Az eljárást megindító felhívás
1. Az ajánlatkérő neve, címe, telefon- és telefaxszáma (e-mail):
Budapest Főváros VII. kerület Erzsébetváros Önkormányzata
1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.
Dr. Domokos Diána
Telefon: 1/462-3282
Fax: 1/342-2963
E-mail:
[email protected]
Képviseletében eljár:
CAPTATIO Tanácsadó és Oktató Bt.
4027 Debrecen, Csigekert u. 75.
Iroda: 4024 Debrecen, Piac u. 77. (CÍVIS Inkubátorház), C lépcsőház II. emelet 17. iroda
Tel: 30/565-6168
Fax: 52/504-333
E-mail:
[email protected]
2. A közbeszerzési eljárás fajtája: a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII. törvény (a
továbbiakban: Kbt.) 122. § (7) bekezdés a) pontja szerinti hirdetmény nélküli tárgyalásos
eljárás.
3. A dokumentáció rendelkezésre bocsátásának módja, határideje, annak beszerzési
helye és pénzügyi feltételei:
Ajánlatkérő Dokumentációt készít, mely tartalmazza az ajánlattevőknek szánt útmutatót,
a részletes szerződéses feltételeket magában foglaló szerződéstervezetet, továbbá a
közbeszerzési műszaki leírást. A Dokumentációt az ajánlatkérő ingyenesen bocsátja az
ajánlattevők rendelkezésére. Az ajánlatkérő, illetve a közbeszerzési eljárás lebonyolítója
az eljárást megindító felhívással együtt megküldi az ajánlattevőknek. A dokumentáció
nyilvánosságra nem hozható, másra át nem ruházható.
4. A közbeszerzés tárgya és mennyisége:
Budapest, VII. ker. Klauzál utca Klauzál tér – Dohány utca közötti
szakaszának
felújítása, mely különösen az alábbiakat foglalja magában:
2 db kiviteli terv készítése,
626 m3 földkitermelés elszállítással,
Közműszerelvények szintbehelyezése (134 db)
723 fm belvárosi szegély bontása,
723 fm belvárosi szegély építése,
409 m3 Ckt burkolatalap készítése,
58 m3 beton burkolatalap készítése
AC-11 kötő aszfaltréteg készítése (78 m3)
AC-11 kopó aszfaltréteg készítése (78 m3)
MA jelű öntött aszfalt készítése (55 m3)
19 db gyökeres fa ültetése.
Az elvégzendő feladatok részletes meghatározását a Dokumentáció, illetve az annak
részét képező árazatlan költségvetés tartalmazza.
CPV kód:
Főtárgy:
45.23.31.20-6
További tárgyak:
71.24.50.00-7
45.23.32.28-3
45.23.32.20-7
77.21.16.00-8
5. A szerződés meghatározása: vállalkozási szerződés.
6. A szerződés időtartama vagy a teljesítés határideje:
A szerződés teljesítésének határideje: a nyertes ajánlattevő köteles a kiviteli terveket a
szerződés hatályba lépését követő 20 napon belül elkészíteni. A szerződés teljesítésének
időpontja: a munkaterület átadását követő 70 nap. A nyertes ajánlattevő előteljesítésre
jogosult.
7. A teljesítés helye:
Budapest, VII. ker. Klauzál utca Klauzál tér – Dohány utca közötti szakasz (hrsz-ok.:
34424/1, 34424/2).
NUTS kód: HU101
8. Az ellenszolgáltatás teljesítésének feltételei vagy a vonatkozó jogszabályokra
hivatkozás:
Ajánlattevő a Kbt. 131. § (1) bekezdés alapján jogosult a szerződésben foglalt
(tartalékkeret és áfa nélküli) teljes ellenszolgáltatás 5 %-ának megfelelő összeg + áfa
előlegként történő kifizetését kérni, előleg-visszafizetési biztosíték (bankgarancia)
nyújtása ellenében. Erről az ajánlatában nyilatkoznia kell. A nyertes ajánlattevő
részszámlát a szerződéstervezetben foglaltaknak megfelelően nyújthat be. A számlák
kifizetése a Kbt. 130. § (3) bekezdése alapján az építési beruházások közbeszerzésének
részletes szabályairól szóló 306/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 14. § szerint történik,
melynél az ajánlatkérő alkalmazza az Art. 36/A. §-át is.
9. Az ajánlatok értékelési szempontja:
A legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás.
10. Kizáró okok
A közbeszerzési eljárásban nem lehet ajánlattevő, alvállalkozó és nem vehet részt az
alkalmasság igazolásában az a gazdasági szereplő, aki a Kbt. 56. § (1) bekezdése
valamint a Kbt. 57. § (1) bekezdés d) pontja szerinti kizáró okok hatálya alá tartozik.
Az eljárásban nem lehet ajánlattevő, akivel szemben a Kbt. 56. § (2) bekezdésében
meghatározott kizáró ok fennáll.
11. A kizáró okok igazolási módja:
Az ajánlattevőnek cégszerűen (képviseletre jogosult által) aláírt nyilatkozatot kell
benyújtania arról, hogy nem tartozik az eljárást megindító felhívásban meghatározott
kizáró okok hatálya alá.
A Kbt. 56. § (1) bekezdés k) pont kc) alpontját illetően az ajánlattevőnek közbeszerzési
eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési
műszaki leírás meghatározásának módjáról szóló 310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 12.
§ szerint kell igazolnia.
Az alvállalkozó és az alkalmasság igazolásában részt vevő más szervezet tekintetében az
ajánlattevő a Kbt. 58. § (3) bekezdése szerint a Kbt. 56. § (1) bekezdésében foglalt kizáró
okokra vonatkozóan cégszerűen (képviseletre jogosult által) aláírt nyilatkozatot köteles
csatolni.
A Kbt. 57. § (1) bekezdés d) pontja tekintetében az ajánlattevő választása szerint
nyilatkozatot nyújt be arról, hogy nem vesz igénybe a Kbt. 57. § (1) bekezdés d) pontja
hatálya alá tartozó alvállalkozót, valamint az alkalmasság igazolására igénybe vett más
szervezetet vagy az ajánlatban megjelölt alvállalkozó, illetőleg az alkalmasság
igazolására igénybe vett más szervezet maga nyilatkozik cégszerűen (képviseletre
jogosult által) aláírva, hogy nem tartozik a Kbt. 57. § (1) bekezdés d) pontja hatálya alá.
12. Az alkalmassági követelmények:
Az ajánlattevő alkalmatlan a szerződés teljesítésére,
2
– ha bármely bankszámláján az eljárást megindító felhívás közvetlen megküldését
megelőző 12 hónapon belül 30 napot meghaladó sorban állás fordult elő;
– ha nem rendelkezik az eljárást megindító felhívás közvetlen megküldését megelőző öt
évből legalább 1 (egy) db köz- illetve magánutak építésére és/vagy burkolása és/vagy
felújítására vonatkozó referenciával, ahol a szerződéses ár elérte a nettó 30 M HUF-ot;
[Ajánlatkérő nem évenként vizsgálja a referenciákat, a fenti időszak alatt kell
teljesíteni az előírt mennyiségeket. Ajánlatkérő az építési beruházások
közbeszerzésének részletes szabályairól 306/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 10. § (2)
bekezdés alapján megjelöli, hogy a referencia a szerződés teljesítésének egészére
vonatkozó alkalmasságot igazol.]
– ha a bemutatott felelős műszaki vezetők között nincs legalább 1 fő a 266/2013. (VII.
11.) Korm. rendelet szerinti MV-KÉ vagy MV-KÉ-R [korábban 244/2006. (XII. 6.)
Korm. rendelet szerinti MV-KÉ/A vagy MV-KÉ/B kategóriás] felelős műszaki vezető.
Közös ajánlattétel esetén az alkalmasság megállapítása során a Kbt. 55. § (4)
bekezdésében foglaltak az irányadók.
Amennyiben az ajánlattevő bármely más szervezet vagy személy kapacitására kíván
támaszkodni az alkalmassági feltételeknek való megfelelés során, a Kbt. 55. § (5)-(6)
bekezdésében foglaltak az irányadók.
13. Az alkalmasság megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt igazolási mód:
Az eljárás során az ajánlattevőnek (közös ajánlattétel esetén valamennyi közös
ajánlattevőnek) az alábbi adatokat és tényeket kell az ajánlatkérő tudomására hozni:
– Valamennyi számlavezető pénzügyi intézménytől származó, az eljárást megindító
felhívás megküldését követően kelt nyilatkozata valamennyi ott vezetett pénzforgalmi
számlája vonatkozásában minimálisan az alábbi tartalommal, attól függően, hogy az
ajánlattevő mikor jött létre, illetve mikor kezdte meg tevékenységét, amennyiben ezek
az adatok rendelkezésre állnak:
– a bankszámla/bankszámlák pénzforgalmi jelzőszáma(i),
– a bankszámla-vezetés kezdőidőpontja,
– a számlán az eljárást megindító felhívás közvetlen megküldését megelőző 12
hónapon belül 30 napot meghaladó sorban állás előfordult-e, ha igen, ennek
időpontja és időtartama.
Ajánlatkérő sorban állás kitétel alatt a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló
2009. évi LXXXV. törvény 2. § 25. pontjában foglaltakat érti.
Ajánlatkérő elfogadja, ha az ajánlattevő az első francia bekezdésben foglalt
dokumentumok benyújtása helyett a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a
kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának
módjáról szóló 310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 14. § (4a) bekezdés szerint jár el.
– Az eljárást megindító felhívás közvetlen megküldését megelőző öt évben teljesített
(átadás-átvételi eljárással lezárt) köz- illetve magánutak építésére és/vagy burkolása
és/vagy felújítására vonatkozó referenciák ismertetése a közbeszerzési eljárásokban az
alkalmasság és a kizáró okok igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás
meghatározásának módjáról szóló 310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 16. § (5)
bekezdés szerint. A referenciának minimálisan az alábbiakat kell tartalmazni:
– a szerződést kötő másik fél megnevezése, címe,
– a kontaktszemély megnevezése,
– a szerződés tárgyának rövid ismertetése,
– a szerződés teljesítésének helye,
– a szerződés teljesítésének ideje (év, hónap, nap),
– az ellenszolgáltatás nettó összege,
– nyilatkozat a szerződésszerű teljesítésről.
3
– A szerződés teljesítésébe bevonni kívánt felelős műszaki vezető(k) bemutatása általuk
aláírt szakmai önéletrajz formájában, melyhez mellékelni kell a képzettség, végzettség
és a felelős műszaki vezetői jogosultság meglétét igazoló dokumentum egyszerű
másolatát, továbbá a felelős műszaki vezetőknek nyilatkozniuk kell a rendelkezésre
állásról. Ajánlatkérő a felelős műszaki vezetői jogosultság igazolása tekintetében azt is
elfogadja, ha megadásra kerül az illetékes kamara honlapján az igazolás elérhetősége.
Ajánlatkérő elfogadja, ha az ajánlattevő a fenti pontokban foglalt dokumentumok
benyújtása helyett a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok
igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról
szóló 310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 17. § (1a) bekezdés szerint jár el.
14. Az ajánlattételi határidő:
2014. március 26. 10:00 óra.
15. Az ajánlat benyújtásának címe:
Budapest Főváros VII. ker. Erzsébetváros Önkormányzata
1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.
Városgazdálkodási Iroda II/213.
Postai feladás esetén az ajánlatnak a megjelölt ajánlattételi határidő lejártáig igazolható
módon meg kell érkeznie.
16. Az ajánlattétel nyelve: magyar.
17. Az ajánlat(ok) felbontásának helye, ideje és az ajánlatok felbontásán jelenlétre
jogosultak:
Az ajánlatok felbontásának helye:
Budapest Főváros VII. ker. Erzsébetváros Önkormányzata
1073 Budapest, Erzsébet krt. 6.
Városgazdálkodási Iroda II/204.
A bontás ideje megegyezik az ajánlattételi határidővel, azaz 2014. március 26. 10:00 óra.
Az ajánlatok bontásánál a Kbt. 62. § (2) bekezdése szerinti személyek vehetnek részt.
Ajánlatkérő a bontásra az ajánlattevőknek külön meghívót nem küld.
18. Az ajánlati kötöttség minimális időtartama: az ajánlati kötöttség a végleges
ajánlattételi határidő lejártakor veszi kezdetét, melynek időtartama 30 nap.
19. Az ajánlati biztosíték előírására, valamint a szerződésben megkövetelt
biztosítékokra vonatkozó információ:
Az ajánlatkérő ajánlati biztosítékot nem kíván előírni.
Az ajánlatkérő a Kbt. 126. § (3) bekezdés szerinti jótállási biztosítékot ír elő. A
biztosítékokat a Kbt. 126. § (6) bekezdés a) pontja szerinti formában kell az ajánlatkérő
rendelkezésére bocsátani, mellyel kapcsolatban az ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők
figyelmét, hogy a Kbt. 126. § (7) bekezdés szerint a nyertes ajánlattevő az előírt
pénzösszegnek a megrendelőként szerződő fél fizetési számlájára történő befizetés helyett
úgy is dönthet, hogy az előírt a biztosítékot vagy annak meghatározott részét az
ajánlattevő végszámla ellenértékből levonás útján visszatarthatja.
A jótállási biztosíték mértéke: a tartalékkeret nélküli nettó vállalkozási díj 5%-a.
Az ajánlattevőnek cégszerűen (képviseletre jogosult által) aláírva nyilatkoznia kell, hogy
a jótállási biztosítékot a jótállási kötelezettség kezdetekor az ajánlatkérő (megrendelő)
rendelkezésére bocsátja.
Késedelmi kötbér a kiviteli tervdokumentáció elkészítése tekintetében, melynek mértéke:
25.000.- Ft/nap.
Késedelmi kötbér a kivitelezés tekintetében, melynek mértéke: a tartalékkeret nélküli
nettó vállalkozási díj 0,3%-a/nap. Amennyiben a nyertes ajánlattevő (vállalkozó)
késedelme meghaladja a 30 napot, az ajánlatkérő (megrendelő) jogosult a szerződést
4
felmondani. A késedelmi kötbér értéke egyébiránt nem haladhatja meg a tartalékkeret
nélküli nettó vállalkozási díj 15%-át.
Hibás teljesítési kötbér a kiviteli tervdokumentáció tekintetében, melynek mértéke:
25.000.- Ft/nap.
A kivitelezési tevékenységre vonatkozó hibás teljesítési kötbér, melynek mértéke
megegyezik a késedelmi kötbérével. A hibás teljesítési kötbér értéke nem haladhatja meg
a tartalékkeret nélküli nettó vállalkozási díj 15%-át.
Meghiúsulási kötbér: a tartalékkeret nélküli nettó vállalkozási díj 20%-a.
20. A tárgyalás lefolytatásának menete és az ajánlatkérő által előírt alapvető szabályai:
Ajánlatkérő külön-külön tárgyal valamennyi ajánlattevővel. Ajánlatkérő egy, szükség
esetén több tárgyalási fordulót tervez. Egy-egy tárgyalás időtartama ajánlattevőnként nem
haladja meg a 30 percet.
A tárgyalások megkezdésekor az ajánlattevők képviselői kötelesek igazolni
nyilatkozattételi jogosultságukat (pl. meghatalmazás, illetve cégjegyzésre jogosult
személy esetében az aláírási címpéldány vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírási minta
másolata, ha az nem szerepelt az ajánlatban).
Ajánlatkérő a tárgyalások lefolytatásának lezárásaként a tárgyalások során meghatározott
végső ajánlat megtételére kéri az ajánlattevőket. A végső ajánlat megtétele után ajánlati
kötöttség áll be. A végleges ajánlattétel során az ajánlattevő újabb feltételeket,
kiegészítéseket már nem szerepeltethet a szerződéstervezetében, tartalmának meg kell
egyeznie a tárgyalásokon kialakított változattal.
A tárgyalásokról a Kbt. 92. § (4) bekezdése szerinti jegyzőkönyv készül.
Ajánlatkérő a végleges ajánlatokat is nyilvánosan bontja fel, s ismerteti az alábbi
adatokat: az ajánlattevő nevét, székhelyét, az ajánlati árat, továbbá az ajánlatkérő
rendelkezésére álló pénzügyi forrás mértékét és az eljárás becsült értékét. A végleges
ajánlattételkor az ajánlat részeként a felolvasólapon túl benyújtandó az árazott
költségvetés is.
Az első tárgyalás sorrendjét az ajánlatok benyújtásának sorrendje határozza meg, azaz a
legkorábban beérkezett ajánlat beadójával 10:00 órakor kezdi meg a tárgyalást. A bontási
jegyzőkönyv tartalmazza a tárgyalás sorrendjét is.
A végleges ajánlat benyújtásának tervezett időpontja: 2014. április 2. 15:00 óra.
21. Az első tárgyalás időpontja:
2014. április 2. 9:00 óra. A tárgyalás színhelye: az ajánlatkérő székhelyén a
Városgazdálkodási Iroda II/204. számú tárgyalóban kerül megtartásra.
22. Egyéb információ:
– Ajánlatkérő a helyszín megismerése és a megfelelő ajánlattétel elősegítése érdekében
helyszíni bejárást tart, melynek időpontja: 2014. március 20. 13:00 óra. Találkozás a
kivitelezés helyszínén.
– Az ajánlattevő jelen eljárás során sem rész-, sem pedig alternatív ajánlatot nem tehet.
Az ajánlattevő kizárólag az összes munka elvégzésére tehet ajánlatot. A feltüntetett
munkák egy részére tett ajánlat érvénytelen.
– Az ajánlatot zárt borítékban, magyar nyelven és 1 példányban papíralapon és 1
példányban elektronikus formában (CD-n vagy DVD-n .pdf formátumban) kell
benyújtani. Az ajánlat fedőlapján szerepelnie kell az ajánlattevő nevének és címének
(székhelyének) továbbá jelen közbeszerzési eljárás megnevezésének: „
A Klauzál
utca Klauzál tér – Dohány utca közötti szakaszának felújítása”. Amennyiben a
papíralapon és az elektronikusan benyújtott ajánlat tartalma között eltérés
mutatkozik, a papíralapon benyújtott példány tartalma a mérvadó.
5
– Az ajánlatot tartalmazó borítékon/dobozon fel kell tüntetni a közbeszerzési eljárás
megnevezését és az alábbi feliratot: „
Az ajánlattételi határidő lejártáig, 2014.
március 26. 10:00 óráig nem bontható fel!”.
– Az ajánlatot olyan formában kell benyújtani, hogy ajánlat eredeti példányát zsinórral,
lapozhatóan össze kell fűzni, a csomót matricával az ajánlat első vagy hátsó lapjához
kell rögzíteni, a matricát le kell bélyegezni, vagy az ajánlattevő részéről erre
jogosultnak alá kell írni, úgy hogy a bélyegző, illetőleg az aláírás legalább egy része
a matricán legyen.
– Az ajánlatot kitörölhetetlen tintával vagy géppel kell elkészíteni, s oldalszámozással
kell ellátni a következők szerint. Az ajánlat oldalszámozása eggyel kezdődjön és
oldalanként növekedjen. Elegendő a szöveget vagy számokat vagy képet tartalmazó
oldalakat számozni, az üres oldalakat nem kell, de lehet. A fedőlapot és – ha van – a
hátlapot nem kell, de lehet számozni.
– Az ajánlatban lévő, minden – az ajánlattevő, illetőleg az alkalmasság igazolásában
részt vevő más szervezetnek, beleértve az alvállalkozót is, által készített –
nyilatkozatot a végén alá kell írnia az adott gazdálkodó szervezetnél erre
jogosult(ak)nak vagy olyan személynek, vagy személyeknek aki(k) erre a jogosult
személy(ek)től írásos felhatalmazást kaptak.
– Az ajánlat minden olyan oldalát, amelyen – az ajánlat beadása előtt – módosítást
hajtottak végre, az adott dokumentumot aláíró személynek vagy személyeknek a
módosításnál is kézjeggyel kell ellátni.
– Az ajánlatot a fedőlapot követően tartalomjegyzékkel kell ellátni, mely alapján az
ajánlatban szereplő dokumentumok oldalszám alapján megtalálhatóak.
– Az ajánlat – lehetőleg tartalomjegyzéket követő – első oldalaként felolvasólap
szerepeljen, amelyen közölni kell az alábbi adatokat: az ajánlattevő nevét,
székhelyét, továbbá az ajánlati árat [Kbt. 60. § (6) bekezdés].
– Az ajánlattevőnek az ajánlatban csatolnia kell cégszerűen (képviseletre jogosult által)
aláírt nyilatkozatát a Kbt. 60. § (3) és (5) bekezdése tekintetében.
– Az ajánlattevőnek az ajánlatban csatolnia kell cégszerűen (képviseletre jogosult által)
aláírt nyilatkozatát a Kbt. 40. § (1) bekezdés a) és b) pontja tekintetében. A nemleges
nyilatkozat(ok) is csatolandók.
– Amennyiben az ajánlattevő a Kbt. 55. § (5) bekezdés szerint kíván eljárni, csatolnia
kell a Kbt. 55. § (5) és (6) bekezdésben előírt cégszerűen (képviseletre jogosult által)
aláírt nyilatkozatokat és a dokumentumokat.
– Az ajánlattevő köteles tájékozódni a munkavállalók védelmére és a
munkafeltételekre vonatkozó olyan kötelezettségekről, amelyeknek a teljesítés
helyén és a szerződés teljesítése során meg kell felelnie. Az ajánlattevőnek erre
vonatkozóan csatolnia kell cégszerűen (képviseletre jogosult által) aláírt
nyilatkozatát.
– Ajánlattevőnek (közös ajánlattevőknek), illetőleg az alkalmasság igazolásában részt
vevő más szervezetnek, beleértve az alvállalkozót is, cégszerűen (képviseletre
jogosult által) aláírva nyilatkoznia kell, hogy valamennyi pénzforgalmi számlájáról
becsatolta a pénzügyi alkalmasság igazolására előírt banki nyilatkozatot és ezeken
kívül más pénzintézetnél számlát nem vezet.
– Az ajánlattevőnek csatolnia kell kötelezettségvállaló nyilatkozatát, miszerint
nyertessége esetén jelen közbeszerzési eljárás nyomán kötendő szerződésre
vonatkozóan olyan vállalkozói felelősségbiztosítási szerződést köt, melynek éves
fedezete 50 M HUF, káreseményenkénti fedezete pedig minimum 5 M HUF. A
felelősségbiztosítást a szerződéskötéskor be kell mutatni, melyről az ajánlatkérő
(megrendelő) jogosult másolatot készíteni. Ajánlatkérő azt is elfogadja, ha az
6
ajánlattevő arról nyilatkozik az ajánlatban, hogy meglévő biztosítási szerződését
jelen közbeszerzés tárgyára kiterjeszti. Ebben az esetben már az ajánlat részeként be
kell csatolni a meglévő felelősségbiztosítását (kötvényét és az azt hatályban tartó
befizetés igazolását) egyszerű másolatban.
– Ajánlattevőnek cégszerűen (képviseletre jogosult által) aláírva nyilatkoznia kell,
melyben bemutatja, hogy jelen eljárás nyomán kötendő szerződés teljesítésekor
keletkező építési hulladékot, mely érvényes engedéllyel rendelkező kezelő(k)höz
szállítja, illetve szállíttatja.
– Ajánlattevőnek (közös ajánlattevőknek), illetőleg az alkalmasság igazolásában részt
vevő más szervezetnek, beleértve az alvállalkozót is, csatolnia kell az ajánlatot,
illetőleg annak részét képező bármely nyilatkozatot aláíró cégjegyzésre vagy
képviseletre
jogosult
személy(ei)
aláírási
címpéldányának
(cégaláírási
nyilatkozatának) vagy a 2006. évi V. törvény 9. § (1) bekezdésében szereplő, ügyvéd
által ellenjegyzett aláírási mintának az egyszerű másolatát.
– A Dokumentáció részét képező és a részletes szerződéses feltételeket tartalmazó
szerződéstervezetet kitöltve, változatlan szövegszerkezetben és tartalommal kell az
ajánlathoz csatolni. Az esetleges véleményeltéréseket, kiegészítéseket a
szerződéstervezetben elkülönítetten kell feltüntetni.
– Közös ajánlattétel esetén a felek között létrejött megállapodást vagy konzorciumi
szerződést kell az ajánlathoz csatolni, melyben a közös ajánlattevők szabályozzák
egymás közötti és az ajánlatkérővel való kapcsolatukat. A megállapodással
(szerződéssel) kapcsolatos további elvárásokat a Dokumentáció tartalmazza.
– Az ajánlatkérő jelen eljárás keretében benyújtandó valamennyi dokumentumot
egyszerű másolatban is elfogadja.
– Amennyiben bármely, az ajánlathoz csatolt okirat, igazolás, nyilatkozat nem magyar
nyelven került kiállításra, akkor az eredeti dokumentum mellett csatolandó a magyar
fordítás is. Ajánlatkérő tehát nem várja el a szakfordításról és a tolmácsolásról szóló
24/1986. (VI. 26.) MT rendelet szerinti hitelesített magyar fordítás becsatolását,
azonban elfogadja a Kbt. 36. § (3) bekezdés szerinti felelős fordítást is.
– Ajánlatkérő jelen közbeszerzési eljárás során nem kívánja alkalmazni a Kbt. 122. §
(9) bekezdésben foglaltakat.
– Ajánlatkérő felhívja az ajánlattevők figyelmét, hogy nem teszi lehetővé, illetve nem
követeli meg gazdálkodó szervezet (projekttársaság) létrehozását a szerződés
teljesítése érdekében.
– Ajánlatkérő a közbeszerzési eljárásokban az alkalmasság és a kizáró okok
igazolásának, valamint a közbeszerzési műszaki leírás meghatározásának módjáról
szóló 310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 20. § (4) bekezdés alapján felhívja az
ajánlattevő figyelmét, hogy ajánlatkérő az ajánlattevő pénzügyi és gazdasági,
valamint műszaki, illetőleg szakmai alkalmasságának feltételeit és igazolását a
minősített ajánlattevők hivatalos jegyzékébe történő felvétel feltételét képező
minősítési szempontokhoz képest szigorúbban állapította meg. A szigorúbban
meghatározott alkalmassági feltételek: a pénzügyi intézménytől származó
igazolással, a referenciával és felelős műszaki vezetővel kapcsolatos előírások (12.
pont).
– Ajánlatkérő az eljárás során a hiánypótlás lehetőségét a Kbt. 67. § rendelkezéseinek
megfelelően teljes körben biztosítja. Ajánlatkérő ezzel összefüggésben tájékoztatja
az ajánlattevőket, hogy amennyiben az ajánlattevő a hiánypótlás során az ajánlatban
korábban nem szereplő gazdásági szereplőt von be az eljárásba, és e gazdasági
szereplőre tekintettel lenne szükség hiánypótlásra, azt el fogja rendelni.
7
– Az eljárás nyertese az az ajánlattevő, amely az eljárást megindító felhívásban és a
Dokumentációban meghatározott feltételek alapján, valamint a meghatározott bírálati
szempont alapján a legkedvezőbb érvényes ajánlatot tette. Az ajánlatkérő a Kbt. 124.
§ (4) bekezdése alapján az eljárás nyertesének visszalépése esetén az ajánlatok
értékelése során a következő legkedvezőbb ajánlatot tevőnek minősített szervezettel
köti meg a szerződést, amennyiben azt az ajánlatok elbírálásáról szóló írásbeli
összegezésben megjelöli.
– Ajánlatkérő az eljárás eredményéről a Kbt. 77. § (2) bekezdés szerint tájékoztatja az
ajánlattevőket. A szerződéskötés időpontjára a Kbt. 124. § (5)-(6) bekezdése az
irányadó.
– Az ajánlatok összeállításával és benyújtásával kapcsolatban felmerült összes költség
az ajánlattevőt terheli.
– Jelen felhívásban és a Dokumentációban nem szabályozott kérdésekben a Kbt. az
irányadó.
23. Az eljárást megindító felhívás megküldésének időpontja: 2014. március 13.
8