Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Követelés engedményezése'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/90/2025 
 
Tárgy: közérdekű adatigény teljesítése 
 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: 
[email protected] 
 
Tisztelt Erdősi Éva! 
 
 
2025.  március  23.  napján  érkezett,  „Közérdekűadat  igénylés  -  Követelés  engedményezése” 
tárgyú  megkeresése  kapcsán  –  a  Csepeli  Ingatlanhasznosítási  Nonprofit  Kft.  tájékoztatása 
alapján – kérem fogadja az alábbiakat. 
 
Kérem,  szíveskedjen  elektronikus  másolatban  megküldeni  részemre  a  PH-5/2025  (III.14) 
Polgármesteri  Határozat  döntéselőkészítést  folyamatában  keletkezett  iratokat  (előterjesztés, 
indoklás, ... bármi más), természetesen az érzékeny adatok kitakarásával. 
 
Tájékoztatom,  hogy  a  döntés  megalapozását  szolgáló  adat  az  Infotv.  27.  §  (5)  bekezdése 
alapján a keletkezésétől számított tíz évig nem nyilvános, a nyilvánosan megismerhető adatok 
a  Versenytárgyalási  Felhívásban  közzétételre  kerültek.  Mellékelten  megküldöm  a  PH-5/2025. 
(III.14.) Polgármesteri Határozatot. 
 
Kérem tájékoztatását, hogy a végrehajtásért felelősként miért Domokosné került feltüntetésre, 
ha az előző KT ülésen az Ő munkaviszonya pont ezen a napon 2025.03.14 szűnik meg? 
 
Tájékoztatom,  hogy  a  „kérem  tájékoztatását”  nem  minősül  közérdekű  adatigénylésnek,  de 
egyúttal  tájékoztatom  arról  is,  hogy  a  Csepeli  Ingatlanhasznosítási  Nonprofit  Kft. 
cégnyilvántartásba bejegyezett vezető tisztségviselője Domokosné Dr. Kósa Edit ügyvezető. 
 
Kérem  tájékoztatását,  hogy  ügyvezető  hiányában  ki  lesz  az  a  személy  aki  a  végrehajtás 
felelősévé válik? 
 
Tájékoztatom,  hogy  a  „kérem  tájékoztatását”  nem  minősül  közérdekű  adatigénylésnek,  de 
egyúttal  tájékoztatom  arról  is,  hogy  a  Csepeli  Ingatlanhasznosítási  Nonprofit  Kft.  jelenlegi 
ügyvezetőjének,  Domokosné  Dr.  Kósa  Editnek  a  munkaviszonya  megszüntetéséről  szóló 
bejelentését  követően  a  27/2025.  (II.27.)  határozatával  az  ügyvezetői  tisztség  betöltésére 
vonatkozó pályázat kiírásáról döntött, az új ügyvezető megválasztására Budapest XXI. Kerület 
Csepel Önkormányzata Polgármester előterjesztésben tesz javaslatot a Képviselő-testületnek a 
soron következő ülésén. 
 
 
Kérem tájékoztatását, hogy a pályázatok elbírálását ki fogja végezni? 
 
Tájékoztatom,  hogy  a  „kérem  tájékoztatását”  nem  minősül  közérdekű  adatigénylésnek,  de 
tájékoztatom,  hogy  az  Önkormányzat  vagyonáról  és  a  vagyona  feletti  tulajdonosi  jogok 
gyakorlásáról szóló 13/2024. (X. 31.) önkormányzati rendelet 40. § (3) bekezdése alapján kerül 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

elbírálásra a pályázat.  
 
Fentiekre  hivatkozással  tájékoztatom,  hogy  az  adat  kiadására  vonatkozó  igény  teljesítése 
egyrészt a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik, az adat meglétét 
feltételezi, ilyen adat hiányában az adatkezelő az igény teljesítése érdekében az előállítani nem 
köteles, másrészt a döntés megalapozását szolgáló adat a keletkezésétől számított tíz évig  nem 
ismerhető meg.  
 
   
Fentiek alapján tájékoztatom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami 
vagy  helyi  önkormányzati  feladatot,  valamint  jogszabályban  meghatározott  egyéb 
közfeladatot ellátó szerv vagy azt átvevő szerv, szervezet vagy személy (a továbbiakban együtt: 
közfeladatot ellátó szerv) kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy közfeladatának 
ellátásával  összefüggésben  keletkezett,  a  személyes  adat  fogalma  alá  nem  eső,  bármilyen 
módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret,  függetlenül  kezelésének  módjától, 
önálló  vagy  gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre,  illetékességre,  szervezeti 
felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak  eredményességére  is  kiterjedő  értékelésére,  a 
birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra, valamint a gazdálkodásra, a 
megkötött  szerződésekre  vonatkozó  adat;”  A  közérdekű  adat  elsődlegesen  a  közfeladat 
ellátásának  funkciójához  kapcsolódik,  az  információszabadságnak  célja  a  közpénzek 
felhasználásának átláthatósága, illetve a közélet tisztasága. 
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
A  közérdekű  adat  megismerésére  vonatkozó  igény  elutasítása  vagy  a  teljesítésre  nyitva  álló, 
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint 
az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében 
bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő  eredménytelen 
elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc 
napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen.  Az  országos 
illetékességű  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen  indult  per  kivételével  a  per  a  járásbíróság 
hatáskörébe  tartozik,  és  arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság,  Budapesten  a  Pesti 
Központi Kerületi Bíróság illetékes. 
 
Az  Info  tv.  52.  §  szerint  kezdeményezheti  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság 
Hatóság  (1055  Budapest,  Falk  Miksa  u.  9-11.)  vizsgálatát  is,  mely  az  igény  elutasításának 
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó 
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
 
Digitálisan 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
dr. 
aláírta:  dr. 
 
Vincze  Vincze Anikó 
Tisztelettel: 
Dátum: 
 
Anikó 2025.04.22 
17:40:02 +02'00'
 
 
dr. Vincze Anikó, jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu