Budapest Főváros XIV. Kerület
Zugló Jegyzője
>>>1145 Budapest, Pétervárad u. 2.
Ügyintéző: dr. Barcsai Beáta
E-mail: [email protected]
Ügyiratszám: 1/25366-3/2023
Tárgy: közérdekű adatigénylés
Farkas Tamás
részére
[email protected]
Tisztelt Farkas Tamás Úr!
A Budapest Főváros XIV. Kerület Zuglói Polgármesteri Hivatalhoz 2023. november 13. napján
megküldött, közérdekű adatok megismerése iránti igényére, az alábbiakról tájékoztatjuk:
Kérdés:
„Kérem, szíveskedjen elektronikus másolatban megküldeni részemre, hogy 2022. szeptember 1. és
december 31. között, illetve 2023. évben szeptember 30-ig Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló
Önkormányzat Polgármesteri Hivatal Igazgatási és Hatósági Főosztálya hány eseményjelentést
kapott a Zuglói Önkormányzati Rendészettől hatáskör hiánya miatt?”
Válasz:
A 2022. szeptember 1. és december 31. közötti időszakban az eljáró hatóság 252 darab, 2023.
január 1. és szeptember 30. közötti időszakban 495 darab, mindösszesen 747 darab
eseményjelentést kapott a Zuglói Önkormányzati Rendészettől (a továbbiakban: Rendészet) a
kerület közterületein jogellenesen tárolt járművek kapcsán.
Kérdés:
„Ezek közül hány esetben indított jogellenes közterület-használat miatt közigazgatási hatósági
eljárást az Önkormányzati Rendészettől kapott bejelentésekre, a kerület közterületein jogellenesen
tárolt, rendszámmal rendelkező és nem rendelkező – azonban nyilvánvalóan nem forgalomképes
(roncsok, lejárt műszaki érvényesség, forgalomból kivont, kötelező felelősségbiztosítással nem
rendelkező) járművek tárolása kapcsán?”
Válasz:
Budapest Főváros XIV. Kerület Zugló Önkormányzata Képviselő-testületének a közösségi
együttélés alapvető szabályairól és azok megsértésének a jogkövetkezményeiről szóló 15/2018. (VI.
18.) önkormányzati rendeletében foglalt 4. § (1) bekezdés b) pontjának megsértése alapján, aki
olyan közterületet, közterület-részt használ vagy közterületet olyan tevékenységre használ, amelyre
közterület hozzájárulás nem adható, az megsérti a közösségi együttélés alapvető szabályait.
Mindezek alapján az eljáró hatóság a fenti időszakokban 620 esetben indított közigazgatási hatósági
eljárást a Rendészettől kapott bejelentés alapján, a forgalomban való részvételre nem képes (roncs,
lejárt műszaki érvényességgel rendelkező, forgalomból kivont) járművek üzembentartóival
szemben.
Kérdés:
„Ezen eljárások milyen eredménnyel zárultak?”
Válasz:
A közigazgatási hatósági eljárások során a közigazgatási szabályszegések szankcióiról szóló 2017.
évi CXXV. törvény vonatkozó rendelkezéseivel összhangban, 206 esetben az eljáró hatóság az
ügyfelet figyelmeztetésben részesítette, 53 esetben közigazgatási bírság kiszabására került sor. Az
esemény bejelentések közül 127 alkalommal szankció nélkül az eljárás megszűntetésre került, mivel
a bejelentésben szereplő járművek az ellenőrzés során - a közúti közlekedési járműnyilvántartás
adatai alapján – a forgalomban való részvétel feltételeinek megfeleltek.
Kérdés:
„Milyen érdemi lépéseket foganatosítottak az együttélés szabályainak betartása végett?„
Válasz:
A megjelölt időszakban 56 alkalommal került sor - a Budapest Főváros XIV. kerület Zugló
Önkormányzat Polgármesteri Hivatallal szerződésben álló – önálló bírósági végrehajtó
2
megkeresésére, az eljáró hatóság által kiszabott bírság meg nem fizetése esetén a megállapított
összeg behajtásának foganatosítása céljából, valamint 24 alkalommal a Rendészet megkeresése
történt meg, a forgalomban való részvételre nem képes járművek elszállítása végett.
Tájékoztatjuk, hogy ha a válasz nem teljesíti teljeskörűen a közérdekű adat megismerése iránti
igényét, az információs önrendelkezési jogról és az információs szabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (a továbbiakban: Infotv.) 31. §-a alapján, a közléstől számított harminc napon belül a Pesti
Központi Kerületi Bírósághoz (1055 Budapest, Markó u. 25.) fordulhat jogorvoslatért, amely soron
kívül jár el, továbbá az Infotv. 52. §-a alapján a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság
Hatóságnál (a továbbiakban: Hatóság) vizsgálatot kezdeményezhet az adatigénylés teljesítésére
nyitva álló határidő eredménytelen elteltétől számított egy éven belül.
A Hatóság elérhetősége:
posta cím:
1363 Budapest, Pf.: 9.
cím:
1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11
Telefon:
+36 (1) 391-1400
Fax:
+36 (1) 391-1410
E-mail:
[email protected]
URL
http://naih.hu
Budapest, 2023. „időbélyeg szerint”
Tisztelettel:
dr. Tiba Zsolt
jegyző
3