Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Közbeszerzési folyamatok törvény szerinti nyilvánossága I. A Közbeszerzési Bizottság ügyrendjeinek nyilvánossága'.

Budapest Főváros II. Kerületi Önkormányzat 
 
Közbeszerzési Bizottságának  
 
Ügyrendje 
 
A  Budapest  Főváros  II.  Kerületi  Önkormányzat  Közbeszerzési  Bizottsága  (továbbiakban: 
Bizottság)  a  Képviselő-testületnek  az  önkormányzat  Szervezeti  és  Működési  Szabályzatáról 
szóló  13/1992.  (VII.  01.)  önkormányzati  rendelete  (a  továbbiakban:  SzMSz)  54.  §.  (4) 
bekezdésében biztosított jogával élve ügyrendjét az alábbiak szerint határozza meg: 
 
Bizottság elnevezése, tagjai 
1.§. 
 
(1) A Bizottság hivatalos megnevezése: Közbeszerzési Bizottság (a továbbiakban: Bizottság). 
(2) A Bizottság székhelye: 1024 Budapest II., Mechwart liget 1. 
(3) A Bizottság elnökét, alelnökét és tagjait a Képviselő-testület választja meg az SzMSz 54. § 
(1) bekezdésben  foglaltaknak  megfelelően.  A  Bizottság  tagjainak  névsorát  jelen  ügyrend  1. 
számú melléklete
 tartalmazza. 
 
A Bizottság feladat- és hatásköre, szervezete 
2.§ 
 
(1) A Bizottság ellátja az SzMSz 11. sz. mellékletében nevesített feladatokat és hatásköröket. 
 
(2)  A  Bizottság  a  Budapest  Főváros  II.  Kerületi  Önkormányzat  Képviselő-testületének 
101/2018.  (V.31.)  határozatával  elfogadott  Közbeszerzési  Szabályzat,  valamint  a  mindenkor 
hatályos Közbeszerzési Törvény alapján végzi munkáját. 
 
Az ülések összehívása 
3.§ 
 
(1) Az ülést az elnök, akadályoztatása esetén az alelnök írásbeli meghívóval (e-mail, levél) hívja 
össze,  az  ülés  helyének,  időpontjának  megjelölésével,  a  javasolt  napirendi  pontok 
feltüntetésével. A bizottsági ülés helyszíne rendszerint a Polgármesteri Hivatal. 
 
(2)  A  Bizottság  szükség  szerint  tart  ülést.  A  Bizottság  ülésének  időpontjára  és  napirendjére 
javaslatot  az  ülés  napját  megelőzően  legalább  5  munkanappal  korábban  lehet  az  elnökhöz 
benyújtani. Napirendre javaslatot tehet: 
a) a Bizottság bármely tagja, 
b) a Polgármester, 
c) az Alpolgármesterek, 
d) képviselő, 
e) a Jegyző,  
f) a Jegyző képviseletében eljárva a Polgármesteri Hivatalnak a Bizottság feladat- és 
hatáskörét érintő feladatot ellátó osztályai. 
 
(3) A meghívót a napirend megjelölésével és a napirendhez kapcsolódó írásos előterjesztésekkel úgy 
kell kézbesíteni, hogy azt a Bizottság tagjai és a meghívottak legalább 3 nappal az ülés előtt, e-mail 

útján  kézhez  kapják.  Azon  napirendek  írásos  anyagát,  amelyet  a  Bizottság  tagjai  korábban  már 
megkaptak, nem kell ismételten kiküldeni, de a meghívóban utalni kell arra, hogy mikor küldték 
meg azokat. 
 
(4) Az ülést az elnöknek (alelnöknek) az ülés napját megelőző 6 nappal össze kell hívni, ha: 
 
- a bizottsági tagok legalább fele írásban, a napirend megjelölésével kéri, 
- a Polgármester vagy a Jegyző indítványozza, 
- a Képviselő-testület összehívásáról határoz. 
 
(5) A Bizottság ülésére meg kell hívni: 
 
- a Bizottság tagjait, 
- a Polgármestert,  
- az Alpolgármestert, 
- a Jegyzőt, 
- a napirendi pontokban érintett szakbizottsági elnökeit, illetve tanácsnokokat, 
- a napirendi pontokban érintett szakértőket, 
- a napirendi pontok előadóit, 
- akinek meghívását a Bizottság elnöke szükségesnek tartja. 
 
A Bizottság ülésének nyilvánossága 
4.§ 
 
(1) Az ülések nyílt ülések. 
 
(2) A Bizottság minősített többséggel zárt ülést rendelhet az eljárás során, amennyiben úgy ítéli 
meg, hogy a nyílt ülés megtartása az Önkormányzat üzleti érdekeit, vagy a közbeszerzési eljárás 
törvényességét, pártatlanságát sértheti. 
 
(3) A nyilvános ülésen tanácskozási joggal vehet részt: 
 
- bármely önkormányzati képviselő, 
- a Kerületfejlesztési Bizottság, a Településüzemeltetési, Környezetvédelmi és Közbiztonsági 
Bizottság,  a  Közoktatási,  Közművelődési,  Sport,  Egészségügyi,  Szociális  és  Lakásügyi 
Bizottság külsős képviselői, 
- a Bizottság által meghívott szakértő, 
- a Polgármester, 
- az Alpolgármester, 
- a Jegyző. 
 
Az ülés vezetése 
5.§ 
 
(1) Az ülést az elnök vezeti, akit távollétében az alelnök teljes jogkörrel helyettesít, utólagos 
beszámolással  az  elnök  részére.  Az  ülést  levezető  elnök  munkáját  a  Polgármesteri  Hivatal 
munkatársa, a bizottsági titkár segíti. A levezető elnök megnyitja és berekeszti a Bizottság üléseit. 
Megállapítja  az  ülés  összehívásának  szabályszerű  voltát,  a  jelenlévők  létszámát  és  az  ülés 
határozatképességét. 
 

(2) Az ülés vezetője javaslatot tesz a jegyzőkönyv hitelesítő személyére, valamint a napirendi 
pontokra. 
Más bizottsági tag is tehet napirendi javaslatot. 
A  jegyzőkönyv  hitelesítő  személyéről  és  a  napirend  elfogadásáról  a  Bizottság  egyszerű 
szótöbbséggel dönt. 
A Bizottság köteles napirendre tűzni és megtárgyalni azt az ügyet, amit a Képviselő-testület, a 
Polgármester, illetve a Jegyző utal a Bizottság elé. 
 
(3) A napirend előadója lehet: 
 
- a Bizottság elnöke, 
- a Bizottság által felkért bizottsági tag, 
- a szakértő, 
- a Polgármester, a Jegyző vagy az általuk megbízott szakértő, 
- az előterjesztő. 
 
(4) A napirendi pontok megtárgyalása előtt aktuális bejelentésekre, tájékoztatásokra kerülhet 
sor, melynek időtartamát az ülés vezetője korlátozhatja. 
 
(5) A Bizottság tagjának írásos indítványait csak a képviselő saját kérésére lehet távollétében 
tárgyalni. 
 
(6) A Bizottság a napirendi pontokat az alábbiak szerint tárgyalja meg: 
 
a)  a  4.  §  (3)  bekezdése  szerinti  előterjesztő  az  esetleges  szóbeli  kiegészítés  után  a 
felmerült kérdésekre is válaszol. 
b)  Ezt  követően  hozzászólások,  vita,  majd  az  előterjesztésben  szereplő  határozati 
javaslatok szavazása következik. 
c) A szavazás során először a módosító indítványokról, majd az előterjesztés szerinti 
határozati javaslatról kell szavazni. 
d) A szavazás eredményét (a szavazati arányok feltüntetésével) az elnök jegyzőkönyvbe 
mondja.  A szavazás eredménye tekintetében az "igen", "nem", "tartózkodom" szavazatok 
összesített száma irányadó. 
 
(7) A napirendi pontok megtárgyalása után az ülést be kell rekeszteni, a jegyzőkönyvet le kell 
zárni. 
 
Határozatképesség 
6.§ 
 
(1) A bizottsági ülés vezetője megállapítja az ülés határozatképességét. 
A Bizottság határozatképes, ha a döntéshozatalnál legalább 3 bizottsági tag jelen van. 
A Bizottság döntéseit általában nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. 
A Bizottság esetenként dönt a titkos szavazásról. Titkos szavazást csak jogszabály rendelkezése 
alapján, valamint akkor lehet tartani, ha zárt ülést kell elrendelni. 
A Közbeszerzési Törvény által előírt esetben a Bizottság név szerinti szavazást alkalmaz. 
 
(2) A Bizottság minősített többséggel hozott döntése kell az alábbi ügyekben: 
 
- a Bizottság Ügyrendjének, módosításának elfogadásához 

- munkacsoportok, eseti szakértői csoportok létrehozásához, és azok elnökeinek kijelöléséhez. 
 
(3) A bizottsági döntéshozatalból kizárható az, aki saját maga, hozzátartozója révén az ügyben 
személyében,  vagyoni  tekintetben  vagy  egyéb  módon  érintett,  továbbá,  amennyiben  a 
Közbeszerzési Törvényben nevesített bármely összeférhetetlenségi körülmény fennáll. 
A döntéshozatalból való kizárásról az elnök esetén a Polgármester, a tagok esetén a Bizottság 
dönt. Ha a Bizottság tagja bejelenti érintettségét a Bizottságnak, a szavazásban nem vehet részt. 
 
(4) Ha az ülés kezdetekor a levezető elnök megállapítja a határozatképtelenséget, akkor az ülést 
nem nyitja meg; ha az ülés folyamán bármikor határozatképtelenséget állapít meg,  akkor az 
ülést bezárja, vagy elnapolja. 
 
(5) Határozatképtelenség esetén a jelenlévők többségi döntése alapján a Bizottság konzultatív 
jellegű tanácskozást tarthat. 
 
A jegyzőkönyv 
7.§ 
 
(1) A Bizottság üléséről jegyzőkönyvet kell vezetni a (2) bekezdésben meghatározottak alapján. 
A jegyzőkönyv felvétele történhet kézírással, gyorsírással vagy hangrögzítéssel. 
 
(2) A jegyzőkönyvet az ülést követő nyolc munkanapon belül kell elkészíteni. A jegyzőkönyv 
tartalmazza: 
 
-  az ülés helyét, időpontját, 
-  a megjelentek nevét, részvételi jogosultságának feltüntetésével, 
-  a napirendi pontokat, 
-  az elhangzott határozati javaslatokat, 
-  az  elhangzott  határozatot  és  a  szavazás  arányát,  amelyet  név  szerinti  szavazás 
alkalmazása  esetén  olyan  formán  kell  rögzíteni,  hogy  abból  a  Bizottsági  tagok  által 
leadott szavazat beazonosítható legyen, 
-  minden  olyan  hozzászólást,  amelyet  valamely  bizottsági  tag  jegyzőkönyvben  kíván 
rögzíteni. 
 
(3) A jegyzőkönyvet az ülést vezető és a Bizottság által a napirendi szavazás előtt megszavazott 
hitelesítő, valamint a jegyzőkönyvvezető írják alá. 
 
(4)  A jegyzőkönyvhöz az írásban benyújtott kisebbségi  vagy különvéleményt  és valamennyi 
írásos anyagot csatolni kell. 
 
(5) A jegyzőkönyvből a bizottsági tag kérésére külön másolatot kell kiadni. 
A jegyzőkönyvből szükség esetén kivonatot kell készíteni. 
A kivonatot az elnök írja alá, vagy az elnök nevének „Sk” feltüntetésével a Jegyző hitelesíti. 
 
A határozat 
8.§ 
 
(1) A Bizottság döntéseit, állásfoglalásait, javaslatait, indítványait határozati formában hozza. 
 

(2)  A  határozatokat  évente  folyamatosan  sorszámozással,  a  jogszabályi-szerkesztési 
irányelveknek  megfelelően  a  Jegyző  által  kiadott  minta  alapján  kell  megszövegezni  és 
megjelölni. 
 
(3) A határozatokról nyilvántartást kell vezetni. 
 
(4) A határozat tartalmától függően fel kell tüntetni a teljesítési határidőt és a végrehajtásért 
felelős nevét. 
 
Ügyiratkezelés 
9.§ 
 
(1) Az ülések iratanyagát (meghívó, jelenléti ív, előterjesztés és mellékletei, határozati javaslat, 
jegyzőkönyv, titoktartási nyilatkozatok) ülésenkénti elkülönítésben kell tárolni. 
 
(2) A Bizottság ügyiratának iktatása és irattározása jegyzői intézkedés alapján történik. 
 
(3)  A  Bizottság  tagjai  a  bizottsági  ügyiratokba,  nyilvántartásokba  korlátozás  nélkül 
betekinthetnek. 
 
(4) A bizottsági levelezés (megkeresések, illetve ezekre válasz) az elnök megbízottja feladata, 
aki a két bizottsági ülés közötti levelezésről beszámol a Bizottságnak. 
 
(5)  A  Bizottság  elnöke  –  a  bizottsági  titkáron  keresztül  biztosítja,  hogy  a  Közbeszerzési 
Törvény szerinti összeférhetetlenségi és titoktartási nyilatkozatokat az érintettekkel aláírassák. 
 
(6)  A  Bizottság  működésének  technikai  feltételeit  (beleértve  az  adminisztrációs,  leírói, 
ügyiratkezelői tevékenységet is) a Polgármesteri Hivatal szervezete bizottsági titkár útján látja 
el, melynek meglétéért a Jegyző felelős. 
 
(7) A Bizottság működésének ügyviteli feladatainak keretében a bizottsági titkár 
 
a) tárolja és kezeli a Bizottság irattárát, 
b) a Bizottság elnökével együttműködve előkészíti a Bizottság üléseit, 
c) gondoskodik a bizottsági ülések jegyzőkönyvének vezetéséről és a határozatok 
hangfelvételen történő rögzítéséről, 
d) megfelelő leírói kapacitást nyújt a Bizottság munkájához, 
e) továbbítja az illetékesekhez a Bizottság működése során keletkező iratokat. 
 
(8) A tervezett napirendhez kapcsolódó írásos előterjesztések és mellékleteik eredeti aláírt példányát 
legalább  3  munkanappal,  de  legkésőbb  az  ülés  napjáig  az  ülést  megelőzően  kell  eljuttatnia  az 
előterjesztőnek – vagy az általa kijelölt felelősnek - a bizottsági titkár részére. Az előterjesztések és 
azok mellékleteinek aláírásáról, aláíratásáról, továbbá az adott esetben szükséges, előzetes bíráló 
bizottsági ülés megszervezéséről az előterjesztő – vagy az általa kijelölt felelős – gondoskodik.  
 
(9) A Bizottság üléséről készült dokumentációt (meghívó, jelenléti ív, előterjesztések, jegyzőkönyv, 
titoktartási nyilatkozatok) az ülést követő 15 napon belül fel kell terjeszteni a Budapest Főváros 
Kormányhivatala részére. 
 
 

Szakértők 
10.§ 
 
(1)  A  Bizottság  rendelkezésére  álló  költségkeret  terhére  állandó  és  eseti  szakértőket 
foglakoztathat. A szakértő személyére a Bizottság elnöke, vagy tagjai tehetnek javaslatot. Az 
eseti szakértő foglalkoztatásáról a Bizottság egyszerű szótöbbséggel határoz. 
 
(2) A szakértő az ülésen tanácskozási joggal vehet részt. 
 
Munkaterv 
11.§ 
 
(1)  A  Bizottság  munkatervét  a  Közbeszerzési  Terv  tartalmazza.  A  Közbeszerzési  Tervben 
felsorolt közbeszerzéseket a Közbeszerzési Törvényben foglaltak alapján kell ütemezni. 
 
Szakértői munkacsoportok 
12.§ 
 
(1)  A  rendszeresen  és  folyamatosan  jelentkező  bizottsági  feladatok  ellátására  a  Bizottság 
szakértői munkacsoportokat hozhat létre. 
 
(2) A munkacsoport vezetője csak bizottsági tag lehet. 
 
(3) Egyes munkatervi feladatok elvégzésére, tényfeltáró feladat ellátására eseti munkacsoport 
is létrehozható, szakértők bevonásával, de ennek vezetője is csak bizottsági tag lehet. 
 
Képviseleti jogkör 
13.§ 
 
(1) Külső szervek felé a Bizottság az elnök, vagy annak felkérésére a Bizottság bármely tagja 
képviseleti  jogkörében  tett  nyilatkozata  (így  sajtónyilatkozata)  a  Bizottsággal  egyetértésben 
kialakított  véleményt  tartalmazhat,  nem  egyhangú  határozat  esetén  köteles  a  kisebbségi 
véleményekre utalni. 
 
(2) A Bizottság nevében a kiadmányozási jogkör az elnököt, távolléte esetén alelnököt illeti, a 
bizottsági  ülésekre szóló  meghívók  az elnök, illetve  alelnök megbízása alapján „Sk” jelölés 
mellett a kapcsolattartó hitelesítésével is kiküldhetők. 
 
(3) A Bizottság tagja a Bizottság üléseitől való távolmaradását a Bizottság titkárságán köteles 
bejelenteni. 
Záradék 
14.§ 
  
(1) Jelen Ügyrendet a Bizottság a 2023. január „    ”-i ülésén fogadta el. 
 
Budapest, 2023. január „       ”. 
 
 
Nagy Eszter 
     elnök 


1. számú melléklet 
a Közbeszerzési Bizottság Ügyrendjéhez 
A Bizottság tagjainak névsora 
Bizottság elnöke: 
Nagy Eszter képviselő 
Bizottság alelnöke: 
Besenyei Zsófia képviselő 
Bizottság tagjai: 
dr. Gór Csaba képviselő 
 
dr. Horváth Márton András (nem képviselő) 
 
Kaposi Péter (nem képviselő) 
Az Ügyrend elfogadva a Közbeszerzési Bizottság       /2023 (            .) határozatával.