Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Avasi Kilátó kávézója'.


                                                                                                                                                        2025.04.09 



3530 Miskolc Petőfi u. 1-3. 
 
 
HATÁROZOTT IDŐRE             
(5 év) Minimálisan 
Szám 
Cím 
Alapterület m2 
Tevékenységi kör 
pályázható bérleti díj 
Ft/hó+Áfa (27%)  
  földszint 285,06 
  fedett terasz 50,37 
Nagy Avas Alsó sor 
  pince 483,21 
Minőségi vendéglátás és 
1. 
(Bortanya) 
  alagsor 53,00 
szálláshely szolgáltatás 
751 228,-  Ft/hó+Áfa 
Miskolc  12054 hrsz.  
  emelet 215,84 
 
     Összesen: 1087,48 
területe: 725 m2 
Avasi kilátó lábánál 
Minőségi, 
található vendéglátó 
magasszínvonalú 
egység, 
vendéglátás, 
2. 
komfortpontok, 
Összesen1: 1021,54 
komfortpont, kiállító és  1 413 251,-  Ft/hó+Áfa 
valamint információs 
információs tér, 
és kiállító tér 
ajándékbolt és trafik 
üzemeltetése 
Avas- kilátó II. emeleti 
„presszó” szint Miskolc 
Minőségi, 
3. 
12064/23 hrsz-ú 
  emeleti 225,56 
magasszínvonalú 
141 876,-   Ft/hó+Áfa 
ingatlanon található 
kávézó, vendéglátás 
1  A  helyiségek  pontos  bérleti  díja  és  felosztása  az  alábbiakban  részletezve  tekintettel  arra,  hogy  a  helyiségcsoportra 
részajánlat is tehető: 
HATÁROZOTT IDŐRE             
(5 év) Minimálisan 
Cím 
Alapterület m2 
Tevékenységi kör 
pályázható bérleti díj 
Ft/hó+Áfa (27%)  
Avasi kilátó lábánál 
Minőségi, magas színvonalú 
Vendéglátó tér 
található vendéglátó 
vendéglátás, komfortpont 
1 242 297,-  Ft/hó+Áfa 
összesen: 888,92 m2 
egység 
üzemeltetése 
 
Ajándékbolt: 16,85 m2 
Ajándékbolt üzemeltetés 
37 188,- 
Ft/hó+Áfa 
 
Trafik: 21,98 m2 
Trafik üzemeltetés 
48 510,- 
Ft/hó+Áfa 
II.komfortpont 
36,23 m2 
Komfortpont üzemeltetése 
39 980,- 
Ft/hó+Áfa 
III.komfortpont 

Komfortpont és 
információs  és  kiállító  inform.: 22,20 m2 
információs és kiállító tér 
88 015,-   Ft/hó+Áfa 
tér 
komf.: 35,36 m2 
üzemeltetése 

 
 


                                                                                                                                                        2025.04.09 



3530 Miskolc Petőfi u. 1-3. 
 
Az Avasi kilátó lábánál található vendéglátó egység, komfortpontok, valamint információs és kiállító tér 
teljes bérleti díja együttesen 1 413 251,- Ft+ÁFA/hó. A fenti táblázatban szereplő bérleti díjak abban az 
esetben  érvényesek,  amennyiben  az  épület  együttes  nem  teljes  egészét,  hanem  csak  a  táblázatban 
szereplő külön álló egységet, vagy egységeket kívánja bérbe venni.  

A  helyiségben  elvárt  szolgáltatások,  nyitva  tartásra  vonatkozó  kötelezettségek,  és  a  pályázat 
benyújtásához szükséges iratok részletes leírása a pályázati ismertetőben található meg.  

A  pályázatok  postai  feladásának,  ill.  zárt  borítékban  történő  leadásának  határideje:  2025.  április  16. 
(szerda). 

Postai  feladás  címe:  3501  Miskolc,  Pf.  78.  vagy  a  Miskolc,  Hunyadi  János  utca  u.  21.  I.  emeleti  Üzleti 
Ingatlanhasznosítási irodában. 

A  pályázatok  bontása:  2025.  április  22.  (kedd)  900,  a  MISKOLC  HOLDING  Zrt.  Miskolc,  Hunyadi  J.  u.  21. 
szám alatti I. emeleti Üzleti Ingatlanhasznosításán. 
Felhívjuk a pályázók figyelmét, hogy a helyiség birtokba adására a  szerződés hatálybalépését követően 
kerülhet sor.  
 
A pályázaton való részvétel főbb feltételei:  
  Pályázati adatlap kitöltése 
  Szakmai bemutatkozó anyag: 
1.  Vállalt szolgáltatás leírása 
2.  Leírást  a  bérleményben  végezni  kívánt  tevékenységekről,  illetve  szolgáltatásokról,  tervezett 
image ismertetése (szöveg és látványterv) 
3.  Szakmai referenciák ismertetése a folytatni kívánt tevékenységi és szolgáltatási körben 
4.  A minimálisan pályázható bérleti díj kifejezett elfogadása és üzleti terv bemutatása 
  Pályázati  letéti  díj  –  mely  az  ÁFA-val  növelt  bérleti  díj  összegének  négyszeres  összege  - 
befizetésének  banki  igazolása  MISKOLC  HOLDING  Zrt.  10918001-00000004-01200041  számú 
számlájára „Pályázat” megjelöléssel 
  Aláírás hitelességét igazoló okirat másolatának benyújtása (társaság esetén) 
  Társaság esetén 30 napnál nem régebbi cégkivonat 
  Egyéni vállalkozó esetén vállalkozói igazolvány hiteles másolata 
  Társaság és egyéni vállalkozó esetén „0”-s  NAV igazolás (kivéve, ha a pályázó szerepel a NAV 
köztartozásmentes adózói adatbázisában vagy magánszemély) 
https://www.nav.gov.hu/nav/adatbazisok/koztartozasmentes/egyszeru_lekerdezes   
  Átláthatósági nyilatkozat (nem természetes személy esetén) 
 
Egyéb tudnivalók, szabályok: 
  A  „Pályázati  letéti  díj”  összegét  a  nyertes  pályázó  esetében  az  óvadéki  díj  összegébe  be  kell 
számítani,  eredménytelen  pályázat  esetén  8  munkanapon  belül  visszautalásra  kerül  a  pályázó 
által megadott bankszámlára. 
  A  pályázatot  zárt  borítékban,  ajánlottan,  postai  úton  kell  megküldeni  a  fenti  címre,  illetve 
személyesen  is  leadható  Miskolc,  Hunyadi  J.u.  21.  I.  emelet  Üzleti  Ingatlanhasznosításon.  A 
borítékon fel kell tüntetni „Bérleti jog pályázat és a Pályázott bérlemény címét”.  

 
 


                                                                                                                                                        2025.04.09 



3530 Miskolc Petőfi u. 1-3. 
  A pályázat eredményéről a MISKOLC HOLDING Zrt. a bontástól számított további 8 napon belül 
írásban,  vagy  ha  a  pályázó  megadott  email  címet,  akkor  elektronikusan  értesíti  az 
ajánlattevőket.  
  Több  érvényes  pályázat  beérkezése  esetén  a  kiíró  a  helyiség  bérleti  jogára  licitálást  tart  az 
érvényes pályázók között. A pályázat nyertese az a pályázó, aki a havi bérleti díjra a licit során 
legmagasabb ajánlatot teszi. A licitálás alapját a pályázati hirdetmény tartalmazza. 
  Bérlet  időtartama  határozott  5  év,  mely  a  felek  közös  megegyezése  alapján  további  5  évvel 
meghosszabbítható.   
 
A  pályázati  eljárás  részletes,  itt  meg  nem  határozott  egyéb  kötelező  érvényű  feltételeit  pályázati 
ismertető  állapítja  meg.
  A  teljes  pályázati  anyag  megtalálható  és  letölthető  a  MISKOLC  HOLDING  Zrt. 
honlapján: 
www.miskolcholding.hu. 
További 
információ 

MISKOLC 
HOLDING 
Zrt. 
Üzleti 
Ingatlanhasznosításánál az 516-280, 516-297,516-287, 516-295, 516-332 telefonszámokon szerezhető be.  
A kiíró fenntartja a jogot, hogy a pályázati eljárást indoklás nélkül eredménytelennek nyilvánítsa. 

 
 


 
1.  PÁLYÁZATI ISMERTETŐ 
 
a hasznosításra kerülő Miskolc Nagy Avas Alsó sor (Bortanya) hrsz: 12054 
üzemeltetésének pályázati feltételeiről 
 
Miskolc  Megyei  Jogú  Város  Önkormányzata  által  a  TOP-6.1.4-15-MI1-2016-00005 
„Történelmi  Avas  turisztikai  fejlesztése”  című  projekt  keretében  megvalósult 
projektelem. 
 
Nagy Avas Alsó sor (Bortanya) működtetése: 
 
Elvárt  szolgáltatás:  Minőségi  vendéglátás  és  szálláshely  szolgáltatás.  Évente 
legalább 6 turisztikai rendezvény megszervezése

Kötelező valamilyen turisztikai szakmai együttműködést megvalósítani, és annak 
tartalmát  és  formáját  az  üzleti  tervben  bemutatni.  A  turisztikai  szakmai 
együttműködést Együttműködési Megállapodásba kell foglalni és a megállapodást a 
bérleti  szerződés  megkötését  követő  90  napon  belül  a  bérbeadó  részére  be  kell 
mutatni.  Ezek  lehetnek  más  attrakciók,  turizmusban  érintett  szervezetek  és  kiemelt 
figyelmet kell fordítani a vállalkozásokkal (kkv-kal) tervezett együttműködésekre. 
A  bérlemény  sikeres  pályázat  esetén  a  megtekintéskor  az  ingatlanban  lévő  leltári 
berendezési,  felszerelési  tárgyakkal  kerül  birtokba  adásra,  melyek 
állagmegóvásáról,  pótlásáról,  karbantartásáról  a  bérlet  során  a  bérlő  köteles 
gondoskodni
.  Az  ingatlanban,  valamint  az  azon  található  felépítményekben 
bekövetkezett  bármilyen  károsodás  –  a  vis  maior  esetek  kivételével  –  a  bérlő 
felelősségi  körébe  tartozik.  A  bérlő  köteles  az  átvett  ingatlanra  és  ingóságokra 
vagyonbiztosítási  szerződést  kötni  és  azt  a  jogviszony  teljes  időtartama  alatt 
fenntartani  akként,  hogy  a  szerződés  kedvezményezettje  a  bérbeadó  legyen. 
Bárminemű  fejlesztés,  beruházás  kizárólag  a  bérbeadóval  kötött  írásbeli 
megállapodás alapján végezhető.  
Továbbá a pályázó köteles évente minimum 6 alkalommal -  turisztikai rendezvényt 
megszervezni. 
A  turizmus  szezonális  ingadozásának  csökkentése  érdekében  a  létesítménynek 
egész évben, de legalább az év 270 napján nyitva kell tartania. Továbbá az adott 
turisztikai attrakció főszezonjában heti 5 napon, naponta min. 8 órában kötelező 
a nyitva tartás
, a szünnap nem eshet szombatra, vasárnapra és ünnepnapra (kivéve 
december 25. és január 1.).  
  Szezonban (március 15.- október 15. között): 10 – 22 óra között 
  Szezonon kívül:  
o  hétvégén és ünnepnapokon: 12 – 22 óra között 
o  hétköznap: 16 – 20 óra között. 
Minden  esetben  biztosítani  kell  a  szelektív  hulladékgyűjtés  feltételeit  mind  a 
látogatóterekben, mind az üzemeltetés során.  
A helyiség teljes alapterülete 1087,48 m2 +725 m2 
Bérleti díj mértéke: 751 228,- Ft/hó+ ÁFA 
Bérlet  időtartama:  határozott  idő  5  év
,  mely  a  felek  közös  megegyezése  alapján 
további 5 évvel meghosszabbítható. 

 


 
 
2.  PÁLYÁZATI ISMERTETŐ 
 
a hasznosításra kerülő Miskolc, Avas- Tető 
vendéglátó épület, komfortpontok, információs és kiállítótér 
üzemeltetésének 
pályázati feltételeiről 
 
Tájékoztató a létesítmény megvalósítására vonatkozó projektről 
 
Miskolc  Megyei  Jogú  Város  Önkormányzata  által  a  TOP-6.3.2-16-MI1-2017-00001 
kódszámú „Zöld város kialakítása Miskolc Belváros – Történelmi Avas akcióterületen” 
című  projekt  célja,  hogy  egy  olyan  rekreációs,  a  lakosság  aktív  pihenését  és 
kikapcsolódását segítő közpark és hozzá kapcsolódó épületek jöjjenek létre, melyek 
a terület „élővé tételét” segítheti.  
 
VENDÉGLÁTÓ  ÉPÜLET,  KOMFORTPONTOK,  VALAMINT  INFORMÁCIÓS  ÉS  KIÁLLÍTÓTÉR 
MŰKÖDTETÉSE 

Az épületegyüttes építészetileg kialakított. Az épületegyüttes a Miskolc 11986 hrsz.-ú 
ingatlanon helyezkedik el, összesen 1 021,54 m2 alapterületű.  
 
Helyiség kimutatás:  
 

1.  Vendéglátó épület:  
  702,31  m2  melyben  kialakításra  került:  I.  komfortpont,  kereskedelmi 
egységek,  melyből  az  Ajándékbolt  16,85  m2  és  Trafik  21,98  m2 
nagyságú, 
továbbá 
50 
adagos 
főzőkonyha 
vendégtérrel, 
konyhatechnológia  nélkül,  a  főzőkonyha  kialakításának  lehetőségével 
és kiszolgáló helyiségekkel,  
  43,97 m2 emeleti gépészeti helyiség 
  181,47 m2 földszinti fedett terasz 
 
2.  II. Komfortpont: 
  36,23 m2  
 
3.  Információspont és kiállító tér+ III. Komfortpont: 
  22,20 m2 + 35,36 m2 
 
Az épületegyüttes teljes bérleti díja 1  413 251,- Ft+ ÁFA/ hó 
 
Az  épületegyüttesre  részajánlat  is  tehető  az  alábbi  táblázatban  feltüntetett 
konstrukciók szerint:  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 


 
HATÁROZOTT IDŐRE             
(5 év) Minimálisan 
Cím 
Alapterület m2 
Tevékenységi kör 
pályázható bérleti díj 
Ft/hó+Áfa (27%)  
Minőségi, 
Avasi kilátó lábánál 
Vendéglátó tér 
magasszínvonalú 
található vendéglátó 
összesen: 888,92 
vendéglátás, 
1 242 297,-  Ft/hó+Áfa 
egység 
m2 
komfortpont 
üzemeltetése 
 
Ajándékbolt:  
Ajándékbolt 
37 188,-  Ft/hó+Áfa 
          16,85 m2 
üzemeltetés 
 
Trafik: 21,98 m2 
Trafik üzemeltetés 
48 510,-  Ft/hó+Áfa 
II.komfortpont 
Komfortpont 
36,23 m2 
üzemeltetése
39 980,-  Ft/hó+Áfa 
 
III.komfortpont + 
Komfortpont és 
információs és 
inform.:22,20 m2 
információs és kiállító 
88 015,-  Ft/hó+Áfa 
kiállító tér 
komf.:  35,36 m2 
tér üzemeltetése 
 
Az  Avasi  kilátó  lábánál  található  vendéglátó  egység,  komfortpontok,  valamint 
információs  és  kiállító  tér  teljes  bérleti  díja  együttesen  1 413 251,-  Ft.  A  fenti 
táblázatban szereplő bérleti díjak abban az esetben érvényesek, amennyiben az 
épületegyüttes  nem  teljes  egészét,  hanem  csak  a  táblázatban  szereplő  külön 
álló egységet, vagy egységeket kívánja bérbe venni.  

 
Bérlet  időtartama:  határozott  idő  5  év,  mely  a  felek  közös  megegyezése  alapján 
további 5 évvel meghosszabbítható. 
 
Pályázat tartalma: 
  vállalt szolgáltatás leírása 
  tervezett image ismertetése (szöveg+ látványterv) 
  üzleti terv (vállalt min. bérleti díj) 
  referenciák 
 
1.  VENDÉGLÁTÓ ÉPÜLET 
 
A Kilátó felé az épület egy enyhén lejtő, az ide látogatók számára könnyen igénybe 
vehető  járható  zöldtetős  felülettel  kapcsolódik,  amely  a  rendezvények  „természet 
közeli”  lebonyolítását  célozza,  mint  egy  természetes  domb  jelenik  meg.  A  délen 
húzódó völgy felől azonban egy zöldtető alá rejtett épülettömeg tekint ki a táj felé.  
A  zöldtetős  nézőtéri  részek  alatt  húzódnak  meg  az  épületegyüttes  vendéglátó, 
kereskedelmi,  vizesblokk  és  műszaki-technikai-raktározási  funkciói.  Az  előzetes 
program  alapján  egy  50  adagos  főzőkonyha  került  elhelyezésre  konyhatechnológia 
nélkül,  a  főzőkonyha  kialakításának  lehetőségével  a  szint  nyugati  egységében, 
amely  több  oldalról  megközelíthető  vendégtérrel  rendelkezik.  A  nyugati  oldalon  az 
étteremhez tartozó irodák, a szociális helyiségek ill. a személy- és teherforgalommal 
kapcsolatos helyiségek, terek zárják le az épületet.  
A létesítmény keleti egységében található az ajándékbolt és trafik, továbbá a terület 
legkomfortosabb  közösségi  vizesblokk  együttese  (I.  komfortpont),  amely 

 


 
személyzettel való működtetésre és egész évi használatra tervezett. A vizesblokkban 
női  mosdó  +  baba-mama  szoba  +  női  zuhanyozó  ill.  férfi  mosdó  +  férfi  zuhanyozó 
található.  A  közönségforgalmi  akadálymentes  mosdó  az  épület  déli  részén, 
közforgalmú  fedett  terasz  részről  nyílik.  A  keleti  egység  középső,  közlekedési 
tengelyhez  közeli  részén  helyezkedik  el  a  két  kis  kereskedelmi  egység.  Itt  kapott 
helyet  egy  központi  üzemeltető  –  gépészeti  –  tér  is.  Az  épülethez  esőbeállóként  is 
használható fedett teraszok és nyitott teraszok csatlakoznak.  
 
Elvárt  szolgáltatás:  elsődleges  cél  a  Horváth-tetőre,  Avas-tetőre  és  Avasi  kilátóhoz 
érkező  látogatók  gasztronómiai  kiszolgálása.  A  műszaki  feltételek  megteremtése  a 
bérlő feladata lesz a pályázatban foglalt feltételek megtartása mellett.  
Vendéglátó épület:  
  702,31  m2  melyben  kialakításra  került:  I.  komfortpont,  kereskedelmi 
egységek,  melyből  az  Ajándékbolt  16,85  m2  és  Trafik  21,98  m2 
nagyságú, 
továbbá 
50 
adagos 
főzőkonyha 
vendégtérrel 
konyhatechnológia  nélkül,  a  főzőkonyha  kialakításának  lehetőségével 
és, 
kiszolgáló 
helyiségekkel  
-  Ajándékbolt:  16,85  m2  nagyságú  önállóan  a  „földszinti  fedett  terasz” 
felől 
megközelíthető 
üzlethelyiség 
-  Trafik:  21,98  m2  nagyságú  önállóan  „földszinti  fedett  terasz”  felől 
megközelíthető üzlethelyiség 
  43,97 m2 emeleti gépészeti helyiség 
  181,47 m2 földszinti fedett terasz 
 
A  teraszra  napernyők,  árnyékolók  kihelyezhetők,  de  a  településképi  előírásokat  be 
kell tartani. 
 
Elvárt nyitvatartás: 
Legalább: 
  Szezonban (március 15.- október 15. között): 12 – 18 óra között 
  Szezonon kívül: nincs meghatározva 
 
Az épületben megtalálható I. sz. komfortpont elvárt nyitvatartása: 
  Szezonban (március 15.- október 15. között): 10 – 22 óra között  
  Szezonon kívül:  
  hétvégén és ünnepnapokon: 12 – 22 óra között  
  hétköznap: 16 – 20 óra között. 
2.  TERÜLETEN TALÁLHATÓ ÚJ KOMFORTPONTOK MŰKÖDTETÉSE 
 
A  komfortpont  létesítmény  szerepe,  hogy  a  látogatók,  a  Horváth-tetői 
szabadidőparkban,  játszótéren  tartózkodók,  valamint  a  régi  Amfiteátrum  területén 
találkozók vagy sportolók számára kulturált illemhelyet és tisztálkodási lehetőségeket 
biztosítson. A komfortpont elsősorban nyári üzemre lett kialakítva, de szükség esetén 
elektromos fűtéssel lehetőséget lehet biztosítani a téli, alkalmi jellegű használatra is. 
 
Elvárt szolgáltatás: különálló 2 db komfortpont üzemeltetése.  
 
A 2 db komfortpont felosztása:  

 


 
  36,23  m2  -  II.  komfortpont.  Az  épületben  női,  férfi  és  akadálymentes 
mosdó  került  kialakításra.  A  női  mosdóban  elhatárolt  baba-mama 
térrész került kialakításra.  
  35,36 m2 - III. komfortpont (az „információspont és kiállító térrel” közös 
épület). Az egység férfi, női és akadálymentes vizesblokkot tartalmaz. 
 
Elvárt nyitvatartás: 
Legalább: 
  Szezonban (március 15.- október 15. között): 12 – 20 óra között 
  Szezonon kívül:  
o  hétvégén és ünnepnapokon: 12 – 18 óra között 
o  hétköznap: 16 – 18 óra között. 
 
3.  INFORMÁCIÓS ÉS KIÁLLÍTÓ TÉR 
 
A két épületegységből álló épületegyüttes közül a nyugati oldali a létesítmény 
Információs  pontja,  ahol  az  Avas  nevezetes,  látogatásra  érdemes  pontjairól, 
konkrét  programok  esetén  pedig  az  aktuális  programokról  lehet  információt 
szerezni.  Ennek  biztosítása  a  leendő  bérlő feladata.  Az  információs  helyiség 
egy kis, térben elkülönülő kiállító teret is tartalmaz. 
 
Elvárt  szolgáltatás:  Az  odalátogatók  tájékoztatása  az  Avasi  Kilátó  és  Miskolc  város 
programjairól. 
Elvárt nyitvatartás: 
Legalább: 
  Szezonban (március 15.- október 15. között): 12 – 20 óra között 
  Szezonon kívül:  
o  hétvégén és ünnepnapokon: 12 – 18 óra között 
o  hétköznap: 16 – 18 óra között. 
 
 
3.  PÁLYÁZATI ISMERTETŐ 
 
a hasznosításra kerülő Miskolc Avas-Kilátó II. emeleti presszó szint 
üzemeltetésének 
pályázati feltételeiről 
 
Tájékoztató a projektről 
 
Miskolc  Megyei  Jogú  Város  Önkormányzata  által  megvalósított  TOP-6.1.4-15-MI1-
2016-00005  kódszámú  „Történelmi  Avas  turisztikai  fejlesztése”  című  projekt  célja, 
hogy  egy  olyan  rekreációs,  a  lakosság  aktív  pihenését  és  kikapcsolódását  segítő 
közpark és hozzá kapcsolódó épületek jöjjenek létre, melyek a terület „élővé tételét” 
segítheti.  
 
Avasi  kilátó  II.  emeleti  presszó  szint  működtetése  és  a  kilátó  egyéb 
szolgáltatásai:  
 


 


 
Az  Avasi  kilátó  a  város  szimbóluma,  ehhez  minőségben  hozzáillő,  színvonalas 
kávézó  szolgáltatást  kell,  hogy  nyújtson  a  benne  működő  egység,  melyet  Miskolc 
Megyei Jogú Város Főépítészével előzetesen egyeztetni szükséges. 
 
Elvárt  szolgáltatás:  kávézó  tevékenység  folytatása,  továbbá  ajándékbolt 
működtetése,  illetve  legalább  ajándéktárgy  árusítás  biztosítása.  
A  kialakításra 
kerülő  rendezvényhelyszínhez  kapcsolódóan  évente  legalább  6  turisztikai 
rendezvényt kell megszervezni

Kötelező valamilyen turisztikai szakmai együttműködést megvalósítani, és annak 
tartalmát  és  formáját  az  üzleti  tervben  bemutatni.  A  turisztikai  szakmai 
együttműködést Együttműködési Megállapodásba kell foglalni és a megállapodást a 
bérleti  szerződés  megkötését  követő  90  napon  belül  a  bérbeadó  részére  be  kell 
mutatni.  Ezek  lehetnek  más  attrakciók,  turizmusban  érintett  szervezetek  és  kiemelt 
figyelmet kell fordítani a vállalkozásokkal (kkv-kal) tervezett együttműködésekre. 
A leendő bérlő lehetőséget  kap az Avasi kilátó további szintjein (I.  emelet, földszint 
nyitott teraszain) catering szolgáltatást nyújtani, ill. az Avasi kilátóba szervezett városi 
rendezvényeknél elsőbbséget élvez a catering szolgáltatás terén. 
 
A bérleményben a megtekintéskor található az épület használatához szükséges 
tartozékok 

kerülnek 
átadásra
melyek 
állagmegóvásáról, 
pótlásáról, 
karbantartásáról  a  bérlet  során  a  bérlő  köteles  gondoskodni.  A  bérleményben 
bekövetkezett  bármilyen  károsodás  –  a  vis  maior  esetek  kivételével  –  a  bérlő 
felelősségi  körébe  tartozik.  A  bérlő  köteles  az  átvett  bérleményre  és  ingóságokra 
vagyonbiztosítási  szerződést  kötni  és  azt  a  jogviszony  teljes  időtartama  alatt 
fenntartani  akként,  hogy  a  szerződés  kedvezményezettje  a  bérbeadó  legyen.  A 
minőségi bebútorozás és arculat kialakítása a bérlő feladata. A bérlemény maximum 
50 fő befogadására alkalmas.  
Bárminemű  fejlesztés,  beruházás  kizárólag  a  bérbeadóval  kötött  írásbeli 
megállapodás alapján végezhető. 
A  turizmus  szezonális  ingadozásának  csökkentése  érdekében  a  létesítménynek 
egész évben, de legalább az év 270 napján nyitva kell tartania. Továbbá az adott 
turisztikai attrakció főszezonjában heti 5 napon, naponta min. 8 órában kötelező 
a nyitvatartás
, a szünnap nem eshet szombatra, vasárnapra és ünnepnapra (kivéve 
december 25. és január 1.).  
  Szezonban (március 15.- október 15. között): 10 – 22 óra között 
  Szezonon kívül:  
o  hétvégén és ünnepnapokon: 12 – 22 óra között 
o  hétköznap: 16 – 20 óra között. 
Minden  esetben  biztosítani  kell  a  szelektív  hulladékgyűjtés  feltételeit  mind  a 
látogatóterekben, mind az üzemeltetés során.  
A helyiség teljes alapterülete 225,56 m2 
 
Bérleti díj mértéke: 141 876,- Ft/hó+ ÁFA 
 
Bérlet  időtartama:  5  év,  mely  a  felek  közös  megegyezése  alapján  további  5  évvel 
meghosszabbítható. 
 

 


 
Pályázat tartalma: 
  vállalt szolgáltatás leírása 
  tervezett image ismertetése (szöveg+ látványterv) 
  üzleti terv (vállalt min. bérleti díj) 
  referenciák 
 
A PÁLYÁZATOK BENYÚJTÁSÁNAK TOVÁBBI FELTÉTELEI 
 

Általános feltételek: 
  A  pályázaton  egyéni  vállalkozóként  nyilvántartásba  vett  belföldi  természetes 
személy, vagy jogi személy vehet részt. A pályázat lebonyolítására a Pályázati 
Hirdetményben szereplő és az itt meghatározott feltételek az irányadóak. 
  A pályázaton való részvétel feltétele pályázati adatlap hiánytalan kitöltése, a 
„Pályázati  letéti  díj”  előzetes  befizetése  a  MISKOLC  HOLDING  Zrt. 
10918001-00000004-01200041 számú számlájára „Pályázat” megjelöléssel.  
  Gazdasági  társaság  pályázata  esetén  30  napnál  nem  régebbi  cégkivonat 
másolat,  a  képviseletre  jogosult  személy  aláírásának  hitelességét  igazoló 
okirat 
(aláírási címpéldány, aláírás minta).  
  Átláthatósági nyilatkozat (nem természetes személy esetén) 
  Egyéni vállalkozók nyilvántartásba vételéről szóló kivonat másolata 
  Civil  szervezet  esetén  a  nyilvántartást  vezető  szerv  által  a  civil  szervezet 
adatairól kiállított kivonat 
  „0”-ás  NAV  által  kiállított  „együttes  adóigazolás”  jogi  személy  és  egyéni 
vállalkozó esetén  
  Ajánlati kötöttség vállalása /Az ajánlattevő ajánlati kötöttsége a felhívásban 
megjelölt  ajánlattétel  beadási  határidő  lejártával  kezdődik.  Az  ajánlattevő 
ajánlatát e határidő lejártáig módosíthatja vagy visszavonhatja. Az ajánlattevő 
az  ajánlatához  a  pályáztatási  eljárás  nyertese  megállapításának  időpontjától 
számított 30 napig kötve van./  
A pályázat további feltételei: 
Az  ajánlati  ár  nem  lehet  alacsonyabb,  mint  a  Pályázati  Hirdetményben 
szereplő, a bérleményre vonatkozó díjtétel  
  Szakmai bemutatkozó anyag  amelyben kifejti a pályázó az alábbiakat:  
I.  vállalt szolgáltatás leírása 
II.  Leírást  a  bérleményben  végezni  kívánt  tevékenységekről,  illetve 
szolgáltatásokról, tervezett image ismertetése (szöveg és látványterv)  
III.  Szakmai  referenciák  ismertetése  a  folytatni  kívánt  tevékenységi  és 
szolgáltatási körben 
IV.  A  minimálisan  pályázható  bérleti  díj  kifejezett  elfogadása  és  üzleti  terv 
bemutatása 
  a  bérlőnek  vállalnia  kell  az  elvárt  szolgáltatásnál  meghatározott 
minimális nyitvatartási időt. 
 

 


 
Csak olyan pályázó pályázhat és köthet szerződést, aki 
  nincs kizárva a pályázók köréből  
  becsatolja az adóhatóság igazolását 
  vállalja  az  önkormányzat  érvényben  lévő  szabályozása  szerinti  szerződési 
elvek és feltételek szerinti szerződéskötést 
  A  pályázat  nyertese  a  bérleti  szerződés  megkötésével  egyidejűleg  köteles  4 
havi  bruttó  bérleti  díjnak megfelelő  összegű  óvadékot  megfizetni a  bérbeadó 
részére.  Abban  az  esetben,  ha  a  pályázó  rendelkezik  más  önkormányzati 
helyiségre  vonatkozó  érvényes  bérleti  szerződéssel,  és  a  bérbeadó  által 
igazoltan  eleget  tesz  bérleti  díj  fizetési  kötelezettségének,  az  óvadéki  díj 
mértéke az induló havi bérleti díj kétszerese. 
A pályázat elfogadásának alapfeltétele 
  A  „Pályázati  Adatlap”  pontos  és  hiteles  kitöltése,  szabályszerű  aláírása 
(gazdasági  társaság  esetén  cégszerű  aláírás).  Meghatalmazás  esetén  a 
meghatalmazás  közokiratba,  vagy  teljes  bizonyító  erejű  magánokiratba 
foglalása szükséges. 
  A  bérelni  kívánt  helyiségre  vonatkozó  „Pályázati  letéti  díj”  -  a  pályázati 
hirdetményben  szereplő  bruttó  havi  bérleti  díj  négyszeresének  megfelelő 
összeg - befizetése a pályázat határidejének lejártáig a  MISKOLC HOLDING  
Zrt. 10918001-00000004-01200041 számú számlájára. 
A „Pályázati  letéti díj”-at  a pályázat  visszavonása, az ajánlatok érvénytelenségének 
megállapítása, valamint a pályázatok elbírálása után az alábbi feltételektől eltekintve 
8 munkanapon belül vissza kell fizetni. 
Nem jár vissza a Pályázati letéti díj, ha: 
  az ajánlattevő a pályázatot megnyeri és ezért a pályázati letéti díj összegét az 
óvadéki díjba be kell számítani,  
  az ajánlattevő az ajánlati kötöttség időtartama alatt ajánlatát visszavonja, vagy 
a  szerződés  megkötése  neki  felróható,  vagy  az  érdekkörében  felmerült  más 
okból hiúsul meg. 
A pályázat formai követelményei: 
A benyújtott pályázatnak a következőket kell tartalmaznia: 
1.  Kitöltött pályázati adatlap 
2.  Az általános feltételek között felsorolt iratok, így: 
a)  Természetes  személy  esetén  pontos  személyi  adatok,  egyéni  vállalkozók 
nyilvántartásába  vételéről  szóló  kivonat  másolata,  vagy  gazdasági  társaság 
esetében cégkivonat másolata. 
b)  Az aláírás hitelességét igazoló okirat.  
c)  Adóhatóság igazolása.  
d)  A pályázati letéti díj befizetésének igazolása. 
e)  Átláthatósági nyilatkozat (nem természetes személy esetén). 
3.  Részletes szakmai bemutatkozó anyag. 
4.  Nyitvatartási idő vállalása. 
Pályázat benyújtásának előírásai: 

 


 
1.  Pályázatot  zárt  borítékban,  ajánlottan,  postai  úton  kell  megküldeni  a  Miskolc 
Holdig Zrt.  3501 Miskolc, Pf:78.sz. alatti címre, illetve személyesen is leadható az 
Üzleti Ingatlanhasznosítási Irodában a Miskolc, Hunyadi J.u. 21. I.emelet alatt.  
2.  A  pályázati  letéti  díj  összegének  a  pályázat  bontásának  időpontjáig  be  kell 
érkeznie  a  megadott  bankszámlára,  azaz  szabályszerű  teljesítésnek  az 
tekinthető, ha a pályázat bontás napján a teljes összeget a megadott számlán a 
számlavezető jóváírja. 
Kizárva a pályázók köréből 
1.  Aki,  vagy  a  vele  a  társasági  adóról  és  az  osztalékadóról  szóló  1996.  évi 
LXXXI.  törvény  alapján  a  kapcsolt  vállalkozásban  lévő  személy  a  pályázat 
benyújtását  megelőző  2  éven  belül  rendelkezett  önkormányzati  helyiségre 
kötött helyiségbérleti szerződéssel és bérleti jogviszonya a bérbeadó részéről 
rendkívüli felmondással szűnt meg. 
2.  Aki,  vagy  a  vele  a  társasági  adóról  és  az  osztalékadóról  szóló  1996.  évi 
LXXXI. törvény alapján kapcsolat vállalkozásban lévő személy önkormányzati 
tulajdonra  vonatkozóan  fennálló  bérleti  jogviszonnyal  rendelkezik,  vagy  már 
megszűnt  a  bérleti  jogviszonya  és  helyiségbér,  bérbeadó  által  számlázott 
szolgáltatásokból eredő díj, vagy a megbízott tagvállalatai felé közüzemi – így 
különösen vízdíj, fűtésdíj, földgázdíj, áramdíj, szemétszállítási díj - , tartozása 
áll fenn. 
3.  Aki  önkormányzat  tulajdonában  álló  ingatlanra  vonatkozóan 
bérleti 
jogviszonnyal  rendelkezik  és  bérleti  díj,  vízdíj  tartozása,  vagy  a  Miskolc 
Holding Zrt. tagvállalatai felé közüzemi tartozása áll fenn, kivéve, ha a bérlő és 
a követelés jogosultja (közüzemi szolgáltató) megfelelő biztosíték alkalmazása 
mellett a tartozás rendezésére részletfizetési megállapodást kötött.  
4.  Akinek  az  önkormányzati,  vagy  az  állami  adóhatóság  felé  tartozása  áll  fenn, 
kivéve, ha annak rendezésére részletfizetési megállapodást kötött. 
Önkormányzat  érvényben  lévő  szabályozása  szerinti  szerződési  elvek  és 
feltételek: 

  A  bérlemény  a  megtekintéskor  az  ingatlanban  lévő  leltári  berendezési, 
felszerelési tárgyakkal kerül átadásra, melyek állagmegóvásáról, pótlásáról, 
karbantartásáról  a  bérlet  során  a  bérlő  köteles  gondoskodni  és  azokra 
vagyonbiztosítást kötni. 
  Bárminemű  fejlesztés,  beruházás  kizárólag  a  bérbeadóval  kötött  írásbeli 
megállapodás alapján végezhető. 
  A bérleti díjat a bérlő átutalás útján, előre, minden tárgyhónap 15. napjáig 
köteles megfizetni. 
  A  bérleti  díj  mértéke  minden  év  január  1-én  külön  jognyilatkozat, 
jogcselekmény  nélkül  a  KSH,  vagy  utód  szervezete  által  közölt 
szolgáltatásokra vonatkozó infláció mértékével emelkedik.  
  A nyertes pályázó a bérbeadó értesítő levelének kézhez vételétől számított 30 
napon belül (ajánlati kötöttség ideje) köteles magánszemély esetén személyi 

 


 
igazolványt,  lakcímkártyát  a  bérbeadó  részére  bemutatni,  a  bérleti 
szerződést megkötni
, és a bérleményt a szerződés hatályba lépését követő 
30 napon belül köteles birtokba venni. 
 
Több  érvényes  pályázat  beérkezése  esetén  a  kiíró  a  helyiség  bérleti  jogára 
licitálást tart az érvényes pályázók között. A pályázat nyertese az a pályázó, aki 
a havi bérleti díjra a licit során legmagasabb ajánlatot teszi. Licitlépcső 5 000,- 
Ft+ ÁFA. A licit várható időpontja 2025. április 25. 
 
A kiíró fenntartja a jogot, hogy a pályázati eljárást indoklás nélkül eredménytelennek 
nyilvánítsa. 
 
2025. április 09. 
 

                                                                                MISKOLC HOLDING Zrt.  
10