Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Ellenőrzési megállapítás nyilvánosságra hozatala'.



 
 
 
 
 
 
 
 
 
Közérdekű Adatigénylő Asszony/Úr részére 
Iktatószám: TOB/21/490-3/2024. 
 
Ügyintéző: dr. Horváth Mónika 
E-mail útján: [email protected] 
 
Tárgy: Közérdekű adatigénylés elutasítása 
 
Tisztelt Közérdekű Adatigénylő Asszony/Úr! 
 
Az  információs  önrendelkezési  jogról  és  az  információszabadságról  szóló  2011.  évi  CXII.  törvény  (a 
továbbiakban: Infotv.) 28. § (1) bekezdése alapján a Tolna Vármegyei Kormányhivatalhoz 2024. február 
20. napján elektronikus úton benyújtott adatigénylése kapcsán az alábbiakról tájékoztatom. 
 
Adatigénylésében kérte megküldeni a 2024. február 8-án, Paks 0256/4 hrsz-on nyilvántartott naperőmű 
beruházás  építési  munkaterületén  a  Tolna  Vármegyei  Kormányhivatal  Foglalkoztatási,  Foglalkoztatás-
felügyeleti  és  Munkavédelmi  Főosztály  által  lefolytatott  ellenőrzés  megállapításait,  annak  minden 
adatával. 
 
Adatigénylése  az  Infotv.  3.  §  5-6.  pontja  és  a  26.  §  (1)  bekezdése  alapján  közérdekű  adatigénylésnek 
minősül.  
 
Tájékoztatom,  hogy  a  Tolna  Vármegyei  Kormányhivatal,  mint  munkavédelmi  és  foglalkoztatás-
felügyeleti hatóság - hatósági ellenőrzés keretében -
 tartott helyszíni ellenőrzést az adatigénylésben 
nevesített  helyszínen  és  napon,  ezért  az  adatigénylés  teljesítésekor  az  Infotv-ben  foglaltakon  túl 
figyelemmel  kellett  lenni  a  vonatkozó  ágazati  jogszabályokra  is,  amelyek  az  alábbiak  szerint 
rendelkeznek a nyilvánosságra és az adatszolgáltatásra vonatkozóan. 
 
A  munkavédelemről  szóló  1993.  évi  XCIII.  törvény  (a  továbbiakban:  Mvtv.)  3/B.  §  (5)  bekezdése 
szerint:  „A  munkavédelmi  hatóság  az  általa  vezetett  nyilvántartás  adatai  alapján  a  munkavédelmi 
bírsággal  sújtott  
jogsértést  elkövető  munkáltatók  nevét,  székhelyét,  adószámát,  adószámmal  nem 
rendelkező  természetes  személy  munkáltató  nevét,  lakcímét,  adóazonosító  jelét,  a  munkavédelmi 
bírsággal sújtott jogsértés megjelölését és a bírság mértékét, a jogsértést megállapító határozat keltét és 
számát, valamint a jogsértést megállapító határozat véglegessé válásának és végrehajthatóvá válásának 
napját a honlapján történő közzététel útján nyilvánosságra hozza.” 
A  foglalkoztatást  elősegítő  szolgáltatásokról  és  támogatásokról,  valamint  a  foglalkoztatás  felügyeletéről 
szóló  2020.  évi  CXXXV.  törvény  (a  továbbiakban:  Fftv.)  11.  §  (3)  bekezdése  szerint  a  foglalkoztatás-
felügyeleti  hatóság  közhiteles  hatósági  nyilvántartást  vezet,  a  foglalkoztatók  munkaügyi  kapcsolatai 
rendezettségével  kapcsolatos  adatoknak  más  szervek  eljárásában  történő  felhasználása  céljából.  A 
foglalkoztatás-felügyeleti  hatóság  tevékenységéről  szóló  115/2021.  (III.10.)  Korm.  rendelet  21.  §  (2) 
bekezdése szerint  a  nyilvántartás  adataiból  a jogszabálysértést  elkövető,  végleges  – közigazgatási per 
esetén a bíróság jogerős ítéletével elbírált – és végrehajtható határozatban munkaügyi bírsággal sújtott 
foglalkoztatókra  vonatkozó,  az  Fftv.  11.  §  (4)  bekezdése  szerinti  adatokat  a  foglalkoztatás-felügyeleti 
7100 Szekszárd, Augusz Imre u. 7.  Telefon: (36 74) 529 871  E-mail: [email protected] 
Hivatali kapu rövid név: TMKH,  KRID: 218650758   
Honlap: www.kormanyhivatalok.hu 


 
hatóság hivatalos honlapján történő közzététel útján nyilvánosságra hozza. Az Fftv. 11. § (6) bekezdés 
szerint  azonban  más  szerv  és  természetes  személy  részére  adatot  csak  törvényben 
meghatározott módon szolgáltathat.  

 
A  fentiek  alapján  tehát  a  munkavédelmi  és  foglalkoztatás-felügyeleti  hatósági  eljárásban  hozott 
véglegessé vált, bírságot kiszabó határozatok jogszabályban meghatározott adatai nyilvánosak. 

 
A  hatósági  ellenőrzés  ehhez  képest  a  hatóság  azon  tevékenysége,  eljárása,  amelynek  során 
vizsgálja, hogy a jogszabályokban vagy valamely hatósági döntésben foglalt magatartási szabály 
által  megkövetelt  magatartás  és  az  annak  hatálya  alá  tartozó  jogalany  vagy  jogalanyok 
magatartása megfelel-e egymásnak
. Az ellenőrzés során még nincs folyamatban hatósági ügy, és az 
ellenőrzés  útján  beszerzett  információk  alapján  kerül  a  hatóság  olyan  helyzetbe,  hogy  döntsön  arról, 
indokolt-e  hatósági  eljárás  megindítása.  A  hatósági  ellenőrzés  nem  a  hatósági  ügy  érdemében 
hozott  határozattal  fejeződik  be
,  hiszen  az  csak  az  ügy  érdemében  folytatott  eljárásban  hozható.  
hatósági  ellenőrzés  során  keletkezett  dokumentumokat,  beleértve  a  hatóság  által  tett 
ténymegállapításokat  rögzítő  iratokat,  adatokat  az  ügyfél  ismerheti  meg,  aki  
az  általános 
közigazgatási rendtartásról szóló 2016.  évi CL. törvény  10. § (1) bekezdése alapján az a természetes 
vagy  jogi  személy,  egyéb  szervezet,  akit  (amelyet)  hatósági  ellenőrzés  alá  vontak
,  ettől  eltérő 
rendelkezést az érintett hatósági ellenőrzésekre vonatkozó ágazati jogszabályok sem tartalmaznak. 
 
A  fentiekre  figyelemmel  a  közérdekű  adatigényét  elutasítom,  mivel  sem  a  munkavédelmi,  sem  a 
foglalkoztatás-felügyeleti 

hatósági 
ellenőrzések 
során 
történt 
tényállásfeltárással 
összefüggésben beszerzett adatok és a hatóság által tett megállapítások nem nyilvánosak, ezeket 
az adatokat csak az ügyfél ismerheti meg.  
 
Az Infotv. 27. § (5) és (6) bekezdései szerint  
„(5)  A  közfeladatot  ellátó  szerv  feladat-  és  hatáskörébe  tartozó  döntés  meghozatalára  irányuló  eljárás 
során készített vagy rögzített, a  döntés megalapozását szolgáló adat a keletkezésétől számított  tíz 
évig  nem  nyilvános
.  Ezen  adatok  megismerését  –  az  adat  megismeréséhez  és  a  megismerhetőség 
kizárásához fűződő közérdek súlyának mérlegelésével – az azt kezelő szerv vezetője engedélyezheti. 
(6)   A  döntés  megalapozását  szolgáló  adat  megismerésére  irányuló  igény  –  az  (5)  bekezdésben 
meghatározott  időtartamon  belül  –  a  döntés  meghozatalát  követően  akkor  utasítható  el,  ha  az  adat 
további  jövőbeli  döntés  megalapozását  is  szolgálja,  vagy  az  adat  megismerése  a  közfeladatot  ellátó 
szerv  törvényes  működési  rendjét  vagy  feladat-  és  hatáskörének  illetéktelen  külső  befolyástól  mentes 
ellátását,  így  különösen  az  adatot  keletkeztető  álláspontjának  a  döntések  előkészítése  során  történő 
szabad kifejtését veszélyeztetné.” 
 
A  hatósági  ellenőrzési  eljárások  egy  része  még  folyamatban  van  és  az  ellenőrzésekkel 
kapcsolatos  adatok  nyilvánosságra  hozatala  veszélyeztetné  a  kormányhivatal  feladat-  és 
hatáskörének gyakorlását. 

 
Tekintettel  arra,  hogy  a  közérdekű  adatigénylő  névtelenül  nyújtotta  be  adatigényét  a  KiMitTud  oldalon 
keresztül,  és  a  beadvány  nem  tartalmaz  más  személyes  adatot  sem,  az  adatvédelmi  tájékoztatót 
mellőzöm. 
 
 
 



 
Jogorvoslati tájékoztató: 
Az  Infotv.  31.  §  (1)  bekezdése  szerint  az  igénylő  a  közérdekű  adat  megismerésére  vonatkozó  igény 
elutasítása  vagy  a  teljesítésre  nyitva  álló,  vagy  az  adatkezelő  által  a  29.  §  (2)  bekezdése  szerint 
meghosszabbított  határidő  eredménytelen  eltelte  esetén,  valamint  az  adatigénylés  teljesítéséért 
megállapított költségtérítés összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat. 
 
A  közérdekű  adatok  megismeréséhez  fűződő  jogok  gyakorlásával  kapcsolatos  jogsértés  esetén  a 
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz  (a továbbiakban: Hatóság) (1055 Budapest, 
Falk Miksa u. 9-11.) is fordulhat. 
 
Az  Infotv.  31.  §  (3)  bekezdése  alapján  a  pert  az  igény  elutasításának  közlésétől,  a  határidő 
eredménytelen  elteltétől,  illetve  a  költségtérítés  megfizetésére  vonatkozó  határidő  lejártától  számított 
harminc  napon  belül  kell  megindítani  az  igényt  elutasító  közfeladatot  ellátó  szerv  ellen.  Ha  az  igény 
elutasítása, nem teljesítése vagy az adatigénylés teljesítéséért megállapított költségtérítés összege miatt 
az igénylő a Hatóság vizsgálatának kezdeményezése érdekében a Hatóságnál bejelentést tesz, a pert a 
bejelentés  érdemi  vizsgálatának  elutasításáról,  a  vizsgálat  megszüntetéséről,  az  55.  §  (1)  bekezdés  b) 
pontja  szerinti  lezárásáról  szóló  vagy  az  58.  §  (3)  bekezdése  szerinti  értesítés  kézhezvételét  követő 
harminc  napon  belül  lehet  megindítani.  A  perindításra  rendelkezésre  álló  határidő  elmulasztása  esetén 
igazolásnak van helye. 
Az Infotv. 52. § (1) bekezdése szerint a Hatóságnál bejelentéssel bárki vizsgálatot kezdeményezhet arra 
hivatkozással,  hogy  személyes  adatok  kezelésével,  illetve  a  közérdekű  adatok  vagy  a  közérdekből 
nyilvános adatok megismeréséhez fűződő jogok gyakorlásával kapcsolatban jogsérelem következett be, 
vagy annak közvetlen veszélye fennáll. 
 
Szekszárd, elektronikus aláírás napján 
 
 
 
 
 
 
Tisztelettel: 
 
 
Dr. Horváth Kálmán 
 
         főispán