Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Önkormányzati tulajdonú üzlethelyiségek'.


 
 
 
Iktatószám: ALT/156/2024 
 
Tárgy: tájékoztatás 
 
Erdősi Éva részére 
elektronikus úton: 
[email protected] 
 
 
Tisztelt Erdősi Éva! 
 
2024.  június  13.  napján  érkezett,  „Közérdekűadat  igénylés  -  Önkormányzati  tulajdonú 
üzlethelyiségek” 
tárgyú megkeresése kapcsán – a Csepeli Ingatlanhasznosítási Nonprofit Kft. 
tájékoztatása alapján – kérem fogadja az alábbiakat. 
 
Kérem,  szíveskedjen  megküldeni  részemre  az  önkormányzati  tulajdonú  üzlethelyiségekre 
vonatkozóan a következőket: 
 
 
1. Hány üres üzlethelyiség volt 2023.12.31 és 2024.05.31 napján? 
 
2023. december 31. napján 24 db, 2024. május 31. napján 15 db üres üzlethelyiség volt. 
 
 
2. Mekkora az összes hátralék 2023.12.31 és 2024.05.31. napján? 
 
Tájékoztatom, hogy a 2024. május 31. napjára vonatkozó kigyűjtött, rendszerezett adattal sem 
az  Önkormányzat,  sem  a  Kft.  nem  rendelkezik,  így  a  2024.  03.  31-i  adatokról  tájékoztatom, 
tekintettel arra, hogy az adatokat negyedévenként elkészült pénzügyi kimutatásokból nyerjük 
ki.  
Az Önkormányzat által a nem lakás céljára szolgáló helyiség bérleti díjainak vonatkozásában 
nyilvántartott (lejárt és nem lejárt) követelés összege 2023. 12. 31. napján 210.619.513.- Ft. 2024. 
03. 31. napján 225.112.868.- Ft.  
 
3.  Kérem  küldjenek  tételes  listát  küldeni  üzlethelyiségekként  a  hátralékok  tekintetében 
2023.12.31 és 2024.05.31. napján 
 
Tájékoztatom, hogy a Kft. többféle nyilvántartást vezet, melyek különböző szempontok szerint 
tartják  nyilván  az  ingatlankezeléssel  kapcsolatos  adatokat.  Az  Ön  által  kért  tételes  lista 
üzlethelyiségenként a hátralékok tekintetében egyik nyilvántartásból sem lekérdezhetőek, így 
az  Ön  által  kért  bontásban  lekérdezéssel  az    igényelt  adatbázis  nem  előállítható,  ezáltal  az 
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a 
továbbiakban:  Infotv.)  30.  §  (2a)  bekezdés  b)  pontja  alapján  az  igény  teljesítésének  nem 
köteles az adatkezelő eleget tenni.  
 
 
4.  Vizsgálta-e  a  CSIHK  felügyelő  bizottsága  az  üzlethelyiségek  hátralékait?  Ha  igen  kérem 
megküldeni a jegyzőkönyv másolatát 
 
Nem vizsgálta. 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu 

 
5. Vizsgálta-e belső ellenőr az üzlethelyiségek hátralékait, ha igen kérem megküldeni az ezzel 
kapcsolatos megállapításait 
 
A Kft. nem rendelkezik belső ellenőrrel, és arra nem is köteles. 
 
6.  Van-e  elévült  és/vagy  behajthatatlan  követelés  a  hátralékok  között,  ha  igen  kérem  erről 
tételes listát küldjenek. 
 
Tájékoztatom,  hogy  sem  az  Önkormányzat,  sem  a  Kft.  nyilvántartása  nem  tartalmaz  ilyen 
megjelölést,  hogy  „elévült  és/vagy  behajthatatlan  követelés”,  az  a  nyilvántartásból  nem 
lekérdezhető,  így  az  Infotv.  30.  §  (2a)  bekezdés  b)  pontja  alapján  az  igény  teljesítésének  nem 
köteles az adatkezelő eleget tenni.  
A  követelések  értékelése,  vizsgálata  egyedileg  történik,  a  behajtáshoz  -  minden  lehetőséget 
figyelembevéve - a szükséges intézkedések megtörténnek.  
 
Fentiekre hivatkozással tájékoztatom, hogy az adat kiadására vonatkozó igény teljesítése egyrészt 
a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatok körére vonatkozik, másrészt az adat meglétét 
feltételezi, ilyen adat hiányában az adatkezelő az igény teljesítése érdekében „a közfeladatot 
ellátó  szerv  tényleges  kezelésében  lévő  közérdekű  adatok  vagy  közérdekből  nyilvános  adatok 
összevetése útján a kezelésében lévő adatokhoz képest új adat előállítását 
nem köteles előállítani” (Infotv. 30. § (2a) bekezdés b) pont). 
 
 
E körben az Info tv. 31. §-a alapján jogorvoslati lehetőségeiről az alábbiak szerint tájékoztatom: A 
közérdekű adat megismerésére vonatkozó igény elutasítása vagy a teljesítésre nyitva álló, vagy 
az  adatkezelő  által  a  meghosszabbított  határidő  eredménytelen  eltelte  esetén,  valamint  az 
adatigénylés  teljesítéséért  megállapított  költségtérítés  összegének  felülvizsgálata  érdekében 
bírósághoz  fordulhat.  A  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő  eredménytelen 
elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától  számított  harminc 
napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen.  Az  országos 
illetékességű közfeladatot ellátó szerv ellen indult per kivételével a per a járásbíróság hatáskörébe 
tartozik, és arra a törvényszék székhelyén lévő járásbíróság, Budapesten a Pesti Központi Kerületi 
Bíróság illetékes. 
 
Az Info tv. 52. § szerint kezdeményezheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság 
(1055  Budapest,  Falk  Miksa  u.  9-11.)  vizsgálatát  is,  mely  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a 
határidő  eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő 
lejártától számított egy éven belül kezdeményezhető. 
 
Kérem tájékoztatásom szíves tudomásul vételét.  
 
dr. 
Digitálisan 
Budapest, „dátum: elektronikus aláírás szerint” 
aláírta:  dr. 
Vincze Anikó 
 
Vincze Dátum: 
Tisztelettel: 
2024.07.29 
 
Anikó 15:04:44 
+02'00'
 
 
dr. Vincze Anikó, jegyző 
1211 Budapest, Szent Imre tér 10. • Levélcím: 1751 Bp., Pf. 85. • Telefon: +36 1 427 6100 • Fax: +36 1 276 4768 
e-mail: [email protected] • Honlap: www.csepel.hu