Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'CSIHK ügyvezetőjének önéletrajza és pályázata'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/90/2025 
 
Tárgy: közérdekű adatigény teljesítése 
 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: 
[email protected] 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva! 
 
 
2025. május 8. napján érkezett, „Közérdekűadat igénylés - CSIHK ügyvezetőjének önéletrajza 
és  pályázata”  
tárgyú  megkeresése  kapcsán  –  a  Csepeli  Ingatlanhasznosítási  Nonprofit  Kft. 
tájékoztatása alapján – kérem fogadja az alábbiakat. 
 
Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre a CSIHK új ügyvezetőjének 
önéletrajzát és pályázatát, amit az önkormányzat által meghirdetett állás lehetőségre adott! 
 
Tájékoztatom,  hogy  az  Ön  által  igényelt  adatok  (önéletrajz,  pályázat)  nem  minősülnek 
közérdekű  adatnak.  A  köztulajdonban  álló  gazdasági  társaság  ügyvezetőjének  önéletrajza 
tekintetében  felhívom  figyelmét  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság  Hatóság 
NAIH-4628-2-2023 ügyiratszámú állásfoglalására: „A fenti rendelkezések alapján az ügyvezető 
önéletrajza  nem  minősül  sem  közérdekű  adatnak  –  mivel  az  nem  a  Kft.  tevékenységére 
vonatkozó  vagy  közfeladatának  ellátásával  összefüggésben  keletkezett  adat
  –,  sem 
közérdekből nyilvános adatnak  – mivel az önéletrajz jóval több személyes adatot tartalmaz, 
mint csupán az adott személy neve, feladatköre, munkaköre, esetleges  vezetői megbízása, 
valamint a közfeladat ellátásával összefüggő egyéb személyes adata –, ezért annak kiadására 
nincs mód.”

 
   
Fentiek  alapján  tájékoztatom,  hogy  az  Info  tv.  3.  §  5.  pontja  alapján:  „az  állami  vagy  helyi 
önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb közfeladatot ellátó 
szerv  vagy  azt  átvevő  szerv,  szervezet  vagy  személy  (a  továbbiakban  együtt:  közfeladatot 
ellátó szerv) kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának ellátásával 
összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, bármilyen módon vagy 
formában  rögzített  információ  vagy  ismeret,  függetlenül  kezelésének  módjától,  önálló  vagy 
gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre,  illetékességre,  szervezeti  felépítésre, 
szakmai  tevékenységre,  annak  eredményességére  is  kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt 
adatfajtákra  és  a  működést  szabályozó  jogszabályokra,  valamint  a  gazdálkodásra,  a 
megkötött  szerződésekre  vonatkozó  adat;”  A  közérdekű  adat  elsődlegesen  a  közfeladat 
ellátásának  funkciójához  kapcsolódik,  az  információszabadságnak  célja  a  közpénzek 
felhasználásának átláthatósága, illetve a közélet tisztasága. 
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, 
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint 
az  adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

érdekében  bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától 
számított  harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv 
ellen.  Az  országos  illetékességű  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen  indult  per  kivételével  a  per  a 
járásbíróság  hatáskörébe  tartozik,  és  arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság, 
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes. 
 
Az  Info  tv.  52.  §  szerint  kezdeményezheti  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság 
Hatóság  (1055  Budapest,  Falk  Miksa  u.  9-11.)  vizsgálatát  is,  mely  az  igény  elutasításának 
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó 
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
 
dr. 
Digitálisan 
Tisztelettel: 
aláírta:  dr. 
Vincze Anikó 
 
Vincze  Dátum: 
2025.05.23 
 
Anikó
11:41:43 +02'00'
 
dr. Vincze Anikó, jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu