, módosítások, jelenlegi hatályállapot).

Kérem megjelölni a közzétételi helyet (pontos oldal/URL).

Amennyiben nincs külön ilyen szabályzat, kérem írásbeli nyilatkozatukat, hogy mely dokumentum(ok) helyettesítik (pl. HKR melléklete, ETK eljárásrend, Informatikai Biztonsági Szabályzat, Iratkezelési Szabályzat), és mióta.

2) „ETK eljárásrend(ek)”

Kérem az ETK saját eljárásrendjei (beiratkozás, bejelentkezés, vizsgaszervezés, vizsgaidőpont-kezelés, kérelemkezelés/NEPTUN-űrlapok, díjbefizetés stb.) teljes és hatályos listáját 2020.08.01.–2025.10.31. között, minden tételnél:

pontos cím, verzió/dátum, elfogadó szerv (ki hagyta jóvá), hatálybalépés és hatályosság, közzétételi hely.

Kérem az összes jelenleg hatályos ETK-eljárásrend szövegét is.

3) „Neptun-FIR Tanulmányi Szabályzat”

A HKR lábjegyzeteiben hivatkozott „Neptun-FIR Tanulmányi Szabályzat” esetében kérem:

létezik-e önálló, elfogadott dokumentum; ha igen, kérem a teljes szöveget és a fenti metaadatokat + közzétételi helyet;

ha nem készült el / hatályon kívül helyezték / sosem került külön elfogadásra, kérem az erről szóló hivatalos nyilatkozatot, és hogy mely dokumentumok (pl. HKR, ETK eljárásrend, „NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzat”) váltották ki, milyen döntéssel és dátummal.

4) HKR-hivatkozások pontosítása

Kérem felsorolni, hogy a HKR mely §-ai hivatkoznak kifejezetten az ETK eljárásrendjére, és ezen hivatkozások mely konkrét eljárásrendre (cím/dátum) utalnak.

Kérem jelezni, készült-e belső döntés/jegyzőkönyv a HKR lábjegyzeteinek aktualizálásáról (pl. a 2014-es átmeneti rendelkezést tartalmazó hivatkozásokról); ha igen, kérem a döntések azonosítóit és másolatát.

5) Kapcsolódó szabályzatok

Kérem megjelölni, hogy az Informatikai Biztonsági Szabályzat és az Iratkezelési Szabályzat mely fejezeteire/mellékleteire hivatkoznak a NEPTUN/FIR adatkezelési és naplózási rendek kapcsán (fejezet- vagy pontszám szerinti hivatkozással), és ezek hatályos szövegét.

6) Elfogadási/jóváhagyási döntések

Kérem a 2020.08.01.–2025.10.31. közötti időszakban az ETK eljárásrendek elfogadásáról/módosításáról szóló döntések jegyzőkönyveit / rektori utasításait / szenátusi határozatait (legalább a határozatszám, dátum, napirendi pont és a kapcsolódó melléklet).

Formátum és határidő:
Kérem, hogy az adatokat az Infotv. 28. § (1) szerinti 15 napon belül, elektronikus úton, kereshető PDF-ben (vagy eredeti szerkeszthető formátumban) küldjék meg. Amennyiben az Infotv. 28. § (2) szerinti határidő-hosszabbítást alkalmazzák, kérem annak indokolását és az érintett pontok megjelölését.

Kérem továbbá, hogy a hatályos, nyilvánosságra hozandó dokumentumokat a Soproni Egyetem honlapján a „Szabályzatok” gyűjtőoldalon közvetlen linkkel is elérhetővé tenni szíveskedjenek.

Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint kérem, hogy a másolatokat és az egyéb igényelt adatokat elektronikus úton szíveskedjen részemre a feladó e-mail címére megküldeni. Ha az igényelt adatokat bármely okból nem lehet e-mailben megküldeni, akkor kérem, hogy azokat a kimittud.atlatszo.hu weboldalon töltse fel.

Mivel adatigénylésemben elektronikus másolatban és elektronikus úton kérem az adatok kiadását, ezért az adatigénylés teljesítéséért az Infotv. 29. § (3)-(5) bekezdései alapján költségtérítés megállapítására nincs mód. Ha az adatok kiadása a kért módon lehetetlen volna, és iratmásolatok adathordozókra másolásához és kézbesítéséhez kapcsolódóan a hivatkozott törvényi rendelkezések alkalmazásával mégis költségtérítést állapítanának meg, úgy kérem, hogy előzetesen elektronikus úton tájékoztasson erről. Ebben az esetben azt is kérem, hogy a tájékoztatásban tételesen jelölje meg a költségtérítés számítása során figyelembe vett költségtényezőket.

Kérem, hogy abban az esetben, ha az igényelt adatoknak csak egy részét tekinti megismerhetőnek, az Infotv. 30. § (1) bekezdése alapján azokat az adatigénylés részbeni megtagadásával együtt küldje meg számomra.

Felhívom szíves figyelmét, hogy a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság NAIH/2015/4710/2/V. számú állásfoglalásából következően a jelen adatigénylés az Infotv. 29. § (1b) bekezdése alapján nem tagadható meg, mivel tartalmazza az adatigénylő nevét és elérhetőségét. Ezen túlmenő adatok megadását az adatkezelő NAIH állásfoglalás szerint nem kérheti, továbbá nem jogosult a személyazonosság ellenőrzésére sem.

Segítő együttműködését előre is köszönöm.

Kelt: 2025. november 2.

Üdvözlettel:

Kovács Péter

Kamarás Péter, Soproni Egyetem

1 Melléklet

  • Attachment

    T j koztat s Szab lyzatok elj r srendek l bjegyzetek st tusza s k zz t tele.pdf

    461K Download View as HTML

Tisztelt Kovács Péter!
A 2025. november hó 2. napján érkezett Szabályzatok, eljárásrendek,
lábjegyzetek státusza és közzététele tárgyú közérdekû adatigénylésére
megküldöm a Soproni Egyetem válaszát. 
Üdvözlettel:                         Dr. Kamarás Péter
                                                  kamarai jogtanácsos
                                                  KASZ 36082037
                                            [email cím]
                                           +36 99 518 365 • 
+36 30 623 28 69[1]Soproni Egyetem
Rektori Hivatal
Jogi Csoport
9400 Sopron, Bajcsy-Zsilinszky u. 4.

References

Visible links

Tisztelt Kamarás Péter!

Hivatkozással a 2025. november 2. napján, az Infotv. 28. § (1) bekezdése alapján benyújtott közérdekű adatigénylésemre küldött válaszukra ezúton reagálok.
Tudomásul veszem, hogy válaszuk szerint „a kérdéseimre adott válaszaikat véglegesnek” tekintik. Ugyanakkor álláspontom szerint a válasz több, egymásnak is ellentmondó, illetve az Infotv., a GDPR és a hallgatói jogbiztonság szempontjából komoly aggályokat felvető elemet tartalmaz, ezért ezek tételes rögzítésére és felülvizsgálatának kérésére kényszerülök.
Az alábbiakban pontonként jelzem a problémákat.
________________________________________
1. „NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzat” – az adatvédelmi szabályzat és a válasz ellentmondása
Válaszuk 1) pontjában azt írják, hogy:
„A Soproni Egyetem nem tart hatályban NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzatot, ilyen szabályzatot korábban sem alkotott meg és fogadott el. A NEPTUN rendszer használatára vonatkozó szabályokat a Soproni Egyetem mindenkor hatályos Hallgatói Követelményrendszere tartalmazza.”
Ezzel szemben a Soproni Egyetem 2022. július 4-től hatályos Adatvédelmi Szabályzata a hallgatói nyilvántartásra vonatkozó részben kifejezetten úgy rendelkezik, hogy a NEPTUN rendeltetésszerű, jogszerű és üzembiztos használatát biztosító elveket, a jogosultsági szinteket, feladatokat, felelősségeket, az adatbevitel formáját és az adatok forrását a „NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzat” tartalmazza.
Ez a két állítás tényszerűen nem fér össze:
• vagy létezett / létezik ilyen szabályzat,
• vagy a Szenátus által elfogadott adatvédelmi szabályzat egy ténylegesen nem létező, fiktív dokumentumra hivatkozik.
Továbbá a Hallgatói Követelményrendszer ugyan tartalmaz a NEPTUN használatára vonatkozó egyes rendelkezéseket (hallgatói kötelezettségek, kérelmek Neptunon, gyűjtőszámlás befizetés stb.), de nem tartalmazza mindazokat a jogosultság-, naplózás-, biztonság- és felelősségi szabályokat, amelyeket az Adatvédelmi Szabályzat kifejezetten a „NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzat” tárgykörébe utal.
Kérem ezért egyértelműen nyilatkozniuk:
• elfogadott-e valaha „NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzat” a Soproni Egyetemen;
o ha igen, kérem ennek teljes szövegét közérdekű adatként kiadni;
o ha nem, kérem írásban rögzíteniük, hogy a hatályos Adatvédelmi Szabályzatuk nem létező dokumentumra hivatkozik, és milyen intézkedést terveznek e nyilvánvaló ellentmondás feloldására.
________________________________________
2. ETK eljárásrend – „nem szabályzat”, mégis HKR-ben hivatkozott, nem közzétett, üzleti titokként kezelt dokumentum
A 2) pontra adott válaszukban többek között az szerepel, hogy:
• az ETK eljárásrend „saját eljárásrend, nem minősül a Soproni Egyetem szabályzatának”,
• nem igényel szenátusi jóváhagyást, nem tartozik a rektori utasítások körébe,
• egy „folyamatszervezési leírás, ügykezelési segédlet”, amelyet az ETK mindenkori vezetője készít el és tart karban,
• „pontos címmel, verzióval/dátummal, jóváhagyó szervvel nem rendelkezik”,
• „az ETK eljárásrend a Soproni Egyetem üzleti titka, ezért sem elektronikusan, sem nyomtatott formában nem tudjuk az Ön rendelkezésre bocsátani.”
Ezzel szemben a hatályos Hallgatói Követelményrendszer több helyen is kifejezetten hivatkozik a „mindenkor hatályos ETK eljárásrendre” (pl. 18. § (4), 67. § (4) f) pont) mint alkalmazandó dokumentumra.
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy:
• a Szenátus által elfogadott HKR a hallgatói jogok és kötelezettségek gyakorlására nézve olyan eljárásrendre utal,
• amelyet egy szervezeti egység vezetője formális egyetemi döntés, közzététel, verziószámozás nélkül „tart karban”,
• miközben az Egyetem ezt a dokumentumot üzleti titoknak minősíti, nem teszi közzé, és közérdekű adatigénylésre sem adja ki – csupán szűk időablakokban, személyes betekintésre ajánlja fel.
Álláspontom szerint ez súlyosan sérti:
• a jogbiztonság és normavilágosság követelményét (a hallgatókra nézve kötelező, ám általuk meg nem ismerhető „láthatatlan” szabályrendszer),
• az Infotv. 3. § 5. pontja szerinti közérdekű adatok nyilvánosságát, valamint
• az Infotv. 30. § (1) bekezdésében rögzített „adatelvű” megközelítést, amely szerint egy dokumentum egészének elzárása nem indokolható pusztán azzal, hogy annak bizonyos részei védendő adatot tartalmaznak.
Kérem ezért álláspontjuk felülvizsgálatát, és az ETK eljárásrend olyan részeinek elektronikus másolatban történő kiadását, amelyek nem minősülnek személyes adatnak vagy jogszerűen védett üzleti titoknak, az Infotv. 30. § (1) szerinti esetleges kitakarással.
________________________________________
3. Neptun–FIR Tanulmányi Szabályzat – hatályos HKR-ben szereplő, de „nem létező” szabályzat
A 3) pontra adott válaszuk szerint:
„A Soproni Egyetem nem rendelkezik Neptun-FIR Tanulmányi Szabályzattal. A Soproni Egyetem Hallgatói Követelményrendszerében szereplő Neptun-FIR Tanulmányi Szabályzatra történő utalás már nem aktuális.”
Ez azt jelenti, hogy a hatályos, Szenátus által elfogadott HKR olyan szabályzatra hivatkozik, amely:
• az Önök nyilatkozata szerint soha nem létezett, vagy
• legalábbis jelenleg az Egyetemnek nincs birtokában.
Ez önmagában is jogbiztonsági probléma: a HKR lábjegyzeteiben (és más szövegrészekben) szereplő, alkalmazandóként feltüntetett szabályzatra a hallgatók és egyéb érintettek joggal számíthatnának – ehhez képest Önök most azt állítják, hogy ilyen szabályzat nincs.
Kérem ezért:
• ha a Neptun–FIR Tanulmányi Szabályzat valaha létezett, ennek teljes szövegét bocsássák rendelkezésemre;
• ha soha nem létezett, kérem erről kifejezett írásbeli nyilatkozatukat, továbbá azt, hogy mikor és milyen eljárásban került a HKR szövegébe egy nem létező szabályzatra való hivatkozás, és milyen lépéseket terveznek a HKR megfelelő módosítására.
________________________________________
4. Informatikai Biztonsági Szabályzat, Iratkezelési Szabályzat és a NEPTUN/FIR adatkezelés
Az 5) pontra adott válaszuk lényege az, hogy:
• az Informatikai Biztonsági Szabályzat „hatálya kiterjed” a NEPTUN használatára, de nem tartalmaz a NEPTUN/FIR adatkezelési és naplózási rendjeire vonatkozó rendelkezéseket;
• a NEPTUN és FIR „az Egyetem szabályozási körén kívül eső” rendszerek, amelyek szabályozását „a program működése szabályozza”;
• az Iratkezelési Szabályzat sem tartalmaz NEPTUN/FIR-re vonatkozó rendelkezéseket.
Ez a válasz több szempontból is aggályos:
1. A kérésem kifejezetten arra irányult, hogy jelöljék meg az IBSZ és az Iratkezelési Szabályzat NEPTUN/FIR-re vonatkozó fejezeteit, és azok szövegét bocsássák rendelkezésemre. Ehhez képest csak annyit közölnek, hogy „nem tartalmazzák” ezeket – magukat a szabályzatokat azonban nem küldik meg, noha azok közérdekű adatnak minősülő, hatályos intézményi dokumentumok.
2. A GDPR 24. és 32. cikke alapján az adatkezelő (itt: az Egyetem) köteles olyan belső technikai és szervezési intézkedéseket kialakítani és dokumentálni, amelyek biztosítják a jogszerű adatkezelést, a hozzáférés-szabályozást, a naplózást, a jogosultságkezelést stb. Ezzel szemben válaszuk azt sugallja, hogy a NEPTUN/FIR rendszerek adatkezelési és naplózási rendje ténylegesen nincs az Egyetem által rögzített, ellenőrizhető belső szabályokba foglalva, hanem „a program működésétől” függ.
3. Mindez ismételten ellentmond a saját Adatvédelmi Szabályzatuknak, amely a NEPTUN jogosultsági szintjeire, feladat- és felelősségmegosztására és adatbevitelére vonatkozó szabályokat a „NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzathoz” rendeli – miközben a közérdekű adatigénylésre adott válasz szerint ilyen szabályzat nincs.
________________________________________
5. Elfogadási / jóváhagyási döntések hiánya az ETK eljárásrend vonatkozásában
A 6) pontban így fogalmaznak:
„Szenátusi döntés és Rektori utasítás a témában nem született, ekként jegyzőkönyv, utasítás nem áll rendelkezésre tekintettel a 2) pontban adott válaszunkra.”
Ezt összevetve azzal, hogy:
• a HKR több helyen kifejezetten a „mindenkor hatályos ETK eljárásrendre” utal,
• az ETK eljárásrendet az Önök válasza szerint az ETK vezetője készíti el és tartja karban,
• az eljárásrend semmilyen formális egyetemi szerv (Szenátus, rektor, rektori vezetés) által elfogadott döntéssel nem rendelkezik,
• és az eljárásrend tartalma nem hozzáférhető sem közzététel, sem közérdekű adatigénylés útján,
az a kép rajzolódik ki, hogy a hallgatói jogokat, kötelezettségeket és tanulmányi eljárásokat érintő szabályozás egy részét egy formálisan el nem fogadott, üzleti titokként kezelt, „háttérben futó” belső dokumentum határozza meg.
Ez a megoldás véleményem szerint nem egyeztethető össze sem:
• a jogbiztonság és normavilágosság elvével,
• sem az Infotv. átláthatósági követelményeivel,
• sem a modellváltott egyetemekkel szemben megfogalmazott közpénz- és közfeladat-átláthatósági elvárásokkal.
________________________________________
6. Az ETK eljárásrend hallgatói jogokat érintő jellege és közzétételi kötelezettsége
Külön szeretném kiemelni, hogy az ETK eljárásrend – a HKR saját szövegéből következően – nem tekinthető pusztán „belső ügykezelési segédletnek”, hanem közvetlenül érinti a hallgatói jogok gyakorlását és kötelezettségek teljesítését, ezért álláspontom szerint hallgatókra vonatkozó szabályzatnak minősül, amelynek a HKR 6. § (6) bekezdése alapján az ETK honlapján is elérhetőnek kellene lennie.
A HKR 6. § (6) bekezdése egyértelműen kimondja, hogy:
„A hallgatókra vonatkozó szabályzatok az Egyetemi Tanulmányi Központ honlapján elérhetőek. Az elsőéves hallgatók a beiratkozással egyidőben, a hallgatókra vonatkozó szabályzatokról szóbeli tájékoztatást is kapnak.”
Ezzel szemben válaszuk szerint az ETK eljárásrend:
• nem minősül az Egyetem szabályzatának;
• nem rendelkezik formális elfogadási döntéssel;
• az ETK mindenkori vezetője készíti el és tartja karban;
• elektronikus formában sem nyilvános, sem a nyílt, sem a zárt felületen nem érhető el;
• és „a Soproni Egyetem üzleti titka”.
Ez különösen azért aggályos, mert a HKR több helyen is az ETK eljárásrendre bízza a hallgatói jogviszony szempontjából kulcsfontosságú eljárások részletes szabályozását, így például:
• a beiratkozási és bejelentkezési kötelezettség részletes (eljárási és technikai) szabályait az Egyetemi Tanulmányi Központ eljárásrendjére utalja;
• a Neptun-rendszeren keresztül benyújtható kérelmek körét, beadási határidőit, a döntéshozó szervezeti egységeket és a döntési határidőket a 4. számú melléklet rögzíti, amelynek kiegészítését, további kérelemfajták bevezetését az ETK koordinálja;
• az ETK ügyrendjét a Szenátus fogadta el, és a HKR erre hivatkozik a tanulmányi ügyintézés feladat- és felelősségi rendjének meghatározásakor.
Mindezek alapján az ETK eljárásrend nem csupán belső technikai leírás, hanem a beiratkozás, bejelentkezés, elektronikus kérelmek, pénzügyi és szociális ügyek intézésének gyakorlati szabályrendszere, amelynek ismerete alapvető feltétele a hallgatói jogok gyakorlásának és a kötelezettségek teljesítésének. Egy ilyen dokumentumot a HKR egyszerre:
• egyrészt beemel a normatív szabályozási láncba (rá hivatkozva állapít meg kötelezettségeket),
• másrészt az Egyetem nem teszi elérhetővé sem a hallgatók, sem a nyilvánosság számára, és üzleti titokra hivatkozva még közérdekű adatigénylésre sem adja ki.
Álláspontom szerint ez ellentétes a HKR 6. § (6) bekezdésével, a jogbiztonság és normavilágosság követelményével, valamint az Infotv. átláthatósági elvével. Ennek megfelelően nemcsak az ETK eljárásrend közérdekű adatként történő kiadását kérem, hanem azt is, hogy a hallgatókra vonatkozó, nem védendő tartalmát az Egyetemi Tanulmányi Központ honlapján – a HKR-ben foglaltakkal összhangban – publikusan tegyék elérhetővé.
Ezzel összefüggésben kérem azt is, hogy a HKR-ben említett, a hallgatókat érintő kari és külön szabályzatok (pl. szakmai gyakorlatra, kari TVSZ-kiegészítésekre, juttatásokra, kitüntetésekre vonatkozó szabályzatok) szintén jelenjenek meg az ETK honlapján egyértelműen beazonosítható módon, legalább hivatkozási szinten, elérési linkkel együtt. A HKR 6. § (6) bekezdéséből következően – amely általánosan ígéri, hogy a „hallgatókra vonatkozó szabályzatok” az ETK honlapján elérhetők – álláspontom szerint nem elég, ha ezek a szabályzatok elszórtan, nehezen megtalálható módon jelennek meg kari felületeken: az ETK honlapjáról átfogó, egységes áttekintést kellene biztosítani minden olyan szabályzatról, amely a hallgatói jogviszonyt, a tanulmányi rendet, a juttatásokat vagy a hallgatói kötelezettségeket érinti.
________________________________________
7. Az üzleti titokra hivatkozás és a kizárólag személyes betekintés ellentmondásai
A 2) pontban kifejtettekhez kapcsolódóan külön szeretném jelezni, hogy álláspontom szerint önmagában is ellentmondásos az a gyakorlat, hogy az Egyetem az ETK eljárásrend teljes egészére üzleti titokra hivatkozik, ugyanakkor személyes betekintést mégis felajánl a dokumentumba.
Amennyiben az ETK eljárásrend tartalma valóban olyan mértékben minősülne védendő üzleti titoknak, hogy elektronikusan – még az Infotv. 30. § (1) bekezdése szerinti részbeni kitakarással sem – adható ki, úgy különösen aggályos, hogy magánszemélyek számára személyes betekintést biztosítanak az irat egészébe, a tartalom tényleges megismerésének lehetőségével. Ha az üzleti titokvédelem lenne az elsődleges szempont, az logikusan inkább a hozzáférési kör szűkítését, nem pedig a betekintés biztosítását, ugyanakkor a másolatadás kategorikus megtagadását indokolná.
Az is problematikus, hogy az Egyetem a közérdekű adatigénylések teljesítésének módjaként kizárólag szűk idősávokhoz kötött személyes betekintési lehetőséget kínál fel, miközben elektronikus másolat kiadását – akár részbeni kitakarással – elutasítja. Ez a gyakorlat érdemben megnehezíti az adatok tényleges megismerését, a dokumentumok tartalmának átgondolt feldolgozását és hivatkozhatóságát, és álláspontom szerint nem felel meg az Infotv. azon céljának, hogy a közérdekű adatokhoz való hozzáférés valóban hatékonyan, másolatban is érvényesülhessen, ne pusztán formális, szűk keretek közé szorított „betekintési lehetőség” révén.
Mindezek alapján fenntartom, hogy az ETK eljárásrend teljes egészének üzleti titokká minősítése és az elektronikus másolatadás kategorikus elutasítása – különösen a személyes betekintés egyidejű felajánlása mellett – nincs összhangban az Infotv. 30. § (1) bekezdésében rögzített részbeni kiadási kötelezettség szellemével és céljával.
________________________________________
8. Összegzés és további lépések
Fentiek alapján – még ha az intézményi válaszukat „véglegesnek” is tekintik – fenntartom, hogy:
• az ETK eljárásrend teljes üzleti titokká minősítése és a másolatadás teljes megtagadása ellentétes az Infotv. 29–30. §-aival;
• a NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzatra, illetve a Neptun–FIR Tanulmányi Szabályzatra való HKR- és adatvédelmi szabályzati hivatkozások, valamint az ezek létezését tagadó válaszaik egymásnak ellentmondó és jogbizonytalanságot okozó helyzetet teremtenek;
• a NEPTUN/FIR rendszerek adatkezelési és naplózási rendjéről adott kitérő válaszuk a GDPR elszámoltathatósági és adatbiztonsági (24., 32. cikk) követelményeivel sem látszik összhangban állni;
• a HKR-ben az ETK eljárásrendre, illetve más, a hallgatókat érintő „külön” szabályzatokra tett hivatkozások mellett ezen dokumentumok tényleges megismerhetősége jelenleg nem biztosított.
Kérem, hogy a fenti aggályok fényében válaszukat felülvizsgálni szíveskedjenek, és különösen:
• az ETK eljárásrend nem védendő részeit – szükség esetén kitakarással – elektronikus másolatban adják ki;
• egyértelműen nyilatkozzanak a „NEPTUN üzemeltetési és működési szabályzat”, valamint a Neptun–FIR Tanulmányi Szabályzat létezéséről / nem létezéséről, és ennek a HKR-ben és az Adatvédelmi Szabályzatban szereplő hivatkozásokra gyakorolt következményeiről;
• a kért Informatikai Biztonsági Szabályzat és Iratkezelési Szabályzat hatályos szövegét – közérdekű adatként – küldjék meg;
• a hallgatókra vonatkozó szabályzatokat – ideértve az ETK eljárásrendet és a HKR-ben nevesített kari, illetve külön szabályzatokat – az ETK honlapján a HKR 6. § (6) bekezdésének megfelelően tegyék elérhetővé.
Amennyiben álláspontjukat a fenti ellentmondások és jogbiztonsági aggályok ellenére is fenntartják, úgy az Infotv. 31. § (1) és 52. § (1a) bekezdései alapján fenntartom a jogot, hogy bírósághoz forduljak, illetve vizsgálatot kezdeményezzek a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál.

Segítő, a jogszabályoknak megfelelő együttműködésüket ezúton is kérem.

Kelt: 2025. november 17.

Üdvözlettel:
Kovács Péter