Iktatószám: ALT/156/2024
Tárgy: tájékoztatás
Erdősi Éva részére
elektronikus úton: [email protected]
Tisztelt Erdősi Éva!
2024. szeptember 4. napján érkezett,
„Közérdekűadat igénylés - CSIHK 2024 első féléves
működés 2024 évi üzleti terv alapján” tárgyú megkeresése kapcsán – a Csepeli
Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. tájékoztatása alapján – kérem fogadja az alábbiakat.
Mindenekelőtt tájékoztatom arról, hogy az üzleti terv – ahogyan a nevéből is adódik – csak
bemutatja a lehetséges irányokat, önmagában semmiképpen nem itiner a gazdasági
társaság működésében, lényegében írásbeli összefoglalása annak, hogy a társaság az adott
évben milyen feladatokat és hogyan tervez megvalósítani. Az üzleti tervről a társaságnak nem
kell beszámolni, működéséről, vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetéről az üzleti év
könyveinek zárását követő beszámolási kötelezettsége kizárólag a számvitelről szóló 2000. évi
C. törvény 4. §-a alapján áll fenn, melyet a tárgyévet követő ötödik hónap utolsó napjáig kell
elkészítenie és közzététele érdekében letétbe helyeznie. Általánosságban tájékoztatom arról
is, hogy a Csepeli Ingatlanhasznosító Nonprofit Kft. az Önkormányzat tulajdonát képező
ingatlanok hasznosítását a jogszabályok alapján és a feladatellátási szerződésének keretein
belül, elsődlegesen a Képviselő-testület, tulajdonosi joggyakorló döntései alapján hasznosítja,
hasznosíthatja, azoknak a Kft. nem vagyonkezelője.
-
Hogyan vált átláthatóbbá és hatékonyabbá az önkormányzati ingatlanokkal történő
gazdálkodás? Kérem, hogy ezt konkrét példákkal szemléltesse, mind a
lakásgazdálkodás, mind az egyéb ingatlanokkal történő gazdálkodás esetében!
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („hogyan?” illetve a példákkal történő szemléltetés) nem
minősül közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatnak.
-
Hogyan javult az Ön által vezetett cég szolgáltatási és közszolgáltatási színvonala,
mennyiben vált takarékosabbá?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („hogyan?”) nem minősül közérdekű, vagy közérdekből
nyilvános adatnak.
-
A különböző feladatokhoz megfelelő mennyiségű és képzettségű munkaerő áll
rendelkezésre? Ha nem akkor mely területeken és hány fő hiányzik?
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
Tájékoztatom, az igényelt adat („megfelelő mennyiségű és képzettségű?”) nem minősül
közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatnak. Tájékoztatom egyúttal arról, hogy jelenleg a
Kft. az alábbi munkakörök betöltésére írt ki álláshirdetést: jogász, gazdasági vezető, főkönyvelő,
ingaltan üzemeltetési szakreferens.
-
Továbbfejlesztésre került-e a működési struktúra és milyen módon
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem került írásban rögzítésre, közérdekű adat nem
keletkezett.
-
Mekkora az átlagbér az Ön által vezetett cégben területeként?
Tájékoztatom, hogy a közfeladat ellátásával kapcsolatos átlagbér bruttó 492.666.- Ft/hó/fő, a
vállalkozási tevékenység tekintetében bruttó 409.591.- Ft/hó/fő.
-
Milyen a lakásgazdálkodási koncepcióhoz kapcsolódóan elindított projektekben
vesznek részt?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem került írásban rögzítésre, közérdekű adat nem
keletkezett. Egyebekben tájékoztatom, hogy mind az Önkormányzat, mind a Kft. ingyenes
felhasználási jogot szerzett a Magyar Államkincstártól a Forrás-SQL/KGR szoftverre, mely alap-
és kiegészítő modulokból áll. Kiegészítő modulként tervezetten beszerzésre kerül "Forrás.NET
Kiegészítő modul: Létesítménygazdálkodási rendszer.
-
Végeztek-e a jelenlegi informatikai rendszer nyilvántartási adatainak a tavalyi évben
megkezdett aktualizálási folyamatával, a rögzített adatok teljeskörű ellenőrzésével és
szükségszerű módosításával? % a még hátralévő feladat és mik ezek?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem került írásban rögzítésre, közérdekű adat nem
keletkezett.
-
Végeztek-e az ingatlanok műszaki nyilvántartásának teljeskörű felülvizsgálatával, a
megfelelő intézkedéseket megtették-e? Ha igen, mik voltak ezek, ha nem hány % a még
hátralévő feladat és mik ezek?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem került írásban rögzítésre, közérdekű adat nem
keletkezett.
-
Végeztek-e a bérleményellenőrzéssel? Ha nem, hány db ingatlan van még hátra?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem került írásban rögzítésre, közérdekű adat nem
keletkezett.
-
Tervezik-e a bérleti díjak emelését, ha igen mikortól és milyen szempontok alapján?
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („tervezik-e?”) nem minősül közérdekű, vagy közérdekből
nyilvános adatnak. Tájékoztatom egyúttal arról is, hogy a lakások bérleti díját jogszabály
határozhatja meg, a helyiségbér pedig jogszabályban nem rögzíthető.
-
Együttműködtek-e
a
vonatkozó
rendeletalkotásokban,
ingatlanhasznosítás
reformjában?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem került írásban rögzítésre, közérdekű adat nem
keletkezett.
Ha igen, akkor melyek ezek a rendeletek?
Tájékoztatom, hogy az önkormányzati rendeletek a nemzeti jogszabálytárban
megtalálhatóak.
- Mit jelent az ingatlanhasznosítás reformja?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („mit jelent?”) nem minősül közérdekű, vagy közérdekből
nyilvános adatnak.
-
Hány db üresen ingatlan van az Önök kezelésében (lakás és nem lakás)? Mekkora volt
ezen ingatlanok rezsiköltsége 2024.06.30. napjáig?
-
Az üres lakásokból, illetve üzlethelyiségekből hány db nem bérbeadható? Mik ezekkel
a terv?
Tájékoztatom, hogy 17 lakhatásra alkalmas, üres ingatlan van jelenleg a CSIHK
ingatlanállományában. 34 db lakás a Rendelet alapján egyéb hasznosítási célú, így nem
adható versenytárgyalás útján bérbe.
28 db lakásnak nem minősülő helyiség egyéb hasznosítási célú, ezért nem adható bérbe, 66
db lakásnak nem minősülő helyiség műszaki állapota miatt nem adható bérbe.
Tájékoztatom egyúttal, hogy az igényelt adat („Mik ezekkel a terv”) nem került írásban
rögzítésre, közérdekű adat nem keletkezett.
-
Mikorra lesz javaslat a jelenleg költségelvű a II. Rákóczi Ferenc út 116 db lakás
tekintetében a besorolás okán?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat („mikorra lesz?”) nem minősül közérdekű, vagy
közérdekből nyilvános adatnak.
-
Az üres 111 db nem lakáscélú helyiségből mennyi az, amelyek állaga, elhelyezkedés
vagy egyéb okból nem kiadható? Ezekkel mi a terv?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem került írásban rögzítésre, közérdekű adat nem
keletkezett.
-
A Kolonics Szabadidő Központ 2024.06.30-ig mekkora bevételt és mekkora kiadást
realizált?
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
Az Önkormányzat tulajdonát képező ingatlanon a közfeladatellátás során 5.757.487.- Ft bevételt és
11.512.059.- Ft működési kiadást realizált 2024. június 30-ig.
-
A Katona Tanuszoda 2024.06.30-ig mekkora bevételt és mekkora kiadást realizált?
Az Önkormányzat tulajdonát képező ingatlanon a közfeladatellátás során 731.918.- Ft bevételt és
10.307.058.- Ft működési kiadást realizált 2024. június 30-ig.
-
A Csepeli Piac 2024.06.30-ig mekkora bevételt és mekkora kiadást realizált?
Tájékoztatom, hogy a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. által végzett piacüzemeltetési
tevékenység nem minősül közfeladat ellátásának, ezáltal azzal kapcsolatosan az Ön által
igényelt adatok nem minősülnek az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 3. § 5. pontja szerinti közérdekű adatnak.
-
A Csepeli Strand 2024.06.30-ig mekkora bevételt és mekkora kiadást realizált?
Tájékoztatom, hogy a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. által végzett
strandüzemeltetési tevékenység nem minősül közfeladat ellátásának, ezáltal azzal
kapcsolatosan az Ön által igényelt adatok nem minősülnek az információs önrendelkezési
jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 3. § 5. pontja szerinti közérdekű
adatnak.
- A Társasház Kezelés 2024.06.30-ig mekkora bevételt és mekkora kiadást realizált?
Mekkora volt az albetétszám 2023.12.31. és 2024.06.30. napján? Megvalósul-e a kitűzött
cél miszerint: Célkitűzésünk a kezelésünkbe tartozó társasházak számának növelése.
Marketing eszközként a webes megjelenés áll rendelkezésünkre. Várhatóan az új
megkeresések többsége ajánlás alapján érkezik hozzánk, ugyanakkor a jövőben
mindenképpen erősíteni kívánjuk a martketing tevékenységet e téren.
Tájékoztatom, hogy a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. által végzett társasházkezelési
tevékenység nem minősül közfeladat ellátásának, ezáltal azzal kapcsolatosan az Ön által
igényelt adatok nem minősülnek az információs önrendelkezési jogról és az
információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény 3. § 5. pontja szerinti közérdekű adatnak.
- Összességében a CSIHK Kft 2024.06.30.napján milyen eredménnyel zárt?
Tájékoztatom, hogy az igényelt adat nem került írásban rögzítésre, közérdekű adat nem
keletkezett tekintettel arra, hogy a társaság beszámolási kötelezettsége – ahogy fentebb
kifejtésre került – kizárólag a számviteli törvény szerint áll fenn.
Fentiekre hivatkozással indokolásul előadom, hogy az Info tv. 3. § 5. pontja alapján: „közérdekű
adat: az állami vagy
helyi önkormányzati feladatot, valamint jogszabályban meghatározott
egyéb közfeladatot ellátó szerv vagy személy
kezelésében lévő és tevékenységére vonatkozó vagy
közfeladatának ellátásával összefüggésben keletkezett, a személyes adat fogalma alá
nem eső, bármilyen módon vagy formában rögzített információ vagy ismeret, függetlenül
kezelésének módjától, önálló vagy gyűjteményes jellegétől, így különösen a hatáskörre,
illetékességre, szervezeti felépítésre, szakmai tevékenységre, annak eredményességére is
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu
kiterjedő értékelésére, a birtokolt adatfajtákra és a működést szabályozó jogszabályokra,
valamint a gazdálkodásra, a megkötött szerződésekre vonatkozó adat;”.
„Az Infotv. a
közérdekű adat fogalmának meghatározásánál összekapcsolja a közfeladatot ellátó szerv
kezelésében levő és egyben a tevékenységére vonatkozó, illetve a közfeladat ellátásával
összefüggésben keletkezett adatok körét, e feltételeknek együttesen kell fennállniuk ahhoz,
hogy azok közérdekű adatnak minősüljenek.” [48]… kizárólag azok az adatok tartoznak az
Infotv. 3. § 5. pontja szerinti közérdekű adatok körébe, amelyek az Infotv. hatálya alá tartozó
szervek tevékenységére vonatkoznak, az adat a közfeladatuk ellátásával összefüggésben
keletkezik és megismerésük biztosítja a közügyek átláthatóságát. A közérdekű adatok és a
közérdekből nyilvános adatok kiadásának kötelezettségét ugyanis az Infotv. 1. §-ában
meghatározott cél, a közügyek átláthatóságához fűződő közérdek alapozza meg.”
(BH2024.111.)
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom:
A közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló,
vagy az adatkezelő által a meghosszabbított határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint
az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata
érdekében bírósághoz fordulhat. A pert az igény elutasításának közlésétől, a határidő
eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó határidő lejártától
számított harminc napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv
ellen. Az országos illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a
járásbíróság hatáskörébe tartozik, és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság,
Budapesten a Pesti Központi Kerületi Bíróság illetékes.
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóság (1055 Budapest, Falk Miksa u. 9-11.) vizsgálatát is, mely az igény elutasításának
közlésétől, a határidő eredménytelen elteltétől, illetve a költségtérítés megfizetésére vonatkozó
határidő lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető.
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint”
Tisztelettel:
dr. Vincze Digitálisan aláírta:
dr. Vincze Anikó
Dátum: 2024.10.29
Anikó
13:22:22 +01'00'
dr. Vincze Anikó, jegyző
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768
e-mail:
[email protected] • Honlap: www.csepel.hu