Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Halász Árpád Ügyvédi Iroda megbízási szerződései'.



 
Budapest Főváros XIV. Kerület 
Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló
Zuglói Polgármesteri Hivatal 
Önkormányzata_DHSZ bélyegző
Jegyző 
>>>1145 Budapest, Pétervárad u. 2. 
 
 
Ügyintéző: dr. Ujlaky Eszter 
Telefonszám: +36 1 872-9245 
Ügyiratszám: 1/13536-2/2025 
             Tárgy: Közérdekű adatigénylésre válasz 
 
Horváth Ágoston 
részére
 
e-mail: [email protected] 
 
Tisztelt Horváth Ágoston Úr! 
 
A 2025. június 18. napján, Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzatához (a továbbiakban: Zugló 
Önkormányzata), elektronikus levélben megküldött „Közérdekűadat igénylés – Halász Árpád Ügyvédi Iroda 
megbízási szerződései” 
tárgyú, közérdekű adatok megismerése iránti igényére az alábbi választ adom: 
 
1.Kérdés:  
„Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni  részemre mind a Zuglói Önkormányzat, mind a 
Zuglói Polgármesteri Hivatal vonatkozásában: 
- A 2024. október 1. napja után a Halász Árpád Ügyvédi Irodával kötött valamennyi megbízási szerződést.” 
 
Válasz: 
Tájékoztatom, hogy az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. 
törvény  (a  továbbiakban:  Infotv.)  30.  §  (2)  bekezdése  szerint,  ha  a  kért  adatot  korábban  már  elektronikus 
formában nyilvánosságra hozták, az igény teljesíthető az adatot tartalmazó nyilvános forrás megjelölésével is.  
Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testülete a közérdekű adatok közzétételének 
és  a  közérdekű  adatok  megismerésére  irányuló  igények  teljesítésének  rendjét  a  28/2014.(XI.18.) 
önkormányzati rendeletében (a továbbiakban: Rendelet) szabályozza.  
A Rendelet 7. § (1) alapján az adatkezelő Zugló Önkormányzata a 2. § (1) bekezdésében meghatározott oldalon 
„Szerződések”  megjelöléssel  külön  linket  helyez  el.  Valamennyi,  általa  kötött  polgári  jogi  szerződések 
vonatkozásában a szerződés megkötésének napjától számított 10 munkanapon belül közzéteszi:  
a) a szerződő fél nevét, 
b) a szerződő fél adószámát, 
c) a szerződés tárgyát, 
d) a  szerződéssel  összefüggésben  a  Közbeszerzési  Értesítőben  közzétett  minden  közleményt  vagy  az  arra 
mutató linket, 
e) a szerződés időbeli hatályát, 
f) a szerződés értékét, 
g) a keretszerződési jelleget és 
h) a szerződés szövegét oldalhű másolatban. 
 
A  Rendeletnek  megfelelően  az  Önkormányzat  a  közzétételi  kötelezettségét  a  zuglo.hu1 honlapon  teljesíti. 
Ezen belül, „KÖZÉRDEKŰ ADATOK” címen belül, a „Közpénzügyek” címszó alatt, a „Szerződések” szóra 
kattintva a szerződések oldalhű másolatban kereshetőek.  
A  közérdekű  adatigénylésében  kért  Halász  Árpád  Ügyvédi  Iroda  szerződései  a  fentiek  szerint  elérhetőek, 
melyek adatait az alábbi táblázatba rendezve is megadom: 
                                                           
1 Minden esetben a Ctrl + a kiemelt szóra történő kattintással jut el a hivatkozott felületre! 

 
Szerződés 
Szerződés tárgya 
Szerződésköt
 
és 
Lejárat 
A  polgármester  adminisztratív  és  jogi 
támogatása a polgármesteri átadás-átvétel 
során,  valamint  a  teljesítési  segédek 
Megbízási 
felkészítése  és  tájékoztatása  az  átadás-
2024.10.03. 
2024.10.03. 
szerződés 
átvételi feladatokról óradíj: ügyvéd esetén: 
87.500  Ft  +ÁFA;  ügyvédjelölt:  43.750 
Ft+ÁFA; adminisztráció: 17.500 Ft+ÁFA 
1.)   Feladat: a Zuglói Zrt. 2023. január 1. 
és 2024. szeptember 30-ig tartó időszakra 
vonatkozó  pénzügyi  -  számviteli-adójogi 
ellenőrzése és tájékoztató készítése.  
Egyedi 
megbízási 
2.)   Feladat: A Zuglói Zrt. működésének 
2025.02.15. 
2025.12.31. 
szerződés 
2023. január 1. és 2024. szeptember 30-ig 
tartó  időszakra  működési  jogszerűség 
átvilágítása  és  tájékoztató  jelentés 
készítése 
A megbízott Ügyvédi Iroda a Feladat (1) - 
et  a  szerződés  mindkét  fél  általi  aláírás 
napját  követő  90  munkanapon  belül 
Egyedi 
köteles elvégezni.  
megbízási 
szerződés 1. sz. 
Feladat  (2)  -  a  Zuglói  Zrt.  működésének 
2025.04.17. 
2025.12.31. 
módosítás 
         
2017. január 1. és 2024. szeptember 30-ig 
tartó  időszakra  vonatkozó  működése 
jogszerűségének 
átvilágítása 
és 
tájékoztató jelentés készítése.  
 
2.Kérdés:  
„A  megbízási  szerződésekre  vonatkozó  beszerzési  eljárások  dokumentumait  (ajánlatkérés,  bírálati 
szempontok, beérkezett ajánlatok, bírálat).” 
 
Válasz: 
A  Halász  Árpád  Ügyvédi  Iroda  kiválasztására  rendkívüli,  az  ügyvédi,  jogi  és  más  szakértői  tevékenység 
beszerzése  során  ismeretes  beszerzési  eljárás  keretében  került  sor.  Mellékletben  csatolom  a  beszerzés 
elrendeléséét megalapozó okiratokat, mellyel kapcsolatosan tájékoztatom, hogy az abban hivatkozott 14/2017. 
(XII.21.)  polgármesteri-jegyzői  normatív  utasítás  6.3.1.  pontja  alapján  „rendkívüli  beszerzés  indítható  az 
alábbi beszerzések vonatkozásában: tanácsadás, szakértői, mérnöki-tudományos, jogi szolgáltatás […]” 
 
 
 
 



3. Kérdés: 
„A Halász Árpád Ügyvédi Iroda számára 2024. október 1. után teljesített kifizetéseket a kifizetés összegét és 
dátumát megjelölve. A Halász Árpád Ügyvédi Iroda kifizetéseit megalapozó teljesítésigazolásokat.” 
 
Válasz: 
A Halász Árpád Ügyvédi Iroda részére 2024. október 1. óta, az adatigénylésre adott válaszom kiadása napjáig 
az alábbi kifizetések történtek Zugló Önkormányzata részéről. 
 
Szerződés 
Számla tartalom 
Számla bruttó értéke 
Számla kifizetés ideje 
 
Átadás-átvétel jogi 
Megbízási szerződés 
11.362.531.-Ft 
2024.12.17 
képviselet ellátása 
Egyedi megbízási 
Jogi szolgáltatás 
10.795.000.-Ft 
2025.06.26 
szerződés 
 
 
Tájékoztatom, hogy az Infotv. 30. § (7) bekezdése az szerint „A közfeladatot ellátó szerv gazdálkodásának 
átfogó, számlaszintű, illetve tételes ellenőrzésére irányuló adatmegismerésekre külön törvények rendelkezései 
irányadók. Erre való hivatkozással az adatkezelő az adatigénylést az igénylés tárgyát képező irat másolata 
helyett  a  jogviszony  alanyainak,  a  jogviszony  típusának,  a  jogviszony  tárgyának,  a  szolgáltatás  és 
ellenszolgáltatás mértékének és teljesítése időpontjának megjelölésével is teljesítheti.” Ennek megfelelően a 
szerződésekkel kapcsolatban a további adatszolgáltatást mellőzöm. 
Tájékoztatom  továbbá,  hogy  ha  válaszom  nem  teljesíti  teljeskörűen  a  közérdekű  adat  megismerése  iránti 
igényét,  az  Infotv.  31.  §-a  alapján  a  közléstől  számított  harminc  napon  belül  a  Pesti  Központi  Kerületi 
Bírósághoz (1055 Budapest, Markó u. 25.) fordulhat jogorvoslatért, amely soron kívül jár el, továbbá az Infotv. 
52. § - a alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál vizsgálatot kezdeményezhet az 
adatigénylés teljesítésére nyitva álló határidő eredménytelen elteltétől számított egy éven belül. 
Melléklet: 2 db rendkívüli beszerzési eljárást kezdeményező okirat 
      
Budapest, „időbélyeg szerint” 
 
Tisztelettel: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
dr. Lehoczky Balázs 
                    
 
 
 
 
 
 
 
                      jegyző