Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Bejelentések 2025 július-aug. és teljesítése'.



Dr. Péterfalvi Attila András
2025-11-10 - 09:56:47 +0100
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ügyiratszám: NAIH-15409-2/2025. 
 
 
Gy Erik részére 
 
[email protected]  
 
Tárgy: 
Válasz közérdekű adatigénylésre 
 
 
 

Tisztelt Adatigénylő! 
 
Ön  2025.  október  31.  napján  a  KiMitTud  adatigénylő  rendszeren  keresztül  közérdekű 
adatigényléssel  fordult  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság  Hatósághoz  (a 
továbbiakban: Hatóság), melyben a következő kérdéseket tette fel: 
 
„[…]  
(1) Hány panaszt, bejelentést fogadtak 2025 július és augusztus hónapban. 
(2) Küldtek választ a panaszokra a jogszabályban előírt 60 napon belül? 
(3) Történt visszaélés adatokkal a hivatal részéről? Volt ilyen jelzés? 
(4)  Lehetséges  az,  hogy  a  hivatal  nem  fogad  panaszt  email  címről  avval  az  ürüggyel,  hogy  nem 
tudják  kihez  tartozik  az  email  cím,  majd  panaszra  mégis  emailben  küldenek  választ?  Tudnának 
tájékoztatni, hogy ezek milyen jogszabály alapján történnek? […]” 
 
 
Közérdekű adatigénylésével kapcsolatban a Hatóság az alábbi tájékoztatást nyújtja. 
 
1.) Az Ön által megjelölt időszakban 747 új vizsgálati eljárás indult. 
 
2.) Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 
(a  továbbiakban:  Infotv.)  55.  §  (1)  bekezdése  szerint  a  Hatóság  a  bejelentés  beérkezését  követő 
naptól számított két hónapon belül 
a)  megállapítja a jogsérelmet, vagy annak fennállásának közvetlen veszélyét 
b)  megállapítja, hogy jogsérelem nem következett be, illetve annak közvetlen veszélye nem áll 
fenn. 
két hónapos határidőbe az Infotv. 55. § (1a) bekezdése alapján nem számít bele

a  tényállás  tisztázásához  szükséges  adatok  közlésére  irányuló  felhívástól  az  annak 
teljesítéséig terjedő idő, 

a vizsgálattal összefüggő irat fordításához szükséges idő, valamint 

a  Hatóság  működését  legalább  egy  teljes  napra  akadályozó  körülmény,  ellehetetlenítő 
üzemzavar vagy más elháríthatatlan esemény időtartama. 
 
3.) A Hatóság nem kapott ilyen tartalmú jelzést. 
 
4.) A Hatóság a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 
2023.  évi  CIII.  törvény  (a  továbbiakban:  Dáptv.)  hatálya  alá  tartozó  digitális  szolgáltatás 
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………. 
1055 Budapest 
Tel.: +36 1 391-1400 
naih.hu/adatkezelesi-tajekoztatok 
Falk Miksa utca 9-11. 
KR ID: 429616918 
[email protected] 
 

biztosítására  kötelezett  szervezet,  ezért  az  eljárását  kezdeményező  személy  a  törvény  20.  § 
szerint1  a  Hatóság  által  közzétett  tájékoztatásban  foglaltaknak  megfelelő  elektronikus  úton  kérheti 
az eljárást. A Hatóság honlapján részletes leírást talál azokról a lehetőségekről, amelyek nyomán a 
bejelentést  tevő  valamely  azonosított  személynek  minősül:  https://naih.hu/adatkezeles-
erintettjekent-fordulok-a-hatosaghoz/ 
 
 
A  Hatóság  tájékoztatja,  hogy  a  panaszos  azonosításának  hiányában  a  Hatóságnak  egyéni 
érdeksérelemmel kapcsolatos eljárás lefolytatására nincs módja, ezért kizárólag a fent részletezett 
módokon  és  információ  tartalommal  benyújtott  beadványok  esetén  tekinti  a  bejelentőt 
azonosítottnak. Az egyszerű email üzenet nem szerepel ezen módok között, mivel az nem alkalmas 
a  bejelentést  tevő  azonosítására,  mivel  bárki  regisztrálhat  tetszőleges  névvel  email  címet,  ahhoz 
tetszőleges,  akár  mesterséges  intelligenciával  vagy  képszerkesztővel  manipulált  csatolmányt 
kapcsolhat, így a feladó személye nem állapítható meg ilyen üzenetekből. 
 
Budapest, elektronikus aláírás és időbélyeg szerint  
 
 
Üdvözlettel: 
 
 

 
Dr. habil. Péterfalvi Attila 
 
elnök, c. egyetemi tanár 
 
                                                           
1 Dáptv. 20. § A felhasználó az elektronikus ügyintézéshez szükséges nyilatkozatokat, eljárási cselekményeket és egyéb 
kötelezettségeket 
a) elsősorban a digitális állampolgárság keretalkalmazás útján, 
b) az egységes, személyre szabott ügyintézési felületén, vagy 
c) a digitális szolgáltatást biztosító szervezet által közzétett tájékoztatásban foglaltaknak megfelelő elektronikus úton 
teljesíti.