Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'A Tiszajenő, Kossuth út stabilizációjával kapcsolatos összes dokumentum'.

 
 
Tiszajenő Községi Önkormányzat 
5094 Tiszajenő, Vasút u. 11 
 
 

MÓDOSÍTOTT BESZERZÉSI DOKUMENTUMOK 
 
 
 
 
 
 
 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
 
tárgyában indított beszerzési eljárás 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 

 
2023. 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 

link to page 3 link to page 11 link to page 12 link to page 12 link to page 13 link to page 13 link to page 13 link to page 13 link to page 14 link to page 14 link to page 14 link to page 15 link to page 16 link to page 22  
Tartalomjegyzék 
 
I.  
Az ajánlattételi felhívás 
3 
II.  
Beszerzési dokumentumok 
11 
1. 
Az eljárás általános feltételei 
12 
2. 
Kiegészítő tájékoztatás 
12 
3. 
Teljesség és pontosság 
13 
4. 
Ajánlattétel költségei 
13 
5. 
Ajánlati kötöttség 
13 
6. 
Közös ajánlattétel 
13 
7. 
Ajánlati ár 
14 
8. 
Kapcsolattartás az Ajánlatkérő és az Ajánlattevők között a beszerzési eljárás alatt 
14 
9. 
Az ajánlatok bírálata 
14 
III. 
Műszaki leírás 
15 
IV. 
Szerződéstervezet 
16 
V. 
Nyilatkozatminták, formanyomtatványok 
22 
 
 
 
Oldal 2 / 31 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I.  
Az ajánlattételi felhívás 
 
 
Oldal 3 / 31 
 

 
Ajánlattételi felhívás 
 
 
1. 
Az ajánlatkérő neve, címe, telefon-, és telefaxszámai: 
 
Tiszajenő Községi Önkormányzat 

 
 
 
Cím:    
   
5094 Tiszajenő, Vasút u. 11. 
Tel.:    
   
+36-56/434-234 
Fax:  
 
   
+36-56/56/434-134 
E-mail:  
   
[email protected]  
Képviseli:  
 
 
Virág József polgármester 
 
 
2. 

Ajánlatkérő nevében eljár: 
 
 
7D Tender Kft.  
Levelezési cím:  
 
6060 Tiszakécske, Szent Imre tér 3/A. II. em. 14. ajtó 
Tel:  
 
 
 
+36 76/320-893 
Email:   
 
 
[email protected] 
Kapcsolattartó:  
 
dr. Simon Krisztián ügyvezető 
 
 
3. 
A választott eljárás: 
 
Ajánlatkérő beszerzési eljárást folytat le, figyelemmel arra, hogy a beszerzés értéke nem haladja meg a beszerzésekről 
szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: „Kbt.”) 15. § (1) bekezdés b) pontjában foglalt értékhatárt.   
 
 
4. 
A  beszerzési  dokumentumok  rendelkezésre  bocsátásának  módja,  határideje,  beszerzési  helye  és  pénzügyi 
feltételei: 
 
Ajánlatkérő jelen ajánlattételi felhívás mellékleteként beszerzési dokumentumokat készít. 
 
A  beszerzési  dokumentumok  elektronikus  úton,  közvetlenül,  korlátlanul,  teljes  körűen  és  térítésmentesen  kerülnek 
megküldésre a gazdasági szereplő részére, akiket az Ajánlatkérő ajánlattételre fel kíván hívni.  
 
A beszerzési dokumentumok másra át nem ruházhatóak. 
 
 
5. 
Az ajánlatkérő által a szerződéshez rendelt elnevezés: 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
 
6. 
A beszerzés tárgya és mennyisége: 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
 
CPV:  45221250-9 
Mélyépítési munkák alagút, akna és aluljáró kivételével 
 
Igénybevett terület helyszíne: Tiszajenő, hrsz 074, hrsz 013/1 és hrsz 071 
 
Tulajdonos, üzemeltető: 
Tiszajenő Községi Önkormányzat 
Oldal 4 / 31 
 

 
Út osztályba sorolása:   
külterületi mezőgazdasági gyűjtőút 
Tervezési sebesség: 
 
30 km/ó 
Forgalmi sávok száma:  

Építési hossz:   
 
1040 m 
Pályaszerkezet szélessége: 
3,0 m 
Földpadka: kétoldali:   
min 1, 0-1, 0 m 
Koronaszélesség: 
 
min 1, 0+3, 0+1,0 = min 5,0 m 
Burkolat típusa: 
 
Burkolat nélküli földút 
Építési helyszín kezdőpontja:  Tiszajenő, Kossuth Lajos utca szilárd burkolattal ellátott vége 
Építési helyszín végpontja: 
hrsz 071 ingatlan területésn kezdőszelvénytől 1040 méterre található földút 
csomópont 
Kitérőöböl: 
nem készül 
Műtárgy építés: 
nem készül 
Csomópontok: 
2db, kezdő és végszelvényben 
 
A részletes műszaki tartalom az Ajánlattételi Felhívás mellékletét képező műszaki dokumentumokban  
található. 
 
 
 
 
7. 

A teljesítés határideje: 
 
Teljesítési határidő: a szerződés megkötésének napjától számított 4 hónap. Ajánlatkérő előteljesítést elfogad. 
 
 
8. 
A teljesítés helye: 
 
Tiszajenő, külterület  hrsz 074, hrsz 013/1 és hrsz 071 
 
 
 
9. 
A szerződést biztosító mellékkötelezettségek: 
 
Ajánlatkérő felhívja a figyelmet a Ptk. 6:187. §-ára, amely alapján: 
- Ajánlatkérő a kötbér mellett érvényesítheti a kötbért meghaladó kárt. 
-  Ajánlatkérő  a  szerződésszegéssel  okozott  kárának  megtérítését  akkor  is  követelheti,  ha  kötbérigényét  nem 
érvényesítette  
 
Késedelmi kötbér: 
  

Ha  ajánlattevő  -  olyan  okból,  amelyért  felelős  -  késedelmesen  teljesít,  az  ajánlatkérő  késedelmi  kötbérre 
jogosult, melynek mértéke a szerződéses nettó ellenszolgáltatás 0,5 %-a/nap. Amennyiben a késedelmi kötbér összege 
eléri vagy meghaladja a szerződéses nettó ellenszolgáltatás  10%-át, azaz a késedelemmel érintett napok száma a 20 
napot eléri, vagy meghaladja, az Ajánlatkérő jogosult – anélkül, hogy érdekmúlását bizonyítania kellene - a szerződést 
felmondani, és a meghiúsulási kötbért követelni. 
 
Hibás teljesítési kötbér: 
 

Ha ajánlattevő - olyan okból, amelyért felelős - hibásan teljesít, a szerződéses nettó szerződéses összeg 3 %-
a/alkalom összegű hibás teljesítési kötbér megfizetésére köteles. Amennyiben a hibás teljesítési kötbér alkalmazásának 
száma eléri vagy meghaladja az öt alkalmat, az Ajánlatkérő jogosult a szerződést felmondani, és meghiúsulási kötbért 
követelni. 
 
 
 
Meghiúsulási kötbér: 

Oldal 5 / 31 
 

 
 
Amennyiben a teljesítés – olyan okból, amelyért ajánlattevő felelős – meghiúsul, Ajánlatkérő - a Ptk. 6:186. § 
(1) bekezdésének megfelelően - meghiúsulási kötbérre jogosult, melynek mértéke a szerződéses nettó ellenszolgáltatás 
20%-a. 
 
Jótállás: 
Az átadás-átvételtől számított minimum 2 év teljes körű jótállás. 
 
 
10.  Az ajánlatkérő pénzügyi ellenszolgáltatásainak feltételei: 
 
Az igazolt teljesítést követően a benyújtott számla 30 napon belül átutalással kerül kiegyenlítésre, figyelemmel a Ptk. 
6:130 § (1) bekezdés rendelkezéseire. 
 
A kifizetés során az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény rendelkezései irányadóak. 
 
Ajánlatkérő előleget nem biztosít. 
 
Ajánlatkérő részszámlázási lehetőséget biztosít az alábbi üzemezésben: 

50%-os műszaki készültségénél a vállalkozói díj 50% + ÁFA, 

100%-os műszaki készültségénél a vállalkozói díj 50% + ÁFA. 
 
Az elszámolás és kifizetés pénzneme a magyar forint: HUF. 
 
A számlán fel kell tüntetni a szerződés tárgyát is. 
 
Az ellenszolgáltatás nettó összegének megfizetése részben saját forrásból, részben a Vidékfejlesztési Programból kerül 
finanszírozásra. 
 
 
11.  Annak meghatározása, hogy az ajánlattevő tehet-e többváltozatú ajánlatot: 
 
Ajánlattevő nem tehet többváltozatú ajánlatot. 
 
 
12.  Annak meghatározása, hogy az ajánlattevő a beszerzés tárgyának egy részére tehet-e ajánlatot: 
 
Nem. 
 
 
13.  Az ajánlatok elbírálásának szempontja: 
 
Legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás. 
 
Az ajánlatkérő jogosult közjegyző jelenlétében sorsolást tartani és a sorsolás alapján kiválasztott ajánlattevőt az eljárás 
nyertesének  nyilvánítani,  ha  a  legalacsonyabb  ellenszolgáltatást  két  vagy  több  ajánlat  azonos  mértékben  (azonos 
pontszámmal) tartalmazza. 
 
 
14.  A kizáró okok: 
 

14.1.  Kizáró okok: 
 
 
Az eljárásban nem lehet ajánlattevő és alvállalkozó, akivel szemben az alábbi kizáró okok bármelyike fennáll: 
 
-   végelszámolás alatt áll, 
Oldal 6 / 31 
 

 
-  fizetésképtelenségét jogerősen megállapítják, és az ellene indított felszámolási eljárást jogerősen elrendelték, 
-  tevékenységét felfüggesztette vagy akinek tevékenységét felfüggesztették; 
-  gazdasági, illetve szakmai tevékenységével kapcsolatban bűncselekmény elkövetése az elmúlt három éven belül 
jogerős bírósági ítéletben megállapítást nyert. 
 
 14.2. 
A kizáró okok igazolási módja: 
 
Ajánlattevőnek nyilatkoznia kell a kizáró okok fenn nem állásáról. 
 
 
 
15.  Alkalmassági követelmények:
 
 
Ajánlatkérő nem ír elő gazdasági-pénzügyi alkalmassági követelményt.  
 
Az ajánlattevők műszaki-szakmai alkalmasságának 
Az ajánlattevők műszaki-szakmai 
megítéléséhez szükséges adatok és a megkövetelt 
alkalmasságánakminimum követelménye(i): 
igazolási mód: 
 
 
M/1.    
M/1 
 
 
Ajánlattevő  csatolja  az  ajánlattételi  felhívás  Alkalmatlan ajánlattevő, amennyiben az ajánlattételi 
megküldésétől  visszafelé  számított  5  év  (5  év  alatt  felhívás 

megküldésétől 
időpontjától 
visszafelé 
befejezett,  de  legfeljebb  8  éven  belül  megkezdett)  számított 5 évben nem rendelkezik összesen legalább 
legjelentősebb kivitelezéseinek ismertetését (legalább  nettó  10 000 000,-  Ft  értékű  útépítési  feladat  tárgyú 
a  szerződést  kötő  másik  fél,  a  szolgáltatás  tárgya,  referenciával. 
 
mennyisége,  teljesítés  és  ideje  (kezdő  és  befejező   
időpont 
év/hónap/nap 
pontossággal), 
továbbá   
nyilatkozni kell arról, hogy a teljesítés az előírásoknak   
és a szerződésnek megfelelően történt-e). 

 
 
 
A  fentiekben  kifejtettek  igazolhatóak  az  ajánlattevő   
cégszerű  nyilatkozatával,  vagy  a  szerződést  kötő   
másik fél által adott igazolással. 

M/2. 
 
 
 
Alkalmatlan  az  ajánlattevő,  amennyiben  nem 
M/2.   
rendelkezik legalább az alábbi szakemberekkel: 
Ajánlattevő  ismertesse  azoknak  a  szakembereknek   
(szervezeteknek) - különösen a minőség-ellenőrzésért  Alkalmatlan  az  ajánlattevő,  amennyiben  nem 
felelősöknek  -  a  megnevezését,  végzettségüket  vagy  rendelkezik legalább 1 fő az építésügyi és építésüggyel 
képzettségüket,  továbbá  szakmai  tapasztalatukat,  összefüggő szakmagyakorlási  tevékenységekről  szóló 
akiket be kíván vonni a teljesítésbe. 

266/2013. (VII. 11.) Korm. rendelet szerinti „MV-KÉ” 
 
jelű  szakterületen  jogosultsággal  rendelkező  felelős 
Ajánlattevő csatolja a szakember saját kezűleg aláírt  műszaki  vezető  szakemberrel  (VAGY  a  266/2013. 
önéletrajzát,  amelyből  az  előírt  alkalmassági  (VII.  11.)  Korm.  rendelet  szerinti  „MV-KÉ”  jelű 
feltételnek  való  megfelelés  kétséget  kizáróan  szakterületen  felelős  műszaki  vezető  jogosultság 
megállapítható,  továbbá  a  végzettségét  vagy  megszerzéséhez  szükséges  szakirányú  végzettséggel  és 
képzettségét  igazoló  bizonyítvány/ok  másolatát.  (A  szakmai gyakorlattal, ebben az esetben a szerződéskötés 
szakmai  tapasztalatot:  év,  hó  dimenzióban,  a  feltétele,  hogy  a  megnevezett  szakember  legkésőbb  a 
beszerzési 
dokumentumokban 
megadott  szerződéskötéskor  szerepeljen  a  meghatározott  felelős 
önéletrajzminta szerint kell megadni.) 
műszaki  vezető  jogosultságra  vonatkozó  kamarai 
 
nyilvántartásban),  aki  rendelkezik  legalább  24  hónap 
Amennyiben  a  szakember  a  kamarai  nyilvántartás  szakmai tapasztalattal. 
szerint  a  szerződéskötés  feltételeként    elvárt   
jogosultsággal  rendelkezik,  úgy  a  jogosultság  
  
Oldal 7 / 31 
 

 
megszerzéséhez szükséges gyakorlat bemutatása, ezen 
szakember  vonatkozásában  nem  szükséges,  illetve  a 
végzettséget igazoló oklevelet sem kell csatolni. 
Ajánlattevőnek csatolnia kell a szakember által saját 
kezűleg aláírt rendelkezésre állási nyilatkozatát. 
 
Ajánlatkérő a megjelölt képzettségekkel egyenértékű 
képzettségeket 

is 
elfogad. 

képzettségek 
egyenértékűségének  vizsgálata  az  egyes  képzések 
tantervének  (képzési  tervének)  az  alkalmassági 
minimumkövetelményben 

megjelölt 
képzések 
tantervével 
való 
összehasonlítással 
történik. 
Amennyiben  ajánlattevő  nem  az  alkalmassági 
minimumkövetelményben  megjelölt  képzést  teljesítő 
szakemberrel kívánja igazolni alkalmasságát, kérjük, 
csatolja 

az 
egyenértékűséget 
alátámasztó 
dokumentumokat. 
 
Az  előírt  alkalmassági  követelményeknek  a  közös 
ajánlattevők  együttesen  is  megfelelhetnek.  Azon 
követelményeknek, 

amelyek 
értelemszerűen 
kizárólag  egyenként  vonatkoztathatóak  a  gazdasági 
szereplőkre,  az  együttes  megfelelés  lehetősége 
értelmében elegendő, ha közülük egy felel meg. 
 
 
Nem  használhatja  fel  a  gazdasági  szereplő 
alkalmassága  igazolására  azokat  az  adatokat, 
amelyek  felhasználására  jogutódlás  eredményeként 
maga lenne jogosult, ha a jogelőd gazdasági szereplő 
tekintetében  az  eljárásban  alkalmazandó  valamely 
kizáró  ok  fennáll,  vagy  -  ha  a  jogelőd  megszűnt  - 
megszűnése hiányában fennállna. 
 

 
 
 
16.  Hiánypótlás lehetőségének biztosítása:  
 
Ajánlatkérő a hiánypótlás lehetőségét biztosítja.  
 
A korábbiakban megjelölt hiány a későbbi hiánypótlások során nem teljesíthető. 
 
 
 
17.  Ajánlattételi határidő:
 
 
2023. szeptember 26. 16:00 óra
 
 
 
18.  Az ajánlat benyújtása címe: 

 
Elektronikus úton a [email protected] e-mail címre. 
 
19.  Az ajánlattétel nyelve: 
Oldal 8 / 31 
 

 
 
Magyar. 
 
 
20.  Az ajánlatok felbontásának ideje: 
 
2023. szeptember 26. 16:00 óra 
 
 
21.  Az ajánlatok felbontására vonatkozó információk:
 
 
Az ajánlatok felbontásánál az Ajánlatkérő és az Ajánlattevő képviselői lehetnek jelen.  
 
 
22.  Az ajánlati kötöttség minimális időtartama: 
 
Az ajánlattételi határidő lejártától számított 60 nap. 
 
 
23.  Az eljárás eredményéről szóló összegezés megküldésének napja és a szerződéskötés tervezett időpontja: 
 
2023. szeptember hónap. 
 
 
24.  A szerződés eu-alapokból finanszírozott projekttel és/vagy programmal kapcsolatos: 
 
Nem. 
 
 
25.  Egyéb információk: 
 
1. 
Az ajánlatnak felolvasólapot kell tartalmaznia, amelyen fel kell tüntetni az ajánlattevő nevét, címét, az Ajánlatérő 
nevét, címét és az ajánlat főbb számszerűsíthető adatait.  
 
2. 
Ajánlattevőnek az alábbi cégokmányokat kell az ajánlathoz csatolni: 
 
1.  az ajánlatot aláíró(k) aláírási címpéldányát, vagy a 2006. évi V. törvény 9. § (1) bekezdés szerinti aláírás-
mintáját; 
 
2.  a  cégkivonatban  nem  szereplő  kötelezettségvállaló(k)  esetében  a  cégjegyzésre  jogosult  személytől 
származó, az ajánlat aláírására vonatkozó (a meghatalmazó és a meghatalmazott aláírását is  tartalmazó) 
írásos meghatalmazást 
 
3. 
Folyamatban  lévő  változásbejegyzési  eljárás  esetében  ajánlattevőnek  csatolni  kell  az  ajánlattevőnek  a 
cégbírósághoz  benyújtott  változásbejegyzési  kérelmét  és  az  annak  érkezéséről  a  cégbíróság  által  megküldött 
igazolást.  Amennyiben  nincs  folyamatban  lévő  változásbejegyzési  eljárás,  akkor  az  ajánlathoz  csatolni  kell  az 
ajánlattevő erre vonatkozó nemleges nyilatkozatát.  
 
4. 
Az  ajánlatnak  tartalmaznia  kell  ajánlattevőnek  kifejezett  nyilatkozatát  az  ajánlattételi  felhívás  feltételeire,  a 
szerződés megkötésére és teljesítésére, valamint a kért ellenszolgáltatásra vonatkozóan. 
 
5. 
Ajánlatkérő  felhívja  Ajánlattevők  figyelmét,  hogy  a  nyertes  ajánlattevő  legkésőbb  a  szerződés  megkötésének 
időpontjában köteles az ajánlatkérőnek valamennyi olyan alvállalkozót bejelenteni, amely részt vesz a szerződés 
teljesítésében,  és  –  ha  a  megelőző  beszerzési  eljárásban  az  adott  alvállalkozót  még  nem  nevezte  meg  –  a 
bejelentéssel  együtt  nyilatkozni  arról  is,  hogy  az  általa  igénybe  venni  kívánt  alvállalkozó  nem  áll  kizáró  okok 
Oldal 9 / 31 
 

 
hatálya alatt. A nyertes ajánlattevő a szerződés teljesítésének időtartama alatt köteles az ajánlatkérőnek minden 
további, a teljesítésbe bevonni kívánt alvállalkozót előzetesen bejelenteni, és a bejelentéssel együtt nyilatkozni arról 
is, hogy az általa igénybe venni kívánt alvállalkozó nem áll kizáró okok hatálya alatt. 
 
6. 
Amennyiben bármely, az ajánlathoz csatolt okirat, igazolás, nyilatkozat, stb. nem magyar nyelven kerül kiállításra, 
úgy  azt  az  ajánlattevő  magyar  nyelvű  fordításban  is  köteles  becsatolni.  Ajánlatkérő  a  nem  magyar  nyelven 
benyújtott  dokumentumok  ajánlattevő  általi  fordítását  is  elfogadja.  A  fordítás  tartalmának  helyességéért  az 
ajánlattevő felel. Az ajánlatok bírálata során a magyar nyelvű dokumentum az irányadó. Ajánlatkérő a fentieken 
túl elfogadja az eredetileg két nyelven készült iratokat, nyilatkozatokat is. 
 
7. 
Az ajánlatok összeállításával és benyújtásával kapcsolatban felmerült összes költség az ajánlattevőt terheli. 
 
8. 
Közös ajánlattétel esetében az ajánlatban csatolni kell a közös ajánlattevők képviselőjének szóló meghatalmazást 
tartalmazó okiratot. A közös ajánlattevők képviseletében tett minden nyilatkozatnak egyértelműen tartalmaznia 
kell a közös ajánlattevők megjelölését. 
 
9. 
Ajánlatkérő  nem  teszi  lehetővé  a  nyertes  ajánlattevő(k)  számára  a  szerződés  teljesítése  érdekében  gazdálkodó 
szervezet (projekttársaság) létrehozását. 
 
10.  Ajánlatkérő legkésőbb a szerződéskötés időpontjára min. 20 millió Ft/év és min. 10 millió Ft/káresemény mértékű, 
érvényes szakmai felelősségbiztosítási szerződés meglétét írja elő. 
 
 
26.   Az ajánlattételi felhívás megküldésének napja:
 2023. szeptember 25. 
 
 
 
 
 
 
 

Tiszajenő Község Önkormányzata 
képv. 
7D Tender Kft. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Oldal 10 / 31 
 

 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

II.  
Beszerzési dokumentumok 
Oldal 11 / 31 
 

 
Beszerzési dokumentumok 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
tárgyú, 
 
beszerzési eljáráshoz. 
 
 
1. 
Az eljárás általános feltételei 
 
1.1. 
Tárgyi beszerzési eljárás esetében ajánlatkérő az ajánlattételi felhívás (a továbbiakban: „Felhívás”) 1. 
pontjában meghatározott szervezet (a továbbiakban: „Ajánlatkérő”). 
 
1.2. 
Az  ajánlattevő  ajánlatának  benyújtásával  teljes  egészében  elfogadja  a  Felhívás  és  a  beszerzési 
dokumentumok (a továbbiakban együtt: „Beszerzési dokumentumok”) összes feltételét az ajánlattétel 
kizárólagos alapjául, lemondva saját szerződéses feltételeinek érvényesítéséről. 
 
1.3. 
A  teljesítésnek  teljes  mértékben  meg  kell  felelniük  a Felhívásban és a  Beszerzési  dokumentumokban 
megadott műszaki leírásnak. 
 
1.4. 
Az  ajánlattevő  kötelessége,  hogy  gondosan  megvizsgálja  és  betartsa  a  Beszerzési  dokumentumokban 
megadott  összes  utasítást,  formai  követelményt,  kikötést  és  előírást.  Az  ajánlattevő  kockázata  és  az 
ajánlat érvénytelenítését vonja maga után: 
 
 
ha elmulasztja az előírt információk és dokumentumok benyújtását a kitűzött határidőkre, vagy 
 
ha  olyan  ajánlatot  nyújt  be,  amely  tartalmi  szempontból  nem  felel  meg  a  Beszerzési 
dokumentumokban megadott minden követelménynek. 
 
1.5. 
Ajánlatkérő tárgyi Beszerzési dokumentumokat az ajánlattétel elősegítése érdekében készítette.  
 
1.6. 
Ajánlatkérő  megkéri  az  ajánlattevőket,  hogy  az  ajánlatukat  a  jelen  Beszerzési  dokumentumok 
mellékleteként átadott nyilatkozatminták és iratminták alkalmazásával készítsék el ajánlatukat, 
azzal, hogy az ajánlattevők természetesen azokat saját belátásuk szerint módosíthatják, illetve  – 
amennyiben saját eltérő mintáikat kívánják alkalmazni – alkalmazását mellőzhetik. 

 
1.7. 
Ajánlatkérő fentiekre való tekintettel fokozottan felhívja a figyelmet arra, hogy az ajánlattevők 
által benyújtott nyilatkozat tartalmáért az ajánlattevők felelősek.
 
 
1.8. 
Amennyiben  a  kiadott  tartalomjegyzék  mintában  feltüntetett  valamely  dokumentum  csatolása  nem 
szükséges, vagy nem releváns
úgy Ajánlatkérő megkéri az ajánlattevőket, hogy az oldalszám helyére 
az  N.R.
  (mint  nem  releváns)  megjelölést  szíveskedjenek  feltüntetni  (Ajánlatkérő  természetesen 
egyéb egyértelmű megjelölést is elfogad)

 
 
 
2. 
Kiegészítő tájékoztatás 
 
2.1. 
Az ajánlattevő – a megfelelő ajánlattétel érdekében – a Felhívásban és a Beszerzési dokumentumokban 
foglaltakkal  kapcsolatban  írásban  kiegészítő  (értelmező)  tájékoztatást  kérhet  az  Ajánlatkérőtől  az 
ajánlattételi határidő lejárta előtt e-mail-ben. 
 
2.2. 
Az ajánlattevő kizárólagos felelőssége, hogy a tájékoztatási kérelme időben megérkezzen. 
 
 
 
Oldal 12 / 31 
 

 
3. 
Teljesség és pontosság 
 
3.1. 
Az ajánlattevő felelős azért, hogy ellenőrizze a Beszerzési dokumentumok teljességét. 
 
3.2. 
Az Ajánlatkérő semmilyen kifogást sem fogad el, amelynek indoka az, hogy az ajánlattevő elmulasztotta 
a beszerzési dokumentumok valamely részének letöltését. 
 
 
4. 
Ajánlattétel költségei 
 
Az ajánlat elkészítésével, illetve benyújtásával kapcsolatban felmerülő összes költség az ajánlattevőt terheli. 
 
 
5. 
Ajánlati kötöttség 
 
5.1. 
A Felhívás 22. pontjában meghatározottak szerint.  
 
5.2. 
Az ajánlattevő a Felhívás 22. pontjában megadott időtartam lejártáig kötve van ajánlatához. 
 
 
6. 
Közös ajánlattétel 
 
6.1. 
Több gazdasági szereplő közösen is tehet ajánlatot. 
 
6.2. 
Az eljárásban teendő nyilatkozatokat a közös ajánlattevők képviseletében az ajánlatot benyújtó gazdasági 
szereplő teszi meg. A más nevében tett nyilatkozatok megtételére meghatalmazott gazdasági szereplő 
kizárólag azért felel, hogy a meghatalmazásnak és a számára rendelkezésre bocsátott nyilatkozatoknak, 
adatoknak  az  általa  megtett  nyilatkozatok  megfelelnek,  ez  a  szabály  azonban  nem  érinti  a  közös 
ajánlattevők egyetemleges felelősségét. 
 
6.3. 
Közös  ajánlattétel  esetén  az  ajánlatban  csatolni  kell  a  meghatalmazást  tartalmazó  okiratot.  A 
meghatalmazásnak  ki  kell  terjednie  arra,  hogy  a  közös  ajánlattevők  képviseletére  jogosult  gazdasági 
szereplő  adott  eljárás  tekintetében  teendő  nyilatkozatok  megtételekor  az  egyes  közös  ajánlattevők 
képviseletében eljárhat. 
 
6.4. 
A 6.1 pont szerinti esetben a közös ajánlattevők  kötelesek maguk közül egy, a beszerzési eljárásban a 
közös ajánlattevők nevében eljárni jogosult képviselőt megjelölni. 
 
6.5. 
A közös ajánlattevők csoportjának képviseletében tett minden nyilatkozatnak egyértelműen tartalmaznia 
kell a közös ajánlattevők megjelölését. 
 
6.6. 
Ajánlatkérő a  kiegészítő tájékoztatás  megadása,  a  hiánypótlás  kérése esetében  az  ajánlatkérő a  közös 
ajánlattevőknek  jelentkezőknek  szóló  értesítését,  tájékoztatását,  illetve  felhívását  a  6.2.  pont  szerinti 
képviselőnek küldi meg. 
 
6.7. 
A közös ajánlatot benyújtó gazdasági szereplők személyében az ajánlattételi határidő lejárta után változás 
nem következhet be. 
 
6.8. 
Közös ajánlattétel esetében az ajánlathoz csatolni kell a közös egyetemleges felelősségvállalásról szóló 
megállapodás  másolati  példányát,  amely  tartalmazza  az  ajánlattevők  között,  a  beszerzési  eljárással 
kapcsolatos  feladat  bemutatását,  kijelöli  azon ajánlattevőt,  aki  a  közös  ajánlattevőket  az  eljárás  során 
kizárólagosan  képviseli,  illetőleg  a  közös  ajánlattevők  nevében  hatályos  jognyilatkozatot  tehet.  A 
megállapodásnak azt is tartalmaznia kell, hogy a közös ajánlattevők nyertességük esetén a szerződésben 
vállalt valamennyi kötelezettség teljesítéséért egyetemleges felelősséget vállalnak. 
 
Oldal 13 / 31 
 

 
 
7. 
Ajánlati ár 
 
Az ajánlati árat nettó forintban kell megadni. 
 
Az ajánlati árnak tartalmaznia kell a teljes kivitelezés vállalkozói díját. 
 
Az ajánlatban szereplő áraknak fix árnak kell lennie, vagyis az ajánlattevők semmilyen formában és semmilyen 
hivatkozással sem tehetnek változó árat tartalmazó ajánlatot. 
 
A nettó árat úgy kell megadni, hogy azok tartalmazzanak minden járulékos költséget, függetlenül azok formájától 
és forrásától, pl. különböző díjak és illetékek stb.  
 
Az ajánlati árnak tartalmaznia kell a teljesítés időtartama alatti árváltozásból eredő kockázatot és hasznot is. 
 
Az ajánlattevők csak magyar forintban (HUF) tehetnek ajánlatot és a szerződéskötés valutaneme is csak ez lehet.  
 
Az  ajánlati  árnak  tartalmaznia  kell  mindazokat  a  költségeket,  amelyek  az  ajánlat  tárgyának  eredményfelelős 
megvalósításához,  az  ajánlati  feltételekben  rögzített  feltételek  betartásához  szükségesek,  így  többek  között  a 
hibák kijavításához szükséges költségeket is. 
 
Az  ajánlat  csak  banki  átutalásos  fizetési  módot  tartalmazhat,  minden  egyéb  fizetési  mód  elfogadhatatlan  az 
Ajánlatkérő számára. 
 
Az ajánlatok kidolgozásakor vegyék figyelembe, hogy az ajánlati árnak teljes körűnek kell lennie, vagyis magába 
kell foglalni minden ajánlattevői kifizetési igényt. 
 
 
 
8. 
Kapcsolattartás az Ajánlatkérő és az Ajánlattevők között a beszerzési eljárás alatt 
 
Az ajánlatkérő és a gazdasági szereplők között a beszerzési eljárással kapcsolatos írásbeli kommunikáció e-mail-
ben, elektronikus úton történik. 
 
 
9. 
Az ajánlatok bírálata 
 
Legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás. 
 
Az ajánlatkérő jogosult közjegyző jelenlétében sorsolást tartani és a sorsolás alapján kiválasztott ajánlattevőt az 
eljárás nyertesének nyilvánítani, ha a  legkedvezőbb ellenszolgáltatást két vagy több ajánlat azonos mértékben 
tartalmazza. 
 
 
Oldal 14 / 31 
 

 
 
III. 
Műszaki leírás 
 
 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
 
 
 
 
CPV:  45221250-9 
Mélyépítési munkák alagút, akna és aluljáró kivételével 
 
Igénybevett terület helyszíne: Tiszajenő, hrsz 074, hrsz 013/1 és hrsz 071 
 
Tulajdonos, üzemeltető: 
Tiszajenő Községi Önkormányzat 
Út osztályba sorolása:   
külterületi mezőgazdasági gyűjtőút 
Tervezési sebesség: 
 
30 km/ó 
Forgalmi sávok száma:  

Építési hossz:   
 
1040 m 
Pályaszerkezet szélessége: 
3,0 m 
Földpadka: kétoldali:   
min 1, 0-1, 0 m 
Koronaszélesség: 
 
min 1, 0+3, 0+1,0 = min 5,0 m 
Burkolat típusa: 
 
Burkolat nélküli földút 
Építési helyszín kezdőpontja:  Tiszajenő, Kossuth Lajos utca szilárd burkolattal ellátott vége 
Építési helyszín végpontja: 
hrsz 071 ingatlan területésn kezdőszelvénytől 1040 méterre található földút 
csomópont 
Kitérőöböl: 
nem készül 
Műtárgy építés: 
nem készül 
Csomópontok: 
2db, kezdő és végszelvényben 
 
A részletes műszaki tartalom az Ajánlattételi Felhívás mellékletét képező műszaki dokumentációban  
található. 
 
 
 
Oldal 15 / 31 
 

 
 
 
IV. 
Szerződéstervezet 
 
 
Oldal 16 / 31 
 

 
VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS 
(tervezet) 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
 
amely létrejött egyrészről: 
 
Tiszajenő Községi Önkormányzat 
Cím: 
5094 Tiszajenő, Vasút u. 11. 
Adószám: 
 
Bankszámlaszám: 
 
Számlavezető pénzintézet: 
 
Tel: 
 
Fax: 
 
Email: 
 
Képviseli: 
Virág József polgármester 
mint megrendelő (a továbbiakban Megrendelő), 
másrészről: 
 
……………………………. 
 
Székhely: 
………………. 
Cégjegyzékszám: 
………………. 
Adószám: 
………………. 
Pénzforgalmi számlaszám: 
………………. 
Számlavezető pénzintézet neve: 
………………. 
Képviselő neve: 
………………. 
Kapcsolattartója: 
………………. 
Telefon: 
……………..... 
E-mail: 
………………. 
 
mint Vállalkozó (a továbbiakban Vállalkozó), 
 
(a Megrendelő és a Vállalkozó külön-külön: Fél, együttes említésük esetén: Felek) között, az alulírott napon és 
helyen, a jelen vállalkozási szerződésben írt feltételek szerint. 
 
 
A  továbbiakban  együttesen,  mint  Felek  között  a  „Tiszajenő,  HRSZ  074,  HRSZ  013/1  és  HRSZ  071  külterületi 
mezőgazdasági út stabilizálása” 
tárgyában az alábbi feltételekkel az alulírott helyen és időben.  
 

Előzmények:  
 
1.1.  Megrendelő,  mint  ajánlatkérő  2023.  …    ….  napján  beszerzési  eljárást  indított  „Tiszajenő,  HRSZ  074, 
HRSZ  013/1  és  HRSZ  071  külterületi  mezőgazdasági  út  stabilizálása”  tárgyában.  Vállalkozó,  mint 
ajánlattevő  az  eljárásban  az  előírt  feltételeknek  megfelelő,  érvényes  ajánlatot  nyújtott  be.  Megrendelő  a 
beszerzési  eljárás  nyerteseként  Vállalkozót  hirdette  ki  az  legalacsonyabb  összegű  ellenszolgáltatás  elve 
alapján. 
 
1.2.  Jelen  szerződés  a  beszerzési  felhívás,  az  esetlegesen írásban  feltett  kérdések  és  az  azokra  adott  esetleges 
kiegészítő tájékoztatások és a nyertes ajánlattevő (Vállalkozó) ajánlata alapján kerül megkötésre. Az említett 
dokumentumok a jelen szerződés elválaszthatatlan, szerves részét képezik. 
 

A szerződés tárgya: 
Oldal 17 / 31 
 

 
 
2.1  Jelen  szerződés  aláírásával  Vállalkozó  elvállalja  a  Megrendelő  általi  megrendeléseknek  megfelelően  a 
Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása  kivitelezési 
feladatai  az  ajánlattételi  felhívásban,  valamint  a  Vállalkozó  ajánlatában  meghatározottak  szerint.  
Megrendelő a Vállalkozó szolgáltatásai ellenében a jelen szerződésben meghatározott vállalkozói díj, mint 
ellenérték megfizetésére köteles.  
 

Elvégzendő feladat: 
 
Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása 
 
Igénybevett terület helyszíne: Tiszajenő, hrsz 074, hrsz 013/1 és hrsz 071 
 
Tulajdonos, üzemeltető: 
Tiszajenő Községi Önkormányzat 
Út osztályba sorolása:   
külterületi mezőgazdasági gyűjtőút 
Tervezési sebesség: 
 
30 km/ó 
Forgalmi sávok száma:  

Építési hossz:   
 
1040 m 
Pályaszerkezet szélessége: 
3,0 m 
Földpadka: kétoldali:   
min 1, 0-1, 0 m 
Koronaszélesség: 
 
min 1, 0+3, 0+1,0 = min 5,0 m 
Burkolat típusa: 
 
Burkolat nélküli földút 
Építési helyszín kezdőpontja:  Tiszajenő, Kossuth Lajos utca szilárd burkolattal ellátott vége 
Építési helyszín végpontja: 
hrsz 071 ingatlan területésn kezdőszelvénytől 1040 méterre található földút 
csomópont 
Kitérőöböl: 
nem készül 
Műtárgy építés: 
nem készül 
Csomópontok: 
2db, kezdő és végszelvényben 
 
 

Szerződés időtartama: a szerződés megkötésének napjától számított 4 hónap. Megrendelő előteljesítést elfogad. 
 

Teljesítés: 
 
5.1 
Vállalkozó a szerződés tárgyát képező kivitelezési feladatot a megrendelői elvárások és kötelező jogszabályi 
és egyéb előírások szerint végzi el. 
 
5.2 
Vállalkozó  köteles  beszerezni  mindazon  engedélyt,  és/vagy  jogosítványt  az  illetékes  hatóságoktól, 
szervezetektől, amelyek szükségesek a szerződés tárgyát képező feladatok elvégzéséhez.  
 
5.3 
Vállalkozó a vonatkozó jogszabályi és szakmai előírásoknak mindenben megfelelő, hiba- és hiánymentes 
teljesítésre, valamint a teljesítési határidők szigorú betartására köteles. 
 
5.4 
A teljesítés helye:  
 
 
 
 
Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása 
 
5.5 
Megrendelő  köteles  a  szerződés  teljesítésének  elismeréséről  (teljesítésigazolás)  vagy  az  elismerés 
megtagadásáról legkésőbb a Vállalkozó teljesítésétől, vagy az erről szóló írásbeli értesítés kézhezvételétől 
számított nyolc napon belül írásban nyilatkozni.  
 
5.6 
A teljesítés bármely részét jogában áll a Megrendelőnek visszautasítani, amennyiben azt hibásnak, vagy nem 
megfelelő  minőségűnek  találja,  de  ennek  tételes  indokolását  a  kijavítás  érdekében  köteles  a  Vállalkozó 
tudomására hozni, s Felek ezt jegyzőkönyvben rögzítik. 
 
Oldal 18 / 31 
 

 
5.7   Vállalkozónak  a  hibát  a  jegyzőkönyvben  megjelölt  határidőn  belül  ki  kell  javítani.  Ha  ezt  a  Vállalkozó 
elmulasztja, a Megrendelő jogosult a kijavítást más személyekkel elvégeztetni, és összes ezzel kapcsolatban 
felmerült kiadását a Vállalkozóra hárítani. 
 
5.8 
A teljesítés során kapcsolattartó személyek: 
 
Megrendelő részéről:  
 
 
 
 
 
 
Vállalkozó részéről: 
 
 
5.9 
Vállalkozó  köteles  a  tevékenység  ellátásához  szükséges,  illetve  a  vonatkozó  jogszabályokban  előírt 
személyi,  szakmai  és  anyagi  feltételeket  biztosítani  a  szerződés  teljes  időtartama  alatt,  így  különösen  a 
munkálatokban részt vevő szakembereket, azok bérezését, a szerződés teljesítéséhez szükséges anyagi és 
technikai eszközöket. 
 
5.10  Vállalkozónak biztosítania kell, hogy hogy az erre jogosult szervezetek vizsgálati jogosultságukat a rájuk 
vonatkozó jogszabályi és egyéb előírásoknak megfelelően teljesíthessék. Vállalkozó az esetleges ellenőrzés, 
vizsgálat esetén vállalja, hogy az ellenőrzést, vizsgálatot az erre jogosult szervezetek részéről tűri, illetőleg 
a  kért  felvilágosítást  megadja,  a  jelen  szerződés  teljesítésével  kapcsolatos  iratokat  bemutatja  és  szükség 
esetén másolatban átadja. 
 

Vállalkozói díj: 
 
6.1 
Megrendelő  a  Vállalkozó  által  nyújtott  szolgáltatások  ellenében  nettó  …  HUF  +  ÁFA  vállalkozói  díj 
megfizetésére köteles. 
 
 
6.2 
A  6.1.  pontban  rögzített  átalánydíj  magában  foglalja  a  beszerzési  felhívásban  részletezett  szolgáltatások 
vállalkozói  díját,  beleértve  a szerződésszerű teljesítéshez  szükséges  valamennyi  munka-,  anyag  és  egyéb 
díjat,  illetve  költséget,  beleértve  minden  egyéb,  a  szerződésben  kifejezetten  nem  nevesített,  de  a  feladat 
ellátásával kapcsolatos valamennyi költséget. Vállalkozó tudomásul veszi, hogy Megrendelővel szemben a 
fenti díjon felül semmilyen további jogcímen nem követelhet egyéb díjat, költséget. 
 
6.3 
Megrendelő előleget nem fizet.  
 
6.4 
Megrendelő nem kíván tartalékkeretet kikötni. 
 
6.5 
Megrendelő részszámlázási lehetőséget biztosít az alábbi üzemezésben: 
  50%-os műszaki készültségénél a vállalkozói díj 50% + ÁFA, 
  100%-os műszaki készültségénél a vállalkozói díj 50% + ÁFA. 
 
6.6 
Megrendelő az ellenszolgáltatást a jelen szerződés 5.5. pontja szerint elismert teljesítést követően benyújtott 
számla ellenében fizeti meg. 
 
6.7 
Az  elismert  teljesítést  követően  a  benyújtott  számla  30  napon  belül  átutalással  kerül  kiegyenlítésre, 
figyelemmel a Ptk. 6:130 § (1) és (2) bekezdésében rendelkezéseire. 
 
6.8 
Vállalkozó a számláit a számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben és az általános forgalmi adóról szóló 
2007. évi CXXVII. törvényben foglaltakra figyelemmel köteles kiállítani. 
 
6.9 
Az elszámolás és kifizetés pénzneme: HUF. 
 

Szerződésszegés és jogkövetkezményei: 
 

7.1  Késedelmi  kötbér:  Ha  Vállalkozó  -  olyan  okból,  amelyért  felelős  -  késedelmesen  teljesít,  a  Megrendelő 
Oldal 19 / 31 
 

 
késedelmi kötbérre jogosult, melynek mértéke a szerződéses nettó ellenszolgáltatás 0,5 %-a/nap. Amennyiben 
a  késedelmi  kötbér  összege  eléri  vagy  meghaladja  a  szerződéses  nettó  ellenszolgáltatás  10%-át,  azaz  a 
késedelemmel érintett napok száma a 20 napot eléri, vagy meghaladja, a Megrendelő jogosult – anélkül, hogy 
érdekmúlását bizonyítania kellene - a szerződést felmondani, és a meghiúsulási kötbért követelni. 
 
7.2  Ha  Vállalkozó  -  olyan  okból,  amelyért  felelős  -  hibásan  teljesít,  a  teljes  nettó  szerződéses  összeg  3  %-
a/alkalom  összegű  hibás  teljesítési  kötbér  megfizetésére  köteles.  Amennyiben  a  hibás  teljesítési  kötbér 
alkalmazásának száma eléri vagy meghaladja az öt alkalmat, a Megrendelő jogosult a szerződést felmondani, 
és meghiúsulási kötbért követelni. 
 
7.3  Amennyiben a teljesítés – olyan okból, amelyért ajánlattevő felelős – meghiúsul, Megrendelő - a Ptk. 6:186. 
§  (1)  bekezdésének  megfelelően  -  meghiúsulási  kötbérre  jogosult,  melynek  mértéke  a  szerződéses  nettó 
ellenszolgáltatás 20%-a. 
 
7.4  A kötbér fizetése nem zárja ki az azt meghaladó kár érvényesítését. 
 
7.5  Amennyiben  a  szerződés  Megrendelőnek  felróható  ok  miatt  szűnik  meg,  Vállalkozó  jogosult  a  szerződés 
megszűnésének időpontjáig elvégzett szolgáltatásainak, felmerült költségeinek ellenértékére. 
 
7.6  A  vállalkozói  díj  fizetésének  hiánya,  késedelme  esetén  a  Megrendelő  a  Ptk.  6:155.  §  (1)  bekezdésében 
meghatározott kamatot köteles fizetni.  
 
 

Szavatosság: 
 

8.1  Vállalkozó  szavatol  azért,  hogy  a  teljesítése  során  elkészült  dokumentumokon  nem  áll  fenn  harmadik 
személynek  joga,  amely  a  dokumentumok  felhasználását,  illetve  a  felhasználás  módját  és  terjedelmét 
korlátozná vagy akadályozná. Vállalkozó szavatol azért, hogy a dokumentumok felhasználásának a joga e 
szerződés alapján kizárólag Megrendelőt illetik meg. 
 
8.2  Vállalkozó  kijelenti,  hogy  a  szerződés  tárgyát  képező  feladat  elvégzéséhez  megfelelő  képesítéssel, 
jogosultsággal rendelkezik. 
 
8.3  Vállalkozó szavatosságot vállal azért, hogy a jelen szerződés teljesítése kapcsán átadásra kerülő, a szerzői jog 
hatálya alá tartozó művel szabadon rendelkezik, azok felhasználása a Megrendelő részéről jogszabályba nem 
ütközik, azaz az átadásra kerülő mű jogtiszta, az senki felhasználási-, kiadói-, személyiségi jogát nem sérti. 
Vállalkozó a fentiekért teljes körű felelősséget vállal. A Vállalkozó szavatol azért, hogy harmadik személynek 
nincs olyan joga, amely a felhasználást akadályozza, vagy korlátozza. 
 
8.4  Vállalkozó  szavatosságot  vállal  azért,  hogy  amennyiben  a  dokumentumok  elkészítéséhez  más  személyt  is 
igénybe vett, a közreműködő természetes és jogi személyekkel olyan tartalmú szerződéseket kötött, amellyel 
a  műre  vonatkozó  jogokat  megszerezte,  s  így  a  felhasználási  jogot  Megrendelő  a  jelen  szerződésben  írt 
feltételekkel megszerezheti. 
 
 

Kölcsönösség: 
 
9.1  Felek kölcsönösen szükségesnek tartják egymás írásban történő tájékoztatását minden olyan körülményről, 
amely a szerződés szerinti teljesítést veszélyezteti vagy lehetetlenné teszi. Az a fél, aki ezt elmulasztja vagy 
késedelmesen teszi meg, mint ahogyan az bizonyíthatóan tudomására jutott, elegendő okot szolgáltat arra, 
hogy  az  együttműködési  jószándékot  a  másik  Fél  kétségbe  vonja  és  az  esetet  úgy  minősítse,  hogy  az 
vitathatatlanul kimeríti a szerződésszegés fogalmát. 
 
9.2  Megrendelő igénye esetén Vállalkozó személyes konzultációt biztosít a Megrendelő székhelyén. 
 
Oldal 20 / 31 
 

 
9.3  Felek  rögzítik,  hogy  a  jelen  szerződés  időtartama  alatt,  valamint  azt  követően  is,  kölcsönösen  betartják  a 
hatályos magyar és európai uniós adatvédelmi szabályokat, ideértve különösen az információs önrendelkezési 
jogról  és  az  információszabadságról  szóló  2011.  évi  CXII.  törvény  („Infotv.”),  valamint  a  természetes 
személyeknek  a  személyes  adatok  kezelése  tekintetében  történő  védelméről  és  az  ilyen  adatok  szabad 
áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló általános adatvédelmi rendeletet. 
 
10  Vállalkozó jogai, kötelességei: 
 
10.1  A Vállalkozó köteles a tevékenység végzésének a feltételeit úgy megszervezni, hogy az biztosítsa a vonatkozó 
jogszabályi  és  szakmai  előírásoknak  mindenben  megfelelő,  hiba-  és  hiánymentes  teljesítést,  valamint  a 
teljesítési határidők szigorú betartását. 
 
10.2  A  Vállalkozó  köteles  a  szerződés  teljesítését  akadályozó  valamennyi  körülményről  a  Megrendelőt írásban 
haladéktalanul értesíteni, s egyben lehetősége szerint azokat haladéktalanul megszüntetni, elhárítani. 
 
10.3  A  Vállalkozó  a  megrendelő  utasítása  szerint  köteles  eljárni.  Az  utasítás  nem  terjedhet  ki  a  tevékenység 
megszervezésére, és nem teheti a teljesítést terhesebbé. Ha a Megrendelő célszerűtlen vagy szakszerűtlen 
utasítást ad, Vállalkozó köteles őt erre figyelmeztetni. Ha a Megrendelő a figyelmeztetés ellenére utasítását 
fenntartja, a Vállalkozó a szerződéstől elállhat vagy a feladatot a megrendelő utasításai szerint, a megrendelő 
kockázatára  elláthatja.  A  Vállalkozó  köteles  megtagadni  az  utasítás  teljesítését,  ha  annak  végrehajtása 
jogszabály  vagy  hatósági  határozat  megsértéséhez  vezetne,  vagy  veszélyeztetné  mások  személyét  vagy 
vagyonát. 
 
10.4  Vállalkozó köteles együttműködni Megrendelő meghatalmazott képviselőivel. 
 
 
11  A szerződés teljesítése során keletkezett szellemi alkotásokra vonatkozó felhasználási jogok:  
 
 
Jelen  szerződés  alapján  elkészített  dokumentációra  a  szerződésben  megjelölt  vállalkozási  díj  ellenében 
Megrendelő kiköti a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény szerint a szabad felhasználás jogát, melynek 
értelmében a dokumentációkra a Megrendelő határozatlan idejű, kizárólagos és harmadik személynek átadható 
felhasználási jogot szerez, mely magában foglalja a dokumentáció átdolgozásának/átdolgoztatásának jogát is. 
 
Vállalkozó szavatol azért, hogy a jelen szerződés teljesítése során nem használ fel jogosulatlanul olyan megoldást, 
amely szerzői jogi védelem vagy iparjogvédelem alatt áll. 
 
12   Vitarendezés: 
 
12.1 A  Felek  kötelezettséget  vállalnak  arra,  hogy  a  szerződés  értelmezésével,  illetve  teljesítésével  kapcsolatos 
bármely jogvita megoldását kölcsönös egyeztetés útján kísérlik meg.  
 
12.2 Arra  az  esetre  nézve,  ha  e  kölcsönös  vitarendezés  nem,  vagy  csak  aránytalanul  hosszú  idő  után  vezetne 
eredményre, a Felek – a pertárgy értékétől függően – kikötik a Kecskeméti Járásbíróság, illetve a Kecskeméti 
Törvényszék kizárólagos illetékességét.  
 
 
13  Irányadó jog:  
 
13.1 Jelen szerződésre a magyar jog és a vonatkozó európai uniós jog  az irányadó. Jelen szerződés 4 azaz négy 
eredeti példányban készült. A szerződésben nem szabályozott kérdésekben a hatályos magyar és a vonatkozó 
európai uniós jogszabályok előírásait kell megfelelően alkalmazni.  
 
13.2 A  felek  a  jelen  szerződést  többszöri  átolvasás  után,  és  közös  értelmezést  követően,  mint  akaratukkal 
mindenben megegyezőt az alulírott helyen és időben aláírják. Jelen szerződés érvénybe és hatályba lépéséhez 
a  szerződő  felek  képviselőinek  aláírásán  kívül  más  szerv,  szervezet,  testület,  hatóság  ellenjegyzése, 
jóváhagyása nem szükséges. Jelen szerződés a Felek képviselőinek aláírásával lép érvénybe és hatályba.  
Oldal 21 / 31 
 

 
 
 
 
Kelt:  
 
 
…………………………………………….. 
…………………………………………… 
Tiszajenő Község Önkormányzata 
Virág József  
Vállalkozó 
polgármester 
 
 
Megrendelő 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
V. 
Nyilatkozatminták, formanyomtatványok 
 
Oldal 22 / 31 
 

 
 

 
TARTALOMJEGYZÉK 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
tárgyú beszerzési eljárás vonatkozásában 
 
 
 
Oldalszám 
Az ajánlatban csatolandó dokumentumok, nyilatkozatok 
 
Felolvasólap 
 
Ajánlattételi nyilatkozat  
 
Ajánlattevő(k) nyilatkozata(i) a kizáró okok tekintetében 
 
Ajánlatot aláíró(k) aláírási címpéldánya, vagy a 2006. évi V. törvény 9. § (1) bekezdés szerinti aláírás-
 
mintája 
A cégkivonatban nem szereplő kötelezettségvállaló(k) esetében a cégjegyzésre jogosult személytől 
 
származó,  az  ajánlat  aláírására  vonatkozó  (a  meghatalmazó  és  a  meghatalmazott  aláírását  is 
tartalmazó) írásos meghatalmazás 
Ajánlattevő nyilatkozata, hogy cégügyében van-e folyamatban változásbejegyzési eljárás 
 
Folyamatban lévő változásbejegyzési eljárás esetében a cégbírósághoz benyújtott változásbejegyzési 
 
kérelem és az annak érkezéséről a cégbíróság által megküldött igazolás 
Közös ajánlattevők jelen beszerzési eljárásra tekintettel aláírt hatályos (konzorciális) szerződése  
 
Alkalmassági követelmények 
 
Az ajánlattételi felhívás megküldésétől visszafelé számított 5 év (5 év alatt befejezett, de legfeljebb 8   
éven belül megkezdett) legjelentősebb szolgáltatásainak ismertetése 
Szakembereknek  (szervezeteknek)  -  különösen  a  minőség-ellenőrzésért  felelősöknek  -  ismertetése, 
 
akiket be kíván vonni a teljesítésbe. 
Szakember saját kezűleg aláírt önéletrajza és rendelkezésre állási nyilatkozata 
 
 
 

 
Oldal 24 / 31 
 

 
FELOLVASÓ LAP 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
tárgyú beszerzési eljárás vonatkozásában 
 
 
 
Ajánlattevő neve: 
 ......................................................................................................  
 
Ajánlattevő székhelye: 
 ......................................................................................................  
 
Ajánlattevő telefonszáma: 
 ......................................................................................................  
 
Ajánlattevő e-mail címe: 
 ......................................................................................................  
 
 
 
 
Értékelési szempont 
Ajánlat 
Kivitelezés díja 
nettó … HUF + ÁFA 
 
 
 
 
 
 
Kelt: ..........................................  
 
 
 
 
 
 .............................................................  
  
cégszerű aláírás 
 
 
Oldal 25 / 31 
 

 
AJÁNLATTÉTELI NYILATKOZAT1 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
tárgyú beszerzési eljárás vonatkozásában 
 
 
Alulírott 
…………………………….. 
(képviselő 
neve), 
mint 

………………………… 
……………………………………………................. (Ajánlattevő neve, címe) képviselője  
 
nyilatkozom, 
 
hogy a „Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása”  tárgyában 
indított beszerzési eljárásban az általam képviselt ………………………………………. ajánlatot kíván benyújtani. 
 
1.  Kijelentem, hogy – az ajánlattételi felhívásban és a beszerzési dokumentumokban foglalt valamennyi formai és 
tartalmi követelmény, utasítás, kikötés és műszaki leírás gondos áttekintése után – az ajánlattételi felhívásban 
és  a  beszerzési  dokumentumokban  foglalt  valamennyi  feltételt  megismertük,  megértettük  és  azokat  a  jelen 
nyilatkozattal elfogadjuk. 
 
2.  Ennek  megfelelően  a  szerződést  –  amennyiben,  mint  nyertes  ajánlattevő  kiválasztásra  kerülünk  –  a  jelen 
ajánlatunkban a felolvasólapon szereplő ellenszolgáltatásért szerződésszerűen teljesítjük. 
 
3.  Elfogadjuk a beszerzési dokumentumokban lévő szerződéses feltételt a szerződéskötés alapjául. 
 
4.  Az ajánlat benyújtásával kijelentjük, hogy amennyiben nyertes ajánlattevőnek nyilvánítanak bennünket, akkor 
a szerződést megkötjük, és a szolgáltatást teljesítjük az ajánlattételi felhívásban, a beszerzési dokumentumokban 
és az ajánlatunkban lefektetettek szerint. 
 
5.  Tudatában vagyunk annak, hogy közös ajánlat esetén a közösen ajánlatot tevők személye nem változhat sem a 
beszerzési eljárás, sem az annak alapján megkötött szerződés teljesítése során. Annak is tudatában vagyunk, 
hogy a közös ajánlattevők egyetemlegesen felelősek mind a beszerzési eljárás, mind az annak eredményeként 
megkötött szerződés teljesítése során. 
 
 
Kelt: 
.…………………………… 
cégszerű aláírás 
                                                      
1 Közös ajánlattétel esetén ezt a nyilatkozatot valamennyi ajánlattevő azonos tartalommal köteles aláírni. 
Oldal 26 / 31 
 

 
NYILATKOZAT 
 
KIZÁRÓ OKOK tekintetében  
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
 

Alulírott …………………….. (ajánlattevő neve, címe) társaság ajánlattevő, melyet képvisel: 
…………………………… 
 
a z   a l á b b i   n y i l a t k o z a t o t   t e s s z ü k : 
 
Nem állnak fenn velünk, illetve alvállalkozóinkkal szemben a felhívásban foglalt alábbi kizáró okok, mely szerint: 
 
I. 
 
Az eljárásban nem lehet ajánlattevő, aki 
-   végelszámolás alatt áll, 
-  fizetésképtelenségét jogerősen megállapítják, és az ellene indított felszámolási eljárást jogerősen elrendelték, 
-  tevékenységét felfüggesztette vagy akinek tevékenységét felfüggesztették; 
-  gazdasági, illetve szakmai tevékenységével kapcsolatban bűncselekmény elkövetése az elmúlt három éven belül 
jogerős bírósági ítéletben megállapítást nyert. 
 
Kelt: 
 
 
………………………………. 
  
cégszerű aláírás 
 
 
Oldal 27 / 31 
 

 
 
Ajánlattevő nyilatkozata arra vonatkozóan, hogy cégügyében van-e folyamatban változásbejegyzési eljárás 
 
 
 
 
Alulírott 
…………………………….. 
(képviselő 
neve), 
mint 

………………………… 
……………………………………………................. (Ajánlattevő neve, címe) képviselője  
 
nyilatkozom, 
 
hogy  a „Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” tárgyában 
indított  beszerzési  eljárásban  az  általam  képviselt  ……………………..………………………………………. 
(Ajánlattevő neve) cégügyében változásbejegyzési eljárás folyamatban van.  
 
Folyamatban lévő változásbejegyzési eljárás esetében csatoljuk a cégbírósághoz benyújtott változásbejegyzési kérelmet 
és az annak érkezéséről a cégbíróság által megküldött igazolást. 
 
 
Vagy 
 
 
Alulírott 
…………………………….. 
(képviselő 
neve), 
mint 

………………………… 
……………………………………………................. (Ajánlattevő neve, címe) képviselője  
 
nyilatkozom, 
 
hogy a „Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” tárgyában 
indított  beszerzési  eljárásban  az  általam  képviselt  ……………………..………………………………………. 
(Ajánlattevő neve) cégügyében változásbejegyzési eljárás nincs folyamatban.2 
 
 
Kelt: ..........................................  
 
 
 
 
 
 
............................................. 
 
 
cégszerű aláírás 
 
 

 
                                                      
2 A nem kívánt rész törlendő! 
Oldal 28 / 31 
 

 
Nyilatkozat 
 
REFERENCIÁK tekintetében 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
tárgyú beszerzési eljárás vonatkozásában 
 
 
Alulírott  ……………………..,  mint  a  …………………  ajánlattevő  (székhely:  ………………)  ……………. 
(képviseleti  jogkör/titulus  megnevezése)  az  ajánlattételi  felhívásban  és  a  kapcsolódó  beszerzési  dokumentumokban 
foglalt  valamennyi  formai  és  tartalmi  követelmény,  utasítás,  kikötés  és  műszaki  leírás  gondos  áttekintése  után 
kijelentem, hogy 
 
az  ajánlattételi  felhívás  megküldésétől  visszafelé  számított  5  évben  teljesített  legjelentősebb  kivitelezéseink  az 
alábbiak voltak: 

 
Teljesítés ideje
A teljesítés az előírásoknak és a 
A szerződést kötő 
 
(kezdő és befejező
szerződésnek megfelelően történt
másik fél
 
-e? 
 
A szerződés tárgya  
időpont 
(név, székhely)
(igen/nem) 
 
év/hónap/nap)  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
A táblázat törölhető/kiegészíthető további sorokkal, a teljesítések számának megfelelően, szükség szerint. 
 
 
 
Kelt: 
 
……………………………… 
cégszerű aláírás 
 
 
 

 
Oldal 29 / 31 
 

 
NYILATKOZAT  
 
 
SZAKEMBEREK tekintetében 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
tárgyú beszerzési eljárás vonatkozásában 
 
 

Alulírott __________________, mint a(z) __________________ (Ajánlattevő szervezet, név, székhely)  képviselője az 
ajánlattételi felhívásban és a beszerzési dokumentumokban foglalt valamennyi formai és tartalmi követelmény, utasítás, 
kikötés és feladatleírás gondos áttekintése után kijelentem, hogy  
 
az alábbi személyeket kívánom bevonni a teljesítésbe: 
 
A felhívásban előírt alkalmassági 
 
feltétel, aminek az adott 
Név (lakcím) 
Végzettség, képzettség 
szakember meg kíván felelni 
Felhívás 15. M/2. pont – „MV-KÉ” 
1. 
 
 
szakember 
 
A táblázat kiegészíthető további sorokkal, a szakemberek számának megfelelően, szükség szerint.
 
 
 
A végzettség az iskolai oklevél egyszerű másolatának benyújtásával igazolandó. 
 
 
Kelt: ..........................................  
 
 
……………………………… 
cégszerű aláírás 
 
 
 
Oldal 30 / 31 
 

 
SZAKMAI ÖNÉLETRAJZ 
 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” 
 
tárgyú beszerzési eljárás vonatkozásában 
 
SZEMÉLYES ADATOK 
Név: 
 
Születési idő: 
 
Állampolgárság: 
 
 
ISKOLAI VÉGZETTSÉG, EGYÉB TANULMÁNYOK 
(Kezdje a legfrissebbel, és úgy haladjon az időben visszafelé!) 
Mettől meddig (év) 
Intézmény megnevezése / Végzettség 
 
 
 
 
 
MUNKAHELYEK, MUNKAKÖRÖK 
(Kezdje az aktuálissal, és úgy haladjon az időben visszafelé!) 
Mettől meddig 
Munkahely megnevezése, munkakör 
(év/hónap) 
 
 
 
 
 
KÉPZETTSÉG IGAZOLÁSA 
(Kezdje a legutolsóval, és úgy haladjon az időben visszafelé!) 
Korábbi projektek ismertetése, időpontjai 
Ellátott funkciók és feladatok felsorolása 
(év/hónap) 
 
 
 
 
 
EGYÉB 
 
Egyéb képességek: 
Szakértelem:
 
Kijelentem,  hogy  mint  a(z)  ………………  ajánlattevő  által  ajánlott  ………………  szakember  részt  veszek  a 
„Tiszajenő, HRSZ 074, HRSZ 013/1 és HRSZ 071 külterületi mezőgazdasági út stabilizálása” tárgyú beszerzési 
eljárásban.  Kijelentem  továbbá,  hogy  az  ajánlat  sikeressége  esetén  képes  vagyok  dolgozni,  és  dolgozni  kívánok 
azokban  a  tervezett  időszak(ok)ban,  és  az  ajánlatban  szereplő  beosztásban,  melyre  vonatkozóan  önéletrajzomat 
benyújtották. 
Nyilatkozatommal kijelentem, hogy nincs más olyan kötelezettségem ezen időszak(ok)ra vonatkozóan, amelyek az e 
szerződésben való munkavégzésemet bármilyen szempontból akadályoznák.   
Büntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a fenti adatok a valóságnak megfelelnek. 
 
 
……………………………… 
                                                                                                       Saját kezű aláírás 
 
Oldal 31 / 31