Ez a közérdekűadat-igénylés csatolmányának HTML formátumú változata 'Jogellenes közterület használat gépjárművek esetében'.



 
Budapest Főváros XIV. Kerület 
 
Zugló Jegyzője 
 
>>>1145 Budapest, Pétervárad u. 2. 
                      Ügyintéző: dr. Barcsai Beáta 
                      E-mail: [email protected] 
                      Ügyiratszám: 1/25366-3/2023 
                      Tárgy: közérdekű adatigénylés 
 
Farkas Tamás 
részére 
[email protected] 
 
Tisztelt Farkas Tamás Úr! 
A  Budapest  Főváros  XIV.  Kerület  Zuglói  Polgármesteri  Hivatalhoz  2023.  november  13.  napján 
megküldött, közérdekű adatok megismerése iránti igényére, az alábbiakról tájékoztatjuk: 
 
Kérdés: 
 
„Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy 2022. szeptember 1. és 
december 31. között, illetve 2023. évben szeptember 30-ig Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló 
Önkormányzat  Polgármesteri  Hivatal  Igazgatási  és  Hatósági  Főosztálya  hány  eseményjelentést 
kapott a Zuglói Önkormányzati Rendészettől hatáskör hiánya miatt?” 
 
Válasz:  
 
A  2022.  szeptember  1.  és  december  31.  közötti  időszakban  az  eljáró  hatóság  252  darab,  2023. 
január  1.  és  szeptember  30.  közötti  időszakban  495  darab,  mindösszesen  747  darab 
eseményjelentést  kapott  a  Zuglói  Önkormányzati  Rendészettől  (a  továbbiakban:  Rendészet)  a 
kerület közterületein jogellenesen tárolt járművek kapcsán. 
 
Kérdés: 
 
„Ezek  közül  hány  esetben  indított  jogellenes  közterület-használat  miatt  közigazgatási  hatósági 
eljárást az Önkormányzati Rendészettől kapott bejelentésekre, a kerület közterületein jogellenesen 
tárolt,  rendszámmal  rendelkező  és  nem  rendelkező  –  azonban  nyilvánvalóan  nem  forgalomképes 
(roncsok,  lejárt  műszaki  érvényesség,  forgalomból  kivont,  kötelező  felelősségbiztosítással  nem 
rendelkező) járművek tárolása kapcsán?” 

 
Válasz: 
 
Budapest  Főváros  XIV.  Kerület  Zugló  Önkormányzata  Képviselő-testületének  a  közösségi 
együttélés alapvető szabályairól és azok megsértésének a jogkövetkezményeiről szóló 15/2018. (VI. 
18.)  önkormányzati  rendeletében  foglalt  4.  §  (1)  bekezdés  b)  pontjának  megsértése  alapján,  aki 
olyan közterületet, közterület-részt használ vagy közterületet olyan tevékenységre használ, amelyre 
közterület hozzájárulás nem adható, az megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait. 
Mindezek alapján az eljáró hatóság a fenti időszakokban 620 esetben indított közigazgatási hatósági 
eljárást a Rendészettől kapott bejelentés alapján, a forgalomban való részvételre nem képes (roncs, 
lejárt  műszaki  érvényességgel  rendelkező,  forgalomból  kivont)  járművek  üzembentartóival 
szemben. 
 
Kérdés: 
 
„Ezen eljárások milyen eredménnyel zárultak?”  
 
Válasz: 
 
A közigazgatási hatósági eljárások során a közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló 2017. 
évi  CXXV.  törvény  vonatkozó  rendelkezéseivel  összhangban,  206  esetben  az  eljáró  hatóság  az 
ügyfelet figyelmeztetésben részesítette, 53 esetben közigazgatási bírság kiszabására került sor. Az 
esemény bejelentések közül 127 alkalommal szankció nélkül az eljárás megszűntetésre került, mivel 
a  bejelentésben  szereplő  járművek  az  ellenőrzés  során  -  a  közúti  közlekedési  járműnyilvántartás 
adatai alapján – a forgalomban való részvétel feltételeinek megfeleltek. 
 
Kérdés: 
 
„Milyen érdemi lépéseket foganatosítottak az együttélés szabályainak betartása végett?„ 
 
Válasz: 
 
A  megjelölt  időszakban  56  alkalommal  került  sor  -  a  Budapest  Főváros  XIV.  kerület  Zugló 
Önkormányzat  Polgármesteri  Hivatallal  szerződésben  álló  –  önálló  bírósági  végrehajtó 


megkeresésére,  az  eljáró  hatóság  által  kiszabott  bírság  meg  nem  fizetése  esetén  a  megállapított 
összeg  behajtásának  foganatosítása  céljából,  valamint  24  alkalommal  a  Rendészet  megkeresése 
történt meg, a forgalomban való részvételre nem képes járművek elszállítása végett. 
 
Tájékoztatjuk,  hogy  ha  a  válasz  nem  teljesíti  teljeskörűen  a  közérdekű  adat  megismerése  iránti 
igényét, az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló 2011. évi CXII. 
törvény (a továbbiakban: Infotv.) 31. §-a alapján, a közléstől számított harminc napon belül a Pesti 
Központi Kerületi Bírósághoz (1055 Budapest, Markó u. 25.) fordulhat jogorvoslatért, amely soron 
kívül  jár  el,  továbbá  az  Infotv.  52.  §-a  alapján  a  Nemzeti  Adatvédelmi  és  Információszabadság 
Hatóságnál  (a  továbbiakban:  Hatóság)  vizsgálatot  kezdeményezhet  az  adatigénylés  teljesítésére 
nyitva álló határidő eredménytelen elteltétől számított egy éven belül. 
A Hatóság elérhetősége: 
posta cím:  
1363 Budapest, Pf.: 9. 
cím:  
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11 
Telefon:  
+36 (1) 391-1400 
Fax:  
+36 (1) 391-1410 
E-mail:  
[email protected]  
URL 
http://naih.hu  
 
 
Budapest, 2023. „időbélyeg szerint”                      
 
                                                                        Tisztelettel:   
                                                                                                  dr. Tiba Zsolt 
                                                                                                        jegyző