Budapest Főváros XI. Kerület Újbudai Polgármesteri Hivatal
J E G Y Z Ő
1113 Budapest, Bocskai út 39-41.
Postacím: 1518 Budapest Pf. 10
Web:
www.ujbuda.hu
Ügyiratszám: I/17-143/2025
Tárgy: Tájékoztatás közérdekű
Ügyintéző: dr. Lantos Ottó
adatszolgáltatás iránti kérelem alapján
Telefonszám: +3613724546
e-mail: [email protected]
Sipekiné Szilvási Elvira
részére
e-mail: [email protected]
Tisztelt Asszonyom!
Budapest Főváros XI. Kerület Újbuda Önkormányzata részére elektronikus levélben
megküldött,
„közérdekű adatigénylés” tárgyú, közérdekű adatok megismerése iránti igényére
az alábbi választ adom:
Kérdés, adatigénylés:
„Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre a Budapest Főváros XI.
Kerület Újbudai Polgármesteri Hivatalának:
2020.01.01-2020.12.31. közötti időtartamra (és áthúzódóan a következő évre minden kérdésre
tekintettel):
- - megbízási szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - vállalkozási
szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - tervezési szerződéseket, a
szerződések olvasható beszkennelésével, - megállapodásokat, a megállapodások olvasható
beszkennelésével, - munkavállalók / megváltozott munkaképességű foglalkoztatottak /
köztisztviselők / közalkalmazottak / vezető tisztségviselők nevét, munkabérének összegét,
jutalmát, cafetériát és bármilyen egyéb (akár motivációs - hónap dolgozója) díjazást, pozíciójuk
megnevezését, munkaköri leírását, feladatkörének megnevezését olvasható beszkenneléssel,
- - gépjárművek havi menetlevelét, havi kilométer-futás nyilvántartását és az autókba beépített
GPS menetrögzítő által kezelt adatokat, nyilvántartásokat olvasható beszkennelésével vagy
elektronikus adatként,
- - a leltárában/leltárjegyzékében/leltárt tartalmazó dokumentumaiban jegyzett eszközök,
tárgyak, vagyonelemek, neve, vásárlási értéke, melyik telephelyen található, illetve egyéb olyan
információ amely a rendelkezésükre áll a leltárban feljegyezve;
2021.01.01-2021.12.31. közötti időtartamra (és áthúzódóan a következő évre minden kérdésre
tekintettel):
- - megbízási szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - vállalkozási
szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - tervezési szerződéseket, a
1
szerződések olvasható beszkennelésével, - megállapodásokat, a megállapodások olvasható
beszkennelésével, - munkavállalók / megváltozott munkaképességű foglalkoztatottak /
köztisztviselők / közalkalmazottak / vezető tisztségviselők nevét, munkabérének összegét,
jutalmát, cafetériát és bármilyen egyéb (akár motivációs - hónap dolgozója) díjazást, pozíciójuk
megnevezését, munkaköri leírását, feladatkörének megnevezését olvasható beszkenneléssel,
- - gépjárművek havi menetlevelét, havi kilométer-futás nyilvántartását és az autókba beépített
GPS menetrögzítő által kezelt adatokat, nyilvántartásokat olvasható beszkennelésével vagy
elektronikus adatként,
- - a leltárában/leltárjegyzékében/leltárt tartalmazó dokumentumaiban jegyzett eszközök,
tárgyak, vagyonelemek, neve, vásárlási értéke, melyik telephelyen található, illetve egyéb olyan
információ amely a rendelkezésükre áll a leltárban feljegyezve;
2022.01.01-2022.12.31. közötti időtartamra (és áthúzódóan a következő évre minden kérdésre
tekintettel):
- - megbízási szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - vállalkozási
szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - tervezési szerződéseket, a
szerződések olvasható beszkennelésével, - megállapodásokat, a megállapodások olvasható
beszkennelésével, - munkavállalók / megváltozott munkaképességű foglalkoztatottak /
köztisztviselők / közalkalmazottak / vezető tisztségviselők nevét, munkabérének összegét,
jutalmát, cafetériát és bármilyen egyéb (akár motivációs - hónap dolgozója) díjazást, pozíciójuk
megnevezését, munkaköri leírását, feladatkörének megnevezését olvasható beszkenneléssel,
- - gépjárművek havi menetlevelét, havi kilométer-futás nyilvántartását és az autókba beépített
GPS menetrögzítő által kezelt adatokat, nyilvántartásokat olvasható beszkennelésével vagy
elektronikus adatként,
- - a leltárában/leltárjegyzékében/leltárt tartalmazó dokumentumaiban jegyzett eszközök,
tárgyak, vagyonelemek, neve, vásárlási értéke, melyik telephelyen található, illetve egyéb olyan
információ amely a rendelkezésükre áll a leltárban feljegyezve;
2023.01.01-2023.12.31. közötti időtartamra (és áthúzódóan a következő évre minden kérdésre
tekintettel):
- - megbízási szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - vállalkozási
szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - tervezési szerződéseket, a
szerződések olvasható beszkennelésével, - megállapodásokat, a megállapodások olvasható
beszkennelésével, - munkavállalók / megváltozott munkaképességű foglalkoztatottak /
köztisztviselők / közalkalmazottak / vezető tisztségviselők nevét, munkabérének összegét,
jutalmát, cafetériát és bármilyen egyéb (akár motivációs - hónap dolgozója) díjazást, pozíciójuk
megnevezését, munkaköri leírását, feladatkörének megnevezését olvasható beszkenneléssel,
- - gépjárművek havi menetlevelét, havi kilométer-futás nyilvántartását és az autókba beépített
GPS menetrögzítő által kezelt adatokat, nyilvántartásokat olvasható beszkennelésével vagy
elektronikus adatként,
- - a leltárában/leltárjegyzékében/leltárt tartalmazó dokumentumaiban jegyzett eszközök,
tárgyak, vagyonelemek, neve, vásárlási értéke, melyik telephelyen található, illetve egyéb olyan
információ amely a rendelkezésükre áll a leltárban feljegyezve;
2024.01.01-2024.12.31. közötti időtartamra (és áthúzódóan a következő évre minden kérdésre
tekintettel):
- - megbízási szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - vállalkozási
szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - tervezési szerződéseket, a
szerződések olvasható beszkennelésével, - megállapodásokat, a megállapodások olvasható
beszkennelésével, - munkavállalók / megváltozott munkaképességű foglalkoztatottak /
köztisztviselők / közalkalmazottak / vezető tisztségviselők nevét, munkabérének összegét,
jutalmát, cafetériát és bármilyen egyéb (akár motivációs - hónap dolgozója) díjazást, pozíciójuk
megnevezését, munkaköri leírását, feladatkörének megnevezését olvasható beszkenneléssel,
2
- - gépjárművek havi menetlevelét, havi kilométer-futás nyilvántartását és az autókba beépített
GPS menetrögzítő által kezelt adatokat, nyilvántartásokat olvasható beszkennelésével vagy
elektronikus adatként,
- - a leltárában/leltárjegyzékében/leltárt tartalmazó dokumentumaiban jegyzett eszközök,
tárgyak, vagyonelemek, neve, vásárlási értéke, melyik telephelyen található, illetve egyéb olyan
információ amely a rendelkezésükre áll a leltárban feljegyezve;
2025.01.01-2025.06.30. közötti időtartamra (és áthúzódóan a következő évre minden kérdésre
tekintettel):
- - megbízási szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - vállalkozási
szerződéseket, a szerződések olvasható beszkennelésével, - tervezési szerződéseket, a
szerződések olvasható beszkennelésével, - megállapodásokat, a megállapodások olvasható
beszkennelésével, - munkavállalók / megváltozott munkaképességű foglalkoztatottak /
köztisztviselők / közalkalmazottak / vezető tisztségviselők nevét, munkabérének összegét,
jutalmát, cafetériát és bármilyen egyéb (akár motivációs - hónap dolgozója) díjazást, pozíciójuk
megnevezését, munkaköri leírását, feladatkörének megnevezését olvasható beszkenneléssel,
- - gépjárművek havi menetlevelét, havi kilométer-futás nyilvántartását és az autókba beépített
GPS menetrögzítő által kezelt adatokat, nyilvántartásokat olvasható beszkennelésével vagy
elektronikus adatként,
- - a leltárában/leltárjegyzékében/leltárt tartalmazó dokumentumaiban jegyzett eszközök,
tárgyak, vagyonelemek, neve, vásárlási értéke, melyik telephelyen található, illetve egyéb olyan
információ amely a rendelkezésükre áll a leltárban feljegyezve;”
Válasz:
A megbízási szerződésekkel, vállalkozási szerződésekkel, tervezési szerződésekkel,
megállapodásokkal kapcsolatos válasz:
Budapest Főváros XI. Kerület Újbudai Polgármesteri Hivatal (továbbiakban: Hivatal) nettó 5
millió forint feletti szerződéseinek kötelezően közzéteendő, közérdekű adatai Budapest Főváros
XI. Kerület Újbuda Önkormányzata honlapján, azon belül az alábbi linken elérhetők,
megtekinthetők:
https://kozigazgatas.ujbuda.hu/gazdalkodasi-adatok-uvegzseb
A fenti szerződéseken túli további szerződések, megállapodások adatait jelen a „
Hivatal
szerződései megállapodásai 2020 2025.pdf” táblázat tartalmazza.
Munkavállalók, megváltozott munkaképességű foglalkoztatottak, köztisztviselők,
közalkalmazottak, vezető tisztségviselők neve, munkabérének összege, jutalma, cafetéria
és bármilyen egyéb (akár motivációs - hónap dolgozója) díjazás, pozíció megnevezése,
munkaköri leírás, feladatkörének megnevezése c. kérdéssel kapcsolatos válasz:
A Hivatal minden költségvetési év vonatkozásában Újbuda honlapján közzéteszi beszámolóját,
amelynek 8. számú űrlapja tartalmazza az adatszolgáltatást a személyi juttatások és a
foglalkoztatottak, választott tisztségviselők összetételéről, valamint 9. számú űrlapja a létszám
funkciócsoportonkénti megoszlását mutatja be. A 2020. - 2024. időszak tekintetében a
foglalkoztatottak létszámadatait, összetételét, illetményét/munkabérét és egyéb juttatásait az
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2020_511005_személyi juttatások
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2021_511005_személyi juttatások
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2022_511005_személyi juttatások
3
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2023_511005_személyi juttatások
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2024_511005_személyi juttatások
elnevezésű mellékletek tartalmazzák.
2025. I. és II. negyedév tekintetében a Hivatal foglalkoztatottjainak és az Önkormányzat
tisztségviselőinek létszáma és személyi juttatásai Újbuda honlapján az alábbi linken elérhetőek:
I. Foglalkoztatottak létszáma, személyi juttatásai | Közigazgatás
A Hivatal állományában közszolgálati jogviszonyban továbbá munkajogviszonyban álló
alkalmazottak neveit és munkaköreit az Újbuda honlapján található telefonkönyv tartalmazza,
amely az alábbi linken megtekinthető:
https://kozigazgatas.ujbuda.hu/telefonkonyv. A Hivatal nem biztosítja azon foglalkoztatottak név adatának megismerését,
- akiknek a megjelölt időszakban szűnt meg a foglalkoztatási jogviszonyuk,
- akik a megjelölt időszakban még igen, azonban az adatigénylés benyújtásakor már nem
álltak a Hivatallal munkavégzésre irányuló jogviszonyban, valamint
tekintettel arra, hogy esetükben már nem alkalmazható az információs önrendelkezési jogról és
az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) 26. § (2)
bekezdése, azaz név személyes adatuk közérdekből nyilvános jellege a foglalkoztatási
jogviszony megszűnésével egyidejűleg megszűnt.
A szervezeti egységek feladatait az Önkormányzat működésével, valamint a polgármester vagy
a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával
kapcsolatos feladatok ellátásának rendjéről szóló 11/2022. (VII. 4.) Polgármesteri – Jegyzői
utasítás tartalmazza (
melléklet: 11_2022_vii_4_polgármesteri és jegyzői utasítás.pdf). A
munkaköri leírások a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény 179. §-a
értelmében nem minősülnek közérdekből nyilvános adatnak, ezért nem áll módomban azokat
kiadni.
Hivatali gépjárművekkel kapcsolatos válasz:
A Hivatal gépjárműflottájának éves futását, valamint az ezzel járó költséget a
“hivatali
gépjárművek.pdf” táblázat tartalmazza. A táblázat a 2023. június és 2025. május hónap közötti
időszakra vonatkozólag, havi bontásban tartalmaz adatokat gépkocsik szerint. Ezúton
tájékoztatom, hogy a gépjárművek éves futásáról és azok éves bekerülési költségéről kettő év
viszonylatában adunk ki adatkat. (Az önkormányzati hivatalok egységes irattári tervének
kiadásáról szóló 78/2012. BM rendelet Mellékletének U609 pontja szerint a gépkocsik
üzemeltetésével kapcsolatos iratokat 2 évig kell megőrizni.)
A GPS-alapú menetrögzítő rendszerek által rögzített adatokat a Hivatal nem kezeli, erre
tekintettel ezen adatok megismerését nem áll módomban kiadni.
A leltárában/leltárjegyzékében/leltárt tartalmazó dokumentumaiban jegyzett eszközök,
tárgyak, vagyonelemek, neve, vásárlási értéke, melyik telephelyen található, illetve egyéb
olyan információ amely a rendelkezésükre áll a leltárban feljegyezve kérdéssel
kapcsolatos válasz:
A Hivatal minden költségvetési év vonatkozásában Újbuda honlapján közzéteszi beszámolóját,
amelynek részét képezi a Mérleg (12/A űrlap). A 2020. - 2024. évek vonatkozásában a Hivatal
4

mérlegét az
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2020_511005_MÉRLEG
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2021_511005_MÉRLEG
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2022_511005_MÉRLEG
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2023_511005_MÉRLEG
-
Eves koltsegvetesi beszamolo 2024_511005_MÉRLEG
elnevezésű mellékletek tartalmazzák.
A Hivatal leltárában szerepeltetett tárgyi eszközök és készletek a Hivatal székhelyén
találhatóak.
Tájékoztatom, hogy az Infotv. 30. § (2a) bekezdés b) pontja szerint az adatigénylésnek a
közfeladatot ellátó szerv nem köteles eleget tenni, ha az igény teljesítése a közfeladatot ellátó
szerv tényleges kezelésében lévő közérdekű adatok vagy közérdekből nyilvános adatok
összevetése útján a kezelésében lévő adatokhoz képest új adat előállítását tenné szükségessé.
Tájékoztatom, hogy ha válaszom nem teljesíti teljeskörűen a közérdekű adat megismerése iránti
igényét, illetve költségtérítés megállapításával kapcsolatos jogsértés történt, úgy az
adatigénylés elutasítása, nem teljesítése vagy az adatigénylés teljesítésért megállapított
költségtérítés összege miatt jogorvoslattal élhet. Az Infotv. 52. § (1) bekezdésében írtak szerint
– jelen esetben – a válaszunk közlésétől számított egy éven belül bejelentéssel vizsgálatot
kezdeményezhet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (Hatóság) a
közérdekű adatok vagy a közérdekből nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok
gyakorlásával kapcsolatos sérelem miatt, illetve az Infotv. 31. §-ában írtak szerint – jelen
esetben – a válaszunk közlésétől számított 30 napon belül pert indíthat a Budai Központi
Kerületi Bíróságon.
Ha Ön a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a bejelentés érdemi vizsgálatának elutasításáról, a
vizsgálat megszüntetéséről, az Infotv. 55. § (1) bekezdés b) pontja szerinti lezárásáról szóló
vagy az Infotv. 58. § (3) bekezdése szerinti értesítés kézhezvételét követő harminc napon belül
lehet megindítani.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest, dátum a digitális aláírás szerint
Digitálisan aláírta:
Tisztelettel:
dr.
dr. Szentandrási-
Szentandrási- Sárkány Tamás
Sárkány Tamás Dátum: 2025.08.15
09:52:34 +02'00'
dr. Tiba Zsolt
5