Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'A gödi Samsung gyártó vízellátásával kapcsolatos adatok'.



FŐVÁROSI KATASZTRÓFAVÉDELMI IGAZGATÓSÁG
IGAZGATÓ
Vízikönyvi szám: D.2/2/3401
Tárgy:   Gödi   ipari-innovációs   fejlesztési
terület   víziközmű   fejlesztés   Vác-Forte   és
Vác-Déli   vízbázis   kutak   felújítására   és
eltömedékelésére   vízjogi   létesítési   és
megszüntetési engedélye
Hivatkozási szám: 35100/18657/2021.ált.
Ügyintéző:           dr. Légár Máté György
                      Magyari Laura Vivien
Telefon:
          (36-1) 459-2476
e-mail:  [email protected] 
H A T Á R O Z A T
1./   A  DMRV   Duna   Menti   Regionális   Vízmű   Zrt.  (2600   Vác,   Kodály   Zoltán   út   3.;
adószáma:   10863877-2-44;     a   továbbiakban:   Engedélyes)   részére   a   Green   Technológia
Környezetvédelmi Szolgáltató Kft. (9200 Mosonmagyaróvár, Ligetsor 52/2.; a továbbiakban:
Tervező)   a  „GÖDI   IPARI-INNOVÁCIÓS   FEJLESZTÉSI   TERÜLET   VIZIKÖZMŰ
FEJLESZTÉSE – VÁC-FORTE ÉS VÁC-DÉLI VÍZBÁZIS KÚT REKONSTRUKCIÓ – VÁC –
DÉLI-VÍZBÁZIS – VÍZJOGI LÉTESÍTÉSI ENGEDÉLYEZÉSI TERV”
 című, 2021. október 20.
napján kelt tervdokumentációja és mellékletei (a továbbiakban együttesen: Dokumentáció)
alapján a 2./ pontban ismertetett vízilétesítmények megvalósítására
v í z j o g i   l é t e s í t é s i   e n g e d é l y t
adok.
2./ Létesül: 3 db parti szűrésű kút a Vác, 0442 hrsz. alatti ingatlanon
2.1. A tervezett kutak helye és műszaki adatai:
8/M. jelű kút:
EOV X:
265 743,19 m
EOV Y:
656 567,34 m
Zterep:
101,68 mBf
Talpmélység:
14,0 m
Csövezés:
0,0 – 14,0 m között Ø 620/600 mm acél iránycső
0,0 – 14,0 m között Ø 400/350 mm PVC béléscső
Szűrőzés:
6,0 – 11,0 m között Ø 400/350 mm PVC szűrő (résméret: 2,0 mm)
Talplezárás:
PVC végelzáró idom
Gyűrűstérkitöltés:
0,0 – 0,2 m: cement (ideiglenes, az aknaépítésig)
0,2 – 2,4 m: homok (ideiglenes, az aknaépítésig)
2,4 – 2,7 m: cement
2,7 – 3,0 m: homok
Ügyfélfogadás: 
Hétfő, szerda: 9:00 – 12:00, 14:00 – 16:00; Péntek: 9:00 – 12:00
Tájékoztatjuk kedves ügyfeleinket, hogy vízügyi és vízvédelmi hatósági ügyekkel kapcsolatban a fenti időpontokban csak
előzetes időpont-egyeztetést követően fordulhatnak személyesen a hatósághoz, illetve tekinthetnek be az eljárás során
keletkezett iratokba. 

2
3,0 – 14,0 m: szűrőkavics (szemcseméret: 3,0 – 4,0 mm)
Vízadó réteg:
pleisztocén kavicsos homok
Kútakna:
2,70 × 3,65 × 2,80 m belméretű vasbeton kútakna
Szerelvények:
tolózár, visszacsapó szelep, vízmintavételi csap, vízmérő óra, gömbcsap
Kútgépészet:
búvárszivattyú (Qmax = 42,0 m3/h; Hmax = 65,0 m)
9/M. jelű kút:
EOV X:
265 703,88 m
EOV Y:
656 562,51 m
Zterep:
101,68 mBf
Talpmélység:
14,0 m
Csövezés:
0,0 – 14,0 m között Ø 620/600 mm acél iránycső
0,0 – 14,0 m között Ø 400/350 mm PVC béléscső
Szűrőzés:
6,0 – 11,0 m között Ø 400/350 mm PVC szűrő (résméret: 2,0 mm)
Talplezárás:
PVC végelzáró idom
Gyűrűstérkitöltés:
0,0 – 0,2 m: cement (ideiglenes, az aknaépítésig)
0,2 – 2,4 m: homok (ideiglenes, az aknaépítésig)
2,4 – 2,7 m: cement
2,7 – 3,0 m: homok
3,0 – 14,0 m: szűrőkavics (szemcseméret: 3,0 – 4,0 mm)
Vízadó réteg:
pleisztocén kavicsos homok
Kútakna:
2,70 × 3,65 × 2,80 m belméretű vasbeton kútakna
Szerelvények:
tolózár, visszacsapó szelep, vízmintavételi csap, vízmérő óra, gömbcsap
Kútgépészet:
búvárszivattyú (Qmax = 42,0 m3/h; Hmax = 65,0 m)
11/M. jelű kút:
EOV X:
265 635,73
EOV Y:
656 555,61
Zterep:
101,68 mBf
Talpmélység:
13,0 m
Csövezés:
0,0 – 13,0 m között Ø 620/600 mm acél iránycső
0,0 – 13,0 m között Ø 400/350 mm PVC béléscső
Szűrőzés:
4,0 – 11,5 m között Ø 400/350 mm PVC szűrő (résméret: 2,0 mm)
Talplezárás:
PVC végelzáró idom
Gyűrűstérkitöltés:
0,0 – 0,2 m: cement (ideiglenes, az aknaépítésig)
0,2 – 2,4 m: homok (ideiglenes, az aknaépítésig)
2,4 – 2,7 m: cement
2,7 – 3,0 m: homok
3,0 – 13,0 m: szűrőkavics (szemcseméret: 3,0 – 4,0 mm)
Vízadó réteg:
pleisztocén kavicsos homok
Kútakna:
2,70 × 3,65 × 2,80 m belméretű vasbeton kútakna
Szerelvények:
tolózár, visszacsapó szelep, vízmintavételi csap, vízmérő óra, gömbcsap
Kútgépészet:
búvárszivattyú (Qmax = 72,0 m3/h; Hmax = 65,0 m)
2.2. A vízkészletjárulékkal kapcsolatos rendelkezések:
2.2.1. Fizetési kötelezettséget meghatározó általános adatok:
 Lekötött éves vízmennyiség:
1 366 560 m3/év
 Vízkészlet jellege:
felszín alatti víz (parti szűrésű víz)
 Vízhasználat jellege:
gazdasági célú (egyéb)

3
 Üzemi jellemzők:
folyamatos
 Vízminőségi kategória:
III. osztály
 Víztest-túlterhelési szorzó:
1,0
2.2.2. Fizetési kötelezettségre vonatkozó jogszabályi követelmények:
 Engedélyes   köteles   tudomásul   venni,   amennyiben   a   vízhasználat   gyakorlása
vonatkozásában vízkészletjárulék fizetési kötelezettség jogszabályi feltételei fennállnak,
akkor a mindenkor hatályos jogszabályokban előírt nyilatkozattételi, adatszolgáltatási és
fizetési kötelezettségeknek eleget kell tenni.
 Engedélyes   köteles   jelen   határozat   2.2.1.   pontjában   meghatározott,   lekötött
vízmennyiség 50 %-a figyelembevételével – a vízkészletjárulék fizetési kötelezettsége
mellett, az e célra szolgáló adatlapon – a vízhasználatra vonatkozó nyilatkozatot tenni a
Fővárosi   Katasztrófavédelmi   Igazgatóság   Igazgató-helyettesi   Szervezet
Katasztrófavédelmi   Hatósági   Osztály   (a   továbbiakban:   FKI-KHO)   részére  a
vízgazdálkodásról
  szóló   1995.   évi   LVII.   törvény   (továbbiakban:   Vgtv.)   V.   fejezet
vízkészletjárulék címében, valamint  a vízkészletjárulék kiszámításáról  szóló 43/1999.
(XII. 26.) KHVM rendeletben [a továbbiakban: 43/1999. (XII. 26.) KHVM rendelet]
foglaltak alapján. Amennyiben az Engedélyes a nyilatkozattételi kötelezettségének nem,
vagy nem határidőre tesz eleget, úgy az Igazgatóság intézkedik hatósági döntés útján,
mulasztási bírság egyidejű kiszabása mellett a kötelezettség teljesítése érdekében.
 A vízkészletjárulékkal kapcsolatos aktuális információk a vkj.gov.hu honlapon érhetők
el.
2.3. Vízügyi objektumazonosító számok:
VOR
Objektumnév
Objektumtípus
ACI228
Vác, 0442 hrsz., DMRV Zrt., Déli Vízmű 8. számú csőkútja
kút
ACI230
Vác, 0442 hrsz., DMRV Zrt., Déli Vízmű 9. számú csőkútja
kút
ACI193
Vác, 0442 hrsz., DMRV Zrt., Déli Vízmű 11. számú csőkútja
kút
ATW424
Vác, 0442 hrsz., DMRV Zrt., Déli Vízmű 8/M. számú csőkútja
kút
ATW426
Vác, 0442 hrsz., DMRV Zrt., Déli Vízmű 9/M. számú csőkútja
kút
ATW428
Vác, 0442 hrsz., DMRV Zrt., Déli Vízmű 11/M. számú csőkútja
kút
ASJ334
Vác, 0442 hrsz., DMRV Zrt., Déli Vízmű közüzemi vízellátás
víztermelő mű
Vác, 0442 hrsz., DMRV Zrt., Déli Vízmű felszín alatti vízelvonási
felszín alatti
ASJ206
hely
vízelvonási hely
3./   Ez   a   vízjogi   létesítési   engedély  2024.   február   3.   napjáig   hatályos.   Az   engedély
hatályának   meghosszabbítása   –   előbbi   időpont   lejárta   előtt   –  a   vízjogi   engedélyezési
eljáráshoz  szükséges  dokumentáció  tartalmáról
  szóló  41/2017.  (XII.  29.)  BM  rendelet  [a
továbbiakban: 41/2017. (XII. 29.) BM rendelet], valamint a vízgazdálkodási hatósági jogkör
gyakorlásáról
  szóló 72/1996. (V. 22.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 72/1996. (V. 22.)
Korm. rendelet] 1/B. §-a szerinti mellékletek csatolásával kérhető.
4./ Előírások:
1. A   tulajdonos   vagy   Engedélyes   személyében   bekövetkezett   változást   Engedélyes
köteles 30 napon belül bejelenteni a vízügyi hatóságra.

4
2. A   fúrási   munka   megkezdésének   időpontjáról   a   vízügyi   hatóságot   a   munkálatok
megkezdése előtt 8 munkanappal értesíteni kell.
3. A munkálatok befejezését a vízügyi hatóságra be kell jelenteni. 
4. A   felszín   alatti   vízkészletekbe   történő   beavatkozás   és   a   vízkútfúrás   szakmai
követelményeiről  szóló   101/2007.   (XII.   23.)   KvVM   rendelet   [a   továbbiakban:
101/2007. (XII. 23.) KvVM rendelet] 13. § (2) bekezdése alapján kút kivitelezését az
végezheti, aki az Országos Képzési Jegyzék szerint vízkútfúró szakképesítést szerzett,
vagy   olyan   szakirányú   középfokú   végzettséggel   rendelkezik,   amelyhez   tartozó
tantárgyi képzés és vizsga a kút kivitelezésének elméleti és gyakorlati szinten történő
elsajátítását   igazolja,   vagy   szakirányú   felsőfokú   végzettséggel   rendelkezik   és
kútkivitelezési   jogosultsággal   rendelkező   személy   az   elsajátított   kút-kivitelezési
gyakorlatot   számára   igazolja,   valamint   a   vízkutatási   és   vízfeltárási   célból   végzett
fúrási,   kútépítési,   kúttisztítási,   kútfelújítási,   kútjavítási   berendezésre   vonatkozóan   a
bányafelügyelet által kiadott, a bányafelügyelet műszaki-biztonsági előírásainak való
megfelelést   tanúsító   igazolással   rendelkezik,   vagy   a   gépek   biztonsági
követelményeiről és megfelelőségének tanúsításáról szóló miniszteri rendelet szerinti
EK megfelelőségi nyilatkozattal rendelkezik.
5. A   jogosultságokat   igazoló   dokumentumok   másolatát   mellékelni   kell   a   kút
kivitelezésének időpontjáról szóló értesítéshez.
6. A   fúrási   munkálatok   kivitelezését   felügyelő   személyek   kötelesek   az   előírt
nyilvántartások, naplók valósághű és pontos vezetésére.
7. A   vízjogi   létesítési   engedélyt,   az   engedélyes   tervet,   a   berendezés   alkalmasságára
vonatkozó   bizonylatokat,   a   munkavégzés   minden   lényeges   körülményét   rögzítő
dokumentációt, illetve a napi jelentést a helyszínen kell tartani.
8. A munkaterületet körül kell keríteni.
9. A fúrási tevékenységhez szükséges terület kialakításánál a munkák megkezdése előtt a
humuszréteget le kell termelni és elkülönítve deponálni.
10. A fúrási tevékenység során a felszín alatti vizek védelméről szóló 219/2004. (VII. 21.)
Korm. rendelet [a továbbiakban: 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet] alapján meg kell
akadályozni a földtani közegek és a felszín alatti vizek szennyeződését. Gondoskodni
kell a felszíni vizek szakszerű kizárásáról, valamint figyelemmel kell lenni arra, hogy
a kutak különböző víztesteket ne kapcsoljanak össze.
11. A felső szennyeződések kizárása érdekében palástcementezést kell végezni.
12. Gondoskodni   kell   az   esetlegesen   szennyezett   furadék   környezetre   ártalommentes
elhelyezéséről.
13. A fúrás területén a felszíni vizek és a csapadékvíz akadálymentes elvezetéséről és az
esetlegesen szennyezett csapadékvíz gyűjtéséről és elszállításáról gondoskodni kell.
14. Talajszennyezés   esetén   a   kárelhárítási   munkát   haladéktalanul   meg   kell   kezdeni,   a
szennyezést   okozó   körülményt   meg   kell   szüntetni,   a   szennyezés   tényét   és
körülményeit az illetékes hatóságnak telefonon azonnal, írásban pedig legkésőbb a
következő munkanapon jelenteni kell.
15. A   fúrás   során   rétegváltozásonként,   de   legalább   5   méterenként   furadékmintát   kell
venni.
16. A szűrőzés pontos mélységközét a fúrási rétegsor kiértékelésének megfelelően kell
kialakítani. A szűrő kialakításánál figyelembe kell venni a réteg szemcseösszetételét,
valamint   figyelemmel   kell   lenni   arra,   hogy   a   kutak   különböző   víztesteket,   illetve
egymástól   jelentősen   eltérő   hidrodinamikai   és   vízkémiai   tulajdonságú   vizeket   ne
kapcsoljanak össze egymással.

5
17. A   kész   kutakban   tisztító   kompresszorozást,   illetve   minimum   72   órás
próbaszivattyúzást kell végezni. A kúttisztítás során felszínre hozott víz befogadóba
történő elvezetését környezetkímélő módon kell megoldani.
18. A kutakban visszatöltődés-mérést és kapacitásvizsgálatot is kell végezni.
19. A kutakban meg kell mérni a nyugalmi és az állandó üzemben kitermelni kívánt üzemi
vízhozamhoz tartozó üzemi vízszintet, valamint meg kell határozni a kútból állandó
üzemben kitermelhető maximális vízhozamot.
20. Vízminőség-vizsgálat   céljából   a   kitermelt   vízből   mintát   kell   venni   és   alapállapot-
vizsgálatot   kell   végezni  általános   vízkémiai   komponensekre.   Az   eredmények
kiértékelésénél  a   földtani   közeg   és   a   felszín   alatti   víz   szennyezéssel   szembeni
védelméhez   szükséges   határértékekről   és   a   szennyezések   méréséről
  szóló   6/2009.
(IV. 14.) KvVM EüM-FVM együttes rendeletben  [a továbbiakban: 6/2009. (IV. 14.)
KvVM-EüM-FVM   együttes   rendelet]  meghatározott   határértékeket   kell   figyelembe
venni.
21. A mintavételeket és a minőségvizsgálatokat a 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet
47. § (3) bekezdése alapján csak arra jogosultsággal rendelkező, akkreditált szervezet
végezheti. A mintavételi és laboratóriumi jegyzőkönyvek aláírással ellátott másolatát,
valamint   az   akkreditációt   igazoló   okirat   másolatát   az   üzemeltetési   engedély   iránti
kérelemhez benyújtandó vízvizsgálati jelentéshez mellékelni kell.
22. A   kútfej   végleges   kialakításáig   a   kutak   ideiglenes   lezárásáról,   védelméről   a
kivitelezőnek   gondoskodni   kell.   A   101/2007.   (XII.   23.)   KvVM   rendelet   7.   §   (1)
bekezdése   alapján   a   kútfejet   úgy   kell   kialakítani,   hogy   ahhoz   illetéktelenek   ne
férhessenek hozzá, továbbá azon keresztül a felszín alatti víz ne szennyeződhessen el.
23. A kivitelezési munkák befejezését követően a munkaterület rendezését a kivitelezőnek
el kell végezni, a fúrási tevékenységhez szükséges területet rekultiválni kell.
24. A kutak pontos helyének megállapítására geodéziai bemérés szükséges, melynek során
pontosan meg kell határozni az EOV X és Y koordinátákat, a terep- és csőperem Balti
tengerszint feletti magasságát, illetve a vízszintmérés referenciapontját.
25. A fúrást követően a 101/2007. (XII. 23.) KvVM rendelet 8. §-a szerint el kell készíteni
a   kutaknak   a   rendelet   2.   sz.   melléklete   szerinti,   kútkataszteri   sorszámmal   ellátott
vízföldtani naplóját, melyet az üzemeltetési engedélykérelemhez csatolni kell és meg
kell küldeni a vízügyi hatóságnak.
26. A   kivitelezési   munkák   befejezését   követően   műszaki   átadás-átvételi   eljárást   kell
tartani. A műszaki átadás-átvételi eljárásról annak időpontja előtt 8 nappal értesíteni
kell a vízügyi hatóságot.
27. A sikeres műszaki átadás-átvételt követő 30 napon belül a 41/2017. (XII. 29.) BM
rendeletben,   valamint   a   101/2007.   (XII.   23.)   KvVM   rendeletben   meghatározott
tartalmú engedélyezési dokumentáció és mellékletek benyújtásával a vízügyi hatóság
előtt   kérelmezni   kell   a  35100/9326-13/2020.ált.,   35100/2438-14/2017.ált.   (FKI-
KHO:1580-12/2017.)   és   35100/16769-1/2016.ált.   (FKI-KHO:   5580-1/2016.)
számokon   módosított,   35100/9454-7/2015.ált.   (FKI-KHO:   7155-5/2015.)   számú,
D.2/2/47,   D.2/2/283   vízikönyvi   számú   vízjogi   üzemeltetési   engedély   (a
továbbiakban:   Üzemeltetési   engedély)   módosítását
.   A   megvalósulási
tervdokumentációnak tartalmaznia kell különösen:
 a kutak megvalósult műszaki adatait;
 a kutak vízföldtani naplóját;
 a kutak geodéziai adatait;
 a vízminőség-vizsgálati eredményeket kiértékelve, a mintavételi és laboratóriumi
jegyzőkönyvek aláírással ellátott másolatának csatolásával;

6
 vízszintadatokat   (mBf-ben   is   megadva),   valamint   a   kútból   állandó   üzemben
kitermelhető maximális vízhozamot;
 a vízmérő órák alapállását is feltüntető hitelesítési bizonylatainak másolatát.
28. Kedvezőtlen   eredmény   esetén   a   fúrást   az   MSZ   22116:2002   műszaki   szabványban
foglaltak   szerint   el   kell   tömedékelni   és   a   fúrási   dokumentációt,   valamint   a
tömedékelésről készült jegyzőkönyvet meg kell küldeni a vízügyi hatóságnak.
29. Amennyiben   jelen   engedély   alapján   tárgyi   vízilétesítmények   nem   kerülnek
megépítésre, a vízjogi létesítési engedély hatályának lejártát követő 30 napon belül
Engedélyesnek be kell nyújtani az erre vonatkozó nyilatkozatát a vízügyi hatóságra.
30. Az   építés   ideje   alatt   Engedélyesnek   a   kivitelezéshez   szükséges   hatályos
hozzájárulásokkal rendelkeznie kell.
31. A   Közép-Duna-völgyi   Vízügyi   Igazgatóság   (1088   Budapest,   Rákóczi   út   41.;   a
továbbiakban: KDVVIZIG) 00732-0008/2022. számon módosított, 00732-0004/2022.
számú vagyonkezelői állásfoglalásában előírtakat be kell tartani.
II.
1./ Az Engedélyes részére a Tervező által benyújtott Dokumentáció alapján a 2./ pontban
ismertetett vízilétesítmények megszüntetésére
v í z j o g i   m e g s z ü n t e t é s i   e n g e d é l y t
adok.
2./ Megszüntetésre kerül: 3 db parti szűrésű kút a Vác, 0442 hrsz. alatti ingatlanon
2.1. A megszüntetendő kutak helye és műszaki adatai:
8. jelű kút:
Kút kataszteri száma: K-66
EOV X:
265 735,00 m
EOV Y:
656 567,00 m
Zterep:
101,55 mBf
Talpmélység:
13,5 m
Csövezés:
0,5 – 1,5 m között Ø 521 mm acél iránycső
0,0 – 13,5 m között Ø 460/400 mm azbesztcement béléscső
Szűrőzés:
6,0 – 10,0 m között Ø 460/400 mm azbesztcement szűrő, 3,2 × 1,2 mm-
es sárgaréz szitaszövettel ellátva
Vízadó réteg:
pleisztocén kavicsos homok
Kútakna:
2,4 × 2,1 × 2,8 m belméretű vasbeton kútakna
Szerelvények:
vízhozammérő, mintavételi csap, visszacsapó szelep, tolózár
Kútgépészet:
búvárszivattyú
Nyugalmi vízszint:
2,20 m (99,35 mBf)
9. jelű kút:
Kút kataszteri száma: K-67
EOV X:
265 695,00 m
EOV Y:
656 563,00 m
Zterep:
101,97 mBf
Talpmélység:
13,2 m

7
Csövezés:
0,5 – 1,5 m között Ø 521 mm acél iránycső
0,0 – 13,2 m között Ø 460/400 mm azbesztcement béléscső
Szűrőzés:
5,7 – 9,7 m között Ø 460/400 mm azbesztcement szűrő, 3,2 × 1,2 mm-
es sárgaréz szitaszövettel ellátva
Vízadó réteg:
pleisztocén kavicsos homok
Kútakna:
2,4 × 2,1 × 2,8 m belméretű vasbeton kútakna
Szerelvények:
vízhozammérő, mintavételi csap, visszacsapó szelep, tolózár
Kútgépészet:
búvárszivattyú
Nyugalmi vízszint:
2,00 m (99,97 mBf)
11. jelű kút:
Kút kataszteri száma: K-69
EOV X:
265 627,00 m
EOV Y:
656 556,00 m
Zterep:
101,81 mBf
Talpmélység:
12,2 m
Csövezés:
0,5 – 1,5 m között Ø 521 mm acél iránycső
0,0 – 12,2 m között Ø 460/400 mm azbesztcement béléscső
Szűrőzés:
4,2 – 6,7 m között Ø 460/400 mm azbesztcement szűrő, 3,2 × 1,2 mm-
es sárgaréz szitaszövettel ellátva
7,3 – 9,7 m között Ø 460/400 mm azbesztcement szűrő, 3,2 × 1,2 mm-
es sárgaréz szitaszövettel ellátva
Vízadó réteg:
pleisztocén kavicsos homok
Kútakna:
2,4 × 2,1 × 2,8 m belméretű vasbeton kútakna
Szerelvények:
vízhozammérő, mintavételi csap, visszacsapó szelep, tolózár
Kútgépészet:
búvárszivattyú
Nyugalmi vízszint:
2,40 m (99,41 mBf)
2.2./ A megszüntetés műszaki megvalósítása:
1. Kutak nyugalmi vízszintjeinek megmérése.
2. Kútfejszerelvénysorok elbontása.
3. Kutak talpmélységéig történő tisztítása öblítéssel.
4. Kutak feltöltése a talpmélységtől kaviccsal, majd ezt követően rendre 6,0, 5,9 és 4,2 m
mélységtől   homokkal,   majd   végezetül   4,5,   4,4   és   2,7   m   mélységtől   az   aknafenék
szintjéig duzzadó cementtejjel.
5. 48   órás   cementkötési   szünetet   követően   a   cementtető   ellenőrzése,   szükség   szerint
utántöltése.
6. Béléscső   elvágása   az   akna   fenékszintjénél,   majd   az   akna   talpának   20,0   cm
vastagságban történő lebetonozása.
7. Kútakna elbontása, terület helyreállítása.
3./  Ez   a   vízjogi   megszüntetési   engedély   a   véglegessé   és   végrehajthatóvá   válásának
napjától számított két évig hatályos. 
Hatálya egy évvel meghosszabbodik, ha a hatályossága
alatt a hatályát a vízügyi hatóság egy esetben, legfeljebb egy évvel meghosszabbította, vagy a
vízilétesítmény   megszüntetését   műszakilag   megkezdték   és   azt   folyamatosan   végzik.   Az
engedély hatályának meghosszabbítása – előbbi időpont lejárta előtt – a 41/2017. (XII. 29.)
BM rendeletben előírt, valamint a 72/1996. (V. 22.) Korm. rendeletben előírt mellékletek
csatolásával kérhető.

8
4./ Előírások:
1. A   tulajdonos   vagy   Engedélyes   személyében   bekövetkezett   változást   Engedélyes
köteles 30 napon belül bejelenteni a vízügyi hatóságra.
2. A munkálatok megkezdését a tervezett időpont előtt 8 nappal a vízügyi hatóságnak
írásban be kell jelenteni.
3. A   101/2007.   (XII.   23.)   KvVM   rendelet   13.   §   (2)   bekezdése   alapján   a   kutak
megszüntetését   az   végezheti,   aki   az   Országos   Képzési   Jegyzék   szerint   vízkútfúró
szakképesítést szerzett, vagy olyan szakirányú középfokú végzettséggel rendelkezik,
amelyhez   tartozó   tantárgyi   képzés   és   vizsga   a   kút   kivitelezésének   elméleti   és
gyakorlati   szinten   történő   elsajátítását   igazolja,   vagy   szakirányú   felsőfokú
végzettséggel   rendelkezik   és   kútkivitelezési   jogosultsággal   rendelkező   személy   az
elsajátított   kút-kivitelezési   gyakorlatot   számára   igazolja,   valamint   a   vízkutatási   és
vízfeltárási   célból   végzett   fúrási,   kútépítési,   kúttisztítási,   kútfelújítási,   kútjavítási
berendezésre vonatkozóan a bányafelügyelet által kiadott, a bányafelügyelet műszaki-
biztonsági előírásainak való megfelelést tanúsító igazolással rendelkezik, vagy a gépek
biztonsági   követelményeiről   és   megfelelőségének   tanúsításáról   szóló   miniszteri
rendelet szerinti EK megfelelőségi nyilatkozattal rendelkezik.
4. A   jogosultságokat   igazoló   dokumentumok   másolatát   mellékelni   kell   a   munkálatok
megkezdésének időpontjáról szóló értesítéshez.
5. A   vízilétesítmény   megszüntetésére   vonatkozó   megszüntetési   engedélyt,   az
engedélyezési   terveket,   a   munkavégzés   minden   lényeges   körülményét   rögzítő
dokumentációt, továbbá a kivitelezést szolgáló berendezés alkalmasságára vonatkozó
bizonylatokat és a kivitelező jogosultságára vonatkozó igazolást a kivitelező köteles a
munkavégzés helyszínén tartani.
6. Az eltömedékelést az MSZ 22116:2002. számú „Fúrt vízkutak és vízkutató fúrások”
Magyar Szabvány 4. pontja alapján kell végezni. A fúrt kutak és a vízkutató fúrások
megszüntetésének minta adatlapját a hivatkozott szabvány M7. fejezete tartalmazza.
7. A   kutak   megszüntetését   megelőzően   a   kútban   esetlegesen   észlelt   feltöltődés
eltávolításáról gondoskodni szükséges.
8. A kutak eltömedékelésére csak dokumentált származási helyű, szennyeződésmentes
anyagok használhatóak fel.
9. A tömedékelés vegyes szigeteléssel kell történjen.
10. A kutak feltöltése után, a cementkötési idő elteltével a cementtetőt ellenőrizni kell.
11. A kivitelezési munkák befejezését követően a munkaterület rendezését a kivitelezőnek
el kell végezni, a kút helyét és környezetét rekultiválni kell.
12. A   kivitelezési   munkák   befejezését   követően   műszaki   átadás-átvételi   eljárást   kell
tartani. A műszaki átadás-átvételi eljárásról annak időpontja előtt 8 nappal értesíteni
kell a vízügyi hatóságot.
13. Az eltömedékelésről jegyzőkönyvet és részletes műszaki dokumentációt kell készíteni,
amelyet a munkálatok befejezését követően 30 napon belül a műszaki átadás-átvételi
jegyzőkönyvvel együtt be kell nyújtani a vízügyi hatóságra.
14. A   tevékenység   során   a   219/2004.   (VII.   21.)   Korm.   rendelet   alapján   meg   kell
akadályozni a földtani közeg és a felszín alatti víz szennyeződését.
15. A   tevékenységet   a   környezet   szennyezését   és   károsítását   kizáró   módon   úgy   kell
végezni, hogy a talaj, a földtani közeg, valamint a felszín alatti víz ne szennyeződjön,
azok állapotában a tevékenység ne okozzon a 6/2009. (IV. 14.) KvVM-EüM-FVM
együttes   rendelet   mellékleteiben   megállapított   (B)   szennyezettségi   határértékeket
meghaladó minőségromlást.
16. A kivitelezés területén a felszíni vizek és a csapadékvíz akadálymentes elvezetéséről
és a szennyezett csapadékvíz gyűjtéséről és elvezetéséről gondoskodni kell.

9
17. Amennyiben   jelen   engedély   alapján   tárgyi   vízilétesítmények   nem   kerülnek
megszüntetésre,   abban   az   esetben   a   vízjogi   létesítési   engedély   hatályának   lejártát
követő 30 napon belül az erre vonatkozó nyilatkozatot be kell nyújtani.
18. A   KDVVIZIG   00732-0008/2022.   számon   módosított,   00732-0004/2022.   számú
vagyonkezelői hozzájárulásában foglaltakat be kell tartani.
19. A kivitelezést követően a megvalósulási dokumentáció csatolásával kérelmezni kell
az Üzemeltetési engedély módosítását.
4.1./  A   Pest   megyei   Kormányhivatal   Környezetvédelmi,   Természetvédelmi   és
Hulladékgazdálkodási   Főosztály   PE-06/KTF/01587-5/2021.   számú   szakhatósági
állásfoglalásának előírásai:

1. A beruházás során védett-, fokozottan védett fajok egyedei nem károsodhatnak.
2. A beruházási tevékenység nem veszélyeztetheti vagy károsíthatja az európai közösségi
jelentőségű természetvédelmi rendeltetésű területeket (a továbbiakban: Natura 2000
terület), az ott található közösségi jelentőségű és kiemelt közösségi jelentőségű fajokat
és élőhely típusokat, valamint a fenntartási célok elérését.
3. A védett természeti területet és Natura 2000 területet érintő munkálatokat vegetációs
és fészkelési  időszakon kívül lehet  elvégezni,  eltérni  kizárólag  különösen indokolt
esetben,   Duna-Ipoly   Nemzeti   Park   Igazgatóság   (a   továbbiakban:   Igazgatóság)
szakembereivel történt előzetes egyeztetés eredményétől függően lehetséges.
4. A  védett   természeti   területet   és   Natura   2000   területet   érintő  kivitelezés   terepi
körülményeit,   beleértve   az   esetleges   időbeli   korlátozásokat,   a   depónia   helyeket,
valamint   a   felvonulási   útvonalakat   a   Igazgatósággal   helyszíni   terepbejáráson
egyeztetni szükséges.
5. Védett   növényfajok   egyedeinek   veszélyeztetése   esetén   a   terület   igénybevétel
megkezdése   előtt   az   egyedek   előfordulásának   lehatárolható   foltjait   az   Igazgatóság
szakembereivel  egyeztetve jól láthatóan ki kell jelölni és a munkaterülettől el kell
zárni. 
6. Amennyiben valamely védett növényfaj egyedeinek védelme a beruházás során csak
áttelepítéssel biztosítható, abban az esetben az Igazgatóság által egyeztetett módon
kell az egyedeket áttelepíteni. Védett növényfaj egyedeinek áttelepítése kizárólag a
természetvédelmi   hatáskörben   eljáró   Környezetvédelmi   Hatóság   erre   vonatkozó
véglegessé vált természetvédelmi engedélye birtokában végezhető.
7. Az Igazgatósággal előírt egyeztetés(ek) alkalmával jegyzőkönyvet kell felvenni, amit
5 munkanapon belül meg kell küldeni a Környezetvédelmi Hatóságnak.
8. A munkavégzés során a munkagödröket reggelente és betemetés előtt ellenőrizni kell,
az esetlegesen bekerült kisemlősöket, hüllőket, kétéltűeket ki kell emelni és szabadon
kell engedni.
9. A   munkálatok   megkezdésének   időpontját   minimum   5   munkanappal   előbb   be   kell
jelenteni a Igazgatóságnak, illetve a Környezetvédelmi Hatóságnak.
10. A Duna medrét érintő munkálatokat a szaporodási és telelési időszakon kívül, azaz
augusztus 1. és október 31. között kell megvalósítani, ettől eltérni indokolt esetben a
Igazgatóság   szakembereivel   történt   előzetes   egyeztetés   eredményétől   függően
lehetséges.

10
11. A beruházás során szükségessé váló fa és cserje kivágást vegetációs időszakon kívül,
augusztus 1.  és április   1. között   lehet  végezni.   Vegetációs  időszakban   esetlegesen
szükségessé váló növényzetirtást a védett madárfajok védelme érdekében Igazgatóság
szakembereivel a helyszínen egyeztetni kell.
12. A   védett   természeti   területen,   továbbá   Natura   2000   területen   az   erdőről,   az   erdő
védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló törvény, valamint a fás szárú energetikai
ültetvényekről szóló kormányrendelet hatálya alá nem tartozó fa, facsoport tervezett
kivágása és fapótlása  véglegessé vált  természetvédelmi  engedély  birtokában,  és az
annak alapjául szolgáló fakivágási és pótlási terv szerint végezhetők. A fák pótlásáról
a létesítmény műszaki átadásáig kell gondoskodni szükséges.
13. Amennyiben   a   beruházási   tevékenység   során   az   érintett   területen   védett,   vagy
fokozottan védett  üreglakó madarak  megtelepednek,  abban az esetben a költési és
fiókanevelési   időszakban   (április   15.   és   augusztus   15.   között)   a   költőüregek   20
méteres  körzetében  tilos  olyan  tevékenység   végzése,  amely   a  madarak  költését   és
fiókanevelését zavarja.
14. A fenti időszakon kívül a költőüreges rézsűk megbonthatóak.
15. A munkák megkezdése előtt – a fészkelési időszakot megelőzően – a Igazgatósággal
egyeztetve   sűrű   szövésű   háló   kihelyezésével   meg   lehet   akadályozni   a   madarak
megtelepedését az arra alkalmas rézsűkben.
16. Az   építéssel   bolygatott,   roncsolt   területeket   az   építés   befejeztével   mihamarabb
rehabilitálni kell: tereprendezéssel, termőréteg kialakításával, növénytelepítéssel.
17. A   terület   újrahasznosításáig   a   gyomosodást   mechanikai   módszerekkel   meg   kell
akadályozni.
18. A   védett   természeti   területet   és   Natura   2000   területet   beruházási   tevékenységhez
szükséges munkagépeket és eszközöket jó műszaki állapotban kell tartani, a Natura
2000 terület állapotát veszélyeztető műszaki javítások a Natura 2000 területen nem
végezhetőek.
A fenti előírások határidőre történő önkéntes teljesítésének elmaradása esetén  az általános
közigazgatási rendtartásról 
szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 132. § és 133.
§   alapján   az   FKI-KHO   végrehajtási   eljárást   indít,   amelyben   az   Ákr.   131.   §   (2)-(3)
bekezdésében és  a bírósági végrehajtásról  szóló 1994. évi LIII. törvény (a továbbiakban:
Vht.) 174. § c) pontjában foglalt pénzbírság kiszabásának van helye.
Pest Megyei Kormányhivatal, Váci Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály PE-17/NEO/
13271-3/2022.
 számú szakhatósági állásfoglalásában kikötések nélkül hozzájárult az engedély
kiadásához.
Az Engedély előírásaiban foglaltak nem vagy nem megfelelő teljesítése esetén a Vgtv. 32/A.
§   (1)   bekezdése   alapján   az  FKI-KHO  Engedélyest   vízgazdálkodási   bírság   megfizetésére
kötelezi.
A   munkálatok   csak   e   határozat   véglegessé   válását   követően   kezdhetők   meg.   Jelen
engedély a megépítendő vízilétesítmények üzemeltetésére nem jogosít.


11
Jelen engedély nem mentesíti Engedélyest az építéshez szükséges más hozzájárulások,
hatósági engedélyek beszerzése alól!

Egyidejűleg megállapítom, hogy az igazgatási szolgáltatási díj megfizetése alól Engedélyes
mentesült.

Jelen  vízjogi   létesítési  és  megszüntetési   engedélyben  –  mint  a  vízikönyvi   nyilvántartásba
történő   bejegyzés   alapját   képező   határozatban   –   meghatározott,   a   vízilétesítményekre
vonatkozó   műszaki   alapadatokat,   továbbá   a   kivitelezéshez   kapcsolódó   jogokat   és   jogi
szempontból   jelentős   tényeket,   annak   tudomásulvételéről   szóló   nyilatkozat   ügyfél   általi
kézhezvételét követő 8 napon belül az e-vízikönyvbe kell bejegyezni.
Megállapítom   továbbá,   hogy   a  Pest   Megyei   Kormányhivatal,   Váci   Járási   Hivatal
Népegészségügyi Osztályt 
megillető igazgatási szolgáltatási díj mértéke 23 900 Ft, melynek
viselésére   Engedélyes   köteles.   Megállapítom,   hogy   a   szakhatósági   eljárásért   fizetendő
igazgatási szolgáltatási díj megfizetésre került.
Tekintettel arra, hogy tárgyi vízjogi engedélyezési eljárás  a Samsung SDI Magyarország
Gyártó és Értékesítő Zártkörűen Működő Részvénytársaság Göd területén megvalósuló
beruházásával összefüggő közigazgatási hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból
kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló 114/2016. (VI. 1.) Korm. rendelet hatálya
alá   tartozik  a   nemzetgazdasági   szempontból   kiemelt   jelentőségű   beruházások
megvalósításának   gyorsításáról   és   egyszerűsítéséről
  szóló   2006.   évi   LIII.   törvény   [a
továbbiakban: 2006. évi LIII. törvény] 2. § (1) bekezdése, az Ákr. 88. § (1) bekezdés c)
pontja   alapján   jelen   döntést   az   FKI-KHO   hirdetőtábláján   és   honlapján
(h

  ttp://fovaros.katasztrofavedelem.hu/ h
  atosagi-hirdetotabla ) közzéteszem. 
A határozat ellen közigazgatási úton további jogorvoslatnak helye nincs. A  véglegessé vált
döntés   ellen   –   jogszabálysértésre   hivatkozással   –   közigazgatási   per   indítható   a   közléstől
számított 30 napon belül a Budapest Környéki Törvényszékhez címzett, de az FKI-KHO-hoz
elektronikus úton benyújtott keresetlevelet terjeszthetnek elő. A közigazgatási perben  tárgyi
illetékfeljegyzési jog illeti meg a feleket. A 2006. évi LIII. törvény 7. § (1) bekezdése alapján
a   közigazgatási   perben   a   jogi   képviselet   kötelező.  A  közigazgatás   perrendtartásról  szóló
2017.   évi   I.   törvény   (a   továbbiakban:  Kp.)  39.   §   (6)   bekezdésére   tekintettel   ha   törvény
eltérően   nem   rendelkezik,   a   keresetlevél   benyújtásának   a   közigazgatási   cselekmény
hatályosulására halasztó hatálya nincs.
I N D O K O L Á S
Engedélyes meghatalmazásából eljáró Tervező 2021. december 6. napján kérelmezte az I.
rész 2./ pontjában ismertetett vízilétesítmények vízjogi létesítési engedélyének, továbbá a II.
rész 2./ pontjában prezentált vízilétesítmények vízjogi megszüntetési engedélyének  kiadását.
A kérelmet és mellékleteit a 72/1996. (V. 22.) Korm. rendelet és a 41/2017. (XII. 29.) BM
rendelet előírásai szerint ellenőriztem és megállapítottam, hogy a beadvány tartalmazza:
− Engedélyes  megnevezését,   címét,   valamint  meghatalmazását,   mely  szerint Tervező   a
nevében eljárhat;

12
− az engedélyezési tervek elektronikus példányát, a tervezői jogosultság igazolását (Rácz
Péter: 13-8491 VZ-TEL; Wenczl Csaba: 13-16798 VZ-TEL);
− az érintett ingatlanra vonatkozó tulajdonjog igazolását (Vác 0442 hrsz.)
− a KDVVIZIG vízügyi objektumazonosítási nyilatkozatát (00732-0005/2022.)
− a KDVVIZIG vagyonkezelői nyilatkozatát (00732-0008/2022.);
− Engedélyes tervjóváhagyó nyilatkozatát (DMRV/3988/224/20216PM);
− műszaki leírást (2021.10.20.);
− igazolást a megfizetett igazgatási szolgáltatási díjról.
A tervdokumentációt megküldtem az alábbi hatóságok, mint szakhatóságok részére:
A   Pest   megyei   Kormányhivatal   Környezetvédelmi,   Természetvédelmi   és
Hulladékgazdálkodási   Főosztály   PE-06/KTF/01587-5/2021.   számú   szakhatósági
állásfoglalásában   a   rendelkező   részben   foglalt   előírásokkal/előírással   hozzájárult   az
engedély kiadásához. 

Szakhatósági állásfoglalását az alábbiakkal indokolta:
„A   területileg   illetékes   elsőfokú   környezetvédelmi   és   természetvédelmi   hatósághoz
35100/18657-1/2021.ált.   számon  érkezett   a   Fővárosi   Katasztrófavédelmi   Igazgatóság
Katasztrófavédelmi Hatósági Osztály (a továbbiakban: Hatóság) szakhatósági megkeresése
tárgyi vízjogi létesítési és megszüntetési engedélyezés ügyében. 

Az  egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről
szóló   531/2017.   (XII.   29.)   Korm.   rendelet  [a   továbbiakban:  531/2017.   (XII.   29.)   Korm.
rendelet] 16. „Vízügyi és vízvédelemi ügyek” táblázat 9. pontja alapján, ha a vízimunka,
vízhasználat,   vagy   vízilétesítmény   nem   környezeti   hatásvizsgálat   vagy   nem   egységes
környezeti engedély köteles,  a vízgazdálkodási hatósági jogkör gyakorlásáról szóló  72/1996.
(V. 22.) Korm. rendelet 2. melléklet szerinti tevékenységek és létesítmények esetében vizsgálni
kell, hogy feltételezhető-e jelentős környezeti hatás.

A 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet 2/A. § (1) bekezdése értelmében kormányrendeletben
meghatározott esetekben a 3. számú melléklet szerinti olyan tevékenység esetén, amely nem
éri el a 3. számú mellékletben meghatározott küszöbértéket, vagy a 3. számú mellékletben a
tevékenységre megállapított feltétel nem teljesül, előzetes vizsgálati eljárás lefolytatása nélkül
-   a   13.   számú   melléklet   szerint   megadott   adatok   és   az   5.   mellékletben   meghatározott
szempontok figyelembevételével -, a (2)-(6) bekezdésben foglaltak szerint kell megvizsgálni a
feltételezett környezeti hatások jelentőségét, továbbá döntést hozni a környezeti hatásvizsgálat
szükségességéről és az annak során vizsgálandó kérdésekről.

Kérelmező a Déli vízbázis 8., 9. és 11. számú kutak  melléfúrásos technológiával  történő
felújítását tervezi összesen 3744 m3/d/3 db kút vízigénnyel.

Tárgyi partiszűrésű kutak felújítása nem sorolható a 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet 3.
mellékletének   80.   „Felszín   alatti   vizek   igénybevétele   egy   vízkivételi   objektumból   vagy
objektumcsoportból (amennyiben nem tartozik az 1. számú mellékletbe)” pontjába, előzetes
vizsgálati eljárás lefolytatása nem szükséges, azonban a 72/1996. (V. 22.) Korm. rendelet 2.
mellékletének 4. e) pontjába tartozik. 


13
A 314/2005. (XII. 25.) Korm. rendelet 2/A. § (1) bekezdése és (2) bekezdésének a) pontja
szerint, a 13. számú melléklet  szerinti  adatlap alapján történik  annak vizsgálata, hogy a
tervezett létesítmény kapcsán jelentős környezeti hatások feltételezhetők-e. 

A megkereséshez csatolt dokumentációt átvizsgálva az alábbiakat állapítottam meg: 
A beruházás érinti a Duna-Ipoly Nemzeti Park létesítéséről szóló 34/1997. (XI. 20.) KTM
rendelet [a továbbiakban: 34/1997. (XI. 20.) KTM rendelet] alapján országos jelentőségű
védett természeti területet, valamint az érintett földrészletek az európai közösségi jelentőségű
természetvédelmi   rendeltetésű   területekről   szóló   275/2004.   (X.   8.)   Korm.   rendelet   [a
továbbiakban: 275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet], valamint az európai közösségi jelentőségű
természetvédelmi   rendeltetésű  területekkel   érintett  földrészletekről   szóló  14/2010.   (V.  11.)
KvVM   rendelet   alapján   a   HUDI20034   jelű   Duna   és   ártere   nevű   jóváhagyott   kiemelt
jelentőségű természetmegőrzési terület részét képezik (Natura 2000 terület).

Környezetvédelmi Hatóság – hivatkozással a környezetvédelmi és természetvédelmi hatósági
és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 71/2015. (III. 30.) Korm. rendelet
37. § a) pont aa) alpontjára, 39. §-ára, valamint az általános közigazgatási rendtartásról
szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 25. § (1) bekezdésének b) pontjára – az
ügy elbírálásához szükséges védett állat- és növényfajok előfordulására vonatkozó adatokat
kért az Igazgatóságtól.

Az üggyel kapcsolatban az Igazgatóság a DINPI/1055-1/2022. számú adatszolgáltatásában,
megküldte a rendelkezésre álló adatokat, valamint természetvédelmi kezelői véleményét.

Az adatszolgáltatásában foglaltakat a kikötések előírása során figyelembe vettem.
Az   adatszolgáltatás   figyelembevételével   megállapítható,   hogy   a   vízmű   területén   tervezett
beruházás szárazföldön jó állapotú természetes élőhelyet nem érint, a Duna folyamban pedig
a vízkivételi műtárgy létesítése természeti kárt nem okoz, a rendelkező részben előírt kikötések
szigorú betartása mellett.

A  természet  védelméről  szóló  1996.  évi   LIII.  törvény  (a  továbbiakban:  Tvt.)   5.  §  (1)-(3)
bekezdése szerint „minden természetes és jogi személy, valamint más szervezet kötelessége a
természeti   értékek   és   területek   védelme.   Ennek   érdekében   a   tőlük   elvárható   mértékben
kötelesek   közreműködni   a   veszélyhelyzetek   és   károsodások   megelőzésében,   a   károk
enyhítésében,   következményeik   megszüntetésében,   a   károsodás   előtti   állapot
helyreállításában.

A természeti értékek és területek csak olyan mértékben igénybe vehetők, hasznosíthatók, hogy
a   működésük   szempontjából   alapvető   természeti   rendszerek   és   azok   folyamatainak
működőképessége fennmaradjon, továbbá a biológiai sokféleség fenntartható legyen.
A természet védelméhez fűződő érdekeket a nemzetgazdasági tervezés, szabályozás, továbbá a
gazdasági, terület- és településfejlesztési, illetőleg rendezési döntések, valamint a hatósági
intézkedések során figyelembe kell venni.”

A Tvt. 7. § (2) bekezdése értelmében „A táj jellege, a természeti értékek, az egyedi tájértékek
és esztétikai adottságok megóvása érdekében:


14
a)   gondoskodni   kell   az   épületek,   építmények,   nyomvonalas   létesítmények,   berendezések
külterületi   elhelyezése   során   azoknak   a   természeti   értékek,   a   mesterséges   környezet
funkcionális és esztétikai összehangolásával történő tájba illesztéséről;
c) a település-, a területrendezés és fejlesztés, különösen a területfelhasználás, a telekalakítás,
az építés, a használat során kiemelt figyelmet kell fordítani a természeti értékek és rendszerek,
a tájképi adottságok és az egyedi tájértékek megőrzésére. 
g)[…] vadon élő állatfajok ismert vonuló útvonalait keresztező vonalas létesítményt úgy kell
építeni, hogy a vadon élő állatfajok egyedeinek átjutása – megfelelő térközönként – biztosítva
legyen;”

A   Tvt.   8.   §   (1)   bekezdése   alapján   „a   vadon   élő   szervezetek,   továbbá   ezek   állományai,
életközösségei megőrzését élőhelyük védelmével együtt kell biztosítani.”

A Tvt. 8. § (2) bekezdése értelmében „a természeti értékek és területek csak olyan mértékben
igénybe   vehetők,   hasznosíthatók,   hogy   a   működésük   szempontjából   alapvető   természeti
rendszerek   és   azok   folyamatainak   működőképessége   fennmaradjon,   továbbá   a   biológiai
sokféleség fenntartható legyen.
Ugyanezen   §   (3)   bekezdése   alapján   a   természet   védelméhez   fűződő   érdekeket   a
nemzetgazdasági tervezés, szabályozás, továbbá a gazdasági, terület- és településfejlesztési,
illetőleg rendezési döntések, valamint a hatósági intézkedések során figyelembe kell venni.”

A Tvt. 9. § (1) bekezdése szerint: „A vadon élő szervezetek igénybevételével és terhelésével
járó   gazdasági,   gazdálkodási   és   kereskedelmi   tevékenységet   a   természeti   értékek   és
rendszerek működőképességét és a biológiai sokféleséget fenntartva kell végezni.”

A Tvt. 16. § (5) bekezdése szerint „a vízfolyások és tavak természetes és természetközeli
állapotú partjait - a vizes élőhelyek védelme érdekében - meg kell őrizni.”

A Tvt. 17. § (1) bekezdése értelmében „a vadon élő szervezetek élőhelyeinek, azok biológiai
sokféleségének megóvása érdekében minden tevékenységet a természeti értékek és területek
kíméletével kell végezni.”
A   Tvt.   31.   §   szerint:   „Tilos   a   védett   természeti   terület   állapotát   (állagát)   és   jellegét   a
természetvédelmi célokkal ellentétesen megváltoztatni.”

A Tvt. 35. § (1) bekezdésének a) pontja alapján: „Védett  természeti területen a 7. § (2)
bekezdésében   foglaltakon   túl   tilos   olyan   épületet,   építményt,   nyomvonalas   létesítményt,
berendezést létesíteni vagy üzembe helyezni, amely annak jellegét és állapotát veszélyezteti,
károsítja, vagy ott a tájképi egységet megbontja”.

A Tvt. 42. § (1) bekezdése kimondja: „Tilos a védett növényfajok egyedeinek veszélyeztetése,
engedély nélküli elpusztítása, károsítása, élőhelyeinek veszélyeztetése, károsítása.”

A Tvt. 43. § (1) bekezdése alapján: „tilos a védett állatfajok egyedének zavarása, károsítása,
kínzása, elpusztítása, szaporodásának és más élettevékenységének veszélyeztetése, lakó-, élő-,
táplálkozó-, költő-, pihenő- vagy búvóhelyeinek lerombolása, károsítása”

A 275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése alapján „A Natura 2000 területek
lehatárolásának   és   fenntartásának   célja   az   azokon   található,   az  1-3.   számú  mellékletben
meghatározott   fajok   és   a   4.   számú   mellékletben   meghatározott   élőhelytípusok   kedvező
természetvédelmi helyzetének megőrzése, fenntartása, helyreállítása, valamint a Natura 2000


15
területek lehatárolásának alapjául szolgáló természeti állapot, illetve a fenntartó gazdálkodás
feltételeinek biztosítása.”

A 275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet 10. § (1) bekezdése alapján „Olyan terv vagy beruházás
elfogadása, illetőleg engedélyezése előtt, amely nem szolgálja közvetlenül valamely Natura
2000   terület   természetvédelmi   kezelését   vagy   ahhoz   nem   feltétlenül   szükséges,   azonban
valamely Natura 2000 területre akár önmagában, akár más tervvel vagy beruházással együtt
hatással   lehet,   a  terv   kidolgozójának,   illetőleg   a  beruházást  engedélyező   hatóságnak   -  a
tervvel, illetve beruházással érintett terület kiterjedésére, az érintett területnek a Natura 2000
területhez   viszonyított   elhelyezkedésére,   valamint   a   Natura   2000   területen   előforduló
élővilágra vonatkozó adatokra figyelemmel - vizsgálnia kell a terv, illetve beruházás által
várhatóan a Natura 2000 terület jelölésének alapjául szolgáló, az 1-4. számú mellékletben
meghatározott fajok és élőhelytípusok természetvédelmi helyzetére gyakorolt hatásokat.” 

A 275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet 10. § (2) bekezdése alapján „Amennyiben az (1) bekezdés
szerinti vizsgálat alapján a tervnek, illetve beruházásnak jelentős hatása lehet, hatásbecslést
kell végezni.”

A 275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet 10. § (4) bekezdése szerint „A hatásbecslés során - a 15.
számú   melléklet   szerinti   szempontokra   figyelemmel   -   vizsgálni   kell   a   tervnek   vagy
beruházásnak, illetve az azok megvalósítására vonatkozó egyéb ésszerű megoldásoknak a
Natura 2000 terület jelölésének alapjául szolgáló, az 1-4. számú mellékletben meghatározott
fajok és élőhelytípusok természetvédelmi helyzetére gyakorolt várható hatását.” 

A 275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet 10. § (7) bekezdése alapján „A terv akkor fogadható el,
illetve a beruházás akkor engedélyezhető, ha a hatásbecslés alapján megállapítható, hogy az
a   Natura   2000   terület   kijelölésének   alapjául   szolgáló,   az   1-4.   számú   mellékletben
meghatározott   fajok   és   élőhelytípusok   természetvédelmi   helyzetére,   illetve   a   Natura   2000
területre kedvezőtlen hatással nem jár, továbbá - a 4. § (1) bekezdésre figyelemmel - nem
ellentétes a jelölés céljaival.”

Az eljárás során hiánypótlásként a 275/2004. (X. 8.) Korm. rendelet 14. számú mellékletében
meghatározott tartalmi követelményeknek megfelelő Natura 2000 hatásbecslési dokumentáció
(a továbbiakban: Dokumentáció) került benyújtásra.

A Dokumentáció lényeges megállapításai a következők: 

Vác,   0442   hrsz.-ú   terület   jelenleg   is   döntően   az   ipari   park   vízellátását
szolgálja, a nagyobb mennyiségű ipari víz, illetve az ivóvíz biztosításához valósulnak
meg a tárgyi fejlesztések.


A tervezett dunai vízkivétel csővezetékei a vízfelszín alatt kerülnek elhelyezésre.
A természetvédelmi szempontból értékes élőhelyek érintettsége nem várható.

Az   élőhelyek   és   fajok   természetvédelmi   helyzetében   kedvezőtlen   hatások
várhatóan nem következnek be.
A   fentiek   alapján   a   beruházás   az   érintett   terület   kedvező   természetvédelmi   helyzetének
megőrzését, fenntartását, helyreállítását, valamint a Natura 2000 területek lehatárolásának
alapjául szolgáló természeti állapot, illetve a fenntartó gazdálkodás feltételeit várhatóan
nem veszélyezteti.


16
A   beruházást   a   rendelkező   részben   előírt   kikötésekkel   az   érintett   Natura   2000   terület
kijelölésének   alapjául   szolgáló   közösségi   jelentőségű   fajok   és   élőhelytípusok
természetvédelmi helyzetére várhatóan jelentős hatást nem gyakorol, nem sérti a Natura 2000
hálózat koherenciáját.

A létesítési tevékenység légszennyező anyag kibocsátással nem jár, csak a kivitelezés során
kerülhet   szilárd   anyag   (por)   a   környezeti   levegőbe,   amely   a   háttérszennyezettséget   nem
változtatja meg jelentősen.

A környezeti zaj és rezgés elleni védelem egyes szabályairól szóló 284/2007. (X. 29.) Korm.
rendelet 4. § (1) bekezdése alapján az építési tevékenység során keletkezett környezeti zaj
vizsgálata   nem   tartozik   a   környezetvédelmi   és   természetvédelmi   hatáskörében   eljáró
Környezetvédelmi Hatóság hatáskörébe. Az üzemeltetés környezeti zajhatással nem jár.

A munkálatok során kitermelt föld és csomagolási hulladékok keletkezésével kell számolni, a
kitermelt   föld   egy   része   visszatöltésre   kerül.   A   terület   a   Környezetvédelmi   Hatóság
nyilvántartása szerint kármentesítéssel nem érintett.  

Fentiek   alapján  megállapítottam,   hogy   a   tervezett   létesítmény   építése   következtében
környezetvédelmi   és   természetvédelmi   szempontból   jelentős   környezeti   hatások   nem
feltételezhetők, környezeti hatásvizsgálat lefolytatása nem indokolt.
 
A hatáskörömbe utalt kérdések tekintetében a rendelkezésemre álló dokumentációt elbírálva
megállapítottam, hogy a vonatkozó jogszabályi előírások betartásával a tervezett tevékenység
környezetvédelmi,   táj-   és   természetvédelmi   érdekeket   nem   sért,   ezért   szakhatósági
hozzájárulásomat megadtam.

Szakhatósági állásfoglalásomat az egyes közérdeken alapuló kényszerítő indok alapján eljáró
szakhatóságok   kijelöléséről   szóló   531/2017.   (XII.   29.)   Korm.   rendelet   [a   továbbiakban:
531/2017. (XII. 29.) Korm. rendelet] 1. § (1) bekezdése, valamint 1. melléklet 16. táblázat 9-
10. és 22. pontja és az Ákr. 55. § (1) bekezdése alapján adtam meg.

Tárgyi beruházás a Samsung SDI Magyarország Gyártó és Értékesítő Zártkörűen Működő
Részvénytársaság   Göd   területén   megvalósuló   beruházásával   összefüggő   közigazgatási
hatósági ügyek nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű üggyé nyilvánításáról szóló
114/2016. (VI. 1.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.

Az   ügyintézésre   vonatkozó   határidőt   a   nemzetgazdasági   szempontból   kiemelt   jelentőségű
beruházások   megvalósításának   gyorsításáról   és   egyszerűsítéséről   szóló   2006.   évi   LIII.
törvény 5. § (1) bekezdés tartalmazza.

Az Ákr. 55. § (4) bekezdése értelmében a szakhatóság döntése az eljárást befejező döntés
elleni jogorvoslat keretében támadható meg. 

Kérem   a   Tisztelt   Hatóságot,   hogy   határozatát   az   Ákr.   85.   §   (1)   bekezdése   értelmében
szíveskedjék a Környezetvédelmi Hatóság részére megküldeni.”

A Pest Megyei Kormányhivatal, Váci Járási Hivatal Népegészségügyi Osztály PE-17/NEO/
13271-3/2022.  számú   szakhatósági   állásfoglalásában   kikötések   nélkül   hozzájárult   az
engedély kiadásához. 


17
Szakhatósági állásfoglalását az alábbiakkal indokolta:
„A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság Katasztrófavédelmi Hatósági Osztálya a fenti
ügyiratszámú megkeresésében felkérte a Népegészségügyi Osztályt fenti  vízjogi létesítési és
megszüntetési   engedély
  kiadása   ügyében   szakhatósági   állásfoglalás   megadására.   A
megkereséshez csatolt dokumentumokat áttanulmányoztam. A hatáskörömbe utalt kérdések
tekintetében eljárva megállapítottam, hogy az engedély kiadásához szükséges szakhatósági
állásfoglalás megadásának népegészségügyi szempontból akadálya nincs.

Szakhatósági állásfoglalásom az egészségügyi hatósági és igazgatási tevékenységről szóló
1991.   évi   XI.   törvényben   megállapított   hatáskörömben,   az   egyes   közérdeken   alapuló
kényszerítő indok alapján eljáró szakhatóságok kijelöléséről szóló 531/2017. (XII. 29.) Korm.
rendelet   1.§   (1)   bekezdés   által   megállapított   1.   sz.   melléklet   16/24   pontja,   valamint   az
általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban: Ákr.) 55.§-a
alapján adtam ki.

Illetékességemet a fővárosi és megyei kormányhivatal, valamint a járási (fővárosi kerületi)
hivatal népegészségügyi feladatai ellátásáról, továbbá az egészségügyi államigazgatási szerv
kijelöléséről szóló 385/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet 5.§ alapján a 2. sz. melléklet határozza
meg.

Az önálló jogorvoslat lehetőségét az Ákr. 112.§ (1) bekezdése zárja ki.
Jelen   szakhatósági   hozzájárulás   a   társhatóságok   engedélyét   nem   pótolja,   azzal   együtt
érvényes.”

Az eljárás során közreműködő szakhatóságok állásfoglalását és indokolását az Ákr. 81. § (1)
bekezdése alapján foglaltam a határozatba. A szakhatóságok állásfoglalása ellen a Ákr. 55. § (4)
bekezdése   alapján   önálló   jogorvoslatnak   nincs   helye,   azok   a   határozat   elleni   jogorvoslat
keretében támadhatóak meg.
A régi parti szűrésű kutak megszüntetésére, valamint az új parti szűrésű kutak létesítésére –
mint melléfúrásos felújítására – a gödi ipari-innovációs fejlesztési elképzelések keretein belül
megvalósuló,   kizárólag   a   szignifikáns   ipari   vízigények   kielégítése   érdekében   kerül   sor.
Továbbá az 1., 2. és 3. számú kutak esetében kútfelsőrész felújítása és kúttisztítás is töténik.
A Dokumentációban leírtak alapján felszíni vízkivételi mű és vízkezelő telep építése tervezett.
Az említett létesítmény céljául meghatározásra került, hogy a kinyert nyersvizet annak ipari
felhasználásához megfelelő vízminőségre való tisztítása, továbbá a víz egy részének ivóvíz
minőségű   utótisztítása   szükséges.   A   telep   kivitelezése   alatt   a   meglévő   kúthálózattal
biztosítanák ideiglenesen a folyamatosan növekvő mennyiségű ipari és ivóvízigényt a gödi
ipari park számára.
A   35100/18657-12/2021.ált.   számú   tájékoztatásra   válaszul,   a   Tervező   részéről   benyújtott
2022. február 25. napján kelt nyilatkozat szerint a Vác-Déli vízbázis kútjai kizárólag ipari
vízfelhasználást   szolgálnak
.   Jelenleg   az   ipari   park   ipari,   valamint   ivóvízigénye   a   gödi
ivóvízhálózatról biztosított. A felszíni vízmű megvalósításáig az ipari park ivóvíz-biztosítása
a továbbiakban is a települési közműhálózatról kerül megoldásra. A gödi vízhálózat szabad

18
kapacitásának – az ipari park kielégítésére irányuló vonatkozásban – biztosítása érdekében a
gödi ipari-innovációs terület ipari vízellátásának szolgáltatása a Vác-Déli vízbázis felújított
kútjai által kerül teljesítésre.
Engedélyes   a   Vác-FORTE   és   Vác-Déli   vízbázis   kútjaira   vonatkozóan   Üzemeltetési
engedéllyel rendelkezik, mely 2025. október 31. napjáig hatályos.
A   gödi   ipari-innovációs   fejlesztések   keretein   belül   tervezett   váci   felszíni   vízmű   vízjogi
létesítési engedélyezési eljárása jelenleg a 35100/18666/2021.ált. számon folyamatban van a
vízügyi hatóság előtt.
A kutak vizsgálatakor, a próbaszivattyúzások alkalmával kitermelt felszín alatti víz részbeni
elszikkasztása, valamint a Dunába való bevezetése tervezett.
A KDVVIZIG a felszín alatti víz igénybevételének lehetőségére vonatkozó 00732-0008/2022.
számon módosított, 00732-0004/2022. számú vagyonkezelői hozzájárulását, valamint 00732-
0005/2022. számú vízügyi objektumazonosítási (VOR) nyilatkozatát megadta.
Tárgyi   vízilétesítmények  a   Magyarország   felülvizsgált,   2015.   évi   vízgyűjtő-gazdálkodási
tervéről
 szóló 1155/2016. (III. 31.) Korm. határozattal elfogadott vízgyűjtő-gazdálkodási terv
szerint   az  1-9   Közép-Duna  alegységen   az   „sp.1.13.1   Duna   bal   parti   vízgyűjtő   –   Vác-
Budapest”
 sekély porózus víztestet érintik, melynek állapota mennyiségi szempontból jó, de
gyenge kockázatú
, míg kémiai szempontból gyenge minősítésű.
Tárgyi   terület  a   vízbázisok,   a   távlati   vízbázisok,   valamint   az   ivóvízellátást   szolgáló
vízilétesítmények   védelméről
  szóló   123/1997.   (VII.   18.)   Korm.   rendelet   szerint   kijelölt
vízbázist nem érint, ugyanakkor vízbázisvédelmi szempontból megállapításra került, hogy a
tárgyi eljárásban vizsgált meglévő, valamint tervezett parti szűrésű kutak a Vác-FORTE és
Vác-Déli   vízbázis   termelőkútjai   (lesznek),   mely   hatályos   kijelölő   határozattal   nem
rendelkezik.
A tárgyi terület szennyeződésérzékenysége a 219/2004. (VII. 21.) Korm. rendelet 7. §-a és a
2.   számú   melléklete   szerint,   a   7.   §   (4)   pontjában   meghatározott   1:100   000   méretarányú
országos érzékenységi térkép alapján: érzékeny terület.
A   benyújtott   kérelemből,   annak   mellékleteiből   és   az   engedélyezési   eljárás   anyagából
megállapítottam, hogy a létesítmények megvalósítása megfelel a Vgtv.-ben előírtaknak.
A vízilétesítmények megépítését a Vgtv. 29. § (1) bekezdés a) és b) pontjai, az Ákr. 80. § (1)
bekezdése és 81. § (1) bekezdése, valamint a 72/1996. (V. 22.) Korm. rendelet előírásainak
figyelembevételével engedélyeztem. Jelen engedély hatályának meghosszabbítása a 72/1996.
(V. 22.) Korm. rendelet 3. § (7) bekezdése alapján kérhető.
Az FKI-KHO a kérelem vizsgálatakor megállapította, hogy az  Ákr. 41. §  (1) bekezdésében
meghatározott feltételek nem állnak fenn, sommás eljárás lefolytatásának nincs helye, ezért a
kérelmet az Ákr. 43. §-ában foglaltak szerint teljes eljárásban bírálta el, amelyről az Ákr. 43.
§ (2) bekezdésében foglaltak alapján tájékoztatást bocsátott ki. 

19
Felhívom   a   figyelmet   arra,   hogy  a  2006. évi LIII. törvény 3. § (1) bekezdése  alapján az
engedély módosítása iránti eljárás ügyintézési határideje a kérelem beérkezésétől számított 42
nap, melybe nem számítanak bele az Ákr. 50. § (5) bekezdésében meghatározott időtartamok. 
Felhívom   továbbá   a   figyelmet,   hogy   a   jelen   engedély   véglegessé   válása   előtt   vagy
hatályának   lejártát   követően   végzett   létesítési   munkálatok   engedély   nélkülinek
minősülnek, és a Vgtv. 29. § (4) bekezdése szerinti jogkövetkezményt vonnak maguk
után.   A   Vgtv.   29.   §   (4)   bekezdése   szerint:  „Ha   a   vízimunka   elvégzése,   illetve   a
vízilétesítmény   megépítése   vagy   átalakítása   végleges   hatósági   engedély   nélkül,   vagy   a
végleges hatósági engedélytől eltérően történt, a létesítő részére az üzemeltetési engedély
kiadása   megtagadható.   Amennyiben   a   vízügyi   hatóság   a   vízimunka,   vízilétesítmény
megvizsgálása után - az eset összes körülményeire is figyelemmel  - a létesítő részére a
fennmaradási engedélyt utólag megadja, egyidejűleg vízgazdálkodási bírság megfizetését
kell előírni. A bírság az engedély nélkül létrehozott építmény értékének 80%-áig, engedély
nélküli   vízimunka  vagy  vízhasználat  esetén   1  000  000  forintig  terjedhet.  A  természetes
személyre kiszabott bírság összege nem haladhatja meg a 300 000 forintot.”

Felhívom továbbá a figyelmet, hogy a jelen engedély hatályának lejártát követően végzett
létesítési   munkálatok   engedély   nélkülinek   minősülnek,   és  a   Vgtv.   32/A.  §   (1)  bekezdése
szerinti jogkövetkezményt vonnak maguk után. 
Tájékoztatom, hogy hatályos vízjogi üzemeltetési engedély hiányában a vízkivétel engedély
nélküli  vízhasználatnak  minősül, melyre  tekintettel  a Vgtv. 15/A. §-a alapján,  valamint  a
43/1999. (XII. 26.) KHVM rendelet  2. § (1) bekezdésében foglaltak szerint megállapított
vízkészletjárulékot kell fizetni. 
Jelen határozatomban  a vízügyi és a vízvédelmi hatósági eljárások igazgatási szolgáltatási
díjairól
  szóló   13/2015.   (III.   31.)   BM   rendelet   [a   továbbiakban:   13/2015.   (III.   31.)   BM
rendelet]   9.   §-a   alapján   a   vízügyi   hatósági   eljárás   igazgatási   szolgáltatási   díjmentességét
állapítottam meg.
A   szakhatósági   eljárásért   fizetendő   igazgatási   szolgáltatási   díj   mértékét  az   Állami
Népegészségügyi   és   Tisztiorvosi   Szolgálat   egyes   közigazgatási   eljárásaiért   és   igazgatási
jellegű   szolgáltatásaiért   fizetendő   díjakról
  szóló   1/2009.   (I.   30.)   EüM   rendelet   [a
továbbiakban: 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet] 1. számú mellékletének XI. 6. pontja alapján
állapítottam meg.  
Az igazgatási szolgáltatási díj viselésére az 1/2009. (I. 30.) EüM rendelet 2. § (3) bekezdése
alapján Engedélyes köteles. Az igazgatási szolgáltatási díjat Engedélyes megfizette.
Felhívom a figyelmét, hogy a vízjogi üzemeltetési engedély kérelem a 13/2015. (III. 31.) BM
rendelet alapján igazgatási szolgáltatási díj köteles. Az igazgatási szolgáltatási díjat az eljárás
kezdeményezésekor kell a kérelmezőnek megfizetnie és igazolni a befizetés tényét. 
Tájékoztatom, hogy az előírásokban foglaltak teljesítésének elmulasztása, illetve a határozatban
előírtak   nem  megfelelő  teljesítése  esetén  az  Ákr.  132.  §  és  133.  §  alapján  a  végrehajtást
elrendelem
, továbbá a Vht. 174. § c) pontjában meghatározott mértékű végrehajtási pénzbírság
kiszabásának van helye, melynek legmagasabb összege ötszázezer forint.
A végrehajtási pénzbírság egy eljárásban, ugyanazon kötelezettség ismételt megszegése esetén
ismételten is kiszabható.

20
Az eljárási bírság egy eljárásban, ugyanazon kötelezettség ismételt megszegése esetén ismételten
is kiszabható.
A   Vgtv.   32/A.   §   (1)   bekezdése   szerint,   aki   jogszabályban,   hatósági   határozatban   vagy
közvetlenül alkalmazandó közösségi jogi aktusban szereplő vízgazdálkodási előírást megszeg, a
jogsértő magatartás súlyához igazodó vízgazdálkodási bírságot köteles fizetni.
A 2006. évi LIII. törvény 2. § (1) bekezdése alapján a kiemelt jelentőségű ügyben eljáró
hatóság az általa meghozott döntéseket - az eljárás során a személyesen az ügyfélnek szóló
végzések   kivételével   -   hirdetményi   úton   közli.   A   döntés   közlésének   napja   -   a   kiemelt
jelentőségű üggyé nyilvánító kormányrendelet eltérő rendelkezése hiányában - a hirdetmény
kifüggesztését követő 5. nap. 
A határozatot az FKI-KHO az Ákr. 88. § (3) bekezdése alapján a hivatalában és a honlapján
(ht
  tp://fovaros.katasztrofavedelem.hu / hatosagi-hirdetotabla ) közzéteszi.
A fellebbezés lehetőségét az Ákr. 116. § (4) bekezdés e) pontja zárja ki, mely szerint nincs
helye   fellebbezésnek   nemzetgazdasági   szempontból   kiemelt   jelentőségűvé   nyilvánított
ügyben. 
Az Ákr. 82. § (1) bekezdése alapján a hatóság döntése végleges, ha azt a hatóság már - az
Ákr.-ben   meghatározott   kivételekkel   -   nem   változtathatja   meg.   A   véglegesség   a   döntés
közlésével áll be.
A jogorvoslathoz való jogot az Ákr. 112. § (1)-(2) bekezdése és a  114. § (1) bekezdése
biztosítja, előterjesztésének idejét a Kp. 39. § (1) bekezdése állapítja meg.
A Kp. 48. § (1) bekezdése l) pontja alapján tájékoztatom, hogy a bíróság a keresetlevelet
visszautasítja,   ha   a   beadványok   elektronikus   előterjesztésére   köteles   felperes   vagy   a   jogi
képviselő   a   keresetlevelet   nem   elektronikus   úton   vagy   elektronikus   úton,   de   nem   a
jogszabályban meghatározott módon terjeszti elő.
A közigazgatási perben a tárgyi illetékfeljegyzési jogot az illetékekről szóló 1990. évi XCIII.
törvény 62. § (1) bekezdésének h) pontja írja elő. A keresetlevél előterjesztésének módját a
Kp. 39.§ (1) bekezdése és a 2006. évi LIII. törvény 7. § (3) bekezdése határozza meg.
A   bíróság   a   pert   tárgyaláson   kívül   bírálja   el,   a   felek   bármelyikének   kérelmére   vagy   ha
szükségesnek   tartja   tárgyalást   tart.   A   tárgyalás   tartása   iránti   kérelem   lehetőségéről   való
tájékoztatás a Kp. 77. § (2) bekezdésén alapul. 
A  Budapest Környéki Törvényszék  hatáskörét és illetékességét a Kp. 7. § (1) bekezdés a)
pontja,   12.   §   (1)   bekezdése,   13.   §   (1)   bekezdése,   (2)   bekezdése,   valamint  a   bíróságok
elnevezéséről,   székhelyéről   és   illetékességi   területének   meghatározásáról  
szóló   2010.   évi
CLXXXIV. törvény 4. mellékletének 2. pontja alapján állapítottam meg. 
Felhívom   figyelmét,   hogy   a   Vgtv.   15/A.-15/E.   §-ai   rendelkeznek   a   vízkészletjárulék
kötelezettségről,   valamint   a   43/1999.   (XII.   26.)   KHVM   rendelet   szabályozza   a   fizetési
kötelezettség kiszámításának módját, annak alapadatait, a számításhoz szükséges fogalmak

21
meghatározását. Tájékoztatom továbbá, hogy fizetési kötelezettségét az FKI-KHO-nál kezelt
10032000-01040054-00000000 forintszámlára kell teljesíteni.
A   vízkészletjárulékkal   kapcsolatos   jogszabályok,   ismertetők,   alapadatok,   adatlapok   a
w
  ww. vkj
  .gov.hu  internetes honlapon találhatók, letölthetők. 
A  72/1996. (V. 22.) Korm. rendelet  22. § (3) bekezdése,  a Vgtv. 33. § (1) bekezdése és  a
vízügyi igazgatási szervezet vízgazdálkodási nyilvántartásáról
 szóló 23/1998. (XI. 6.) KHVM
rendelet   10-16.   §-ai  alapján  jelen   határozat   véglegessé   válását   követően   a   határozatban
megállapított   jogokat,   kötelezettségeket   és   az   ezzel   összefüggő   adatokat   az   e-vízikönyvi
nyilvántartásba be kell jegyezni. 
Az FKI-KHO feladat- és hatáskörét a 72/1996. (V. 22.) Korm. rendelet 1. § (1) bekezdése, a
vízügyi igazgatási és a vízügyi, valamint a vízvédelmi hatósági feladatokat ellátó szervek
kijelöléséről
  szóló 223/2014. (IX. 4.) Korm. rendelet [a továbbiakban: 223/2014. (IX. 4.)
Korm. rendelet]  10. § (1) bekezdés 2. pontja, valamint illetékességét a 223/2014. (IX. 4.)
Korm. rendelet 2. számú mellékletének 2. pontja szabályozza.
Jelen határozat hatósági nyilvántartásba vételéről – véglegessé válását követően- intézkedem.
Jelen döntés a közléssel véglegessé válik az Ákr. 82. § (1) bekezdése alapján. A 2006. évi LIII.
törvény  
2.   §   (1)   bekezdése   alapján   a   jelen   eljárásban   hozott   döntést   az   eljáró   hatóság
hirdetményi úton kézbesíti.  A 2006. évi LIII. törvény 2. § (2) bekezdése alapján a döntés
közlésének napja a hirdetmény kifüggesztését követő 5. nap. 

Budapest, elektronikus bélyegző szerint.
Dr. Varga Ferenc tű. dandártábornok
igazgató
Terjedelem:
22 oldal (a kiadmányozó pótlap nélkül)
Kapják:
ügyintézői utasítás szerint
Továbbítva:
biztonságos kézbesítési szolgáltatás útján

22
____________________________________________________________________________________________
Cím: 1081 Budapest, Dologház u. 1.
Telefon: +36(1) 459-2476
E-mail: [email protected] 
KRID azonosító (FKI): 313504758

ZÁRADÉK
A dokumentum elektronikus aláírással hitelesített
35100/18657-21/2021.ált.