Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Bérlakások közjegyzői bérleti szerződései'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/90/2025 
 
Tárgy: közérdekű adatigény teljesítése 
 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: [email protected] 
 
Tisztelt Erdősi Éva! 
 
 
2025.  március 3.  napján érkezett, „Közérdekűadat  igénylés  -  Bérlakások  közjegyzői  bérleti 
szerződései”  
tárgyú  megkeresése kapcsán  –  a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. 
tájékoztatása alapján – kérem fogadja az alábbiakat. 
 
Kérem, szíveskedjen megküldeni részemre tételes listát, melyben szerepelnek azon bérlakások 
címei amelyekre közjegyzői okiratba foglalt bérleti szerződéskötést kötöttek és kérem tüntesse fel 
a szerződéskötés dátumát is! 
 
 
Tájékoztatom, hogy az  önkormányzat  tulajdonában  álló  lakások  bérbeadásának  feltételeiről 
szóló 5/2011. (II. 25.) önkormányzati rendelet  23. § (2) és (3) bekezdése alapján kell a bérleti 
szerződéseket  közokiratba  foglalni.  Tájékoztatom  egyúttal  arról  is,  hogy  a  szerződéskötések 
dátuma a nyilvántartásból nem lekérdezhető, így az Infotv. 30. § (2a) bekezdés b) pontja alapján 
az igény teljesítésének nem köteles az adatkezelő eleget tenni.  
 
Fentiekre hivatkozással tájékoztatom, hogy az adat kiadására vonatkozó igény teljesítése 
egyrészt a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik, másrészt az adat 
meglétét  feltételezi,  ilyen  adat  hiányában  az  adatkezelő  az  igény  teljesítése érdekében „
közfeladatot  ellátó  szerv  tényleges  kezelésében  lévő  közérdekű  adatok  vagy  közérdekből 
nyilvános adatok összevetése útján a kezelésében lévő adatokhoz képest új adat előállítását 
nem köteles előállítani” (Infotv. 30. § (2a) bekezdés b) pont). 
 
   
Fentiek alapján tájékoztatom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami 
vagy helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott egyéb 
közfeladatot  ellátó  szerv  vagy  személy  kezelésében  lévő  és  tevékenységére  vonatkozó  vagy 
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem eső, 
bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül kezelésének 
módjától,  önálló  vagy  gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre,  illetékességre, 
szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére  is  kiterjedő 
értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést  szabályozó  jogszabályokra,  valamint  a 
gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;” A közérdekű adat elsődlegesen a 
közfeladat ellátásának funkciójához kapcsolódik, az információszabadságnak célja a 
közpénzek felhasználásának átláthatósága, illetve a közélet tisztasága. 
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
A  közérdekű  adat  megismerésére  vonatkozó  igény  elutasítása  vagy  a  teljesítésre  nyitva  álló, 
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében 
bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő  eredménytelen 
elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított harminc 
napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. Az országos 
illetékességű  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen  indult  per  kivételével  a  per  a  járásbíróság 
hatáskörébe tartozik, és arra a törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság,  Budapesten  a  Pesti 
Központi Kerületi Bíróság illetékes. 
 
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság 
Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely az igény elutasításának 
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó 
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
 
Tisztelettel: 
Digitálisan aláírta:  
dr. Vincze dr. Vincze Anikó 
 
Anikó
Dátum: 
 
2025.04.02 
15:44:05 +02'00'
 
dr. Vincze Anikó, jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu