Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Csepeli Városgazda be nem jelentett munkavállalók'.


 
 
 
 
 
Iktatószám: ALT/90/2025 
 
Tárgy: közérdekű adatigény teljesítése 
 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton[email protected] 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva! 
 
 
2025.  február  12.  napján  érkezett,  „Közérdekűadat  igénylés  -  Csepeli  Városgazda  be  nem 
jelentett  munkavállalók”  
tárgyú  megkeresése  kapcsán  –  a  Csepeli  Városgazda  Közhasznú 
Nonprofit Zrt. tájékoztatása alapján – kérem fogadja az alábbiakat. 
 
Kérem, hogy igazolja, vagy cáfolja meg, hogy: 2022-ben a NAV munkaügyi ellenőrzést tartott 
a Városgazdánál, ahol megállapították, hogy néhány munkavállalót törvénytelenül, feketén 
foglalkoztattak. A NAV nyilvános adataiból kiderül, hogy a Csepeli Városgazda Zrt. szerepel a 
be nem jelentett foglalkoztatottat foglalkoztató adózók közzétételi listáján, ezért nem felel meg 
a  rendezett  munkaügyi  kapcsolatok  követelményének,  így  nem  tud  pályázni  az  illetékes 
Kormányhivatal támogatására. 
 
Kérem  amennyiben  fenitek  megfelelnek  a  valóságnak  jelölje  meg,  hogy  a  testület  melyik 
ülésen lett erről, ha nem miért nem, illetve, hogy volt-e bármilyen következménye fentieknek 
(fizetendő  büntetés  a  Városgazdának  más  egyéb,  illetve  történt-e  kivizsgálás,  hogy  miként 
fordulhatott elő ilyen eset) és az ezzel kapcsolatok iratok másolatát megküldeni szíveskedjen! 
 
Kérem tájékoztatását, hogy a NAV nyilvántartás alapján a Városgazda kaphat-e támogatást, 
illetve, hogy az önkormányzat továbbadhat-e számára támogatásból eredő forrást! 
 
Tekintettel arra, hogy a kérdések összefüggenek, azokra egyben válaszolok.  
Tájékoztatom,  hogy  a  Csepeli  Városgazda  Közhasznú  Nonprofit  Zrt.  a  NAV  által  vezetett  és 
közzétett „rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének nem megfelelő adózók listája” 
adatbázisban 
(https://nav.gov.hu/pfile/file?path=/adatbazisok/benemjelentett/Nem_rendezett_mu.kapcs.r
end.adozok_regi_rend.szerinti) nem szerepel, ezáltal az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. 
törvény 50. § (1) bekezdés a) pontjában foglalt feltételnek megfelel, működési támogatásban 
az Önkormányzat részéről az általa ellátott közfeladatokra tekintettel mindig is részesült. 
 
Egyebekben tájékoztatom, hogy az Ön által már ismert és hivatkozott adatbázisban közzétett 
adatokon  felül  közérdekű  adat  nem  keletkezett,  az  eljárásban  a  Csepeli  Városgazda 
Közhasznú Nonprofit Zrt. vállalkozási tevékenysége volt érintett.  
 
   
Fentiek alapján tájékoztatom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű adat: az állami 
vagy  helyi  önkormányzati  feladatot,  valamint  jogszabályban  meghatározott  egyéb 
közfeladatot  ellátó  szerv  vagy  azt  átvevő  szerv,  szervezet  vagy  személy  (a  továbbiakban 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

együtt:  közfeladatot  ellátó  szerv)  kezelésében  lévő  és  tevékenységére  vonatkozó  vagy 
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá nem 
eső,  bármilyen  módon  vagy  formában  rögzített  információ  vagy  ismeret,  függetlenül 
kezelésének  módjától,  önálló  vagy  gyűjteményes  jellegétől,  így  különösen  a  hatáskörre, 
illetékességre,  szervezeti  felépítésre,  szakmai  tevékenységre,  annak  eredményességére  is 
kiterjedő  értékelésére,  a  birtokolt  adatfajtákra  és  a  működést  szabályozó  jogszabályokra, 
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;”  
A  közérdekű  adat  elsődlegesen  a  közfeladat  ellátásának  funkciójához  kapcsolódik,  az 
információszabadságnak célja a közpénzek felhasználásának átláthatósága, illetve a közélet 
tisztasága. 
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: 
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, 
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint 
az  adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata 
érdekében  bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától 
számított  harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv 
ellen.  Az  országos  illetékességű  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen  indult  per  kivételével  a  per  a 
járásbíróság  hatáskörébe  tartozik,  és  arra  a  törvényszék  székhelyén  lévő  járásbíróság, 
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes. 
 
Az  Info  tv.  52.  §  szerint  kezdeményezheti  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság 
Hatóság  (1055  Budapest,  Falk  Miksa  u.  9-11.)  vizsgálatát  is,  mely  az  igény  elutasításának 
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó 
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
 
Kérem tájékoztatásom szíves elfogadását. 
 
 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
 
Tisztelettel: 
dr. 
Digitálisan aláírta:  
dr. Vincze Anikó 
 
Vincze  Dátum: 
2025.02.27 
 
Anikó
15:28:15 +01'00'
 
dr. Vincze Anikó, jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu