PEST VÁRMEGYEI
KORMÁNYHIVATAL
Ügyiratszám: PE/030/01327-2/2025.
Tárgy: közérdekű adatigénylés
Ügyintéző: Nagy Zsolt
Hiv. szám:
Telefon: (1) 235-1712
Melléklet:
Kis Éva részére
Budajenő
[email protected]
Tisztelt Adatigénylő!
A 2025. május 14. napján a Pest Vármegyei Kormányhivatalhoz (a továbbiakban: Kormányhivatal)
elektronikus úton előterjesztett közérdekű adatigénylésére vonatkozó megkeresésével kapcsolatban az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a
továbbiakban: Infotv.) 30. § (2) bekezdése alapján az alábbi tájékoztatást adom.
Közérdekű adatigénylésében foglaltak szerint Budajenő község polgármestere hónapok óta nem
gondoskodott a képviselő-testület jegyzőkönyveinek és határozatainak a jogszabályoknak megfelelő
nyilvánosságra hozataláról, ezért a Kormányhivataltól kéri a rendelkezésre álló dokumentumok
megküldését.
Adatigénylése alapján áttekintettük Budajenő község honlapját és megállapítottuk, hogy az Ön által kért
dokumentumok – 2024. és 2025. évi képviselő-testületi határozatok és a nyilvános ülések jegyzőkönyvei
– a honlapon megtalálhatóak.
Az Infotv. 30. § (2) bekezdése szerint „Ha a kért adatot korábban már elektronikus formában
nyilvánosságra hozták, az igény teljesíthető az adatot tartalmazó nyilvános forrás megjelölésével is.”
Az igényelt dokumentumok elérhetőek az alábbi URL címeken:
https://www.budajeno.hu/?page_id=673
https://www.budajeno.hu/?page_id=641
Tájékoztatom, hogy az Infotv. 52. §-a értelmében a közérdekű adatok vagy a közérdekből nyilvános
adatok megismeréséhez fűződő jogok gyakorlásával kapcsolatban bekövetkezett jogsérelem, vagy
annak közvetlen veszélye esetén a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság vizsgálatát
kezdeményezheti.
Törvényességi Felügyeleti Főosztály
1052 Budapest, Városház u. 7.
Telefon: (06-1) 235-1712; Fax: (06- 1) 317-2491; KRID: 119816358
E-mail:
[email protected]
Web: www.pvkh.hu
Az Infotv. 31. §-a alapján a közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a
teljesítésre nyitva álló, vagy az adatkezelő által meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén,
valamint az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében
bírósághoz fordulhat.
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását.
Budapest, elektronikus időbélyegző szerint
Dr. Tarnai Richárd főispán
nevében és megbízásából:
dr. Danka Digitálisan aláírta:
dr. Danka Ferenc
Ferenc
Dátum: 2025.05.26
11:06:29 +02'00'
Dr. Danka Ferenc
főosztályvezető
Törvényességi Felügyeleti Főosztály
1052 Budapest, Városház u. 7.
2
Telefon: (06-1) 235-1712; Fax: (06-1) 317-2491; KRID: 119816358
E-mail:
[email protected]
Web: www.pvkh.hu