JELENTÉS
Állami tulajdonú vagyonelemekhez kapcsolódó
lényeges kötelezettségek ellenőrzése
Az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásába és közvetlen kezelése alá
tartozó egyes idegen helyen tárolt állami tulajdonú vagyonelemek
tároló szervezet általi megőrzésének és a vagyonelemhez kapcsolódó
adatszolgáltatás teljesítésének célzott ellenőrzése
2023.
23058
ELLENŐRZÉSI IGAZGATÓSÁG:
ÁLLAMI VAGYONGAZDÁLKODÁST ELLENŐRZŐ
IGAZGATÓSÁG
ELLENŐRZÉSI IGAZGATÓ:
HERCZEGH ZSOLT ellenőrzési igazgató
ELLENŐRZÉSVEZETŐ:
VEREBESNÉ SZABÓ ERZSÉBET ellenőrzésvezető
Jelentéseink az interneten a
www.asz.hu címen olvashatók.
IKTATÓSZÁM: EL-3871-002/2023
TÉMASZÁM: 2681
ELLENŐRZÉS-AZONOSÍTÓ SZÁM: V1025
link to page 6 link to page 8 link to page 9 link to page 10 link to page 11 link to page 13 link to page 14 link to page 14 link to page 15 link to page 16 link to page 17 link to page 18
TARTALOMJEGYZÉK
AZ ELLENŐRZÉS ALAPADATAI ........................................................................................... 5
AZ ELLENŐRZÉS HATÓKÖRE ÉS TERÜLETE ............................................................... 7
ÖSSZEFOGLALÁS ........................................................................................................................ 8
AZ ELLENŐRZÉS FÓKUSZKÉRDÉSEI ............................................................................... 9
MEGÁLLAPÍTÁSOK .................................................................................................................. 10
JAVASLATOK ............................................................................................................................... 12
MELLÉKLETEK .......................................................................................................................... 13
I. sz. melléklet: Értelmező szótár .................................................................................................. 13
II. sz. melléklet: Az ellenőrzött szervezetek jegyzéke ................................................................ 14
III. sz. melléklet: Ellenőrzési kritériumok ................................................................................... 15
FÜGGELÉK: ÉSZREVÉTELEK ............................................................................................. 16
RÖVIDÍTÉSEK JEGYZÉKE .................................................................................................... 17
3
AZ ELLENŐRZÉS ALAPADATAI
AZ ELLENŐRZÉS CÉLJA
Az ellenőrzés célja annak értékelése volt, hogy az MNV Zrt.1 tulajdonosi joggyakorlásába és közvetlen
kezelése alá tartozó egyes idegen helyen tárolt állami tulajdonú vagyonelemek megőrzését a vagyonelemet
birtokló (tároló) szervezet biztosította-e, a vagyonelemhez kapcsolódó adatszolgáltatást, nyilatkozatot az
MNV Zrt. felé megtette-e, a nyilvántartott adatok eltérése és/vagy a vagyontárgy hiánya esetén tett-e
intézkedéseket.
AZ ELLENŐRZÉS TÍPUSA
Megfelelőségi ellenőrzés
AZ ELLENŐRZÖTT IDŐSZAK
2021. január 1-2023. június 30.
AZ ELLENŐRZÉS TÁRGYA
Az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásába és közvetlen kezelése alá tartozó egyes idegen helyen tárolt
állami tulajdonú vagyonelemek megőrzése és a vagyonelemhez kapcsolódó adatszolgáltatás, nyilatkozattétel,
a nyilvántartott adatok eltérése és/vagy a vagyontárgy hiánya esetén tett intézkedések.
Az ellenőrzés kiterjedt minden olyan körülményre és adatra, amely az ÁSZ2 jogszabályban meghatározott
feladatainak teljesítéséhez, valamint a program végrehajtása folyamán felmerült újabb összefüggések
feltárásához szükséges.
AZ ELLENŐRZÉS JOGALAPJA
Az ellenőrzés jogszabályi alapját az ÁSZ tv.3 1. § (3) bekezdése és 5. § (4) bekezdés a) pontja képezték.
AZ ELLENŐRZÉS MÓDSZERE
Az ellenőrzés végrehajtása a nemzetközi standardokat irányadónak tekintve az ellenőrzési program
szempontjai, az ellenőrzött időszakban hatályos jogszabályok, az ellenőrzés szakmai szabályok és
módszertanok figyelembevételével történt.
Az ellenőrzési kérdések megválaszolásához szükséges bizonyítékok megszerzése az ellenőrzött szervezet
által rendelkezésre bocsátott dokumentumokra és adatokra alapozva, továbbá szemle (szemrevételezés),
kérdésfeltevés (információkérés), valamint interjú útján történt.
5
Az ellenőrzés alapadatai
Az ellenőrzési bizonyítékként felhasználható adatforrások közé tartoztak az ellenőrzési program részletes
szempontjainál felsorolt adatforrások, valamint minden egyéb – az ellenőrzés folyamán feltárt, az ellenőrzés
szempontjából információt tartalmazó – dokumentum.
Az ellenőrzés az ellenőrzött szervezet vezetőjével/képviselőivel lefolytatott interjúval indult, majd ezt
követően kerültek meghatározásra az ellenőrzéshez felhasználandó, további bekérendő adatok,
dokumentumok.
Az összefüggő tények vizsgálata céljából az ÁSZ ellenőrzést támogató szervezetként megkereste az MNV
Zrt.-t és a Várkapitányság Nonprofit Zrt.4-t.
6
AZ ELLENŐRZÉS HATÓKÖRE ÉS TERÜLETE
Az állam tulajdonában álló dolgok az állami vagyon részét képezik. Az állami tulajdon esetén a tulajdonosi jogok
és kötelezettségek összességének gyakorlása tulajdonosi joggyakorló szervezetek útján történik. A tulajdonosi
joggyakorló feladata, hogy biztosítsa az állami vagyon rendeltetésének megfelelő, hatékony, költségtakarékos,
értékmegőrző, értéknövelő felhasználását, illetve közvetett hasznosítását, valamint az állami vagyon
gyarapítását.
Az állami vagyonnal a tulajdonosi joggyakorló maga gazdálkodik, szerződés alapján hasznosításra
átengedi, vagy vagyonkezelésbe, haszonélvezetbe adja, illetőleg egyoldalú nyilatkozatával központi költségvetési
szerv használatába adja. Az állami vagyon hasznosítására kötött szerződések elsődleges célja az állami vagyon
hatékony működtetése, állagának védelme, értékének megőrzése, illetve gyarapítása, az állami és közfeladatok
ellátásának elősegítése.
Az állami vagyon használóját a használati jog alapítására kötött szerződés szerinti, valamint a
tulajdonosi joggyakorlók beszámolókészítési kötelezettségének megalapozottsága érdekében
a tulajdonosi
joggyakorló által előírt írásbeli adatszolgáltatási kötelezettség terheli. Az adatszolgáltatás részletes
tartalmát, formáját a tulajdonosi joggyakorló
vagyonnyilvántartási szabályzatban határozza meg.
A rábízott állami vagyon felett az államot megillető tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességét
tulajdonosi joggyakorlóként - ha törvény vagy miniszteri rendelet eltérően nem rendelkezik - az MNV Zrt.
gyakorolja. Az MNV Zrt. nyilvántartja a tulajdonosi joggyakorlása alatt álló állami vagyont, annak értékét és
változásait, továbbá a tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó állami vagyont közvetlenül vagy polgári jogi
szerződések útján hasznosítja.
Az ÁSZ ellenőrzése az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásába és közvetlen kezelése alá tartozó
egyes idegen helyen tárolt állami tulajdonú vagyonelemek nyilvántartására, megőrzésére, az átvett
vagyonelemekről történő adatszolgáltatásnak, nyilatkozatnak az MNV Zrt. felé történő teljesítésére,
valamint a nyilvántartott adatokban felmerülő eltérés és/vagy a vagyontárgy hiánya esetén tett
intézkedésekre terjedt ki.
Az MNV Zrt. nyilvántartása szerint az idegen helyen tárolt vagyonelemek között szerepeltek - többek
között - jelentős kulturális értéket képviselő műtárgyak, értékes informatikai eszközök, gépek, berendezések,
járművek. Az ÁSZ négy, kockázati alapon kiválasztott állami tulajdonú vagyontárgyhoz kapcsolódó
kötelezettségek teljesítését ellenőrizte azoknál a szervezeteknél, amelyek az MNV Zrt. nyilvántartása szerint a
vagyontárgyak tárolói/használói voltak. Az ellenőrzés
▪ a
NÖF Nonprofit Kft.5-nél egy
olajfestményhez,
▪ a
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.6-nél egy
informatikai eszközhöz,
▪ a
PRIV-DAT Kft.7-nél egy
személygépkocsihoz,
▪ a
Magyar Lovas Szövetség8-nél egy
munkagéphez
kapcsolódó, a fentiekben részletezett lényeges kötelezettségek teljesítésére terjedt ki.
7
ÖSSZEFOGLALÁS
Az állami vagyonhoz tartozó, idegen helyen tárolt ingóságok állagának védelme, megőrzése és
a vagyonelemet bármely jogcímen birtokló szervezet - tulajdonosi joggyakorló által előírt -
adatszolgáltatási kötelezettségének pontos és határidőre történő teljesítése a vagyongazdálkodás
fontos pillére. Kiemelkedő szerepe van a tulajdonosi joggyakorló beszámolókészítési
kötelezettségének megalapozott teljesítésében, amely információkkal szolgál az állami vagyonnal
kapcsolatos döntések meghozatalához.
Az ÁSZ ellenőrzése feltárta, hogy az ellenőrzött vagyontárgyakat birtokló szervezetek több alkalommal
is változtak, azonban a vagyontárgyak megőrzése az ellenőrzött időszakban folyamatosan biztosított volt.
Valamennyi vagyonelem fellelhető volt az ellenőrzés időszakában a használójánál (az MNV Zrt.-nél, illetőleg az
általa kijelölt vagy vele szerződéses jogviszonyban álló szervezetnél). Az MNV Zrt. nyilvántartása ugyanakkor
három vagyonelem tekintetében téves adatokat tartalmazott a tároló szervezetre vonatkozóan. Az MNV Zrt.
az észrevételezés időszakában jelezte, hogy intézkedést tett nyilvántartásának pontosítása érdekében.
A NÖF Nonprofit Kft., a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. és a PRIV-DAT Kft. a jogszabályi
előírásoknak megfelelően teljesítették a vagyontárgyakhoz kapcsolódó adatszolgáltatási/nyilatkozattételi
kötelezettségeiket.
A Magyar Lovas Szövetség jogszabályi előírás ellenére nem teljesítette a használatában lévő
vagyontárgyhoz kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettségét.
8
AZ ELLENŐRZÉS FÓKUSZKÉRDÉSEI
—
Az ellenőrzött szervezet az MNV Zrt. tulajdonosi joggyakorlásába és
közvetlen kezelése alá tartozó idegen helyen tárolt állami tulajdonú
vagyonelemmel összefüggő lényeges kötelezettségeit teljesítette-e?
9
MEGÁLLAPÍTÁSOK
1. Az ellenőrzött szervezet az MNV Zrt. tulajdonosi
joggyakorlásába és közvetlen kezelése alá tartozó idegen helyen
tárolt állami tulajdonú vagyonelemmel összefüggő lényeges
kötelezettségeit teljesítette-e?
Összegző megállapítás
A NÖF Nonprofit Kft., a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató
Zrt. és a PRIV-DAT Kft. teljesítették a vagyontárgyakhoz
kapcsolódó lényeges kötelezettségeiket. A Magyar Lovas
Szövetség a használatába adott vagyontárgy megőrzéséről
gondoskodott, azonban az MNV Zrt. által előírt
adatszolgáltatási kötelezettségét a 2021. évi költségvetési
beszámolót alátámasztó leltárhoz kapcsolódóan nem
teljesítette, a 2022. évi költségvetési beszámolót alátámasztó
leltárhoz kapcsolódóan pedig csak részben teljesítette.
Az ellenőrzött szervezetek az Nvtv.9 és a Vtv. vhr.10 előírásainak megfelelve – a Magyar Lovas Szövetség
kivételével – teljesítették a vagyontárgyakhoz kapcsolódó lényeges kötelezettségeiket.
A
NÖF Nonprofit Kft. az MNV Zrt. által a 2021. évi költségvetési beszámolót alátámasztó leltározás
elvégzése érdekében az olajfestményhez kapcsolódóan 2022. április 26-án küldött tárolási nyilatkozat és
adatszolgáltatás megtételére vonatkozó felhívásra a tulajdonosi joggyakorló által megjelölt határidőn belül
válaszolt, jelezte az MNV Zrt. felé, hogy a vagyontárgy nem nála lelhető fel. A vagyontárgyhoz
kapcsolódóan az ellenőrzött időszakban a NÖF Nonprofit Kft.-nek további kötelezettsége nem merült
fel.
Az olajfestmény a 2021. és 2022. évi leltározás időszakában és a kapcsolódó ellenőrzési cselekmények
időpontjában is az MNV Zrt-vel kötött szerződés alapján a Várkapitányság Nonprofit Zrt.
vagyonkezelésében állt, leltározása megtörtént, a vagyonelem az ellenőrzés során fellelhető volt.
A
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. az MNV Zrt. által a 2021. évi költségvetési beszámolót
alátámasztó leltározás elvégzése érdekében az informatikai eszközhöz kapcsolódóan 2022. március 8-án
küldött tárolási nyilatkozat és adatszolgáltatás megtételére vonatkozó felhívásra írásban válaszolt, jelezte
az MNV Zrt. felé, hogy a vagyontárgy nem nála lelhető fel. A vagyontárgyhoz kapcsolódóan az ellenőrzött
időszakban a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nek további kötelezettsége nem merült fel.
Az informatikai eszköz a 2021. és 2022. évi leltározás időszakában és a kapcsolódó ellenőrzési
cselekmények időpontjában a NÉBIH11 használatában állt, leltározása megtörtént, a vagyonelem az
ellenőrzés során fellelhető volt.
A
PRIV-DAT Kft. az MNV Zrt. által a 2021. évi költségvetési beszámolót alátámasztó leltározás
elvégzése érdekében 2022. március 4-én küldött tárolási nyilatkozat és adatszolgáltatás megtételére
vonatkozó felhívásra a tulajdonosi joggyakorló által megjelölt határidőn belül válaszolt, a személygépkocsi
10
Megállapítások
tekintetében jelezte az MNV Zrt. felé, hogy a vagyontárgy nem nála lelhető fel. A vagyontárgyhoz
kapcsolódóan az ellenőrzött időszakban a PRIV-DAT Kft.-nek további kötelezettsége nem merült fel.
A személygépkocsi az MNV Zrt., mint ellenőrzést támogató szervezet által szolgáltatott dokumentumok
alapján a kapcsolódó ellenőrzési cselekmények időpontjában használaton kívül volt, az MNV Zrt.
értékesítésre jelölte ki, a vagyonelem a 2021. és 2022. évi leltározás időszakában és az ellenőrzés során nála
fellelhető volt.
A
Magyar Lovas Szövetség közfeladat ellátása érdekében az MNV Zrt.-vel ingyenes használati
megállapodással rendelkezett több ingó vagyontárgyra, köztük a munkagépre vonatkozóan.
A munkagépet az ellenőrzött szervezet nyilvántartotta, megőrizte, székhelyén az eszköz az ellenőrzés
időpontjában működőképes állapotban fellelhető volt.
Az MNV Zrt. Vagyonnyilvántartási szabályzatában12 rögzítettek szerint mind a 2021., mind a 2022. évi
költségvetési beszámolót alátámasztó leltár összeállításának időszakában megkereste a Magyar Lovas
Szövetséget azzal, hogy a nála tárolt, az MNV Zrt. közvetlen kezelésű rábízott vagyonának részét képező
eszközök leltározását végezze el, és annak megtörténtét a leltárelemeket tartalmazó táblázat kitöltésével,
valamint a tárolási nyilatkozat cégszerűen aláírt példányának megküldésével egyidejűleg a tulajdonosi
joggyakorló részére a felhívásban meghatározott határidőn belül igazolja vissza. A megkereséshez az MNV
Zrt. mellékletként csatolta az általa nyilvántartott, a mérleg fordulónapján a Magyar Lovas Szövetség
birtokában és használatában álló ingó eszközök listáját, továbbá a tárolási nyilatkozatmintát.
A Magyar Lovas Szövetség az MNV Zrt. 2022. március 4-én kelt felhívására nem válaszolt, a 2021.
december 31-i fordulónapra vonatkozó leltározáshoz kapcsolódó adatszolgáltatást az ingyenes használati
megállapodás 5.15. a) pontjában és 11.2-11.3. pontjaiban, az MNV Zrt. Vagyonnyilvántartási
szabályzatának I.6. pontjában és III. pontjában, valamint a Vtv. vhr. 14. § (1) bekezdésében foglaltak
ellenére nem teljesítette.
Az MNV Zrt. által a 2022. december 31-i fordulónapra vonatkozó leltározás elvégzése érdekében 2023.
február 21. napján küldött megkeresésre a Magyar Lovas Szövetség nem reagált, ezért az MNV Zrt. 2023.
március 30-án ismételt felszólítást küldött az idegen helyen tárolt eszközök leltárának visszaigazolására és
a tárolási nyilatkozat egyidejű megküldésére 2023. április 9-i póthatáridő tűzése mellett. A Magyar Lovas
Szövetség 2023. április 11-én kelt válaszlevelével együttesen megküldte az ingóságok leltári
adatszolgáltatását, melyben a munkagép meglévő eszközként visszaigazolásra került, kitöltött, cégszerűen
aláírt tárolási nyilatkozat azonban a válaszleveléhez nem került csatolásra. 2023. április 18-án az MNV Zrt.
ismételten felszólította a Magyar Lovas Szövetséget a tárolási nyilatkozat megküldésére, melyre az
ellenőrzött szervezet nem válaszolt. A kitöltött, cégszerűen aláírt tárolási nyilatkozatot az ingyenes
használati megállapodás 5.15. a) pontjában és 11.2-11.3. pontjaiban, az MNV Zrt. Vagyonnyilvántartási
szabályzatának I.6. pontjában és III. pontjában, valamint a Vtv. vhr. 14. § (1) bekezdésében foglaltak
ellenére nem küldte meg a tulajdonosi joggyakorló részére.
11
JAVASLATOK
Az ÁSZ tv. 33. § (1) bekezdésében foglaltak értelmében az ellenőrzött szervezet vezetője
köteles a jelentésben foglalt megállapításokhoz kapcsolódó intézkedési tervet összeállítani
és azt a jelentés kézhezvételétől számított 30 napon belül az ÁSZ részére megküldeni.
Amennyiben az ellenőrzött szervezet vezetője nem küldi meg határidőben az intézkedési
tervet, vagy továbbra sem elfogadható intézkedési tervet küld, az Állami Számvevőszék
elnöke az ÁSZ tv. 33. § (3) bekezdése a) és b) pontjaiban foglaltakat érvényesítheti.
A MAGYAR LOVAS SZÖVETSÉG ELNÖKÉNEK
Tegyen intézkedéseket a kontrolltevékenységek megfelelő működtetésére, amelyek biztosítják az MNV
Zrt. tulajdonosi joggyakorlásába és közvetlen kezelése alá tartozó, a Magyar Lovas Szövetség
használatában lévő vagyontárgyakkal kapcsolatosan az MNV Zrt-vel kötött ingyenes használati
megállapodás 5.15. a) pontjában és 11.2-11.3. pontjaiban, az MNV Zrt. Vagyonnyilvántartási
szabályzatának I.6. pontjában és III. pontjában, valamint a Vtv. vhr. 14. § (1) bekezdésében foglaltakon
alapuló adatszolgáltatási kötelezettség jövőbeni szabályszerű teljesítését.
12
MELLÉKLETEK
◼
I. SZ. MELLÉKLET: ÉRTELMEZŐ SZÓTÁR
állami vagyon
a) az állam tulajdonában lévő dolog, valamint dolog módjára hasznosítható
természeti erő;
b) az a) pont hatálya alá tartozó mindazon vagyon, amely vonatkozásában
törvény az állam kizárólagos tulajdonjogát nevesíti;
c) az állam tulajdonában lévő tagsági jogviszonyt megtestesítő értékpapír,
illetve az államot megillető egyéb társasági részesedés;
d) az államot megillető olyan immateriális, vagyoni értékkel rendelkező
jogosultság, amelyet jogszabály vagyoni értékű jogként nevesít;
e) az állam tulajdonában álló a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei
szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól
szóló 2007. évi CXXXVIII. törvény szerinti pénzügyi eszköz;
f) azon országgyűlési képviselőről, aki más, Alaptörvényben nevesített
közjogi tisztséget is betöltve közfeladatot lát el, e közfeladata ellátása körében
vagy ezzel összefüggésben, költségvetési forrásból készített, szerzői vagy
szomszédos jogi védelmet élvező műhöz vagy teljesítményhez, különösen
kép-, illetve hangfelvételhez kapcsolódó, felhasználási szerződés útján vagy a
szerzői jogról szóló törvény alapján megszerzett felhasználási engedély,
illetve vagyoni jog.
(Vtv.13 1. § (2) bekezdése)
tulajdonosi joggyakorló
Aki a nemzeti vagyon felett az államot vagy a helyi önkormányzatot megillető
tulajdonosi jogok és kötelezettségek összességének gyakorlására jogosult.
(Nvtv. 3. § (1) bekezdés 17. pontja)
állami vagyon használója
Az a természetes vagy jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező
szervezet, aki, vagy amely törvény vagy szerződés alapján, bármely jogcímen
(bérlet, haszonbérlet, használat stb.) állami vagyont birtokol, használ, szedi
annak hasznait, hasznosít, ide nem értve a haszonélvezőt, a b) pont szerinti
vagyonkezelőt és a tulajdonosi jogok gyakorlóját.
(Vtv. vhr. 1. § (7) bekezdés a) pont)
a mérleg alátámasztása leltárral
Az éves költségvetési beszámoló elkészítéséhez, a mérleg tételeinek
alátámasztásához olyan leltárt kell összeállítani és megőrizni, amely tételesen,
ellenőrizhető módon tartalmazza a mérlegben szereplő eszközöket és
forrásokat.
(Áhsz.14 22. § (1) bekezdése)
beszámoló készítési kötelezettség
A költségvetési év kezdetétől a mérleg fordulónapjáig terjedő időszakról a
könyvek zárását követően bizonylatokkal, szabályszerű könyvvezetéssel, e
rendelet
szabályai
szerint
folyamatosan
vezetett
részletező
nyilvántartásokkal, a könyvviteli zárlat során készített főkönyvi kivonattal,
valamint leltárral alátámasztott éves költségvetési beszámolót kell készíteni.
(Áhsz. 5. § (1) és 7. § (1) bekezdése alapján)
13
Mellékletek
◼
II. SZ. MELLÉKLET: AZ ELLENŐRZÖTT SZERVEZETEK JEGYZÉKE
ELLENŐRZÖTT SZERVEZET NEVE
NÖF Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zártkörűen Működő Részvénytársaság
PRIV-DAT Dokumentum Archiváló és Tároló Korlátolt Felelősségű Társaság
Magyar Lovassport Szövetség
14
Mellékletek
◼
III. SZ. MELLÉKLET: ELLENŐRZÉSI KRITÉRIUMOK
FÓKUSZKÉRDÉS
ELLENŐRZÉSI KRITÉRIUMOK
1. Az ellenőrzött szervezet az MNV Zrt. tulajdonosi Nvtv. 7. § (1)-(2) bekezdése, Vtv. vhr. 14. § (1), (3), (6)
joggyakorlásába és közvetlen kezelése alá tartozó bekezdése,
idegen helyen tárolt állami tulajdonú vagyonelemmel az MNV Zrt. Vagyonnyilvántartási Szabályzatának I.6.
összefüggő lényeges kötelezettségeit teljesítette-e?
pontja és III. pontja,
az MNV Zrt.-vel kötött használati megállapodás
15
FÜGGELÉK: ÉSZREVÉTELEK
A jelentéstervezetet a Számvevőszék 15 napos észrevételezésre
megküldte az ellenőrzött szervezet vezetőjének az ÁSZ tv. 29. §*
(1) bekezdése előírásának megfelelően.
A jelentéstervezetre az ellenőrzött szervezetek nem tettek észrevételt.
*
29. § (1) Az Állami Számvevőszék az ellenőrzési megállapításait megküldi az
ellenőrzött szervezet vezetőjének vagy az általa megbízott személynek, és annak, akinek
személyes felelősségét állapította meg.
(2) Az ellenőrzött szervezet vezetője és a felelősként megjelölt személy az ellenőrzés
megállapításaira tizenöt napon belül írásban észrevételt tehet.
(3) Az Állami Számvevőszék az észrevételre a beérkezésétől számított harminc napon
belül írásban válaszol. A figyelembe nem vett észrevételeket köteles a jelentésben
feltüntetni, és megindokolni, hogy azokat miért nem fogadta el.
16
RÖVIDÍTÉSEK JEGYZÉKE
1 MNV Zrt.
Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zártkörűen Működő Részvénytársaság
2 ÁSZ
Állami Számvevőszék
3 ÁSZ tv.
2011. évi LXVI. törvény az Állami Számvevőszékről
4 Várkapitányság Nonprofit Zrt.
Várkapitányság Integrált Területfejlesztési Központ Nonprofit Zártkörűen
Működő Részvénytársaság
5 NÖF Nonprofit Kft.
NÖF Nemzeti Örökségvédelmi Fejlesztési Nonprofit Korlátolt Felelősségű
Társaság
6 Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.
Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zártkörűen működő Részvénytársaság
7 PRIV-DAT Kft.
PRIV-DAT Dokumentum Archiváló és Tároló Korlátolt Felelősségű Társaság
8 Magyar Lovas Szövetség
Magyar Lovassport Szövetség
9 Nvtv.
2011. évi CXCVI. törvény a nemzeti vagyonról
10 Vtv. vhr.
254/2007. (X. 4.) Korm. rendelet az állami vagyonnal való gazdálkodásról
11 NÉBIH
Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal
12 az MNV Zrt. Vagyonnyilvántartási szabályzata az MNV Zrt. 9/2021. számú szabályzata az MNV Zrt. tulajdonosi
joggyakorlásába tartozó vagyont érintő Vagyonnyilvántartási Szabályzatáról,
különös tekintettel a vagyonkezeléssel összefüggő adatszolgáltatásokra (2021.
április 21.)
13 Vtv.
2007. évi CVI. törvény az állami vagyonról
14 Áhsz.
4/2013. (I. 11.) Korm. rendelet az államháztartás számviteléről
17